Egy olyan eseménysorozat részese lettem a napokban, amiről eddig azt sem gondoltam, hogy ilyen lehetésges. A magát szolgáltatónak nevező nevetséges cég a Vodafone, mely 2007. május 19-én délelőtt egy sms-ben megnövekedett számlaforgalmam miatt hóközi befizetésre kötelezett. Ehhez joga van a ÁSZF értelmében (milyen jó dolog is az, amit a szeződéskor ugyan nincs lehetőséged, időd, stb elolvasni, de azért mindig aduász amikor ki kell b@szni az ügyéllel!), mégis háborogtam egy sort már akkor is miatta, hiszen a számlázási ciklus 20.-ától 20.-áig tart, ergó, ha megvárják a nap végét akkor már jöhetett is volna a tárgyhavi végleges számla, mely lévén hogy 19-e szombat volt, nem valószínű, hogy sokkal magasabb összegű lett volna a kért befizetésnél. Megkérdejőlezehető továbbá a korrektsége annak, hogy 5 napos fizetési határidőd (24.-ig) adnak, egy sms-ben közölt felhívásra, és 40.000 HUF befizetésére.
A 3 előfizetésből, mely jelenleg is fut a nevünkön 2 régi, már 5-6 éves. Az sms pillanatában, mint ahogy előtte visszamenőleg sem számaltartozásunk nem volt. Kérdeztem hát -szerintem jogosan- az ügyfélszolgálatotn: "Mire fel?" A válasz nem volt megnyugtató, hiszen korrekt feleltet sehol sem kaptam, csak azt szajkózták, hogy ehhez joguk van az ÁSZF értelmében. (Megjegyzem, hogy eleve beverekedni magunkat a kezelőig egy rémálom, aki a négy hívásom alkalmából kétszer is több mint negyed óra várakozás után vette fel...)
Oké, nem volt mit tenni. Amint megtudtam, erről levelet, benne csekket kapunk, amit be kell fizetni, hiába a racionalitás teljes hiánya. Ezt majd a havi díjból kompenzálják (ami így lényegesen később jön, lévén több napos csúszás a dupla számla miatt). A levél megérkezett 25-én, és a csekk a postán befizetésre került 26-án. Ma mégis megkaptuk minden (előfiezetési) számra az újabb sms-t, holnaptól letiltják a kimenő hívásokat! Ajvé! Kinek is jó az ha én telefonálok? Ja, hogy csak nekem, hiszen a Vodafonnak ezért nem kell fizetnem, nekik csak a bajuk van ele... Vagy mégis? Havi szinten számláznak? Igen. Vagyis ha beszélek, akkor ketyeg az óra és a számla nőttön nő, többet fizetek. De nem... ők majd jól letiltják! Felhívom hát őket, erősen megtépázott idegekkel, hogy akkor most "tényleg miért?"???!!! Azért, mert ők a levelet elküldték az értesítés után. Mondtam én, hogy engem az nem érdekel, mert ha nem kapom meg be sem tudom fizetni a csekket. De ha megkapom és befizetem akkor arról is én tehetek, hogy hétvége meg ünnepnap van? Nagy kegyesen megengedték, hogy átfaxoljuk a befizetést igazoló csekket, de felhívták a figyelmem rá, hogy nekik -a nagy "szolgálatótnak"- 1 nap áll rendelkezésküre feldolgozni a beérkezett faxokat... Ergó ha holnap mégis letiltanak, akkor egyszerűen csak adminisztratíve kapjam be?
No comment.
Azaz mégis. Ez ma egy nagy erőfölényből cselekvő cég Magyarországon, akit kicsit sem érdekel egy ügyfél, még ha az már több mint 5 éves is az, és sosem vétett a "kétoldalú" szerződés ellen. Két lejárt (már hűségszerződésben nem lévő) előfizetést rövid úton meg fogjuk szüntetni, habár ez rendkívül sok bonyodalmat okoz, hiszen egy kis cég bejegyzett telefonszáma az egyik, és mindegyiket sokan ismerik, akár munka akár magán célból...
Ki állítja meg a hóközi befizetést?
Dávid meglehetősen elszontyolodott, hogy a Vodafone 2007-ben még mindig utolsó tolvajnak nézi, aki bármikor elmenekülhet a verejtékes munkával összekapcsolt hívásai számlája elől, ezért fájó szívvel, de jobbnak látta megszüntetni összes előfizetését:
cbm 2008.06.22. 12:53:15