Elképesztő állapotok uralkodnak a Nyugati pályaudvar - Veresegyház - Vác vonalon. A MÁV a hőségre hivatkozva felére ritkította a járatszámot, miközben az állítólag használhatatlan síneken vígan mennek a vonatok. Olvassák, olvasónk hogyan jutott el annyi idő alatt Veregyházra, amennyi alatt jó szélben Vlagyivosztok sem elérhetetlen. Utaskínzás, félrevezetés, fejetlenség, igazi finom mávos történet.
Nem kellett sokat várni arra, hogy a MÁV-START Zrt.-rõl kiderüljön, mellélõttek a névválasztással. De akár úgy is fogalmazhatnék, hogy az egész csak parasztvakítás volt; egyik napról a másikra ugyanis nem szoktak csodák történni, és attól még, hogy egy cég nevet vált, nem lesz jobb a szolgáltatása marketingfogásnak is kevéske manapság, hála az egyre tudatosabb fogyasztóknak.
A korábban tisztább szerelvényekrõl, hatékonyabb mûködésrõl beszélõ MÁV-START úgy tûnik, elsõ lépésben inkább költség csökkent, és erre a legjobb mód az elõvárosi járatok ritkítása. A Budapest Nyugati pályaudvarról Veresegyházon át Vácig tartó vonalon csúcsidõben eddig óránként két vonat közlekedett (egy személy és egy gyorsított). Múlt hét közepe óta a gyorsított vonatok nem járnak, azaz a reggeli és a délutáni csúcsban az eddigi két szerelvény helyett csak óránként egy közlekedik. Ez az ingázókat súlyosan érinti.
A járatritkításhoz kapóra jött a vállalatnak a hirtelen meleg. Az egész úgy kezdõdött, hogy múlt hét közepén ezen írás szerzõje a szokásos gyorsított járattal szándékozott hazamenni a munkából, de azt sehol sem találta. Ellenben az állomáson érte az egyel korábbi, minden állomáson és megállóhelyen megálló vonatot, amelynek már 15 perce el kellett volna indulnia. Késõbb kiderült, a nagy meleg miatt Rákospalota Kertváros és Fót között járhatatlanná váltak a sínek.
Rövid tanakodás után megszületett a megoldás: Fótra és az utána következõ (Csomád, Veresegyház, Erdõkertes, Örbottyán, stb.) településekre úgy juttatják el az utasokat, hogy Rákospalota Újpestrõl elküldik a vonatot egy másik vonalon Vácra, majd onnan vissza Fótig (a járat megszokott útján). Az Újpest és Fót közé esõ Alagi Majorra pedig pótló buszokkal viszik el az utasokat. Utóbb kiderült, mindenki jobban járt volna, ha a teljes vonalat buszokkal fedik le (ha más nem, ilyenkor együttmûködhetnének a Volánbusszal).
16:20 körül indult el a vonat, és nem sokkal 17 óra után meg is érkezett Vácra (az írás szerzõjének ekkor már otthon kellett volna lennie). Ott átszállították az utasokat egy másik, jóval melegebb és oxigénhiányosabb szerelvényre (valószínûleg a napon állt, zárt ablakokkal), amely hivatalosan 17:23-kor, gyakorlatilag 17:30-kor indult el Fót irányába. Jó pont a MÁV-nak, hogy a kalauzok ásványvizet osztottak a kiszáradt utasoknak, bár rontott valamit az élvezeti értékén, hogy tea melegségû volt (30+ fokban meleg ásványvizet inni rosszabb mint szomjazni).
Már-már úgy tûnt, minden rendben, aztán Váchartyán után hirtelen lelassított a vonat, és legalább 20 percig séta (gyalogos mértékben) tempóban haladt. Majd egyszer csak az összes utas az ablakoknál termett, és elõkerültek a fényképezõk. Merthogy kigyulladás közeli állapotba került a mozdony, ami onnan látszott, hogy elkezdte ontani magából a füstöt - szerencsére hátul volt, így a kocsikba nem jutott belõle. Végül valahogy eljutott Örbottyánig, ahol persze el kellett hagyni a szerelvényt. 20 perc után, egy "rendkívül szimpatikus", "halkszavú", "intelligens" tekintetõ, tetovált, számozott pólós, kopasz úriembertõl tudták meg a várakozók, hogy elindult egy másik vonat értük. Az információt mobiltelefonon szerezte, merthogy - bár az állomás személyzete is tudott róla - nem merték bemondani a hírt. Végül 30-35 perc várakozás után ismét vonaton ültek az emberek. Persze az öröm nem tartott sokáig.
Alig hagyta el a vonat Örbottyánt, már meg is állt, majd hátra arc, mondván, nehogy már ott maradjon az a szerencsétlen, lerobbant vas, elbírja húzni a mozdony azt is. Természetesen az összekapcsolódás nem volt problémamentes, bõ fél órába telt.
Ezután már csak egyszer állt meg a vonat két megálló között, kb. 5 percre, amúgy szépen haladt. Veresegyházra 19 óra 45 perckor futott be! A látvány: egy vonat az állomáson, egy mögötte nyitott ajtókkal. Hála ugyanis az egyvágányos rendszernek, a szembe jövõ járatok nem tudtak haladni, várniuk kellett (igen, szembe jövõ járatok, ezek szerint mégis járható volt az a sín). Az egyik hozzávetõleg egy órát pihent Veresegyházon, mivel a kapcsolódást és vontatást is meg kellett várnia (ez vajon nem ért volna rá éjszaka?). Mondanom sem kell, majdnem tapsvihar tört ki a várakozók körében. Persze a többség tapsolás helyett anyázott.
A történet ezzel lezárult, a gyorsított járat viszont azóta sem közlekedik a már említett vonalon, pedig már elmúlt a sínolvasztó meleg. A MÁV továbbra is az idõjárásra hivatkozik, és "visszavonásig" ritkította a járatát, így az eddigi két szerelvény helyett csak óránként egy közlekedik.
Ezzel csak az a gond, hogy az utas, aki megvásárolta a havi bérletszelvényét, teljesítette a kötelességét a MÁV és a közötte fennálló jogviszonyban. A cég ezt vajon milyen alapon rúghatja fel? Mert az, ha a menetrendben szereplõ vonatokat egyszerûen "szünetelteti", a MÁV részérõl szerzõdésszegés. Az utasok nem keveset fizetnek azért havonta, hogy munkába járhassanak (és ebbõl térítsék meg a munkába járás költségeit - micsoda összefüggés -, nem beszélve a rengeteg adóról), ezért a vállalatnak kötelessége lenne biztosítani a feltételeket. Erre azt mondják, hogy közlekedhetnek az utasok a megmaradt járatokkal. Nos, valóban nincs más választásuk, de még azok se pontosak, kimaradnak, késnek. A héten egyik reggel az a szerelvény, amellyel az írás szerzõje utazott, nemcsak a két gyorsított, hanem az elõzõ személyvonat utasait is szállította (összesen 3 azt megelõzõ járat maradt ki), és még állóhely sem akadt sok. Ez, vagyis a 4 vonatnyi ember egy járaton vajon miként fér össze a sínkíméléssel?
A MÁV telefonos ügyfélszolgálatán nem tudnak információt adni a menetrend helyreállásáról. Majd visszavonják, ha rendbe jöttek a sínek (maguktól valószínûleg nem fognak, bár talán nincs is bajuk, hiszen közlekednek rajtuk vonatok). Egyébként az ügyfélszolgálat szerintük igény sincs a gyorsított járatra. Itt meg kell jegyezni, napközben valóban fölösleges, viszont reggel és este elengedhetetlen lenne, akkor rengetegen utaznának (azokban az idõszakokban már meleg sincs annyira, hogy ne bírnák a sínek az óránkénti két vonatot). Elég mókás, hogy korábban délután már kettõ után is járt a gyorsított járat, de 19 óra után, amikor valószínûleg a legtöbb embernek szüksége lenne rá, már nem (a munkaidõ sok helyen 18 óráig tart).
Lehet, hogy nem MÁV-START-nak, hanem MÁV-STOP-nak kellett volna elnevezni az új személyszállítási üzletágat?Egy Ingázó
Elhagyott Latrina 2007.07.27. 00:18:06
Lilieth 2007.07.27. 00:28:31
Csóré Béla · www.adidas.com/equipment 2007.07.27. 00:32:28
vwpolo · http://edrink.blog.hu 2007.07.27. 00:50:38
iko 2007.07.27. 01:21:51
lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2007.07.27. 02:11:32
Bazzeg, pár napon belül megyek vissza Magyarországba, előre fosok a MÁVtól. Tegnap a kölni pályaudvaron is voltak késések, de ott a peronon is(!) van nagyképernyős(!) infótábla (asszem ennek is jár: !). Szépen kiírták sorban hogy 5 perc, vagy 15 perc,esetleg vágánycsere. A RegionalBahnon, ami itt a személyvonat, majd lefagyott a lábam a légkonditól.
Szemét Deutsche Bahn, még a végén megfázik a tyúkszemem! ROTFL
VaReG4 · http://morbidia.blog.hu 2007.07.27. 03:55:26
ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.07.27. 05:54:20
www.ertekelem.hu/view.php?id=14967&page=0&cat=94
ducas 2007.07.27. 05:59:37
georgejr · http://mav.blog.hu 2007.07.27. 07:08:25
Amugy a legerdekesebb, hogy meg Uzletszabalyzata sincs:
megintallunkvazze.blog.hu/2007/07/25/hogy_is_van_ez_2
estvanka 2007.07.27. 07:09:38
fekete ٢etek 2007.07.27. 08:12:49
»P.H.M.« · http://setlist.blog.hu 2007.07.27. 08:50:21
..::Froschlama::.. (törölt) 2007.07.27. 09:53:15
-.-.-.-.- 2007.07.27. 09:55:40
ja egy a posthoz hasonló esett megtörténte után itt lemondana a vezérigazgató, a közlekedési miniszter és még ki tudja hány ember. csak itt nem inkompetens barmok ülnek ezeken a helyeken (mint MO-n már lassan 20 éve), és (többek között) ezért sem történnek hasonló esetek...
Majmász Gedeon 2007.07.27. 09:55:50
Ja, és mikor fogunk ilyen képet látni egy magyar vonaton?
img514.imageshack.us/img514/1285/p1040279fw6.jpg
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.27. 10:33:51
hattyú 2007.07.27. 10:49:17
igazi élményként ajánlom a Keleti Pu-Komárom vonalat...
a MÁV szégyen...és egy alpjaiban rothadt massza az egész.
Szmoki Deszperádó a vadnyugati kapcsolat 2007.07.27. 11:03:23
harapucca3 (törölt) 2007.07.27. 11:04:24
trolipotlo 2007.07.27. 11:35:57
röntgenszeműlány 2007.07.27. 11:57:24
Na, te sem voltál még szomjas életedben, úgy tűnik.
Narrátor (törölt) 2007.07.27. 12:00:35
A levélíró hiányolt vonataira tessék vetni a keresztet. Az időjárás kapóra jött hivatkozási alapként, a valóságban az új vezetés szemét szúrta a "pazarlás" ("két vonat egy órán belül, na ne..."). És még jónéhány vonal fog hasonló sorsra jutni, lehet temetni az ütemes menetrendet.
Hebelebebele 2007.07.27. 12:03:21
Narrátor (törölt) 2007.07.27. 12:03:39
dwdHU 2007.07.27. 12:57:02
dwdHU 2007.07.27. 12:58:05
Sylba 2007.07.27. 13:21:56
És ami fő különbség nemcsak Kölnben hanem más országokban is hogy A REPTÉRI VONATOT AZÉRT TALÁLTÁK FEL HOGYHA PIROS PARADICSOMOK ESNEK AZ ÉGBŐL VAGY MÁS AKKOR IS JÁRNIA KELL.
Egyébknét egy pozitiv dolog van viszont de ez BKV-s az pedig a REPTÉR BUSZ. :))))))
Sylba 2007.07.27. 13:32:20
Egyébként van két tavalyi jo kis sztorik mávos...az egyiknél egy amerikai házaspár rossz vonatra rszállt mert sajnos / szerencsétlenségükre / egy olyan jegykezelőt kérdeztek meg aki nem beszélt angolul én a Tata megálló előtti résznél kerültem képbe mert leszállásnél probáltam a jegykezelőnek segiteni és sajnálattal közölni hogy hát igen rossz vonatra szálltatok TAtán landoltak velemegyütt amikor már a jegyük szerint Debrecennél kellett vona tartaniuk :((((
A másik az hogy tavaly sikeresen ellopták a Máv vonalain vagyis a Balaton felé vezető vonalain a felsővezetéket. Igy az esti 5 órási IC-m egy órát késett, nem részletezem hogy légkondi nélkül sikerült 3 kilótol megszabadulnom és legkésnem a csatlakozásomat is:(((( Mentem visszakérni az IC potjegy árát ami ugye ilynekor jogos is de közölték hogy hát most ezt nem adják vissza irtunk náhányan a panaszkönyvbe Balatonfüreden de végül egy levelet kaptam csak hogy " igy jártam" , mert veltek utaztam.
ÉN AZT NEM ÉRETM HA TUDJÁK HOGY SZAROK A SINEK AKKOR MIÉRT NEM CSINÁLNAK VALAMIT HOGY NE KÉSSENEK A VONATOK????
A múltnap láttam a német ZDF-en egy műsort hogy afrikában igaz hogy naponta kétszer van busz de az is pontos... namost akkor hol élünk mi itt Magyar földön vagy a balkánon???
VIC20 2007.07.27. 13:43:09
harapucca3 (törölt) 2007.07.27. 14:02:20
Nem tudom, és nem szívesen klerikális reakciózom, de javasolnám inkább Kamarás Miklós máv-elnök hasonló szituációba helyezését. Feltéve, hogy a mávról van szó, és nem retró vallásfikázásról. Hamár homár.
kameee 2007.07.27. 14:13:31
STP 2007.07.27. 14:59:48
Sylba 2007.07.27. 16:40:05
látom megindult a fantáziád de sajna nem..."olyan" nincsen itthon sem :)
estie2 2007.07.27. 18:28:20
Simon Bolivar 2007.07.27. 20:15:50
Ezt olvassátok el.
copypasteblog.blogspot.com/2007/07/httt-villamosok-krton.html
232323 2007.07.27. 21:53:11
Voyge 2007.07.28. 15:21:25
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.07.28. 22:27:53
SoulAssassino 2007.07.29. 09:39:30
SoulAssassino 2007.07.29. 09:43:40
SoulAssassino 2007.07.29. 09:46:21
hofehermokus 2007.08.25. 11:53:55
Én néha úgy érzem, ha sorbaállok jegyért, mint ha kenyérjegyért állnék sorba, fel kell készülnöm minden eshetőségre (nem ad,bezárja a kasszát, nem tetszik a címlet amit pénzben adtam stb.).
De ugyanez van a járatokon is. Engem múlt hét pénteken az IC majdnem magaalágyűrt, a forgalmista egyszerűen elindította a vonatot, míg száltam fel. Sikerült visszaugranom, de 1 másodpercen múlt, hogy a felgördülő lépcső nem szorította oda a lábam.
A jegyem visszatérítését igyekeztem jónevelt ember módjára kérni, hiszen a kasszás nem tehet az ügyről; eredménytelenül. Ezután már csak ordítva tudtam elhagyni az épületet.
Undorodom ettől a vállalattól.
Tulajdonképpen a testi épségem veszélyeztetése miatt feljelenthetném (de nem teszem, mert nem lenne eredménye). Az "észrevételek" vonalon felvették az adatokat "majd értesítjük". Nem történt meg.Egyébként miről akarnak értesíteni ? Arról, hogy tudomásulvették ???
Szóval faktum: azt csinálnak,amit akarnak. Ez Magyarország, ébresztő.