Sajnálattal olvastam alábbi levelét termékeinkkel kapcsolatban. Mivel azonban több dologban nem értünk egyet, kénytelen vagyok kiigazítani állításait, illetve magyarázatot adni az alábbi néhány kérdésre:
Termékeink kizárólag a legjobb minőségű, válogatott bőrökből készülnek, többszörös ellenőrzés után, manufakturális körülmények között. Ez azt jelenti, hogy nem egy gépsor készíti őket, ahol esetleg észrevétlenül végigszaladhatna egy-egy rossz termék, hanem többszáz magyarországi dolgozónk készíti őket kézzel, illetve javarészt kézi működtetésű gépekkel annak érdekében, hogy a lehető legmagasabb minőségű termékeket tudjuk előállítani. Termékeinkkel kapcsolatban megjegyezném továbbá, hogy a selejtszázalék kevesebb, mint 1%, ami az összes konkurens márkánál alacsonyabb.
Ami a raktárkészletet illeti, a piacon uralkodó irreálisan magas bérleti díjak miatt, az üzletek a lehető legkisebb raktárt alakítják ki a helységekben. Sajnos ezért nem tudunk nagymennyiségű árút szállítani üzeletinkbe, az üzletvezetők kérésére a boltokban minden méretből egy darab van. Hogy vevőink a fentiek ellenére ne szenvedjenek hiányt megfelelő méretű termékekben, hetente kétszer töltjük fel az üzletek árukészletét, ami a cipős piacon szintén egyedülálló. Vevőink legnagyobb részére olyan mértékű márkahűség jellemző, hogy otthonaikban 8-10 pár Dr.Batz papucs várja őket, szezonváltáskor pedig köszönőlevelek százait kapjuk, melyben a vásárlók elégedettségüket fejezik ki, és termékeinkhez való hűségükről biztosítanak bennünket. Magyarországon kívül termékeink számos országban megállják a helyüket, többek között az Egyesült Arab Emirátusokban is. Azt hiszem bátran kijelenthetem, hogy ha Dubaiban, a világ leggazdagabb piacán a termékeink versenyképesek tudnak maradni, akkor ugyanezen termékek magyarországi forgalmazását semmiképp' sem nevezhetjük "Európai selejtforgalmazásnak".
A hibás termékek méretével kapcsolatban érdekelne, hogy megnézett-e más méretet az adott papucsból, vajon ellenőrizte-e, hogy a többi is sérült-e. Mivel a női lábméretek közül köztudottan a 38-as és 39-es a leggyakoribb, ezért az üzletben dolgozók az állványra értelemszerűen ezeket a méreteket teszik ki ahelyett, hogy a 36-os méret megtekintése után minden vevőnek a raktárból kelljen kihozni a 38-39-es papucsot. Én ebben nem találok semmi kivetnivalót, hiszen ők is csak emberek, és egyikünk sem szeret feleslegesen dolgozni. Mindemellett ellenőreink folyamatosan járják az országot, és ha nem megfelelő minőségű terméket látnak az állványon, azonnal kicseréltetik, nyilván ilyen esetekben első körben az adott pár másik felét hozzák ki mintaként. Talán ez a magyarázat arra, hogy a raktárból kihozott termék karcos, bár erről pontos információt a szóban forgó -meg nem nevezett- boltok tudnának adni. Ami igazán érdekes azonban, hogy hozzánk nem érkeznek vissza nagy mennyiségben karcos papucsok, pedig az Ön -semmiféle bizonyítékkal alá nem támasztott- állítása szerint ezekből elég sok van.
A fentiek mellett "örülünk", ha a mintaként kihelyezett papucsok karcosak, ez ugyanis azt jelenti, hogy termékeink olyan nagy számú vásárló érdeklődésére tartanak számot, hogy a puszta "nézegetéstől", a le-fel pakolástól, és a napi többszáz felpróbálástól sérülnek, mégha csak kicsit is. Nyilvánvaló, ha termékeink nem lennének ennyire jó minőségűek, vásárlóink már elpártoltak volna tőlünk, és mindez nem így lenne, csupán porosodnának a polcon, mint a konkurens cégek termékei.
A számlán feltüntetett megnevezéssel kapcsolatban pedig csupán annyi lenne az észrevételem, hogy ez aztán igazán nem cégünket, vagy a termékeinket minősíti. Hogy egy egyszerű párhuzammal érzékeltessem, mire gondolok: a MOL vezérigazgatóságát sem vonhatjuk felelősségre azért, hogy a franchise rendszerben működő benzinkutak pénztárgépe milyen színű papírra nyomtat, vagy hogy a törvény által előírt kötelező információkon kívül bármi mást feltüntetnek-e a fizetési bizonylaton.
Amennyiben bármiféle kétsége van a fent leírtak felől, szeretettel meghívjuk gyárunkba, hogy saját szemével győződjön meg a gyártás mikéntjéről. Ehhez azonban sajnos további egyeztetés szükséges, ugyanis igazi bátor internetes véleménynyilvánítónak megfelelően nem adott meg semmilyen eléretőséget e-mail címén kívül.
Bár az ügyintézést nem tartom korrektnek (előbb olvashatták az emberek a Homáron a levelet, mint ahogyan a mi reakciónkat megvárta volna), hogy biztosítsam jóindulatunk, és ügyfélközpontúságunk felől, amennyiben megadja postacímét, személyesen garantálom Önnek, hogy postán elküldjük Önnek a kívánt terméket az Ön által megjelölt méretben.
Üdvözlettel,
Makó László
Kereskedelmi Igazgató
Dr.Batz
Re: Magyarországra csak a szart hozzák - Dr. Batz válaszol
Tegnapi kétségbeesett papucsvásárlónk levelére reagált a Dr. Batz kereskedelmi igazgatója. Konstruktív és információban gazdag leveléből kiderül, hogy az üzletvezetők kérésére van mindenhol egy darab papucs méretenként, mert drága a bérleti díj, illetve azon belül azért karcosak a 38-39-es méretű termékek, mert azt teszik ki mindenhova (sztenderd nőilábméret), hogy ne kelljen feleslegesen a raktárba járkálniuk az eladóknak. Ezután gyengéd fikázásba fordul a kereskedelmi igazgató, mondván ők nem kapnak vissza sérült árut, naiv ügyfél semmiféle bizonyítékkal nem támasztotta alá panaszlevelét (gondolom itt a fotóval, sorszámmal dokumentált hibás árukészletet hiányolja), de még a boltok nevét sem írta össze. Ráadásul bátran "nem adott meg semmilyen eléretőséget e-mail címén kívül" és nem várta meg a válaszát, mielőtt a Homárnak elküldte a panaszt. Mivel a homáros levelek mintegy 4-5 százalékára érkezik értékelhető hivatalos válasz, arra bíztatunk mindenkit, nyugodtan írják meg panaszaikat, majd szólunk, ha időközben durván feljavul ez az arány. Most viszont következzen a válaszlevelek gyöngye:
bo_baba 2007.07.03. 14:14:59
bo_baba 2007.07.03. 14:21:15
ex-Zep 2007.07.03. 14:26:13
zskrisz 2007.07.03. 14:28:14
"Csak az E-mail címét" adta meg: Persze, cím, telefonszám. Tisztelt Makó László is közzétette személyes címét, telefonszámát?
Szerintem kevesen vesznek postai utánvéttel cipőt, bár egy lányt ismerek, de ismerőseim többsége a boltban szereti felpróbálni és megvenni. Az pedig nézzen ki úgy, ahogy kell.
Dervenkál Egon 2007.07.03. 14:29:06
A Dr. Batz (vagy akármi) és az összes itthon működő cég csak sunyítson! Ki a túrót érdekel, hogy mennyi a raktár bérleti díja? Kit érdekel, hogy ők hogyan ellenőriznek, meg hogy mi a szokás? A kereskedő mélyen benyalhat! Az összes. Ha azt akarja, hogy vásároljanak nála, ne kezdjen kifogásokat keresni, hanem mélyen hajoljon meg, és kussoljon!
Nem hiszem el, hogy Makó úr egy értelmes ország értelmes cégénél még kereskedelmi igazgató lenne. Ahelyett, hogy a viszonteladóit fegyelmezné, az ügyfelet oktatja?
Tisztelt Makó úr, fogja már fel Ön is, meg az összes kollégája, hogy a vevő lehet bunkó, gizda, házsártos és böszme, önöknek maximum otthon van joga arra, hogy akár egy "de" is elhagyja a szájukat!
És itt most mindegy, hogy a világ legjobb papucsát gyártják-e. A 100 forintos szemét eladója ugyanúgy köteles viselkedni, mint a "prémium" termékek gyártója!
Aki pedig mindezt nem fogja fel, zárja be a boltját (úgyis ugyanazt árulja, mint az összes szomszédja).
Tisztelettel, Dervenkál
Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.07.03. 14:34:58
Csak egy dolog:
Ha a nagy érdeklődés miatt kopnak el a polcon a papucsok, akkor vagy nagyon szar a minőségük, vagy próba után senki nem veszi meg őket. Akkor ugyanis újat hoznának helyettük, nem?
Dr. Kix 2007.07.03. 14:34:59
pazzo · http://pazzo.hu 2007.07.03. 14:35:44
Vonatos Flash játék · http://trainhelp.i-host.hu 2007.07.03. 14:37:36
Na igen, de hol a bizonyíték erre?
Elfelejtette mellékelni a feladók címeit :)
Küldje el az összes levelet a homárnak :D
Énbiz' · http://nemcsalokadot.blogspot.com/ 2007.07.03. 14:37:43
Részben egyetértek, de egyoldalúnak látom az álláspontját.
Bármilyen üzlet két fél között jön létre. Mindegy, hogy tejet vásárol, vagy 4-es metrót. Mind a két félnek tisztelni illenék egymást, és egyiknek sem megalázkodni. A vásárló sem tehet bármit kénye és kedve szerint, mindkét félnek kötelessége tiszteletet tanusítania a másik iránt.
marsellus wallas (törölt) 2007.07.03. 14:39:31
Vevőink legnagyobb részére olyan mértékű márkahűség jellemző, hogy otthonaikban 8-10 pár Dr.Batz papucs várja őket,
persze, mert mindennnapo szétmegy egy db.. és felkészültek..
höhö
mw
bizonytalan 2007.07.03. 14:41:36
Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2007.07.03. 14:42:10
Ez vajh'mikor változik meg? Ebből élnek, nem? Kellene már egy kis agymosás a vezetőknek is, akik a múlt rendszerben szocializálódtak!
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2007.07.03. 14:43:54
Sato2558 2007.07.03. 14:53:11
Nem hozzák!!!!
Itt gyártják!
Taurusz 2007.07.03. 14:53:31
Ja, és én is hiányolom a ker. ig. úr címét, leánykori nevét, fogorvosa otthoni számát, cipőméretét, és közvetlen felettese nevét. Ha már egy netező csak a mail címét írja, Ő, mint főfőnök hogyan igazolta magát, hogy tényleg ő küldte a levelet, nem Béla bá a második emeletről?
Dervenkál Egon 2007.07.03. 14:54:29
Nem kezdenék itt információs és egyébb asszimetriákról fecserészni, de azért azt hadd mondjam el: a vásárló igenis megtehet egy csomó mindent kénye kedve szerint. Ha a megvenni kívánt termék nem tetszik, nyugodtan szót emelhet, sőt nyilvánosan fikázhat is. A kereskedő viszont, akár tetszik akár nem két dolgot tehet: csendben marad, vagy tesz valamit a kritizált termék ügyében. Még akkor is ha idióta a vásárló és nincs igaza (mert akkor is igaza van).
Egy extrém példa, amin itthon röhögünk, pedig tényleg: karibi hajóút. Minden kabinban ki van írva, hogy az 1-800-as (ingyenes) számok a a hajóról nem hívhatók ingyen, mert a műhold kell, meg nem is amerikában van az amerikai. Amikor kiszámlázzák az utasnak a végén a lebeszélt x perc árát, az elkezd kiabálni: "márpedig én csak 1-800-as számokat hívtam". Az ügyfélszolgálatos pedig micsinál? Mosolyogva közli, hogy rendben hölgyem, most nem kell kifizetnie ezt a 200 dollárt, de legközelebb szíveskedjék figyelni a tájékoztatókra (közben pedig magában elmondja, hogy a jók kurva anyádat te idióta ribanc), és csak mosolyog. És mit gondol az ügyfél? Vagy azt, hogy ugye, hogy igazam van, vagy azt, hogy jól átvertem a hülye hajótársaságot, de a lényeg, hogy legközelebb is ide fog befizetni (hátha megint átverheti őket).
Persze, hogy nem az utasnak volt igaza. Az ilyet fel kéne rúgni a Holdig. De nem a szolgáltatónak, kereskedőnek stb.
Tisztelettel: Dervenkál
_pierre_ 2007.07.03. 14:54:31
"Magyarországon kívül termékeink számos országban megállják a helyüket, többek között az Egyesült Arab Emirátusokban is."
Nyilván ott azért nem nézik f@sznak a vásárlót, hanem csontig benyalnak, hogy megnyerjék az ügyfelelet/kedves vásárlót és megvegye a terméket. Itthon viszont még mindig MINDEN "szolgáltatás" úgy működik, hogy nem ők vannak értünk, hanem úgy gondolják, hogy mi vagyunk őértük...
Ez egy kicsit fura, nem? bár belegolndolva, itt magyarisztánban (direkt kicsivel, csakazértis) minden t meg lehet tenni - bár aki hagyj, az meg is érdemli... ha szerencsénk van, betévedünk egy olyan boltba vásárolni, ahol nem utolsó fégernek/henyélő herének/unatkozó milliomosnak néznek a "magasan képzett" (tiszletet a kivételnek) eladók...
Már elnézést, de az ÉN pénzemből élnek?!
Ébresztő!!!
És legjobb védekezés a támadás, úgy látszik, MBA-n még mindig ezt okítják...
Congratulations, my friend.
Mikor vágjuk ki ezt a rothadó mételyt?!
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.07.03. 15:03:40
"Sajnos ezért nem tudunk nagymennyiségű árút szállítani üzeletinkbe, az üzletvezetők kérésére a boltokban minden méretből egy darab van. Hogy vevőink a fentiek ellenére ne szenvedjenek hiányt megfelelő méretű termékekben, hetente kétszer töltjük fel az üzletek árukészletét, ami a cipős piacon szintén egyedülálló."
*** Hát ez az árukészletezés tényleg egyedülálló :-)
"otthonaikban 8-10 pár Dr.Batz papucs várja őket, szezonváltáskor pedig köszönőlevelek százait kapjuk, melyben a vásárlók elégedettségüket fejezik ki"
*** Nekem 17 pár Scholl figyel a polcon. A két hét minden napjára jut egy és 3 a bevásárláshoz meg a beachre vegyesen. Mutatós :-)
"termékeink számos országban megállják a helyüket, többek között az Egyesült Arab Emirátusokban is."
*** Fasza. csak itt nem arabok élnek, hanem magyarok, akiknek nincs arra pénze, hogy a melléfogásnál vegyenek még 8-10 pár Batzot.
"A fentiek mellett 'örülünk', ha a mintaként kihelyezett papucsok karcosak, ez ugyanis azt jelenti, hogy termékeink olyan nagy számú vásárló érdeklődésére tartanak számot, hogy a puszta 'nézegetéstől', a le-fel pakolástól, és a napi többszáz felpróbálástól sérülnek, mégha csak kicsit is."
*** A vevők meg méginkább örülnek :-) Napi többszáz felpróbálás mellett meg minimum méretenként és szinenként 2-3 pár kellene belőlük, de az erősebb méretekből, a 37/38-as méretekből 5. Tehát matematikailag komissiózzunk össze egy alapot egy új modellből (kis eltérések lehetnek a divatszinek szerint. nyilván a kapatosabbol dupla kell, főleg szezonban):
SZINENKÉNTI KOMISSIÓ ALAP
35 1pár 36 2pár 37 3pár 38 4pár 39 3pár 40 2pár 41 2pár 42 1pár 43 1pár
Mert vannak 35-ös és 43 lábú csajok is.
Egyéb esetben egy erős nap után 3 napra bezér a bolt? Persze, ha a boltba havi egy ember téved be akkor elég a méretenkénti 2 átlag. Mellesleg a komissió értéke nagyker áron egy divatmárkából (pl Diesel) 19párx15EUR. Akinek meg nincs pénze boltot vinni, az ne vágjon bele.
kritikusolvaso 2007.07.03. 15:05:02
www.fogyasztovedelem.com/forums/index.php?s=5d42efdf66c5a56622e044257856053e&showtopic=381&view=findpost&p=20863
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.07.03. 15:05:44
Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.07.03. 15:18:16
Énbiz' · http://nemcsalokadot.blogspot.com/ 2007.07.03. 15:20:37
Természetesen jogában áll a vásárlónak nyilvánosan fikázni bármilyen terméket még akkor is, ha a termék adott esetben hibátlan. Meg is teszik ezt sokan, önmagukat lejáratva. Nincs ezzel semmi baj, jogállamban elképzelhető.
Szerintem sokkal emberibb megoldás a problémát megbeszélni, ha nincs megoldás akkor odébbállni.
Szabad országunkban sokan hiszik, hogy "az ÉN pénzemért bármit megtehetek...". Az sokszor eszükbe se jut, hogy akivel üvöltenek az üzletben, az szintén egy másik ember, aki -jóhiszeműen feltételezve- a munkáját végzi.
Mégegyszer mondom: alapvető tisztelet a másik ember iránt, sajnos ez hiányzik sok emberből.
További magyar hang 2007.07.03. 15:33:25
A legikább keresett méretet rakják ki a polcra, de mivel azt senki nem veszi meg, mert karcos meg sérült, ezért a leginkább keresett méretből adnak el a legkevesebbet. Mert ugye mindegyikből csak egy pár van a boltokban.
Ez a válaszlevél amúgy is nagyon LOL - lenne, ha nem lenne szánalmas.
homár molla2 2007.07.03. 15:34:11
ez vagy pénzmosoda, vagy a csőd szélén áll.
2007.07.03. 15:39:30
disco diva 2007.07.03. 15:48:02
Dervenkál Egon 2007.07.03. 15:57:43
Nem vitatva az igazadat, azt hadd tegyem még hozzá: a vevőnek semmi köze ahhoz, hogy milyen nehéz a kereskedőnek. Ahhoz sincs semmi köze, hogy az alkalmazott/boltos stb. direkt geciségből vagy hozzá nem értésből (vagy gazdasági kényszerből) okoz kellemetlenséget. Ha a fentiek bármelyike fennáll, szerintem nyugodtan be lehet csukni a boltot. Én megértem, hogy a szakképzett eladó több pénzbe kerül, hogy a nagy raktárkészlet szintén. Mondom: megértem. De nem fogadom el! Tolerancia zéró. Mivel ahogy írtam, hazánkban nem kínálat van hanem 2 tucat importőr "diktálata", ezért mindegy hány bolt kereskedik, mindegyikben ugyanazt lehet megkapni. Remélem, minél inkább rádöbbentjük őket arra, hogy itt "farkastörvények" vannak, annál inkább észreveszik, hogy minden egyes vásárló fontos, mindegy hogy hülye, vagy maga a megértő és kegyes úristen.
Tisztelettel, Dervenkál
Secnir 2007.07.03. 16:12:57
Innentől kezdve minden más szöveg csak ténynélküli fikázás. Aki ismeri a kereskedelmet, az nem ír ilyen hülyeségeket, talán egy vagy két normális hozzászólást láttam itt, a többi faszság.
Amúgy Makó úrnak üzenem: esetleg meg lehet azt tenni, hogy minden méretből szállítanak minden üzletbe, és mondjuk csak a felét fizetteti ki a kiskerrel, a másik felét hitelbe otthagyja. Ha el tudta adni, kifizeti. Így örül a vásárló mert van raktárkészlet, amiből tud válogatni, örül a kisker, mert nem kell az egészet kifizetnie, örül a drbatz, mert nagy a forgalma és nem a saját raktáraiban kell tárolnia a cuccot. Egyedül az a dolgozó nem örül, akinek idézem:
-"ahelyett, hogy a 36-os méret megtekintése után minden vevőnek a raktárból kelljen kihozni a 38-39-es papucsot. Én ebben nem találok semmi kivetnivalót, hiszen ők is csak emberek, és egyikünk sem szeret feleslegesen dolgozni."
Tisztelt Makó úr! nem szeretnek feleslegesen dolgozni ez igaz, de nekik kell. tudniillik ez a munkájuk, nem pedig kereskedelmi igazgatók....
j311 2007.07.03. 16:30:23
Öööö... Gyász?
A, használt papucsot árul a bolt, mert ha naponta többszázan felpróbálják (nyilván ezrek állnak sorba, hogy megtehessék) és sérül az a kurva papucs akkor az már nem új, hiszen naponta többszázan felpróbálják. Fejenként 5-6 lépés az már napi 1000-1500, tehát egy hét után olyan a kirakati papucs mintha elsétéltak volna benne Záhonyból Győrbe. Nyilván a vásárló nem ilyet akar.
B, új papucsot árul a bolt. Felvállalja, hogy elbukja a próbadarab árát, de a vevőnek mindig 100%-osan új papucsot ad el raktárról. Nem olyat amit előtte naponta több százan használtak néhány percig.
Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.07.03. 16:41:55
Nem hívnak téget véletlenül Makónak? : )
lOc (a pasztafáriánus) 2007.07.03. 16:54:17
helyesen:
"az üzletek a lehető legkisebb raktárt alakítják ki a helyiségekben."
lOc (a pasztafáriánus) 2007.07.03. 16:55:39
Dervenkál Egon 2007.07.03. 16:59:54
lehet, hogy mindez csak tény nélküli fikázás. Miért kéne bárkinek is tudnia a vásárlók közül, hogy hogyan megy a cipő nagykerben a kiszállítás, hogy a kiskereskedő, hogyan szenvedi ki a költségeit?
"Aki ismeri a kiskereskedelmet..." Nem akarom ismerni a kiskereskedelmet!!!!!
Azt akarom, hogy ha bemegyek egy boltba és meglátok egy cipőt, tv-t, akármit és tetszik, levehessem a polcról, kifizethessem, és gond nélkül használhassam. Ha pedig mégis gond van, azt a szabályok betartása mellett a kereskedő, gyártó, szervíz, ügyfélszolgálat azonnal orvosolja. Ennyi.
Megintcsak, Dervenkál
Szakyster 2007.07.03. 17:18:57
A szerelő 2007.07.03. 17:36:34
Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.07.03. 18:02:26
Szuka · http://nosteny.blog.hu/ 2007.07.03. 18:08:39
A lett-volna-vevő ugyanis papucsot akart. Nem azt kritizálta, hogy miképp készülnek, hanem hogy miképp vannak a polcon. Nem az érdekli, hogy hány rabszolga és hogyan dolgozik a gyárban, hanem papucsot akart. És normális számlával.
Elhiszem, hogy azt mégse lehet leírni egy levélben, hogy ja, hát igen. kib. drága a termék, 3 évente egyet adunk el, annak örömére mindig pezsőg bontunk és higgyjük el, nem lesznek ennyitől részegek, ezért olyan kopott a kiállított darab, ami a polcon van, és ezért van belőle összesen egy, méretenként.
De erről nem a vevő tehet. Teremtsenek normális körülményeket. A legtöbb vevő teljesen normálisan áll hozzá az eladókhoz, a vásárlás körülményeihez. És mit kapunk érte? Átvernek, megalázóan, pökhendien beszélnek és egy nevenincs senki igazgató ugat utána levélben. Persze a látószervében azt a hajógerincnyi gerendát észre nem venné...
Igen, szar az élet, pocsék a munkahely, de ez van, ezt kell csinálni. Vagy nem kell csinálni, ám akkor nincs mit enni. De az ügyfeleknek jár annyi tisztelet, hogy ha nem is mosolygunk rájuk fülig érően, de ne rajtuk töltsük ki a frusztrációnkat, mert akkor annyi ügyfél se lesz, és a cég eljut a leépítés gondolatáig.
Az üzletek címét jogosan kérte el, bár egy kis gúglizással maga is megkeresheti. Nézzen csak a körmükre, hiszen az ő hitelét rontják. (amikor ő a saját hitelét rontja az magánügy).
Jonas-R 2007.07.03. 18:09:53
(itt jegyzem meg halkan, hogy volt már rossz tapasztalatom ezzel a márkával, "nem rendeltetés szerű használattal visszaküldte a KERMI, aztán a cég viszont kicserélte... szóval itt speciel talán nem a márkát kell szapulni, mert ők meglepően normálisan viszonyultak a vevőhőz a kereskedelmi pontal ellentétben. )
vakrepülés 2007.07.03. 18:15:57
Jonas-R 2007.07.03. 18:17:04
Az ég szerelmére szerintetek egy gyártónak mit kéne tenni ? Vagy szóval mit tehet akkor, ha az elárusítóhely ilyen szinten bánik a vevőkkel/termékekkel? Elég visszás helyzet ha belegondoltok, mert nekik kell eladni a te termékedet, szóval sokat cseszegetni nem lehet őket, viszont ha meg nem teszel semmit, akkor azt tesznek a vevőkkel a te márkaneved alatt amit akarnak. (például eladják a szart is..)
Amit te mint vevő tehetsz, hogy azt a boltot jutalmazod ahol normálisan bánnak veled. Ahol pedig valami nem-normálisat tapasztalsz ott jelzed ... hangsúlyozom jelzed!!! a termék gyártójának, hogy itt-és-itt ezt tapasztaltad és szerinted ez nem tesz túl jót a márkának. És ebben az esetben NAGYON NAGYON meg fogják köszönni.
a fenenagy hőbörgés helyett ha csak minden negyedik kommentező belegondolna a pontos helyzetbe már elöbbre tartanánk. SZERINTEM.
vakrepülés 2007.07.03. 18:20:54
kritikusolvaso 2007.07.03. 18:36:49
tiram 2007.07.03. 18:39:50
1. szabály: aki elégedetlen a termékkel és/vagy a céggel, annak nem kezdem el tömjénezni egyiket sem (bizonyíték nélkül), mert csak még idegesebb lesz.
2. komolyan veszem a vevő panaszát és meglátom a valós problémát (jelen esetben: nem tudott - pedig nagyon akart - magának lábbelit venni)
3. meglátom a vevő szinte erőn felüli fáradozását, amivel meg szerette volna szerezni a terméket (üzletről üzletre járt, jobban tudja, hol lehet Batzot kapni, mint az Igazgató Úr)és köszönetemet fejezem ki ezért
4. sajnálatomat fejezem ki, amiért nem sikerült papucsot vásárolnia és elnézést kérek a jogos (de csak a jogos) panaszokért. Itt: kis raktárkészlet miatti áruhiány, számlázási problémák,
5. biztosítom arról, hogy intézkedem arról, hogy ez a jövőben ne forduljon elő
6. javaslatot teszek a probléma megoldására
7. megkérem, hogy a jövőben milyen formában jelezze az elégedetlenségét (itt utalhat esetleg leheletfinoman arra, ha a T. vevő nem megfelelően viselkedett) Ekkora már "érzéstelenítve" van a "beteg" (a vevő) és meg is fogja ígérni, hogy legközelebb nem fikázik.
Ennyi.
Az Igazgató Úr mindennek az ellenkezőjét tette. Én már vásároltam régebben Batz papucsot. Jó volt, szerettem, de bevallom, elment a kedvem tőle. Pedig mostanában gondolkodtam rajta, hogy veszek még egyet. De meggondoltam magam. Mást veszek. Nincs kedvem egész napot túrázni egy karcos példányért.
THX1138 2007.07.03. 18:45:43
tiram 2007.07.03. 18:54:58
Tomek123 2007.07.03. 18:59:11
Ráadásul azt sem értem, hogy mi a baj ezekkel a Papucsokkal, nekem is van, és semmi bajom nincs vele, kényelmes, és megállja a helyét az utcán is, otthon is.. Akinek meg nem tetszik, az - már mondtam - csináljon jobbat.
tiram 2007.07.03. 19:06:52
Tök másról van szó.
kritikusolvaso 2007.07.03. 19:20:10
nem a minoseggel van a baj
Dervenkál Egon 2007.07.03. 19:57:28
Nem érdekel, hogy ki milyen papucsot hord. A fent említett terméket nem hinném, hogy a számra vettem volna (tessék már végigolvasni a kommenteket).
Volt szerencsém a kiskereskedelemben dolgozni, és nem egy alkalmazottat rúgtam ki amiatt, mert beleszart abba, amit én a dologról, vagyis a vevőkkel kapcsolatban gondolok.
Fogalmam sincs, milyen a dr. Batz papucs, sőt azt sem tudom, hogy milyen a cég hazai működése. Csupán az háborított fel, hogy a ker.igazgató elkezdi védeni a (magyar szempontból egyébként átlagosan szutyok) kiskereskedőket.
Dervenkál
Sylba 2007.07.03. 19:58:23
destiny13 (törölt) 2007.07.03. 20:19:59
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2007.07.03. 20:27:09
vagyis dobozból vásárolja a szerencsétlen a 11. papucsát, nem az állványról, nyitásra odamegy, megvárja a szállítót, rögtön van méret.
ha én batz lennék, bezárnám a sz.r frencsájzboltomat.
egyébként szép és nagy lábon élek, 42-es lábam van, tiszta gáz.
férfipapucsot vehetek batztól, ajánlották a frencsájznénik, meg ezek is elhagyták a szájukat:
- a férfipapucs is nagyon szép lehet egy női lábon,miért nem próbálja fel?
- szerintem nincs is nőiben 41-es
- egyébként hogy vesz magának cipőt? (Bécsben, máriahilfer, nagylábú nőknek 47-esig)
és a honlapjukon felsorolt kínálat köszönő viszonyban sincs a frencsájzboltokban kapható cucokkal
vissza a tiszapapucsot!
SkyWalker a texas-i lotyó 2007.07.03. 20:41:33
Mit szerelsz? Duguláselhárító-e vagy? Csőgörényes-e vagy?
A kereskedelemnek igenis megvannak a maga törvényszerűségei, ismerve ezeket sikerrel építhető fel egy kiskerekedelmi hálózat, szigorú szabályzattal, MINDEN eladó által kötelezően betartandó protokollal.
Akkor a vásárló számára tényleg nem lesz kérdés, miért, hogyan, mivel szolgálják ki, marad a 99,9%-os elégedettség, és a márkahűség. Neki nem kell tudni, hogy a háttérben mi zajlik, NEKÜNK, kereskedőknek kell tudnunk Őt TÖKÉLETESEN kiszolgálni.
Egyébiránt a Makó úr által írt válaszlevél korrekt - a pult túloldaláról nézve. De a Vevőt ez nem fogja utólag meghatni. Tessék előre gondolkodni, megfelelő mennyiségű mintadarabot INGYEN biztosítani a boltoknak, esetleg bizományos készletet, meglátják, csodát tesz, hirtelen meg fog ugrani a forgalmuk.
Tisztelettel:
a texas-i lotyó
SkyWalker a texas-i lotyó 2007.07.03. 20:52:56
Hova lett, amit írtam???
(Ha csak én nem látom, és mindenki más igen, akkor bocs...)
De azért röviden:
szerelő, a kurva anyád!
nilsholgersson 2007.07.03. 21:36:02
Különben a több száz magyarországi dolgozója fogja magát kivéreztetni és az arcbőréből készíteni a következő kollekciót. Abból véleményem szerint még jutni fog Laoszba is, nem csak az Emírátusokba.
Leégette az egész vállalatot és az embereit...
koygaviknes 2007.07.03. 21:41:50
sziasztok!
a Dr Batz igenis jó márka. 3 éve vettem egyet dolgozni,és semmi baja nincs.Eredetileg cipész vagyok,igen jó minőségű bőrből készünek (általában),arról ha valakinek izzad a lába, nem a gyártó tehet.(vékony bélésbőr így hamar tönkre mehet)16éve kereskedelemben dolgozom,de engem ugya núgy fel tud háborítani az eladók mérhetetlen tufasága.Devenkál E.ha Te lennél a munkaadóm letolnám a torkodon a PAPUCSOMAT.Pukkadj meg :)
Édes élet 2007.07.03. 22:33:35
pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.07.03. 23:29:42
Amúgy miért gondolják mindig egyesek, hogy ha vmelyik termékkel kapcsolatban negatív kritika merül fel, akkor biztos a konkurencia mocskolódik? Nem lehet valami szimplán szar, mindenféle konspiráció és mögöttes szándék nélkül?
Nem tudom mennyire vág témába, én vagy 4 éve vettem egy Merrel szandált, istencsászár kényelmes, elnyűhetetlen, de büdös. Molyirtóra hajazó illatot ereget. Nem nálam lett büdös, már büdösen vettem. Mikor az eladó kinyitotta a dobozt csak lestem, hogy mi a halál eregeti eme szemkönnyeztető vegyszerszagot. Meg is jegyeztem neki, mondta, hogy már közel 3 éve forgalmazzák a márkát és mindnek olyan szaga van, de a mosás majd segít rajta.
Lófaszt! Már tucatszor ki lett mosva, járt sós vízben, poshadt vízű pocsolyában, esőben, sárban, még kutyaszarba is léptem vele, persze véletlenül. A szag egy keveset tompult, de továbbra is érezhető. Nem a szag mikor "került bele", gyártás, szállítás, raktározás során, vagy esetleg egy nem említett feature.
Viszont sokat túrázok, és mikor az a szanda van rajtam egy kullancs sem mert még bepróbálkozni.
Gondolkoztam rajta, hogy eladom vmelyik kozmetikai cégnek, hogy kikísérletezzék általa az örök illat titkát.
Ez van, az egyik szakad, a másik karcos, a harmadik büdös, nem lehet minden szempontból tökéletes.
Csabszi 2007.07.04. 00:14:52
Káptalanfüreden töltöttük az ez évre jutó három napos szabadságunkat a feleségemmel és azóta nem értem, hogy miért sírnak 1esek. A Balaton tisztább, mint 5 éve, az árak csökkentek, a kiszolgálás korrekt, én nagyon jól éreztem magam.
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.07.04. 02:12:00
Dervenkál Egon 2007.07.04. 07:22:58
Asszem, megyek és veszek 8-10 pár Dr.Batz papucsot. De csak ha nem karcos...
demizson bobby 2007.07.04. 08:56:08
Bit Rot 2007.07.04. 09:47:22
- nem kellett volna az anonimitást emlegetni ("csak emailcímet adott meg")
- elég rosszul van megfogalmazva, hogy a sok próbálgatástól, nézéstől karcosak a cipők
Mrs.Sveet 2007.07.04. 10:16:21
Mrs.Sveet 2007.07.04. 10:19:59
moli 2007.07.04. 11:04:14
boldiii 2007.07.04. 11:06:51
A kereskedő "árút" említ, ti meg mindig "árut" akartok. Ez a gond. Én elhiszem, hogy a kereskedőnek csak a pénz számít, de nekünk meg az áru hiányzik a sztoriból.
Szóval ez égés a kereskedőnek, remélem olvassa a blogot is és anyázik magában milyen szemetek ezek az emberek, nem értik meg az ő nagy lelkét, gyönyörű fogalmazását és tökéletes helyesírását.
Hát nem. Hol van a jó minőségű, udvariasan kiszolgált áru, dirikém?
Ha eszembe jutna Batzot venni ezután, tuti nem itthon fogom keresni,...
kritikusolvaso 2007.07.04. 11:27:31
fruktózmütyür 2007.07.04. 11:29:32
fruktózmütyür 2007.07.04. 11:46:24
Zaturek Manfred 2007.07.04. 11:59:55
ne szolgáltass, ha utálod, hogy szolgáltatnod kell, mosolyognod kell, sietned kell a kedvére tenni, és ha hülye igényei vannak, akkor is csak mosolyognod lehet.
a kereskedelmi igazgató azért ostoba, mert ilyenkor azt kell mondani, hogy "nagyon sajnáljuk, mit tehetünk azért, hogy ezt megoldjuk." nincs más válasz. slussz, a magyarázkodás, kereskedelmi háttér és egyéb lófaszok senkit nem érdekelnek.
egyébként is, aki ilyenkor így vonaglik, az csak veszíthet, mert pl. a homáron itt rágjuk a papucsgittet, ahelyett, hogy már rég mindenki elfelejtette volna.
Makó László monnyon le, és alakítsatok együtt egy szolgáltató vállalkozást. Makó és Szerelő BT - ha lekúrást akar, forduljon hozzánk bizalommal! 500 forint plusz áfa = egy leköpés, 1000 Ft = jól fejbe vágjuk egy péklapáttal, a kurva anyját az ilyennek, hogy igényei vannak és nem tetszik neki vmi.
TeeCee :o) 2007.07.04. 12:28:13
1.) Nem a Batz-nál dolgozom :D
2.) Legalább válaszolt!!! Ez már (sajnos) előrelépés mostanság...
3.) Kompenzálásnak felajánlott egy gyár/manufaktúralátogatást
Hogy őszinte legyek, nem ismerem a Batz-ot, nekem 1, azaz 1 Scholl-szandálom van, és mindössze alig egy-másfél hónapja. Fogalmam sincs, hogy mennyire jó, avagy rossz. Ellenben a konkurenciát sose szabad lefikázni, ez alap.
Csövi! :o)
stiu 5 2007.07.04. 12:40:35
Ráadásul szerintem pofátlanság a mintának kirakott darabot eladni. A normális cipőboltokban a raktárból hoznak ki, hogy ne a bemutatópéldányt vidd el.
A szerelő 2007.07.04. 12:46:31
toi 2007.07.04. 12:52:35
Egy Fogyasztó 2007.07.04. 13:21:43
Az írottak Mindenkit minősítenek, álljon az kereskedelmi terület bármely oldalán DE, nem szabad elfelejteni, hogy miből is indult ki ez a „beszélgetés”.
Én csak a saját véleményemet kívánom megosztani veletek, mert szerintem Ti is Nagyon jól tudjátok mennyi a valóságalapja egy olyan dolognak, ami nem velünk történik meg, csak másodkézből halljuk.(olvassuk)
Hiszen ha nekem bármi problémám van, akkor biztosan nem ide kezdek írogatni, hanem a céggel próbálom valamilyen formában rendezni, ezzel egy dolgot ért el az illető….Aki eddig nem ezt a terméket vette, továbbra sem ezt fogja, aki pedig ezt szeretné venni, könnyen lehet, hogy az olvasottak után nem ezt teszi majd.
Én nem külföldön, hanem itthon vásároltam egy „lábbelijüket”, és Elégedett vagyok vele, szerintem k*rvajó…
Ha az „illetőnek” a téma megindításában az emberek tájékoztatása volt a cél, akkor az részben sikerült is, ezzel egyenes arányban a félrevezetés is. Nem a kerigazgató lesz aki legyártja a terméket, és nem is ő fogja nekünk a pénztár mögül eladni, hordani sem fogja helyettünk így ez ránk marad…..Feltéve ha a rengeteg fikázás után még lesz valakiben annyi erő, hogy felülemelkedik az elhangzottakon, és képes objektívan dönteni.
nilsholgersson 2007.07.04. 14:19:04
hány repedt sarkú papucsot kaptál ezért a kommentért? nem vagy te véletlenül makói?
gondolod 2007.07.04. 14:45:48
fruktózmütyür 2007.07.04. 15:35:26
Gumidomino 2007.07.04. 15:36:22
a józan ész hiánya hová vezet? gondolkodás nélküli droidok leszünk? nyalják ki a sejhajom, mert veszek egy doboz gyufát? tényleg ez lenne a fogyasztói paradicsom?
tényleg kell ez nekünk?
vagy inkább az arany középút? ha hülye, vagy indokolatlanul tiszteletlen vagyok, igenis kedvesen küldjenek ki az üzletből akármennyit is akarok ott elkölteni. és akkor nem megyek vissza legközelebb még hülyébben...
ez a kis eszmefuttatás természetesen nem a posztolt levéllel vagy a konkrét problémával kapcsolatban született, inkább a kommentek egy része érlelte.
GD
hanzs 2007.07.04. 15:36:49
HollyFcuk 2007.07.04. 15:44:27
Egy Fogyasztó 2007.07.04. 16:33:51
Na figyelj ide Nostredamus, ha Mindent ennyire tudni vélsz, akkor én már a pontos e heti időjárással is megelégszem :P
De frankón, csak írd le nekem a várható Tőzsdei híreket is, mert a nélkül tudod elég szarul kezdődik a hetem.
Komolyabbra véve viszont k*rvára nem tetszik, hogy valaki a sok magyar közül valami HollyPápp néven regisztrál, és megtalál egy ilyen szar szöveggel, hogy a makói nevében írkálok, na gyerekek, ez már tényleg nem arról szól ahonnan indultunk.
Viszont Gratulálok Mindenképpen, mert egy igen értékes hozzászólásoddal lett a fórum gazdagabb, akkor már csak magamat ismételném, ugye, hogy „kell a Cirkusz a népnek”.
SkyWalker a texas-i lotyó 2007.07.04. 16:39:42
Fcuk # Fuck
HollyFcuk 2007.07.04. 16:51:30
renugard 2007.07.04. 17:52:18
dehiszezénvagyok 2007.07.04. 18:25:25
Meg ez a "napi többszáz próba miatt karcosak a papucsok" mondat...ááááááh.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.04. 19:21:30
Aztán a leginkább márkahívő, leginkább meggyőzött ember sem fogja megvenni, mert karcos, sérült, és nincs belőle jó. Inkább elmegy és vásárol MÁST vagy MÁSHOL. Ergo a sérült papucs marad, több időt tölt a boltban, tovább sérül, és előbb utóbb eljut arra a szintre, hogy nem csak a leendő gondos és igényes tulajdonosok tüzetes átvizsgállásán, hanem a boltba eljutó ellenőrzés futó szemrevételezésén is fennakad.
Kijön a pár másik fele. Jobb lesz ettől a helyzet? Nem. De az eladhatatlan árú ismét eltölt egy hosszabb időt a boltban. Ergo a probléma amit itt olvasunk törvényszerűen bekövetkezik, hogy a vásárló csak máshova megy, vagy mást vásárol az helyettől függ, de ha ez a gyakorlat általános, akkor aki máshova megy, az sok helyen fut bele ebbe a problémába.
Pech.
Van egy tippem, hogy sok más gyártó nem engedi ezt a hozzáállást, ezért nem kell ilyen sűrűn árút feltölteniük, nincs is panasz, mert a gyártó, és a márka birtokosa tudja: A kereskedőnek okozott apró kellemetlenséget sokkal egyszerűbb kiváltani, mint a potenciális vásárlóknak okozott kellemetlen perceket, órákat, a nem jó példányok miatti negatív ítéleteket.
Nyilván Dubaiban ahol ez a probléma nem jelentkezik, ott az arabok elégedettek, pont azért is, mert ott nincs ilyen probléma. Itt meg van. Elégedetlen ember is van.
Az pedig amikor a kiigazítás pedig annyi, hogy "tudtunk róla, hogy gond van, de ez általános nálunk, így építjük az üzletpolitikánkat, mert a kereskedő fontosabb mint a hülye szerencsétlen vásárló, megszoptad." olyan mint kedvenc kareszunk. Nem vízilabdás, vendéglős...
feketehun 2007.07.04. 21:51:51
Már lehet hogy elkanyarodott a téma, de nem volt türelmem végigolvasni az összes bejegyzést. Amit viszont eleinte sokan írtatok, ti. hogy a vállalat vezetőjének kötelessége tisztelettel fordulni a vevő felé, és nem oltogatni, az sztem elég marhaság.
Mert mi van akkor ha Makó László bunkózik velem? Törvényt nem sértett vele, esetleg elveszített egy vevőt, ez meg nem elítélendő dolog az ő részéről, esetleg ésszerűtlenség. Mindenkinek joga van megválogatni azt hogy hol vásárol/kajál, akármi, innentől kezdve ha valaki sértve érzi magát egy cég által, akkor egyszerűen szankcionálhat: nem fogyaszt többé az adott helyen/márkából.
A fogyasztói társadalomban a vezérigazgatóknak nem kötelessége jó képet kialakítani magukról, hanem érdeke. Ha cseszteti a vevőt, magával szúr ki.
Amúgy szerintem nagyon korrekt volt Makó úr válasza, sztem ha elkezdenék anyázni mondjuk a mekinél h szar a hamburger, valszeg nem válaszolnának másfél oldalas levélben.
szasa 2007.07.05. 09:06:17
Nem az a lényeg szerintem, hogy marketingfogás volt-e a panaszkodás a konkurenciától. Ha Makói elvtárs normálisan válaszolt volna, akkor még újabb vásárlókat is nyert volna a cég, és kihozza a maximumot a helyzetből.
De teljes gáz volt a levele. Teljesen alkalmatlan a posztjára.
Életből felmentve.
nudlee 2007.07.05. 14:07:58
És főleg ne nyilvánosan.
hehe.
Valszeg utána konzultált a cég marketingesével és jött az ingyenpapucs ...
Egy Fogyasztó 2007.07.05. 15:34:19
Gratulálok Sherlock...Nyertél egy papucsot, majd Watson kollégám házhoz viszi ;)
Egy Fogyasztó 2007.07.05. 18:34:26
Köszönöm az észrevételt, cukrot Neki ;)
Bár nem gondoltam volna, hogy ezt valaki elkezdi osztani, de ha itt tartunk.. :))))
Fogyi! # Egy Fogyasztó
Édes élet 2007.07.05. 23:17:02
Szerintem lecsengett a téma:-)
Ostobaság, hogy a konkurencia, akik ráadásul külföldi kismultik, rajtunk vihognak.
Végre egy magyar termék, ami jó is ráadásul, erre mi magunkat röhögtetjük ki, hogy egy "csali nő" mit csinált, hogyan járt! Nehogy elhigyjétek!!!!
A Dr BATZ PAPUCS JÓ!
A sok külföldi betolakodó - SHOLL, BIRKEN, BERKEMAN - pedig már nem tudja eladni a műanyag vackát, ezért megpróbál mindet.
Legalább mi ne játszunk nekik!
JÓÉJT!
struc 2007.07.06. 14:21:19
Végülis... A kínai piacon is annyian vásárolnak (vagy többen), mégsem a márkahűség jellemzi őket:)
Zaturek Manfred 2007.07.17. 18:38:20
Tanuld meg, hogy a köcsög vevőnek mindig igaza van. Otthon elpanaszolhatod az asszonykának, vagy a terápián a pszichológusnak, hogy XY mekkora bunkó volt, és hogy a tököd tele van ezekkel a köcsögökkel. De a nyilvánosság előtt, meg a boltban duma leó, mosoly marad (tehát már előtte is volt), kedvesség marad (tehát már előtte is volt), tüsténkedés marad (tehát már előtte is volt) és egy lehetőséged van: hogy kimondd a mindent megváltó mondatot. "Ne haragudjon, ha úgy érzi, hogy méltánytanság érte. Oldjuk meg ezt a problémát."
Ezzel nem azt mondtad, hogy tényleg szar a papucs, nem azt mondtad, hogy neki van a legszebb lábikrája a világon, és hogy neki sosem izzad a kurva lába, hanem azt, hogy ha szarul érzi magát vmi miatt az üzletedben, szeretnéd elmulasztani az aktuális rossz kedvét. Ennyi.
Járd a világot és nézz körül olyan helyeken, ahol a szolgáltatás valódi szolgáltatás.
aemitb 2007.07.21. 11:01:54
Babo85 2007.07.27. 13:00:10
Nanny Vik 2007.07.27. 21:09:46
vniki24 2007.08.12. 11:26:35
Routey 2007.08.15. 15:11:03
Routey 2007.08.15. 15:13:21
Routey 2007.08.15. 15:14:24
pygmalion 2007.08.19. 07:43:56