Tékozló Homár

Gyakorlati revizionizmus - 'Nagyfelbontású és magyar szemszögű' autóstérkép a náci terminológia kedvelőinek

2007.06.19. 00:22 | szily | 99 komment
Egyes kávéházi elemzők szerint az irredentizmus ma már puszta fikció. A tézis abszolúte kézzelfogható cáfolatáról, vagyis a 3500 forintért megrendelhető Magyar Élettér autóatlaszról Holland rakott be egy remek posztot a copypasteblogra.
"Fiumétől Jászvásárig (benne Bukovina és a teljes Csángóföld), Brünntől Herkulesfürdőig, a lengyel határtól Nándorfehérvárig, naprakész autóatlasz (még az autópálya fizetőkapuk is benne vannak) földrajzi és tájnevekkel"

 - mondja a Magyar Mérce lendületes ajánlója. De a legszebb az benne, hogy a termék nagyfelbontású és magyar szemszögű. Reméljük ez madártávlatot jelent a szélsőjobbos tolvajnyelven, bár a street view bátrabb megoldás lenne. Igaz, egy több mint 400 ezer négyzetkilométeres területre ezt azért nem könnyű megcsinálni. 

Íme Holland levele a Homárnak:

A Subbán olvasott nagymagyarországos, faliórás post sikerén felbuzdulva elindultam az interneten, és egy igazi kincsre bukkantam. Mert hogy vezethet bárki autót anélkül, hogy Nagy-Magyarország földrajzával tisztában lenne. Ebben segít a Magyar Élettér Autóautóatlasz! Hihetetlen, de van ilyen, és szó szerint ez a neve. Szerintem megérdemli, hogy szélesebb nyilvánosságot kapjon ez a remek, hiánypótló kiadvány. A design külön figyelmet érdemel.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orsi_229 2007.06.19. 00:36:06

az asztal és az óra után ilyen is kell mindenkinek:D
2!:)

Vityaz 2007.06.19. 00:59:21

juuuuuuj
kettőt kérek :D

freekz 2007.06.19. 02:24:06

Nekem is kell!!!
4!!!

., (törölt) 2007.06.19. 05:56:28

Olyan nincs, amin Etelköz is rajta van?

vagodeszka 2007.06.19. 07:00:39

Urálon túli területeket az atlaszba!
Urálon túli területes H betűt a kocsira!
Urálon túli ősi zászlót a népnek!

muslic 2007.06.19. 07:46:34

Kösz, hogy írtatok erről
Keresni fogom, és veszek majd egyet.

nylaci 2007.06.19. 07:54:50

Kedves Alvin66, ugyan az én hazám nem a közel-keleten van, de azt, ahogy egyesek egyszerűen nem vesznek tudomást a jelen földrajzi helyzetéről, és teleragasztgatják az autóikat piros-ezüst sávos nagy-Magyarország matricákkal, és ilyen térképekből próbálnak tájékozódóversenyt rendezni, enyhén szólva is nevetséges. Valószínűleg ezen derülnek oly jól a kedves írótársak is.

Ja, és mielőtt egy jó zsidózással elintéznéd a megjegyzésemet, jelentem egy olyan sváb vagyok, akinek az olasz kaja a kedvence, és puszta kedvtelésből bejárta Európa összes országát. Baj?

2007.06.19. 08:08:53

az IPhone és a hamburger jó.
nincs velük semmi baj.
Etelközben árulják?

LTomee 2007.06.19. 08:15:17

Kedves Homártársak!

Bár sem irredenta, sem fajgyűlölő nem vagyok, mégis megvettem az atlaszt, több mint egy éve. Hogy miért? Egyszerűen fel akartam kutatni azokat a területeket, ahonnan az őseim származtak, és ez a mai románnyelvű térképekkel gyakorlatilag teljes képtelenség lenne, hiszen a legtöbb mégcsak a magyarság létezését is letagadja, nem hogy magyarnyelvű településneveket írna a térképre. (aki talál ilyet azt szívesen látom)
Másfelől arra is jó ez a térkép, hogy a Wass Albert regényeket be lehessen rajta azonosítani helyszínileg.
Az mellesleg télleg mókás, hogy a Szlovákiához, Ukrajnához, Romániához, Szerbiához, Szlovéniához és Ausztriához csatolt területeken szlovák, ukrán, román stb megszállás szerepel, addig a lengyel és horvát területeken meg "lengyel közigazgatás alá tartozó" területnek minősítik :)

Kolompár Edömér 2007.06.19. 08:18:40

Vicces és szomorú is...
Vicces, hogy valaki kissé le van maradva az országhatárokkal.
Szomorú (ha jól vettem ki, akkor a magyaroklakta területek van benne - vagy csak simán a régi Mo.),mert akár ez is lehetne Magyarország.
Alvin66: Az Iphone meg a magyarságtudat miért nem összeegyeztethető?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.19. 08:37:19

Ha valakin szembemegy az aamúltatvékképetörölni parancsával, az nevetséges. Értem.
Palesztínában 70-től az I.Világháború végéig nem élt zsidó, oszt' mégis ősi jogra hivatkozva irtják ki a filiszteus kisgyerekeket és ezeréves olajfákat nap mint nap. De az más.
Az élettér kifejezéstől faszistázók meg nyalják körbe újra egymást. Majd elviszi őket a szalmonella. Biztos forrásból tudom, hogy Hitler is evett kenyeret, tehát aki kenyeret eszik, az mind nácifaszista.
Vére egy olyan térkép, amin be lehet mutatni Petőfi Sándor életének minden állomását és megállóhelyét, s végre egy oplyan, amin rajta van az összes nagy magyar művész és tudós születési helye. Amiket esetleg nyári túrázás során fel is lehet keresni.
Külön örvendetes, hogy a történelmi Magyarországon kívül rákerültek azok a területek uis, amelyeken szintén élnek-éltek magyarok, akár ezer éve is, és mégsem tartoztak az anyaországhoz. Ettők európaibb, nemzeti értékeket, kegyhelyeket bemutató térképpel még nem találkoztam.
Mellesleg az sem zavarna, ha a tótok (akiknek - mint blogomban írtam - egyre vastagabbak a történelem-könyveik, vagy a germánok, vagy az oláhok is elkészítenének a maguk életterét bemutató térképeiket.
A történelem ugyanis nem fizika. Egy helyen lehet egyszerre több nép is.
Nylaci!
Moldovában mikor jártál? Mesélj róla, milyen volt!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.19. 08:39:23

Ja igen: az irredentizmus legfőbb bizonyítéka a Kárpátok gerincének rajzolata...

az ombi 2007.06.19. 08:39:24

Hogy a Πcsába jön össze a 12 országocska? Talán Csehország?
Na sebaj, nem kell szomorkodni, a következő kiadásban biztos már Klívlend is benne lesz.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.19. 08:42:18

LTomee!
Aki Wass Albertet olvas, az miond nácifaszista. Nem tudtad?

VIC20 2007.06.19. 08:43:19

Ez nekem is tetszik! Valahonnan megszerzem!

Pont úgy gondolom én is, mint LTomee.
Csak azért, mert a jelen országhatárai máshogyan néznek ki, még nem jelenti azt, hogy akkor most agymosás, és ne őrizzem meg a magyarság régi emlékeit.

az ombi 2007.06.19. 08:48:30

Deviszont Horvátországban valamelyik szigeten már elkezdődött a magyar megszállás tavaly vagy tavalyelőtt, csak akkor ledózerolták az illegálisan felhúzutt nyaralókat meg a "csodálatos magyar búvárközpontot". Csak el ne bőgjem magam.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.19. 08:50:37

Egészségetekre a hosszas reggelit, kedves moderátorrákok!

farman 2007.06.19. 08:56:50

a kedvencem: nagymagyarországmatrica renaulton!!! (vagy citroenen, vagy láttam már: dacian!)

az ombi 2007.06.19. 09:00:52

Nagy Törökország matricát látott már valaki?

LTomee 2007.06.19. 09:01:26

Kitalátor, kíváncsian várom, hogy mire alapozod ezt a kijelentésedet.
Én például nem vagyok sem náci, sem fasiszta, ahogy egyik ismerősöm sem aki rajong a Wass Albert könyvekért.
Te hányat olvastál már közülük?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.19. 09:21:41

Úgy olvastam és hallottam a megmondóemberektől a médiában. Internet, tévé, rádió, stb. Amúgy viccnek szántam. Fasisztát meg nem írtam...
Egyébként nem túl sokat. Hogy miért: kitalator.blog.hu/2007/05/25/lelek_es_szellem_vagyunk_es_mienk_a_test
No ezért.
Amúgy majd' mindegyik megvan, a gyerekeimet nem viseli meg.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó. 2007.06.19. 09:22:48

Mé szettétek le a faszost a Tescóból? Megfenyegetett, hogy a ti szátokba is áttolja a nyelvét?

lOc (a pasztafáriánus) 2007.06.19. 09:49:27

Azt mondjuk én sem értem, hogy ennek mi köze a nácikhoz. Mondjuk persze lehet párhuzamot találni, de ugyanúgy lehet a kenyérevés és Hitler között is, ahogy egy előttem szóló már megírta.

nylaci 2007.06.19. 09:50:25

Én kb. tíz évvel ezelőtt vettem olyan Románia térképet, amin magyarul és románul is rajta voltak a települések, tájegységek és földrajzi nevek. Magyarul azért, hogy a régi irodalmi és szóbeli élményekből megtaláljuk, románul pedig ezért, hogy ne jöjjünk zavarba minden falutábla után, hogy hol a picsában járunk épp. És nem volt rajta piros-ezüst sávos történelmi térképnek álcázott dühöngés. Aki történelmet akar, az nézegessen történelmi térképeket. Bár ez a tékép is lehet kiváló, csak a csomagolás ne volna olyan...mint a 2/A úton fél évig dühöngő mihaszna munkakerülő pöcsfejek autóján.

Kitalátor feljegyzet: Ugyan úti beszámolóimat barátaimmal szeretem megosztani, de most a Te kedvedért: akkor a fővárost már Chisinau-nak hívták, lenyűgöztek a hatalmas parkok, viszont -mint mindenhol- utálatosak a monumentalista szocreál épületek. Sokan beszéltek oroszul, és sokan vallották magukat orosznak. Egyébként érzésre valahol félúton járt az ország a siralmas szovjet egyenvalóság és kelet-románia lepukkantsága között.

borsika 2007.06.19. 09:51:06

A törökök is itt randalíroztak 150 évig, mégsem vagyunk török ország, az oroszok is itt állomásoztak egy pár évig ideiglenesesen, de még mindig Magyarországnak hívják ezt a területet, azért mert közigazgatásilag magyar területeket más országhoz csatoltak, addig az még magyar marad, lehet ezen vitatkozni, de azért ezek tények

DonCiccio 2007.06.19. 09:52:00

Kedves Ködkóma!

Azért nincsen Nagy Törökország matrica, mert ők fellázadtak az első világháborús békeszerződés ellen és jó néhány évig harcoltak mint sic.! lázadók az antant ellen, pedig csak az életterüket védték.
Mi birkák voltunk és azok is maradunk.
Az a nép akinek nincs múltja, annak jövője sem lesz.
Nem hiszem, hogy bárki is reálisan vissza akarná vagy tudná csinálni a jelen helyzetet.
Tények viszont vannak és ez a térkép igenis fontos azoknak akik büszkék a múltjukra.
Nem vagyok sem irredenta sem jobboldali, csak magyar anyanyelvű olasz-sváb-holland-német-zsidó keverék.
Magyarnak vallom magam a kultúrám és az anyaföldem okán.

borsika 2007.06.19. 09:53:20

Az orosz megszállás alatti népi rigmust idéznék ide:
"Sebaj pajtás, semmi sem tart örökké, 150 év alatt sem lettünk mi törökké."

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.19. 10:10:05

Nylaci!
Bocsáss meg, csak azért mertem megkérdezni, mert ugyebár az az ország fedi le leginkább Etelközt, aminek szintén rajta kellene lenni azon a térképen. Igen, ahogy valaki javasolta, az Uraltól kellene kezdeni, ha a rokon népeket (pl.az ujgurokat) nem vesszük figyelembe, és rajta kellene lennie a kalandozásoktól a világháborúkig magyarok által nagy számban "látogatott", magyar nevet kapott (történelmi kegy-)helyeknek. (Ha GPS-ben is meglenne, könnyen megtalálhatnám a pl. bécsújhelyi katonatemetőt, ahol apám nagybátyja, M Szemán Istvén huszár alussza örök álmát.)

arvisura · turoczi.blog.hu 2007.06.19. 10:12:35

Ez egy kiadvány -mint annyi ezer és ezer. A Tóra is egy könyv, mégsem olvassa el mindenki (ugye nem lesz kötelező?)

nilsholgersson 2007.06.19. 10:19:50

Kedves Holland! Leveled annyira nem lepett meg -hiszen tudtam, hogy élnek buta emberek kis hazánkban- mint az, hogy Homár kitette az oldalra, ráadásul 5ös értékeléssel. Én is megvettem, még régen, hiszen ez nem újdonság. Nem a dizájnos külső miatt, hanem mert Székelyföldre szívesen utazom, ha időm engedi. Ebben nem csak egy első osztályú térképet, hanem magyar helységneveket is találok. Bocs, csak magyart. Azt is elárulom, hogy azért járok oda, hogy ne találkozzak ilyen rosszindulatú emberekkel, mint a Te általad felállított "Holland"-iában. Mert ott bizony nincsenek. Nézd meg egyszer. Csodálkozom, hogy még senki nem jelezte, de megosztom Veled, hogy a jelenlegi határokat ez a térkép, csak pici háromszöggel jelöli, amit a jelmagyarázatban útakadályként találsz. Sőt, a borító mögött találtam egy nagy Mo. matricát is. Olyan autóra ragaszthatót. Nekem az nem kellett, ha gondolod Neked adom. Ingyen. Üdvözlettel: nils

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.19. 10:20:18

Kedves Mai Ősi Román Szokás - 'Kondor Csabázás' (szokatlan nevű) Honfitársam!
Az általad turulparasztnak nevezett nemzetfenntartók két okból járnak nagy autókkal:
- Egyrészt dolgoznak, nem drogozzák el, nenm költik (hím-)ringyókra és így megtehetik.
- Másrészt szexualitásuk nem korlátozódik sem az oralitásra, sem a verbalitásra, és többször is méltóztatnak magyar gyerekeket nemzeni, azoknak meg hely kell az autóban is, bár megjegyzem, hogy egyre többen élnek a fogamzásgátlás különféle eszközeivel, mert teljesen tele van a tökük a kormánnyal és nem akarnak kis Gyurcsányokat csinálni.

mecarn 2007.06.19. 10:42:28

megnézném, amikor a szerb határőrök meglátják az atlaszt a kocsiban...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.19. 10:50:44

Én a nemzetfenntartókról írtam, nem at Index-stáb által kémiai úton előállított számszeríjjas terroristákról.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.19. 10:54:24

Mecarn!
Mivel a szerb állampolgárságot bárki kérheti, akinek ősei között az államalkotó nemzetek tagja, tehát szerb, horvát, magyar, ruszin, szlovák stb. van, mielőtt odamegyek, regisztráltatom magam és szerb sasos útlevéllel lépek be.

Mr. Spock 2007.06.19. 11:01:12

vagy a kedves román határőrök is biztos oda lennének a gyönyörtől.

Kitiltott Nick 2007.06.19. 11:03:09

Elejétől olvasom a kommenteket és van több, amit azért nem tudok értelmezni, mert egy - valószínűleg már nem olvasható - bejegyzésre reagálnak. El tudná valaki mondani, hogy mi volt az a bejegyzés?
( Így elég nehezen értelmezhetőek a rá adott válaszok: IPhone és hamburger meg egyebek... )

andreasue (törölt) 2007.06.19. 11:10:06

Fika, fika..én is fikázok egy kicsit, mert az olyan vicces. :) Móricka-brigád, ha nem tetszik nektek itt, miért nem költöztök a baráti Romániána? Ott nagyon szeretnek titeket, minden politikai, gazdasági és kultúrális vezető pozíció a tiétek lehet. Annak pedig kifejezetten örülnek arrafelé, ha az államalkotó nemzetet gyalázzátok!

Kitiltott Nick 2007.06.19. 11:23:53

Jó, meg vagyok nyugodva...

Kolompár Edömér 2007.06.19. 11:25:02

Kitiltott Nick:
Azt már azóta moderálták...
Ha jól emlékszem, az Iphone és a hamburger vs. magyarságtudat volt a téma, de többre nem emlékszem.

off: Ha jól látom, többen is vannak itt, akik Athina blogján is kommentelnek...
Szép magyar mondattal: Nice to see you.

tehenke 2007.06.19. 11:30:09

Szerintem kár egy autóatlaszba politikát magyarázni. Akinek van ilyen és kinyitja, szerintem örül, hogy nem kell románul, csehül, meg mindenfée nyelven böngésznie, hanem minden magyarul van benne. Mint térkép nagyon jó, és használható, nekem is ilyen van. Nem kell 5-6 atlaszt magaddal cipelned.
És hogy nagy magyarország? Hát ha egyszer annak a maradványai vannak körülöttünk, az tény. nem lehet dél amerika magyarország alatt, ha egyszer nem az van ott...

retekszisz 2007.06.19. 11:47:17

Üdv!
Kérdés: mi lenne, ha a körülöttünk élő szláv országok közös matricát kezdenének forgalmazni a honfoglalás (?)előtti régi szláv fejedelemség vagy királyság határaival.....
Mit szólna ehhez a Nagy Magyar Bullshit Élettér szorgalmazó ökörköre?

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.06.19. 11:50:33

Remélem az 1920-as úthálózat van benne feltüntetve, mert csak úgy az igazi.

Sloane (törölt) 2007.06.19. 11:56:13

Cartographiának is van kvázi nagy Magyarországos atlasza (ohne horvát vármegyék), már nem tudom milyen néven fut. Összes helységnév magyarul is, ami szerintem tök jó. Vettem egyet és teljesen jól használható közeli utazásokra.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.19. 12:01:40

Retekszisz!
Nekem nem fájna, a múltat feltárni, megismerni kell, nem eltörölni.
Egyedüli méltó "ellenfél" az olaszok lennének, nekik meg egy Attila korabeli hun matricával vághatnánk vissza. Mint jogutódok.

VIC20 2007.06.19. 12:09:33

Ugyan mi a fenét csinálhat egy határőr, plána ha román vagy szlovák? EU, van, meg vámunió.

Salgo2 2007.06.19. 12:16:42

"Mai Ősi Román Szokás - 'Kondor Csabázás' · szaros.blog.hu 2007.06.19. 12:01:34

Magyarország a szlovákoké."

Mai Ősi Román Szokás - 'Kondor Csabázás' lakása pedig a szomszédjáé.

Trendetlen 2007.06.19. 12:55:25

Mi a baj ezzel a térképpel? Mindenki szülei/nagy- és dédszülei a jelenlegi Magyarország területén születtek vagy éltek? Nem tudom, hogy szégyen-e, de nálunk előfordult az is, hogy a jelenleg horvát/román területen vagy a Felvidéken születtek és éltek az őseim. Nos, nem egy település beazonosítása és megjegyzése nehézséget okozott adott nyelven. Ráadásul van egy olyan perverzióm,amelyet alig merek bevallani: érdekelnek a magyar történelmi emlékek. És ennek nincs köze sem a politikai hovatartozásomhoz, sem Trianonhoz, semmihez. De kezd elegem lenni abból, hogy ezért kinevessenek vagy lesajnáljanak vagy egyenesen megbélyegezzenek.

VIC20 2007.06.19. 12:55:34

Mai Ősi Román Szokás - 'Kondor Csabázás'

"szomszédom a feleségem, a maga anyja minden bizonnyal Gróf Simonyi Űrturista"

?

retekszisz 2007.06.19. 12:59:05

Kitalator.
A minap egy serezőben(hogy régi turulos nyelvezeten beszéljek)azt bőgte egy szomszéd asztaltárs(aság) ,aki Kárpátia dalszövegeidézetes fekete pólóban feszített(10 egynéhány sör meg némi erdei málnapálinka gőzében) hogy "vissza a tengermelléket a magyaroknak mert az Magyarországé és egyébként is mit keresnek ott a g...ci horvátok" stb.stb.A lebontott illegál nyaralókról ment a besze egyébként.
Mondom neki, te pajti. Tudod hogy a monarchiás időkban sem tett ki 2 %-ot sem a magyar lakosság dalmáciában? Jóformán csak a hivatalnokok meg a tengerészetnél dolgozókból adódott össze a létszám.
Rámnéz dülledt vérbem úszó szemekkel egy pár másodpercig, aztán aszongya:
"anyádpicsáját komcsi!"
Na. ennyit az irredenta értelmi szintről.....

retekszisz 2007.06.19. 13:11:54

Ősi Román polgártársban a nagyhírű Szarosgerle nick tisztlhető valszeg és egyébként?

Mr. Proper · http://copypasteblog.blogspot.com/ 2007.06.19. 13:13:13

Persze. Senki nem gondolja, hogy elítélendő a magyar helységnevek használata. Sőt, kifejezetten nem áll az ember szájára Bratislavát mondani. De hát egy ilyen térképet Magyar Élettér autósatlsznak hívni? Nem lehetett volna mondjuk valami kevésbé agresszív és irredenta nevet keresni?

Kitiltott Nick 2007.06.19. 13:15:16

A irredenta értelmi szintről lehet hogy ennyit, de talán ne tekints alapnak egy berúgott kisdobost...
Az olaszliszkai P-mobil koncerten meginterjúvolt seggrészeg ifjú cigányverők sem tekinthetők hivatkozási alapnak szerintem. Abban biztos vagyok persze, hogy murisabb inkább őket videózni, mint egy magyarságtudattal - és nem kisüsti pálinkával - átitatott történelemtanárt, de azért ismerd el, józanabb emberek is vannak azon az oldalon (is)...
Úgyhogy az általánosított értelmi szintekről ennyit, bizonyos vagyok abban, hogy van olyan értelmi szinten lévő ember mindkét oldalon, ahová az ellentábor átlaga messze nem ér fel...Lehet hogy a tiéd sem, persze ezt nem tudhatom, mert nem ismerlek. Általánosítani meg nem szeretek...

Szuper Omega 2007.06.19. 13:15:43

hu ez most nagyon kemény volt kedves retekszisz, találkoztál egy hülye emberrel(aki full részeg volt) oszt hát ebböl kiderült hogy másoknak mi az értelmi szintjük:) na csak leborulni tudok elötted:)

Kitiltott Nick 2007.06.19. 13:17:11

Dehogynem Holland, dehogynem. Lehetett volna bármi más neve, de ők így döntöttek. Te is kiadhatsz egy autósatlaszt és olyan nevet írhatsz az elejére, amilyet csak óhajtasz. Így van ez a vállalkozósdi világban...

Szuper Omega 2007.06.19. 13:18:26

kedves Holland!

igazábol meghato, hogy mennyire figyelmes vagy a szomszéd országok lelkivilágára.

retekszisz 2007.06.19. 13:33:08

Szuper Omega
Távol álljon tőlem az általánosítás.
De az utóbbi pár hónap tapasztalata alapján (kb. 30 hasonló eset)10 Kárpátiásból 8 ezt választja...
Egyébként a hét végén Olaszországból jöttem, és szombat este beleütköztem a határ utáni Körmend nevű városkában a helyi szervezésű Magyar Napok rendezvénybe.Természetesen Kárpátiával és Kormoránnal megfejelve.Hát mit mondjak. Amit ott láttam este, inkább nevezzenek Gyurcsánynak mint a várost körbehugyozós -körberókázós bőgve orditozó vérmagyarnak....

VIC20 2007.06.19. 16:33:38

Hát igen, a cím tényleg buta. Gondolom, kínjukban nem tudtak kitalálni mást. De az ötlet (a tartalom) nagyon jó!

madachy 2007.06.19. 16:34:04

Van egy remek román térképem, ahol a Tisza vonala apró háromszögekkel útakadályként jelenik meg, de mókás, hogy Debrecen nincs is rajta. (sárga körben egymás felé mutató fekete háromszögek jelzik csupán a helyét.)

VIC20 2007.06.19. 16:39:52

retekszisz:

Ez megint általánosaítás volt - bármennyire is szeretnéd, hogy távol álljon tőled.

Jómagam például (elnézést, hogy sajáét magammal példálózok:) nagyon szeretem a magyarságot (nyelv, kultúra, irodalom, zene...stb.), még a Kormoránt és a Kárpáthiát is. Plusz nagyon nem szeretem azokat, akik ideggörcsöt kapnak a magyaroktól/magyarságtól/nemzettudattól. DE távol áll tőlem mindenféle általad említett viselkedés.

(Ami, megjegyzem, sokkal általánosabb: a züllés éppúgy jellemző sajnos a nemzetiekre, mint az "anti-nemzetiekre", sőt ettől a tengelytől teljesen függetlenül is általános a társadalomban (ld. pl. egyetemi bulik). Sajnálatos kortünet.)

VIC20 2007.06.19. 16:41:04

madachy: Tényleg? Kérlek, digizd be, és tedd már közkinccsé valahol! Nagyon kíváncsi lennék rá!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.19. 19:09:25

Jól megtanultad a leckét Retekrisz, de ha félted a magyarokkal szembeni kristályos érték(elő)ítéleteidet, ne menj se a Sziget Fesztiválra, se EFOT-ra, sőt egy kazincbarcikai kocsmába se, mert véletlenül megsérül internáci alkoholista barátaidba vetett bizalmad.
A magyar nép ezt úgy fejezi ki egyszerűen és tömören, hogy: "Részegen a pap is bolond."
Chegueraváspólós- kenderfüstös- kádárcsont-amulettavatós baráti ifjúszocialista partynak meg a közelébe se menj tisztán. Annyi lesz az identitásodnak. Válaszd inkább a hitgyülis vagy más szektás tömeges rángatózást, aminek a résztvevőit az egyszerű nép csak "józan bolondok"-nak nevezi - nem alaptalanul.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.19. 19:13:07

Madachy!
Csak nem katonai térkép "az ősi román föld"-ről Esetleg a tervezett jövő, ahol a Tisza a határ, Debrecen meg afféle református Vatikán városállam és vámszabad bélyegköztársaság?

ius murmurandi 2007.06.19. 20:08:16

Kedves retekszisz!
Mivel én járatlan vagyok ebben a témában,lécci mondj már nekem csak e g y szláv királyt a "honfoglalás"-kor idejéből (esetleg utána)- teljesen mindegy....

fruktózmütyür 2007.06.19. 20:18:42

A jobboldaliaknak mér nincs humorérzékük?

VIC20 2007.06.19. 23:33:49

fruktózmütyür:

Má' mér ne lenne?

Rózsaszín Lódenkabát 2007.06.20. 08:30:52

fruktózmütyür: Tiltakozom, nekem van humorérzékem.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.20. 09:12:33

Fruktózmütyür!
Lehet akkor, hogy látens baloldali vagyok?

retekszisz 2007.06.20. 10:46:09

Ius murmur

Kitalátor már megelőzött,de

Szvatopluk a morva-szlovák É-Dunántúl
Pribina a Balatonig
Braszlav a Dráva-Száva- Szlovén
A többi avar, frank, gepida terület volt.
A hun Attilával ne gyere, mert annak valszeg semmi köze nem volt a magyarokhoz, más náció volt a hun de szép legendát lehetett belőle gyártani a történetírás nélküli nációknak..
Más:
Kitalátor:
Egyikre sem járok a felsorolt rendezvények közül.Egyrészt mert családos vagyok,másrészt hithű katolikus, na most jön a svédcsavar figyusz! Nemzetiségi,már AZELŐTT is itt élő nemzetből, de MAGYAR! Hogy miért magyar, nincs kedvem magyarázni. Na mármost nem hiszem hogy attól lennék magyar, hogy Kárpátia koncertre járok, (amit én a Lagzi Lajcsi vagy Postás Józsi féle szuperbóvli kategóriába sorolok)Most kérkedjek azzal, hogy ez az ÉN hazám? na nem.

retekszisz 2007.06.20. 10:50:19

Egyébként mi az hogy magyar? Melyik népcsoport különíthető el így?
A Német, a Horvát a Tót, Török vezetéknevűek egyből kiesnek. Kiesnek a Varga, Kovács,Molnár vezetéknevűek. Szerintem ne soroljuk.
Érdemes ilyeneken rágódni? Itt nincs vérmagyar. Valahol a föld alatt biztos sok van, de még mindig csak avarokat meg szlávokat találnak az ásatásoknál...

Salgo2 2007.06.20. 12:57:50

"Valahol a föld alatt biztos sok van, de még mindig csak avarokat meg szlávokat találnak az ásatásoknál... "

Azt azért nem hinném, hogy István korától az Árpádházi királyokon és Mátyás király korán át, a törökellenes harcok, Rákóczi és 48-as szabadságharc alatt egy magyar se halt volna meg, ne temették volna el őket és találták meg sírjaikat.... Mondok kettőt így kapásból: muhi és mohácsi csatamező.

Azért 1000 év ittlét elég jó legitimáció, nem főleg azután, hogy Szvatopluk eladta az országát. A magyaroknak.

Miért tetszik ezeket elfelejteni?

VIC20 2007.06.20. 13:11:44

retekszisz:

Szerintem ezt tessék elővezetni a franciáknak, meg a jenkiknek is...

Hát körberöhögni éppen nem fognak, mivel fel lesznek háborodva, hogy hogy vonhatod kétségbe egyes állampolgáraiknak a nemzethez tartozását... :)

Komolyra fordítva: a nemzetfogalom kissé tágabb mindenféle vélt vagy valós biológiai tényezőnél.

retekszisz 2007.06.20. 14:11:22

Salgo2
Bocsi, de az 1000 év előtti dolgokról beszéltünk, jobban figyusz.Az említett legitimáció arr jogosít fel hogy a vendég odasz@rjon a szoba közepére? Már áttételesen értem.
Olvasd el az alattad író VIC kommentjét.Valahova ide akartam eljutni. Fel kéne fogni, micsoda kárt okoz egy nemzetnek a származás erőltetett privilégizálása.Tyúk vagy tojás vita ez az egész, meg a feleőtlen hergelés. Tényleg azt hiszi valaki hogy a szomszédok hideg viszonyulása a történelmet tekintve ok nélküli?

retekszisz 2007.06.20. 14:15:59

Amúgy ez a Szvatopluk sztori egy monda alapján létezik. Az ide jövő "honfoglalók" fejlett mezőgazdaságú hátzakban lakó népeket találtak itt, akik nem harcoltak.De hát mit kezdjen ezzel egy jurtában élő, lovat evő állandó harcban álló társaság? Hát öl és leigáz. Hát így is lehet legitimált hazát szerezni az biztos, de akkor legyünk már jó szomszédoknak megfelelőek, éa kultúrnép nem?

retekszisz 2007.06.20. 14:18:32

Bocsi a hibákért: házakban... és...

ius murmurandi 2007.06.20. 14:26:36

KEDVES retekszisz!

Hát nem kár,hogy ez a Szvatopluk,Pribina,Zalán...stb. AQUINCUM ,ALBA REGIA,SOPIANAE...stb. nevű településeket hagytak maguk után?
Régészetileg meg ...hm...vajmi keveset?
Nem igazán értem...ezért is vettem volna szívesen,ha felvilágosítasz.
ELFOGULATLANUL,ahogyan az érződik is belőled...

ius murmurandi 2007.06.20. 14:30:37

...kínosan emlékeztetsz egy pár évvel ezelőtti "bőgatyás barbárok"-ról szóló neves nyilatkozóra...

retekszisz 2007.06.20. 14:35:47

Ius murmurandi

A 4. század végére a római birodalom meggyengült, az uralmuk alatti népek viszont elkezdtek fészkelődni, + megmozdultak némely "I.o.barbár" besorolású nációk is. Aztán gyüttek a frankok, akik a határgrófságaikon kívül megegyeztek a környező szláv fejedelmekkel a határőrzésről.Aztán gyüttek a magyarok és mindenkit elzavartak a játszótérről, és pofonokat osztogatva elvették a kisfiúk üveggolyóját is....

retekszisz 2007.06.20. 14:37:06

14.30.37. A Hét Aranykopjára esküszöm, hogy nem én vagyok...
Nem szokásom másokat sem deklarálni sem degradálni...

retekszisz 2007.06.20. 15:21:55

Hogy még egy kicsit beszélgessek magammal, ezt hallgasd meg:

A pannoniai szláv fejedelemségek központja a mai Zalavár területére eső Blatu Grad (Mocsárvár) volt. A Balaton szó ebből származik. A germán Plattensee a szláv Blatu jezer (Sáros tó)nevet vette át.(Német feljegyzésekből)
A Pelso római kori név illir (mai Horvátország területe)név,mocsaras,nádas tavat jelöl.
Tihany neve szláv eredetű szó.
Most jön a cseresznye a habra:Aki mély elkötelezettségből a gyermekének az Örs nevet adja, tudnia kell, hogy az Örs egy honfoglalás kori KABAR törzs neve... stb.stb.stb.
Érdemes hát huzakodni a tojás mikéntjén?

Sasleso 2007.06.20. 16:37:13

Azért az valamilyen szinten a honlap kritikája, hogy azonnal rámered egy ilyen témára. Itt ez a térkép, ami a visszajelzések alapján igen jó munka, és a megjelen(ít)ési sajátosságok mellett is remekül használható.

Miért kell gúnyt űzni belőle? Tényleg az a legnagyobb probléma, hogy a történelmi Magyarország ábrázolása volt az alapkoncepció, és hogy kizárólag magyar helységnevek szerepelnek benne? Ez miért "náci terminológia"? És különben is, kit érdekel, ha meglátja egy szerb határőr?

A honlapra amúgy is jellemző cinizmus, gúnyolódás jól jön a Tékozló Homárban olvasható sztorik túlnyomó többségének tálalásakor, de hogy ezt a térképet miért kellett felvenni a "repertoárba", azt nem tudom (mellesleg az index nagyszerű reklámot csinált ennek a terméknek, ebben biztos vagyok!).

Kitiltott Nick 2007.06.20. 17:18:56

Sasleso,

minden szavaddal egyetértek! Az első hozzászólásaim egyikében is ezt mondtam, igaz olyan formában, hogy ki is tiltottak innen... De a lényeg szerintem az, amit te írsz. A gúnyolódókat jellemzi leginkább a gúnyolódásuk...

Üdv

VIC20 2007.06.20. 21:46:20

Nyilván a a szerencsétlen cím az oka, nem a tartalom.

(Az viszont igaz, hogy a címen kívül nem sok mindenbe köthetnek bele, így maradt a méltatások beidézése.
Ezek szerint nem csak nekem tűnt úgy, hogy kissé az "érzékeltessük, hogy amilyen források dícsérik, abból a (gány) tartalomra is következtethetünk" hozzáállás vezethette a cikkírót. Persze lehet, hogy tévedek, de nekem e jött le.)

retekszisz 2007.06.21. 10:47:24

VIC
Talán ha nem a MAGAR ÉLETTÉR címmel jelent volna meg és nem attól akitől....
Mondjuk a "Az I. világháború előtti Magyar királyság területi atlasza" címmel... talán akkor.
Az hogy magyar élettér az sántítz, mert a szóban forgó területeken soha nem volt többségi magyar lakosság az tudható bárhonnan. Tudod volt a germán élettér is egy kis bajszos szobafestő fejéből kipattanva, amiegész a Kaszpi tengerig nyúlt...Meg Angliáig....

retekszisz 2007.06.21. 10:49:28

Bocs a hibákért, de siettem mert megyek.
Sántít...ami egész...Magyar stb...

VIC20 2007.06.21. 11:04:17

retekszisz:

Ezt mondom... há' nem ezt mondom? :)

retekszisz 2007.06.21. 13:42:10

VIC
De ezt mondád biz'a!
Na szóval kérlekalássan beszereztem egy ismerősömtől egy ilyen földabroszt. Tényleg jó kiadvány. De mér' kellett megfejelni egy ilyen b%lf!asz címzettel?
Amúgy megnéztem a cég kínálatát a fenti címen, de az a sanda gyanúm, hogy egy ügyes marketinges rátenyerelt az épp aktuálisan divatos balfékségre, mert ennyi bóvli ízléstelen szarságot még a csajágröcsögei búcsuban sem árulnak.....pedig ott van világítós lassan égő Mária meg piros-fehér-zöld Szent József is....

VIC20 2007.06.21. 19:05:53

No, a negatív reklám is reklám: ma rendeltem kettőt (egyet ajándékba, egyet magamnak).

Örülök, hogy neked is elnyerte a teszésedet, megnyugodtam kicsit.
Megkérdezhetem, hogy keményborítású-e és hogy hány oldal kb?

Hát igen, a cím. Elgondolkodtam rajta, hogy milyen jobb címet lehetne adni neki, de valahogy nem sikerült semmi frappánssal előállni. Mind nyakatekert lett. Valakinek lenne jó ötlete?

VIC20 2007.06.21. 19:07:37

Ja, igen, én is megnéztem a kínálatot. Durva, főleg azok az édességek... :)

Salgo2 2007.06.22. 10:57:35

retekszisz
“pofonokat osztogatva elvették a kisfiúk üveggolyóját is.."
De hát mit kezdjen ezzel egy jurtában élő, lovat evő állandó harcban álló társaság? Hát öl és leigáz. “

Egy-két pozitív kicsengésű jelzőt is írhatsz nyugodtan a honfoglalókról.

Úgy tudom, hogy a besenyők elől menekülve foglaltak itt hazát a népnek. Feltartott kézzel céltáblának kellett volna állniuk szerinted?
Van egy mondás, gyáva népnek nincs hazája. Nekünk van, és köszönjük a honfoglalók bátorságának.

Akinek pedig negatívan cseng a honfoglalás, mondjon már egy népet, amelyik nem elfoglalással szerezte meg a területet, ahol él.

VIC20 2007.06.22. 19:34:06

"Úgy tudom, hogy a besenyők elől menekülve foglaltak itt hazát a népnek."

Ez a bevett álláspont, de van, aki vitatja.

retekszisz 2007.06.25. 10:32:22

Salgo et.
Pozitív vonás: Már nagyjából egy helyre sz..rtak és nem összevissza. Ez mindenképpen pozitív, mert nem volt kakis örökké a csizmatalp.
Komolyabban: a besenyők elől?? AZOK jöttek elöl, megtelepedtek a mai felvidéken,mert jól kijöttek a helyi szlávokkal és határőrizeti feladatokat láttak el. Utána Csák Máté saját népe voltak, a váraiban, a bitokain.Főleg abban az időben, mikor Máté (kis)király a "németújvári" melléknévre hallgató kora-labanc "vörös gróffal" balhézott a nyugati területekért...

retekszisz 2007.06.25. 10:35:07

Salgo utolsó kérdésére:
Az itt élő előindiai népcsoport. Azok csak úgy beleültek a melegvízes lavórba...

VIC20 2007.06.25. 10:46:21

Igen. Vagy említhetnénk a románokat is: betelepülés, elszaporodás, aztán a világháborúkban a megfelelő pillanatban az addigi szövetségesik hátbatámadása...

Salgo2 2007.06.25. 12:29:26

"Az említett legitimáció arr jogosít fel hogy a vendég odasz@rjon a szoba közepére? "
"Már nagyjából egy helyre sz..rtak és nem összevissza. Ez mindenképpen pozitív, mert nem volt kakis örökké a csizmatalp."

"Nem szokásom másokat ... degradálni..."

Ja, csak a magyarokat, ahol lehet.

Egyébként ha csak ennyi poitívumot látsz ebben az országban, miért gyötröd itt magad?

retekszisz 2007.06.25. 14:12:29

Jajjjj, kedves Salgo Oszkár( Tudod miben szerepelt?)
Hát nem veszed észre a finom, leheltködnyi iróniát a soraimban?
Ki a firlefrancnak van baja az egésszel? Van akinek ettől álmatlan éjszakái vannak a 21. században? Csak az izzadságszagú, véres kínnal erőltetett "csakazértismivagyunka faszagyerekekolyankeménymagyarvagyokhogy bazaltkockakövetszarok" szindrómán kéne túllépni egy és mindenkorra. Mert röhejes és kriptaszagú.

retekszisz 2007.06.25. 14:14:53

VIC20
Ja. kétszer is megszívattak bennünket így. Az I.-ben meg a II.-ban is.
süti beállítások módosítása