Az elmúlt két nap történéseit próbálom rendbe szedni. Történt, hogy ex-barátnőm, amerikai lévén azt találta ki, hogy küld a szülinapomra egy csomagot, mintegy meglepetésül/ként. Amikor korábban csomagot küldött, azt a postával tette, lassabb, de olcsóbb, és mit számít pár nap. Lekopogom, eddig (szinte) minden megjött, előbb vagy utóbb. Azonban most hirtelen jött az ötlet, ezért arra gondolt, pénz nem számít, küldi fedexxel. Milyen jó kis meglepetés lesz, beállít a futár az irodába a csomaggal. Meglepetés, az lett. Összeállította a kis csomagot, olyasmikből, amit tudja, hogy nem kapok errefelé, vagy csak drágán, tett mellé egy szülinapi kártyát, ráírta a max vámmentes értéket: $100. Arra is gondolt, hogy a fedex náluk úgy működik, ha vki nincs otthon, menjen, vegye fel maga - ezért inkább a munkahelyemre küldi, hisz ott biztos megtalálnak napközben. És ekkor megérkezett a csomag! Mármint Magyarhonba, a fedexhez.
Elkezdődött a telefonálás: Csomagom jött, küldenének egy faxot, töltsem ki a nyilatkozatot, küldjem vissza, majd a futárnak kell fizetni. Mire én: miért kell fizetni? Azt hittem, $100-ig vámmentes, a posta mindig simán kiadja ezeket, vámot se kell fizetni, hiszen ajándék. Szerintük viszont a postára biztos MÁS törvények vonatkoznak, a fedexnél bizony a határ az EU-ba lépés óta (2004) 45 Euró, ezt bizony az amerikai kollégáknak is tudni kellett volna. Jó, fizetek, küldjék a papírokat. Kitöltöm, fax vissza. 30% vám, 1760Ft+ÁFA vámolási költség, lassan a fele ajándéknak már fuccs. Megoldást ajánlanak végül: Talán ha írnánk egy levelet, hogy a $100 csak a biztosítás miatt volt rajta, és valójában csak $50et ér, máris megoldódik minden probléma.
Nosza, levél megirat, elfaxolódik. Nem jó! A cikkek listája is kell, KÜLÖN mindegyik értéke, és a végén jöjjön ki az $50. Ez is elkészül. Fordítsam le a a csomagban lévő cikkek nevét (!!!). Ők ugyan értik, de hát a vámhivatal, ugye... Ráírhatom kézzel? Rá, faxoljam el. A nap eltelt, folytatás másnap... Már hívnak is, nem jó a levél, mindennek kell értéket adni (szerencsére én is kaptam belőle egy másolatot). Mi nem tetszett? Ez: Birthday Card no value
Hát persze, hiszen egy üdvözlőlapnak nagy értéke van! Annak, aki kapja (mert örül neki), esetleg amikor még üres, a boltban. Amikor egy csomaghoz csatolod, telefirkálva? Aligha. Nem, nem, a fedex szerint igenis tessék értéket írni mellé! Nosza, ezt is ráírom. Küldök mellé magán vámbehozatali megbízást is, mert ugye eddig céges volt! Hogy miért? Mert ugye gondos exem a nevem alá odaírta (c/o) a cég nevét! Ja, hogy ez azt jelenti, ennek a személynek, ezen cím alatt? Ilyet már hallottak, de amerikában mindig elrontják, ez nekik alapból céges. Írjak egy nyilatkozatot, hogy ez magánszemélynek szól.
Ha már úgyis faxolok, nem jó a vámos papír sem, mert ugyan jót x-eltem, de NEM HÚZTAM ALÁ, hogy vámmentes, és a 'jogszabályi hely' rovatba írjam, hogy ajándék. Mire én: ez nem egyértelmű? Nyilván $50 esetén vámmentes! Ezt nekik nem tisztük eldönteni, lehet, hogy akarok utána vámot fizetni (!). Egyébként pedig fordítsam le a cikkek nevét. De hát már megtettem tegnap!!! Azt ő nem találja, de csak a kedvemért ha most elmondom telefonba, akkor leírja... Ja, hogy vámmentest akarok, és magánszemély? Még a személyimről egy másolatot, ha lehetne... Most itt tartok, ÁLLÍTÓLAG most már kihozzák a csomagot. Kiváncsian várom, holnap mi lesz.
Fájdalmas a vámmentesség Fedexszel
A legjobb tipp, amit hallott a Homár, ha külföldről kap csomagot mezei postán keresztül, lehetőség szerint hegesztesse be a küldeményét egy fémdobozba. Oké, hogy több lesz a postaköltség, de már a gondolat miatt is megéri, milyen fejet vághatnak, amikor ki akarják bontani... Ez most igazából mindegy is, hiszen Pókember kódnevű olvasónk Fedexszel kapott egy kisebb ajándékcsomagot, amit két napja próbálnak lepapírozni:
Azamat Bagatov 2007.06.21. 11:24:12
nemadomfel 2007.06.21. 11:29:34
Motormouth 2007.06.21. 11:33:45
_pierre_ 2007.06.21. 12:11:24
már nem is lepődök meg szinte semmin...
szánalmas
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó. 2007.06.21. 12:23:02
rennie 2007.06.21. 12:23:29
2007.06.21. 12:31:01
Nem a maguk örömére szivatják a naiv ügyfelet.
Így tudnak vámolni a magyar vámszabályok alapján.
És a posta tényleg nem fizettet vámot a magánszemélyes ajándékcsomikra, ne kérdezzétek, hogy miért.
Viszont, talán érdemes lenne beszélni a FEDEX vámcsoportjával, hogy nem lehetne-e valami kiskapus játékkel (számlacsere, címzett módosítása, küldés jogcímének módosítása ajándékról másra, pl. utánküldött útiholmi stb.) elsikálni a dolgot. (sorry, nem vagyok vámos, csak elég gyakran futottam már ilyen ügybe a magunk háza táján)
2007.06.21. 12:39:08
Ha "elviszed" a papírokat más vámügynökséghez, hogy ők vámoljanak, ugyanezeket fogják kérni.
Ja, és az 1760+Áfa gondolom, nincs azokra a csomagokra, aminek a címzett fizeti a postaköltségét. (ajándék esetén nyilván hülyeség, de így van)
mzoty 2007.06.21. 12:53:55
Navarone 2007.06.21. 13:03:01
makkmarci 2007.06.21. 13:05:49
uns97 2007.06.21. 13:11:15
2007.06.21. 13:22:57
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.06.21. 13:33:56
OkoskaTo:rp 2007.06.21. 13:41:31
A Magyar Posta meg azért nem vámoltatja a maszek csomagokat, mert a tartalmát úgyis ellopják a postások. :-)
Navarone 2007.06.21. 13:44:53
2007.06.21. 13:59:39
"SOHA TOBBET ilyen tetu magyar cegekkel nem ohajtok kapcsolatba kerulni."
Ja, nyilván mindegyik tetű magyar futárszolgálat élből el akar utálni, röhgni rajtad, ahogy szenvedsz, és még véletlenül sem a ránk vonatkozó vámjogszabályok olyanok, amilyenek...
Amúgy, nálunk pl. állandóan váltogatják a vámos garnitúrát (kihelyezett vámhivatal), hogy ne lehessen őket megvesztegetni , és, ha pechje van a cégnek, akkor néhány hónapra olyan társaságunk van, akik kinéznek az ablakon, és eldöntik, ma nincs kedvük dolgozni (nem vicc, megtörtént eset, a cég vezetősége meg hiába kilincselt a főfőparancsnoknál, hogy kapjunk egy nomrális társaságot)
Vagy, olyan formai követelményekhez ragaszkodik a parancsnok, ami jó pár nappal meghosszabbítja az express cucc kiszállíthatóságát. (szabályosan, de nem rugalmasan kezel valamit, tehát, még bepanaszolni sem lehet)
Amúgy, eteti, itatja őket a cég (minket nem), de ritka nálunk vendégszereplő vámos társaság, amelyik pár hét "közös" munka után akár csak makkan, amikor bejönnek kávézni az ebédlőbe.
Mert, hogy ez a céges vámhivatal amolyan büntetés.
Persze, tisztelet a kivételnek, mert olyan vámosok is vannak, és ilyenkor vannak időszakok, amikor minden megy, mint a karikacsapás: vámszemle aznap, jó a másolat a számlából, az eredeti ráér később postán, jó a befirkált fordítás, le lehet javítani az eredeti összeget, stb.
LouiS 2007.06.21. 14:07:55
LouiS 2007.06.21. 14:16:55
uns97 2007.06.21. 14:23:38
Azon az ugyintezo holgyemenyen buktam ki anno, aki nem hajlando semmit sem elmagyarazni, megerteni, hanem kikuld egy faxot, "toltse ki es kuldje vissza" cimszoval. O nem egy vamos volt, hanem egy ezredrangu segg aki hozza van szokva hogy max a faxot kezeli, az ugyfelet meg LESZARJA. Nezd ha en az osztrak postanak/nemzeti banknak kuldok egy emailt valasozlnak barmi apro kerdesem van, elmagyarazzak APROLEKOSAN hisz azert kerdezek mert NEM tudok valamit. (es nem mert szellemi fogyatekos vagyok, hanem mert pld valamit eletemben eloszor csinalok, vagy olyan jellegu gondom/megoldando feleadtom meg nem volt) Ha a magyar hivatalokkal kerulok kapcsolatba (cegekkel detto ugyanez a helyzet) akkor feltetelezik hogy 100000x-szer csinalom az ugyet mindent kivulrol vagok, SOT majd helyettuk megcsinalom. Ez a ket orszag kozott a kulonbseg. Ott az informacios INFORMACIOT ad, nem parancsolgat mit csinalj de ugy am ahogy a torveny eloirja MERT kulonben "nem jo" (lasd a postolo Fedex-es szopasa) En ugyanezt tapasztaltam UPS-nel. (EMS-nel, banknal, stb) Erre mondom, a torvenyek olyanok amilyenek. De ahol azzal raznak le hogy "ilyenek a torvenyek" ahelyett hogy elmagyaraznak MILYENEK is azok a torvenyek (en ugyanis nem vagom a torvenyeket fejbol...) es mit lehet tenni (te pld leirtad milyen kis apro trukkokkel lehet(ne) elni) addig fenn kell tartsam hogy ezek a csoportok MAGYAR es igenis TETU cegek akiket nem penzelek, hanem valasztok mast a hatar tuloldalarol. A jo penzt fizetesnek felveszi, szolgaltatni/dolgozni meg NEM akar. Egy ugyintezo valoszini tobbet keres mint egy takaritono, feltetelezhetnenk hogya zert mert tobb es szelesebb retegu a munkaja. Nos az en tapasztalatom alapjan adott holgy munkakori tevekenysege a TELEFON hasznalatanak ismereteben es a FAX kezeleseben kimerult. Ez nalam NEM szolgaltatas hanem egy ROBOT. Csak akkor ROBOT nem x diplomas fizetest kell adni az ilyenek. Apropo amugy had kerdezzem meg ha nemetbol Mo-ra 5000 valahany penz ide a csomag, akkor innen oda miert 12e ? *ugyanaz a ceg...*
uns97 2007.06.21. 14:40:20
2007.06.21. 15:23:51
Mondjuk, nem tudom, miből gondolod a diplomás fizetést egy vámkiértesítői állásért? Nálunk nem azt kapnak.
De, nem is ez alapján várnám el, hogy valaki rendesen, vagy nem rendesen dolgozzon.
Sőt, nálunk sem kell profi vámkezelőnek lennie, aki kiértesít az érkezésről, netán a meghatalmazást vagy a hiányzó dolgokat bekéri.
Persze, van neki egy olyan "párja", aki meg ért hozzá, akitől meg tudja kérdezni, ő írja meg a vámpapírt, és adja be a vámba cuccokat. Ők csak akkor beszélnek ügyféllel, ha valami kérdés van.
Hja, sajnos, a Ford gyártószalagja óta ez így hatékony...
Illetve, a kiértesek egy idő után megtanulák azért a dolgokat, (az okosabbja, meg, aki marad annyi ideig a cégnél)
Az apró kis trükkökről meg annyit, hogy öntevékenyen aligha mehet bele a cég olyanba, amit én írtam + nem is midnig sikerül
(viszont, ha egyszer igen, utána már üvölt az ügyfél, ha másodjára nem, pedig azt is leírtam, hogy nem mindegy, hogy épp ki dolgozik abban a kihelyezett vámhivatalban, és mit kér, milyen ebet köt épp a karóhoz)
Még1x: nem a Fedexet, EMS-t, akármit védem! A szervezetlenség, vagy a nem megfelelő hangnem nem okés. (és, sajnos, nálunk is előfordul. MEg, máshol is, hadd ne meséljek a külföldi, Általad szupernek beállított nyugati kollégákról)
Emberek vagyunk.
Amitől, még bosszantóak a hibák persze!
Szóval, szerintem itt a következő, bukfencek voltak:
1. a feladó 100dolcsi értéket adott a csomagnak, ami vámköteles. Ez az info szvsz megvan az USA-ban is, vagy lekérhető a címzett országtól feladás előtt (persze, ez időbe telik), de ott sem vámtanácsadnak minden csomag mellé. Hacsak az ügyfél NEM KÉRI, nem KÉRDEZ. Ha ugyanis mindenkinek minden tudnivalót végigmondana az ügyintéző, mikor az árufelvételt felveszi, akkor a fele telefonáló ránkvágná a telefont, hogy neki nincs ennyi ideje. (a futár meg egy gépkocsivezető, nem képzett nemzetközi vámszakember, bár, némi képzettsége neki is van, de nem ilyen mélységben)
Mégegyszer mondom, ha valaki KÉRDEZ, akkor kiderítjük neki akár Burkina Fasso vámkövetelményeit is (legalábbis mi, de, feltételezem, mivel éhenhalni senki nem akar, ez műxik máshol is)
2. Ha nem volt a csomaghoz, az eredeti papírok közt részletes számla, akkor valóban már az első telefonban be kellett volna kérni a részletes számlát.
De, maga a részletes számla szükségessége (ahogy, az is, hogy még egy szülinapi lapnak is.ű, használt zokninak is kell egy min. értéke legyen, ha fel van tüntetve), már törvény. (azt nem értem, hogy itt mi többet lehetne még magyarázni)
3. saját fordítás kérése. Ez nálunk is gyakorlat, és valóban nem szoktak a kollégák maguk fordítani az egyszerűbb esetekben sem, mert mi van, ha az ügyfélnek nem tetszik amit fordítottak?
4. cégesen, azaz, cégnévre kezdték a vámkezelést, na, de az volt a címzés... persze, az már nem kósér, ha ez a harmadik napi beszélgetésben kerül elő, de alapban nem FEDEX hiba (ha meg nem írja oda a feladó a címzett cégnevet, egy nagy cégnél kapásból el is utálhatják a kiértesítőt, mert, mi közük hozzá, ők nem ismerik Kovács Jánost, és pont...?)
5. azt én sem értem, miért nem volt jó az ikszelés, miért kellett aláhúzni is (vagy miért nem lehetett ezt ott pótolni), valamint, hogy, ha már ennyit beszéltek, miért nem lett az ügyfél szájába rágva, hogy be is kell írnia, hogy AJÁNDÉK. (vagy elhangzott, de az ügyfél elfelejtette?) Miért nem hangzott el előző nap, amikor kiderült, hogy nem cégre vámkezelnek, hogy milyen egyéb dokumentumok kellenek, ha magánszemély a cím, hová lett az előzőleg leküldött részletes száma (bár, ez utóbbiról van sejtésem, de mindegy)
Na, mindegy, ami nekem lejött a levélből, hogy azért a főgebasz az volt, hogy le kellett vámkezelni az ajándékot, sőt, ezért még pénzt is kértek.
Ja, a tarifák! Ez már bonyolultabb, de van ilyen. Nem hinném, hogy el tudom magyraázni, mert ez már nem az én területem. De, pl. nem ugyanabba a sávba van sorolva a célország, mint fordítva. Vagy, nem annyi "rendszerhasználati díjat" fizet a nemzetközi transzferért a magyar lány, mint a német. Nem ugyanannyi az a díj, amit a kiszállításért, meg a vámkezelésért kér a német lány a magyartól, mint fordítva (a vámkezelés itt persze nem jácc, de más viszonylatban).
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.06.21. 15:48:18
Szerelmes ember (törölt) 2007.06.21. 15:54:40
uns97 2007.06.21. 17:01:10
na latod. Itt egy forumon, - megcsak nem is penzre megy a dolog - de kb 10x-er annyi dolgot megtudtam INGYEN TOLED mint amit penzert "kinaltak" masok akkor. A fizetesuket nem tudom, de sejtem nem minimalberert meloznak ilyen (multi) cegnel. (hozzateszem, hogy ezek valoban multik-e vagy csak valami kihelyezett "allomasok" ezt sem tudom, de nem is ez a lenyeg)
Amit en leszurok az orszagban mukodo vallalatok igy mukodnek:
- van egy (alapban szar) munkamoral
- a, ha ez jo az ugyfelnek akkor semmi baj
- b, ha nem jo akkor van ket-haromfele eset
- b1: nem izgatja a dolgo a ceget, egy ugyfel nem ugyfel
- b2: a ceg megprobalja megmagyarazni a bizonyitvanyat sikerrel vagy anelkul
- b3: megprobel valtoztatni hisz az ugyfel neki fontos
A baj az hogy ezen legutolso megoldas nem igazan megy. Miert kell MINDIG megvarni egy cegnek mig kulso panasz erkezik, nincs ott egy kontrol es belso ellenorzes, hogy az alkalmatlanokat (szakmai, emberi, stb alkalmatlansag) egyszeruen lapatra tegyek ? (es nem "100 havi" vegkielegitessel mert ez a gatja a valodi elmozditasoknak szokszor)
Amugy nem, - vagy eltuloztam vagy te ertetted el -, NEM hibatlanok kint sem. Sot. De a MINIMUM hogy megprobalnak korrigalni es nem jatssza el a "mi vagyunk a nagy ceg te meg egy azaz egy darab kis ugyfel" jatekot. Ha ezt rendbe lehetne tenni felulrol a legalso sizntig meg egesz elheto orszag lenne Mo. Igy meg csak a kinlodas es a "szopas" reggeltol estig.
Apropo, az alapproblema valoszinu tenyleg az amit irsz (vam fizetese) de azert a fene sem gondolja (szerintem a kinti amerikai ex sem, es a hazai naiv ugyfel) hogy a 100 dollaros holminal nagyobb a macera mint sokszor egy megrakott kamion vamolasa/ugyintezese eseten. Latod ha ilyen musor egy evben 2x-er lenne (pld a Gyozike show-k helyett) amiben ilyesmire "tanitjak" a nepet mire figyeljen pld ajandek kuldese/erkezesekor, nyaralaskor stb akkor TALAN tanulna valamit az atlagmagyar s nem lenne szukseg anyazasra se itt, se a hivatalokban.
2007.06.21. 17:34:34
Nagyobb a macera, mert, aki kamionokat vámol, ha nem is vizsgázott szakember, de gyakorlott vámoló.
A magánemberekkel a legnehezebb, hiszen ők tájékozatlanok (nem kell nekik annak lenni!), csak a csomagjukat akarják (mit akarjanak?).
Amit én itt elmondtam, bárkinek elmondom ügyfélnek is, ha kérdezi, és ha beszél velem.
Szerintem, a csapatom nagy része is, hiszen, én vagyok a főnökük, és erre tanítottam őket ;-))))
De, még nálunk is előfordul ilyesmi.
Nem sok, ha az összes küldeményszámra vetíted, csak épp az ügyfélnek az az egy, ami az övé pont 100%...
Na, meg ezért is nehezebb a magánember: egy küldeménnyel, ha baj van, az pont 100%, ő meg lesz győződve róla, hogy szarok vagyunk.
De egy cégnél, aki többet használ minket, be tudjuk mutatni a jó oldalunkat is. Sőt, neki ugye van képe általában a versenytársakról is, meg a külföldi cégekről is, és tudja, hogy nincs 100% sehol.
A hibák mögé látva, én azt is tudom, hogy mennyit agyalunk (hiszed, vagy nem, külön heti értekezlet van rá, órákat ülök rajta), hogy ilyenek ne forduljanak elő. Ettől még nem bocsánatos bűn, ami itt is történt, csak az ember kevésbé hajlamos (még a konkurenciát is) kompletten lehülyézni.... (és, ahogy írtad, ezért szoktam volt könyörögni az embereimnek, hogy mondják el a miérteket, mert talán az ügyfél is megértőbb lesz)
De, ettől még előfordulnak hibák, bármennyire is javítgatjuk a rendszert. (az itteni posztokban is volt az én cégemre is egy panasz, szóval, tuti)
Szerintem, a másik három nagy versenytárs futárcégnél sincs ez másképp.
Meg az EMS-nél sem (sőt, nekik, mikor vizitáltunk náluk még a technikai hátterük is gyengébb)
Amit én láttam a külföldi tesóinknál személyesen, hogy ott sokkal egyszerűbb emberek dolgoznak, kevesebb kreativitással...
Persze, ott sokszor nincs is rá szükség, mert annyira bejáratott pl. egy vámos dolog, hogy nincs ilyen cselekre szükség, mint nálunk.
Ja, és a futárszolgálatok cégei "leányok", de mindenütt külön jogi szervezetek (a Fedex volt az utolsó, aki pár évvel ezelőttig egy magyra céget megbízva volt jelen, de ma már ők is Fedex cég). Szóval, ahogy a tarifáknál írtam, egymástól is szedünk bevételt (hajaj!). Sőt, bizonyos esetekben még én a "testvér"
sem kapok támogatást, mert csak.
Pl. az olaszoktól, franciáktól kicsikarni egy választ sokszor megy teljesítmény számba, hiába lógok másfél-két órát a telefonon (ez sem vicc), meg nyomom fel a központban a nagyfőnökségen őket, az ügyfél ugyanúgy lehülyéz, mintha nem is izgattam volna magam, és elmentem volna inkább nyugiban ebédelni...Perzse, itt is van javulás a pár évvel ezelőttig, de isten malmai lassan őrölnek.
Na, nem panaszkodok erre tovább, mert az ügyfelet egyáltalán nem érdeklik ezek a belső dolgok.
Amiért itt téptem a szám, az csak az, hogy azért sokszor több is, más is van a dolgok mögött, mint gondolnánk.
És, érvényes ez bármire, nem csak az ajándékok ftárszolgálattal történő levámolására...
huncutkata (törölt) 2007.06.21. 18:34:13
renugard 2007.06.21. 19:01:50
Uns ugyan egy kicsit demagóg, de alapvetően tök igaza van.
Amúgy reklámirodánk van és naponta szállíttatunk, úgyhogy van tapasztalat bőven.
renugard 2007.06.21. 19:04:57
Kannibál törzset alkalmaz egy cég az afrikai leányvállalat őrző-
védőinek. Tartanak tőle, hogy el-eltűnnek majd alkalmazottak, de
semmi gond mert a törzsfőnök Aghwopakitru-ra esküdött hogy nem
fognak megenni senkit lefeljebb csak a konkurenciától.
Fél évvel később eltűnik az egyik takarító. Miután a körzete piszkos
marad, keresni kezdik, nem találják. Összedobolják a kannibálokat, a
törzsfőnök a rendőrök szeme láttára mindekit megesket az összes
szellemre hogy ők ilyet nem (t)esznek.
>
Nyomozók el, törzsfőnök bekérdez: Ki volt az? Hátulról ifjú kannibál
szól hogy ő volt. T.főnök: Bazze nem megmondtam hogy a takarítókat
ne bántsátok! Itt olyan jó helyünk van! Hat hónap alatt megettük a
managementet, a kontrolling osztályt, a financial monitoringosokat, a
strategic finance departmentet, a marketingeseket, az asset
optimalisation expertise workgroupot, és a corporate customers
relations officert a kutya se vette észre! Erre te megzabálsz egy dolgozót!....
2007.06.21. 19:30:36
Vagy, mindig mindenki úgy lesz beteg, hogy minden dolgát tételesen átadja előtte, és soha nem keresnek a munkatársak semmit egy váratlan hiányzó után. Netán, soha egyetlen percig sincs oda nem való, motiválatlan kolléga, mert mindenkinél időbe felismerik a bajt.
Ja, és nyilván a cégetek soha nem hivatkozik másra, még részben sem egy hiba esetén, pl. a nyomdára, aki nem teljesített, vagy egy szállítóra, meg Titeket nyilván nem köt semmilyen jogszabályi háttér, hanem mindent úgy tdtok leszervezni, ahogy az ügyfél megálmodta...
Jó tudni, hogy vannak tökéletes cégek, akiknél megvan a bölcsek köve.
Sajnos, a futárszolgálatok valóban hibáznak, még, ha valóban vizsgálják a folyamataikat, hogy erre minél kevesebb esély is legyen.
Demagóg.
Hja, biztos.
Chacal 2007.06.21. 20:48:40
fejesjoco 2007.06.21. 20:49:21
uns97 2007.06.21. 22:09:17
ja a vicc jo. Nem akartam kiemelni senkit sem (foleg nem az angol titulusuakat) csak egy aranyt akartam erzekeltetni a takaritono ugyintezo munka/javadalmazas viszonyban. Sajnos amit a vicc is bemutat az nagyjabol korrekt. Sajnos oda jutott a vilag hogy a produktiv munkasra jut jopar kevessbe produktiv alkalmazott akik sokszor csak "vannak". (jo, jo tudom masik cikknel eppen volt ezekrol a "fontos" poziciokrol szo, hat nem tudom, egy reszuk nelkul a cegek tobbsege ugyanugy uzemelne es valoszinu a produktivitas sem lenne rosszabb... de ezt majd mas elemzi ha akarja)
Los Alamuszi:
koszi a tobbi infot, erdekes dologokrol irtal (engem speciel erdekelt, foleg a cegek ugyei, stb) No majd a jovo heten az EMS-sel ujra tesztelhetem a szolgaltatasukat, hehehehe... (kivancsi leszek mehetek-e Pestre atvenni a cuccot vagy most is haztol hazig jon... ez a procedura ugyanis mint mar irtam esetenkent valtozo raadasul az ertektol fuggetlenul :D)
renugard 2007.06.21. 22:11:27
Mert gondolom ezek a kérdések tapasztalatból lettek feltéve. Amelyik cégnél ennyi személyi probléma van, tényleg nem a leg megbízhatóbb...talán nem kéne szolgáltatni, ha nem tudjátok tökéletesen elvégezni a munkát. Mi csupán 3 misit buktunk egy faszkalap futárcég miatt. Természetesen per alatt van az ügy. Csak 3 csomagot és várost cseréltek fel. Egy kecskeméti küldeményt Kaposvárra, a kaposvárit Paksra, a paksit pedig...sosem találod ki: Kecskemétre vitték. Csupán az egyik legnagyobb ügyfelünk reklámanyaga volt, akik emiatt meg is haragudtak ránk(joggal). Szerinted mennyire vagyok toleráns a futárokkal?
kurvára nem érdekelnek a kifogások. A megrendelés az megrendelés. Szerződés, amit kutya kötelesség betartani. Ha mi így teljesítenénk, akkor már rég bezárhattuk volna a kaput. Persze megértelek, a mundér védelme mindenek előtt...
renugard 2007.06.21. 22:13:49
renugard 2007.06.21. 22:14:56
Nvidia 2007.06.22. 04:52:41
2007.06.22. 10:03:27
HA MINDIG van annyi kollégád, hogy ne legyenek túlterheltek, ezért feszültek, akkor az év nagy részében túl sok embert foglalkoztattok, és akkor kevés a munkájuk. Mert, hogy az emberek betegek lesznek (éha egyszerre többen is), szabira mennek, vagy egyszerűen csak vannak olyan peak periódusok (pl. egy karácsony előtti), amikor nagyobb a munkaterhelés, felvenni 2 hétre profin és felelősen dolgozó embert viszont aligha lehet...Vagy, futárszolgálatoknál tipikusan ilyen helyzet volt az EU csatlakozás, amikor LEÁLLT a vámolás napokra, és mindenki nálunk verte a tamtamot. Ja, a Vámhatóság előtte közleményben tudatta, hogy felkészültek, minden rendben, csak épp, mikor kellett, leállt a szerver, és se ki, se be nem ment semmi.
Persze, mondtam már, hogy nem csak másban ban a hiba, de, mondjuk abban a helyzetben elég sok stresszes kolléga volt (hiába töltötték fel a létszámot), és bizony, alighanem akkor IS voltak emberi hibák...
Ennyit a felelősség tologatásáról.
Azt, meg, hogy ki téríti meg neked a következményes kárt, ha késik a szállítás?
A nemzetközi (mondom NEMZETKÖZI) fuvarozási, szállítmányozói szabályok szerint nézd meg, mi a különbség a szállítmányozó és a fuvarozó közt.
És, ha futárcéggel szállíttatsz, köss BIZTOSÍTÓVAL külön biztosítást következményesre, mert a nemzetközi előírások szerint a futárszolgálatok is az a kategória, hogy nem felelősek csak az áru árának + a fuvardíjnak a mértékéig.
LukeL_Reloaded 2007.06.22. 21:40:35
grafX 2007.06.22. 23:06:05
Erről jut eszembe: amikor első alkalommal érdeklődtem az ilyenkor szokásos tudnivalókról, egy vámtiszt viccelődve azzal válaszolt a hüledezésemre: "Hja, kérem, ez még mindig Magyarország. De gőzerővel dolgozunk rajta, hogy Balkán legyen."
Hát nem tudom, akarok-e drukkolni nekik...
kacsa! 2007.06.22. 23:43:32
Bit Rot 2007.06.25. 14:16:13
Az "ügyfélbarátság" nagyjából megvolt, az emberek részéről, de a rendszer egy vicc!
1. Menjen az 5-ös ablakhoz
2. 5-ös ablak papírt kiad, menjen át az 1-es ablakhoz a papírral
3. 1-es ablaknál kiadnak még valami papírt (talán alá kellett írni), most menjek a 6-oshoz
4. 6-os ablaknál már majdnem megvoltam, minden rendben, menjek a 7-es ablakhoz fizetni és átvenni a csomagot
5. 7-es ablaknál fizetés és siker!
Kabaré :-)
Kb. 10-15 perc alatt megvolt, talán csak az utolsó lépésnél várattak meg kicsit.
Ja! Adalék: én voltam abban az időben az EGYETLEN ügyfél ott!
beste 2007.07.13. 12:18:40
nem vagyok futárszolgálati alkalmazott, szállítmányozó vagyok, némi vámjogi végzettséggel. Egyvalamit le szeretnék szögezni: a futárszolgálat ki akarja szolgálni az ügyfelet. (most hagyjuk a stílust, ott is emberek dolgoznak, ilyenek-olyanok).
Ha az EU-ból kapod a csomagodat, azonnal, szó nélkül kiviszik, hiszen ezek a motyók nem tartoznak a vámáruk körébe.
Ha EU-n kívülről, akkor bizony ha tetszik, ha nem, vámprocedúra van. A futárszolgálat KÉNYTELEN bekérni az adatokat, (név, cím, szem.ig. szám, ésatöbbi, mert honnan tudná ő, egyáltalán azt, hogy USA-ban helyesen írták-e egyálatalán fel a címeket?). Ki kell tölteni a vámárunyilatkozatot, amihez ezek a helyes adatok szükségesek.
Mivel a futár nem tudja tételesen, hogy mi van a csomagban, de bevallási kötelezettség van, ezért kéri az ügyféltől, hisz általában az ügyfél tudja, hogy mégis mit rendelt.
Ezután a futárszolgálat betarifálja a küldeményeket. Minden létező terméket be lehet tarifálni. Minden tarifaszámhhoz tartozik egy vámtétel is, amit meg kell fizetni közteher címszó alatt. (Közteher az ÁFA is, meg a környezetvédelmi termékdíj is pl.!)
Innen jön a Vámhivatal, aki vagy tököl, vagy nem. Változó, én már 18 év alatt mindenféle finánccal találkoztam.
A Vámhivatal elkészíti a vámhatározatot, ahol kiszabják a közterheket, amiket a hatályos jogszabályok szerint csomag átadása előtt ki kell egyenlíteni. Ezt a futárszolgálat átvállalhatja azzal, hogy majd átadáskor beszedi a pácienstől.
Namármost. Mit végzett a futárszolgálat? Telefonált, faxolt, vámhivatalnál eljárt, esetleg közterhet fizetett a delikvens helyett. Mivel a futárszolgálatok neve nem Üdvhadsereggel kezdődik, ezért bizony a szolgáltatásért díjat számít fel. Ez a díj cégenként változik.
Tehát magam részéről azt javaslom, ha valaki nem EU-ból kíván bármit is behozni, először tájékozódjon a jogszabályok felől, vagy ha saját kútfőből ez nem megy, akkor hívjon fel egy szállítmányozó céget, aki boldogan segít neki tanáccsal, és akár a szállítányozási feladat lebonyolításával is. Ha a vámjogszabályokat akarja megtudni, akkor a Vám- és Pénzügyőrség 24 órás ügyeletét is fel lehet csörgetni...
HELL_Kain 2013.01.03. 18:00:45
Érdekes mód HONG KONG-ból(!) rendelt csomagom a postán...igaz, h kicsit lassan, de minden egyéb procedúra nélkül ideért hozzám...viszont az Amerikából érkező termékkel, meg szívok! Szintén mint az eredeti történet...csak engem még külön le is akartak rántani X ezer Forinttal a "szolgálataikért" cserébe...csak egy dolgot felejtettek el közölni, hogy a termék, amit valójában garanciális térítés miatt kapok, az a gyártó által minden értékben fizetve van, mééég az összes Mo.-i díj is...!
Viszont én most Istenigazából arra lennék kíváncsi, hogy miért kéri a vámhatóság az igazolványom másolatát, ha egyszer még kínából se kellett...ráadásul megfelelő adatok szerepelnek a számlán...amellett, hogy tudják az adószámomat...?!
bal jobb bal jobb mennek a ... 2015.03.30. 21:29:41