Az a jó, hogy nekünk nem kell Sherlock Holmesnak lennünk, maradhatunk Dr Watson-szerû rajongó homoszexuálisok, mert Önök minden bûnügyet megoldanak helyettünk. Most például Papp György oldotta meg jó eséllyel az európai mikrobotránnyá dagadt belga szenátornõ vs. Wizzair ügyet. A megoldás eszerint az lehet, hogy a szenátor nem szólt elõre, hogy rokkantkocsival fog érkezni, ezért vágták meg 25 euróra. Vagy az élet még ennél is bonyolultabb?
Ha alaposan elolvassuk a Papp György által beküldött szerzõdési feltételeket – ezek megtalálhatók itt és itt - , számunkra az derül ki, hogy a Wizzair elvileg ugyan nem számít fel pótdíjat a mozgássérülteknek, a gyakorlatban azonban igen. Ugyanis csak az a mozgássérült nem kénytelen pluszpénzt fizetni, aki a beszállókapunál otthagyja a saját kerekes székét és átül a légitársaság fedélzeti rokkantkocsijába. Ehhez az úti stratégiához az is szükséges, hogy az indulási városban valaki hazavigye a beszállókapuig használt kocsit, a célállomáson pedig egy másik kocsival várják a kuncsaftot. Ha ugyanis a saját kocsiját akarja magával vinni a fogyasztó, akkor az feladott poggyásznak számít, amibõl csak egy darab adható fel díjmentesen. Márpedig nyilván van legalább egy bõröndje.
Jól hangzó, kerek elmélet, ugye? Addig volt az, amíg fel nem hívtuk a Wizzair információs számát, ahol tovább bonyolították a sztorit. Kiderült, hogy jelenleg elvileg a klasszikus húszkilós szabály vonatkozik a poggyászokra, és a tolókocsi nem számít bele a kontingensbe, vagyis ingyen szállítják. A honlapra viszont- ha jól értettük, véletlenül – felkerült az az új rendelkezés, amit a diszpécser szerint nemsokára fognak bevezetni. Ez az, amit Papp György alant idéz, miszerint egy utas egy darab csomagot adhat fel. Ha ez lesz a szabály, akkor – elvileg – a jelenlegi szabályok szerint fizetni kéne a rokkantkocsiért. Na, nem ragozzuk tovább, alant György levele, meg egy másik, egy tolókocsis utastól.
Tények a Wizzair oldaláról:
"A tolókocsi igényt a foglalás napján kell bejelenteni a Call Centernél."
"Azon utasok, akik saját tolókocsijukat viszik magukkal, a beszállókapu eléréséig tolókocsijukban maradhatnak. A tolókocsi azonban a továbbiakban feladott poggyászként fuvarozandó. "
"Utasonként egy darab poggyász feladása díjmentes. Minden további poggyász feladása, darabonként és irányonként fizetendõ, poggyászkezelési díj ellenében lehetséges. A feladandó poggyászok számát megjelölni és - kettõ vagy több darab esetén – kifizetni a helyfoglalással egyidõben kell. Amennyiben utólag kerül erre sor, emelt poggyászkezelési díj fizetendõ."
"különleges poggyász díja járatonként és utasonként 25 EUR "
e.) A szenator asszony nem szolt elore, hogy tolokocsival kozlekedik, a sajat tolokocsijat hasznalva ment a beszallokapuig es onnan feladott poggyasz-dijat (kilogrammonkent X EUR ???) vagy kulonleges poggyasz dijat kertek tole - mas kerdes, ha nem hasznalja a sajat tolokocsijat, hogy jut el a beszallokapuig egyedul?!
Tisztelettel:
Papp Gyorgy
És a másik levél:
én két éve utaztam wizzairral, tolókocsival, Bp-Barcelona, akkor még nem volt pótdíj. Meg is lepõdtem, hogy azóta lett. Vagy nem lett.
Tímea
Erre varrjanak kerozinszagú gombot!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.