Tékozló Homár

Meghiúsult tranzakció után is fizettet az Erste

2007.07.12. 16:53 | jackyll | komment
A Homár nem tudná megmondani, mennyire általános jelenség, de azért elég fura, hogy az Erste bank akkor is felszámol tranzakciós költséget, ha pl. fedezethiány miatt nem sikerül a pénzfelvétel, ahogy M.E. tapasztalta:
Apró, de annál bosszantóbb költség felszámolása miatt írok. Az ERSTE bankos kártyámmal pénzt szerettem volna felvenni, de a számlán kevesebb pénz volt, mint amennyit én akartam. Így aztán nem vettem fel semennyit! A bank viszont "fedezetlen" címszó alatt 50 forinttal terhelte meg a számlámat. Személyes felvilágosítást kértem, és közölték, hogy igenis jogos a költség felszámítása, mert a hirdetményben szerepel, hogy a meghiúsult tranzakcióért fizetni kell.Jelen esetben csak ötven forintot, mert saját automatát használtam. Az igaz, hogy az igényelt összegre nem volt fedezet, de a tranzakció nem jött létre, tehát a semmiért fizettem. Érdeklődtem, hogy elrontott PIN esetén - amikor szintén nem jön létre a tranzakció - is fizetni kell-e, azt válaszolták, hogy természetesen nem.... Egy családtagom szerint éppen ideje bankot váltani, mert én még ilyennel nem találkoztam, hogy a semmiért fizessek.
Üdvözlettel: M.E.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BiG_ 2007.07.12. 17:06:06

Így _elsőre_ az jut eszembe, hogy Abszurdisztánban a semmi kerül a legtöbbe.

dv!

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2007.07.12. 17:10:29

Erste nő, és úgy qrwul
nekem is vannak negatív tapasztalataim, most is zajlik egy ügyem 3. hónapja, és közben a fizetnivalóm meg havi 2.000-el gyarapszik - és 30 napos a kivizsgálási idő, tv. szerint...
lehet, hogy viszontlátjátok a végén majd a sztorit :)

emzéperiksz 2007.07.12. 17:11:39

A puszta egyenleg-lekérdezésért is kell fizetni több bankban. Nem tudom, az Erste hogy van ezzel, de az már az ügyfél hülyesége, ha azt sem tudja, mennyi pénz van a számláján.

emzéperiksz 2007.07.12. 17:17:05

Megnéztem M.E. helyetted a kondíciós listát: 25 HUF-ért lekérdezhetted volna az egyenleged, cicuka. Az ügyfél hibájából meghiúsult tranzakció pedig valóban egy 50-es.

woker 2007.07.12. 17:17:38

Ez nem Erste only jelenség, mindegyik bank csinálja.
Úgy tűnik a levél írójának ez volt az első ilyen esete.

A tranzakciókat nem éppen otthoni pc-ken vagy zsebszámológéppel dolgozzák fel (nagyobb bankok esetében akár mainframe-eket is simán bevetnek) így bizony a gépidőt kőkeményen meg fizetni, a meghiúsult tranzakciót is fel kell dolgoznia a rendszernek.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.12. 17:30:06

Egyébként is a gérobiban inkább fizess kártyával.

Helló Leó! 2007.07.12. 17:33:32

Na, majd minnnyá' jön a sok okos és elmondja, hogy 50 Forint miatt kár volt balhézni. :-)

Vonatos Flash játék · http://trainhelp.i-host.hu 2007.07.12. 17:36:09

Aki az Erste Banknál akar pénzt felvenni az sikeres ember nem lehet...

Helló Leó! 2007.07.12. 17:46:00

"... így bizony a gépidőt kőkeményen meg fizetni..."

Micsodaaaaaa?

Álljon már meg a menet! Ha így gondolkodunk, akkor majd legközelebb, mikor felhívjuk az ügyfélszolgálatot valamiért, majd a következő lesz:
Ügyfél: Jó napot!
Bank: Jó napot! (Hopp, egy ötvenes ugrik a számládról, mer' ugye a zügyfélszolga idejét kőkeményen meg kell fizetni)
Ügyfél: Az a problémám, hogy.....
Bank: Az úgy van, hogy.... (Hopp, egy ezres ugrik a számládról, mer' a zügyfélszolga ideje ugyebár!)

Hol a határ???

fukisunni22 2007.07.12. 18:00:56

mennyi okostojás...
Én az esetek nagy többségében kártyával fizetek, kisebb összegeket is. Napi rendszerességgel használom a kártyámat, naponta többször is. És..., kövezzetek meg érte nagyokosok, ha nem tudom fejből, pontosan a fennmaradó egyenleget.
Volt itt valaki, aki "cicuka" kedveskedéssel felhívta a figyelmet az egyenleglekérdezésre. Hurrá, így 25 Ft-ot spórolhatott volna M.E.
Csakhogy itt nem a 25, vagy 50 Forintról van szó, hanem hogy minden szságért fizetnünk kell a banknak, még a semmiért is, pedig elég jól tejelő tehén az ügyfél az ilyen pitiánerkedések nélkül is.

laposmacska 2007.07.12. 18:01:30

Én most hagytam ott őket, vagyis folyamatban van. Egyébként az új bankszámlám is elég körülményes: Igényeltem kártyát, küldték postán, telefonon aktíváljam, és majd pár nap múlva küldik postán a pin-kódot.

Amúgy meg azbeszt, nehogy már a gépidőt a sikertelen tranzakciókból támogassák? Linuxos emberek a munkahelyen ki szokták kapcsolni a gépet éjszakára vagy csak havonta újraindítják? Nehogy már akkor a gép szegény egy tranzakciótól maga alá fosson.

Zaklató_Panda 2007.07.12. 18:15:02

Az Erste ősi román bank!

2007.07.12. 18:22:32

El kell olvasni, hogy mi mennyibe kerül, és utána nyomkodni a gombokat.
Ha bemegy valaki az utcai wc-be de végül mégsem kell neki, akkor kell -e fizetnie? Ha rossz vonatra száll fel és nem oda viszik ahova menni akart, akkor kell -e fizetnie? Ha a meghiúsult tranzakció ingyen lenne, akkor mindenki így kérdezné le az egyenlegét nem 25Ft-ért. Ez esetben mindenki úton útfélen nyomkodná az ATM-et, hogy hol is tartok. A bank nyilván ezt nem akarja. Ennyi.

woker 2007.07.12. 18:22:51

"Micsodaaaaaa?" Csak hogy téged idézzelek...

A tranzakciós díj szerinted pusztán azért van kitalálva, hogy a bank "extra profitra" tegyen szert? :D

A bankszámládon lévő összeg elsősorban a banknak hajt hasznot, abból a bevételből (mivel a pénzedet szinte ugyan úgy forgatják mint ha befektetnéd, csak éppen a haszonból te kevesebbet látsz viszont ez esetben) finanszíroznak mindent kivéve a pénzfelvétet (persze általában vannak kedvezmények, hogy az adott bank automatáiból az első x felvét ingyenes), sőt ha ugye a bankban veszed fel akkor még többe kerül, hiszen egy ügyintéző segítségét is igénybevetted, hoppá, de gondolom ez meg se fordult a fejedben... :D
Minden cég pénzből él és a költségeket igyekszik áthárítani az ügyfelekre mivel egyik sem szeretetszolgálat.

woker 2007.07.12. 18:37:31

Kedves laposmacska.

Mint írtam ezek nem egyszerű gépek, nem úgy megy, hogy a gizda mellett ott figyel két olcsó üzletből szerzett noname alkatrészekből összerakott gép...

Azok a gépek amik ezt a feladatot látják el darabja több millió vagy tízmillió (mainframek esetebén már a legolcsóbb esetben is többszázmilliós tételről beszélünk) HUF, és nem otthon a mellékhelységben hostolják hanem igen drága helyeken ahol mondjuk többszörösen redundáns minden (áram, légkondi, és persze a kapcsolat a banki hálózathoz) és nem mellesleg igen szigorúan örzött. Ezeknek a gépeknek a megbízhatósága 99,9% felett van és minden egyes extra 9-essel gyakorlatilag hatványozódik a szükséges összeg ugyanis a kiesés itt 10-100 milliókban mérhető, akár csak egy pár perces leállás is nagyobb veszteséget okozhat mint amennyit te egész életedben keresni fogsz összesen.

zsír: itt egy picit más a helyzet, azért ha itt fel akarsz venni pénzt akkor is elmegy a pénz a központba, ott feldolgozódik majd visszajön egy megfelelő válasz (pl van elég pénz és akkor sikeres a tranzakció vagy nincs és sikertelen, csak éppen siker esetén még vissza is kell írni az adatbázisba az új egyenleget és esetleg zárolni a felvett összeget), tehát mindenféleképp igénybeveszed a bank eszközeit

2007.07.12. 18:45:21

laposmacska 2007.07.12. 18:01:30
"... Nehogy már akkor a gép szegény egy tranzakciótól maga alá fosson..."

Persze a vonat se szarik be attól, hogy egyel több, vagy kevesebb utas van rajta, azért még furcsa lenne erre hivatkozni, hogy ne kelljen fizetni a jegyért.

Átlagarcú 2007.07.12. 18:53:15

Nem vagyok nagy bankbarát, de ezesetben M.E-nek nincs teljesen igaza. Nem a semmiért számolták föl az ötvenest, hanem azért, mert informálták a számlája állásáról (ezt nyilván bizonylaton tették). Az elhibázott PIN-kód esete nem ugyanez: ott ugyanis az automata nem tudja, hogy kivel áll szemben, ezért nem is tudja kit lehúzni.

elipszilonostyé 2007.07.12. 19:02:05


Aki magát tudatos fogyasztónak kívánja beállítani úgy, hogy még hírből sem ismeri az misztikus ASZF-et, az nem lehet sikeres ember. Dr Batz papucsban ideflangál egy másik bolygóról, ősi román valódi sérelemével.
Kíváncsi vagyok, hogy az Erste hogyan mossa le magáról ezt a szörnyű gyalázatot.
A fszla szerződésbében ugyanis vélelmezem, saját kezűen aláírta alá, hogy többek közt ezért a semmiért is fizetni fog.
Másrészt szívesen megbízom, hogy hajtson fel egy békát Pestre, 50 Forint üti a markát.

Nagyvakond 2007.07.12. 19:05:10

Valami olyasmi lehet az elv, hogy mivel ordas kapitalizmus van, és mindenért fizetünk, a csóka most kifizette azt a szolgáltatást, hogy megmondták neki, nincs több zsé a számláján.

Ha pl. bémegyek bótba, leveszek pócról három üveg savanyúuborka-befőttet, odamegyek a pénztárhoz (és ez a szakrális pillanat!), észreveszem, hogy csak egy gyűrött pézsé van nálam, a kasszás aszongya, akkor ezt tegyem vissza, nem teszi hozzá, hogy és fizessek 960 forintot, mert csak a szájával mondja, és ez a szolgáltatás a legdurvább élelmiszerbótba' is ingyér van, hacsak nem ad róla papírt...

A bankügyletek költségei a legmisztikusabb logikára épülnek...

Uff!

Átlagarcú 2007.07.12. 19:12:22

...más tekintetben persze megértem M.E-t.
Kétségtelen, hogy a bank, (bármelyik) viselkedhetne elegánsabban. Alkalmazhatna mondjuk olyan kamatkonstrukciót, hogypéldául belefoglalja a kamatokba az ügyviteli költséget is. Így nem lenne a pógárnak olyan érzése, hogy lépten-nyomon lehúzzák. Ez a megoldás a bankoktól megszokott körmönfont reklámmal még ügyfeleket is hozhat.

bolhabetu 2007.07.12. 19:17:22

Érdekes mert a régi hősies időkben pont a PIN-kód rontásért vágott meg a Mezőbank (vagy Agrobank) (Az ERSTE bank családfája igen bizarr.)
Az biztos, hogy a tranzakciós, számlavezetési és egyéb költségek a bank méretével arányosan nőttek.
Egyetlen szerencséjük, hogy bár hitelfelvételnél három hónapig szívattak, de a végén az összes létező kedvezményt megadták, és az előtörlesztés (nekem, aki most jön már elbukta) díjtalan, ami egy felette rugalmas hitelkonstrukciót eredményez.

emzéperiksz 2007.07.12. 19:18:22

fukisunni22 2007.07.12. 18:00:56
Én sem tudom, pontosan mennyi a folyószámla-egyenlegem, mert én is kártyával fizetek mindent, amit csak lehet, de nagyjából azért szoktam tudni, úgy 10 ezer forintos hibahatáron belül.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.12. 19:20:50

Azt regélték ma nekem, hogy Ausztriában az osztrák bankoknál minden kpfelvét ingyé megy.
Persze az osztrákok hülyék biztos... Meg nem is élnek olyan jól, mint 4/8/12 stb. éve.

woker 2007.07.12. 19:29:20

Látom még mindig van aki nem érti... Na akkor belemegyek egy kis szélmalomharcba, látszódjon bármennyire értelmetlennek.

Az, hogy te bemész a boltba nézelődsz, esetleg leveszel néhány árut a polcról majd visszaraksz azzal nem veszed komolyan igénybe a bolt infrastruktúráját, egy ATM használattal sokkal inkább használod az infrastruktúrát.

elipszilonostyé 2007.07.12. 19:40:56


Ha a jogilag elvérzett a felvetés, akkor pendítsük meg morális regiszterekben. Ha úgy is elvérzik, akkom már csak annyi dolgunk van, hogy metafizikai módszerrel kettéválasszuk a valamit és a semmit.
Ill. közben ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy a Holdon meg egyáltalán nem lehet kézpénzt felvenni. :)

fukisunni22 2007.07.12. 19:53:00

használom az infrastruktúrát (is). Ezért fizetek számlavezetési díjat, kártyadíjat, tranzakciós költségeket stb, stb...
Szerintem ez pitiáner lehúzás. Az ügyfél, aki a banknál vezeti a folyószámláját az ilyen hiábavaló 50 Ft-ok nélkül is elég sokat fizet a bank szolgálataiért, miközben a bank is használja ám az ügyfél pénzét és, ha az nincs lekötve, akkor ingyen. Miért nem fér bele az ilyen költség a nem kevés évas kártyadíjba, vagy szlavezetési, vagy mittudomén milyen díjba.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.07.12. 20:03:05

M.E.!
"Egy családtagom szerint éppen ideje bankot váltani, mert én még ilyennel nem találkoztam, hogy a semmiért fizessek."

No akkor irány az OTP! Ott majd sűrűbben találkozol ilyennel. Nekem sok pénzbe és rengeteg utánajárásba került 10 - 12 éve, hogy az OTP a rajta keresztül felvett két darab kamatmentes munkáltatói kölcsönre az OTP-s folyószámláról, az OTP által aláírásra előkészített átutalási megbízás alapján rosszul utalta a törlesztőrészletet. Történt ugyanis, hogy a lakásom megvásárlását a munkahelyem megtámoggatta 100.000Ft-tal kamatmentesen, úgy, hogy a felét az intézmény adta, felét meg az akkor ha jól emlékszem Népjóléti (és Tengerészeti) Minisztérium névre hallgató főhatóság. A két számla száma a 23. karakternél tért el, egyiknél 8 volt, a másiknál 9, ez nekem akkor belekerült jóval több, mint 10.000Ft-ba, ami bizony meghaladta az akkori kamatszintet is. A "potyára" befizetett összeg nem kamatozott, a másik felét nmeg akkor a jegybanki alapkamat kétszeresével kellett visszafizetnem, mivel év közben ők sem "vették észre" a saját dolgozójuk hibáját.
No akkor mentem át végleg az ERSTE bankhoz, ahol nem játszanak hatóságot, olcsók a szolgáltatási díjak, aranyosak, segítőkészek és türelmesek az ügyintézők, és még a biztonsági őr is tud köszönni.
Debrecenben, a Szent Anna u. 14-ben.

emzéperiksz 2007.07.12. 20:04:18

woker, részben igazad van, részben nem. Van olyan bank, amelyik nem számláz ezért, van, amelyik igen. Az ügyfél dolga, hogy végignézze a tetves kondíciós listákat, és válasszon olyat, ami szimpatikus neki. Amúgy az Erstét nem értem, miért választják, akik 50 forinton nyafiznak. Vannak olcsó bankok, ahol ilyen díjak nincsenek: pl. CIB, Raiffeisen.

elipszilonostyé 2007.07.12. 20:10:28

Mert az ügyfél így egyezett meg a bankkal egy folyószámla szerződés keretében. A szerződési feltételeket előzetesen megismerte, és elfogadta, azt aláírásával hitelesítette, így a szerződés jogerőre emelkedett, így mindkét félnek vannak jogai és kötelezettségei. A szolgáltatónak kötelessége, hogy szolgáltasson és joga van a szolgáltatásnak megkérni az árát.

Sz@ros 50 Ft-on nyervákolunk úgy, hogy ráadásunl nincs igazunk, az a baj.

nilsholgersson 2007.07.12. 20:15:18

Dr. Batzot minden Erste automatába!! azannyuktolvajuristenit..

emzéperiksz 2007.07.12. 20:28:41

Kitalátor, én az Erstétől menekültem az OTP-hez, mert az Erste engem aztán tényleg a semmire nyúlt le. Felvásárolta a Mezőbankot, ahol diák koromban a számlám volt. Én hülye, kivettem a pénzt, de nem szüntettem meg a számlát, amikor végeztem, mert azt mondták, a számlavezetési díj nulla. Mondjuk, számlakivonatot sem küldtek soha. Közben költöztem, és a régi lakhelyemről egyszer csak utánam küldték az erstés kivonatokat, mínusz több ezer forinttal. Mert időközben felvásárolták a rég elfelejtett bankomat, a nullás számlámat meg elkezdték mindenféle díjakkal terhelni, plusz a kamatukkal. Oké, az én hibám volt, miért nem szüntettem meg a számlát annak idején.
Aztán lett egy másik egyetemen Diákhitelem. Anno csak a Postabanknál lehetett fölvenni, kellett hozzá számlát nyitni. Hurrá, azt is fölvásárolta az Erste. Júniusban bementem megszüntetni a számlát, szeptemberi határidőre tudták vállalni!
Az OTP-vel persze veszekszem néha, hogy ilyenek meg olyanok, nem is olcsók annyira, bár lehet okosan csinálni, hogy ne legyen olyan drága, és rengeteg extrát nyújt a többi bankhoz képest.

kriszo 2007.07.12. 20:29:23

Halihó!

Szerintem sem etikus ez a díj. Bár kétségtelenül jogos, mert a bank közzétette a hirdetményében. Én eléggé alaposan körülnéztem mielőtt bankot váltottam 2004-ben, bár az OTP-s számlám azóta is megvan.

Általános irányelv. Ha új banknál kötsz szerződést, amelynek kicsi piaci részesedése van, akkor olcsón kapod a szolgáltatásait. Viszont valszeg kevés helyen vehetsz fel pénzt.

Az jutott eszembe, hogy pl. amikor telefonálsz, csak azután kezdődik el a számlázás, hogy a hívott fél felvette a kagylót. Pedig már a csörgetéssel is használod a rendszert.
Nekem pl. nincs csengőm. Mert aki jön hozzám azzal előzetesen megbeszélem, hogy jön. Aztán megállapodok vele, hogy csak csörögjön rám, aztán kimegyek kaput nyitni.

japanautos 2007.07.12. 21:50:27

Helló Leó! 2007.07.12. 17:33:32
Na, majd minnnyá' jön a sok okos és elmondja, hogy 50 Forint miatt kár volt balhézni. :-)

naakko: 50 Forint miatt kár volt balhézni! No. Amiheztartásvéget.

Sanyi 2007.07.12. 22:19:02

Woker, azert egy sajat folyoszamla egyenlegenek lekerdezese eleg egyszeru tranzakcio meg akkor is ha Tandem24 forditja (nem tudom Erste mit hasznal). Szo sincsen mashova kapcsolodasrol, stb amiert sajat bankban sajat bankszamlaval fizetni kene. Ha mas terminaltol kerdezi le/ott sikertelen az nyilvan arnyalja a dolgot. En bankkent nem szerzodnek olyannal, aki penzt ker meghiusult mas terminalon tortent tranzakcioert. Nem is hiszem, hogy Magyarorszagon kivul ez mashol is megtortenhet, legalabbis Eszak-Amerikaban es a regi EU tagallamokban tuti nem. Ketsegtelen, hogy kell ala vas, anelkul nem megy. Mondjuk egy crystal reporthoz vagy sap reporthoz azert kicsit tobb kell, ha online akarod nezni, mondjuk aranyaban 1:10,000. Bar gondolom mint altalaban itt is szinkronizalt reporting szerverek vannak, bar ki tudja, lattunk mar csodat. Ezzel csak annyit akarok mondani, hogy akar 25 akar 50 forint, erosen tul van arazva. Onkoltsegen max. 0,0000001 filler.
Nekem 2x47U rack-em van telepakolva es log ket 1Gb-es porton es ha kiszamolom mennyibe kerul egy tanzakcio, akkor ilyesmi szamot kapok (nem vagyok bank de van par pem-em meg selectbe agyazott selectem). Szoval ezen tuti extraprofit van. Amugy a megoldas akkor az, hogy be kell menni a bankba, lekotni a bankart 5-10 percre, hogy mondja mar meg az egyenleget. Az, hogy nincs a boltokban cashback mar onmagaban eleg rossz... a gepi egyenlegkozlesert meg a meghiusult tranzakcioert fizettetni az szerintem kimondott genyasag - szepen fogalmazva nekem etikatlannak tunik - az meg, hogy draga a szerverido a mese hozza. Analogiakent hadd kerdezzem meg, hogy a boltok - pl. az elhiresulo Robi - fizet akkor is a tranzakciokert, hogy ha a kartyan nincs fedezet, azaz a vasarlas sikertelen? Vagy az ugyfel fizet ilyenkor (nem oteletet akarok adni, tenyleg erdekel). Mert ha nem, akkor furcsa. Persze erre lehet azt mondani, hogy a terminal mashogy hasznalodik, dragabb, stb, errol csak egy volt kollegam kedvenc szavajarasa jut eszembe: parasztvakitas.

svonk 2007.07.12. 22:23:18

En konkretan sokkot kaptam, amikor sokeves OTP-s ugyfelseg utan egy szerencsesebb fejlodesu tengerentuli nagy orszag kis bankjaban nyitottam szamlat. Nincs szamlavezetesi dij, nem kell fizetnem a penzlevetelert, helyben elkeszitette a no a bankkartyam egy magnescsikozo geppel(mastercard), pedig eppen meg akartam kerdezni, hogy mennyit kell varnom, mig elkeszul, kaptam egy tonna csekket, de amig nem jottek meg postan, addig nyomtattak nekem nehanyat ingyen es bermentve. Es ez tenyleg a Siklos es Videke Takszov kategoriaja, nem orszagos bank. Biztos van valami oka, hogy ez otthon miert nem igy mukodik, csak en nem tudom. Szerintem ez az extraprofitozas nem jogtalan sertegetes a magyar bankokkal szemben.

bidh4m 2007.07.12. 22:24:27

PIN kód a kártyán van, elrontott PIN esetén NINCS tranzakció, ezért nincs is költsége.

Átlagarcú 2007.07.12. 22:37:06

"Tandem24 forditja"
"Mondjuk egy crystal reporthoz vagy sap reporthoz azert kicsit tobb kell, ha online akarod nezni, mondjuk aranyaban 1:10,000."
"szinkronizalt reporting szerverek"
"Nekem 2x47U rack-em van telepakolva es log ket 1Gb-es porton"
"van par pem-em meg selectbe agyazott selectem"
Nem tudom, ki hogy van vele, nekem ettől minden teljesen világos lett:)
...azért a parasztvakítás határát ez is súrolja.

emzéperiksz 2007.07.12. 22:52:02

svonk, van itt néhány apró különbség nyugat és kelet között
Nyugaton az ügyfél tízszer annyi pénzt tart betétben, tízszer annyi hitelt vesz föl, háromszor annyi kártyája van, mint a magyarnak, és nem arra használja a számláját, mint az ecceri nyugger, hogy bemegy az OTP-be kivenni a pénzt havonta egyszer.
A rendszert felállítani ugyanannyiba kerül ott is, itt is. De ott ugyanazért kevesebbet lehet kérni, mert több az ügyfél, többet használja a bankot, és a sok kicsiből bejön ugyanaz a pénz.
Amúgy Amerika rossz példa. Ott már túlságosan egymás alá ígérnek a bankok, ahhoz pedig, hogy biztonságban legyen a pénzed, jó ha stabil a bank, ahová beteszed.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.12. 22:59:48

Én azért azt gondolom, hogy a hazai bankokkal való kommunikációban Feketefityma által ajánlott módszert kell alkalmazni.
Tudjátok, papírra írni, aztán pusztán a szél végett egy tégla... Aztán az feladni az üzenetet.

Zorro2007 2007.07.12. 23:00:12

Csak a ponositas kedveert kedves bidh4m, a pin kod egyik resze van a kartyan a "megfejtesehez" kell egy masik szamitogep is, tehat van tranzakcio es ha rosszul utod be 100 jo magyar forintot fizetsz ma magyarorszagon a legtobb bankban, kisbetus resz a szerzodesekben kifejezetten ajanlott!!! Persze a fejlodo nyugati orszagokban mar a pin kod megfejtesehez nem kell masik szgep, igy kulon tranzakcio sem-> ingyenes mint a legtobb automatas tranzakcio is...

Zorro2007 2007.07.12. 23:08:50

www.erstebank.hu/file/LBBH_m1_20070601.pdf 3. oldal 7-es pont : "Az ügyfél hibájából sikertelen tranzakciónak minősül a PIN tévesztés, a limittúllépés és fedezetlenség miatti sikertelen tranzakció." -> 50 vagy 100Ft... A tobbi banknal nincs idom kikeresni...

Zalzan Kavol 2007.07.12. 23:51:46

Nekem akkor is levonta az 50-est, amikor csak egy ezrest akartam levenni, de nem volt megfelelő címlet az automatában.

Bár logikus: ez is az ügyfél hibája, mert miért vették ki az összes ezrest...

Buzigyuszi 2007.07.13. 02:20:38

Életem legjobb döntése volt, amikor a CIB-et válaszottam (OTP helyett). Ajánlom mindenkinek.
Nincs sorbanállás, nincs órákig várok a telefonban az ügyintézőre, biztonsági őr előre köszön, ügyintéző mosolyog, ja és nem ugatnak le ha véletlenül telefonálnom kell közben...

emzéperiksz 2007.07.13. 02:55:55

Jelentem, az OTP-nél sincs sorbanállás, az ügyintézőt azonnal kapcsolják, de max. fél percen belül, ott is köszönnek, nem ugatnak le, ha telefonálok a fiókban, és van még, ami a CIB-nél nincs:
- Nem kell pénzváltót keresned, hogy hol olcsó az euró. Mert vehetsz fel eurót OTP-s ATM-ben a bankkártyáddal devizaeladási árfolyamon, annál olcsóbb meg nincs
- Horvátországba nem kell kunát vinned, az ottani OTP-s ATM-ből 1 euróért vehetsz ki, szintén devizaeladási árfolyamon. Kb. 300 kuna fölött bejön az 1 euró a valutaeladási árfolyamhoz képest, amin a kp-t kapnád a váltóban. Én pl. nem viszek innen kunát, amikor nyaralni megyek, de nem is hozok vissza. Majd veszek ki ott annyit, amennyi éppen kell. Ugyanez áll egyébként Szlovákiára, Bulgáriára stb., ahol van OTP-s leánybank
- augusztustól, ha megyek vásárolni a boltba, "vehetek" az áru mellé 500-5000 forint között készpénzt is a kártyámmal
- minden sarkon van bankfiók, némelyik plázában vasárnap is nyitva van
- minden második automata az övék Mo-n
- kétcsatornás azonosítás, elektronikus aláírás van az internetbankban

Összességében véve nagyon elégedett vagyok a sokat szidott OTP-vel. Kicsit talán drágább, mint a CIB, de nem biztos. Attól függ, mire használja az ember, milyen számlacsomagja van stb. Nekem pl. olyan van, hogy 1200-ért van egy folyószámlám, egy megtakarítási számlám és egy virtuális számlám. Mindent csinálhatok a telefonos meg internetes bankban ingyen, a 20 ezer HUF fölötti számlamozgásokról sms-t kapok ingyen, és havonta négyszer vehetek fel ATM-ben kp-t ingyen. A bankkártyának sincs díja.

nilsholgersson 2007.07.13. 04:01:43

Sanyikám...

kommented 3. soránál már kést ragadtam, a végére magamba is mártottam.
Kérlek sebemet gyógyítsd meg a 2x47U-s rackereddel. Hints rá egy kis crystal report hardver protonnal átitatott 1Gb-es szinkronos sapot.
Ha van par pem-ed meg selectbe agyazott hiperselected, akkor azt se felejtsd el kérlek.
A tandem 24-edet meg tartsd meg magadnak.

csók: nils

w00t 2007.07.13. 04:06:01

vonnának le 500 ftot és akkor biztos bemennél sorbanálni!

Lama 2007.07.13. 08:22:31

Jo ez kamu, mondjuk én OTP-s vagyok de ha sikertelen a készpénzfelvét akkor rohattul nem nyomtat bizonylatot, magyarul nem informál semmiről csak hogy annyi pénz nincs rajta...

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.13. 08:56:33

emzéperiksz 2007.07.13. 02:55:55

Többek közt én is ezekért vagyok az OTP-nél. Semmi bajom nincs velük.

Deuce Bigalow 2007.07.13. 08:59:09

emzéperiksz, te egy igazi kretén vagy, aki minden ésszerűség ellenére is inkább egy kizsákmányoló bank oldalára állsz!
remélem, téged is jól beszopatnak egyszer, úgy istenigazából! te helóta!

karisoft 2007.07.13. 08:59:48

Igen igy van, az otp valoban nem szamol el koltseget sikertelen kezpenzfelvetel eseten, illetve hibas pinkod eseten...bar azt megjegyeznem, hogy magasabb is a havidija a szamlanak...ami viszont nem igaz, hogy az erste nem szamol fel dijat, ha hibasan adja meg az ember a pinkodot...nekem 3X120 ft-ot szamolt fel, amikor ki akartam probalni a regen hasznalt erste-s kartyamat, es 3szor rosszul adtam meg(nem egymas utan :))...szoval hazudtak amikor ezt mondtak, meg a szamlatortenetben is leirtak, hogy hibas pinkod -120ft...ami azert eleg nevetseges...:))

emzéperiksz 2007.07.13. 09:19:23

deuce_bigalow 2007.07.13. 08:59:09

Te vagy a kretén. Az OTP jó bank. Amúgy minden bank a profitra hajt, a másiknál legföljebb más miatt panaszkodhatsz.
Az amúgy, hogy az ember megfizeti a sokoldalúságot meg a kényelmet, miért baj?
Azt is lekreténezed, aki nem Tesco gazdaságos sört vesz, hanem pl. Gössert? Vagy aki nem Suzukit vesz, hanem Toyotát?

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.13. 09:27:21

Homár kolléga,hamar nyomasson valami postot, hamár ezt lerágtuk csontig.
Amugy Tandemet minden kártyatulajnak:D

darthyoda 2007.07.13. 09:40:28

ez semmi az otp-hez képest.
Amikor az automatából pénzt akarsz felvenni, és beütöd az összeget, akkor kapsz egy sms-t a tranzakcióról.
Az automata egyszerre max. 35db papírpénzt tud kiadni. Ez, húszezres bankjeggyel számolva 700.000.- forint. Mondjuk fel akarsz venni 400.000.- forintot. Bepötyögöd az összeget, még zörög az automata, amikor érkezik az sms a tranzakciódról. Aztán köhög kettőt az automata, mert elfogyott a húszezres címlet, csak tízezres van, így nem tudja kiadni. Ekkor elküld az automata a vérbe, és kapsz ismét egy sms-t, hogy törölt tranzakció. Pénzt egy fillért sem kaptál, csak két sms-t. Érdeklődésemre, hogy ilyen esetben ki kell-e fizetnem az sms-t a bank (eddig szóban) azt a tájékoztatást adta, hogy igen, ki kell fizetni. Kértem, hogy ezt küldjék el írásban is. Ez kb 2 hete volt, és 30 napjuk van a levél küldésére. Amennyiben megérkezik a válasz, megosztom a T. társasággal.

üdv
dy

emzéperiksz 2007.07.13. 09:45:46

darthyxoda, szerintem reklamálj, hogy mi volt, hátha jóváírják. Én reklamáltam egyszer az OTP-nél, hogy ugyan kértem, hogy a postázzák a hitelkártyámat, de végül a fiókban vettem föl. Miért számláztak ki mégis 300 HUF postaköltséget? Mondták, hogy én kértem, nem tehetnek róla, hogy meggondoltam magam. Aztán mégis jóváírták a 300 HUF-ot a számlámon, pedig nem izmoztam nagyon. Egy telefon volt a 3666666-ra, írnom sem kellett semmit.

kriszo 2007.07.13. 09:52:40

Egyetértek. Az OTP jó bank. Bár tényleg egy kicsit vastagon fog a ceruzájuk.

Nekem is van OTP-s számlám is és CIB-es is. A főbb tranzakciókat a CIB-nél bonyolítom, mert nagyon sok dolog náluk 0 Ft-ba kerül.
De pl. 5-10 ezer Ft-ot az OTP-nél olcsóbb felvenni.

A Groby-s eset megmutatta, hogy nem biztonságos 20 ezressel fizetni egy citromért. Én 4 vagy 9 ezer forintokat szoktam felvenni. Így van mindig sok az ezresem.
20 ezrest akkor láttam utoljára, amikor használt autót vattem.

emzéperiksz 2007.07.13. 09:52:43

Amúgy, ha nincs olyan szla-csomagod, hgy ingyen vehetsz fel ATM-ben, nem éri meg 400 ezret OTP-sben felvenni, másik bankénál olcsóbb. Kb. 100 ezer HUF-tól fölfelé már megéri másik bankhoz menni.

Manyizga (törölt) 2007.07.13. 09:56:55

Sajnos ez a díj jogszerű, bár nem etikus.

Ahogy az sem az, hogy számlavezetési díjat szednek. Hiszen nekik kellene azért fizetni, hogy az én pénzemet használják, amíg nem kérem vissza.
Hogy ezért fizetnek kamatot? Helyes! Fizessenek kevesebbet, vonják le a kamatból a kezelési költséget, számlavezetési díjat!!

darthyoda 2007.07.13. 10:10:19

mz/x

mint írtam, reklamáltam, és kíváncsian várom a válaszukat. Én már soxor reklamáltam náluk, több mint 10 éve van ott számlám. Általában akceptálják a problémáim, de szerintem nem kéne, hogy ilyenek előforduljanak.
Egy vidám szombaton előfordult, hogy fizettem volna a kártyámmal, de azt mondta a rendszer, hogy nincs fedezet. Mint kiderült, értesítés nélkül törölték az A-hitelem. Hétfőn persze sűrű elnézések közepette, a rendszert hibáztatva visszaállították, de nem nekik kellett égniük az obiban, és egyéb kártyákkal összesakkozni a cehhet. És még számtalan ilyen volt.

Gumidomino 2007.07.13. 10:10:40

Gondjaim vannak az Erstével. Sikeres lehetek-e még?
T-onlány csoportos beszedési megbízást adtam le erzsébeti fiókban, aláírást, pecsétet kaptam, mindent ami kell, utána elfaxoltam a t-onlányhoz.
három hét múlva az aktuális összeg nincs leszedve.
T-onlány telefon: próbálták, visszautasította az Erste; vagy megvárom a késedelmi kamatos csekket, vagy személyesen kullogok és fizetek.
Erstelefon: ő nem lát megbízást a rendszerben.
No, oké:
Személyesen be újra erzsébeti fiók; annyit nem mondtak, hogy bocs, sőt, feltételezték, hogy rosszul töltöttem ki az adataimat- ártatlan kérdésemre, hogy akkor miért vette át az ügyintéző, vagy miért tartják nyilván a telefonszámom, ha nem ilyen alkalmakra, süket csend...
Újra el kellett indítani, egy tökéletesen ugyanúgy kitöltött megbízást, nem tudják, mi történhetett az előzővel, nyoma veszett, felszívódott, megették a bitek. De ők nem hibáztak...
.
Most működik. Egyenlőre.

emzéperiksz 2007.07.13. 10:15:14

dathyoda,
egyszer nekem is törölték az A-hitelt tavaly nyáron, nem tudom, miért. Nagy bajom nem lett belőle, mert nem nagyon használom, aztán visszaadták nagy nehezen, de csak kisebb hitelkerettel. Azóta megy fölfelé a hitelkeret folyamatosan, de nem használok belőle, mert van hitelkártyám, az meg kamatmentes.

darthyoda 2007.07.13. 10:19:53

Manyizga

ha az én díjjamról beszélsz, akkor már miért lenne jogszerű? Miért küld a rendszer értesítést egy olyan tranzakcióról, ami még meg sem történt?

A szlavezetési díj bár drága, de engem nem zavar. Bankot nem váltok, mert egyrészt több számláról van szó, másrészt az évek alatt remek személyes ismerettség alakult ki köztem, és a "nénik" között. Tehát maradok. Kp meg kell, mert az embereket ki kell fizetni. De ennek ellenére többször megloptak már, és többször kerültem nehéz helyzetbe miattuk. A nagyobb problémák azóta vannak, amióta nem lehet közvetlenül felhívni a fiókokat.

dy

laposmacska 2007.07.13. 10:24:09

woker, köszi, ültem egy pár órát olyan szerverszobában, ahol ét légkondi nyomta a hátamra hideget. És tudom, milyen, mikor a szerverszobában elmegy az áram. De akkor is nevetséges, hogy 50 forintba kerül egy tranzakció, vagy egyenleglekérdezés. Kb 10 éve olvastam egy olyat, hogy ne sok emailt küldjünk, meg gondoljuk meg, hogy mit írunk, ne terheljük feleslegesen a drága hálózatot. Amúgy manapság egy mobiltelefonban van annyi memória, meg órajel, mint a gépben amit a holdraszálláshoz használtak. Ok, fejlődik a technika, meg biztonság, de akkor is.

Zsír, nem arra gondoltam, hgoy ingyen leyen minden, hanem hogy egyetlen tranzakció erőforrásigényét tekintve szerintem kis költségből kijön. Jóval kisebből.

emzéperiksz 2007.07.13. 10:25:18

Mondjuk, szerintem az OTP még mindig rugalmasabban kezeli az olyan ügyeket, ha elqr valamit, mint a többi bank. Ennek lehet, hogy az az oka, hogy itt van a központ, nincsenek anyabankok, nemzetközi sztenderdek, amelyek megmondják, hogy kell szopatni az ügyfelet, jobban mernek saját hatáskörben dönteni. Az a citis hitelkártyás sztori pár napja pl. elég riasztó, de hát Amerikából irányítják azokat a szerencsétleneket, na ná, hogy farnehéz a gépezet.

darthyoda 2007.07.13. 10:27:09

mz/x

Én visszakaptam a hitelkeretet. A probléma az volt, hogy a szgépet elfelejtették értesíteni, hogy a hitelkeretről személyesen állapodtam meg a fiókvezetővel. Most kicsit nyugodtabb vagyok, mert átállították kézzel a rendszert, hogy legközelebb 2052-ben vizsgálja a bonitásom, amit szerintem meg sem érek. Általában én sem megyek nulla alá, akkor hamarabb kiderült volna a dolog. Hitelkártyázom én is, de onnan kp-t felvenni nem túl rentábilis, márpedig jómunkásembereknél ritkán van kártyás fizetési lehetőség:).

emzéperiksz 2007.07.13. 10:31:27

Nekem is bejárati ajtó cserénél meg ablakcserénél kellett súlyos százezreket kivenni. Nagyon rühelltem :)

darthyoda 2007.07.13. 10:45:10

Azért az otp-nél is elég szűk látókörű a poliszi. Jópár éve kitalálták a kiemelt ügyfélkört saját ügyintézővel. Nem vehettem igénybe, mert csak az olyan ügyfeleket emelik ki, akiknek stabilan bent csücsül 5-10milla, nálam meg ez nem áll meg. Azon felvetésem viszont hidegen hagyta őket, hogy évente több mint százezer forinttal gazdagítom a céget mindenféle díjak ürügyén (postaköltség, tranzakciós- és kp felvételi díj, kamatok etc.). Utánaszámolva nem hiszem, hogy ha valki leköt náluk egy tizest, akkor ezt az összeget profitálhatják belőle. Ez is egy hülye szabály. Nem kapok tőlük hitelkártyát, mert nincs havi rendszeres bérjellegű utalás. Ugyanakkor a többi bank meg itt sír a küszöbön, hogy ugyan váltsak már ki náluk hitelkártyát, ha bólintok, holnap küldik, és nem vizsgálnak semmit. Volt bank, amelyik ki is küldte, csak aktiválni kellett volna.

Élmény, amikor jönnek a havi záró kivonatok. jóváírt kamat 2 forint, költség/jutalék 8.364 forint :)

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.13. 10:51:28

Mutyiland a bankok aranytojást tojó tyukja. És ezt minden mutyilandi tudja.

Lásd: betéti és hitelkamatok.
Vagy: költségek és jóváirások

Majmász Gedeon 2007.07.13. 10:51:46

"Nekem pl. olyan van, hogy 1200-ért van egy folyószámlám, egy megtakarítási számlám és egy virtuális számlám. Mindent csinálhatok a telefonos meg internetes bankban ingyen, a 20 ezer HUF fölötti számlamozgásokról sms-t kapok ingyen, és havonta négyszer vehetek fel ATM-ben kp-t ingyen. A bankkártyának sincs díja."

emzéperiksz,
te tényleg ilyen ostoba vagy, hogy azt hiszed, mindez ingyen van, amiről írsz? Hiszen feljebb írod, hogy 1200-ért, ami, ha kiszámolod, 1200 x 12 = 14400, tehát éves szinten ennyibe kerül neked mindez. Akkor mi is van ingyen?

emzéperiksz 2007.07.13. 10:55:04

darthyoda,

a kiemelt ügyfél = privát banki ügyfél. Az egyéni ügyintéző neki valójában befektetési tanácsokat ad, jegyezhet pl. olyan alapokat, amelyeket más nem, mert a pórnépnek nem akarnak mindenféle külföldi alapokról tájékoztatót nyomtatni, elmagyarázni a működését, úgysem kell nekik, meg meg sem értenék. Az egyéni ügyintéző meg elmagyarázza. De akinek nincs befektetni való pénze, annak nem kell ilyen ügyintéző, aki elmondja, mibe fektessen.

emzéperiksz 2007.07.13. 10:59:07

Majmász, oké ez az átalánydíj. Nem olyan sok ez. Máshol egy kp-felvét 200-300 forint, a kártya évente 2000-5000 forint, szlavezetési díj havi 200-300 minimum. Az utalások darabja 50-100, a csoportos beszedési megbízásoké 30-50 forint... Sok kicsiből több jön össze szerintem.

Mme du Tancin 2007.07.13. 11:28:20

Az Erste a legköcsögebb banktársaság, akivel valaha dolgom volt.... számtalan hasonló sztorim van nekem is, mert van egy hitelszámlám náluk, amit még sajnos évekig meg kell tartanom.
De például az milyen már, hogy ez az egyetlen bank, amelyik nem postázza ki a lejárt bankkártya helyett az újat (pinkód ugyanaz marad!) hanem nekem mint Ii. kerületi lakosnak be kell menem a XIII. kerületi bankfiókba (mérpontodabazmeg???).
Vagy: kértem még egy kártyát ehhez a számlához. A munkahelymehez közeli Erste fiókban a megszokottól ellentétben viszonylag gyorsan sikerült a kérdésben dűlőre jutni - bár csak 9-től 4-ig dolgoznak, kár h én is, csak én vmivel tovább. Kérdi a csaj: bemegyek-e érte, vagy elküldjék postán a lakcímemre? előbb említett okból inkább küldjék el, lécci. Oké, egy hét. Két hét múlva rájuktelefonálok (pontosabban a "közpnti ügyfélszolgálatra") aholis közlik, h hát ők azt kipostázták a kispesti (KISPESTIBAZMEG) bankfiókba. Mondom és miafaszér, amikor nem ott lakom, nem ott kötöttem számlát, nem ott rendeltem a kártyát???? Oké, sebaj, küldjék vissza a bankfiókba, ahol kértem. ÁÁÁ, azt nem fogják már küldözgetni, abba' benne van a pinkód.....

Majmász Gedeon 2007.07.13. 11:28:24

Nem hiszem... A Raiffeisennél nekem havi 219 a számlavezetési díj, havi 2 felvétel ingyenes _bármilyen_ automatából, a többi 50 Ft. Még egy éves 3000 Ft-os kártyadíjjal is bőven alatta vagyok a te éves díjadnak (ja, ez Visa Classic, az Electron még olcsóbb...). A bankban lévő terminálon pedig ingyen megnézem az egyenlegemet, és visszamenőleg akármennyi időre a tranzakciókat.

Maddness69 2007.07.13. 11:41:42

Kedves ME!
GayRobi majd jól odavágna az arcodba, mert Te hibáztál. Megint! Megint! Megint!

Nemerdekeltek 2007.07.13. 11:44:27

Hja egy vagyon az éves költségem nekem is.
Dijmenten szlavezetes, ingyen online banking nyilvan, az eves kartyadij dombornyomott kartya eseten 3k koröl van, no meg az sms szolgaltatas is van vagy 200 ft... igaz ez minden tranzakciorol ertesit... no persze a keszpenzfelvet is dijmentes havi 2*.

es meg nem is ez a legkedvezobb lehetoseg.
Az igazi majernek ugysem egy helyen van az osszes banki ugye...

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.13. 11:44:43

Én más megoldást találtam: saját bankot alapitottam. A központ itthon van, az atm-et a wc-be telepitettem. (Ott mindennap megforrul az ember.) A szervert kiraktam az udvarban levő disznóólba. (Szerverpark, ugye.) Igy a többi versenytárshoz hasonló szinvonalon tudom nyujtani a szolgáltatást. Saját bankártyát bocsátottam ki okosan. Ezt többek között a seggemen is le lehet huzni. Chipkártyás. Csipog, mikor lehúzom.

Több részletet most nem árulok el, de tervezem a szolgáltatások bövitését.

emzéperiksz 2007.07.13. 11:46:45

Majmász,
tégy úgy, nekem nem éri meg 150 forintot fizetni minden nyomorult utalásért, amikor havonta csinálok vagy 8-10-et.

Gasztonyi_Ádám 2007.07.13. 12:06:19

"Érdeklődtem, hogy elrontott PIN esetén - amikor szintén nem jön létre a tranzakció - is fizetni kell-e, azt válaszolták, hogy természetesen nem...."

pedig de. nekem ugyan ez a bank 100 Ft vont le rontott PIN kódért. kicsinyes banda

Secnir 2007.07.13. 12:57:10

sanyikám,

lehet hogy van 2x47U a szerverszobádban, de hogy analizálni nem tudsz, az biztos. Csak annyit tégy meg, hogy:
összeadod a 2x47U magas rackekben lévő szerverek+szoftverek értékét, add hozzá a telekommunikációs eszközök árát is. ha van ATM, azét is. kapsz egy számot, mondjuk 50m HUF. Ez egy fix összeg.
Összeadod a szerverszobából kifelé/befelé menő adatvonalak bérleti költségét mondjuk 1/hó. Hozzáadod az áram díját 1/hó. ha van ATM, azét is. kapsz egy számot, mondjuk 200e HUF. ez egy fix összeg/hó.
Fogod a rendszergazdáid havi járandóságát + a szervizek rendelkezésre állási költségét (beleértve a hardveresek és szoftveresekét is). ez legyen szoftvertől függő, mondjuk 1800e huf/hó.

NE add össze még, hiszen az 50m az egyszeri befektetés, aminek a megtérülési ideje hosszú távú, mondjuk a cég 15 évre tervezi, tehát az 278e huf/hó. MOST add össze, tehát a 2x47U-d HAVI létfenntartási díja: 2.780.000.- HUF. ennyit kell kitermelni a tranzakciókból /hó.
namármost.
ha van 10.000 ügyfél havi 10 tranzakcióval, az annyi mint 27.80 HUF /tranzakció. nem tudom neked az a 0.000001 forint hogy jött ki.
És ezek csak az egyszeri tervezési számok, azzal kalkulálva, hogy az elkövetkezendő 15 évben nem lesz lecserélve egyik szerver sem, nem fog meghibásodni garanciaidőn túl egyik sem, a rendszergazdi nem kér béremelést stb. életszerű voltam?

Simon Bolivar 2007.07.13. 13:14:06

Én ezért a rohadt ellenszenves szlovák importcsalád miatt fogom otthagyni az erstét. Veszeli meg Veszeliné.
Itt van róla egy jó írás:
copypasteblog.blogspot.com/2007/06/erste-csald_06.html
Mellesleg Vazeli és Vazeliné mennyivel jobb lett volna:-D

Secnir 2007.07.13. 13:21:44

elszámoltam magam : 2.278.000/hó, és abból 22.78 HUF /tranzakció. az se jobb.

ha mainframe van a túloldalon vagy egy nagygép (pl AS/400-as) sem lesz olcsóbb a dolog, mert itt is két verzió van: 1. megveszi magának a cég, amire van pár példa, vagy bérli a processzoridőt. Na ezt simán átterhelik az ügyfélre.

moli 2007.07.13. 13:29:51

ez minden banknal letezik. benne van az aszf-ben

Andie 2007.07.13. 14:44:26

Mivanmá baze, péntek 13, azt 1 homár sincs az országban???

Helló Leó! 2007.07.13. 15:01:40

Ébredj Homár! Vagy adjak valami rák-keltőt? :-)

BöszmeBivaly 2007.07.13. 15:03:45

Pedig én úgy tudom, az elbaszott PIN miatt is fizetni kell (na jó, lehet, hogy autamatánál nem, de máshol igen)

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.13. 15:21:41

Péntek 13 van? Nohát, én nem is tudtam. El kéne menni lottózni.
Vagy meg kéne írni a végrendeletemet.

woker 2007.07.13. 15:23:36

Secnir, nagyjából leírtad amit akartam :)

Amúgy ha jól tudom az Erste mainframe-et használ bár nem tudom pontosan milyen típust.

Mondjuk az AS/400 nem is olyan nagy... a Z series, na az már vas :)

jesszumpepi (törölt) 2007.07.13. 15:25:29

Péntek 13.Ma nincs szerencsénk a Homárral?

Secnir 2007.07.13. 15:35:50

az AS széria nagysága attól függ, hogy mivel pakolod tele. nagyjából csak egy keretrendszer, mint a kisboltokban a barebone pc-k, ram proci hdd meg külön fizetendő :-). plusz oprendszer.
különben tényleg nem nagy. nem is mainframe.
apropó AS/400: főiskolán osztálytársam látatlanban vett egyet 20e forintért, és megkérdezte tőlem (még nem látta), hogy lehet-e rá linuxot rakni, és jó-e webszervernek otthonra. mondom lehet, vannak speciális disztribúciók, webszervernek lehet használni (akár még úgy is hogy as oprendszer van rajt') de vegyen hozzá legalább egy terminált meg cserélje le a villanyórát otthon vmi erősebbre, és nyugodtan mondja le otthon a gázt, mert fűtenie nem kell többet, és vegyen vmi fa**a hangszigetelő cuccost a szobába. azt hitte viccelek. következő héten megkérdezte nem kell-e egy as/400-as nekem otthonra, amire sikerült felgyűrnie vmi linuxot...

Fapuma (törölt) 2007.07.13. 15:47:55

akinek a zerszténél van folyószámlája, sikeres ember nem lehet...
volt már?

Nagyvakond 2007.07.13. 16:41:01

Erről a tegnapról mára átcsúszott témáról, pontosabban a témátlanságról, és a rágni való gumicsont hiányáról, ill. az erre reagáló, szaporodó megjegyzésekről jut eszembe:

Az Inforádió indulása utáni első évben, abban az időben, amikor még a meghívott stúdióvendégekhez betelefonálók egymást érték, és izzott a vonal, s a téma szinte mindig természetesen a napi belpolitika volt...
...egy alkalommal a műsorvezető azt dobta be, hogy aznap mily' igen csodálatosan, különösen gyönyörűségesen szépséges volt a naplemente (és ez - teljesen emlékszem, akkor nekem is feltűnt - tényleg ritka pompás vala!).

No, az csávó amit ott kapott a népektől:
felháborodott hang, miazhogy naplemente, holvannak a lopócsalóhazudó politikusok - de télleg: jó, hogy a zannyába nem kütték el a műsorvezetőt.

Szóval (tudom, ez most iszonyat nyálnak és naivnak hangzik, meg én akkor mit keresek itt, de) nézzetek naplementét, igyatok kertben, utcán sört, aludjatok stb...

Uff!

Helló Leó! 2007.07.13. 16:47:44

Miazhogy naplemente, holvannak a lopócsalóhazudó teszkók, osanok, gérobik, erszték? :-)

Új cikket má'!

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.07.13. 17:16:42

Minden bank szemetlada. Dragan szolgaltatnak szart. En mondjuk az Erstet pont az ilyen szemetsegek miatt hagytam ott egy eve, pedig tizen sok eve voltam ugyfele a jogelodjeiknek. Ott (Mezo- vagy Agrobank, amelyik elobb volt) nyitottam egyetem elejen szamlat. Aztan amikor Erste lett, akkor egy ido utan jottek a mindenfele plusz koltsegek, es egy idoben 1-2 havonta a be nem jelentett kondicios lista valtozasok. Azt, hogy kirakjak a fikokban meg lehozzak ket orszagos napilapban, mert az ostoba tv csak erre kotelezi oket, leszarom. Tudtak az e-mail cimemet, netbank felhasznalo voltam, plusz abban a kulonleges helyzetben is voltam, hogy havonta kaptam toluk szamlakivonatot. Na ez utobbin tudtam _utolag_ megnezni a kondicios lista valtozasat - amikor jott egy plusz vagy nagyobb levonas.

Most CIB van, de azok is ugyanezt a szemet tempot nyomjak, csak ritkabban valtoztatnak. Nevetseges az ugyfelszolgalat, a netbankos problemat (nem teljesulo allando megbizast) azzla haritjak, hogy hivjam fel oket, vagy menjek be a bankba. Na ja, nyilvan azert netbankolok, mert szeretek bankfiokokat latogatni, meg telefonalgatni.

A temarol pedig - lehet vakitani a nagygepes draga tranzakcioval, csak epp messze nem igaz, hogy 50 Ft-nak akar csak a kozeleben lenne egy meghiusult banki kivet valos koltsege. Ha a tizede, akkor mar dragan uzemeltetik a rendszeruket. (A CIBnel pl. a masodik es a tovabbi penzkivetek 100Ft-ba kerulnek, es abbol kijon a penzmozgas es a keszpenz szallitas is, plusz a bank haszna. Csak osszehasonlitaskepp.)

Az a baj, hogy nincs nagyon alternativa, hiaba mesz at masik bankhoz - csak korbejarni lehet. Pedig igazan jo lenne egy teljesen online bank, aminek van 1 db fiokja a szerzodeskotesre, aztan viszlat. Nagyon jol megelhetnenek az ugyeiket online intezni szereto ugyfelekbol, elszivhatnak az osszeset a tobbi banktol, es persze mindezt olcsobban kinalhatnak, es meg a hasznuk is lehetne nagyobb.

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2007.07.13. 17:50:03

Valamokor találkoztam olyan ügyféllel, aki 28-szor próbált meg pénzt felvenni sikertelenül a számláról. Várták már a segélyt. Na ilyenkor azért felmerül a kérdés, hogy ha valami ingyér van, akkor túlzásba lehet vinni. Asszem a vizitdíjnak is ez a gondolata.

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2007.07.13. 17:51:39

Atleta.hu - nak írom csak most olvasom amit írt. Próbáld meg az ELLA bankot, azt hiszem azt írtad körül.

vwpolo · http://edrink.blog.hu 2007.07.13. 18:10:44

Biztos a szemét UPC megint elvitte a netét...

jesszumpepi (törölt) 2007.07.13. 18:32:15

Homár Dr.Batz papucsban leugrott a GRobyba Miller sörért és Danone kefírért,rosszul adtak vissza a húszezreséből,mire balhézott.Hazafelé meg elkapták a kallerek.Várhatjuk.

Nagyvakond 2007.07.13. 19:13:56


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

www.mecca-cola.com/

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Aaronka 2007.07.13. 19:17:03

vagy fikázott a budiba oszt levágták az ujjait. orral meg nehéz gépelni

Jack__Bauer 2007.07.13. 19:22:12

Homárra rájár a rúd... Ideje lenne panaszt tennie az ombucmannál, hogy őt a mássága miatt szivatják...

jesszumpepi (törölt) 2007.07.13. 19:24:14

Vagy bement az Aerovivához,mert kedvet kapott tanulmányozni a mauritiusi homárok életét.Amíg a katalógusokat nézegette shaket iszogatott.Most meg már huszonnyolcadszorra próbál pénzt kivenni a bankautomatából.

Aaronka 2007.07.13. 19:33:26

el is ment Mauritiusra. Kedvet kapott a tök jó felvételek alapján. Minket meg itthagyott, hogy egymást "szórakoztassuk".

jesszumpepi (törölt) 2007.07.13. 19:40:34

Hát,ha fikázott a budiban,oszt levágták az ujjait,ezen túl már csak mozgássérült igazolvánnyal parkolhat a rendőrség előtt.

Sanyi 2007.07.13. 19:43:01

Bocsanat, aki nem szakmabeli... kicsit vitatkozom meg Secnirrel meg Wokerrel.

Ha az Erstenek valoban 100,000 egyszeru tranzakcio kellene havonta az atlagosan (peak-load time szamitasa nelkul, 30 nappal szamolva) az cca. 2,31 tranzakcio percenkent (mondjuk load time-ban 5-10 ami meg mindig az abakusz kategoria). Ehhez azert egy ket szerverbol allo redundas cucc is eleg, mondjuk olyan amit 5-10 eve gyartottak. Szoval nyilvan ehhez nem kell sokat tudni. Kell ala jo nagy adatbazis meg valami backup oszt jovan. Legyen mondjuk negy gep meg egy disk+tape backup. Meg 1/4 sysadmin, vagy meg annyi se.
Nyilvan nem errol van szo, hanem ugyanezek a gepek viszik az osszes banki front-es backoffice-t, ezeken nyitnak szamlat es szuntetnek meg, stb. Nem tudom, hogy Erstenek hany ugyfele van, en mondjuk 100,000 lakossagi es 50,000 vallalatival szivesebben szamolok, ezeknek mondjuk lehet 200,000 szamlaja meg ugy 1,000,000 alszamlaja. Maris 0,2278 forint egy tanzakcio a Secnir altal szamolt havi kiadasokat figyelembe veve. Szerintem a 10 tranzakcio per szamla akar meg el is fogadhato valos erteknek. A szamolt koltsegnek szerintem kb. a negyege realis, de akar igy akar ugy, nem hiszem, hogy 10-20 fillernel tobb lehet a szerverido ara. No mindegy, ha mashogy latjatok, leirjatok.
Nekem amugy Sun gepeim vannak, ez mar olyan mint egy vallas. UX-en es AIX-en mar 5-6 eve nem dolgoztam. :)

jesszumpepi (törölt) 2007.07.13. 19:50:32

Szolgálati közlemény:Homár,tudjuk,hogy jelentkeztél a holnapi MÁV retekkommandóban,oszt elmentél a Baumaxba homokfúvóé,meg gépkeféé,de ne soká xarozzá má,mert túlburjánzanak az ámítástechnikusok.Valami földönkívüli nyelvet hasznának.

Sanyi 2007.07.13. 20:02:40

Bocsanatot kerek, amig nem irtatok addig nem tunt fel, hogy ez nem koznyelv. Sajnos a szakbarbarsag ilyen... biztos el lehetne mondani maskepp...
A lenyeg az, hogy pofatlan lehuzasnak tartom a meghiusult penzfelvet utani dij felszamitasat. Az az erzesem, hogy attol veszik el a penzt, akinek amugy sincs sok/eleg. Ez az emocionalis resze, amiert az egeszbe egyaltalan belekezdtem.

Sanyi 2007.07.13. 20:12:13

Na, ezutan tenyleg abbahagyom... kicsit utanaolvastam es a statisztika szerint - igaz ez nem magyar - alszamlankent 50 tranzakcio korult van az atlag.

jesszumpepi (törölt) 2007.07.13. 20:12:57

Sanyi!Amit mondandód második felében írsz,arra már Robin Hood is rájött.

Karsus 2007.07.13. 20:24:07

Régebben én is Erstés voltam, gyakorlatilag mindenért fizetni kell (a baj inkább az h. sztem indokolatlanul sokat), meg szeretik emelgetni a tarifákat. Az erste szó útonállót v. rablót jelent vmilyen nyelven :).

jesszumpepi (törölt) 2007.07.13. 21:34:54

Ezek szerint az Erste modernizált,fordított Robin Hood.

jesszumpepi (törölt) 2007.07.13. 21:37:25

A mauritiusi homárok monnyanak le!Különben elsőként állítja őket falhoz a forradalom.

Taurusz 2007.07.13. 21:43:55

Baszus... kicsit elmegyek itthonról,és rögtön.
De csakazért is!

Az erste egy mocskos kapitalista csürhe akit elsőként fog falhoz állítani a forradalom!

jesszumpepi (törölt) 2007.07.13. 21:51:15

Vagy el kell menniük a GRobyba vásárolni Dr.Batz papucsban,húszezressel kell fizetniük,aztán fel kell szállniuk bliccelőként a metróra,ahol a jegyellenőrök hasbavágják őket,a 107 meg elutasítja telefonhívásukat.Ha ezt túlélik,nem állítja őket falhoz a forradalom.

jesszumpepi (törölt) 2007.07.13. 21:53:54

AAronka!Jól elszórakozunk magunkban is:-)))

efi 2007.07.13. 23:11:46

1. Aki szerint, 50 Ft pluszköltséget okoz, hogy 1-2 kbyte extra futkos egy egyébként is üzemelő akármilyen drága gépen és hálózaton, az hülyeséget beszél. Az így is, úgy is kerül havonta egy fix összegbe, fenti elektronpályakopás kimutathatatlan.
2. Igen ideje volna a bankok körmére nézni, hogy miért számolnak fel minden szir-szarért extraköltséget. Mégis mi lenne, ha mindenki ezt csinálná? Pl: bankár a vasúti jegypénztárnál: kérek egy IC-pótjegyet, péztáros: sorry elfogyott, de ez neked 50 Ft lesz apukám, mert addig se tudtam mással foglalkozni, raboltad az időmet, fogyott az áram a világításhoz, mikrofonhoz, összetaperoltad az ablakot stb!

flimo13 2007.07.14. 00:43:10

Miért, szerinted ha nem jött létre a tranzakció az nem terheli a bank rendszerét? Az egyenleget csak úgy levuduzza az autómata a központból? Menj OTP-hez, majd fizethetsz 1300 forintos havidíjat.

flimo13 2007.07.14. 00:56:44

"Nekem pl. olyan van, hogy 1200-ért van egy folyószámlám, egy megtakarítási számlám és egy virtuális számlám."

Én ugyan erről menekültem el Erstehez. Most fizetek 199 forintot, ha akarom netbankon keresztül ingyér' lekötök betétet, és évi 4000-ért kapok egy dombornyomott Visa-t, amivel tudok neten fizetni anélkül, hogy perceket szopok a virtuális számlára utalgatással, amihez be kéne magolnom a számlaszámom, meg ki tudja még mi kellett netbank belépéshez. És még pinnel se kell szarozni boltban.

Ravinder 2007.07.14. 00:59:15

én két éve hagytam ott az Erste-t mert volt olyan kedves h egy 50ezres tranzakciót (külföldi kp-félvét) 5ször!!! vont le a szamlamról. Némi fenyegetés utan (megyek a médiahoz és elmesélem a sztorit) azonnal visszaraktak a pénzt a szamlamra (megelőlegezve nekem az összeget,amig kommunikalnak a külföldi bankkal, ami akar 60 nap is lehet), majd mikor minden kiderült küldtek egy bocsanatkérő levelet. Akkorra mondjuk mar késő volt, mivel nem ez volt az első esett, szal döntöttem h keresek masik bankot.

egyébként nevetséges,hogy mennyi pénzt lehúznak a magyar bankok. örüljenek h kezelhetik a pénzünket.... jobb helyeken a kézpénzfelvét nem kerül semmibe akar sajat atm-et hasznalsz, akar nem....

skaresz 2007.07.14. 06:44:50

Hali!
elmondanám, hogy az OTP ugyanezt csinálja. Ezen már felháborodtam eyszer. Nem jött meg a pénzem és próbáltam fizetni a Postán. Később nézegethettem az egyenlegértesítőmet.
Vicces, de nem egyedi....

2007.07.14. 07:54:43

secnir, akkor menjél és kalapozzál össze még egy kis pézt a bankoknak, nehogy tönkremenjenek szegények... neked már tényleg ennyire elmentek otthonról?

Netuddki. 2007.07.14. 15:15:02

Az a helyzet, hogy meg kell nézni a szerződést, különben elméletileg bármiért lehetne pénzt kérni.
Ha nem tetszik akkor lehet máshova menni.

Taurusz 2007.07.14. 17:38:03

Érzitek ezt a szagot?

2007.07.14. 17:42:45

Én szívesen mocskolom a rohadt multikat, de most a n.ü. volt a feleslegesen hisztis. Jár az ötvenes, mert nem kapott ugyan pénzt, de szolgáltatást vett igénybe, használta a gépet, a rendszert, és ráadásul előre közölték, hogy ilyen költségek felmerülnek. Úgyhogy most a bank nyert:)))))))))))))

Átlagarcú 2007.07.15. 09:43:23

Vegyen má' valaki valamit, oszt érje a szerencsétlent valami méltánytalanság, mert, ha így megy tovább, egymás torkának esünk:))))

Átlagarcú 2007.07.15. 09:46:43

...vagy, ahogy az ecceri kőrorvos mondaná mifelénk: Csak egésség legyen, meg betegség...

Secnir 2007.07.15. 12:39:40

ööö

izé

én nem a bankokat akarom mentegetni, csak azokat szeretném felhomályosítani, akik azt hiszik, hogy minden ingyé' van.

efi, sanyi, többiek. OK., legyünk igen tárgyilagosak. Számoljuk össze, mennyibe kerül 1 (1!) tranzakció.
Mivel alapításkor egy cég (legyen most BANK a neve) számol azzal, hogy neki lesznek pénzügyi forgalmai, és lesz emögött neki egy informatikai háttér, ezért alapításkor (egyesüléskor stb.) ki KELL számolnia, hogy az neki megéri-e. Természetes, hogy ezt számszerűsíti, hiszen vagy leírja az ő adójából (amit egy bank nem tud, de pl. egy KKT vagy egy alapítvány esetleg igen) vagy áthárítja az őneki ügyfeleire, hogy ez neki plusz költségbe ne kerüljön, és pozitív legyen a mérlege.
Tehát.
lássuk sanyi által felsorolt dolgokat, szigorúan FT. alapon. 4 szerver + adatbázis+disk+backup aszt jólvan (minden szakmaiságot nélkülöző) alapon.
4*IBM x3650=akcióban(!) csak4*529.900
1*IBM DS3200=859.900
min. 7db IBM HDD a DS3200-ba ez kb 7*120.000=840.000
1*IBM TS3310 Tape library=akcióban(!) csak 1.812.600+10e HUF /szalag=300.000
szoftverek
Tivoli=220.000/processzor=1.760.000
4*Win2003server=4*302.100=1.208.400
akkor adatbázis:
pl. oracle 10.0=4*660.000=2.640.000
rackszekrény nem kell, mert minek...
adatvonal:
bérelt vonal=1*2mbit=50.000/hó
informatikus:500.000/hó
áram:40.000/hó
klíma:250.000
kábelek, cisco switch stb: 250.000
természetesen három éves avultatással számolunk, tehát három év alatt kell behoznia az árát. Az annyi mint:
2119600+ 859900+ 840000+ 1812600+ 300000+ 1760000+ 1208400+ 2640000+ 250000+ 250000=
12.040.500 HUF egszeri beindítási költség. Három évre lebontva ez havi:
334.458+
50.000+500.000+40.000=
924.458 Ft. havonta, amit ki kell termelni az ügyfelekből.
100.000 tranzakció havonta, akkor az 9ft24fillér/tranzakció. Ha ez alá viszed a dolgot, veszteséges vagy. Márpedig rengeteg kártyahasználatért (pl. vásárlás) NEM kell fizetned, tehát másnak KELL kifizetnie. Ha a Bank állja, akkor vagy amatőr, vagy hüje. Nos, egyik sem.
Namármost.
Ha van egy olyan bank, amely azt mondja, hogy OK, lenyelem ezt a költséget, mert, akkor az ügyfél természetesen oda fog menni. DE ezt valahol a Bank kompenzálni fogja (pl. havi számlaösszesítő díj, meg ilyenek), és ugyanúgy a júzer (lúzer etc) fogja kifizetni ezeket a díjakat.

Tisztelt Bíróság!
nincs több hozzáfűznivalóm...

emzéperiksz 2007.07.15. 13:21:18

Sernic, én ennél többnek gondoltam, mert kell még a szoftver is, ami atombiztos a betörések ellen, és auditáltatni kell, hogy nem csinál baromságokat az ügyfél pénzével. A PSZÁF is folyamatosan ellenőrzi.

emzéperiksz 2007.07.15. 13:22:23

Bocs, nem Sernic, Secnir persze :)

kritikusolvaso 2007.07.15. 14:19:58

Secnir te azt gondolod hogy a bankoknak csak ebbol van bejovo penzuk? mert a fejtegetesed csak akkor lenne igaz ha ez igy lenne...
de nem igy van!

Secnir 2007.07.15. 16:02:12

Na. Tibor:
persze, hogy nem ebből van, ez csak egy, amit átterhel az ügyfélre. Ha semmit se terhelne át, csődbe menne.

emzéperiksz:
látom te is dolgoztál hasonló területen ;)
ja, és kihagytam a szünetmentest, meg pl. 2 millát lehet számolni ATM-enként. ez 10 ATM esetén máris meghúzza 14.80-ra a dolgot. bankkártyaelkészítés díja dettó.
A szomorú az, hogy a bankokat sokan szomorúszemű öregasszonynak hiszik, vagy fejőstehénnek, holott pont fordítva van. pl. a reklámot is te fizeted meg, mert a B. visszaosztja, hogy egy reklám költsége mennyi ft. /ügyfél és kiszámlázza azt is. kiszámolja mennyi az alkalmazottjainak a bére, a managerek új autója, a székházak takarítási díja stb, és azt is mind-mind az ügyféllel fizetteti meg. A bankok nyeresége sohasem vándorol az ügyfélhez, az osztalék képében a tulajdonosokhoz/részvényesekhez vándorol.

Taurusz 2007.07.15. 18:10:11

Secnir !

"pl. vásárlás) NEM kell fizetned, tehát másnak KELL kifizetnie"
Igy van. Ilyenkor a bolt fizet, ahol vásároltál. Már volt is erről cikk, pont itt, vmi pc bolt nem fogadott el kártyát. Ugyhogy a bank nem fejőstehén, nem fejkendős öregasszony, (legalábbis magyarisztánban,) hanem egy mocskos vadkapitalista csürhe, akit elsőként fog falhoz állítani a forradalom!

emzéperiksz 2007.07.15. 18:38:56

Forradalom? 3 millió felnőtt magyarnak nincs banki kapcsolata. Egyebek között ezért fizet a maradék 6 millió többet, mert arányosan nagyobb rész jut rá a fejlesztésekből.
Amúgy, Secnir megmondta, a tulajdonosoké lesz a nyereség. Magyarország egyik legnyereségesebb bankjának pedig bárki lehet a tulajdonosa, forog a részvénye a Budapesti Értéltőzsdén. Szóval akinek fáj az OTP nyeresége, vegyen OTP-részvényt, és akkor majd nem fog fájni, éppen ellenkezőleg :)

he? 2007.07.15. 18:57:38

Nehogy már engem érdekeljen mi mibe kerül a banknak! (És másrészről nehogy már valaki bármely termékre kiszámolja az önköltségét és számon kérje miért kerül ötször annyiba...)
A banknak vannak költségei. Jó. Én meg igénybeveszek szolgáltatásokat. A költségeket ezzel néha összefüggésbe lehet hozni, néha nem, de ez mindegy is. Van bank ahol a netbankért fizetni kell, pedig nyilván olcsóbb mintha bemennék ügyintézni. Mégis megveszem, mert nekem jobb. (Persze a netbanknak is vannak költségei, de a fióknyitásnak, -üzemeltetésnek méginkább.)

Szeretném hinni hogy egyszer eljutunk oda (ami tapasztalatom szerint a rózsaillatú hajnalpírszínű Nyugaton van) hogy semminek nem lesz külön költsége, hogy ezzel ne idegesítség az ügyfelet. (Ez persze azt is jelenti hogy minden költség be van építve valami másnak az árába, vagy végső soron a kamatokba.) Viszon biztos vagyok benne hogy ide már csak kellően 'laza' ügyfélréteggel lehet eljutni, azaz előbb jön el az a világ ahol az embereket nem érdekli az 50 Ft-os díj, és utána jön ez az a világ ahol már nincs is ilyen díj.
Szerintem.

feketefityma (törölt) 2007.07.15. 19:21:57

Írd le egy papírra hogy "Ez igazán nem volt szép dolog!", rakj bele egy féltéglát - nehezék gyanánt hogy el ne fújja a szél, meg a lendület miatt tudod - és dobd be az automata tetszőleges nyílásán. Ha a ballasztanyagnál - féltégla - kisebb méretű nyílást találsz el, lehet hogy többször is próbálkoznod kell a kézbesítéssel.

Kommunikáljunk európai módra!

Secnir 2007.07.15. 20:14:56

én, de tényleg:
akkor
1* megint nekem van igazam, mert nem a bank fizeti ki
2* akkor tranz/ft az nem 14.80 hanem 12 ft. az sem jobb.

emzéperiksz meg a többiek fogják a dolgot, a bankokat úgy kell felfogni mint egy akármilyen vállalkozást, egy a cél: legyen nyereséges. ennek folyomány az, hogy a bevétel legyen nagyobb, mint a kiadás (a cég formája kft, bt, kkt, rt stb most lényegtelen).
Egyik oldalon kiadás
-egyszeri induló befektetés
-fenntartás (üzemeltetés)
Másik oldalon áhhhh.... hagyjuk, nincs kedvem vállakozásgazdaságtant oktatni.
bankoknál bevétel: ad hitelt 14%-ra, míg kamatot befektetett pénzre csak 4%-8% hitelt ad. A különbözet 6%, ez 10.000.000 Ft-nál 600.000 Ft. Namost egy bank nem ennyivel dolgozik, tehát bevétele van bőven, és az informatikai résszel nem kéne foglakozni, de mint jeleztem a bankok igen szarrágóak, tehát erre is figyelnek. (számolnak). És el is számoltatják mert bevétel és nincs rendes felügyelet, aki kontrollálná őket. És itt szvsz abba is hagyom.

Taurusz 2007.07.15. 20:55:59

Secnir!

Bocs, ha félreértettél, de én is neked adok igazat, abban hogy itt minden pénzbe kerül. Tudom, a bank nem jótékonysági intézmény. Viszont. Itt az a baj, hogy (nyugat)europai árak vannak, specé magyar bérekkel, és a balkáninál vadabb mentalitással. Bocs, ha nem érződött ki az iróni a belőllem...
Ja, és amit kihagytál a vezér szeretőjének a lakása, autója... stb :D

emzéperiksz 2007.07.15. 23:15:17

én, de tényleg!

Nyugat-Európaiak a költségek is idehaza. Valamivel talán olcsóbb az épület 20 százalékkal, alacsonyabbak a banki szférában az átlagbérek, mondjuk, 40 százalékkal. De az informatikai rendszer, az infrastruktúra, a biztonsági megoldások itt is ugyanannyiba kerülnek, és ennek meg kell térülnie.
A bankolás mértékében azonban nem 20-40 százalékos különbségek vannak. A díjkülönbségek oka Ny-Európa és Magyarország között nem kis részben a méretgazdaságosság miatt van.
Itt Magyarországon felvesz az átlagügyfél 5 millió forint lakáshitelt 2 százalék kezelési ktg-gel. Németországban az átlagügyfél 50 millió forintnyi lakáshitelt vesz föl, így nyugodtan lehet a kezelési ktg. 0,2 százalékos.
Ugyanez áll a megtakarításokra, az átlagbankbetét a többszöröse az itteninek. Ráadásul mindenki bankban tartja a pénzét, itt meg a felnőtt lakosság harmada a párnacihában rejtegeti.
Összességében ügyelenként nem szednek be kevesebb pénzt a nyugati bankok, sőt. Csak ez az összegekhez képest, amelyek ott forognak arányaiban kisebb.

Amúgy egy bankra végül is a PÉNZÉT (csupa nagy betűvel!!!) bízza az ember, emiatt a rugalmasság, a megbízhatóság, korrektség a legtöbb embernél sokkal többet számít a díjaknál.

2007.07.16. 01:33:37

komolyan mondom, mindjárt sírva fakadok a hazai bankszféra sanyarú helyzetén.

moderátor 2007.07.16. 09:13:01

Szily, elvitte a billentyűzeted a kiscica?

emzéperiksz 2007.07.16. 09:25:14

Szerintem horgászni ment.

moderátor 2007.07.16. 09:30:14

Akkor vigyázzon, nehogy leharapják a kukacát!

gyepetto baggio 2007.07.16. 09:59:12

tenyleg mi a fasz van mar az uj cikkekkel?

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2007.07.16. 10:48:56

nincs a Homárnak netje, nem fizetett, kikötötték (tipp)

johevi 2007.07.16. 13:40:58

Nem tranzakcióért kell fizetni, hanem szolgáltatásért. El kell tenni utolsó számlaértesítő SMSt, fel lehet hívni a Telebankot, meg lehet nézni neten az egyenleget, aztán az ember nem ír be hülyeséget. Van olyan másik bank, ahol fizetek a napi számlaőrért, amiben megírják, hogy nem történt változás...

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.07.16. 21:06:44

Az Erste egy jó bank. Mondjátok meg Ödönnek is.

Anno nekem is volt ott számlám és csak úgy viccből ráterheltek nagyjából százezer minuszt. Még szerencse, hogy előtte raktam be 60e huf pénzegységet, mert így csak 50e minuszban álltam. Aztán fél évig leveleztünk, telefonálgattunk, mígnem egy szép napon meguntam és a körúton bementem a fiókba és két emberkére (az egyikre szó szerint) ráborítottam az asztalát. Na így nagynehezen visszakaptam a pénzemet, de levonták a negatív egyenleg miatti díjakat /kamatok, kezelési ktg, stb (ami az ő hibájukból történt)/, ezenfelül a számlazárási díjakat (pedig a téves terhelés miatt zárolva lett a számla), meg minden egyebet. Összesen 6-7e pénz károm lett belőle és, hogy a saját pénzemet nem tudtam használni.

Ekkor egy kis fogyvéd (semmi se történt). Majd átkértem az új bankomhoz (HVB) a pénzt. Erre mondták, hogy nem tudják átutalni, mert hiány van az euro számlámon (az meg sose volt). Bemegyek és egyenlítem a 2EUR-t, majd kapok egy papirt a lezárásról. Ezután megérkezik a pénzem az új bankba (persze a költségekkel engem terhelnek).

Összetettem a kezem, mígnem 4-5 hónap után érkezik egy felszólítás, hogy a számlámon 980 forintnyi tartozás van és átadták a behajtóknak (nákuk már 1500Ft lett).

A behajtókjoz elmentem, bemutattam a 0-ás zárásokat és a bank nyugtáját a számlák megszüntetéséről.

A cég ráírta, hogy "vesztes" vagyis behajthatatlan (legalább ők nem szórakoztak) és azóta nem jött papír.

Azt üzenem Erstenek, hogy pusszantja Ödön és nem kér belőle.

simplynobody 2007.07.27. 15:20:50

Ha már írta valaki, akkor bocs, de az Erste a hibás PIN próbálkozásért ugyanúgy számít fel díjat, mint az összeg hibával elutasított tranzakcióért.
süti beállítások módosítása