Tékozló Homár

Burzsoá nyugdíjasok és a gázártámogatás

2007.06.13. 10:33 | jackyll | 48 komment
Unkle történetéből kiderül, hogyan lehet az államilag finanszírozott közüzemi díjakból, azaz a "rászorulóknak" támogatásként járó díjkompenzációból készpénzt csinálni. Mielőtt vki végeláthatatlan lakótelepeket vizionálna, ami fossa a pénzt, elszomorítjuk. Kell hozzá egy nyugdíjas főbérlő és legalább egy bérlő:
A fővárosban lakunk albérletben kettecskén és most költöztünk egy új helyre. A tulajdonosból nem néztem ki ezt a trükköt, ami akár lehet jogos is, de engem azért meglepetésként ért. A tulaj nyugdíjas és jár neki kompenzáció a távfűtésre ezért az ilyen számlái minden hónapban 0 forintosak. Szépen le van írva miből mennyi a fogyasztás és az is, hogy mennyi a támogatás, minez ugye minuszolva, igy jön ki a nagy nulla. Tehát a támogatás jár neki, az ő nevére érkezik a számla, az őt illeti meg, nekünk, akik itt laknak albérletben, ezzel ellentétben azért ki kell azt fizetni készpénzben, mert a támogatás nem nekünk jár.

Az első pénzátadáson derűlt ki az egész, hogy mi tesszük készpénzé a leminuszolt számláinak az összegét. Nem tudom hányan csinálják még ezt de szerintem ez csalás. Nagyon egyszerűen gondolkozva, az állam a másokon lenyúzott adóból képes a támogatások teljesítésére és kifizeti azt az adott szolgáltatónak. A állami pénztárban kevesebb marad, ezért más dolgokra is kevesebb pénz marad, amit pótolni kell valahonnan.
 
Azt már le se írom mi van a tulajdonos számlaképességével...
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JuliaNervosa 2007.06.13. 11:51:02

Az én főbérlőm a nevemre akarja íratni a közműveket, hogy megkapjam a támogatást. Akkor én jobban jártam.

ikunuku 2007.06.13. 12:00:11


Kevesebbet kell szövegelni, az állam így is sarabolja a polgárokat rendesen.
A támogatás összegével is kevesebb az albérlet, ha nem lenne több, lenne a bérleti díj, de ezt átlátni egyes egyedeknek nehéz.

Bria 2007.06.13. 12:06:10

ikunuku, csak nem te is egy hasonló ügyeskedő főbérlő vagy?

Kakasztrofa 2007.06.13. 12:07:26

Ügyeskedők, mások és a "közös" kárára spekulálók országa. Átlag magyar arra is képes, hogy napi áron sokkal nagyobb összegű kárt okozzon másoknak/közösnek, mint amennyit bezsebel belőle.

2007.06.13. 12:10:19

nemkötelező ott lakni, amit fogyasztottál fizesd ki, ha nemtetszik, költözz oda ahol számlát is kapsz. Pont tegnap volt a tv - ben ha számlásan kell a peco a 60000 ft felkuszik 83 - 85000 ft közelébe.

Mel Chi 2007.06.13. 12:20:25

Ebben egy dolgot nem értek. A gáz- ill. távhőtámogatást egy ember csak egy ingatlanra veheti igénybe, méghozzá arra, amelyikben életvitelszerűen lakik. Arról van fogalamam, hogy a lakcímtémát hogy lehet kijátszani bukás nélkül, de két ingatlannal eljátszani ezt már rizikósabb.
A főbérlő saját lakásában más nevén van az óra vagy pedig fizeti a fűtésdíjat?

G.T. 2007.06.13. 12:20:52

Frankó! nem is tudom, hogy mejik a jobb: van szociális támogatás/nincsen szociális támogatás.
Ami tény, hogy Mo-on ez sem működik... Ha van szoctám visszaélnek vele, ha nincs, akkor esetleg egyesek szarul járhatnak. Szóval a kisebbségi csinál inkább 5 gyereket, így van szoctám, és nem kell dolgozni. A nyugdíjas is warezol a szoctámmal. Aki dolgozik (netán hivatalosa:), az meg dögöljön meg, lehúzzuk az adót róla. Magyarország a munkakerülők országa, ez törvényekkel meg van támogatva elég jól, hogy lehetőleg mindenki így tegyen... Szomorú, de ez a valóság.

Secnir 2007.06.13. 12:25:36

szia
ha jól értem, kaptál egy számlát, amin valami ilyesmi szerepel:
fogyasztás : 6000 ft
jóváírás :-6000 ft
fizetendő : 0 ft

ezek után rajtad behajt 3000 ft-ot, mint a rád eső részt? akkor nem az állam a balek, hanem te. mondd neki azt, hogy "papa adja csak ide a csekket, amjd én befizetem"

Mel Chi 2007.06.13. 12:38:23

Bocs, még egy dolog nem egyenes a történetben. Azzal, hogy vki támogatást kap a távfűtésre még nem lesz nullás a számla, csak olcsóbb. Nullás max akkor lehet, ha korábban többet fizetett be a tulaj, mint amennyit kellett volna, és ezt írják most jóvá.
Emiatt pedig nincs ok nyavajgásra az albérlő részéről. Szerintem..

káosz 2007.06.13. 12:54:45

Ilyen, hogy nullás számla, szerintem sincs, csak ahogy Mel Chi írta, túlfizetés esetén.

Attila77 2007.06.13. 13:00:20

Én minden alkalmat megragadok, amivel kevesebbet fizethetek az államnak. Nem azért mert a közösből akarok lopni, egyszerűen csak azt szeretném ha a t. politikusaink kevesebbet lopnának. Gáztémánál maradva, ha mi olyan qrva jóban vagyunk az oroszokkal, miért mi kapjuk a legtöbbért Európában a gázt? Vajon a különbözet kinek a zsebében marad. Ja és én is adok ki lakást, ahol ha számlát kérnek rőla rögtön 25%-al megemelem az árat. Szerintem ez így normális, ezen nincsen mit csodálkozni. Ha ez nem tetszik a t. beírónak, nyugodtan mehet máshová lakni...

borsika 2007.06.13. 13:11:08

Nálam- egy megyeszékhely belvárosában -szilárd tüzelés van, a szén és fa jóval drágább, mint a gáz vagy táv, és kényelmetlen is, ehhez képest az én egy fillér támogatást nem kapok - mert megérdemlem.

borsika 2007.06.13. 13:16:22

szeintem annak járna a támogatás aki a fogyasztó, de addig amíg a fél orszám Mr. Furkó erre kevés az esély

az ombi 2007.06.13. 13:23:27

Csak azt kell figyelembe venni szvsz, hogy annyiért, amennyit kér az öreg, megéri-é vagy sem. Hogy miért kér annyit, amennyit, az mindegy.

demizson bobby 2007.06.13. 13:40:06

Mondják itt páran,hogy kifizetteik a minuszt is.Ez elégé hernyó dolog,abszolut nem logikus.Az én orrom alá aztán dughatnák az ilyen számlát.Az Attilák akik nem akarnak lopni de mégis lopnak,azok meg jobb ha csendben....Gusztustalan drágák a lepukkant nyugdíjasszagú lakások,és T. főbérlők még erre rá is játszanak. Én eddig az első szóra léptem,ha a főbéci nem volt korrekt, és ez már így is marad!

ikunuku 2007.06.13. 14:21:42

Személyes dolgait ne írja le aTisztelt
Társaság,az adóhivatal is olvashatja!
Nem kell a tolvaj népnyúzóknak további ötleteket adni; a magyarok fizetik a
legtöbb adót; a legkevesebb fizetésböl Európában. Gáz, benzin, áfa, stb itt a legmagasabb, hogy a sok varázsló milliós jattokat vágjon zsebre? A szakszervezeti ejtöernyösök is milliós jattokat simiznek el, hogy befogják a plebs pofáját. Miért is kellene ilyen helyzetben azon rágódni, ha néhányan ezt megfúrják, úgy hogy a bérlö is nyer az ügyleten?

demizson bobby 2007.06.13. 14:41:03

Mit nyer a bérlő? A 15000 Ft-os számla helyett fizet 18000 Ft-ot.

Attila77 2007.06.13. 14:52:48

demizson bobby 2007.06.13. 13:40:06 Ki mondta, hogy nem vagyok korrekt a bérlőkkel??? Csak és kizárólag azt adom a megbeszélt áron amit kiválasztottak a nagy kínálatból és aztán aláírták a szerződést. Soha egyetlen bérlőmet sem vertem át. Ha akar számlát azt is adok, persze akkor az ár felmegy, hiszen nekem adót kell utánna fizetni. Ezt minden érdeklődőnek elmondom és képzeld mindenki így csinálja, mondhatni ez így természetes.

Ja és ha már lopásnál tartunk. Kicsit abszurdnak érzem a helyzetet, hogy mindig a bejelentett alkalmazott adóját emelik meg és nem adózók körét szélesítik. Egészen egy évvel ezelőttig minden bevételem szigorúan bevallottam. Aztán elszakadt a cérna, most már ott lopok az államtól ahol tudok, mert igazságtalannak érzem a renszert. Tipikus példája, hogy ugyanazokról húznak le még egy bőrt akiről eddig is tudtak. Így is teljesen legálisan kapom a munkabéremet sajnos, tehát csak az albérlet kiadáson tudok csalni. És igen ha két jelentkező van akkor azt választom aki nem kér számlát. Nevezzük ezt polgári engedetlenségnek. Ha ez sem jön be akkor meg elmegyek az orszából és akkor egy fillért sem fog látni az ország az én adómból...

ikunuku 2007.06.13. 14:54:39

"demi" a gáz egységára cirka 50 HUF +
ÁFA(ennyiért adják az oroszok) kapod cirka 100 HUF + ÁFA, ha nem lenne gázártámogatás. Az annyi majdnem kétszer annyi lenne. Csak tájékoztatásul, ha kevesebb varázsló és ejtöernyös lenne, akkor minimum 20 HUF + ÁFA csökkenthetö lenne a gáz ára, de akkor nem lenne minden magyar nyakán cirka 1500000 HUF adósság; ha a dolgozókra vetítjük ez a szám már NÉGY
milliócskára rúg. "demi" mikor fizetjük ezt vissza?, vagy akarjuk-e, mikor semmi közünk hozzá, mert nem mi tapsoltuk el.

ikunuku 2007.06.13. 14:54:42

"demi" a gáz egységára cirka 50 HUF +
ÁFA(ennyiért adják az oroszok) kapod cirka 100 HUF + ÁFA, ha nem lenne gázártámogatás. Az annyi majdnem kétszer annyi lenne. Csak tájékoztatásul, ha kevesebb varázsló és ejtöernyös lenne, akkor minimum 20 HUF + ÁFA csökkenthetö lenne a gáz ára, de akkor nem lenne minden magyar nyakán cirka 1500000 HUF adósság; ha a dolgozókra vetítjük ez a szám már NÉGY
milliócskára rúg. "demi" mikor fizetjük ezt vissza?, vagy akarjuk-e, mikor semmi közünk hozzá, mert nem mi tapsoltuk el.

Attila77 2007.06.13. 14:58:30

Ezt már megszoktuk, nálunk épül Európában legdrágábban sztráda, nálunk szerzik be az összes kormányzati autót a legdrágábban, majd aztán a használtakat a legolcsóbban adják el. Véletlenül szomszédom és jó barátom egy volt államtitkár. Mikor megkapta az új állami Passatját W motorral, full-full extrásan, annyiba került az államnak, hogy még egy Passatot is kapott "ajándékba". Ennyit az olcsó államról. De persze én valljak be mindent, meg türjem az adóterheket, mert ha nem ezt teszek akkor az éppen aktuális kormánynak nem lesz mit ellopni. Szegények :)

pakesz (törölt) 2007.06.13. 14:59:06

Na mi a helyzet, nincsen bejelentve a kis husom a lakasba, kulonben hogy tudna a foberlo megkapni a tamogatast, ha nem ugy, hogy csak EGYEDUL van bejelentve. Mondjuk nem csodalkoznek ha errol az albirol a 20% SZJA -t se fizetnek, hiszen nincsen bejelentve!!! Mind a ketto CSALAS.

ikunuku 2007.06.13. 15:01:31

Csak kis tájékoztató: az átlag magyart
uszkve 25 jogcímen sarcolják, ami még a
török korabeli füst-, és kapuadón is túlmegy, ennyi adót csak a jobbágyoktól csaltak el, mint ma, a robot helyett munkahely van, ahol bagóért szipolyozzák ki az embert állami segédlettel. Ha valaki 2-3 jogcímen visszatud ebböl szerezni olyan, mint Robin Hood Nottinghamban.

pakesz (törölt) 2007.06.13. 15:05:47

Unkle !!!

Te szerencsere nem vagy olyan hatalmas barom, mint az egyik politikus, aki feljelentette magat elo adasban, hogy hat o ha szamlat vinne, akkor neki tobbe kerulne az alberlet(azert nem lett belole semmi mert mind a ketto oldal belsaros).

De azert ennek egy olyan jo kis nevtelen onfeljelentos izt ad a tenyek atfogo megvizsgalasa.

Tehat hogyhogy o a sajat nevere tud kapni szamlat, hiszen egy haztartasban vagytok !!! Ez csalas. De az is csalas, hogy nem vagytok oda bejelentve, es osszemutyizva kevesebbet fizetsz az albiert 20 % -al, vagy azon a 20 % -nyi SZJA -n megosztoztok ?

demizson bobby 2007.06.13. 15:16:40

Attila: elsősorban nem azzal van a gond, hogy az átlagfőbérlő nem ad számlát, legalább is engem ez nem izgat.A gondom azzal van,amikor vki azt mondja,hogy én márpedig csalok és csalni is fogok.Mert ugye elsurranak milliárdok,de ez akkor sem hozzáállás.Nem lehet szemethunyni a közüzemi szolgáltatásokat megcsapolók, a bliccelők, stb felett,mert ha ezzel egyszerűen másokat lopnak meg.Engem, téged.Mi egymást.Lehet ezt polgári engedelmetlenségnek nevezni,de a kívánttal éppen ellenkezőleg hat.
Elnézést kérek,ha félreérthető voltam,ami a bérlést illeti: ha elején tisztázod a támogatási pénz kérdését,akkor ok.De a poszt azt írja,hogy az albérlőt ez meglepetésként írja.Én 10 éve vagyok albiban és még a mai napig érnek meglepetések a főbérlők részéről.(Szerencsére vidéken sosem volt probléma.)Szóval tiszta viszonyok esetén persze azt építesz bele az árba amit akarsz,de:
minap épp azt látom a hirdetőtáblán,hogy a bérbeadott lakások közös költsége drágább,mint egyébként.Szerinted ez reális?Erre is fel lehet készülni?Szóval nekem a józan ész azt diktálja,hogy legyen egynlő elbírálás,és fizessek annyit amennyit fogyasztottam.De nem a főbérlőmnek fogyasztok!

ikunuku 2007.06.13. 15:25:24

Tisztelt Társaság, mi a követendö példa
elolvasható az index.hu elején Kóka és
a Tranzit Café esetében, az illusztráció egyenesen fenomenális!
A hal minden esetben a fejétöl büzlik!
Nem egymást kell abajgatni, csak higgadtan megbeszélni. Olvassa el mindenki a vezércikket és utána módosítsa a véleményét, ha úgy gondolja.

demizson bobby 2007.06.13. 15:30:07

Ikunuku: világos amit mondasz,részben igaz is.Rettenetes vízfejet tartunk el energiahordozó fronton,de bárhogy is, nem meggyőző a 20Ft-os árcsökkenés.Már csak azért sem mert egyrészt sokan ma is megkapják ezt a kedvezményt,másrészt van egy olyan oldala a dolognak,hogy akkor fizetek a legkevesebbet,ha nem költök.Szóval tessék megnézni magyar panellakosság hozzáállását,akik fotelban süppedve,Mónikasózva várják,hogy jelentős támogatással szigeteljék,és újítsák fel a lakását,de természetesen még a ház előtti 2 m2 füvet is kaszálják. Fel sem merül senkiben,hogy egy reális összegű megtakarítással költséghatékonnyá lehet tenni a háztartásokat,csak ehhez össze kéne fogni kérem.Említette fentebb vki,hogy szilárdtüzelésű rendszerre nincs támogatás.Hát ezaz.A támogatások országa vagyunk,de ...ezt inkább felejtsük.Az adósság részét nem értettem.
Ja, egyébként riszpekt a panelosoknak! :)

huhuhu 2007.06.13. 15:58:57

Nem vagyok benne biztos, de ha jól tudom, a gázártámogatás eddig mindenkinek alanyi jogon járt, csak mostanában vezették be a nyugdíjhoz igazított rendszert. Szerintem nem tisztességes (és jogszerű) elkérni a bérlőmtől azt az összeget, amit nem is fizetek be, ráadásul ha a bérbeadó nem titkolta volna el a lakás bérbeadásából származó jövedelmét, akkor nem kapott volna gázártámogatást. Különben nem értem ezt - ha nincs szüksége gázártámogatásra, mert úgyis bérbeadja, akkor minek adta be a kérelmet - hogy utána szándékosan összeütközésbe kerüljön a bérlőivel? Ennek a gyakorlatnak valahogy most kéne véget vetni, mert ha elterjed, akkor a jövőbeni bérlőktől már el fogják várni, hogy elfogadják ezt a rendszert.

pakesz (törölt) 2007.06.13. 16:03:17

huhuhu :
hat ez pontosan igy van, eddig automatikusan mindenki megkapta a tamogatast ...

most -elmeletem szerint- van a tanulas/tanitas ideje, hogy a kormany a 80 - 120 Mdr / evbol, megad ugy 40 Mrd / evet, es jojjenek ki ezek az igazsagtalansagok, pl van olyan is, hogy vallalkozo is igenybeveszi, pedig a nem SZJA alapu jovedelme surolja a milkat ... csak az SZJA -ja csak 100 brutto ...

tehat most szepen rajonnek az emberek hogy ez igy nem jo, ezert jovore ugy ahogy van el lesz torolve az egesz, es VEGRE mindenki piaci arat fog fizetni azert amit valojaban o elhasznal, es akkor jon Orban es befenyit meg egy osszel ...

Attila77 2007.06.13. 16:18:10

demizson bobby 2007.06.13. 15:16:40 Akkor félreértettük egymást. Én csak abban csalok, hogy nem jelentem be a bérleti díjat mint bevételt. Magát a bérlőt sohasem verem át, nem is igazán kérek sokat a lakásért, ezért egy hét alatt még mindig sikerült kiadnom a lakásomat. Ja és minden bérlőmmel azóta is jó viszonyt ápolok. Amit a közös költségről írsz az azért elég gáz, nem gondoltam volna, hogy ilyen is van.

Ami viszont az "ellopást" illeti, szerintem pont ez a véleményed a gond. Nagyon birkák vagyunk és hagyjuk, hogy a politikusok megsarcoljanak majd a közösből 100 milliárdokat lopjanak el. Nem azt mondom, hogy utcára kell menni és radikálisan törni-zúzni kell, de valamit csinálni kell. Egy időben úgy gondoltam, hogy újra elhagyom az országot és ezáltal nagyon sok pénztől elesik az ország. Miután jelen állapotomban ezt nem tehetem meg (4 héten belül 3-as ikreket szűl a feleségem), ezért inkább a "csalást" választom. Így úgy érzem, hogy teszek valamit a rendszer ellen. Ugyanakkor úgy érzem, hogy nagyon sok befektetés árán előrébb jutok, és a sok ellopott és elpazarolt pénzt most velem fizetetnek meg aki eddig is többet fizetett a lakosság 90%-nál. És ezek után nem tudok elmenni az általam válaszott korházba szülni (mármint a feleségem) mert azt megszüntetik, a másikban meg mindenféle fertőzés van, tehát megyek magánorvoshoz, magánkorházba mert rá vagyok kényszerítve. Mindezt úgy, hogy sokat fizetek. Ebből egy normális országban legalábbis felkelés lenne...

pakesz (törölt) 2007.06.13. 16:31:05

Attila77: oda megy szulni ahova akar, en nem hallottam rola, hogy nem lehetne barhova menni ... az egy regi verzio volt a huzd meg ereszd meg coci dologban, ez volt az amit visszaengedtek ...

pakesz (törölt) 2007.06.13. 16:37:53

Attila77: A masik meg hogy megszuntetnek valamit, aminek a fenntartasa eddig sokba kerult? Amit eddig a mi penzukbol fizettek? Hat nem eppen azert jartattad a szadat, hogy milyen csunyan elpazaroltak a penzt? Lehet hogy a nalatokl levo korhazzal eppen nem jogos de a korhazmegszunteteseknek az volt a celja, hogy gazdasagosabban lehessen fenntartan a rendszert ..., ennek most a te olvasatodban orulni kene nem ?

demizson bobby 2007.06.13. 16:42:57

Attila:
lenne mit mesélni a főbécikről :)Ha legközelebb kiürül a lakásod jelentkezz!
A lopás gyökere az átlagemberig ér. Nem csak a politikusok szervezik ki az államkasszát,hanem a köznép is,akik közül kikerülnek a megfelelő nyomásgyakorló szervek jeles képviselői.Vagyis az urambátyámok.Szóval én nem fognám ilyen radikálisan a politikusokra,mert ők ugyanazzal a morállal rendelkeznek,mint mi,csak ők éppen helyzetben vannak.

Füstkarikagyáros 2007.06.13. 17:06:02

Attila77 2007.06.13. 14:52:48
...aztán aláírták a szerződést. Soha egyetlen bérlőmet sem vertem át. Ha akar számlát azt is adok, persze akkor az ár felmegy


Szerződés van, számla nincs. Ahogy Piedone mondta, nagy koponya vagy. Bármikor megszorongathatnak az APEH-hel.

Úgy a morálhoz, általában: egyetemista időmben volt APEH-os főbérlőm, ő írta a számlát meg minden, mert a hivatalban aztán nehogy lebukjon. Csak éppen jóval kisebb összeg volt a számlán, mint amit fizettünk, ráadásul úgy csinálta, hogy abban a rezsi is benne van, pedig azt külön fizettük mindig. NC.

Attila77 2007.06.13. 17:48:17

pakesz 2007.06.13. 16:37:53 jaj könyörgök az egészségügy témába ne menjünk bele. Ha 3 szülészeti osztályt megszüntetnek és egy olyan korház kapja meg az ellátási területet ami már addig is leterhelt volt ezért a kismamák a folyosón fekszenek, megjelentek a különböző korházi baci törzsek akkor oda nem szívesen mennénk szülni. Továbbá ennek az intézménynek is megszüntették az újszülött osztályát tehát ha gond van ami ugye hármasikreknél előferdül akkor korházcsere. Ennyit a spórolásról. Amúgy az egésszel nem lenne gond, ha nem két nap alatt hajtották volna végre hatástanulmányok nélkül. Egy ilyen "reformsorozat" máshol mondjuk 2 év alatt megy végbe, pontosan kidolgozott állomásokkal.

Füstkarikagyáros 2007.06.13. 17:06:02 A szerződés mind a két félnek egy biztosíték. Ha szétverik a lakásomat és nagyon nagy kárt okoznak akkor még mindig jobb beperelni őket és bevallani a jövedelmet az év végi adóbevallásban, mint papír nélkül várni, hogy eltünjenek. Ha jó viszony alakul ki közöttünk és eddig még mindig ez volt a helyzet akkor úgy sem fontos a papír. Én még eddig minen bérlőmet elengedtem akár szeződési idő előtt is amikor pl. sikerült nekik saját lakást venni. Vallom, hogy a problémák 90%-át meg lehet oldani közös akarattal, a maradék 10%-ot meg megpróbálom kiszűrni mikor valakinek kiadom a lakást.

Füstkarikagyáros 2007.06.13. 17:52:24

Megelőztél :) Ezt akartam:

Bár ha jó viszonyban vagy velük, nincs mitől tartanod. Nagy koponya visszavonva.

Még egy rövid sztorit hadd, a kommentezés örömére :)
Másik régi főbérlőmmel fix árban állapottunk meg, rezsivel. Egyszercsak megjelent egy többtízezres villanyszámlával, hogy akkor ennyi volt a túlfogyasztás, leszünk szivesek kifizetni. Kis utánajárással kiderült, hogy 1000,- azaz egyezer forintos havi általány volt megállapítva az ő kérésére, egy háromszobás panelra. APEH emlegetése mellett végül megegyeztünk, hogy közös megegyezéssel befejezzük a viszonyt, és persze nincs követelése.

demizson bobby 2007.06.13. 18:12:47

Ez a jó viszony okés dolog,én is erre törekszem,de valahogy nem mindig megy (illetve látszólag megvan,de belül felrobbanok :) ).Egyébként meg én úgy vagyok vele,hogy ez egy üzlet,ahol én kifizetem ami jár,és ne kérjenek többet,mint ami jár.Tárgyi probléma pont ezt hágja át.Én nem akarok fenyegetőzni,meg riogatni,meg megveretni,meg szétbarmolni a lakást, és hasonlók. Üzleti viszony van.ennek megfelelően hagyjanak élni.Szerencsére eddig mindig sikerült kultúráltan lelépni, és remélem ezután is menni fog.

unkle 2007.06.13. 18:58:34

Mel Chi 2007.06.13. 12:38:23
Bocs, még egy dolog nem egyenes a történetben. Azzal, hogy vki támogatást kap a távfűtésre még nem lesz nullás a számla, csak olcsóbb.

Pedig hidd el, hogy a számla 0 forintról szól, "gyárilag" ki van rajta csillagozva minden kitölthető rész. Azt viszont nem tudom miért kap 100%-os támogatást, ezt nem kérdeztem. Túlfizetés esete biztos nem áll fenn, mert az előttünk itt lakók is így fizettek.

Mel Chi 2007.06.13. 12:20:25

A főbérlő saját lakásában más nevén van az óra vagy pedig fizeti a fűtésdíjat?

A saját nevén van minden, az ő nevére érkezik az összes szla.

pakesz 2007.06.13. 15:05:47

Tehat hogyhogy o a sajat nevere tud kapni szamlat, hiszen egy haztartasban vagytok !!! Ez csalas. De az is csalas, hogy nem vagytok oda bejelentve, es osszemutyizva kevesebbet fizetsz az albiert 20 % -al, vagy azon a 20 % -nyi SZJA -n megosztoztok ?

Hogy tisztázzam a helyzetet, nem lakunk egy háztartásban, a kettecskén az azt jelenti, hogy én meg egy másik bérlő lakunk itt. Ez pedig egy sima csalás a tulaj részéről, én kifizetem neki az albérleti díjat, nincs min osztozni, az egész összeg az övé, bejelentkezni pedig nem enged, mert fosik, hogy kitúrom vagy visszaélek vmivel ezzel kapcsolatban.

Attila77

Az a kérdés merült fel bennem, mennyivel vagy jobb, mint azok, akikről, akik ellen beszélsz.

renugard 2007.06.13. 20:21:23

Ennyi baromságot rég olvastam. Attila, mint adócsaló itt osztja az észt. Menjél csak tüntetni, ott elhiszik ezt a sok demagóg hülyeséget.

pakesz (törölt) 2007.06.13. 22:38:10

hat azert nehogy mar Attila legyen itt a fobunos ...

a fobunos az az egesz nep, fuggetlenul attol, hogy a politikusok mennyire sokat lopnak, hsizen a pol nemhiaba mondtak, hogy a komcsiknak konnyu volt 47-ben, hiszen a munkasokbol kellett komcsikat csinalni, most meg 90-ben komcsikbol munkasokat ...

amerikai filmekben van az a mondas, hogy meghalni meg adot fizetni kell es kesz, a magyar elobb utobb rajon erre is, pl. az mennyire ciki, hogy a TB meg a rendszervaltas utan 17 evvel is befizetes nelkul jar ? hogy elmutyizgat az urge feketen, mert a nyugdij messze, az orvosi ellatast meg ugyis megkapja ??? Ennel meredekebb arculvagasat a rendes dolgozo embereknek nem kepzeltem volna el... Ja aztan az urge meg amikor nincsen nyugdija jon a kocsog dumaval, hogy ledolgozta az egesz eletet ...

kincső 2007.06.14. 08:39:05

ÉNnekem olyan fertelmesen nagy a jövedelmem (ami után adózok is), hogy ha nevemre íratnék 100000 nincstelent - akkor se volnák jogosult támogatásra. Csak elmeséltem, köszönöm a lehetőséget.

Attila77 2007.06.14. 10:03:14

Érdekes, hogy itt mennyi nagyno becsületes ember van, aki semmit nem lop el minden adót befizet, aztán valahogy mégiscsak 2 millió minimálbéren dolgozó ember van ebben az országban. Érdekes a helyzet azt kell, hogy mondjam. Én nem észt osztok, hanem elmondom a véleményemet. Én rendesen adózók többet mint az emberek nagy része, erre ahelyett, hogy ezért kapnék bármilyen szolgáltatást is inkább még több adót kapok a nyakamba. Eldöntöttem, hogy ebben nem vagyok hajlandó részt venni, és ha fene fenét eszik is akkor sem fogok több adót fizetni, mint tettem azt másfél éve amikro bejött a nagy jólét utáni adóemelés. Ez elvi dolog nálam. Ja és érdekes módon a képviselő bérlőmnek sem volt fontos a számla. Ezek után aki ezzel nem ért egyet azt megértem és elfogadom, de egy csepp lelkiismeretfurdalásom sincsen.

kincső 2007.06.14. 10:30:47

A fentebb említettek ellenére ÉN befizetem az adóimat. A TB-t is! Eppur si muove! Holnap veszek egy csatahajót. Csak említem. Köszönöm a lehetőséget.

demizson bobby 2007.06.14. 14:00:02

Hát adót fizetni még kötelesség, hőbörögni meg jog marad.
Ja hogy semmi nincs ingyen?Éljen a kommunizmus!
Miért kanyarodunk az adók irányába,amikor az emberek egymást bxsszák át?

moli 2007.06.14. 15:26:55

nem foberlo, hanem berbeado

ikunuku 2007.06.15. 10:17:38

Tisztelt Társaság; ide nem támogatás, hanem tisztességes kereskedelem kellene
ami nincs!; csak szabad rablás, amit a legföbb gittegylet ( a parlament a kormány generál-a kisbetü szándékos; mert kifejezi az értéküket, és sok egyebet is), hiszen 2007. 06. 14-én a parlamentben ismerték el a gáz imprt ára cirka 50 HUF/m3+ÁFA, az eladási ára
cirka 100 HUF/m3+ÁFA, 25%-os árréssel számolva (ami már tisztességtelennek minösül nem romlandó áru esetén) a reális értékesítési ár 62 HUF/m3+ÁFA.
Ha ennyi lenne az ár kellene-e a támogatás? Ennél több a támogatatott gáz ára! Akkor miröl folyik a vita? Arról kellene vitázni miért is szavazunk bizalmat a rablóknak, nem arról, hogy mennyi az albérlet!
Rendszerváltást kellene csinálni, nem asszisztálni a gengszterváltáshoz!!

Mel Chi 2007.06.15. 11:53:35

unkle :"Azt viszont nem tudom miért kap 100%-os támogatást, ezt nem kérdeztem. "

Nincsen olyan, hogy 100%-os támogatás! Az lehet, hogy most kapta meg januártól visszamenőleg, de akkor max 1 v 2 számla lesz nullás..

Ha pedig a saját lakásában is az ő nevén van minden, meg abban a lakásban is, amit nektek kiad, akkor csak az egyikre kaphatta meg a támogatást, mert a MÁK kiszúrja (vagy ha a MÁK be is nézi, akkor a szolgáltató tutira kiszúrja).

Egyébként lényegtelen, mert úgy tűnik a kommentátorok nagy részét nem a gázártámogatás érdekli.. :)
süti beállítások módosítása