Tékozló Homár

Ránk szól a házmester

2007.08.14. 12:20 | jackyll | 138 komment
Fura, de eddig nem halmozták el a Homárt jófajta társasházi backdoor-üzenetekkel, így Gábor a területi nyertes a gondnok ultimátumával. A közös költség nemfizetése tipikusan olyan stresszforrás, amit levelezőlistán anyázás hiján (pedig ha tudnák...) a következő lakógyűlésen ordibálásig a faliújságon lehet melegen tartani:
Kb 10 perce értem haza 12 órányi meló után. Nagy örömömre lift ajtaján ezt a papírt találtam. (Elnézést a gyenge minőségért, telefonnal készült.) Egy tízemeletes házban lakom, elég kellemes volt lépcsőzni holtfáradtan. Édesanyám szívbeteg, nem bírja a lépcsőzést, így szó szerint be lett zárva a lakásba. Tudtommal ezzel korlátoz a személyi szabadságomban, ergo be lehet perelni. Ha tényleg nem lesz megcsináltatva a lift, megtesszük a megfelelő lépéseket.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hoppacska72 2007.08.14. 12:22:19

ez szép
Lehet,hogy az ő zsebébe kellene keresni a pénzt

johevi 2007.08.14. 12:24:39

Nem a többi lakóval kellene kitolni, hanem pl úgy módosítani a Társasházi szerződést, hogy x hónap késés után jelzálogot rak a ház a lakásra.

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.14. 12:26:17

...majd a legvégsö esetben lebontjuk a házat, igy a probléma megoldódik. Mindenki mehet, amerre lát.

Drasztikus egy közösböhm lakik abban a házban.

Ja, hogy el ne felejtsem: aki panelban lakik, az sikeres ember nem....

Baloo 2007.08.14. 12:26:38

A nemfizetők ellen van jogi megfejtés is, nem kell a többi böcsületes lakót szopatni így. Az persze már nehéz kérdés, hogy ha a társasház likviditási gondokkal küzd, akkor hogy fizetik ki mondjuk a lift kötelező karbantartását...

Rák Attantam 2007.08.14. 12:26:43

Egyszerű: közös képviselőt elszámoltatni a pénzekkel!
Ha hiány van, fizesse ő a liftet. Ellenkező esetben kéretik a buxákat kinyitni.
A lift nem fog ingyé' megjavulni.

Palkovicsné 2007.08.14. 12:31:38

Khmmm.... A liftet nem mi rontottuk el... de laptopot nyerhettek... ha kisorsolunk....

Céadaoin (user ID 44540) 2007.08.14. 12:32:22

Sajna a lakásra rakott jelzálogtól / ért / kedvéért a szerelő valóban nem fogja megcsinálni a liftet. Ez egy érdekes módszer a népharag "megfelelő" mederbe terelésére... (gy.k.: üvölts azzal, aki nem fizetett, ne velem...)

mindazonáltal, pofám, azazhogy ajtóm leszakad...

nem várt fordulat 2007.08.14. 12:33:51

ki kell rakni a listát kik tartoznak.
ez már önmagában szégyen, egyébként meg 2 hónap után behajtás.

A Harmadik Oldal 2007.08.14. 12:34:09

mocskos egy undormány dolog a panel

"ergo be lehet perelni. Ha tényleg nem lesz megcsináltatva a lift, megtesszük a megfelelő lépéseket"
-ezt úgy érted,hogy kifizeted az elmaradt közösköcséget?

Meklén és Tamara 2007.08.14. 12:34:51

amúgy Ti befizettétek a közös költséget?

Manyizga (törölt) 2007.08.14. 12:35:13

Kulcsos liftet! Akinek van tartozása, az nem kap kulcsot... :D

A Harmadik Oldal 2007.08.14. 12:36:19

sőt,ne csak kulcsos liftet,hanem kulcsos lépcsőházat
aki nem fizet,nem kap kulcsot

Bérgyilkos Bohóc 2007.08.14. 12:44:52

A közösképviselőt megrugdosni, az érintettekből a milliókat kipofozni!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.08.14. 12:56:34

látom itt is nyelvprofesszor a közös képviselő.

az felirat első része igen kifinomult, bár egy deka értelem sincs benne. többszörösen összetett mondat összevissza - egyeztetés? miafaszaz?

a közös költséggel a legtöbbet tartozók be nem fizetik az elmulasztott milliókat befizetni == a legtöbb közös költséggel tartozók be nem fizetik (több milliós) elmaradásaikat??? vagy rosszul érzem?

Sikertelen Embör 2007.08.14. 12:56:42

A kulcsos ötlet jó, csak sajnos az a megoldás is pénzbe kerül. Viszont valóban ne az egész közösség bűnhődjön mások hibája, nemtörődömsége, vagy személyes anyagi problémája miatt. Véleményem szerént a gondnoknak másképp kellene kezelni ezt a problémát. Ha így megy tovább, letépi valaki az ajtaját. (Téglaházban lakom, nincs lift, nincs lift!)

buksikutya 2007.08.14. 12:59:01

nem lehet kitenni a listat, hogy kik tartoznak. egyreszt tiltja a tarsashazi torveny, masreszt alkotmanyos es szemelyisegi jogokat sert.

jobb helyeken ezt ugyvedeken keresztul intezik, nem pedig ilyen "gyerekes" modon.

kokoro 2007.08.14. 13:01:32

ma lift, holnap meleg víz,télen fűtés, jövőre lakásod se lesz

MindenhatOO · http://mindenhatoo.blog.extra.hu/ 2007.08.14. 13:03:11

Azt kell mondani, hogy bizonyos szempontból jogos... El is verhetik a nemfizetőket, pénz akkor se lesz a javításra amíg nem fizetnek...

Armador 2007.08.14. 13:06:54

Hát kellemetlen lesz Batz papucsban felmászni a huszadikra...
Elég ratyi lehet a közös képviselő, váltsátok le, nem fajulhat addig a helyzet, h ilyenekt írogasson vmi suttyó gondnok.

Mária 2007.08.14. 13:07:39

Egyébként mi az, hogy a LEGTÖBBET tartozók???

Aki tartozik, bámennyivel, nem kellene megvárnia, hogy miatta tényleg ne legyen víz, gáz, satöbbi...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2007.08.14. 13:07:48

Olyan nincs, hogy valaki ne tudja kifizetni a közös költséget.

MosoMasa 2007.08.14. 13:09:43

Helyi (lokális) kiskirályoknak kis koronát!!!! Éljen a nép!

Vadóc9 (törölt) 2007.08.14. 13:10:06

A rendesen fizetőnek ki védi meg az alkotmányos és személyiségi jogait?

kérdések órája 2007.08.14. 13:10:39

a gyárban a portás, a házban a gondnok a legnagyobb úr! ebből is látszik!

Seduxen (már NEM dr.) 2007.08.14. 13:11:25

Az tuti, hogy ezt a gondnok rakta ki? Lehet, hogy egy laptopot nyerő batz papucsos, argentin mezben, lejárt inkallos indapassal mászkáló ősi román lakó ragasztotta ki, akinek a forradalom már letépte az ajtaját.
Lehet, hogy ő tartozik a "közös költséggel legtöbbet tartozók" prominens alakja, és ezzel akarta megosztani az "ellenséges" erőket :-)

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.14. 13:11:48

A tartozást befizetök között palkovicsné fog laptopot sorsolni....a nyereményadót meg eldorbézolják.

Seduxen (már NEM dr.) 2007.08.14. 13:12:54

Bocs, levélírói magasságokba emelkedtem:
Lehet, hogy ő tartozik a "közös költséggel legtöbbet tartozók" prominens alakja
Szóval a mondat elején a "tartozik" szó stornó, úgy minnyá lesz értelme.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2007.08.14. 13:13:56

Céadaoin:
Nincs. Ez is csak fidesznáci propaganda.

Céadaoin (user ID 44540) 2007.08.14. 13:15:14

Béla, a Kun:
kívánom neked, hogy se te, se a családod, se senki aki fontos neked, ne kerüljön ilyen helyzetbe. Pont.

Seduxen (már NEM dr.) 2007.08.14. 13:16:06

Megjegyzem az szomorú, ha egy X. emeletes társasházban olyan szarul gazdálkodnak a közös költséggel (ami alsóhangon is 5-6.000.-Ft/lakás), hogy ennyi ne legyen a kasszában. Ott a közös képviselőt is megkérdezném, hogy is van ez!?
Mindentől függetlenül én is azt mondom, hogy max 2-3 havi tartozás után jelzálogot a lakásra. És ha jönne a végrehajtó kilakoltatni, tuti kifizetné az összes, aki tartozik. Ilyen szomszédunk anno nekünk is volt: 200.-300.000.-Ft-tal tartozott (ebben közüzemi tartozás is volt), ehhez képest minden évben külhonban nyaralt a család. Amikor nyakára tették a kést, érdekes mód, a helyszínen akart fizetni...

pizsama 2007.08.14. 13:17:18

Újépítésűben be se kapcsolták addig, míg ki nem egyenlítette a lakóközösség a tartozását, úgyhogy másfél hónapig gyalog jártam az 5.-re, sose voltam olyan fitt meg sovány!

2007.08.14. 13:19:03

El kell adni a lakást és át kell költözni egy olyan lépcsőházba ahol jó a lift.

kérdések órája 2007.08.14. 13:21:27

A lift ősi román közlekedési eszköz!

holdfenytolvaj 2007.08.14. 13:21:36

Nincs lift? Ehhhe... Ehhhe... Egy éve költöztem egy újépítésű társasházba, most két hete nincs melegvíz, mert a sok agrárcsemete nem fizet. És nem azért mert nem tud, hanem mert nem akar... Sajnos a törvényes megoldás kicsit lassú, de hatásos. 90 nap nemfizetés után bírósági felszólítás, majd jelzálog a lakásra, ha még mindig nemfizet ingatlan eladásra kerül. Jobb eset, ha már van rajta jelzálog, mert akkor a bírósági felszólítás után azonnal eladásra kerül a lakás...

2007.08.14. 13:28:22

No, akkor nem annyira bánom, hogy 4 emeletesben lakom a 2.-on...:)))
Nem mellesleg: az, hogy hogyan bánnak a közösktggel nyilván nem mellékes, de most nem releváns. A lényeg, hogy egy-két idióta mindig úgy gondolja, hogy egy társasházban semmi senkié. Ha nem fizet ugyanúgy lakhat ott. Na, ezt szüntetném be. Igenis legyen olyan, hogy kihajtják az utcára, ha lakni tud, de fizetni nem. És a lakóközösségnek is ki kellene közösítenie, nem csak elnézni mellettük, ha összefutnak.

2007.08.14. 13:30:49

Van összeghatára a lakáseladásnak hatósági úton? Úgy értem mennyi a max tartozás, ami után már eladják a kecót?

MuRanYi76 2007.08.14. 13:32:58

Szerintem valaki monnyon le.

hulyemagyar 2007.08.14. 13:37:26

"...be nem fizetik az elmulasztott milliókat befizetni..."
Okoooooooooos.

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.14. 13:37:45

A nemfizetöknek személyesen kellene fizetési felszólitást küldeni egy féltéglával kibalanszirozva. Természetesen ablakon keresztül, úgy hatásosabb.

Seduxen (már NEM dr.) 2007.08.14. 13:44:11

Traktorka: asszem a társasház lakógyűlésén lehet az SzMSz-ben elfogadni, hogy mekkora tartozás után terelik az általad említett jogi útra a dolgot.
Azt a részét persze én sem vitattam, hogy inkább a fizetni nem AKARÓ férgeket kellene elővenni, de neki ugye különböző jogai vannak.
Mint a történetben a levélírónak, meg a mamának gyalog felmenni az x emeletre...

reggy 2007.08.14. 13:47:29

Aki az elsőn lakik az azután a tacapao utánn biztos nem fizet közösköltséget.

2007.08.14. 13:50:27

Az elsőn kell lakni, oszt jónapot. De tényleg ganéjság, ha valaki nem fizet, aztán az ilyeneknek közbe ott a Szutyuki a ház előtt, meg laptop szülinapra a hülyegyereknek. Viszont az is undorító, hogy aki fizet, mégis gyalog járhat teszem azt a hetedikre.

Vonatos Flash játék · http://trainhelp.i-host.hu 2007.08.14. 13:53:47

A megoldás:
Házmestert a huszadik emeletre költöztetni :D

Tiko 2007.08.14. 13:55:26

Nalunk a legmagasabb tartozas egy alkesz csalade, 300k HUF. Bazz, reggel 6:30, es mar matt a mami, majd megjon fiucska melobol, es szinten mattra teszi magat. Sztem 2 napi alkohol-szamlabol tudna fedezni a havi kozos koltseget..

Hal Isten, keves a hazban az adosok szama, es ha jol emlekszem, az ot koveto olyan 30k-val log.

nyekk 2007.08.14. 13:56:10

Traktorka! Meg mi van, ha aki tartozik, annak már jelzálogkölcsönnel teljesen meg van terhelve a lakása. Arra hogy tesznek jelzálogot?

Lfj 2007.08.14. 13:56:52

Egyszeruen zsenialis otletek halmozodtak itt fel! Ahaha! :D
Mindenesetre fsz-en leszarom a liftet, de ettol fuggetlenul a kozoskltsg. es az aram amit eloszor befizetek!
A tobbit nem tudjak (a MI panelhazunkban) kikapcsolni, vagy nem szamit ha kikapcsoljak (tv,net stb...)
Halkan megjegyzem, hogy bar nekunk nincs ilyen dolgokkal gondunk, szepszammal akadtak es akadnak(sajnos) barataim akiknek gondot jelentett 1kg kenyer megvetele is, persze ilyenkor lehet valasztami: lift, vagy kaja? Mindezt egy 4 gyermeket egyedul nevelo anyanak...

Tiko 2007.08.14. 14:00:09

"Traktorka! Meg mi van, ha aki tartozik, annak már jelzálogkölcsönnel teljesen meg van terhelve a lakása. Arra hogy tesznek jelzálogot?"

Teljes jelzalog? Fogas kerdes:D Gondolom a jelzalog tulajdonosa benntartja meg oket:D

gyepetto baggio 2007.08.14. 14:08:08

es en meg foldszinten lakom, meg is annyit fizetek mint az a rohadek, aki a legfelson, es lifttel jar.
bassza meg, azt sem tudom, hogy hany emeletes a hazunk? talan 5. vagy 4?
ha hazaerek, liftezek egy kurva jot.

meg jo, hogy a vizzel sporolok, mert megallitottam a vizorat. na, azt majd fizetik a tobbi rohadekok

gyepetto baggio 2007.08.14. 14:09:42

ja, mellesleg nalunk ugy van most, hogy aki nem fizeti be a felujitasi munkak dijat (gazt cserelnek, amihez van hozzajarulas), ami aranyos a tulajdoni hanyaddal, akkor annak egybol megy a jelzalog a lakasara, utana meg hipp-hopp arveres. ennyi.

Seduxen (már NEM dr.) 2007.08.14. 14:13:01

Hát ha teljes jelzálog van a lakáson, arra már újabbat nem tudnak rátenni, az sanszos.
De ha nem a teljes vételár hitelből ment, ergo csak monnyuk a lakás 50%-át terheli a hitel, akkor is gubanc lehet abból, hogy a legtöbb bank elidegenítesi tilalmat is bejegyeztet, tehát a közüzemi tartozás miatti jelzálog alapján el is akarnák adni a kérót, a bank még mindig beinthet...

KopaszMercis 2007.08.14. 14:13:39

ezert kell kerteshazban lakni :P

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.14. 14:14:35

A lakótelepben az a jó, hogy ott attól is idegbajos lesz a t.lakó, ha hazamegy. Cserébe fizethet közös köcsögséget, meg hallgathatja a szomszédokat. Én mondom okos ember vót, aki kitalálta...

stichus 2007.08.14. 14:22:35

aki nem magánházban lakik, nem lehet sikeres ember. mamának ingyenpapucsot. nem fizető ősrománoknak leszaggatni az ajtaját

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.14. 14:31:50

palkovicsné nam lakott abban a házban? Lehet, hogy azér lett hajléktalan...

Tiko 2007.08.14. 14:32:40

Teljes jelzalog eseten is van felelosegre vonhato tulajdonos. Olyan nincs, hogy a bank ill. benntlako egymasra kenven a szart, a tobbit szivatja.

KopaszMercis 2007.08.14. 14:32:49

te mi ez a:
1) nem lehet sikeres ember
2) letepem az ajtajat
3) osi roman szokas
4) batz papucs (olvastam egy posztot itt a homaron hogy valaki batz papucsert rohangalt az egesz varosban.. na es?)
valaki felvilagositana? koszi

jesszumpepi (törölt) 2007.08.14. 14:40:32

A házmester,gondnok és közös képviselő nem ugyanazt jelentik.
Az "ántivilágban" volt a házmester,aki éjszakára bezárta a kaput,és pénzt kellett adni neki,ha éjszaka felkelt kinyitni.Beszedte a házbért a tulajnak - aki gyakran maga is a házban lakott - takarított,stb.Cserébe lakhatott a házmesterlakásban.
A szocializmusban gondnok volt,aki szintén lakhatásért intézte a ház ügyeit.
A házmesterek és gondnokok sokat tudtak a lakókról,a rendőrség gyakran informátorokként használta őket.
A közös képviselő a rendszerváltás után jelent meg a társasházakban.A lakótelepi házakban más a gondnok és más a közös képviselő.

Más:A rokonságban van lakótelepi és kertes házban lakó is.Hangos,kellemetlen szomszédot éppúgy,mint csendeset itt is,ott is kifoghatsz.A lakótelepen közös költség van,a kertes házban meg kerti munka,kerítésjavítás,háztető,eresz stb.

groovejet 2007.08.14. 14:43:11

Hát biz mondom, szar lehet társasházban lakni. Falun alig bírom elviselni a szomszédaim, bár ez igaz visszafele is :-D

(f)ordítógép 2007.08.14. 14:46:49

Azért vitatkoznék néhány kedves, panelt szidóval...új építésűben - itt is olvashattuk - ugyanezek a gondok, csak abból még az anyagot is kispórolták. Egy éves lakásban potyog a csempe, leesik a falról a wc(!) 20 millért. Cs.háznál is tudsz "jó" szomszédot fogni, vannak erre is príma példák...

Tiko 2007.08.14. 14:50:21

A szomszed, szomszed marad, itt is ott is. Es ez igaz allamokra, vagy akar foldreszekre is.

Az blama, hogy kerteshazban csak es kizarolag joszomszedi a viszony. Ennek forditottja is blama a tarsashazakat illetoen.

KopaszMercis 2007.08.14. 14:50:34

Céadaoin
Ez most valami filozofiai cucc akar lenni?
Barki aki tudja, pl Te :P

Seduxen (már NEM dr.) 2007.08.14. 14:50:34

Tiko: nem azt mondtam, hogy nincs felelősségre vonható személy, csak egy jelzáloggal megterhelt lakásnál ha rá is tudnak tenni még egyet, nem biztos, hogy a bank hozzájárul az értékesítéshez. Persze jogi útra ettől még lehet terelni a dolgot. De amire az lezárul, már az egész panel összedőlt...

Seduxen (már NEM dr.) 2007.08.14. 14:52:52

RákAttantman ezt is versbe foglalhatná... Hol van ilyenkor, amikor a blog-társadalom efféle kultúrára vágyik!?!?

KopaszMercis 2007.08.14. 14:55:17

meg mindig valaszt varnek erre, mi ez a:
1) nem lehet sikeres ember
2) letepem az ajtajat
3) osi roman szokas
4) batz papucs (olvastam egy posztot itt a homaron hogy valaki batz papucsert rohangalt az egesz varosban.. na es?)
valaki felvilagositana? koszi

nikii 2007.08.14. 14:57:29

"KopaszMercis 2007.08.14. 14:32:49
te mi ez a:
1) nem lehet sikeres ember
2) letepem az ajtajat
3) osi roman szokas
4) batz papucs (olvastam egy posztot itt a homaron hogy valaki batz papucsert rohangalt az egesz varosban.. na es?)
valaki felvilagositana? koszi"

Nem a Batz papuccsal volt a baj, hanem hogy az ollóját csattogtató közösség szerint lúzer volt a tag. A többinek is meg van a maga eredete, olvassál visszafele!

Céadaoin (user ID 44540) 2007.08.14. 14:58:21

Kopasz Mercis, lásd, kivel van dolgod: :-P
1) nem lehet sikeres ember - tudtommal ez csak úgy jött és maradt.
2) letepem az ajtajat - lásd: mosógép és szemétdomb valamint újrahasznosítás mélyfilotóziai összefüggései (ha már ilyennel gyanúsítottál meg :-D )Konkrétan, ha kidobsz egy mosógépet, annak le kell tépni az ajtaját.
3) osi roman szokas - csak sejtem, hogy ez is jött, látott és győzött.
4) batz papucs - pontosan amit láttál; a fazon a rinyálásért megkapott egy piszok drága gyógypapucsot, amitől pofám, azaz ajtóm leszakad... :-D

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.14. 15:00:32

imitto27 2007.08.14. 14:46:49

"leesik a falról a wc(!) 20 millért."

Merrefelé épitik a wc-t a falra? Mer arrafelé nem nézelödök lakásügyben:DDD

Vizszintesen elég nehéz lehet szarni...bár ki tudja....

Cardamon 2007.08.14. 15:04:47

Segítsünk !

Kérjük el a társasház bankszámlaszámát és adjuk meg a laptopot nyert, fizetni kivánnó egyedeknek . Igy a hülyeségükkel még segítenek is.
Azért annak letépdesném az ajtaját aki szarik fizetni!

Sasha 2007.08.14. 15:08:05

"MA LIFT, HOLNAP MELEGVÍZ,TÉLEN FŰTÉS NEM LESZ!!! "

ezt vágom de mi köze a fűtésnek meg a melegvíznek a közös kőccséghez? nem lesz a liftaknában meg a lépcsőfeljáróban melegviz? és? tudtommal sehol sincs közös csap..........

KopaszMercis 2007.08.14. 15:11:22

Céadaoin
ja tenyleg emlekszem arra, hogy nehogy a gyerekek bezarjak magukat vagy ilyesmi :)
Es hogy a zvolt irva angolul hogy "dispose of according to local regulations" vagy ilyesmi magyarul meg tepd ki a kabelt meg tepd le az ajtajat
a sikeres ember nem lehet meg a roman duma nekem nem bejon! :)

Lfj 2007.08.14. 15:21:07

A lenyeg akkorsem valtozik. Eza hazmester/gondnok/kozoskepviselo egy tr0lloid lof...

KopaszMercis 2007.08.14. 15:24:12

En szeretem a kollektiv bunteteseket amugy. Csapjunk a lecsoba es nezzuk ahogyan egymast uti a sok fasz :)

elisabetta 2007.08.14. 15:24:12

kulcsos lift? az sem a legjobb megoldás. csodálatos, mikor csomagokkal felpakolva először mindent le, ajtó kinyit, beszállás. mindent le, kulcsot háromszor elejteni, zárba helyezni, indulás. fent kulcs ki, ajtó nyit, minél kevesebb dologt elpotyogtatva kiszállás és már meg is érkeztél. :/ és ez még hagyján, de ha vendégek/csomag/szerelő/étel érkezik, akkor le kell menni értük, hiszen a liftet csak a lakók használhatják. szóval ez sem sokkal jobb megoldás.

gyepetto baggio 2007.08.14. 15:32:08

"Vizszintesen elég nehéz lehet szarni...bár ki tudja...."

en voltam mar olyan reszeg, hogy fekve fostam mint a bivaly

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.14. 15:37:54

KopaszMercis 2007.08.14. 14:55:17

Ajtó:
homar.blog.hu/2007/07/05/geprombolas_indesit_modra

Papucs:
homar.blog.hu/2007/07/04/p111599#more111599

Többet nem segitek:)


gyepetto baggio 2007.08.14. 15:32:08


Meséjjj!!!

Amúgy én a falra szerelt wc-be történö szarást vizionáltam. Ha a wc a falon van, akkor a paciensnek állva kell belecélozni....max elöre dölni lehet. Ergo ha a manyus 90 fokos szöget zár be a lábaival, akkor van csak esélye beletalálni:DD

KopaszMercis 2007.08.14. 15:40:50

gyepetto baggio:
van aki beszel rola, van aki csinalja
ugy latom te csinalod :P

2007.08.14. 15:55:17

gonoszság ON
érdekes amikor fizetni kell mindenkinek van talonban szívbeteg anyukája, rokkant nagybácsi, háborús veterán dédi, máig is harcoló német alakulat stb, stb.

zdrabik 2007.08.14. 15:55:43

hali
A közös költség nem befizetés nálunk is bevált dolog, a baj hogy sok a tényező
fizessem be/ne fizessem be:
+köcsög aki nem fizeti be a dolgait
+vállaltam a szolgáltatás igényemet(odaköltöztem)
-qrvára semmit nem kapok cserébe
-én ingyen is fenn tudnék tartani egy ilyen lepratelepet
-1 évig nem is tudtam hogy hogyan kell befizetni a pénzt
-mikor először találkoztam a képviselő "asszonnyal" odaóbégatta nekem, hogy he, maga az aki nem fizet he? Kiderült hogy aki előttem lakott a lakásban az sem fizetett, namármost ezt is évek óta rám akarják kenni, holott én a legelején leadtam az előző lakó adatait hogy belőle verjék ki a pénzt ne belőlem.

Most az a helyzet hogy néha befizetek 1-2 tizezrest de van tartozásom bőven, a végső megoldás az lesz hogy kifizetem a tartozást és eladom vmi baleknak a lakást.

jah, az előző képviselőt kb elkergették a lakásból(késelés, tégladobálás, gyujtogatás, minden volt). Azóta van egy másik, aki egy fokkal jobb, de nem sokkal...

holdfenytolvaj 2007.08.14. 16:06:31

Azért ennyire ne legyünk már földhözragadtak. Mi a furcsa a falra szerelhető wcben? Olyan mint egy normál hátsókifolyású porcelándisznó, csak nem a földre van csavarozva, hanem a falra... www.caracalla.hu/photo/termek_gyar/72_2.jpg

Seduxen (már NEM dr.) 2007.08.14. 16:30:11

holdfénytolvaj "feladványa" lehetne random következő kínzó kérdése (áldassák a Subba-család...):
Melyik a rötyó, és melyik a bidé?
Té'lleg: melyik MELYIK?

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.14. 16:52:12

holdfenytolvaj 2007.08.14. 16:06:31

Hehe, azér ez nem az a lakótelepi sztenderd...

trolipotlo 2007.08.14. 17:16:07

Sztem az alsó szinteken lakókat úgy lehet bevonni a közös teherviselésbe, hogy náluk meg bekapcsolják addig a fűtést, amíg a többieknek nincs lift. Így mindenki egyaránt izzad. :)

pingpong 2007.08.14. 18:43:43

sztem ezt a büntit a házfelügyelő magától találta ki, műxik az a lift, csak ő nem hagyja, mert büntet.

volga 2007.08.14. 18:46:24

www.caracalla.hu/photo/termek_gyar/72_2.jpg

Ezeknek a klotyóknak van használati utasítása, miszerint csak 80 - 90 kg-os embereket bír el. Biztos azért szakadt le, mert valaki túlsúlyos.

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.08.14. 19:29:18

"Net_Elek · farm.blog.hu 2007.08.14. 15:37:5

Amúgy én a falra szerelt wc-be történö szarást vizionáltam. Ha a wc a falon van, akkor a paciensnek állva kell belecélozni....max elöre dölni lehet. Ergo ha a manyus 90 fokos szöget zár be a lábaival, akkor van csak esélye beletalálni:DD"

Íme!
i17.tinypic.com/6bciipe.gif

Mit nem lehet rajta érteni, így kell használni a falibudit. Nem árt, ha van egy még le nem tépett ajtajú mosógép, aminek neki lehet feszülni a folyamat közben, hogy ülepünkkel teljesen betapasszuk a buderáj nyílását.

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.08.14. 19:43:50

Ja, ha rajta maradsz lehúzáskor, akkor bidéként is funkcionál.

fingucca 2007.08.14. 20:23:07

Egyszer közös képviselőként meghúztam azt a lépést,hogy nyilvánossá tettem mindenkinek az egyenlegét.Azt a felháborodást amit a tartozóktól kaptam!Mindegyik a jogaikkal picsogott.Persze én a kötelességeikre emlékeztettem őket.A fizetési morál meg maradt a régiben.

struc 2007.08.14. 20:41:08

Az a poén, hogy mindig az tartozik, akinek a legtöbb pénze van!!!
Lehet tudnak valamit, ezért van pénzük?
Ajtószaggatás közben kérdezze már meg valaki!!

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.14. 20:55:45

pina_csaba 2007.08.14. 19:29:18

Ez az, errü mesélek:))) Ez az ábra szemlélteti a falra szerelt wc prototipusát. Az külön öröm, hogy a leszabható ajtajú mosógéppel izmozik a t.user.

A problemma akkó keletkezik, ha a mosógép hirtelen elmozdul a helyéröl. Ilyenkor a földreszarás minösitett esete fordul elö. Érdemes emiatt a mosógépet a szemközti falra szerelni, akkor max. faldöntéssel lehet mellébrunnyantani.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.08.14. 21:34:48

Ebben a házban többezer lakás van? Mert a közös költség azé' nem az a nagy összeg amiből milliók jönnek össze...

(f)ordítógép 2007.08.14. 21:36:15

A potyogó csempe, penészedő fal 1 éves társasházban található az Egressy úton...a leszakadó budi munkatársam 1,5-2 éve "elkészült" családi házában található, a fent említett hátsó öblítésű - és nem a wc adta meg magát, a környező fallal és a sráccal együtt került földre munkába indulás előtt úgy hajnal 5-kor...az ő története az építtetővel is megérne ide egy postot, csak hát ő nem túl beszédes figura. A lényeg, nem kell lehúzni a panelt, a mai magyar építőipar sokkal gányabb trágyadombokat gyárt futószalagon. Én eddig nem bántam meg a panelt - bár ha egyik reggel egy cikkben látotthoz hasonló cetli lesz a liften, a kilencediket lehet átkozni fogom :)

dred bíró 2007.08.15. 00:21:33

én "tégla-panelben" lakom jelenleg, 4 emeletes. közös költség 6 ezer/hónap. nem kevés. de ha valaki nem tudja fizetni, akkor ne sírjon ríjon, hanem oldja meg a gondját ahogy tudja. dolgozni dolgozni. szegény vágási feri is pakolta a vagonokat a gazdagréti panelért. ha meg nem megy, akkor lakás elad, tartozás kifizet, és elhúz olcsóbba vidékebbre, falura. melegviz, ill. fűtés azért nem leszen, mert annak a berendezés(ek) nek a javítása, karbantartása, biztonsági felülvizsgálata, engedélyeztetése is komoly pénzbe kerül. meg persze a gáz is egy társasházi közös kazánnál, és a kéményt sem ingyen kotorják...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.15. 00:26:07

30 emeletes toronyhazban lakom, ha nekem a batz papucsommal 26 emeletet lepcsoznom kene, letepnem mindket lift ajtajat, eladnam a mehbe es vennek telre propanos melegitot, nyarra meg mobillegkondit, ahogy az osi romanok csinaltak...

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2007.08.15. 01:22:46

1.közös képviselők ajtaját letépni
2.milliókkal tartozók ajtaját letépni
3.liftajtót letépni

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2007.08.15. 01:24:42

vágási ferire emlékszem. a végén a szereplők bemutatásánál mindig azt mondotta volt: be kéne vezettetni az internettet.

maccar 2007.08.15. 01:43:15

nem a jelzálog a leggyorsabb megoldás, egyszerűbb, ha a közös képviselő ügyvédje fizetési meghagyást küld a notórius tartozóknak. ha ez sem jön be akkor küldjön egy laptop nyeremény cetlit, esetleg batz papucsot, illetve meg is lehet dobálni gyrosszal a nefizetőket, vagy a zuhanyzójukba kakilni.

nyanyabanya 2007.08.15. 08:12:18

Fingucca, és a végén hogyan oldódott meg a dolog? Behajtással vagy ráhatással?

nyanyabanya 2007.08.15. 08:17:14

Dred bíró, én vidéken lakom, de ott sem egy fenékigtejfel. A télen cirka 40-50 ezer volt a gáz (ezért most 600 ezerért fafűtést szereltettünk), a ház külső szigetelése egy milka, a tető felujítása szintén (kb 20-30 évente megesik, sajna mi beleestünk, de már húsz éve ott lakunk)
Persze lehet vidéken is panelben lakni, az tényleg olcsóbb.

De nincs közösköltség és lift:-)
Hallottam már tízezres közöskőccségről is, de ott 24 órás portaszolgálat jár és medencehasználat!

2007.08.15. 08:41:58

Budai társasház: udvaron medence, közös szauna és fittnessterem, kertész és portaszolgálat, havi 40k a közösköltség.

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.15. 09:08:30

imitto27 2007.08.14. 21:36:15

"a leszakadó budi munkatársam 1,5-2 éve "elkészült" családi házában található, a fent említett hátsó öblítésű - és nem a wc adta meg magát, a környező fallal és a sráccal együtt került földre munkába indulás előtt úgy hajnal 5-kor"

Na ö akkor egy alapvetöen nem sikeres ember:DDD

nyanyabanya 2007.08.15. 09:38:40

Kulics, nekem is ez ugrott be, de az illető, aki mesélte ragaszkodott a tizeshez... Egyébként gyanús, gyanús. Lehet, hogy csak a kezdő beetetés.

Lxxxx 2007.08.15. 09:44:20

Szerintem az lenne a korrekt megoldás, ha a legtöbbel tartozóknak nem írná alá az útlevélkérelmét. (Legtöbbel tartozó=az elmúlt 18 évben egy forint elmaradása sem volt. Ha rövidebb ideje lakik a házban, várjon.)

báró Csekonics 2007.08.15. 10:00:49

Ez úgy tűnik sok helyen gond - ha nem fizeti be a parasztja mondjuk a villanyszámlát, elmű simán kikapcsolja a villanyt. De mit kapcsolnak ki, ha nem fizeti a közös költséget? A közös képviselőt?
Persze a többiekete büntetni tényleg szenya dolog - hogy egyáltalán törvényes-e azt nem tudom, de sanszos hogy nem...
Egyszerűbb lenne az inkalt rájuk küldeni, akik tartoznak... Ajtóletépés, stb.

Dócziné a ládából 2007.08.15. 10:28:19

Azért az is megér egy alapos vizsgálatot, hogy az APEH-nál milliós adóssággal nyílvántartott fószerek, cégek, KINEK A TÁMOGATÁSA MELLETT HALMOZHATTAK FÖL ENNYI TARTOZÁST???

moli 2007.08.15. 10:52:50

kedves edesanyadnak foldszintre kellett volna koltoznie, ha annyira beteg, es VALOBAN felted. de meg most is elkoltozhetsz.

Dócziné a ládából 2007.08.15. 11:12:06

Moli! Építő, hülyéket felhomályosító hozzászólásod mélyen megindított.....ha kedves édesanyád hajadon maradt volna

Attila64 · www.sagaontour.ca 2007.08.15. 11:18:31

Tuti a liftnek semmi baja. Egyszerűen a 'házmester' kifogyott az érvekből és átment drasztikusba. Szerintem azóta már letépték az ajtaját (vagy az arcát).

Kb. 10 éve javasoltam a közgyűlésen, hogy kódos lift-indító rendszert kell beépíteni, hasonlóan a kaputelefon-kapunyitó rendszerekhez.
Aki tartozik, annak törölni a kódját, nem tud liftezni. De nem szavazták meg, na miért, kik voltak a leghangosabbak? Naná a 3+ emeleti, köztudottan nemfizető lakók! És mivel sok volt belőlük, így nem lehetett bevezetni a rendszert. Utána rájöttem, hogy jobb kertet kapálni, füvet nyírni, kerítést és tetőt javítani stb...

báró Csekonics 2007.08.15. 11:29:19

Attila64 2007.08.15. 11:18:31

Nem tudom nálatok mi a divat, de mifelénk akinek egy fillér tartozása is van, az nem szavazhat! Ott lehet a közgyűlésen, mond, amit akar, de a szavazata érvénytelen...
Mióta ezt megértette velük a kk. (mert persze nem voltak tudatában) azóta persze el sem mennek a közgyűlésekre, viszont legalább nyugodtabb a buli.
Ha utólag meg ugatnak, akkor:
1. miért nem jöttél el,
2. ha nem fizetsz, ne ugass

koygaviknes 2007.08.15. 12:10:17

Nálunk is van olyan lakó, aki átlag 300-400e forinttal tartozik folyamatosan.Mikor ügyvédi felszólítást kap, betol 100e-t,és rögtön kezdődik az egész újra.Tényleg össze lehet hozni milliós adósságot, (a mi házunkban is kb ennyi van)pont az ilyen tufák miatt.Bár egyszer mintha Batz papucs lett volna a közös képviselőnkön... Nekem is van...

2007.08.15. 12:12:40

gyerekek ez meg mennyire kapcsolódik ide:
w.blog.hu/2007/08/14/p140095
!!!

nyanyabanya 2007.08.15. 13:51:29

Hát igen, elolvastam az első pár hozzászólást és majdnem lehánytam a képernyőt... Az "el lehet menni" teljesen paffá tett.

pleasantry 2007.08.15. 14:32:24

a mi tarsashazunkban mi kivalasztottnak szamitunk, mert a lakogyulesen minden alkalommal minden tulajdonosnak kiosztott listan szereplo egyik kedves csalad, amely nem mellesleg mintegy harommilliotszazezer forinttal kepes tartozni, a masodik szomszedunk.
felve jegyzem meg, hogy az, hogy minden nap talalkozol valakivel, akirol tudod, hogy uj kocsit vettek a minap, illetve mindazosszes 3 (vagy tan 4) boldogan mosolygo gyermekuket felnyalabolva kulfoldre tavoztak kicsit pihenni, illetve tavasszal ujittattak fel a lakasukat (festesmazolastapetazasparkettamindenhovaujbutormegafaszom)
nem tolti el nyugalommal az en gyenge szivemet.
a kozos kepviselo (akivel amugy szoros a baratsagunk, hiszen szerinte mikor edesanyam az elozo este ket lakattal gondosan lezart garazsajtonkat, es mellette a lakatokat felnyitva illetve lefeszitve talalta azt mondta, hogy bizonyara az eros szel tette ezt. kesobb ezt a helzyszinre kierkezo rendornek is vazolta mondjuk nem kis derultseget keltve) szettarja a karjat minden alkalommal, mikor kerdore vonja barki is.
felidegesitenek.

nyanyabanya 2007.08.15. 15:26:28

Na azért ez már télleg vérlázító.
Az ilyen esetekben vajon mikor lehet végrehajtást kérni.
Az az ember (mármint aki mindig széttárja a kezét, mikor kérdezik) pedig egy fasz, akit sűrgősen le kellene váltani. Lehetőleg arcletépés után.

moni77777 2007.08.15. 15:37:33

Ki lehet tenni a listát a tartozók nevével, lakásának számával. Budapesten , XIII Kerület a Riverside Apartmanházban is kitették, mert sok idióta nem fizetett... Ott az uszodát zárták be

pleasantry 2007.08.15. 15:39:49

nem bantom, mindig jol megnezi a melleim, nekem meg ettol jo :D

báró Csekonics 2007.08.15. 16:22:48

nyanyabanya 2007.08.15. 15:26:28

Elvileg 300k fölött lehet végrehajtást kérni.

moli 2007.08.15. 17:20:03

az en kozoskepviselom egy maganszemely.
kivancsi vagyok, mi fog tortenni, mikor felhalmoz nehany millios adosagot a haznak. milyet pereljuk el?!

gyules hetkoznap 17:00-kor, ervenytelenseg eseten AZNAP 17:30-kor.. szerintem ez siman torvenytelen. 17:30-ig dolgozok, 1 orat utazok. erre szabit kivánni nem normalis, foleg, hogy a gyules helyszine 45 masodperc setara van a haztol. miert nem lehet 19:00-kor kezdeni?!

Sweetboy 2007.08.15. 17:37:40

Cseréljétek le a közös képviselőtöket és bizzátok meg a Zöld és Zöld kft-t!
A mi 10 emeletes lakóházunkkal csodát műveltek! E-mail :zold@zz.hu

(f)ordítógép 2007.08.16. 09:03:42

Hasonló a helyzet nálunk. KK-nél ügyfélfogadás hétköznapokon az átlag ember munkaidejében, lakógyűlés szintén 16-17 óra közé igazítva...így minden kisnyugdíjas jelen van, és ha az aktív dolgozók közül esetleg egy-kettő beesik és felveti felújítást, egy rakás öreglány ugrik a torkának...

Mylady 2007.08.16. 10:13:28

Nálunk a közös képviselet semmit sem csinál. Félfogadás: hétfő, szerda 14-16 óra. Bár mikor én próbáltam bejutni hozzájuk félfogadási időben (igen, szabadságot vettem ki), nem voltak ott.
Szerencsére (?) van egy "önjelölt gondnok" a házban, aki letépi a nemfizetők ajtaját...

elegánsbéjemvés (ex fuxos) 2007.08.16. 10:19:14

Mi évente ünnepeljük azt a napot, amikor a villánkba költöztünk. Az utolsó társasház ahol laktunk szörnyű volt. Ma is köpök egyet (virtuálisan) a ház előtt, ha pont arra kell arra mennem.

báró Csekonics 2007.08.16. 10:47:54

moli 2007.08.15. 17:20:03

Nem, nem törvénytelen.
Nálunk is így van - azért, mert sokan b@sztak megjelenni akár az elsőn, akár a másodikon ÉS meghatalmazást adni valakinek, akiben bíznak. (Mert én sem mindig megyek el, de van egy néni, aki érti a ház dolgait, kb. azonos véleményen vagyunk és megbízunk egymásban. Ha tudom, hogy nem érnék oda, akkor neki adok meghatalmazást.)
Ezt az érvénytelenség esetén 5 perc múlva ugyanott dolgot amúgy az SZMSZ.-ben kell azt hiszem rögzíteni (vagy talán a társasházi törvényben benne is van?). Mindenesetre pl. SZMSZ-t megint nem kell mindenkinek a házból elfogadni, ha egy bizonyos többség aláírja, akkor a többire is kötelezően érvényes.
Ez van - tudomásul kell venni, hogy társasházban az ember egy közösség tagja, aminek vannak jó folyományai (dumcsi szomszéddal, segít ha kell valamit vinni akár, csinos szomszédnőt reggel lehet stírölni munkába menet stb.) meg persze vannak kevésbbé sexy vetületei is (adott időkben illik csendben lenni, de persze pont TE aludnál, mikor valaki MÁS ezt elfelejti, közös területekre elég ha egy valaki nem vigyáz stb.).
Erre tényleg csak a megszoksz vagy megszöksz szabályt lehet alkalmazni...

Verbalis Inkontinencia 2007.08.16. 11:26:51

Nálunk anno a 12 emeletesben 2 roma család tojt fizetni. Sokáig. Büntiből kikapcsolták a meleg vizet, szopjon a többi lakó. 6 hónapig (!!!) nem volt, ebből mi két hónapot szenvedtünk. Nem tudom mi lett a vége, mert mi 2 hónap szívás, fogycsikorgatás, vízmelegítgetés és nagyihoz fürödni járás után vettünk egy villanybojlert...

moli 2007.08.16. 12:45:50

baro, de ez olyan, mintha a mobilszolgaltatod az mondana, hogy a fizetesi hatarido 2007-08-16 12:45. 13:00-kor pedig kikapcsolnak a telefonod. ez KOZEL SEM normalis. vagy kiirjak a valasztast 2007-08-21 07:00-19:00-re, ervenytelenseg eseten 19:30-20:00. ez jol van igy, vagy DIREKT rosszindulatu?!

megszokas pedig mar megvolt, de elfogadas sose lesz.

báró Csekonics 2007.08.16. 13:21:25

moli 2007.08.16. 12:45:50

Tévedésben vagy, nem olyan - mit kapcsolnak ki egy közgyűlésen? Vagy mit állítanak le? Amúgy meg simán adhatsz akár te is meghatalmazást olyannak, aki el tud menni és bízol benne. Egyszerűen nem lehet olyan időpontot mondani, ami mindenkinek jó. Mninél többen vagytok, annál kevésbbé lehet. (Ha korán van, nem érsz oda melóból, ha későn, a mamikák/pincsikutyájuk már aludnának, stb.) Ha _annyira_ fontos kérdés van esetleg napirenden - mert azt viszont kötelező előre közölni ugyebár, hogy miről lesz szó - akkor meg biztos lehet a főnökkel is egyezkedni kicsit, hogy előbb elmennél, majd máskor meg tovább maradsz, esetleg akár szabadnapot kérni.
(Ha nem, akkor azt a főnököt ott kell hagyni a rákba. Tapasztalatból mondom, régebben elég tuskó főnököm volt, de _még ő is_ elengedett, ha komoly okom volt rá.)

moli 2007.08.16. 13:57:38

19-kor ki alszik?! a tarsadalom szempontjabol mi a fontosabb, hogy valakinek aludnia kell vagy dolgoznia?! miert kellene nekem es minden mas dolgozo embernek engedmenyt tennem a nyugdijasokkal szemben, akiknek semmi erdekuk nem fuzodik a fejlesztesekhez, a hosszu ideju fenntartashoz?

valasztason se kapcsolnak le es allitanak le semmit, ket peldat irtam, masikat nagyvonaluan figyelmen kivul hagytad.

moli 2007.08.16. 13:59:35

azert az elozore is irok egy peldat, olyan, mintha a dohanyzasellenes gyulesre nem-dohanyzokat hivnal ossze.

báró Csekonics 2007.08.17. 09:43:27

moli 2007.08.16. 13:57:38

Sajnos ez van, akkor is, ha nem tetszik... (Nekem sem tetszik ám!)
'Miért kellene nekem ... -hoz alkalmazkodni?' - Miért kellene bárkire tekintettel lennünk, nem? Mert közösségben élünk, ha tetszik, ha nem. (Akinek ez teljesen elfogadhatatlan, annak régen kész a recept - úgy hívják az ilyen embert, hogy remete, erdőben él, gombákat meg mohát eszik.)
Választást szándékosan felejtettem ki - szintén fakultatív program...
Más dolog, hogy az egy egész nap és ugyebár vasárnap, tehát olyan nincs, hogy kora reggeltől estig ne érnél rá vasárnap, úgy hogy előre tudod a dátumot is.
Nyugdíjas amúgy ugyanolyan lakó, mit Te vagy én. Szerintem ha már valakit élősdinek tartasz (bocs, ha nem így van de nekem ez jött le), akkor azzal kezdd, aki nem fizet közös költséget, lehugyozza a lépcsőt / kapualjat, elszórja a szemetet stb.
Mert nyugdíjas Te is leszel és én is (már, ha megérjük, de ez más kérdés) - de MOST dolgozók vagyunk.

moli 2007.08.17. 13:41:44

sajnos az a nagy budos helyzet, hogy totalisan biztos, hogy nem leszek nyugdijas. lehetetlen, ha a nyugdijkorhatar magasabb, mint az atlageletkor.
de nem kivantam meg celozni sem arra, hogy eloskodok -bar az oregek tobb nagysagrenddel udvariatlanabbak a mai fiataloknal-, hanem arra kivantam ravilagitani, amit itt mar valaki irt, hogy egy nyugdijasnak semennyire sem erdeke a fejlesztes, de meg talan a fenntartas sem, es ezt meg o is tudja. ugy rendezni egy szavazast, hogy az emberek tulnyomo reszenek meg eselye sincs resztvenni rajta, nem demokraciara vall. LEGALABB miert nem lehet szavazni utolag (1 hetig), levelben (emailen, weben, smsben)?! megkapod a jegyzokonyvet, az alapjan dontesz.

riotter 2007.08.21. 20:27:38

És a wellness-érzés,meg az egészséges életmód?
süti beállítások módosítása