Mint Önnek nagy tisztelője mind főtt mind elektronikus formában, nem magyarázni szeretném a bizonyítványt, csak pontosítani néhány fontos részletet, ami miatt egy kicsit félrecsúszott ennek a sajnálatosan rosszul megélt esetnek a megítélése. Persze ha bármelyik maléves kolléga kicsit is udvariatlan, arra nincs mentség, hiszen ilyen nem fordulhat elő. Én inkább a pontok gyűjtésére és felhasználására, illetve a bonusz pontok alapján járó jegyek kiállítására vonatkozó eljárási szabályokról írnék.
A panaszos utas American Airlines törzsutasként szerette volna felhasználni pontjait Malév járaton történő utazásra. Mivel a Malév a oneworld légiszövetség tagja, melynek az amerikai fuvarozó egyik alapítója, így erre természetesen jogosult is. Nem is ezzel volt a probléma, hanem azzal, hogy ilyen esetekben a szövetségen belül melyik légitársaság a jogosult a jegy kiállítására.
A szabály az, hogy a jegy kiállítását mindig az a légitársaság végzi, amelyiknél az utas a törzsutas rendszer tagja. Ebben az esetben a kedves utas az American Airlines-törzsutasa, ezért az American Airlines vagy annak képviselője jogosult kiállítani a jegyét akár a Malév, akár a oneworld többi légitársaságának járatára. Vagyis a Malév a legnagyobb jóindulat mellett sem teheti ezt meg.
Hadd írjak egy másik példát. Ha például egy Malév Duna Club tözsutas szeretné jegyre váltani pontjait, akkor a jegyet – szóljon az akár a Qantas által repült Bangkok-Sydney vagy akár az American Airlies által üzemelt New York-Los Angeles szakaszra, a jegyet mindig a Malévnak kell kiállítania, mivel Malév törzsutasról van szó.
Az American Airlines bónuszjegyek kiváltására természetesen van mód itt Budapesten is, mégpedig a Tensi Aviationhoz lehet fordulni, hiszen ők képviselik a világ legnagyobb légitársaságát Magyarországon.
Bízom benne, hogy az eset nem vette el sem a kedves utas, sem mások kedvét a velünk való utazástól.
Üdvözlettel:
Zboray András
Kereskedelmi vezérigazgató-helyettes
Re: A Malév tojik a partnereire
Tegnapi maléves-american airline-os naiv ügyfelünk problémájára máris itt a hivatalos megoldás: a jegyét csak az American Airlines tudja kiállítani, minthogy ott törzsutas. A Malév kereskedelmi vezérigazgató-helyettese bővebben is kifejti:
bizonytalan 2007.07.27. 13:18:13
ikerb 2007.07.27. 13:18:38
marsellus wallas (törölt) 2007.07.27. 13:20:54
de jófej itt valaki...
harmatvíz 2007.07.27. 13:21:14
Seduxen (már NEM dr.) 2007.07.27. 13:21:32
Viszont: vigyázz Homár; főtt állapotban Rád feni az "ollóját" a helyettes vezér :-)))
Lilieth 2007.07.27. 13:22:30
Seduxen (már NEM dr.) 2007.07.27. 13:22:36
Ez is lehetne egy poszt...
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.27. 13:26:07
ramirez7788 2007.07.27. 13:26:36
Seduxen (már NEM dr.) 2007.07.27. 13:29:36
A vétkes kollégá/kolléganőt, aki batz-papucsban, hol argentin mezben, hol mezítelen felsőtesttel, lejárt inkalos passal, asztalán nehezékkel ellátott "Ez nem volt szép..." feliratú cetlivel félretájékoztatta kedves ügyfelünket, a malév-forradalom falhoz állította. Tekintettel arra, hogy így nem lehet sikeres ember.
Kihagytam valamit?
madeupname 2007.07.27. 13:31:13
Hungerilla 2007.07.27. 13:35:22
Meklén és Tamara 2007.07.27. 13:35:57
Amúgy meg hová tűnt az Ikeás poszt?
Rák Attantam 2007.07.27. 13:38:14
tücsökbogár 2007.07.27. 13:38:45
Seduxen (már NEM dr.) 2007.07.27. 13:39:52
Sebaj, max engem is falhoz állít a forradalom.
homár molla2 2007.07.27. 13:46:09
szasa 2007.07.27. 13:49:55
Bár a malév sara, hogy az alkalmazott ezt nem tudta így elmondani, a levél korrekt.
Kéremkapcsoljaki.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.07.27. 13:51:27
kihagytad, hogy a batz papucsot, pontokért kapta :))
Seduxen (már NEM dr.) 2007.07.27. 13:56:40
Hányszor fog engem falhoz állítani a forradalom?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.07.27. 14:17:02
jó levelet írt. elmegyarázta mi-hogy van, legközelebb tehát mindenki tudni fogja, hgy smartkártyával zöld pontokat, cba törzsvásárlóival beváltani a malévnál nem lehet. ennyi. de ezt miért nem tudta megmondani az alkalmazott??
(és miért kell hinni egy ámerikai embernek aki azt mondta telefonon hogy magyarországon ezt bárhol lehet... lehet hogy a "nem tudjuk kiadni ezt önnek" után nem ordítani kellett volna hogy dehát amair jobban tudja innét 8000km-ről! és azt mondták lehet! ez már sose derül ki...)
bocsánatot nagyon nem kért, de végülis vezérighely nem volt udvariatlan, sőt, kioktató sem, ergó neki nincs miért.
korrekt RE volt ez, na
greggrant 2007.07.27. 14:17:55
ropile 2007.07.27. 14:18:00
de ez korrekt valasz, az ugyintezo ezek szerint nem a vizu veszi ki a zokszigent, de mind1 is.
ettol fuggetlenul nem repulok a malevvel :) de ennek mar mas okai vannak :)
moli 2007.07.27. 14:22:56
bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2007.07.27. 14:38:18
BiG_ 2007.07.27. 15:21:30
Üdv!
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.07.27. 15:50:23
Bit Rot 2007.07.27. 16:26:30
Egyetértek! Remélem legközelebb már ilyen lesz minden irodistájuk.
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.27. 17:08:37
ravaluf 2007.07.27. 17:13:05
kallok 2007.07.27. 19:14:28
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.27. 20:30:02
A naiv ügyfél azon akadt ki , hogy az ügyintéző hozzállása nem éppen a pontos tájékoztatásra és a probléma megoldására irányult, hanem a naiv ügyfél basztatására és fejének leordítására , valamint kárörvendésre irányult.
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.27. 20:31:14
mergeske 2007.07.27. 22:12:42
Akkor szerintetek mit kellett volna csinálni az ügyintézőnek??? Gondolkozzatok már egy kicsit légyszives!!!!!!!!!!
mergeske 2007.07.27. 22:17:17
Te biztos nagyon okos vagy! Honnan tudod hogy hogy viselkedett az ügyintéző????????????
Mennyél be az irodába és győződj meg arrol hogy milyen aranyosak kedvesek türelmesek az emberek! És majd utána irogassál !!!!
Ez szól az összes nagyokosnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nilsholgersson 2007.07.28. 02:27:31
amerea 2007.07.28. 19:04:11
masreszt, teny, nem hallgattam meg, mit akart az ugyintezo mondani VALAMI MASROL. vetkeztem, mea culpa. csak epp segiteni nem segitett.
maccar 2007.07.28. 19:33:26
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.29. 14:31:04
ex-Zep 2007.07.30. 08:50:11
RoxyTHC 2007.07.30. 11:07:06
Miert nem lehet az ilyen dolgokat azzal megelozni, hogy ott az adott helyen ilyen reszletesen es ertelmezhetoen elmagyarazzak az embernek, hogy valojaban miert nem lehet az amit szeretne, vagy milyen lehetseges megoldasok vannak???? Miert az az elso hogy az usert elkuldik a faxba es bunkok vele plusz kioktatok, majd amikor az user jogos felhaborodasaban mondjuk beir ide vagy akarmilyen szinten nyilvanossagot ad a dolognak, akkor rogton megjelenik egy kedves normalis ember aki elmagyarazza erthetoen hogy miert es mi volt a baj..?????
Csak managertol felfele tudnak normalisan komunikalni? Vagy az alapfeltetel az ugyfelszolgalatos felvetelnel, hogy paraszt bunkonak kell lenni, mert ha utana reklamal valaki a manager megmutathatja hogy neki is van valami funkcioja??? Bocsi, de nem ertem hogy miert nem lehet adott szituaciokat csak 22 koron keresztul megoldani, amit sztem lehetne egy fordulobol normalis hozzaallassal...
tundrazuzmo (törölt) 2007.07.30. 13:42:33
De ha nem!!!
Akkor maradok a jól bevált f apadós járatoknál, harmadannyi áron.
Aztán ott majd nem lesznek bunkó ügyfélszolgák, mert nem is vannak olyanok, mert nem is kell papíros jeggyel szórakozni.
Ja, és dehogy akarokám burkolt marketinget nyomni, én is meg a zügyfélszolga is. Ááá nem. De ha netán lenne Önnek Hortobágy Club Gold kártyája, akkor azokon is tudna ajándékpontot gyűjteni, amit beválthat bármelyik gémeskútnál egy öblös kancsó Hungaricumra. Hogy jön ez ide? Sehogy, de aszonta a pijármenedzser, hogy minden megnyilatkozásban nyomjuk a köztudatba, hogy van ilyen kártya.
:)
amerea 2007.07.30. 15:01:44