Egy vidéki kisvállalkozás középvezetőjeként számtalanszor vagyok kénytelen néha udvariasan, néha pedig drasztikusan elutasítani a különböző telemarketinges megkereséseket. Alapítványok ("Jaj, a beteg gyerekek... És mint magánember, nem tud segíteni?"), uniós pályázatíró cégek ("Nyerjen velünk sok pénzt évi százezres átalányért..."), internetes üzleti adatbázisok (adategyeztetés címén adatbányászat), "hasznos" kiadványok és marketinganyagok forgalmazói és egyéb, a KKV-szféra maradék pénzének kicsalására szakosodott ravaszabbnál ravaszabb vállalkozások mézesmázos hangú munkatársai hívogatnak bennünket nap mint nap. Mivel ezek az utóbbi években egyre gyakoribbak lettek, az ingerküszöböm is sikeresen megnőtt, és lassan már kezdtem elhinni, hogy semmi nem vágja ki nálam a biztosítékot e téren. Nagyot tévedtem.
Ma délelőtt egy kedves hangú hölgy érdeklődött egy, a mágikus EU-rövidítést alapértelmezetten tartalmazó nevű cégtől, hogy a hibásan lebetűzött e-mail-címünkre a korábbi egyeztetés (Volt ilyen? Természetesen nem. Sebaj...) alapján küldhet-e továbbra is ingyenes tájékoztató anyagokat. Érdeklődtem, hogy miről lenne szó? Jogszabályok változásai, uniós pályázatok, stb... Mondtam a kedves hölgynek, hogy lelkük rajta, küldjék, de pályázat-ügyileg már megvan a megfelelő partnerünk (ami nem igaz, de minden bepróbálkozó céget ezzel küldök el), és amúgy köszönjük szépen. Már tettem volna lefelé a kagylót, amikor a rendkívül kedves, a hangja alapján gyenge középkorúnak tűnő hölgy közölte, hogy ADATVÉDELMI OKOKBÓL AZ ÖNNEL FOLYTATOTT BESZÉLGETÉST RÖGZÍTETTÜK!
A biztosíték itt durrant el az agyamban. Annyi erőm még volt, hogy udvariasan közöltem a hölggyel, hogy nem tartom egészen korrekt eljárásnak ezt, ezek után nem kérek tőlük semmit, majd egy utólag már elhamarkodott "viszonthallásra" után - írd és mondd - lebasztam a kagylót.
Sokféle gusztustalansággal találkoztam már az egyik barátom által csak "erőszaktermékekként" kategorizált dolgokat eladni próbáló emberek részéről, de ez az eddigi best of pofátlanság. Felhív egy telesales-picsa (most már nem jár ki neki a "hölgy" titulus), hogy legalizálja eddigi spammelését, majd másfél perc csevely után közli, hogy rögzített mindent. A rögzítősdi egyébként sem tartozik a kedvenceim közzé, a különböző hivataloknál és szolgáltatóknál is rühellem, de ott még valahogy meg tudom érteni, mert egy többé-kevésbé (bár inkább kevésbé) önkéntes ügyfél-szolgáltató viszony sajátos vadhajtása. De hogy jön ehhez egy abszolút idegen cég, akivel semmilyen viszonyban nem vagyok (és a cégünk sincsen), ráadásul nem is én fordultam az ő call centerükhöz?
Az általam nagyrabecsült Grafitember az ilyen és ehhez hasonló problémák radikális megoldását sugallja. Most igazam van vagy csak túl érzékeny vagyok? Jogi és etikai szakértők véleményét kérem, akár önjelöltekét is! Nektek mi a véleményetek?
Telemarketing-terror
Úgy látszik a sutyerákságnak nincs határa, Tibor legalábbis igencsak felkapta a vizet, hogy az őt spammoló telemarketinges még a beszélgetést is rögzítette:
Füstkarikagyáros 2007.08.23. 12:51:09
andika25 2007.08.23. 12:52:02
Egyébként is, mit akarhat vele???
Igazából az sem jogos, hogy különféle adatbázisokból kiszedik a címet, telefonszámot, és vég nélkül hívogatnak.
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.08.23. 12:53:15
Ja, és nekem egyébként van egy kamu emailcímem, ahonnan el tudom árasztani őket a saját hülyeségeimmel.
Zorro2007 2007.08.23. 13:02:45
Azert vigyazat ki mit mond az ilyen "reklam" telefonokon.
Azert kell a rogzites, mert ha veletlenul valamikor is kicsuszik a szadbol, hogy kell ez es ez a szolgaltatas (pl. Jogszabályok változásait, uniós pályázatokat kuldenek stb.stb ) , probaljuk ki, mit veszthetunk, abban a pillanatban mar elo is fizettel ra!!!!!!!!!!!!!!es ez szabalyos max. x evig perelheted, hogy nem volt kielegito a tajekoztatas...
Ugye nem kell folytatnom....
Mokele-Mbembe 2007.08.23. 13:03:23
Túlságosan jóságos vagy erre a világra...
lunule (törölt) 2007.08.23. 13:05:17
Úgy értem, igazad van a hülye picsát meg a mögötte álló céget meg az általuk alkalmazott stratégiát illetően, de egy ilyen ügyre ennyi érzelmet pazarolni, ennek nem lesz jó vége.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.08.23. 13:06:05
Komolyra fordítva:
Szerintem (nem vagyok jogász) akkor van joga rögzíteni, ha még a beszélgetés érdemi megkezdése előtt erre felhívja a figyelmedet és a beleegyezésedet kéri.
Egyébként fel nem fogom, hogy mihez kezdenek utólag egy ilyen beszélgetéssel, hacsak nem a telefonost tesztelik, hogy tényleg dolgozott-e...
dehiszezénvagyok 2007.08.23. 13:07:34
randomuser1 2007.08.23. 13:16:59
Höbörgö 2007.08.23. 13:18:14
"Most beszéltem meg egy kollégájával mindent, maguk nem egyeztetnek?"
Innentől kezdve ő kér elnézést és kihátrál a telefonból.
gelsystem 2007.08.23. 13:22:58
a hideg kiráz az ilyenektől...
ezeket szerintem genetikai kisérletekkel tenyésztik
báró Csekonics 2007.08.23. 13:26:45
Tehát a válasz: köszönöm, nem veszünk semmit, felejtse el ezt a számot, viszhall - és letenni.
Magadnak is ezzel teszed a legjobbat.
randomuser1 2007.08.23. 13:31:50
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.08.23. 13:49:03
Szerintem a csaj blöffölt vagy jogellenesen rögzített.
Itt Belgiumban van valamilyen cég amelyiknél amúgy be lehet magadat regisztrálni (csak belga lakosoknak és cégeknek) és onnantól se marketing telefon, se kéretlen levél nem érkezik. Komolyan. Ilyen nincs Magyarországon. Ez valamiféle marketing szövetség jogvédelmi részlege nálunk.
ámbátor 2007.08.23. 13:53:13
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.08.23. 13:54:42
Manyizga (törölt) 2007.08.23. 14:13:03
1, honnan szerezte a telefonszámomat
(érdekes válaszokat lehet kapni, csak bemelegítésképpen szoktam feltenni kérdésnek, irreleváns a válasza)
2, felszólítom, hogy töröljenek minden adatomat az adatbázisukból most és mindörökké
3, ha tovább nyomul (nem szokott), akkor felkérem, hogy csináljon magának testvérkét! :) (ez a legfinomabb, legelegánsabb módja, hogy felszólítsuk arra, hogy éljen nemi életet szüleivel, és csak jóval a telefon letétele után tudatosuljon benne. Ha tudatosul...)
:))
dr. _mmm_ 2007.08.23. 14:26:45
Ha tudod az email címüket akkor egy mailbomb progi sokmindent megold :)
celecoxib 2007.08.23. 14:34:27
Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.08.23. 14:42:32
Köszönöm a figyelmet.
Amrisha 2007.08.23. 15:18:25
A telefonszámokat minden esetben a megbízó cégtől kapják. Akik a telemarketinges munkát végzik minden esetben alvállalkozók, kifejezetten erre a célra alapított cégek, melyeknek csak és kizárólag ez a feladatuk. A megbízó cégek pedig a telefonszámot a telefontásaságoktól kapják meg, tehát a telemarketingesek a telefonszolgáltatók adatbázisából dolgoznak.
moli 2007.08.23. 15:23:46
kurvara nem vagy tulerzekeny, sot, meglepoen tulsagosan joszivu vagy, át kene gondolnod.
getinaf 2007.08.23. 15:32:21
A rögzítés meg külön ásónyél a seggbe.
Az a baj a dologgal, hogy az ember eljut egy olyan szintre, hogy már azt az üzletkötőt sem akarja meghallgatni, aki lehet, hogy valami olyat árul, amire szüksége lenne, hanem jön a védekező reakció, és ha jön egy telefon-természetesen búgó hangú kiscsaj(valami szart akar eladni,illetve középkorú, beszédhibás, sírós nő(alapítvány)-már rakom is le a telefont.
Ki....szottul idegesítő.
KopaszMercis 2007.08.23. 15:35:41
2) amikor engem ilyennel hivnak kurva egyszeru a keplet
-jo napot kivanok xy vagyok erdekelne ez meg az...
-jo napot igen erdekelne, de megtudna adni az otthoni vagy mobil szamat, majd visszahivom kesobb, mert nagyon nem erek ra
-majd en visszahivom
-az nem jo, adja meg a szamat
-azt nem tehetem
-gondolom nem akarja, hogy otthon zaklassak
-oooo igen...
-na akkor tudja, hogy hogy vagyok ezzel en *puff telefon lebasz*
altalaban tobbet attol a cegtol nem hivnak ;)
Amrisha 2007.08.23. 15:43:16
_pierre_ 2007.08.23. 16:10:50
végighallgatod, majd a végén megkérdezed "Could you repeat in English, please?" vagy egyéb más nyelvű változata.
Erre ált. a 99% káromkodva leb@ssza a telefont... :-D
Amrisha 2007.08.23. 16:22:03
szomorú, hogy csak azt a megoldás látjátok, hogy lekell b@szni a telefont, vagy elküldeni a felmenőjébe...
A telemarketinges is csak egy ember, ez a munkája, ezért kap fizetést. Sok munkatársam ebből a munkából tartja el a családját, neveli a gyerekeit.
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2007.08.23. 16:23:58
"A tanfolyam tematikája:
....
Hogyan szerezzünk információt a döntéshozó személyrõl
Hogyan jussunk át a titkárnõkön?
...
Hogyan zárjuk le az üzletet, a kötelezettségvállalás elérése"
stb.
iszonyat!
Azt kéne, hogy: minden hívást rögzítsen a központ autómatice. HA telemarketing, zaklatás, pedofil ajánlat meg ilynek akkor akit hivtak a hívás után egyből megcsörgetné az X számot és autómatice menne a feljelentés a felvétellel a hívó és a hívott adataival... :))) ha meg nem hivja akkor persze a felvétel autómatice kuka... sztem nemsok esetet kéne kivázsgálni mert abbahagynák...
Amrisha 2007.08.23. 16:27:41
A telemarketinges is csak egy ember, ebből a pénzből él. Sok munkatársam ebből a fizetésből tartja el a családját, neveli a gyerekeit.
Rocko- 2007.08.23. 16:39:13
moli 2007.08.23. 16:42:49
vernarancs 2007.08.23. 16:44:57
elég szánalmas, hogy a kommentelők 98%-a azt tartja a megfelelő megoldásnak, hogy leb@assza a telefont, vagy elküldi a felmenőjébe.
A telemarketinges is csak egy ember, ebből a pénzből él. Sok munkatársam ebből a fizetésből tartja el a családját, neveli a gyerekeit. "
Eleg szanalmas, hogy valaki abbol el, hogy masokat zaklat telefonon. A bankrablo is csak egy ember, abbol a penzbol tartja el a csaladjat, megsem szimpatikus amit csinal.
Amrisha 2007.08.23. 16:55:12
Nem a legjobb munka, de ezt is kell valakinek csinálnia. A telemarketinges nem zaklat, ajánlatokat ad, melyeket enélkül soha nem venne észre az ember. Én pl sosem zaklattam senkit, rengeteg embernek segítettem abban, hogy kevesebb telefonszámlát fizessen (én telefonos díjcsomagokat árultam) és sosem beszéltem rá az ügyfelet arra, amit nem tartottam neki megfelelőnek, akkor sem, ha a munkaadóm ezt várta volna el. Én saját számításokat végeztem, az ügyfél minden kérdésére válaszoltam és igen, készítettem hangfelvételt az ügyfél beleegyezésével. Ez egy munka, és semmivel sem alantasabb, mint más munka. De milyen érdekes, a szórólapokat osztogató cégeket miért nem sérelmezi senki? Pedig a szórólapokra szinte soha nem írnak rá minden információt, d eegy telemarketingesnek kutya kötelessége minden apróbetűst részt elmondania. Ezért van a hangrögzítés!!! hogy az ügyfél kikérhesse és ennek alapján reklamálhasson, ha az üzletkötö nem mondott el mindent!
Netuddki. 2007.08.23. 16:57:51
Brühühűűűűűű!!! Annyira sajnálom őket.
Meg azt a sok bebörtönzött embert, aki előtte abból tartotta el a családját amiért bekasztlizták.
Amúgy ne fáraszd magad. Senki nem kényszerítette őket, hogy ilyen munkát válasszanak.
Amrisha 2007.08.23. 17:05:47
A rabló pedig hülye hasonlat, a telemarketinges nem követ el bűncselekményt.
Inkább mielőtt mindenki elkezdene picsogni, mert valaki megmeri keresni telefonon, inkább nézze meg milyen a vonal túloldalán lenni.
És csak, hogy mondjak jó dolgokat is, nem egy idősebb emberrel beszéltem, akik hálásak voltak nekem azért, hogy egyáltalán megcsörgettem a telefonjukat, mert soha senki nem néz rájuk. Ennyit erről.
Gondolkozzon el szépen mindenki, és legalább tudja miről beszél.
Tilcsák Bea (törölt) 2007.08.23. 17:48:13
viszont kötelező előre közölni.
herk 2007.08.23. 18:04:39
Miért kéne megnéznem, milyen a túlodalon lenni? Milyen lehet cseszegetni más embereket? Kösz nem
És nehogy má' azt emeld ki POZITIVUMnak, hogy néha megcsörgetsz egy magányos embert! Hihetetlen.
csipesz. 2007.08.23. 18:04:48
Szépmező Szárnya 2007.08.23. 18:06:28
Nekem azzal van a problémám, hogy valaki megkeres, hanem AHOGY megkeresnek. Alattomos, álságos, körmönfont módszerekkel, tényeket elhallgatva vagy elcsúsztatva, sőt néha konkrétan hazudozva.
Az ilyen simlis, cigánykodó (elnézést kérek a becsületes cigányemberektől, de ezt nem tudom másképpen megfogalmazni) magatartás miatt olyan Magyarországon a telemarketingesek megítélése, amilyen. Természetesen tisztelet a ritka kivételeknek.
A Rubachem pár évvel ezelőtti "sikertörténete" rémlik még? Annak idején ők is telemarketinggel nyomultak, no name tisztítószereket kínáltak kipróbálásra. Egzotikusan hangzó nevű (pl. Napsugár)kisasszonyok hívogatták a cégeket ezügyben. Ha a madár beleegyezett, már küldték is a "próbacsomagot", benne a több tízezres (sőt néha százezres) számlával. Volt belőle 1-2 per, aztán eltűntek. Állítólag más néven újrakezdték...
limbekcs 2007.08.23. 18:14:12
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2007.08.23. 18:22:12
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2007.08.23. 18:25:16
egy időben napi 2 telefon volt, hogy a matávtól telefonál és isdn-t meg adsl-t vegyek. Mondom honnan telefonál? Aszongya a Matávtól. Mondom és a matáv nem tudja mit szolgáltat nekünk 2 éve?!?!?!? ... hát igeeen.. de ő nem konkrátan a matáv, hanem blabla... Mondom jaa, akkor majd ha a matávtól kell vmi felhivom őket. viszlát.
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2007.08.23. 18:26:46
Amrisha 2007.08.23. 18:50:44
Egyébként igen, vannak simlis, csaló telefonosok is, de el lehet hinni, hogy rövid időn belül találnak a helyére más embert. Egyébknt egy cég ilyentén leamortizálódásának amit Sz. Sz. is írt nem feltéttelün a telemarketing az okozója, lsd az Invitel nevű telefonos céget, akik pl az én munkahelyemet bíztál meg, tehát csak tiszta munka volt (igen az volt, mivel a munkahelyem a törvényesnél is szigorúbb feltételekkel dolgozott). De az említett cégben mára mégsen bízik meg senki, mert sajnos megjelentek a házalók, akik eladások után kapták a pénzüket, így igen, átverték az ügyfeleket, mivel ugy eszemélyes megbeszélés alatt nincs lehetőség hangfelvételre.
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2007.08.23. 18:58:07
Tilcsák Bea (törölt) 2007.08.23. 19:52:03
arra az aranyoldalak vannak.
renugard 2007.08.23. 20:48:55
Ha nem érti meg, hogy más cég meg pont abból él, az elég ostoba és korlátolt ember.
Könnyű anyázni arra, amiről gőzötök sincs. NEM CSAK A MATÁVNAK VAN TELEMARKETINGJE!!!
Amrishának tök igaza van.
ancsams 2007.08.23. 21:03:18
Miután megkeresik cégünket, hogy egyeztessük az adatokat, mert meg kell hosszabbitani az előfizetésünket a nevesincs adatbázisukban, szerényen megkérdezem, hogy ki és mikor regisztrált náluk cégünk részéről? Általában itt jön a bukta, mert a cégvezető 4 éve meghalt, de jellemzöen mindig ö volt aki tavaly (!) meghosszabbitotta az előfizetést. Röhej. Ezek után jön a következő kérdés, mennyit fizettünk ezért tavaly? Majd miután bemondanak egy 60-100 eFt közötti összeget, tájékoztatom a hölgyet, hogy most fut a számitógépemen a tavalyi teljes könyvelés és nem találom a számlájukat, amit állitólag a halott cégvezetőnk megrendelt és kifizetett. Ezek után szinte mindig kiderül, hogy tavaly mégis ingyen szerepeltünk az adatbázisukban, mert uniós támogatásból fedezték a mi adataink megjelenitését. És itt jön a csavar: Következő kérdéseim szerényen elődava:
Mi az Ön kedves neve hölgyem?
Milyen cégtől is telefonál?
Ön hol lakik? Na itt már nehezebbben jön a válasz.
És mondja kedves, mikor született Ön? Na ez általában már befékezi a korábbi tempót.
És az utolsó kérdés: Megmondaná kedvesem, a személyi igazolványának a számát? A naiv visszakérdezőt ekkor szoktam felvilágositani, hogy az Ö adatai azért kellenek, hogy a rendörségen tett csalás kisérlete miatti bütetőfeljelentés során ne kelljen a rendőrőknek sokáig keresni ki volt az elkövető!
Na ekkor Ök teszik le a telefont.
Amrisha 2007.08.23. 22:01:38
A telemarketinges dolgozó minden esetben bemutatkozással kezd, illetve elmondja melyik cég megbízásából telefonál, és csak ezután áll elő az ajánlatával.
Ha az ügyfél visszakéri a nevet, akkor azt a dolgozó újra elmondja (nem egy esetben volt olyan, hogy úgy adtam el szolgáltatást, hogy az ügyfél felírta a nevem, hogy majd rám hivatkozik, ha nem tetszik neki a szolgáltatás, de soha egyszer sem kaptam negatív visszejelzést). Az, hogy hol lakik, természetesen nem köteles elmondani, a személyigazolvány számát pedig pláne nem. A születési dátunot nem értem miért kellene elkérni...
A rendőrségen nem lehet feljelenteni az adott dolgozót csalás vádjával, mivel nem ő találta ki ezt az egészet, ő csak úgymond parancsot teljesít, sőt az sem kizárt, hogy a dolgozó nemis tudja, hogy amelyik cégnek dolgozik, az épp csalást készül elkövetni.
B o r a t 2007.08.23. 22:14:05
Amrisha 2007.08.23. 22:25:44
És csak, hogy tudd, én pl informatikai szakmával rendelkezem, mégis dolgoztam egy nyarat iskola mellett telemarketingesként, és egy cseppet sem bántam meg. Sok munkatársan tanult ember, volt aki újságszerkesztőként dolgozott, mellékállásban pedig telefonálgatott.
Egyébként pedig persze mindenki a telemarketingest szidja, csakhogy én tudom miylen egy igazám bunkó, tahó ügyféllel beszélni, aki elküld a k.rva anyámba, noha épp csak bemutatkoztam neki. Az ügyfelek egy fokkal sem jobbak, mint az, aki épp ajánlatot akar tenni. Sőt! A telemarketinges legalább nem bunkó, ugyanis hacsak egy rágalmazó szó is elhagyja a száját, kirúgják. Igen, a dolgozót is ellenőrzik, lehalgatják a beszélgetéseit, és nem, nem azért, hogy az ügyfél adatait felírják, hanem azért, hogy a saját dolgozójukat ellenőrizzék.
Amrisha 2007.08.23. 22:36:56
1.) nem adta el, nem adta ki senki külsősnek a számod a matáv, csak épp a telemarketing részt nem ők intézik.
2.) zaklatnak noname cégek? mégis mivel? érdekes, engem nem hivogatnak 2-3 naponta, pedig benne vagyok a telefonkönyvben. Nem túlzás ez egy kicsit?
3.) reklámajánlatokkal zaklatnak? A tv vagy az újság nem ezt teszi? Feljelentenéd pl a tv2, mert aljas szemét módon a kedvenc filmed közben reklámot merészel sugározni?
4.) csakhogy tudd, nem tanulatlan emberek dolgoznak telemarketingesként. Én pl informatikai szakmár végeztem, egyik kolegám pedid újságszerkesztő volt, sőt sok diplomás dolgozik telemarketingesként.
5.) suttyónak én inkább azokat az ügyfeleket nevezném, aki a bemutatkozásom után/közben leüvölti a fejem, hogy "Takarodj a k..va anyádba!" és stb...
Angéla 2007.08.23. 22:54:41
Aztán kb. 1 éven keresztül jönnek a telefonhivások mindenféle ismeretlen cégektől, akik babaruhákat, mese- és gyermeknevelésről szóló könyveket és mindenféle egyéb babacuccot akarnak rádtukmálni, persze nagyon kedvesen és csakis a baba érdekében.
Remélem jól eltartják ebből a családjukat :)
Amrisha, te egy szent vagy valószínűleg, sőt az egész cég az ahol dolgoztál :D
Csak kár hogy ennyire naiv (vagy ez a szentek alaptulajdonsága?), néhány válaszon ("Az, hogy hol lakik, természetesen nem köteles elmondani, a személyigazolvány számát pedig pláne nem. A születési dátunot nem értem miért kellene elkérni...) tök jót mulattam :D
Amrisha 2007.08.23. 23:00:43
Amrisha 2007.08.23. 23:06:45
Kedves Angéla, nem én vagyok a naív azzal, hogy szót merek emelni amellet, amiről tudm mi az igazság, te vagy a naív, ha azthiszed, szent és sérthetetlen vagy, és csak a rokonaid/barátaid hívhatnak fel.
Én próbáltam normális hangnemben megértetni veletek, milyen is telemarketingesként, volt aki megis értette, de sajnos több az olyan ember, aki szemellenzővel jár, és nem képes felfogni, hogy nem csak átverés létezik a telemarketing világában.
sanya64 2007.08.24. 05:06:19
pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.08.24. 07:43:12
Ejj, egyszerűen nem tudok betelni vele.
ARK-10 2007.08.24. 08:33:01
2. Ha ráérsz, nyugodtan hagyd locsapocsálni a ribit. Kérdezz rá mindenre, avattasd be magad minden apró részletbe, majd pár óra múlva, amikor már a nemzetközi helyzetet és az időjárást is kitárgyaltátok, közöld vele, hogy nem kérsz semmiből semmit. Hidd el, nem fogják a főnökei megdícsérni! :-)
állítolagmárvillamostisláttam 2007.08.24. 09:02:28
hogy is mondta Ross a Jóbarátokban? Inagi? belső egyensúly. hm?
Angéla 2007.08.24. 09:07:48
Szerintem ne folytasd mert naivból átminősülsz butává és az még cikibb :D
Tudom én is hogy mi van a másik oldalon, ez van mindenhol, eladni, eladni, eladni... csak nem mindegy hogy mikor, kinek, hogyan és milyen stilusban.
ARK-10 2007.08.24. 09:24:45
A hangsúly a "véletlen" szócskán van! Ha valaki véletlenül mellétárcsáz és azért hív engem, azzal természetesen semmi problémám. A teleribi viszont nem véletlenül hívogat.
subotei 2007.08.24. 09:29:07
Szórakoztató élmény volt, amikor az upcosok találtak meg naponta kétszer, hetekig. Végighallgattam, kérdéseket tettem fel, lelkesen meg is rendeltem volna a szolgáltatást; azért a végén megkérdeztem, hogy nem probléma-e, hogy ahol lakom, az nem upc szolgáltatói terület? A csalódott hangért megérte.
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2007.08.24. 09:39:08
Csak két dologról felejtkezel el.
1. Te azon a telefonvonalon hívsz, amit
én fizetek. Vagyis én fizetem azt,
hogy zaklatnak. A tv-ben is van
reklám, de ott legalább valami
szolgáltatás is van. Te mit
szolgáltatsz a zaklatás mellett?
2. Olyan jó érzés, amikor az ember pl.
vasárnap délután pihenne, pl. F1-t
néz, és akkor jól felhívják,
hogy olyasmit tukmáljanak rá,
amire nincs szükség.
Szépmező Szárnya 2007.08.24. 09:54:14
Szóval az adategyeztetős cégek... Ancsams elég szépen leírta pár hozzászólással ezelőtt, hogy hogyan zavarja el őket. Én csak annyival tudom kiegészíteni ezt, hogy ezek az élősködők a naivan és jóhiszeműen bemondott adatainkat árulják a neten az üzleti kapcsolatot keresőknek, sőt rosszabb esetben a hasonszőrű telemarketingeseknek. Kezdő kollégámnak egyszer kikaptam a kezéből a telefont, amikor az adategyeztetésben már a raktáros nevénél tartott. Innentől kezdve jönnek a névre szóló ajánlatok, stb, stb...
Ezeknek a férgeknek a másik gyakori módszere, hogy szándékosan rossz adatokat szerepeltetnek a rendszerükben, és a legtöbb cég presztízsből kapcsolatba lép velük, ráadásul néha még fizet is, hogy javítsák ki a hibát.
Legnagyobb bánatom, hogy az emberiség egy része nem munkából, hanem ilyen "okosságokból" akar megélni. Sajnos kis hazánkba az átlagosnál jóval több jutott ezekből az élősködőkből.
xszolixxx 2007.08.24. 11:03:57
vernarancs 2007.08.24. 11:26:19
Szerintem ne egesd magad tovabb. En tudom milyen a telemaca elete. A cegemnel is vannak telesales kollegak. Persze nem a spammelos tipusu, de eleg kuli munka.
Az ugyfel pedig azert paraszt mert talan kurvara nem akarja, hogy zaklassak reklamokkal es tele van a toke a telemacakkal. En a szorolapokat is utalom es szoktam is kurvaanyazni ha tele van az auto szelvedoje vele. Plane ha mar csak akkor latom amikor elindultam. Sot bunko modon az 500 ft-os tollat arulo suket-nemakat is utalom a piroslampanal. Nekem senki ne tukmaljon semmit a pofamba. Majd ha kell bemegyek oda ahol lehet kapni es megveszem. Ne zaklasson senki nemkivanatos dolgokkal. Es kurvara leszarom milyen melo lehet ezt csinalni. Remelem baromi szar es szarul is fizetik. Mellesleg sokszor az ugyfelek adatait nem annyira torvenyes uton szerzik meg. A bankrablos hasonlat tehat jo pelda :)
vernarancs 2007.08.24. 11:29:14
Következő népszavazási kérdés: tiltsuk e be a telemarketinget?"
:) Vagy inkabb:
Akarja-e on -e, hogy telefonon a tesco osszes arukeszleteben talalhato arucikkel kapcsolatban egyenkent hivagassak telemacak a nap 24 orajaban a het 7 napjan?
májgeriberi 2007.08.24. 11:43:35
mond meg neki
chico 2007.08.24. 11:53:03
Más: azt én is nagyon rühellem, hogy a mobilomon zaklatnak a nyugdíjasoknak szóló utazási ajánlatokkal. Hála a jó égnek, csak ritkán találnak meg a hülyeségekkel, de még így is sikerül felhúznom magam rajta, mert egyrészt még nem múltam el harminc, másrészt meg direkte kértem, hogy a mobilom száma még a tudakozóba se szerepeljen, sőt, egyáltalán ne tudhassa meg senki, akinek én nem akarom megadni. De hát egyéb faszságai mellett ezért szeretjük a Vodafonet... ugye. Vonalason meg érdekes módon csak a magnóról játszódó politikai propaganda talál meg. Mondjuk annak előnye, hogy nem kell anyázni senkivel, csak letenni a kagylót. Bár a kedvenc ilyen sztorim, amikor a heves megyében élő szüleimet hívta fel a Demszky gép :)))
B o r a t 2007.08.24. 13:06:07
- Nem nagyon nézek TV-t, ha mégis, akkor simán átkapcsolom, amikor reklám megy.
- a matáv kért arra engedélyt, hogy felhasználhatja-e a számomat marketing célra, de én ezt nem engedélyeztem. Ezzel szemben a matáv az, aki eladja a számomat az ilyen telefonálgatós cégeknek
- én is informatikával foglalkozom, de eszembe sem jutna ilyen mellékállást elvállalni. Akkor már inkább elmegyek vagont rakodni. Az legalább egy tisztességes munka, és nem zaklatok vele másokat.
De ezt Te úgysem fogod soha megérteni...
moli 2007.08.24. 13:30:24
te huje vagy. miert erdekelne, hogy a masikkal mi van?! zaklat es raadasul fizetest is kap erte! kurvaannyat ilyennek. es neked is szemelyesen.
moli 2007.08.24. 13:34:31
rohadjanak meg.
moli 2007.08.24. 13:39:42
"""3.) reklámajánlatokkal zaklatnak? A tv vagy az újság nem ezt teszi? Feljelentenéd pl a tv2, mert aljas szemét módon a kedvenc filmed közben reklámot merészel sugározni?"""
tv-t ki lehet kapcsolni.
KopaszMercis 2007.08.24. 13:44:46
En soha olyat nem vettem, amit nem akartam. Telemarketingesen keresztul meg plane nem!
:P
moli 2007.08.24. 13:45:50
na, megyek vissza a korterembe.
Viktor · www.vikiszava.blogspot.com 2007.08.24. 13:48:22
KopaszMercis 2007.08.24. 13:53:31
májgeriberi 2007.08.24. 14:24:53
Igy aztán azt hiszem irány az ősi románia
drazsebora 2007.08.24. 14:30:25
ezrt nem tudom, mas hogy van vele, de elkezdek en is egyre inkabb alantas taktikakat alkalmazni veluk szemben: lerazos duma (mert a koszonjuk nem erdekel az nem eleg), emelt hangnem stb. majd a veg a toroljek az adatbazisbol (ez sem jon be) , majd szerencsemre egyiranyusitom a vonalat csak faxszamra : igy csak a ceg ugyfelei "szivnak" egy kicsit, akik eddig ezen a szamon hivtak, de ok mar atszoktak a masik szamra, igy mar megszabadultam toluk...
Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.08.24. 15:31:30
Nem a legjobb munka, de ezt is kell valakinek csinálnia"
Ha nem szállítanák el a szemetet, csak gyűlne és büdösödne az utcán, akkor lakhatatlanná válna a környezetünk. Ha telemarketingesek nem zaklatnának, könnyebb lenne az életünk. Kurva nagy különbség :) (a bankrablós hasonlat tökéletes)
Ha a tévében reklám megy, kimegyek cigizni az erkélyre, vagy átülök a gép elé elolvasni az e-mailjeimet. Ha munkaidőben csörög a telefon, azt muszáj felvenni. Ez is nagy különbség.
"A telemarketinges nem zaklat, ajánlatokat ad, melyeket enélkül soha nem venne észre az ember."
Micsoda veszteség lenne. Ha nekem szükségem van egy termékre vagy szolgáltatásra, rákeresek a neten, információt gyűjtök, aztán mérlegelek és kiválasztom a legkedvezőbbet. Amire nincs szükségem, azt hiába ajánlgatja bárki (főleg telefonon keresztül), nem fog kelleni.
Amrisha 2007.08.24. 16:34:19
én nem szidtam senki anyját, a tiedet sem. Ezért nem értem te hogy jössz ahhoz, hogy ezt tedd. Szabad vélemény nyílvánítás igen, de nem kurva anyázás!! Egyébként nem hüje, hanem hülye. Írj helyesen, hamár flémelni nem tudsz.
Nem értem mégis mi a bajotok, ha nem akartok beszélni telemarketingesekkel, akkor tegyétek le a telefont. Simán meglehet mondani, hogy nem érsz rá, vagy nem érdekel és leteszed. Nem kell belekordítani a telefonba, csak magatokat minősítitek ezzel. Miért kell mégis itt leribancozni minden ott dolgozót?
Szánalmas, hogy itt fröcsög mindenki, szidja az összes dolgozó, és az én anyámat, de ki az aki tesz is valamit?
Vagy mégjobb, nektek, kedves kommentelők mi a munkátok? Mindenki olyan patináns, csilli-villi helyen dolgozik?
Egyébként pedig ha olyan idióták vagytok, hogy megvesztek telefonon keresztül olyan dolgot ami nemis kell nektek, akkor megérdemlitek, hogy mindenki rajtatok röhögjön.
Gera 2007.08.24. 18:10:26
ancsams 2007.08.24. 20:35:17
Ha figyelmesebben olvastad volna véleménymet...
Én kifejezetten arról irtam, akik naponta megkeresnek adategyeztetés céljából, eladva a saját nyilvános adataink megjelenitését egy gagyi adatbázisban jó pénzért. Kifejezetten csalás kisérlete, amikor azt állitja a telemarketinges, hogy tavaly fizettünk érte, majd kiderül, hogy ingyen volt, kiderül, hogy ismeretlen uniós támogatásból fizette ki helyettünk valaki. Az már csak hab a tortán, hogy az összeollózott adatbázis olyan régi, hogy a halott cégvezető még 4 éve a halála után is "épp most rendelte meg", "tavaly megrendelte" stb. És mindezt ugy végzik tudatlan libák, hogy fogalmuk sincs, hogy épp büncselekményt követnek el, mert a fönökük kiadta a munkát, el kell végezni. A szöveg az sablon, ugy kell kezdeni, hogy: "adategyeztetés céljából kersem, meret meg kell hosszabbitani az előfizetésüket, és szeretnénk tudni van-e valamilyen változás..." és már darálja is az adatokat, hogy megegyeznek-e,s a végén a kérdés,"akkor ez igy megfelelő?" És a naiv kuncsaft az "Igen" válasszal előfizetett ujabb egy évre egy gagyi adatbázisba 100 eFt-ért, mindezt rögzitett hangfelvétel mellett, és utána már is perelhető, hogy fizesse ki a megrendelt szolgáltatást.
Na ezeket a telemarketinges cégeket kellene mind feljelenteni, fönököstül, alkalmazottastul, megrendelőstül, de sajnos a magyar jogrendszer csak papiron létezik, a végén egy rámenős ügyvéd bebizonyitaná, hogy én fenyegettem meg a szegény alkalmazottat, aki felhvott és át akart baszni (mert neki ez a dolga!)
ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2007.08.24. 20:35:23
váj mí 2007.08.24. 21:10:56
nyekk 2007.08.24. 22:13:30
Rák Attantam 2007.08.24. 22:31:03
"...már nagyon kellett, így letettem a telefont az asztalra és elmentem brunyálni..."
Na látod! Ha egyenesen a telefonba brunyáltál volna, hamarabb megszabadultál volna tőle!
Tessék, most tanultál valamit! :)
el camino 2007.08.24. 22:59:59
és Mindenkinek.
2éve dolgozomtelemarketingesként,nagyszeru emberek között. Van közöttünk banki tiszviselo,informatika tanár,gyógypedagógus,stb.A hangrögzíthez kérjük az ügyfél beleegyezését, ez síma ügy... Én inkább azt emelném ki, hogy a nagy cégekkel nincs semmi baj.Müvelt, nyitott emberek,szükségük van szakmai segítségre, és ezt el is fogadják. A termékhez tartozó ingyenes előadások teltházasak.Bp,Debrecen, Pécs, Györ.A baj azokkal a "szakemberekkel"van, akik NEM ÉRDEKEL címü felkiálltással csapják le a telefont.NA ettöl lehet falra mászni, nem az anyázástól. Mert ez is,az is önmagát mínösíti.De egyik sem a tel.mar-t.
el camino 2007.08.24. 23:35:41
Nem vonom kétségbe igazmondását,és elhiszem h. a leirtaknak megfelelöen történt az eset.T.i: hogy a hölgy utolag közölte a hangrögzítés tényét.Sajnos szegény nagyon lámpalázas, kezdö lehetett, mert gyakorlott operátor ilyen szarvashíbát el nem követ.Ez úton kérem elnézését, és kérem h. egy ilyen esetböl ne vonjon le végleges konzekvenciát.Köszönöm.
váj mí 2007.08.24. 23:58:59
de mi van, ha télleg nem érdekel??!!!
a szöveg pölö, amit én előadtam a telmarketingeseknek okésan megfelelt a valóságnak. a cég télleg csak külföldi partnerekkel üzletelt, így 1 hazai adatbázisban való szereplés 1általán nem volt fontos. megvolt az arany oldalak, s gonodolom, onnan is szedték ki az elérhetőségeket.
hidd már el, h amiért te vagy a többi telmarketinges átkozottul életbe vágóan fontosnak tartja azt az árut v szolgáltatást, amit épp el akar adni, attól az még nem minden cég számára életbevágó, sőt ...
és ha már arról volt szó, h gondoljunk ugyan bele szegény-szegény telmarketinges helyzetébe, akkor úgyanúgy gondoljunk ugyan bele szegény-szegény titkárnők, aszisztensek és egyéb hasonló állatfajták helyzetébe, akik naponta min. 5-6 ilyen felesleges hívást kapnak, ami akadályozza őket a normális napi munkájukban. ez szimplán kéretlen reklám, ha szemét akarok lenni, akkor meg zaklatás ...
_netuddki 2007.08.25. 01:26:09
"A rendőrségen nem lehet feljelenteni az adott dolgozót csalás vádjával, mivel nem ő találta ki ezt az egészet, ő csak úgymond parancsot teljesít, sőt az sem kizárt, hogy a dolgozó nemis tudja, hogy amelyik cégnek dolgozik, az épp csalást készül elkövetni."
Parancsot? Talán vannak katonai telemarketing-ügynökségek? Vagy ott állnak a telefonáló mellett géppisztollyal? Valamint a szándékos félrevezetés is csak véletlenül/tudatlanságból történt?
"nem adta el, nem adta ki senki külsősnek a számod a matáv, csak épp a telemarketing részt nem ők intézik."
Szóval neked tudomásod van róla, hogy hackerek szerezték meg az adatbázisuk tartalmát, hogy aztán spammelésre használják? Akkor ugye ez ügyben feljelentés formájában tettél eleget állampolgári kötelezettségednek, ez ugyanis hivatalból üldözendő...
Angéla 2007.08.25. 08:44:16
de ha egyszer tényleg nem érdekel... :D
vagy tényleg jobb ha hagyom 5 percig dumálni és utána mondom hogy kösz nem? :)
"szakmai segitség" - ez mekkora duma már :D
Angéla 2007.08.25. 08:45:35
tuskohopkins (törölt) 2007.08.25. 11:35:34
Ilyenek pl: sintér, hóhér, adóvégrehajtó, parkolóőr stb.
Egyszerűen: nem szokás!
millennicum 2007.08.25. 17:57:45
nyekk 2007.08.25. 22:31:55
tele1 2007.08.26. 10:50:08
Randomerrorgenerator 2007.08.26. 19:09:48
Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2007.08.26. 19:15:30
egy régi poszt után jött az ihlet a homárlakóknak, és azóta a baccpapucsozás is beépült az ősi román szokások közé, amik itt a letépett ajtajú homáron uralkodnak
szellemi vébéká 2007.08.27. 11:29:14
2007.08.27. 12:24:44
Masfelol: a marketing (mint olyan) egy eszkoz arra, hogy olyasmit adjanak el nekunk, amire nincs igazabol szuksegunk. Innentol lehet mentegetni a telemarketinget, csak minek... Ha annyira tuti a termek, miert nem arulja boltban? Jaaaa, hogy a boltban 1 perc alatt kiderulne, ha a kedves vevo kezbe veszi a "termeket", hogy a hirdetett ar tizedet sem eri (RubaChem es tarsai)...
Masfelol: ha elsore kozlom, hogy NEM erdekel a termek/szolgaltatas, nem kell tovabb szaporitani a szot, le kell tenni a telefont, es nem folytatni agy nelkul a dumat, mert abbol tenyleg anyazas lesz (jogosan...)
Harmadfelol: aki erre hivatkozik, hogy ez is egy munka, ezt is KELL csinalni valakinek: NEM KELL CSINALNI! Ezzel a munkaval akarva-akaratlanul jo esellyel csalasban segedkezel, vagy ugy, hogy tularazott (es ezert normalis modon eladhatatlan) termeket adsz el johiszemu vevonek, akar ugy, hogy szerencsetlen, felig donteskeptelen nyugdijasokra sozol ra masfel millios udulesi jogot.
OftF 2007.08.27. 13:42:29
Ha majd háromszor annyi pénzért vállalják csak el a teleszélszes melót az emberek, akkor majd nem fogja megérni. Ennyi. De ehhez széles összefogásra van szükség, mindenki ott alázzon, ahol csak tud.
nyekk 2007.08.27. 15:03:53
Gonosztörpe 2007.08.27. 20:26:38
Sztori: telefon cseng , én felveszem:
"-Jó napot kívánok, xy vagyok a mittom én mlyik cégtől.
-Jó napot kívánok!
-Halló...
-Itt vagyok..
-Én bemutatkoztam...
-És mit óhajt?
-Tisztelt uram, ha én bemutatkozom, úgy illik, hogy ön is megmondja a nevét..
-Tisztelt hölgyem, nem kértem, hogy felhívjon, de hamár felhív, gondolom tudja ki vagyok..
-De hát az...
- Jó, köszönöm a hívását, visszhall.."
Subculture 2007.08.28. 17:05:07
smaragd 2007.08.31. 10:14:47
Mit lehet tenni ha egy telemarketinges kóceráj nem akar kifizetni?
smaragd 2007.08.31. 10:23:19
Zsoó 2007.08.31. 21:54:13
Ezt azért szokták rögzíteni, 1. hogy utólag belehallgathassanak és ha udvariatlan, vagy túl igazságos volt az agent, vagy vmi baj van vele, kiszűrhetik, vagyis hogy ki hogyan dolgozik. 2. pedig adatvédelmi okokból ha pl egy ügyfél később problémázik vmiért akkor megvan a bizonyíték, hogy itt a beszélgetés, ezt meg azt mondta, stb. 3. Meg ha az ügyfél túl durva a telemarketingessel, bár ezzel sokmindent nem tudnak csinálni...mert volt olyan kampány is, amikor bejövő hívásokat kellett fogadni, tehát nem mi hivogattuk őket, és némelyik nagyon durván beszélt az agent-tel. Ja ilyen telesales-t többet nem csinálnék...
varázsszó 2007.09.02. 16:36:36
Jó itt forrongani ugye??Amikor ide írogattok,és unatkoztok otthon,milyen jó volna most beszélgetni valami telemark.-os emberkével ugye??:))Aki kizökkent ebből az egyhangú vasárnapotokból!:))
Csak hogy tudjátok......ahányan eddig ide beírogattatok,,,30-40-en,hát...mit is mondjak:10 000 000.-ós ország!
KISSEBSÉGBEN VAGYTOK! További jó írogatást
joysefke 2007.10.01. 14:26:19
Na ezek a köcsögök naponta 2X ébresztettek. A telefon kb 10 méterre volt az ágyamtól. (nagy családiházban csak egy telefonunk volt)
J.
Krystal 2007.10.02. 21:59:08
Anno egy nagyon jól menő cégnél dolgoztam, amolyan titkárnőként. A kedvenc az volt, amikor a bankválasztási szokásunkról érdeklődtek. Meg amikor jött az alapítvány, hogy támogassuk. Mondom neki: Hölgyem, kápéval nem áll módunkban segíteni a gyerekeken, de ha gondolja, két kamionnyi gyümölcsöt nagyon szívesen a rendelkezésükre bocsátunk. Érdekes módon a kaja nem kellett a gyerekétkeztetéshez...
A másik, amikor meg akartak minket (ill. az ügyvezetőt) tanítani, hogyan tehetünk szert nagyobb bevételre. Olyankor mindig közöltem az illetővel az épp aktuális bevételünket, majd megkérdeztem, mégis, mit gondol, ezt is meg lehet sokszorozni?
Aztán volt olyan is, hogy telefonál az ürge, hogy ő ajánlana nekünk a számítógépes hálózatunk kiépítéséhez segítséget. Mivel a cégben akkor kb 3 fő dolgozott irodában, tök készségesen hallgattam végig az ajánlatát. Ő sorolta is lelkesen: 25 gépnél ennyi, 50nél annyi, 70 gép fölött hűdemennyi az ára. Rákérdeztem, hogy mi van, ha nekünk csak 3 gépünk van, és nem is kell több. Akkor felháborodott, hogy ők annyival nem foglalkoznak. Visszakérdeztem, hogy akkor mégis, miért hívott?
És persze mesélhetném még, volt rengeteg ilyen sztori... Legalább azt megtanultam, hogyan rázzam le őket úgy, hogy a büdösbe ne hívjanak többet...
Gombolyag 2008.06.18. 09:08:08
A beszélgetés rögzítéséről már a legelején tájékoztatni kell az ügyfelet, rögtön a bemutatkozás után, sőt az ügyfél hozzájárulását is kell kérni,és ha az nem egyezik bele akkor el kell szépen köszönni.....
Amúgy ált. azért kell rögzíteni az ilyen hívásokat, mert ha rendel vmit az ügyfél és utólag letagedja h megrendelte, akkor ezt használják fel bizonyítékként.....
Na mind1, de ezt akkor se így kellet volna.........
NRG44 · http://althir.org 2010.01.21. 06:28:34
Isthar 2013.02.01. 10:05:20
Én immáron 7. éve dolgozom telemarketingesként. Persze, vannak nehéz esetek a vonal túlsó végén, de idővel az ilyeneket megtanulja kezelni az operátor.
Milyen jogon hülyepicsázzátok le a telemarketinges munkát végzőket? És milyen jogon tanulatlansuttyózzátok le? Én dolgoztam egy 200 fős call centerben, ahol elég sok kollégámnak volt diplomája. Mégis itt dolgoztak, mert a diplomájukkal együtt sem találtak más munkát. Nekem ugyan csak érettségim van, mégsem tartom magam butának.
Ez is egy munka. A takarító a padlót mossa fel, a buszvezető elfuvaroz A pontból a B-be, a telemarketinges pedig üzletet köt telefonon. Én inkább azokat nézem le, akik nem dolgoznak, hanem a 20-as éveik vége felé is a szüleiken élősködnek.
Aki pedig csalással és adatokkal való visszaéléssel vádolja az operátort, annak megsúgom, hogy a legtöbb call center úgynevezett bér call center. Azaz, a call center különböző cégek megbízásából hívja az ügyfeleket, akik általában a megbízó cég adatbázisában vannak.
És ha nem vagy benne, akkor sem kell megbotránkoznod: a telefonos cégek jó pénzért eladják a cégeknek az adatbázist.
Nekem szerencsém van, mert a 7 év alatt viszonylag kevés hepajkodó ügyféllel volt dolgom. Akadt olyan, aki azért rendelte meg a szolgáltatást/terméket, mert szimpatikus volt neki a hangom. :D :D :D
És szeretem a munkámat, a kihívásokat, még a modortalan ügyfeleket is. :D