
Még több buta állat

"A HP Magyarország 2005. november 1-jétõl vezette be az új Kiemelt Partner Programját, mely hangsúlyt helyez a partnerek által nyújtott értéknövelt szolgáltatásokra." Ezt a mondatot, illetve a HP oldalain található változásokat valószínûleg kevesen észlelték eddig, mint olvasónk, PA, aki egy évvel ezelõtt még nem is tudhatta, mi vár rá, ha lejár nyomtatója garanciája.
2004 novemberében vásároltam egy Hewlett-Packard (hp) többfunkciós nyomtatót 40 ezer Ft-ért az egyik "fukar" mûszaki áruházban. Mit ad isten a 12 hónapos garancia letelte után 1 hónappal elromlott. Sebaj! - gondoltam, a garanciajegyen számos kitûnõnél-kitûnõbbnek látszó szerviz van feltüntetve. Kiválasztottam hát a legközelebbit és elvittem a cuccot. A munkafelvevõ elsõ kérdése az volt, hogy garanciális-e még? Mikor megtudta, hogy már nem az, akkor eltolta magától a készüléket és azt mondta, hogy ezt a HP valamilyen egységcsomagos csere keretében "javítja", ami azt jelenti, hogy cserekészüléket tudnak biztosítani 35 000 Ft ellenében.
Egy újabb külföldi sztori, ezúttal Imi kalandjai a ködös Albionból arról, hogy arrafelé sincs kolbászból a szélessáv, vagyishogy a brit internetszolgáltatók ügyfélszolgálata sem sokkal különb, mint a Homáron szapult magyarok.
A történet akkor esett meg velünk, amikor költözködésbõl kifolyólag szerettük volna átköttetni a broadbandet is. A telefonvonalat a British Telecom adja, es õk egészen profi módon oldották meg. Elõzõleg bejelentettük egy héttel, hogy mikor megyünk, aznap délben a BT megszüntette a vonalat az egyik helyen, rá félórára meg élni kezdett a másik vonal. A dolog másik fele az UKOnline nevû ISPnél intézõdött. Ugyanúgy bejelentettük, itt már több idõt kértek az átkötéshez, 15 napot és 70 fontot. Átköltöztünk és vártunk.
Technikai anomáliák miatt és nem cenzúra következtében tûnt el ez a poszt, úgyhogy most ismét megpróbáljuk. Két héttel az áfacsökkentés után Olvasóink még mindig találtak üzletet, ahol nem bírtak átállni az új szabályozásra.
2005. november 11-én megrendeltünk két darab lámpát a fenti áruházban. Az áru beérkezését az 50. hétre ígérték, amely az elõleg kifizetése után, az elõlegszámlára is fel lett tûntetve. Természetesen az 51. héten sem kaptunk értesítést a termékekrõl, arról ottjártunkkor is hosszas utánanézést követõen mondták, hogy csak januárban érkezik. Füleltünk, de az "elnézés" szó többszöri próbálkozásra sem hagyta el az eladó száját. Január 15-én felhívtak, hogy mehetünk az áruért. A pénztáros beütötte a fennmaradó összeget, mire én figyelmeztettem, hogy az adótörvények módosítása után már csak 20% ÁFÁ-t kell számolni a fizetendõ részre, és így az összeg kevesbbre kell, hogy kijöjjön.