Tékozló Homár

Parlagfűtámadás a város szívében

2007.06.28. 09:22 | jackyll | 72 komment
Orsi majdnem a saját szemével látta, ahogy egy csapat parlagfű könyörtelenül bepollenez egy ikarusznyi cseszlovák wellnessnyugdíjast:
A média nap mint nap tele van a parlagfű elleni harccal, különböző programokkal, tervekkel, bizottságokkal, melyek mind arra hivatottak, hogy a több millió embernek allergiát okozó parlagfű kiirtásában segítsenek. Több milliós kiszabható bírságokról beszélnek. Ehhez képest: két hete a Városligetben jártunk, annak is a legszebb részében, a Vajdahunyadvárban. Ott van az Anonymus Étterem, ahová beültünk egy sörre. A kerthelyiségben üldögélve lettünk figyelmesek arra, hogy a vár körüli tóban lévő kis szigeten hogy burjánzik a parlagfű. Csináltam pár képet, amit most mellékelek. A mezőgazdasági területek tulajdonosait megbüntetik, ha parlagfüvet találnak a területükön, de a Városliget közepén nem gond ugyanez?
További hátborzongató képek hajtás után! Először a nők és a gyerekek!


Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.06.28. 09:32:56

Le a diszkriminációval! Parlagfüvet mindenhova!

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.06.28. 09:36:12

Egyébként meg valszeg kirúgták a gondnokot még úgy március táján, és azóta pályázat útján keresik a megfelelő jelöltet. Az eddigieket azért nem vették fel, mert nem tudták ki volt Hunyady János apja, és többüknek mindössze két diplomája volt csak.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó. 2007.06.28. 09:42:49

Annyira gáz, hogy csak fenyegetőznek, hogy mennyi sokszázezerre megbüntetik ha nem csapatja le a telkéről az érintett... Ki kell menni bazmeg, rászólni, hogy kapsz 24 órát köcsög, aztán visszamnenni és átnyújtani a szép csekket ha nem tett eleget kötelességének a delikvens. Nem kéne sok hozzá, pár ember csak (város méretétől függően), akik egész nap járják a szitit és figyelik hol nő ez geci gyomgeci. Úgyis csak a faszukat lóbálják egész nap a köcsögbuzi közterületese. Legalább valami hasznosat tennének, bár az lehet ellenkezik a szolgálati esküjükkel.
Amúgy én is allergiás vagyok rá...

Mrs.Incredible 2007.06.28. 09:54:52

Csak üres fenyegetések ezek a büntetések,meg nincs elrettentő ereje.
Ahol lakom(kistelepülés),ott időközönként kijönnek a közhasznúak a kis mappájukkal és összeírják még azt is ha nagy a füved a ház előtt.
Bár horribilis büntetésről még nem hallottam,sőt van olyan telek ahol derékig ér a fű és mindig,tehát ez sem jön be...

ex-Zep 2007.06.28. 09:58:13

ÉN SPECIEL NEM LÁTOM A CSESZLOVÁKOKAT!??

_zsolti_ · http://flashgames.blog.hu/ 2007.06.28. 09:58:18

hallott már vki olyan esetről hogy megbüntettek vkit? én nem...

azigazipostas 2007.06.28. 10:03:46

benn az elso 10-ben :-)

toi 2007.06.28. 10:04:00

hol vannak a csehszlovákok?
csehszlovák nyugdíjasokat akarok látni!

inovice 2007.06.28. 10:05:13

le a parlagfűvel, de ez itt a képen szvsz nem az

birdlady 2007.06.28. 10:08:37

A legjobb szerintem a Parlagfű Bizottság (van ilyen!!!!). Ha valami nem működik, akkor felállítanak egy ilyen vizsgálóbizottságot neves szakértőkkel, akik egy vagon pénzt kapnak azért, hogy hetente 2x összeülnek és vakargatják a se**üket, aztán elkészítenek egy 200 oldalas jelentést, amit szépen elraknak egy irattárba. A probléma marad.

Állítólag már 5 milla a kiszabható bírság. Büntettek már meg valakit?

nikii 2007.06.28. 10:09:21

Egyébként nagy f@szság az egész. Amíg csak félig-meddig irtogatják a parlagfüvet, csak a pénzt pocsékolják. Az egészet ki kéne irtani és kész. Persze, a szomszédos országokból meg az eldugott sarkokból visszajön, de azt mindig csírájában el kell folytani. Ha egyszer többet (szükségeset) költenénk rá, utána sokkal kevesebbe kerülne.

Aki a parlagfüvet nem vágja le, nem lehet sikeres ember.

birdlady 2007.06.28. 10:10:35

inovice, a képeket én küldtem és az parlagfű!
www.falanx.hu/files/parlagfu.jpg
www.mimnet.hu/9999_Partners/ANTSZ_Jnsz/Images/parlfu.gif
Ezeket láthatod a képeimen is...

birdlady 2007.06.28. 10:14:57

inovice, pedig az van a képen! Én foróztam és küldtem be... Keress rá gugli képkeresővel a parlagfűre...

nikii 2007.06.28. 10:15:27

A k i a t e l j e s e n j o p o s z t o m a t k i m o d e r á l j a, n e m l e h e t s i k e r e s e m b e r. A z é r t s e m i r o m u j r a.

birdlady 2007.06.28. 10:16:09

bocs, azért írtam 2x mert egy darabig nem jelent meg a hsz-em :)

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.06.28. 10:18:05

Miért vittetek magatokkal fényképezőgépet egy átlagos, délutáni sörözéshez?

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.06.28. 10:19:20

Egyébként az tényleg parlagfű. A vadkender a második kép bal felső sarkában van.

birdlady 2007.06.28. 10:19:56

Mert vidéki rokonok jöttek és városnézésre mentünk, melynek része volt a Városliget is. Itt beültünk egy sörre a fent említett sörözőbe... De sztem nem ez a lényeg :)

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.06.28. 10:28:01

Lehetne ám ott illegális szemétlerakó is. Szóval nem is olyan rossz a helyzet :)

fekete ٢etek 2007.06.28. 10:28:55

szily! moderáld langusztát és küldd csak át az etikai tiszthez, lenne vele egy kis elbeszélgetni valónk (addig kimegyek levágok egy csirkét)

Szopógép 2007.06.28. 10:33:24

Fére ne értsd a dolgot, a csirkebaszás nekem nem szenvedélyem, keress más valakit hozzá.

tehenke 2007.06.28. 10:36:07

Balatonon ismertem egy fazont, aki dísznövémyként nevelt egy-két parlagfüvet. Büszke is volt rá, az volt a kertje ékessége. Csak nem értette, miért nem vesz ki nála senki sem szobát..

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2007.06.28. 10:38:23

Körfolyosós házba költöztem a párommal. A ház udvara elhanyagolt és felverte ez a szutyok. Ahol tudtam kiirtottam, befüvesítettem a földszinti lakásunk előtti részt és kiraktam egy kis medencét a csajoknak. Másnap kiszurkálták és teledobálták kövekkel. A maradék vízzel inkább meglocsoltam az életben hagyott töveket...én nem vagyok allergiás...:)

Mr. Proper · http://copypasteblog.blogspot.com/ 2007.06.28. 10:41:07

Ha nem tudjátok eldönteni, hogy parlagfű-e, szóljataok a Selmeci gabriellának, ő a múltkor egy életre megtanulta:-)

Lama 2007.06.28. 10:44:11

F@szság ez az egész, érdekes eddig nem volt gond a parlagfűvel.Nem emléxem hogy olyat írtak volna a hírek hogy az ősemberek parlagfüvet meg tüsszögő embereket rajzoltak a barlangok falára...
Én sokmindenre allergiás vagyok, (parlagfűre is) de az egy hülyeség hogy most aztán kezdjük el írtani a parlagfüvet mert nemtudom mi lesz ha nem... Ezzel az erővel kivághatnánk fűt fát virágot mindent, ne legyen növény se a világon!
Annak hogy ennyien allergiások, (ki erre-ki arra) annak teljesen más oka van, csak egyszerűbb egy olyan problémát kitalálni amit véglegesen nem lehet megoldani.

Vagy ti komolyan elhiszitek, hogy a nem lesz a világon parlagfű akkor arany életünk lesz, és soha többet senki nem lesz allergiás? Nevetséges.

Szal írtsa aki akarja, engem aztán rohattul nem zavar.
Ha nem parlagfűtől tüsszögök, akkor a nyárfa pelyhétől...

ennyit erről.

Jacques Ucca (törölt) 2007.06.28. 10:47:51

Szerintem mindenki mástól várja a megoldást parlagfű-ügyben.. Pedig müköröm-letörés meg lehajlás és kitépés/kaszálás nélkül nem fog menni.. Persze ismerek olyat is aki inkább tüsszög és átkoz mindenkit, ahelyett hogy kezébe vegyen egy szerszámot :-)

birdlady 2007.06.28. 10:54:47

Láma, mielőtt hülyeségeket irogatsz, inkább gondolkozz vagy nézz utána dolgoknak...
www.parlagfu.hu/parlagfutortenete_1.html
Enrico, ez nem igaz. Én például ott irtom, ahol tudom. Nem vagyok rest lehajolni érte és kitépni. Mondjuk a Városligeti tavat azért nem úsztam át miatta.

Jacques Ucca (törölt) 2007.06.28. 10:56:35

Értem..
Csak ha ilyesmi miatt pampog valaki akkor jólteszi ha előbb magába néz :-)

Písz,fláoer,frídam,hepinesz..

Szumi 2007.06.28. 10:56:42

Sok panellakó, meg kutyaszaros-bérház lakó, mennyi gondotok van a parlagfűvel!
Én meg jól megbüntetném azt, akinek nincsen kertje, meg árokpartja.
Szerintem Karl Linne meg társai hibásak abban, hogy van parlagfű.

mikike 2007.06.28. 11:08:26

20 évvel ezelőtt miért nem volt gond a parlagfű? Vagy lemaradtam valamiről? Inkább a kullancsokat irtanák ilyen hévvel...

Kabarészínész 2007.06.28. 11:11:45

Így már érthető! Hát a parlagfű csak álca, mert közé van ültetve a holland lámpás. Azért nem kaszálják le, mert súlyos anyagi veszteség lenne. Kár, hogy én a kenderre is allergiás vagyok....

froccsos 2007.06.28. 11:35:45

fotosóp, szerintem.

Navarone 2007.06.28. 11:48:10

Elég gáz, hogy az ember egy növényre allergiás. Bezzeg a sok mű-anyagra nem...

Ras · http://futo.blog.hu 2007.06.28. 11:49:46

birdlady:
www.parlagfu.hu/allergiapollenparlagfu_1.html

Ez alapján rájöhetsz hogy allergiásnak lenni betegség. Mondhatni manapság népbetegség. A gerincferdülés is népbetegség. Még sem gondolkoznak a katonai pilótafelvételin hogy esetleg megengednék. (ld. még egy klaszikus: "...egymilliárd légy nem tévedhet...")
Tehát esetleg vigyázni kéne az immunrendszerre, erősítgetni kicsit, egészséges életmód, miegymás. És akkor nem lennél allergiás... és akkor nem kéne hülyeségekkel traktálni a népet, mert a parlagfű GYOM! Nem azért kell írtani mert allergén, hanem mert GYOM. Pl a nyírfa és a mogyorófélék pollenje is allergén, mégsem kell írtani egyiket sem.

De persze kényelmesebb a parlagfűre fogni (meg a genetikára) a saját elkúrt egészségünket.

Mária 2007.06.28. 11:58:38

Kevesebb műkaja, kevesebb hormonnal-antibiotikummal-kergemarhával etetett állat húsa, kevesebb intelligens mosópor és mindjárt nem lesz annyi allergiás ember a földön.

Mellesleg sztem is kamu az egész hisztéria, én spec. egyetlen allergiást sem ismerek sem családban, sem munkahelyen, sem ismerősök között.

Persze, attól a füvet még kaszálhatnák. De ha nincs hisztéria, akkor miből élnek a gyógyszergyárak meg a média???

Lameth 2007.06.28. 12:03:21

Szumi: dobj meg egy kertes családiházzal, akkor nem kell panelban laknom! (pedig az milyen király)

getinaf 2007.06.28. 12:08:39

Jómagam teljesen érintett vagyok parlagfű ügyben-magam is irtok saját területen.
Szar, de muszály, és büntetnek.
Hozzá kell tenni, hogy az irtási határidő június 30,tehát nem futottak ki az időből.
Azonban a saját területem környéke alapján mondom én is, hogy a bírságolás, ellenőrzés csak és kizárólag a magánembereket érinti, azokból is(teljesen magyarosan egyértelműen) csak a kisembereket.Én a területemen mindig kiírtom még virágzás előtt a parlagfüvet, de a mellette lévő közút kezelője a mindenkori határidők után csak jóval sokkal.Szerintem útszéli kaszálást mindenki látott már, és láthatta azt is, hogy a közútkezeló az út mellett 1.5-2 méterre levágja a gazat, aztán kész.Nyugodtan lehet menni ellenőrizni, ez most is így lesz.Amúgy a kisemberek termőföldjén, telkén való irtással kacsolatban meg annyi tapasztalatot tennék még közre, hogy rohadt nehéz, sőt lehetetlen kiírtani teljesen.Van rá gyomirtó, de az viszi az összes többi növényt is.Ezért én teljesen egyetértek a felvetéssel, hogy a közterületeseket a kutya sem fogja ellenőrizni, bírságolni. Ez van.

Manyizga (törölt) 2007.06.28. 12:59:40

A probléma a kaszálással az, hogy az életképes parlagfű 3cm-es szármérettel (visszavágás után) is képes virágot hozni és pollent szórni. Legfeljebb nem annyit.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó. 2007.06.28. 13:02:50

Manyizga 2007.06.28. 12:59:40

Akkor fel köll égetni!!!

birdlady 2007.06.28. 13:11:40

Ras, te primitív bunkó vagy!

Képzeld el, hogy egészségesen élek, hetente 4-5 alkalommal sportolok, egészségesen táplálkozom (sok gyümölcs, zöldség), nem eszem műkajákat (meki, chips, zacskós-tasakos félkész sz*rok). Mégis allergiás vagyok 3 éves korom óta. Úgyhogy ne linkelgess nekem allergiáról, mert ha valaki tudja, hogy mi az, akkor az én vagyok.
És ha parlagfűmentes helyre megyek (kultúrabb országokba, ahol kitépik ezt a szemetet), akkor semmi bajom.

Szóval vegyél vissza.

birdlady 2007.06.28. 13:15:01

Mellesleg sztem nem az én allergiám a téma, hanem h ha irtani kell a parlagfüvet, és a 80 éves Manyi nénit megbüntetik, mert nem tudta kitépni a kertjében a gazt, akkor a város szívében miért terjedhet ez a gyom?

Mellesleg igénytelen, ápolatlan az a kis sziget a tóban.

nyunyisrac 2007.06.28. 13:19:19

rohadt burzsuly

étterembe jár más meg éhezik és még kritizálja is a teraszról meg fényképezik a drága gépével más meg megdöglik és még internetezik is

birdlady 2007.06.28. 13:31:23

Az éhező, kolduló hajléktalanok nyugodtan beállhatnának parlagfüvet tépkedni. És mi lenne, ha mondjuk szálanként 10 Ft-ot fizetnénk nekik?

mbazs 2007.06.28. 13:36:22

BIRDLADY, akkor mivel magyarázod, hogy MEREDEKEN emelkedik a világon az allergiások száma? Szerinted ez a tiszta környezet, az egészséges nyugati típusú életmód miatt van?

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.06.28. 14:06:59

Az allergiások száma azért emelkedik, mert a hülye szülők a széltől is óvják a gyermeküket, így pedig nem alakul ki egészséges immunrendszer, mert ahhoz az kéne, hogy a gyerek szervezete rendszeresen találkozzon az ún. piszokkal. Mi gyerekkorunkban éjjel-nappal szinte az utcán lógtunk, esések, sérülések, horzsolások, stb. esténként fekete lett a fürdővíz, olyan mocskosak voltunk, oszt tessék, nem is allergiás egyikünk se.
Ööööö szóval igen, az allergia kialakulását elősegíti a túlzottan tiszta környezet. Szerintem.

kicsirigo 2007.06.28. 14:14:05

Ti teljesen meg vagytok zakkanva! Miért kell piszkálni vkit, aki beküldött egy észrevételt, amiben teljesen igaza van!
1. A parlagfű egyesekből (igen nagy számban) allergiás tüneteket vált ki.
2. Törvényeink szerint írtani kell.
3. Fővárosunk egyik legszebb parkjában derékig ér.

Ezek tények. Egyikről sem tehet birdlady, ahogy arról sem, hogy ő maga is allergiás rá.

Akkor hol itt a probléma? Miért kell mocskolódni a névtelen háttérből?

Verbalis Inkontinencia 2007.06.28. 14:21:27

Láma-nak és Rasnak sztem is igaza van, nem kell rögtön lebunkózni. A túlzott higiénia okozhat gondokat, pl allergiát, és ezért nem a parlagfüvet kell hibáztatni. Ha kiirtják, lesz helyette más allergén. Amúgy nem pártolom, hisz teljesen tájidegen a faj, csak nem hiszem, h. ha kiirtjuk, az segíthet...
A lényeg, h. sztem magunkat kéne kezelni, és nem a külvilágban keresni a "felelőst", mert ez sehova sem vezet...

mbazs 2007.06.28. 14:31:11

KICSIRIGO,

én személy szerint nem mocskolódtam, és birdlady-vel semmi bajom, csak azt tartom egy viccnek, hogy ráfogják az allergiát a mogyoróra, a gyomokra meg mindenféle növényre. Igen, ezek allergének és sokan genetikailag érzékenyek rájuk, viszont idézek: "Az utóbbi évtizedekben az orvosok az allergiás betegségek állandó növekedését tapasztalják az iparilag fejlett országokban, ahol előfordulása csaknem kétszerese (30 százalék) a harmadik világénak (18 százalék)." Másik:"Mi várható a fentiek ismeretében a hazai allergiás betegek ellátásában, akiknek összlétszáma minden évben legalább 200 ezerrel növekszik?"
Ez tendencia, és egy gyom kiirtása csepp a tengerben (amúgy se valószínű,hogy ki tudják irtani:)
Tehát az allergia egy része GENETIKAI eredetű, de úgy tűnik, egyre több a szerzett allergiás. Birdlady valszeg örökölte, ezt senki sem vitatja.

Masni 2007.06.28. 15:06:06

Ha végeztünk a parlagfűvel, akkor jöhetnek a kutyusok! Egy barátom pl. a kutyákra és a cicákra allergiás!
Amúgy a muszáj helyesen muszáJ, nem muszáLY.

svonk 2007.06.28. 15:49:50

Jelentem, hogy a tudomany mai allasa szerint konnyen kialakulhat allergia parlagfuvel szemben azokban, akik erintkeznek a novennyel, peldaul aktivan irtjak. Tudtommal az USA-ban ezert a farmerek kozott szinte foglalkozasi betegseg volt. A kaszalas nudli, ha meg rakuldjuk az ovodasokat maszk es kesztyu nelkul, hogy kapnak 20 fillert tovenkent, akkor csak meg tobb allergiast termelunk.

OfC 2007.06.28. 17:58:34

Láma, Ras: ostorozni való műveletlen tetvek vagytok. Nektek az internet sem való, inkább Afrikában kéne élnetek vájogkunyhóban. Szívem szerint kivégeznélek titeket.

1. A parlagfű tájidegen inváziós faj. Az őseink nem lélegezték be a pollenjét.
2. Ha valaki allergiás, annak egyáltalán nem gyenge az immunrendszere. Én allergiás vagyok, és soha életemben nem voltam influenzás. Párévente egyszer kapom el a náthát, és akkor az tart 2-3 napig. Ez a legsúlyosabb betegségem. Korcsok ti vagytok, remélem elvisz valamilyen betegség.
3. Az allergia vélt élősödők elleni speciális immunválasz. Ha ti szoktattátok a szervezeteteket mindenféle féreghez gyermekkorotokban, akkor egészségetekre. Nekem még nem volt galandférgem. Ti viszont undorító férges buzik vagytok. Ennyi.

moTmeN 2007.06.28. 18:05:09

csak zarojelbe tennem hozza, hogy a Vh varaban van ugyebar a magyar mezogazdasagi muzeum, ami ugyebar megintcsak ad egy csavart a sztorinak...

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2007.06.28. 18:23:13

OfC te meg a kivételesen fasza immunrendszereddel rákban halj meg

Fanyuvo 2007.06.28. 18:24:35

1.) Gondolom azert nincs kiszedve onnan a parlagfu amiert birdlady se akart oda beuszni.
2.) Az, hogy mar torveny kotelezi az embereket a parlagfu irtasra kimutathato a levegoben levo pollenkoncentracioban. Legalabbis volt errol hir. Szoval van ertelme irtani.

Fanyuvo 2007.06.28. 18:26:01

Jah es egy teveszme. Az allergia pont, hogy nem a gyenge immunrendszerre utal, hanem ellenkezoleg. Az allergia eros immunreakcio olyan dologra amire nem kene, hogy reagaljon.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó. 2007.06.28. 19:43:28

Fanyuvo · 2007.06.28. 18:26:01

Nálad a pont vazger.

birdlady 2007.06.29. 07:40:06

Fanyűvő, a kis szigetecske csónakkal megközelíthető. (még csónakkölcsönző is van)
A területnek pedig biztos van egy kertésze, aki hivatott ezt rendben tartani. Nem csak azért, mert parlagfüves, hanem mert gazos, ápolatlan!

Többieknek, akik azt hiszik, hogy valaki azért lesz allergiás, mert anyuci-apuci a szétől is óvta kiskorában:
Ez rám nem igaz. Gyrekkorom óta a szabadban, vidéken töltöm a nyaraimat, minden nyáron úszom a Dunában, ami nem a tisztaságáról híres.. szóval nem steril környezetben élek! Ezzel együtt 3 éves koromban jött ki az allergiám. Édesanyám pedig 50 évesen lett allergiás, addig semmi baja nem volt (pedig átélt egy világháborút és '56-ot is) Úgyhogy nem azt az embert kell hibáztatni, aki allergiás, mert NEM TEHET RÓLA!!

Vagy ti a rákbetegeknek is beszólogattok, hogy most jól megkapták az elcseszett egészségük miatt a magukét? Bementek a kórházba azt jól kiröhögitek őket? Annyi szociális érzékenység van bennetek, mint egy kilincsben...

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó. 2007.06.29. 09:29:42

birdlady 2007.06.29. 07:40:06

Én kb. 10 éves korom óta vagyok allergiás és szintén "utcagyerek" voltam, pici koromtól kezdve a nyaraimat is nagyrészt nagyszüleimnél falun töltöttem csirkéket hajkurászva meg fára mászva, porban mezitláb biciklizve, stb...

mentolosnokedli 2007.06.29. 09:38:19

"Kevesebb műkaja, kevesebb hormonnal-antibiotikummal-kergemarhával etetett állat húsa, kevesebb intelligens mosópor és mindjárt nem lesz annyi allergiás ember a földön."

És emberek, kevesebbet fertőtleníteni!!!!!!!!!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.06.29. 09:41:01

1. A parlagfű olyan importszemét, mint a cigányrap meg az istentiszteleti csápolás, a nyilvános buzulás meg a lájtkóla csipsszel..
2. Pollenje olyan, mint a bogáncs, panelpatkényok kedvéért mint a tépőzárszalag keményebb fele, és megtapad, lehorgonyzik a felső légutak nyálkahártyáin, roncsolva annak csillós sejtjeit. A szervezet védekezését szolgáló sejtek igyekeznek eltüntetni ezeket a sérült, elpusztult hámsejteket, közben belefutnak a pollenből kiázó testidegen anyagokba (xenofóbia!), azokat megjegyzik, ismételt bejutásnál újra nekirohannak, felpörög a rendszer, sokaknál le sem tud állni. A csillóhámot bénító dohányfüst, közlekedési füst és a hülyék által esténként komposztálás helyett égetett fű, lomb, gyom (és szemét) füstje annyira elősegíti a folyamatot, hogy ugyanaz az ember, aki a belvárosban fuldoklik, parlagfüves mezők mellett alig tüsszög.
3. Ahol nő, annak a területnek csak tulajdonosa van, de gazdája nincs.
4. A magyar ugarnak is van őshonos allergén gyomnövénye: a fekete üröm. Aki beleszalad egy parlagfű-pollenfelhőbe, utána arra is allergiás lesz. Meg a dinnyére, a paradicsomra...
5. A nyárfapihe nem allergén! Aki akkor tüsszög, amikor vastag hurkákban terelgeti a szél, épületekben a huzat a nyárfa- és fűzfajok termését, az a pázsitfűfélék pollenjére allergiás és nagyon gyakran hülye, mert ha egy kis hatalomhoz jut, egészséges nyárfasorokat képes kivágatni.
5. Tiszta Amerika! Parlagfű van, apacsok és feketelábúak bőven vannak, csak a bölény kevés. A Városligetbe ki kell engedni néha az Állatkertből bölényeket, azok lehet, hogy be is úsznának érte. Eredeti élőhelyén is előszeretettel fogyasztják. (A bölények és az indiánok túlszaporodását meg egy-két szürkemedve is megakadályozná...)

fruktózmütyür 2007.06.29. 15:07:08

Mária, én ismerek allergiásokat. Amikor pollenek szálldogálnak a levegőben (tavasz, nyár, ősz, enyhe tél), akkor elég szarul vannak. Fuldokolnak, tudod? Azért, mert egy kis likban élsz, a világ nem egy kis lik csupán. Nézz körül!

Törpi 2007.06.29. 15:11:14

Végigolvastam a kommenteket, érdekes kép a magyar társadalomról....
A legérdekesebbek a rosszindulatú Kókuszon és Taplón felnőtt félművelt rosszindulatú egyedek hozzászólásai voltak.
Talán az ilyen felfogás miatt lesz a környezetünk egyre rosszabb (minden értelemben).
Megjegyzés:
az utóbbi évtizedekben az európai nők igen magas százalékánál élete során méhenkívüli terhesség vagy endometriózis jelentkezik. Ez harminc éve nagyon ritkán fordult elő. Összefüggést fedeztek fel a festékek (mindent színezünk) tartósságát adó kémiai vegyületek s az előbbiek között.
Talán ezek a nők is maguk tehetnek a betegségük kialakulásáról?...

Törpi 2007.06.29. 15:30:57

bocsi a szóismétlésért

Lama 2007.06.30. 08:31:34

OfC...

Húzzál te el a sunyiba, ha jól emléxem nem személyeskedtem senkivel. Támogatom Szaros gerle kommentjét...

Szedjetek antihisztamint, az majd biztosan segít.

Egyébként, kisbaba korom óta vagyok allergiás halomra kaptam a gyógyszereket, elméletileg (tesztek szerint) mindenre allergiás vagyok ami él és mozog.
Gyakorlatilag van 2 kutyánk 2 macskánk papagáj... ha természetbe megyünk engem nemérdekel hogy a parlagfű mellé ülök vagy sem...

Ennek ellenére már évek óta semmilyen gyógyszert nem szedtem be rá, és egyre jobb a helyzet, már a legrosszabb esetben max orrot kell fújnom azt annyi vagy tüzzentek egyet kettőt... pedig anno sokkal rosszabb volt.

Azt sem vettem észre (pedig van a környezetemben pár allergiás) hogy bármivel is szarabbul lennének amikor virágzik a parlagfű...

Tehát továbbra is tartom magam ahhoz hogy a parlagfű csak terelés, legyen mire fogni a sok szart. Akár tájidegen akár nem. A burgonya is tájidegen írtsuk ki mindet...

Abszolút nem azt akarom mondani hogy akkor most mindenhova parlagfüvet kell ültetni... persze hogy írtani kell mint bármilyen más gyomot... de azért amit a parlagfű számlájára írnak az már egy kicsit túlzás, és túlzás a rendelet is meg még amit majd kitalálnak.

Persze most lehet jönni, aztán megint leugatni, hogy mekkora hülye vagyok és a parlagfűnek el kell tünnie a világból, mert ha egy szál parlagfű se lesz már sehol akkor bizony jó lesz nekünk, hát nem... de mind1.

Lama 2007.06.30. 08:53:07

Mégvalami. Nagyon sok okos ember van magyarországon is, meg a világ más táján is. Ha már mindenáron írtani kell a parlagfüvet, mértnem találnak rá más megoldást.

Mondjuk hogy hogyan lehetne hasznosítani?
Gyakorlatilag pénzt is csinálhatnának belőle! És lehet hogy pik-pak eltűnne az út széléről meg mindenhonnan a parlagfű ;)

És most mindenki elgondolkodhat hogy mit lehetne belőle csinálni :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.07.02. 13:47:17

Lama!
Még különleges felfedezés sem kell, bár tudomásom szerint a hatóanyagairól készült egy részletes tanulmány, de az a gyógyszercégek könyvtárának zárt részén pihen.
Az irtásra van egy jó megoldás, amit ki is próbált barátom, egy kisváros vajdája: addig nem adta ki a segélyt, ameddig a porta, az árokpart rendben nem volt. Megtámadták a romajog-védők (Hogy fulladjon bele a sok tülökorrú a parlagfűbe!) mert utána szinte meg sem lehetett különböztetni a cigány portákat a magyaroktól.
Nyugaton amúgy már régóta nem kap támogatást a paraszt, ha gyomos a földje. Persze ott már megtanulták, hogy jogok kötelezettségek nélkül nem illetnek meg senkit.

Alkalmatlan 2007.07.02. 18:10:23

Amugy eleg csak vegigmenni par vasuti toltes mellett ahol burjanzik a p-fu, ott sem igazan irtanak. Valoszinuleg a vasut sem fizet!

Ja, amugy nem vagyok allergias!

Na, erre is alkalmatlan vagyok.

újlipótvárosi sóbarlang 2008.02.16. 12:02:21

Évek óta egyre többet szenvedtem a parlag fűtől és a virág pollentől. Sajnos elég sok gyógyszerrel tudtam csak átvészelni ezt a kritikus időszakot. Tavaly azonban felfedeztem a gyógyszer nélküli terápia nyitját. Rátaláltam a város szívében egy sóbarlangra, mely a természetes sóbányák légkörét hozza el hozzánk.Ez lehetővé tette hogy gyógyszer nélkül tünetmentesen élvezhessem a nyarat. Remélem az idei nyár is olyan kellemes lesz mint a 2007-es. Kedves allergiások ha tehetitek ti is menjetek el, akkor is ha nem vagytok allergiások a Tátra utcába. Higgyétek el hatalmas a terápia után a javulás!! ÉN VÉGEZTEM A PARLAGFŰVEL A SAJÁT SÓBARLANG TERÁPIÁMMAL. kÖVESSETEK TI IS!!!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása