Tékozló Homár

Re: Spóroljon a biztosításon és nyeljen

2007.02.01. 13:51 | jackyll | komment

A kommunikáció hiányára nem derült fény, viszont az általános jelenség, hogy az elsõ negyedévben minden biztosítóváltós ügyfél A00-ás csekket kap, tájékoztatta naiv ügyfeleit a Biztosito.hu:

 

A levélírótok azt írja, a B10-ben kötött szerzodésére A00-ás csekket kapott új biztosítójától, így Õ át van verve, sot ha nem adja le bónusz igazolását M4-be kerül majd áprilistól. Mindezen csodálkozik, pedig csak arról van szó, hogy nem olvasta el elég figyelmesen a részére általunk küldött levelet, melyben tájékoztattuk, hogy a hatályos jogszabályok alapján: biztosító váltás esetén a biztosító új ügyfeleit köteles A00-ába rögzíteni, a kártörténeti igazolás (korábbi nevén "bónusz igazolás") hiányában. Mivel a biztosítók csak kb. februárban adják ki a bónusz igazolásokat a távozó ügyfeleiknek, így a januári csekkek megelõzik azokat és elsõre sajnos mindenki A00-ás csekket kap. A díjak csak a második negyedévben állítódnak vissza A00-ról a megszolgált bónusz fokozatúra, természetesen kompenzálva az elso befizetés túlszámlázott részét.

 

Mi örülnénk a legjobban, ha az új ügyfeleknek elõre elhihetné az új biztosítójuk a bónusz fokozatot és csak azokat büntetné, akikrõl késõbb kiderül, hogy helytelen bónusz adatot adtak meg szerzõdéskötéskor, de a jogszabályokat sajnos nem mi írjuk. Amíg ez nem változik meg, annak aki kedvezõbb díjat szeretne fizetni, el kell viselnie, hogy az elsõ csekken A00-ának megfelelõ díjat fizet. Persze megteheti, hogy akkor inkább nem vált, de azzal éppen azoknak a malmára hajtja a vizet, akik ilyen és ehhez hasonló intézkedésekkel próbálják ezt megakadályozni.

 

Vincent szerint elõfordulhat olyan is, hogy nem az új biztosítónak küldi a kártörténetet a régi, hanem az ügyfélnek:

 

Az online alkusz esetében arról lehet szó, hogy õk kikérték a kártörténeti igazolást a régi biztosítótól, és megadták a saját címüket, de a régi biztosító volt olyan hanyag-figyelmetlen, hogy mégis az ügyfél nevére postázta ki B/M igazolást. Én is meglepõdtem, amikor nemhogy csekk nem jött, de rajtam követelték levélben a kártörténeti igazolást, másnap meg megérkezett a régi biztosítótól a papír, természetesen nekem címezve, mintha mi sem történt volna. Ilyenkor vagy az alkusz cégnek, vagy a biztosítónak tovább kell küldeni, és minden megoldódik. Az alkusz cég szerint ez elég gyakori eset, hogy csak a felmondást rögzítik, de a postázási címet már nem.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása