Tékozló Homár

Kamuzik és utasokat kínoz a MÁV a melegben

2007.07.27. 00:14 | szily | 43 komment

Elképesztő állapotok uralkodnak a Nyugati pályaudvar - Veresegyház - Vác vonalon. A MÁV a hőségre hivatkozva felére ritkította a járatszámot, miközben az állítólag használhatatlan síneken vígan mennek a vonatok. Olvassák, olvasónk hogyan jutott el annyi idő alatt Veregyházra, amennyi alatt jó szélben Vlagyivosztok sem elérhetetlen. Utaskínzás, félrevezetés, fejetlenség, igazi finom mávos történet.

Nem kellett sokat várni arra, hogy a MÁV-START Zrt.-rõl kiderüljön, mellélõttek a névválasztással. De akár úgy is fogalmazhatnék, hogy az egész csak parasztvakítás volt; egyik napról a másikra ugyanis nem szoktak csodák történni, és attól még, hogy egy cég nevet vált, nem lesz jobb a szolgáltatása marketingfogásnak is kevéske manapság, hála az egyre tudatosabb fogyasztóknak.

A korábban tisztább szerelvényekrõl, hatékonyabb mûködésrõl beszélõ MÁV-START úgy tûnik, elsõ lépésben inkább költség csökkent, és erre a legjobb mód az elõvárosi járatok ritkítása. A Budapest Nyugati pályaudvarról Veresegyházon át Vácig tartó vonalon csúcsidõben eddig óránként két vonat közlekedett (egy személy és egy gyorsított). Múlt hét közepe óta a gyorsított vonatok nem járnak, azaz a reggeli és a délutáni csúcsban az eddigi két szerelvény helyett csak óránként egy közlekedik. Ez az ingázókat súlyosan érinti.

A járatritkításhoz kapóra jött a vállalatnak a hirtelen meleg. Az egész úgy kezdõdött, hogy múlt hét közepén ezen írás szerzõje a szokásos gyorsított járattal szándékozott hazamenni a munkából, de azt sehol sem találta. Ellenben az állomáson érte az egyel korábbi, minden állomáson és megállóhelyen megálló vonatot, amelynek már 15 perce el kellett volna indulnia. Késõbb kiderült, a nagy meleg miatt Rákospalota Kertváros és Fót között járhatatlanná váltak a sínek.

Rövid tanakodás után megszületett a megoldás: Fótra és az utána következõ (Csomád, Veresegyház, Erdõkertes, Örbottyán, stb.) településekre úgy juttatják el az utasokat, hogy Rákospalota Újpestrõl elküldik a vonatot egy másik vonalon Vácra, majd onnan vissza Fótig (a járat megszokott útján). Az Újpest és Fót közé esõ Alagi Majorra pedig pótló buszokkal viszik el az utasokat. Utóbb kiderült, mindenki jobban járt volna, ha a teljes vonalat buszokkal fedik le (ha más nem, ilyenkor együttmûködhetnének a Volánbusszal).

16:20 körül indult el a vonat, és nem sokkal 17 óra után meg is érkezett Vácra (az írás szerzõjének ekkor már otthon kellett volna lennie). Ott átszállították az utasokat egy másik, jóval melegebb és oxigénhiányosabb szerelvényre (valószínûleg a napon állt, zárt ablakokkal), amely hivatalosan 17:23-kor, gyakorlatilag 17:30-kor indult el Fót irányába. Jó pont a MÁV-nak, hogy a kalauzok ásványvizet osztottak a kiszáradt utasoknak, bár rontott valamit az élvezeti értékén, hogy tea melegségû volt (30+ fokban meleg ásványvizet inni rosszabb mint szomjazni).

Már-már úgy tûnt, minden rendben, aztán Váchartyán után hirtelen lelassított a vonat, és legalább 20 percig séta (gyalogos mértékben) tempóban haladt. Majd egyszer csak az összes utas az ablakoknál termett, és elõkerültek a fényképezõk. Merthogy kigyulladás közeli állapotba került a mozdony, ami onnan látszott, hogy elkezdte ontani magából a füstöt - szerencsére hátul volt, így a kocsikba nem jutott belõle. Végül valahogy eljutott Örbottyánig, ahol persze el kellett hagyni a szerelvényt. 20 perc után, egy "rendkívül szimpatikus", "halkszavú", "intelligens" tekintetõ, tetovált, számozott pólós, kopasz úriembertõl tudták meg a várakozók, hogy elindult egy másik vonat értük. Az információt mobiltelefonon szerezte, merthogy - bár az állomás személyzete is tudott róla - nem merték bemondani a hírt. Végül 30-35 perc várakozás után ismét vonaton ültek az emberek. Persze az öröm nem tartott sokáig.

Alig hagyta el a vonat Örbottyánt, már meg is állt, majd hátra arc, mondván, nehogy már ott maradjon az a szerencsétlen, lerobbant vas, elbírja húzni a mozdony azt is. Természetesen az összekapcsolódás nem volt problémamentes, bõ fél órába telt.

Ezután már csak egyszer állt meg a vonat két megálló között, kb. 5 percre, amúgy szépen haladt. Veresegyházra 19 óra 45 perckor futott be! A látvány: egy vonat az állomáson, egy mögötte nyitott ajtókkal. Hála ugyanis az egyvágányos rendszernek, a szembe jövõ járatok nem tudtak haladni, várniuk kellett (igen, szembe jövõ járatok, ezek szerint mégis járható volt az a sín). Az egyik hozzávetõleg egy órát pihent Veresegyházon, mivel a kapcsolódást és vontatást is meg kellett várnia (ez vajon nem ért volna rá éjszaka?). Mondanom sem kell, majdnem tapsvihar tört ki a várakozók körében. Persze a többség tapsolás helyett anyázott.

A történet ezzel lezárult, a gyorsított járat viszont azóta sem közlekedik a már említett vonalon, pedig már elmúlt a sínolvasztó meleg. A MÁV továbbra is az idõjárásra hivatkozik, és "visszavonásig" ritkította a járatát, így az eddigi két szerelvény helyett csak óránként egy közlekedik.

Ezzel csak az a gond, hogy az utas, aki megvásárolta a havi bérletszelvényét, teljesítette a kötelességét a MÁV és a közötte fennálló jogviszonyban. A cég ezt vajon milyen alapon rúghatja fel? Mert az, ha a menetrendben szereplõ vonatokat egyszerûen "szünetelteti", a MÁV részérõl szerzõdésszegés. Az utasok nem keveset fizetnek azért havonta, hogy munkába járhassanak (és ebbõl térítsék meg a munkába járás költségeit - micsoda összefüggés -, nem beszélve a rengeteg adóról), ezért a vállalatnak kötelessége lenne biztosítani a feltételeket. Erre azt mondják, hogy közlekedhetnek az utasok a megmaradt járatokkal. Nos, valóban nincs más választásuk, de még azok se pontosak, kimaradnak, késnek. A héten egyik reggel az a szerelvény, amellyel az írás szerzõje utazott, nemcsak a két gyorsított, hanem az elõzõ személyvonat utasait is szállította (összesen 3 azt megelõzõ járat maradt ki), és még állóhely sem akadt sok. Ez, vagyis a 4 vonatnyi ember egy járaton vajon miként fér össze a sínkíméléssel?

A MÁV telefonos ügyfélszolgálatán nem tudnak információt adni a menetrend helyreállásáról. Majd visszavonják, ha rendbe jöttek a sínek (maguktól valószínûleg nem fognak, bár talán nincs is bajuk, hiszen közlekednek rajtuk vonatok). Egyébként az ügyfélszolgálat szerintük igény sincs a gyorsított járatra. Itt meg kell jegyezni, napközben valóban fölösleges, viszont reggel és este elengedhetetlen lenne, akkor rengetegen utaznának (azokban az idõszakokban már meleg sincs annyira, hogy ne bírnák a sínek az óránkénti két vonatot). Elég mókás, hogy korábban délután már kettõ után is járt a gyorsított járat, de 19 óra után, amikor valószínûleg a legtöbb embernek szüksége lenne rá, már nem (a munkaidõ sok helyen 18 óráig tart).

Lehet, hogy nem MÁV-START-nak, hanem MÁV-STOP-nak kellett volna elnevezni az új személyszállítási üzletágat?

Egy Ingázó

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elhagyott Latrina 2007.07.27. 00:18:06

Aki elsőzik az nem sikeres ember,tehát ez már a második első :-)

Lilieth 2007.07.27. 00:28:31

Most komolyan, hol kapsz ilyen szolgáltatást ennyi pénzért, hogy élőben végignézheted, ahogy kigyullad alattad a vonat, megkímélnek attól, hogy esetleg a hazaérésedig eltelt időt rossz dolgokra fordítsd, valamint fixen biztosítják, hogy új káromkodásokat sajátíts el (kurva meleg időjárás és lehúzhatatlan ablakok esetében pedig még ingyé fürdesz és fogyózol is)... és jó esetben szintén élőben ezt még el is tudod mesélni? Szinte már megéri :)

vwpolo · http://edrink.blog.hu 2007.07.27. 00:50:38

a Homár miért nem szól sose hozzá a kommentek között?

iko 2007.07.27. 01:21:51

Azért a kép eléggé 18-as.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2007.07.27. 02:11:32

Mér? Pina nincs rajta...

Bazzeg, pár napon belül megyek vissza Magyarországba, előre fosok a MÁVtól. Tegnap a kölni pályaudvaron is voltak késések, de ott a peronon is(!) van nagyképernyős(!) infótábla (asszem ennek is jár: !). Szépen kiírták sorban hogy 5 perc, vagy 15 perc,esetleg vágánycsere. A RegionalBahnon, ami itt a személyvonat, majd lefagyott a lábam a légkonditól.

Szemét Deutsche Bahn, még a végén megfázik a tyúkszemem! ROTFL

VaReG4 · http://morbidia.blog.hu 2007.07.27. 03:55:26

Ilyen kepeim nekem is vannak, mikozben a subbat olvasom ilyenekre szoktam recskazni

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.07.27. 05:54:20

Naaaa, valami pozitivat is irjatok a MÁV-ról :) ha nem lenne csak buszon zotyoghatnánk

www.ertekelem.hu/view.php?id=14967&page=0&cat=94

ducas 2007.07.27. 05:59:37

8/nyolcadik Én a sztorira recsiztem egyet, mert imádok kalandos utazásokban benne lenni...Nem bírtam magammal ennyi kaland hallatán no...

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.07.27. 07:08:25

ez már nálunk is megjelent egy csoppet korabban:)
Amugy a legerdekesebb, hogy meg Uzletszabalyzata sincs:

megintallunkvazze.blog.hu/2007/07/25/hogy_is_van_ez_2

estvanka 2007.07.27. 07:09:38

Nem a meleg a baj a sinekkel, hanem, hogy a BéDéKá piréz összeszarozta őket!

fekete ٢etek 2007.07.27. 08:12:49

én tegnap láttam rajta egy jó nagy sáskát, mutassak róla képet?

»P.H.M.« · http://setlist.blog.hu 2007.07.27. 08:50:21

és miért van az, hogy én ezen a történeten már meg sem lepődök? ...

..::Froschlama::.. (törölt) 2007.07.27. 09:53:15

www.roppentyu.blog.hu Dö nyúv blog ábót érlájnsz. Írjatok, meséljetek!

-.-.-.-.- 2007.07.27. 09:55:40

ezeket a történeteket már mindenki elfásulva hallgatja...erről eszembe jut az eset amikor münchenből icevel mentünk haza kasselbe (extra kedvezményes jeggyel), és baleset miatt a vonat más útvonalon kellett h közlekedjen. kaját meg italt osztottak, mindenről tájékoztatott minket a kalauz, egyesével mindenkit megkérdezett merre megy, majd miután kiderült h a vonat elkerüli kasselt, és a legközelebbi állomásról ahol megáll már nem lesz aznap éjjel vonat, a db taxit hívott, és ingyen hazavittek minket taxival, 50 km-ről.
ja egy a posthoz hasonló esett megtörténte után itt lemondana a vezérigazgató, a közlekedési miniszter és még ki tudja hány ember. csak itt nem inkompetens barmok ülnek ezeken a helyeken (mint MO-n már lassan 20 éve), és (többek között) ezért sem történnek hasonló esetek...

Majmász Gedeon 2007.07.27. 09:55:50

Ha nyár van, azért késnek a vonatok, ha tél van, azért. Ha esik az eső, azért, ha süt a nap, azért. Ha felsővezeték-szakadás van, akkor azért. Angliában ilyesmi elő se fordulhatna, mert nincs felsővezeték. Érdekes módon ott meg tudták oldani, hogy lentről szedje az áramot, egy harmadik sínről.

Ja, és mikor fogunk ilyen képet látni egy magyar vonaton?
img514.imageshack.us/img514/1285/p1040279fw6.jpg

hattyú 2007.07.27. 10:49:17

az igaz, hogy: "ezeket a történeteket már mindenki elfásulva hallgatja...", de ez nem nagyon változat semmin a MÁV-nál...

igazi élményként ajánlom a Keleti Pu-Komárom vonalat...

a MÁV szégyen...és egy alpjaiban rothadt massza az egész.

harapucca3 (törölt) 2007.07.27. 11:04:24

A MÁV kritikán aluli, de hogy jön ide az inkvizíció, élveteg tekintetű apácanénivel, nyakában öles kereszttel? Nemán...

trolipotlo 2007.07.27. 11:35:57

Majmász: ez lesz az első tábla, ami megjelenik. Alatta az írás: "Gyerekes szülők, rokkantak, meg mindenki, aki férfi vagy nő, HÚZZON GYORSAN ELFELÉ A PI". :))))

röntgenszeműlány 2007.07.27. 11:57:24

"30+ fokban meleg ásványvizet inni rosszabb mint szomjazni"

Na, te sem voltál még szomjas életedben, úgy tűnik.

Narrátor (törölt) 2007.07.27. 12:00:35

MOST TESSÉK MEGKAPASZKODNI!

A levélíró hiányolt vonataira tessék vetni a keresztet. Az időjárás kapóra jött hivatkozási alapként, a valóságban az új vezetés szemét szúrta a "pazarlás" ("két vonat egy órán belül, na ne..."). És még jónéhány vonal fog hasonló sorsra jutni, lehet temetni az ütemes menetrendet.

Hebelebebele 2007.07.27. 12:03:21

Túl hosszú a történet és elég unalmas. De az felháborító, hogy egy meleg ásványvíz rosszabb mint szomjazni.Csi-csi-csi Csillagom Te még életedben nem szomjaztál! Cö Hallatlan!

Narrátor (törölt) 2007.07.27. 12:03:39

Ja, még valami, a MÁV-nál a SzeSza (Személyszállítás) ugyanaz a semmihez sem értő, ingyenélő ((c) Rózsaszín Pitbull) banda, akik eddig is tettek az utasra, ezután is fognak. Csak az uniós rendelkezés tette kötelezővé divíziókra bontani a mammutot.

dwdHU 2007.07.27. 12:57:02

"az írás szerzője" hogy odane rohannyak .. :S

dwdHU 2007.07.27. 12:58:05

egyre szarabb/semmitmondobb sztorik vannak itt amugy

Sylba 2007.07.27. 13:21:56

Lacalaca azért én nem emliteném a német S-Bahn és U-bahnt főleg a Kölnit egy mondatba a Mávval. Mert / ott ami különbség, hogy jár több vonat/vili stb egy vonalon egyik késik ki van írva és emelett mehetsz a másikkal is. :) Köln Hb-n pl segitenek jegyet venni neked ha zürős a jegyautomata kezelése / valljuk be néha gázos / de tény hogy az itt mávnak becézett és ottani között a szolgáltatás és a szinvonal a mérce. Bár a légkondi mondjuk +20fokban volt hogy 17 fokos volt az ténlyeg néha sok de több kocsis szerelvények vannak kint tiszta ülések. És ha látja a vezető hogy loholsz a vonat után megvár...szoval Mávnak van még mire fejlődnie.

És ami fő különbség nemcsak Kölnben hanem más országokban is hogy A REPTÉRI VONATOT AZÉRT TALÁLTÁK FEL HOGYHA PIROS PARADICSOMOK ESNEK AZ ÉGBŐL VAGY MÁS AKKOR IS JÁRNIA KELL.

Egyébknét egy pozitiv dolog van viszont de ez BKV-s az pedig a REPTÉR BUSZ. :))))))

Sylba 2007.07.27. 13:32:20

ami eszembe jutott az még hoy ami itthon hiányzik az az ingyenes prosik hogy melyik vonat hová mikor megy...nem 1000 huf körüli áron amiért itthon árulja a máv.
Egyébként van két tavalyi jo kis sztorik mávos...az egyiknél egy amerikai házaspár rossz vonatra rszállt mert sajnos / szerencsétlenségükre / egy olyan jegykezelőt kérdeztek meg aki nem beszélt angolul én a Tata megálló előtti résznél kerültem képbe mert leszállásnél probáltam a jegykezelőnek segiteni és sajnálattal közölni hogy hát igen rossz vonatra szálltatok TAtán landoltak velemegyütt amikor már a jegyük szerint Debrecennél kellett vona tartaniuk :((((

A másik az hogy tavaly sikeresen ellopták a Máv vonalain vagyis a Balaton felé vezető vonalain a felsővezetéket. Igy az esti 5 órási IC-m egy órát késett, nem részletezem hogy légkondi nélkül sikerült 3 kilótol megszabadulnom és legkésnem a csatlakozásomat is:(((( Mentem visszakérni az IC potjegy árát ami ugye ilynekor jogos is de közölték hogy hát most ezt nem adják vissza irtunk náhányan a panaszkönyvbe Balatonfüreden de végül egy levelet kaptam csak hogy " igy jártam" , mert veltek utaztam.

ÉN AZT NEM ÉRETM HA TUDJÁK HOGY SZAROK A SINEK AKKOR MIÉRT NEM CSINÁLNAK VALAMIT HOGY NE KÉSSENEK A VONATOK????
A múltnap láttam a német ZDF-en egy műsort hogy afrikában igaz hogy naponta kétszer van busz de az is pontos... namost akkor hol élünk mi itt Magyar földön vagy a balkánon???

VIC20 2007.07.27. 13:43:09

Hol találta ezt a visszataszító képet ez az idióta?

harapucca3 (törölt) 2007.07.27. 14:02:20

Vic20
Nem tudom, és nem szívesen klerikális reakciózom, de javasolnám inkább Kamarás Miklós máv-elnök hasonló szituációba helyezését. Feltéve, hogy a mávról van szó, és nem retró vallásfikázásról. Hamár homár.

kameee 2007.07.27. 14:13:31

Évekig heti rendszerességgel utaztam Mávval (mint diák) rengeteg ehhez hasonló történetet tudnék mesélni... viszont tavasszal betelt a pohár (föként az áremelések miatt ami nem lett volna gond ha tisztább, pontosabb szolgáltatást kapok érte) és vettem egy autót. Azóta 10%al megnött az utiköltségem de nem napi 2vonta megy és nem 5órát utazom hanem 2öt és akkor mikor akarok!!! Én végeztem a MÁV-al :)

STP 2007.07.27. 14:59:48

Sylba 2007.07.27. 13:32:20 - Az ingyenes prostik hogy jönnek ide?

Sylba 2007.07.27. 16:40:05

Marv :) ingyen prosi = ingyen prospektusok/ pl merre jár a 4-6-os villamos stb stb jo tudom ezek az AKácfa utcában vannak de osztán slussz passz..:(/

látom megindult a fantáziád de sajna nem..."olyan" nincsen itthon sem :)

estie2 2007.07.27. 18:28:20

A Keleti Pályaudvarról induló vonatok sem semmik, egy hete körülbelül, felsővezetékszakadás ürügyén 2órát késtek általban a vonatok.Tök jó volt 40 fokos hőségben ücsörögni és arra várni hogy mikor óhajt elindulni.Ja de a sok okos kaller mákor játsza a kemány gyereketilyen késéseknél meg a nyomát sem látni.

Simon Bolivar 2007.07.27. 20:15:50

Példát vehetnének a bkv-ról, ahol már Kiszel Tünde és Semjén Zsolt segítségével megoldották a hűtési problémákat:-))
Ezt olvassátok el.
copypasteblog.blogspot.com/2007/07/httt-villamosok-krton.html

Voyge 2007.07.28. 15:21:25

Jó pont bizony a víz nekik, és egy felforrt víz is jobb mint szomjazva ott ülni 40 fokban, amikor az IC-n a légkondi én öltem volna érte XD

SoulAssassino 2007.07.29. 09:39:30

Velem múlt szerdán történt hasonló eset, kb. fél 4 körülre értem Rákospalota-Újpestre a (valószínüleg 3as) szerelvény bent állt, odamentem, megkértdeztem, hogy ez a veresi-e, mondták igen, felültem. olyan negyed óra múlva jött a kalauz, hogy szálljunk le, mert küldenek egy !másik! vonatot értünk ami levisz vácra, és onnan vissza fótig. Ezt utána többször bemondták a hangosbemondón is, közben én szóbaelegyedtem egy idősebb úrral, hogy ez mennyire gáz már satöbbi...olyan 4 óra 10 körül meg is érkezett a vonat a nyugatiból, és ami furcsa volt elég kevesen ültek rajta, mondhatni szinte senki. (Ami azért fura mert a kimaradt 3 órás, fél 4-es és 4-es utasainak rajta kellett volna lenniük, de ők sehol, szóval valszeg a nyugatiban ezt így elfelejtették bemondani). Bár nem értem ami újpesten állt mért nem volt jó ugyanerre a célra. ELindultunk, és viszonylag hamar lent voltunk vácon, és utána gördülékeneyen (a Vác-Veresegyház-Nyugati vonalhoz képest persze) ott volt a vonat Veresen. Újonnan megismert utitársammal még mértük is az időt, 5 óra 4 perckor voltunk Veresen. De legalább eszébe jutott a MÁV-nak, ez a megoldás, nem várattak minket 4 órán keresztül újpesten míg meg nemcsinálták a Rákospalota Kertváros és Alagi MAjor közti felgyűrődött sín szakasz.

SoulAssassino 2007.07.29. 09:43:40

Egy másik kedves történet ugyanazon a napon, délelőtt történt velem amikor mentem be Pestre. Legelől ültem, abban a részben ahonnan nyílik az ajtó a vezetőfülkébe. Ajtó nyitva, érthető, meleg volt mint állat. Rajtam és egy csajszin kívül mindenki MÁV-osvolt aki bent ült és beszélgettek. Éppen Fóton ácsorogtunk, és vártuk be a szembejövő vonatot. Egyszer csak jön az egyik forgalmista szólni a mozdonyvezetőnek, hogy a következő szakaszon nemtommeddig 5km/h-s sebességkorlátozás, mert ugye szar a vonal. és tényleg 5-el mentünk majdnem Kertvárosig.:D

SoulAssassino 2007.07.29. 09:46:21

Ja igen, lassan 11 éve ingázom ezen a vonalon, és legalább a kalauzok nagyrésze jó arc:)

hofehermokus 2007.08.25. 11:53:55

Az a baj, hogy addig, míg egy vállalat monopóliumban van (és ez főként a közlekedési vállalatokra jellemző Magyarországon) addig nem lessz változás. Be lehet vezetni (vagyis jobban mondva lehet mondani, hogy van olyan is) új marketingpolitikát, alapvetően a szemléletváltozásan van a jövő. Nincs szankció sem, magyarul azt csinálnak, amit akarnak. Panaszolhatsz, pert indíthatsz, semmi nem történik, hiába van demokrácia. Hiába van piacgazdaság is, az a MÁV-ot nem érdekli ( nincs szüksége rá).
Én néha úgy érzem, ha sorbaállok jegyért, mint ha kenyérjegyért állnék sorba, fel kell készülnöm minden eshetőségre (nem ad,bezárja a kasszát, nem tetszik a címlet amit pénzben adtam stb.).
De ugyanez van a járatokon is. Engem múlt hét pénteken az IC majdnem magaalágyűrt, a forgalmista egyszerűen elindította a vonatot, míg száltam fel. Sikerült visszaugranom, de 1 másodpercen múlt, hogy a felgördülő lépcső nem szorította oda a lábam.
A jegyem visszatérítését igyekeztem jónevelt ember módjára kérni, hiszen a kasszás nem tehet az ügyről; eredménytelenül. Ezután már csak ordítva tudtam elhagyni az épületet.
Undorodom ettől a vállalattól.
Tulajdonképpen a testi épségem veszélyeztetése miatt feljelenthetném (de nem teszem, mert nem lenne eredménye). Az "észrevételek" vonalon felvették az adatokat "majd értesítjük". Nem történt meg.Egyébként miről akarnak értesíteni ? Arról, hogy tudomásulvették ???
Szóval faktum: azt csinálnak,amit akarnak. Ez Magyarország, ébresztő.

süti beállítások módosítása