Törpilla saját szemével látta, hogy mennek az ilyen
hóközi tarhálások a Vodafone-nál, illetve mellékesen kiderül, hogy az eljárás jó eséllyel törvénytelen is:
Volt "szerencsém" a Vodafone forgalomfigyelési csapatát erősíteni (egy idő után meg gyengíteni) rövid ideig, és hát meg kell mondjam, nem egyedi az eset. Viszont a kolléga, aki sms-t dobott a kedves ügyfélre, elég silányul végzi a munkáját, ugyanis a következőképpen dőlt el, hogy az ügyfélnek kell vagy nem kell hólözi számlát fizetni. Alapból új ügyfélnél meg van határozva egy összeg (anno 16 ropi volt bruttóban), amit ha a számlazárás előtt elér, akkor hóközi számlát kell fizetnie 5 napon belül, különben kasza. Persze Voda jó fej, mert ezt majd jól jóváírja a hó végi számlából. Csakhogy ez nem igazán törvényes, hiszen számlát nem állít ki, csak küld egy levelet, meg egy csekket, oszt ha nem fizetsz, lekapcsol. És persze csak akkor kapcsol vissza, ha kikapcs után az aktuális (öt nap alatt persze megnövekedett) hívásforgalmat fizeted be. És ja, 1 napjuk van, hogy a befaxolt csekkeket, átnyálazzák, és visszakapcsoljanak.
No de. Amiért a kolléga kicsikét trehány volt. Több számnál eleve többszöröződik az összeg, ami fölött követelőzik Yoda.
- 5 éves ügyfelet nem baszogattunk. Pláne nem sms-ben.
- Ráadásul megnéztük, hogy mekkora volt a legmagasabb befizetett összeg az öt éve alatt, arra a "régi ügyfél" elv miatt még rádobtunk egy keveset, és szépen tovább engedtük.
- És végül ha másnap lezárult a számlája, akkor örültünk, hogy nem kell hívni, mert ugye már fölösleges, és eggyel kevesebb - joggal - felháborodott ügyfél küld el bennünket az anyánkba.
Tudom én, hogy ÁSzF, meg annyakínnya, de hát könyörgöm, miért kell ezt? Na meg az új előfizetőknek a soktízezres kauciót? Nekem egy-két hónap után már nem volt gyomrom ehhez az egészhez, inkább feladtam. Úgyhogy drága Homár, telefonálj inkább konzervdobozzal meg dróttal, az olcsóbb, és persze megbízhatóbb...
Illetve ha már a a témát kerülgetjük, következzen Rocky a múltkorinál is cifrább vodás tartozásának horrorja:
4 éve van Vodás előfizetésem, és ez idő alatt sohasem volt tartozásom a cég felé, mindig időben befizettem a számlám. Legalábbis így tudtam ez év február akárhányadikáig, amikor is kaptam egy sms-t , miszerint számlatartozás miatt letiltják a kimenő hívásaimat. "Mi vaan??" : ugrott a szemöldököm a fejem tetejére, majd tárcsáztam az ügyfélszolgálatot.
Alig félórás próbálkozás után, sikerült is kapcsolatba lépnem az illetékes ügyintézővel, akinél megérdeklődtem, hogy mivel érdemeltem ki drákói szigorukat. A hölgy közölte velem, hogy van egy 2006 áprilisi, 5130 forintos be nem fizetett számlám. Mire én: drága hölgyem, 2007 február van, mi akadályozta meg önöket abban, hogy az elmúlt csaknem 10 hónapban erről értesítsenek, vagy küldjenek egy csekket, hogy ugyan, fizessem már be a tartozásomat? És akkor kaptam egy olyan választ, amitől majdnem hátraszaltót ugrottam: eddig azért nem piszkáltak a tartozással, mert elég nagy összegeket fizettem, és nem foglalkoztak vele, de mivel az utóbbi 2-3 hónapban épp hogy csak az előfizetési díjat beszéltem le, ezért úgy döntöttek, hogy bevasalják a hátralékot! Na kérem, erre varrjunk farzsebet! Aki sokat beszél tartozhat, aki keveset, annak rálépünk a cerkájára!
További kérdéseimre, miszerint, addig ok, hogy tartozom, de miért egyből híváskorlátozással büntetnek, ahelyett, hogy küldenének egy csekket amin befizethetném az összeget, azt a választ kaptam: ilyen esetben ez a szokásos eljárás, ha rendezem a tartozást, visszakapcsolnak! Na itt már feladtam, annál is inkább, mert már csak 1 hónap volt hátra a hűségszerződésből, úgy döntöttem, nem bosszantom fel magam , átigazolok valamelyik normálisabb szolgáltatóhoz. Ekkor ért a következő meglepetés, mert kiderült, hogy a vodafone időszámítás szerint 2év, az 26 hónapból áll. Ugyanis elővettem az előfizetői szerződést amin az áll, hogy megvettem xy telefont 2 éves hűségnyilatkozattal, szerződés kelte: 2005.03.16, szerződés lejárta: 2007.05.22.! Nagy levegőt vettem, elszámoltam tízig, a szerződést visszacsúsztattam a fiókba, és eldöntöttem, hogy ezzel a céggel akkor sem kötök soha többet szerződést, ha ők lesznek hazánkban az egyetlen mobilszolgáltató.
A kimenő hívásaimat másnap letiltották, de a hátralékról csekket azóta sem küldtek, pedig lassan június lesz. A havi előfizetési díjról "természetesen" azóta is kapom a sárga cetliket, amiket természetesen nem fizetek be, mivel szolgáltatást nem kapok értük. Végül ezúton is gratulálok a vodának ahoz az üzletpolitikájához, amivel a régi ügyfeleit kezeli, csak így tovább, hátha egyszer elfogy az összes kuncsaftjuk!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.