Tékozló Homár

A BKV feljelenti utasát

2007.08.11. 15:39 | jackyll | 57 komment
Váratlan fordulat a BKV kommunikációjában a sorozatos utasverős hírek után, hogy az egyik, ügyével kereskedelmi tévékben is megfordult fiatalt rágalmazásért pereli be. Bizonyára emlékeznek az esetre, amikor jegy nélküli külföldi fiatalokkal ismerkedtek az ellenőrök a Deák téren, majd a közbeavatkozó Gergőt elmondása szerint hasbaütötték. A BKV bizonyára hamarosan nyilvánosságra hozza az eset vágatlan biztonsági kamerás felvételét és a gonosz rágalmazót kártérítésre ítélik.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

attaboy · http://www.vicceskep.com/ 2007.08.11. 15:47:58

Lesz miert felvinni a jegy arat, ki kell majd fizessek az ugyvedeket...

Fanyuvo 2007.08.11. 15:54:59

Kivancsian varjuk a videot. Mar anelkul csak puffogas.

Secnir 2007.08.11. 16:05:55

emléxem Gergő esetére, és naon érdekes, hogy amikor az utast verték akkor nem volt biztonsági kamerás felvétel, most meg amikor nem vertek a kallerek akkor meg van. Akkor most milyen is a biztonsági rendszere a BKV-nak?

dXtr 2007.08.11. 16:07:29

Há ezek mindent megtehetnek ezek HÁ!
ELNYOMÁS!

Secnir 2007.08.11. 16:13:31

Elolvastam a két cikket, és most értem csak meg: a BKV most reagált a Gergő esetére. Gyors reakcióidő.
Amúgy meg a T. Bíró úrnak (úrhölgynek) van egy tippem: angolul kérdezzen valamit a vádló kallerektől, hiszen onnan indult ki az egész, hogy a kallerek nem értették a 3 fiatalt, a BKV szerint meg "...a fiatalok beismerték hogy blicceltek..." .
Aha, a kallerek angol szókincse kiterjed a "tiketplíz" a "fákk" meg a "mencseszterjunájted" kifejezésekre. Hirtelen én sem tudom hogy kéne angolul beismerni azt hogy blicceltem. Lehet, hogy egy nagydarab kallerral a hasamon eszembe jutna...

stichus 2007.08.11. 17:08:46

vizsgálat
bkv műszakvezető (m):
- te jóska, megverted a külföldit?
kaller (k):
- én? dehogy
m:
- és ezt a feljelentgetős magyar gyereket megverted?
k:
- hát eddig még nem
m:
- jóvanakkó, én is feljelentem
k:
- naakkó mennyünk a kocsmába, én fizetek

jesszumpepi (törölt) 2007.08.11. 17:31:51

Rák Attantam!

Verset kérünk.

karfiolbaszó (az igazi) 2007.08.11. 17:49:02

Első tízben!

Ez felháborító!

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.08.11. 17:56:03

Azért csak most állnak elő a "felvétellel", mert csak mostanra jutottak be az etyeki filmstúdióba, hogy elkészítsék, meg az Industrial Light & Magic is csak most ért rá az utómunkákra.
Kíváncsi vagyok ki játssza majd a "rágalmazót".

nyekk 2007.08.11. 17:57:39

Teljesen jogos, hogy a BKV feljelentette rágalmazásért azt az utast, aki azt állította, hogy hasba ütötték az ellenőrök. A biztonsági kamera felvételén tisztán látszik, hogy az ellenőrök tökön rúgták, majd pofán vágták az utast. Tehát az az állítás, hogy hasba ütötték minden alapot nélkülöz.

nyekk 2007.08.11. 17:59:07

...Ja! És ha sokat ugrál, még Kiricsi Karola is pofán fogja vágni a BKV-s törzsutas esernyőjével.

nyekk 2007.08.11. 18:14:40

pina_csaba! Hát az Aba Botond! Az most úgy is ráér, másrészt meg mostanában mindíg ő játszotta a rossz fiút. A jót meg a Demszky.

Megdobbent 2007.08.11. 19:12:03

nyekk mondja a tutit, a hasbautes bukott, igy a sracnak be kell adnia (a video alapjan pl.) az osszes tobbi bantalmazasara egyenkent a feljelentest. De csak adja, mi szurkolunk neki!!!

ps: kicsit a kurva anyjat mar a bekavenak, hogy ha felhuzza egy feljelento srac, akkor legyilkol egy utast a villamossal. Rohadjon el mind, szakszervezetet eltorolni, kocsog dologozokat kirugni, akire a legkissebb panasz van, fegyelmivel elbocsatani.

Rend legyen magyarisztanban!!!!!

Megdobbent 2007.08.11. 19:13:16

Vitatott egyebkent, hogy a legkissebb az nem legkisebb-e veletlenul. Ezert aztan leirtam ketfelekeppen, Gretsy urat varnam, hogy torjon landzsat valamelyik mellett.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.11. 19:22:18

ez nem vitatott/az ern idomben nem volt az/ a legkisebb az legkisebb
mint ahogy azt sem mondod, hogy nagy-naggyobb
amugy meg tudom, hogy elegge gazosok a bkv-sok, de en barmely orszagban jartam, es nem beszeltem a nyelvuket mindig kitalaltam, hogy kell jegyet venni
persze ha telleg hasbarugas volt az gaz

mbond 2007.08.11. 19:27:20

Legkisebb. (Ehhez azért talán nem kell Grétsy... :) )

jesszumpepi (törölt) 2007.08.11. 20:11:12

A kisebb a helyes.Vannak szavak,amelyeket másként írunk,mint ejtünk,például kisebb,egyes.Az a magyarázata,hogy 2 magánhangzó közti mássalhangzót néha hosszan ejtünk,ez a mássalhangzónyúlás.
A nagyobb szót nem ejtjük hosszú gyével.

Répalaki Edömér 2007.08.11. 20:27:47

A legkissebb is helyes, amennyiben a szövegkörnyezet megengedi.

Tehát Kiss Gábor, Kiss Zoltán és Kiss Myass fiútestvérek; a legkisebb Gábor (ő a legfiatalabb és legalacsonyabb), de a legkissebb Zoltán (ő hasonlít leginkább a Kiss familia sok generációs átlagához, a család legtöbb jellegzetes tulajdonságát ő örökölte).

maccar 2007.08.11. 20:35:53

lehetséges, hogy az ellenőrök gyorsan adtak egy intenzív magyarisztáni nyelvtalpalávalót a túristáknak, így aztán ők mindezt rögtön felhasználva, rögvest be is ismerték a bliccelést.
amúgy a bkv egy ősi román cég és a vezetőik sikeresek, a kallerek viszont kevésbé...

2007.08.11. 20:53:27

a Kiss az nem egy rokkzenekarr, azaz eggyüttes?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.11. 20:57:55

a nagyobb szot nem ejtjuk ugy de a kis ellentete es ugyanugy egy gy-vel irjuk mint a kisebbet egy s-el
ez a Kis csalad meg jogos lenne, de szvsz maskeppen kell irni
de lehet hogy nem
tepjuk lez a legkisebb nagy ajtajat batz papucsban

Rák Attantam 2007.08.11. 21:08:32

BKV-(c)rap

Nézd má' koma, figyuzz ide, kűfődi a csávó
Vegyük le vagy ötezerre amié' itt csápó!
Nemértyükadumád öreg, húzzá a jó francba
Kultúrára éhezel? Hát mennyé át Labancba!

Kól dö polisz, áj kóól dö polisz!
Kól dö polisz, áj kóól dem, jeee!
(Hihi)
Kól dö polisz, áj kóól dö polisz!
Kól dö polisz, áj kóól dem, szkí! ;)

Ráncigádd a ruháját és vegyed el a pézét
Verd szarrá a pofáját, ez úgy se fizet TéBét!
Itt a Magyar Valóság, hát ezt akartad látni?
Megverünk mint a lovat, oszt' mehetsz haza hányni!

Kól dö polisz, áj kóól dö polisz!
Kól dö polisz, áj kóól dem, jeee!
(Hihi)
Kól dö polisz, áj kóól dö polisz!
Kól dö polisz, áj kóól dem, szkí!

Jön egy magyar fordítani, nehogymáhogy hagyjad
Jól irányzott balhorgodat füle mellé rakjad!
Nepofázzá kisöreg, hát tudunk mi itt angolú
Bal öklöm a hovárjú és a jobb meg a tankjú!

Kól dö polisz, áj kóól dö polisz!
Kól dö polisz, áj kóól dem, jeee!
(Hihi)
Kól dö polisz, áj kóól dö polisz!
Kól dö polisz, áj kóól dem, szkí!

Aszondod, hogy feljelentesz? Gondód át ezt újra!
Felvette a kameránk, hogy te léptél rossz útra!
Agyba:-)főbe üttöttél itt minden rendes kallert
Te voltál, ki gépfegyverből osztotta a sallert!

Kól dö polisz, áj kóól dö polisz!
Kól dö polisz, áj kóól dem, jeee!
(Hihi)
Kól dö polisz, áj kóól dö polisz!
Kól dö polisz, áj kóól dem, szkí!

Kiricsi a mi Karolánk, ezt is kidumájja
Ettől hízik jó főnökünk zúzája meg mája!
BéKáVé a főhatóság, jegyezzed meg végre
Nem mi vagyun teérted, te vagyol Őérte!

Kól dö polisz, áj kóól dö polisz!
Kól dö polisz, áj kóól dem, jeee!
(Hihi)
Kól dö polisz, áj kóól dö polisz!
Kól dö polisz, áj kóól dem, szkí!

libsibolsi 2007.08.11. 21:27:00

Rák Attantam 2007.08.11. 21:08:32 : grt, ott van a szeren!

nyekk 2007.08.11. 21:27:04

Erre rímel, hogy kapd be a f*szom Demszki! Ingyom bingyom táliber tutálib málibe! (Kodály módszeren nevelkedtem!)

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.08.11. 21:35:55

Idézet a cikkből:
"Minthogy ezzel a közlekedési vállalat jó hírnevét sértette meg, a fiatalember ellen a BKV polgári és büntető feljelentést tett rágalmazásért."

Milyen jó hírnévről beszélnek ezek? Most vagy ekkora sügérek, hogy még nem esett le nekik, hogy mindenki rajtuk röhög és csak kényszerből használja (nincs jobb) a "szolgáltatásukat" és hánynak a cégtől vagy azt hiszik ezt elhiszi még valaki , hogy nekik jó a hírnevük. Aki járt már egyszer is BP-n és használta a járműveiket (az ország 99%-a) azt nem tudják beetetni ezzel.
Egyszóval: kuvvannyukat!

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.08.11. 21:38:56

Rák Attantam :
Istenkirály a BéKáVé (c)rap! Írok hozzá muzsikót azt' kiadjuk ok?

Coramonde · http://blog.coramonde.hu 2007.08.11. 21:45:54

(Tisztelettel lehelve:)
Rák Attantam - EZ IGEN. :)

Zene is van? Nagyon brutál lenne. :)

Coramonde · http://blog.coramonde.hu 2007.08.11. 21:46:55

Így teljesüljön minden kívánságom. :) :)

jesszumpepi (törölt) 2007.08.11. 22:18:44


Rák Attantam.Ez király :-)))

Répalaki Edömér

A kis szóhoz adalékként:az I.világháború alatt volt egy magyar sorozatgyilkos,egy Kiss Béla nevű katona,házasságszédelgő ,áldozataitól kicsalta a pénzüket,megölte őket,majd tartósította a holttesteket,és bádoghordókba tette.Külföldön ismertebb,mint idehaza.Napjainkban Bela Kiss néven fut egy New York-i metálbanda.(A Kiss angolul csókot jelent.)Egy Pus nevű finn együttes is írt róla számokat.Kiss Béla a holttesteket alkolholban tartósította,a finn együttes egyik refrénje így szól:"Tiszta alkoholt kapsz édesem."Egy másik refrénjük:Bela Kiss me Kiss me,Kiss me.
Valszeg Béla bá minden idők legkissebbje.

Bebécó 2007.08.11. 22:37:41

Mortimernek kellett volna a külföldiek mellett kardoskodnia, a zellenőrök visszább vettek volna az arcból

nyekk 2007.08.12. 09:12:29

jesszumpepi: Béla bácsi volt a konzerv feltalálója.

Rák Attantam 2007.08.12. 09:53:57

nyekk, Kodály-módszert alkalmazni a BKV esetében a "disznók elé vetett gyöngy" témakörét feszegeti. Jó lessz ide a rap is! Még sok is... (Mielőtt színesbőrű barátaink megsértődnének. Ja, tudom, a fehér is egy szín. :)

Zene nincs, majd valaki szkeccsel hozzá némi ütemet. Villamos csilingelés, ajtózáródás legyen benne! :)

Rosszindulatú Vászka 2007.08.12. 10:59:02

RákattAnti - :DDDDDDD

A jegyet bárhol tud venni bárhol járt kartács riposztyára reflektálva, megoasztanám egy élmenyem:

Máltán nyaraltunk (nem felvágásképp - dehogynem) és kirándulni vágytunk Gozo szigetére (nem a Jim Hensom barát hejre, és igazából életem értelme vágyott, magam szarom össze magam a hajókon) oszt kerestem a jegypénztárat a kikötőben. És nem lelém. Rögtön belémállt a zideg, magam előtt látván, hogy basznak ki a hajórúl a marcona matrózok avagy hogy kényszerítenek megalázó munkákra (markotány, felmosás ijesmi). De nem. Csak visszafelé volt jegypénztár kioszk, gondolván a ravasz kapitalista, aki eccer odamegy, máskor el is megy jobb híján, így elég egyetlen jegypénztár dosztig. Naszóval, akkor ki a hüje? Én :(

Szóval ennyit a külföldiekrűl meg az ártatalanság vélelmérűl meg tessenek megnézni valami külhoni filmet a szervekrűl a diszkoverin, miszerint francia metro meg ijenek. A bliccelő nem köztörvényes bűnöző és lehet, hogy enhibáján kívül az. Magam is sokat izzattam mint qrva a templomban, mikor hétvégén próbáltam legálisan vonaljegyhez jutni évente nem soxor. Például honnan a f@szból vegyek vonaljegyet az oktogonon szombat kora délután?
Honnan a f@szból kéne toppon lennem a lelőhejekről fojton fojvást? És egy turpistának?
Mi a f@szér nem érvényes az áremelkedés előtt legálisan vásárolt vonaljegyem, mikor áll benne a pénzem oszt elvész utólag ugyi. Ez nem szélhámosság?

speirs 2007.08.12. 11:24:55

Le kell tépni a békávé ajtaját is.

jesszumpepi (törölt) 2007.08.12. 11:36:02

Rák Attantam 2007.08.12. 09:53:57


Kohn elad egy tévét Grünnek.Grün reklamál,a rabbi elé viszik az ügyet,döntsön ő.
Kohn megkérdezi:-Rabbi,a fekete az egy szín?
A rabbi válasza:-Igen.
Kohn:-A fehér is egy szín?
A rabbi válasza:-Igen.
Kohn:-Na ugye,Grün!Színestévét adtam el neked.

Rák Attantam 2007.08.12. 12:06:26

Vászka, nem vagyok Anti! :)
Nem sértődésből "tiltakozom", de valaki már meggyanúsított itt azzal (tán a Szigetes-lopós cikknél), hogy én egy Rav Antal nevű régi Homáros vagyok, csak most álnéven. Pedig nem is!
Különben is, miért kellene egy álnevet álnévvel takarni? Logika, he?

Vissza a témához: mi 2003-ban Barcelonában metróztunk barátnőmmel. Érdekes módon azonnal megtaláltuk a jegyvásárlás módját (ki volt írva!), amiből több is volt: vagy pénztárosnéni, vagy automata. Mivel b.nőm németül tud én meg angolul, meg mindketten törjük kicsit a magyart, viszont a katalánunk megállt az "Holá"-nál, ezért nem a pénztárosnénit választottuk. A jegyvétel sikerült, konfliktus (egyáltalán: kaller) nem volt. Feljelenteni csak az "idegen"vezetőt akartuk, mert képes volt 3 teljes órát szánni a Barcelonai kirándulásra. Másnap bosszúból visszamentünk és körülnéztünk jól. Akkor történt a metrózás is.

Rák Attantam 2007.08.12. 12:15:26

jesszumpepi, ezért voltam bátor sugallni, hogy "színesbőrűzni" eléggé kétélű fegyver.
Pláne mostmár, hogy amcsiban sok városban a sötét tónus lett az uralkodó árnyalat. (Na, hogy IQ 70 alatt is megértsék: több a feka, mint a fehér és most van nagy hüppögés meg fejvakarás :)))

s.nob 2007.08.12. 12:31:55

Rosszindulatú Vászka:
Például honnan a f@szból vegyek vonaljegyet az oktogonon szombat kora délután?

Há például a Földalatti (alias Metro 1) állomásán élő pénztárostól vagy automatából.
Egyébként meg eccerűen szólva: aki bliccel, az ugyanúgy lop, mint aki az üzletből elemel valamit és zsebreteszi. Külföldön meg van ahol rendőrökkel razziáznak az ellenőrök, oszt jónapot.

pulcsi 2007.08.12. 14:18:32

én azt nem értem h miért nem vesznek bármit jegyet bérletet mert mikor kimegyek külföldre az az első dolgom h veszek jegyet igaz 1 hétre 10 ezer forint a jobb országokban de akkor is veszek, azt meg lexarom h mit csinálnak az ellenőrök mindenhol kell venni utazáshoz valamit az nem kifogás h külföldi

Angéla 2007.08.12. 14:34:03

pulcsi,
azért itten nem is ez lenne ám a lényeg...

nyekk 2007.08.12. 15:11:35

Rák Attantam! Ebben mi is rövidesen utolérjük a fejlett Egyesült Államokat. De még az is lehet, hogy jól el is hagyjuk. Ha másban nem is. (Ide mindíg csak a sz*r gyűrűzik be nyugatról-mondta Hofi)

mbond 2007.08.12. 15:48:00

"Mi a f@szér nem érvényes az áremelkedés előtt legálisan vásárolt vonaljegyem, mikor áll benne a pénzem oszt elvész utólag ugyi. Ez nem szélhámosság?"

Én úgy tudom, hogy érvényes. Amin van ezüst csík, az mind jó, mindegy mikor vetted.

Átlagarcú 2007.08.12. 19:43:38

Megpróbálom tyúkagyammal letisztázni:)))
1. Minden áruért, szolgáltatásért fizetni kell.
2. Csúnya dolog embertársainkat bántalmazni.
3. Csúnya dolog embertársainkat azzal megvádolni, hogy bántalmaztak minket.

Átlagarcú 2007.08.12. 19:55:39

Miért is útáljuk a BKV-ellenőrt?
...mert néhányszor már utaztunk érvényes jegy nélkül és ők nem kajálták
az aktuális magyarázatainkat, ezen aztán kurvára megsértődtünk és bosszút esküdtünk.
Pedig el lehetett volna annyival intézni, hogy "...hát, ez most nem jött be"
Csak egy gondolat: ...ha teszemazt egy járműre csak pénzbedobással lehetne felszállni, mindenki önként és dalolva fizetne. Nem létezne BKV-ellenőr.
Ezzel csak az emberi természetre szerettem volna utalni, tudom, hogy a dolog kivitelezhetetlen.:))))

szgyula 2007.08.12. 20:59:20

Nem, a BKV ellenort azert utaljuk (a Centrum, Intrum, es hasonlokkal egyutt), mert a BKV folyamatosan elliminalja a jegy/berletvasarlasi lehetosegeket. Ettol rohadt erkolcstelenne valik a dolog. Aki meg asszisztal hozza, azt utaljuk. Ennyi. Magyarisztantol nyugatra eddig sosem volt problema jegyvasarlas. Magyarisztanban mindig az. Berletert vegelathatatlan sorok (ha egyaltalan arulnak -- pl. Dunaplazanal nem), stb.

Egyebkent kivitelezheto, par eve meg ez volt Santiagoban (Chile). Felugrottal buszra, csengetted a 250 pesot. Tok jol mukodott.

Es egyebkent is a BKV egy ceg, mint a lakatos. Csak hatosagnak kepzeli magat, az ellenorok meg Atyauristennek.

Ja, es megegy ok, amiert (en szemely szerint) utallom az ellenort. Egyik anno osszetepte felesegem berletigazolvanyat, majd megbuntette, hogy ervenytelen berlettel utazott. Nem mondom meg melyik varosban, nehogy pereljenek :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.12. 21:26:56

ja milyen jo is volt mikor a metroban bedobtad az 1, majd 2 forintot, automata felhuzott es mentel be
csak mar nincs ekkora erteku ermenk ami eleg lenne, meg akkor is mutogattak kamu berleteket az ablaknal
orok harc, draga szolgaltatas, bar szvsz nem rossz es bliccelo utasok

jesszumpepi (törölt) 2007.08.12. 22:15:02

szgyula 2007.08.12. 20:59:20


Lehet időben bérletet venni.Én mindig megveszem 5-e előtt,amikor még nincs nagy sor.Csodálkozva nézem,hogy 5-én,6-án kígyózó sorok állnak érte.
Ha el akarja kerülni valaki a sorbanállást,akkor lehet venni 30napos bérletet a hónap bármelyik napján.
Jegyet egy csomó helyen árulnak,pl. újságosok is.És van jegytömb is.
Lehet előre tervezni.Akkor nagyon ritkán kerülsz olyan helyzetbe,hogy elkapjanak.Persze lehet abban bízni,hogy hátha nem jönnek az ellenőrök,hátha nem kérik el a jegyemet,hátha kidumálom magam.Az ellenőrzést persze sokan nem szeretik,és ha elkapják őket,hárítanak.Évtizedek óta utazom Bp-en a BKV-val,és egyetlen rossz tapasztalatom nincs az ellenőrökkel.

szgyula 2007.08.13. 09:49:47

jesszumpepi: Probaltam elore venni berletet, de Del-Amerikaban az istennek nem arulnak. Ferihegyen sem. Ko-Ki-nel remenytelen a sor miatt (barmikor). Keletiben ugyszinten (ezt is probaltam). Gyujtojegy beszerzese hasonlo kihivas, mint a berlete. Ez regen nem igy volt. Aztan volt egy idoszak, amikor a BKV ugy dontott, hogy bizomanyi jegyarusitas megszuntetendo, igy ujsagos, trafikos meg megszuntette az arulast. Ezt vegre valahara korrigaltak valahogy, de most is kihivas berletet, gyujtojegyet venni. Meg ejszaka normalt.

Ezzel szemben Munchen (ott lakom): *minden* metromegalloban van automata, ahol barmikor (uzemidon kivul is) meg tudod venni berletedet. Jegyet ugyszinten, de jegyet (egeszen napijegyig) akar a buszon is vehetsz automatabol. Bliccelok aranya 2.5% korul ingadozik. Es normal munkabajarot kethavonta ellenoriznek atlagban, tehat meg sem eri kozgazdasagilag berletet venni (Haviberlet kb. buntetes ara).

Es valami nagyon nem stimmel. Ott vannak az uj jegyarusito gepek. Amik siman alkalmasak lennek mindenfele arulasara. Magyarorszag software nagyhatalom. Akkor most mi van? Valaki nem birt egy 10 elemu menurendszert megirni Windowsra?
Vagy valaki nem akarja, hogy megirodjon?

arkadok alant 2007.08.13. 10:49:54

Emberek, ami a legborzasztobb az egesz bekaveban, az hogy ha 3*1 megallot utazom, akkor en most 3 vonaljegyet hasznalok el kb fel oran belul...Na ez a verlazito, es szerintem ennek nincs parja a zunioban...

Rosszindulatú Vászka 2007.08.13. 11:00:22

Rák Attantam 2007.08.12. 12:06:26
Bocs, többet nem fog előfordulni :)

S.nob 2007.08.12. 12:31:55
Pont jártam úgy, hogy az autómata nem működött, a pénztár meg zárva volt, ujságos kioszk úgyszintén.

szgyula 2007.08.13. 11:15:22

Tenyleg nem tudok ilyenrol. Tipikusan van egy 500Ft koruli jegy, ami egy *utazasra* szol (ertsd A-bol B-be, mindegy hogy). Rovid utra meg van egy fele annyiba kerulo (szinten atszallhatsz vele). Mar elnezest, de sok 10 milkoba kerul egy busz (villamosrol nem is beszelve). Ehhez kepest nevetseges osszeg lehet a metrobol jol ismert datumbelyegzo. Ezek utan lenne egy jegy, amit az elejen lestemplizel, azt par orat jo.

Kicsit mas Baltimore, ott nincs belyegzo a buszon/metron. Felszallas csak sofornel, de lehet tole venni jelkepes osszegert egy 'folytato' jegyet, ami jo a kovetkezo buszra (de csak egy oran belul -- visszaelni vele nehez).

Masik szivatas a berleteknel van. Brutal progressziv. Hetijegy tobb mint fele a havinak, ha jol tudom...

bismillah 2007.08.13. 13:22:15

amúgy egyáltalán nem bizt, h a fenti ángílusok bliccelni akartak, a Deákon a 2-es metróból kipattanva 2 járaton mehetsz fel, ha véretlen azon indulsz el, ami a 3-as metróhoz vezet, de te inkább ki szeretnél menni, akkor szíttál, mer elvileg újabb jegyet kellett volna érvényesíteni. ha csak a kijáratot keresed, akkoris. ez magyarként is későn esett le, nemhogy ha turhista lennék. arrul nem is beszélve, hogy jobb helyeken átszálláskor nem kell új jegy, oszt erre se számítanak :S

jesszumpepi (törölt) 2007.08.13. 19:36:09

Egyetértek veletek abban,hogy a Deák tér labirintus,én évekig jártam arra naponta,így kiismertem,de másnak nehéz lehet.
A BKV egy szocializmusból ittrekedt zárvány,ugyanúgy,mint a MÁV.
Biztos,hogy nem lehet mindig jegyet,bérletet venni.
DE!A bliccelők egy része tudatosan bliccel.

Tinyó 2007.08.14. 09:31:04

Igen tisztelt Rák Attantam úr!

Bizony nekem könnyek szöktek a szemembe.

sententia 2007.08.22. 17:18:07

Sziasztok!Érdekes témakör a BKV és ellenőrei...Főleg hogy szóbakerült a szocializmius és a kapitalizmus is.Nos volt szerencsém tavaj Moszkvában használni az ottani közlekedési vállalat járműveit és úgy egyáltalán a közlekedési hálózatot.Sok érdekes észrevételem született,melyek tanulságosak.Először is hadd kezdjem azzal,hogy a moszkvai metro jövedelmező.Igen,lehet ezen hüledezni.Na de hogy miért is az?Igen egyszerű válaszokat találtam,melyet egy óvodás is képes gyorsan megválaszolni,ha utazik Moszkvában.Vagyis:
csak jeggyel utazhatunk,mivel a metrónál kapuk vannak.Kis gondolkodás után sokan felteszik a kérdést.És a buszok meg a villamos?A válasz : ott is kapu van!Most jöhet a csodálkozás és a kételkedés,hogy az lehetetlen és kivitelezhetetlen.Pedig nem az.A járatok sűrűn közlekednek és nincs sorbanállás,késés.Hozzáteszem, 10 milliós városról van szó.És a csattanó: nincsenek ellenőrök!:) Nincsenek bunkó sajátzsebre dolgozó karszalagos egyének akiknek a közlekedési társaság több milliós bérköltséget fizet évente!!!Naná,hogy nyereséggel zár a társaság.És mindenhol tisztaság van.A biztonságunkra rendőrök vigyáznak.Minden metróállomáson rendőrörs van.Nincs is olyan mint az amcsi filmekben,hogy lazán átugrik valaki a kapu felett.Szóval az oroszok vadkapitalisták.Vagy mégsem?Ez ugyanis a rendszerváltás előtt ugyanígy működött.Szóval nem értek egyet azzal,hogy a BKV meg a MÁV "egy szocializmusból ittrekedt zárvány".Egyszerűen a hozzánemértés uralkodik kishazánkban.
Egyébként nem egyedülálló a moszkvai példa a világon.Miért csak nekem tűnik fel,hogy ez Ukrajnában is ugyan így van évtizedek óta!?Néha szégyellem,hogy magyar vagyok.
Joggal vagyunk cinikusak,elégedetlenek a BKV-val szemben.
Persze lehet mondani,hogy szegény ellenőröket nem szabad csak úgy utcára tenni máról holnapra.Pedig ezt kell tenni.Mi adózók szívunk a sok tuskó miatt és a szinvonal zuhan egyre lejjebb,veszteséget veszteségre halmozva.
Persze a jegyárakban tartjuk a nyugat európai szintet.Kétséget kizáróan tartjuk...Minden másban még a kelet európait sem érjük utol.

süti beállítások módosítása