Tékozló Homár

Bármikor fizethet többet az Aerovivának

2007.02.13. 11:53 | jackyll | Szólj hozzá!

Szeret sor nélkül várakozni? Minden vágya, hogy olyasvalamiért fizessen, amit pont el szeretett volna kerülni? Szereti, ha a cégvezetés személyesen ugatja le? Bizonyára kismillió ilyen hely van (mondjanak még!), mindenesetre most D. repülõjegyvásárlási élményein csámcsoghatnak:

Életünk nagy utazásához foglaltunk telefonon repülõjegyet, világ másik vége, két átszállás, sokszázezer forint. A telefonon (úgy tûnt) még semmi probléma nem volt, biztosítottak róla, hogy a nekünk tetszõ árú jegy bír a következõ tulajdonságokkal: elektronikus (azaz nem kell heteken keresztül izgulva õrizni a kis indigó-papíros füzetecskét) és lehet ülést foglalni a 10-12 órás szakaszokra (azaz ülhetünk/alhatunk egymás mellett mint házastársakhoz illik), sõt, mi több, ezt meg is tették számunkra. Teljes a nyugalom, a megadott határidõn megjelenünk az irodában, hogy otthagyjuk néhány havi fizetésünket. Az ügyintézõ kolléganõ teljes apátiában és monotóniában eldarál néhány információt és küldene a pénztárhoz, de mi szeretünk mindent tudni, ezért kérdezünk. Lehet, hogy ez volt a hiba…

- kérdésünkre elmondja, hogy az oké, hogy a telefonos kolléga „lekérte” a székfoglalást, de ez még nem jelenti azt, hogy be is „foglalta”, ezen a jegyáron ugyanis nem lehet elõre befoglalni. Majd ha kifizettük, akkor írnak a légitársaságnak, aki eldönti, hogy kegyeskedik-e nekünk adni azt a 2 ülést. Most még eldönthetjük, hogy megvesszük-e a jegyet, de a döntés elõtt nem tudják megmondani, hogy lesz-e egymás mellett ülõhelyünk. Elsõ béka lenyelve, menjünk tovább.

- Újabb kérdésözön során kiderül, hogy mivel minden egyes szakasz foglalása végén ott van az E betû, ez a jegy kiállítható elektronikusan, ami annyit tesz, hogy elég egy szem útlevéllel megjelennünk a reptéren, minden flottul fog menni. Örülünk, ilyet kérünk. Végre, röpke 1 órás szeánsz után mehetünk hátra fizetni (mondjuk ez is egy érdekes procedúra, ugyanis úgy mûködik, hogy az elöl pultnál ülõ jegyértékesítõ kisasszony kitölt kézzel egy csomó papírt, berakja egy mappába és elmegy az iroda leghátuljába, ahol otthagyja a mappát. Gyalog-üres kézzel vissza. Ezután a hátsó részbõl egy kolléga a mappa felével visszasétál az iroda közepébe, ahol átadja azt a pénztárosnak. Folyt.köv.)

- Pénztáros név szerint szólít és kéri, hogy azt a jegyet, amit bankkártyával szeretnénk fizetni, fizessük ki most, mert addig nem tudják kiállítani. Kérdezem, hogy megnézhetem-e, hogy mit fizetek ki, tekintve, hogy a közértben is elõbb veszem le a polcról a tejfölt, minthogy fizetnék érte. Felvilágosít (khm-khm, ez enyhe túlzás, a kioktat talán helyesebb szó lenne), hogy erre nincs mód, elõbb ki kell fizetnem, aztán kiállítják. Kérdésem után még az is kiderül, hogy ha hibásan állítják ki, akkor majd javítják. Ami rossz, azt nem kell elvinnem. Második béka lenyelve, fizetek.

- Pénztáros fogja a mappát, hátrasétál vele, otthagyja, majd vissza a helyére. Újabb 20 perc várakozás, parkolóórába immár másodjára dobunk aprót. Ismét elõrejön a mappa hátulról, szólít egy másik pénztáros, aláírat két papírt (azóta se tudom mik voltak), kéri a másik jegy árát készpénzben. Itt már helyzeti elõnyben elkérem elõbb a jegyeket, szeretném megnézni, mit fizetek ki. Lõn világosság: papírjegyet kapunk, szépen géppel kiállítva, 2-2 indigós füzetecske formájában. Kérdés a pénztáros felé: most akkor ez nem elektronikus jegy? Válasz: nem látom, hogy nem? Ez papírjegy. Szó szót követ, kérem, hogy hívja ide a hölgyet, aki elektronikust ígért. Hölgy elölrõl középre sétál, nem tud válaszolni, fogja a jegyet, hátramegy vele majd néhány perc múlva vissza. Válasz: ezen az áron nem lehet elektronikus jegyet kiadni. Ha fizetünk többet, kaphatunk elektronikusat…

- Eddigre már az üzlet vezetõje is ott van és az összes elõtte szólónál minõsíthetetlenebb hangon mondja, hogy döntsük el végre, hogy kell-e a jegy, mert szeretnének más ügyfeleket is kiszolgálni (össz. 1 ember várt még rajtunk kívül és 5 pénztár üzemelt). Ennél is jobb, hogy az is elhangzott a szájából, hogy a) most azonnal törölteti a foglalásunkat, b) rendõrt hív, ha nem fizetjük ki azonnal a jegyet. Szeretném hangsúlyozni, a téves információkat se be nem ismerte, se elnézést nem kért miattuk a 2 órás folyamat során egyetlen alkalmazott sem…

- Nagy nehezen sikerült a panaszkönyvet kikérni és mielõtt eljöttünk, még átvetetni is, de õszintén, nem remélünk/várunk rá választ. A jegyet persze kifizettük és rendkívül elkeseredetten otthagytuk „A megbízható repülõjegyet irodát”. Az biztos, hogy nekünk az életben többet nem jut eszünkbe és akit lehet, lebeszélünk a Tõlük való vásárlásról.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása