Történt, hogy repülőjegyet vettem Dublin-Bp-Dublin viszonylatra, hogy karácsonykor hazamehessek. December 25-ére vettem meg a hazajegyet a MALÉV internetes foglalási rendszerében, fizetés, visszaigazolás, stb, E-ticket a kezemben. Eddig minden szép és jó, általában a MALÉV-ot használom, eleddig nem volt velük probléma (az oldaluk bűn lassú és sokszor hibaüzenetet ad, de ezt most hagyjuk) Történt azonban a minap, hogy szóba került egy barátommal folytatott beszélgetés során, hogy mi 25-én megyünk haza, erre ők figyelmeztettek, hogy nézzük már meg, nyitva van-e a dublini reptér 25-én, mert tavaly ugyanígy jártak, nyáron megvették a jegyet, majd november (!!) közepén kaptak egy éretesítés a magy.... bocsánat orosz légitársaságtól, hogy járatukat törölték, mert aznap zárva a reptér. Ráadásul nem is tudtak nekik repjegyet adni egy olyan másik időpontra ami nekik is megfelelt volna (utána 2 napra, vagy előtte 10 napra kaptak ajánlatot). Venniük kellett egy retúrjegyet ismét (600€), mert azt sem lehet ám, hogy mondjuk csak visszafele jössz a MALÉV-val, mert ha az odajegyet nem használod fel, akkor törlik (!!) a visszajegyet. Kedves, nem? Ha nem mentél velük oda, más módon biztos nem tudtál eljutni a célállomásra, következésképpen vissza úgysem jössz már...
Szóval lényeg a lényeg, reptér hívása, kérdezés: Nyitva levés dec. 25? Válasz: No. Egyik évben se(!!), mondja az üf. szolgálatos. Kérdem: akkor hogyan lehet, hogy egy légitársaság jegyet ad el arra a napra? Ők nem tudják, de minden évben egy páran eljátsszák ezt, annak ellenére (és ez itt fontos lesz még később), hogy ők minden lt-ot kiértesítenek erről.
Nosza, épp hazajöttem egy pár nap múlva, Ferihegy 2A, irány a MALÉV pult:
Mondom a történetet a néninek, reptér zárva, kéne más napra jegy. Nézi a foglalást. Aztán megnézi a tavalyi járatot, hogy valóban törölve lett-e (megemlítettem ugyanis, hogy minden évben így van ez). Telefon feljebbvalónak, itt egy úr állítólag (!!) nincs nyitva a reptér, a tavalyi járat is törölve lett, mi legyen. Persze kaptam egy nappal előttre jegyet, de a lényeg most jön!
Nem azt ellenőrizték, hogy idén zárva lesz-e a reptér (kb. 2 perces telefon), hanem, hogy tavaly is törölték a járatot, akkor "biztos nem hazudok". Mondom, hogy jó lenne blokkolni azt a napot és szólni azoknak akik már vettek jegyet! Válasz: őket nem értesítette a dublini reptér, majd ha kapnak értesítést, akkor! Mondom: de addig még rengetegen fognak jegyet venni arra a napra. Válasz ugyanaz, úgyhogy inkább otthagytam őket. A hölgy persze közben gondosan ügyelt rá, nehogy véletlenül is elnézést kérjen a történtekért.
Kérdéseim (mintegy költőiek):
Ha tavaly (és előtte minden évben) zárva az a kurva reptér, akkor nem lehet valószínűsíteni, hogy idén is így lesz, és rákérdezni? Kinek a felelőssége ez? Ennek analógiájára: Ha én múzeumi belépőket értékesítek minden napra, így karácsony napjára is, a múzeum kötelessége értesíteni (mindenkit aki jegyet árul!), hogy aznap zárva vannak, vagy nekem kell megnézni a nyitvatratásukat?
Ha valahonnan (mindegy, hogy honnan) olyan infót kapnak, hogy zárva aznap a reptér, nem kéne legalább leellenőrizni és cselekedni?
Muszáj megvárni amíg a reptér szól (feltéve, ha ezt nem tették már meg mint ahogy azt a dublini nő mondta - ez utóbbi egy kicsit életszerűbb szerintem)? Ez olyan, mintha meg tudnék állni a kikanyarodó autó előtt, de nem teszem, mert nekem van elsőbbségem, inkább belemegyek. "Akkor is nekem van igazam!"
Lehet, hogy tudva tudván csinálja a MALÉV, gondolva arra, hogy majd ha novemberben felajánlanak cserejegyet, sokaknak már nem lesz megfelelő csereidőpont és veszni hagyják (kényszerűségből) a jegyet?
Az Aer Lingus (ír társaság) pl. miért tudja, hogy zárva vannak?
Természetesen még mindig lehet foglalni dec. 25-ére Dublin-Bp viszonylatra és odafele is. Most az jutott eszembe, hogy mi van, hogyha valaki aznap megy Dublinba Pestről, és mivel ugye a MALÉV "nem tud róla", repülnek szépen, és amikor odaérnek látják, hogy tök sötét a kifutópálya meg a terminál. Szalmabálát kerget a szél... "Itt a kapitány beszél. Zárva a reptér, megyünk vissza. Bocsesz. Elhoztuk Önöket Dublinba, de azt nem mondtuk, hogy ki is szállhatnak. További jó utat".
No ennyit az észak-balkáni viszonyokról, bocs, ha kicsit hosszú lett.
Ragadjon Dublinban karácsonyra a Malévvel!
Megint tanulhatunk B. illetve ismerősei példájából, kiderült ugyanis, hogy ugyan a Malév árul jegyeket Dublin-Budapest járatára december 25.-re, a járatot tutifixen törölni fogják, mert a dublini reptér hagyományosan zárva tart karácsonykor. A Malévet ez nem zavarja, hiszen "őket még nem értesítették erről":
Az utolsó 100 komment: