Gakorlatilag hivatalosan is összeomlott az Elmû rendszere, hiszen a napokban 18 millió forintos bírságot kaptak, miután 350 ezer esetben nem tettek eleget havi számlakibocsátási kötelezettségüknek, és több mint 10 ezer fogyasztói panaszt nem válaszoltak meg a 15 napos határidõn belül. Olvasóink jó eséllyel futottak bele vmelyik típushibába, mint Gábor:
Jó neked ollós barátom, a víz alatt nem kell villany, káros az egészségre. Én is kaptam az ELMÛ katyusaszerû fenyegetõlevél-sorozatlövõ csodafegyverébõl egy bombát. Néhány hónapja még örömmel küldtek levelet a vadiúj csilli-villi számlázási rendszerükrõl, most pedig fenyegetõznek a saját böszmeségük miatt. A bürokrácia túlkapásai semmit sem változtak a számítástechnika térhódítása ellenére (miatt?), csak most az aktakukacok aktakukacok helyett a gépeket, az informatikát okolják saját hibáik miatt.
Filozofálok magamban, most akkor a gépek hülyék, vagy a gépeket kezelõ emberek? Esetleg ez már a mesterséges intelligencia, a Terminátor már a spájzban van? Nemis kell ide atombomba, kiélezett levelekkel nyírnak ki minket. Talán az elmûs emberek elméretezték a rendszert, és a nyakukig ér a kaki? Nem mondja senki a kedves fogyasztók szemébe: "Ezt elkúrtuk, nem kicsit, nagyon"?Idézem a válaszlevelet, amit elküldtem, csak a személyes adatokat hagytam ki:
Mélyen Tisztelt Budapesti Elektromos Mûvek Nyrt.!
A mai napon 2db levelet kaptam Önöktõl. Az elsõ levélben arra figyelmeztetnek, hogy nem tettem eleget a mérõleolvasási kötelezettségemnek. Ezt én a mellékelt visszaigazoló email-ek alapján vitatom, minden hónap elsõ napjaiban elküldtem az Önök részére az
adatokat. Továbbá kaptam a levelek mellet számlát is a februári és márciusi idõszakról, amelyben becsült mérõállás alapján számláztak, pedig akkor is elküldtem a mérõállást. Kérem ezért Önöket, mielõtt a drága papírt ilyen dolgokra pazarolják, legyenek szívesek a saját portájukon söpörni. (A gyengébbek kedvéért: nézzék át a számítógépes adatbázisukat.) Ajánlom a kedves figyelmükbe a cikk végén levõ beidézett újságcikket.
A második levélben tájékoztatnak, hogy átléptem a bankomnál beállított csoportos beszedési limitet. Ez valóban így van, ugyanis úgy állítottam be a limitet, hogy az egy havi áramszámlámat fedezze. Ellenben Önök 2006 december és 2007 január havában nem küldtek számlát, majd márciusban ennek örömére két havi számla értékékét akarták behajtani. Még egy nagyon érdekes dolgot ajánlok figyelmükbe: a bankomtól már márciusban kaptam levelet a limit átlépésérõl, Önöktõl csak most, májusban, az az érzésem, ezt nem foghatják a Postára. Kínos ugye?
Úriember módjára nem teszek javaslatot, hogy mit tegyenek az ilyen levelekkel, ahelyett, hogy elküldik nekem.
Üdvözlettel:
BG
ui. Kíváncsian várom, vajon válaszolnak-e 15 napon belül.
ui2. Ezt az emailt elküldöm az index.hu Tékozló Homár blogjába is, mások okulására.
Mi is kaptunk ugyanilyen levelet. Azzal a különbséggel, hogy nálunk szerepelt is a 03-as kód egy helyen. De a lényeg nem is ez, ugyanis amikor megkötöttük annó a szerződést kaptunk egy papirt amin rajta volt az óraállás bediktálásra vonatkozó telefon, és az, hogy minden hónap 8-14.-e között kell bediktálni,amit mi imár lassan 4 éve meg is teszünk. Ezért aztán tárcsáztuk az ügyfélszolgálatot ahol is kiderült, hogy ez év januárjától 15-21.-e között kell bediktálni a mérőálláést, de erről egy sor tájékoztatást nem voltak képesek küldeni...Na és persze erre a felszólitó levélre sem tudták volna ráirni, hogy "T. Ügyfelünk, ha esetleg elfelejtette volna, a bediktálást ettől-eddig kell megtennie." Azért szerencsére sikerült rendezni vgül a dolgot. De akkor is, mégis honnan találjam ki, hogy megváltoztak a dátumok?!Üdv:
Grg
En is pont egy ilyen levelet kaptam, a szepseghibaja az, hogy en az ELMU weboldalan keresztul jelentem be a meroallast es errol rogton jon is egy visszajelzes e_mail-en, hogy "On az alabbi adatokat kuldte el a weboldalunkon..." . Persze kuldtem egy levelet az ELMU-nek, csatolvan a visszajelzest, de meg nem reagaltak ra :)Szabolcs
Mi az ELMÜ oldalán beregisztráltuk magunkat azon az oldalon ahol online be lehet jelenteni a mérõóraállást. Azaz beregisztráltuk magunkat, majd a felhasználónév-jelszó párossal belépve lejelentettük az óraállást. A történet pikantériája, hogy 2 szerzõdésünk van és kettõ vagy több regisztrált névhez nem lehet ugyanazon e-mail címet megadni, illetve 1 regisztráció=1 szerzõdés. Úgyhogy kétkörös fordulóban regisztráltunk és leadtuk a két szerzõdéshez tartozó órák állását.A lejelentést követõen kaptunk egy jelzést mindkét esetben, hogy a bejelentést regisztrálták. Másnap érkezett egy e-mail, hogy mindkét hozzáférést törölték sajnos, így újra kell regisztrálni (ezt nem írták, hogy az óraállást nem fogadták el). Az újraregisztrált hozzáférés és lejelentés esetében meg is küldték rendben a számlát a másik esetében azonban nem.
Merész ötlet, de van egy gyanúm, hogy az átállás nem volt zökkenõmentes, mivel annál a szerzõdésnél melynél az online hozzáférést nem végeztük el újra arra a mai napig nem kaptunk se normál számlát se „fenyegetõzõt”. Szóval simán el tudom képzelni, hogy a bevallások alapján fogják az adatbázisukat feltölteni ismét és ilyen fenyegetõzõ levelekkel próbálják az embereket és környezetüket rábírni, hogy mindenki legyen becsületes…és fel tudják tölteni a nullás adatábzisukat…..bár így lenne, így lenne egy olyan mérõórám amit sose kell lejelenteni J
Ha érdekel el tudom küldeni a regisztráció sikerességérõl, a regisztráció törlésérõl és a mérõóraállás lejelntésérõl szóló e-maileket. Illetve nekem is van 1 db „jelentsd be becsületesen vagy megdöglesz” levelem
Kálmán
Én is megkaptam a cikkben idézett levelet, csak az elõzmények voltak kicsit mások. Tavaly vásároltunk egy használt lakást ahová 2007 január 15.-én költöztünk. Annak rendje s módja szerint a régi tulajdonossal elmentünk az Elmû ügyfélszolgálatára, hogy átírassuk a mérõórákat az én nevemre ami meg is történt.Pár hét múlva kijött az Elmûtõl egy szerelõ és megnézte a mérõórákat. Ezután hosszú hónapok teltek el és elkezdtek hiányozni a csekkek meg a megszokott géphang amit a mérõállás beolvasásakor mondja a havonta változó menüpontokat hogy az ügyfél nehogy megszokja hogyan kell használni a rendszert. Így aztán felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy szeretnék diktálni. Azt mondták, hogy nem diktálhatok amíg az elsõ számlát meg nem kapom mert azon lesz az ügyfélkódom. Kicsit forszíroztam a dolgot, de azt mondták, hogy nem tudthatom meg a kódot és slussz így aztán vártam és a türelem rózsát terem - május elején meg is érkezett az elsõ számla.
Eltelt aztán még egy hét és megkaptam az elõzõ cikkben szereplõ felszólítást, hogy szerzõdést szegtem a PTK ilyen és ilyen paragrafusa szerint. Megtörten, bûnösségem tudatában tárcsáztam a jól ismert számot és diktáltam a mérõállást.
Csak napokkal késõbb akadt meg a szemem egy cikken amiben az állt, hogy a GVH megbírságolta az Elmû-t mert nem tudta idõben kiküldni a számlákat a bediktált mérõállásokról. Feltételezem, hogy a kiküldött figyelmeztetések azt a célt szolgálják, hogy a cég olyan színben tûnjön föl, mint aki alig várja, hogy kiküldhesse a számlákat, dehogyis mulasztottak õk Ha így van is, nekem nem lett jobb a benyomásom a monopol helyzetben lévõ áramszolgáltatóról.
Tanuki
Én is ugyanilyen levelet kaptam az ELMÛ-tõl, pedig szintén bediktáltam az óraállást minden hónapban. De hogy ne legyen teljesen egyértelmû, egy számlán (aza egy hónapon) belül "leolvasás" és "becslés" kódokat is beraktak, csak tudnám, minek :-(Tisztázni azóta sem tudtam a dolgot, mert az ügyfélszolgálatukon nem lehet élõ emberhez jutni ("a várakozási idõ több mint 10 perc", mondja a kedves géphang, és egyszer kivártam olyan negyedórát, de utána feladtam). Az ügyfélszolgálati irodában még rosszabb a helyzet: 39 várakozó volt elõttem, talán õk is ilyen számlát kaptak? Bevallom, másfél óra várakozás után ismét megfutamodtam.
Nem tudtok esetleg valamit kiszedni egy illetékesbõl, miszerint "bocs, tévedtünk 100.000 ügyfélnél, ne rohamozzák tovább az ügyfélszolgálatot"?
Ez elég idegtépõ így...
Köszi szépen elõre is, hálám üldözni fog benneteket :-)
E.
Ui.: Azt a múltkori levelükben bevallották, hogy most tértek át új rendszerre (emiatt van az is, hogy kettesével küldik a számlákat).
ELMÜ trükk az alábbi is. Márciusban felhivtam õket, hogy általánydijas, 6300Ft-os havi difizetésemet 4000Ft-ra csökkentsék. A telefonos ügyintézõ hölgy kérte a villanyóra állását, egyéb adatokat és megcsinálta (állitása szerint) a változtatásokat az ELMÜ számlázási rendszerében. Ennek dacára áprilisban csoportos beszedési megbizás keretében levonták ismét a 6300Ft-ot.Telefonos reklamációmra egy idõs hölgytõl a következõ tanitónénis választ kaptam: a villanyszámlát márpedig be kell fizetni. Mondtam nem gond, de kérem a megegyezett összeget vonják le. Erre a válasz emelt hangerõvel: a villanyszámlát márpedig be kell fizetni!. Mondom jó, de....a válasz már erõszakosan: a villanyszámlát be kell fizetni!!! Jó, jó, csak fel ne izgassa magát, leejti a horgolást aztán lefut a szál.....akkor mondom mikortól lesz érvényes a 4000Ft-os számla? Frappáns válasz: mire átfut a rendszeren. Parádés.
Mondanom sem kell, májuban ismét a 6300Ft-ot vonták le. Irtam levelet, melyben közöltem hogy le fogom tiltani a beszedési megbizást és kérek minden hónapban csekket a 4000Ft-ról. Ez két hete volt, a levélre semmi válasz. Lehet bele kellett volna tennem a levélbe egy szem Valeriána drazsét, mert levelemet kézhezvéve az izgalomtól remegõ kézzel nem találja el a klaviatúrát....
Kérdésem: ennyire lúzerek ezek az alakok? Még azt is szivatják, aki fizet? Milyen rendszere van az ELMÜ-nek, amin 2,5 hónap alatt nem fut át egy szám átirása? Az egyiptomi irnokok palatáblán szaporábbak voltak!
Üdv,
György
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.