Tékozló Homár

Bankok és kivonatok

2007.08.31. 11:23 | jackyll | komment
Becsatlakozunk az Index papírba fojtó bankok cikkébe egy naiv ügyféllel. Frank a napokban arra lett figyelmes, hogy érintetlen hitelkártyáján is bír képződni tartozás, méghozzá a számlakivonat miatt, ami persze csuklóból büntetnek is:
Unicreditbank hitelkártya számlám van, de július-augusztusban egyáltalán nem használtam, így nyugodtan mentem el nyaralni. Hazatértemkor számlakivonat fogadott, egyetlen felrótt költséggel, ami nem volt más mint az éppen kezemben tartott kivonat díja, 150.- Ft. Igen ám, de már egy, azaz egy nappal lejárt fizetési határidővel. Talán mégis rosszul tettem, hogy nyaralni mentem, mindenféle előtörlesztés nélkül? Preciz és nagyvonalú ember vagyok így bementem a bankba és befizettem, nem 150, hanem 300 Ft-ot, gondolva egy esetleges jövőbeli hasonló esetre. A meglepetés akkor ért, amikor közölték, hogy a 150 Ft (!) hiteltartozás (!) egynapos (!) késedelmes befizetése miatt 2.500.-Ft-ra büntetnek (ill. büntet az automatikus rendszer) és jobb, ha egyúttal azt is befizetem, mert a következő kivonaton már rajta lesz. Közölték azt is, hogy ez azért van, mert a hitelkártyás visszafizetéseknél nagyon szigorúak a szabályaik.

Milyen hitelre tetszenek gondolni? - kérdeztem. Csak nem (kártyás) hitelfelvételnek minősítik a saját számlakivonatuk díját, amit persze nem lehet elektronikus úton kérni? Csak nem az a helyzet, hogy nincs annyi hitele Önöknél egy régi ügyfélnek, (aki még a Creditanstalt korukban kezdte és folyamatosan ügyfél volt amikor előbb BankAustria, majd HVB, végül Unicredit lettek) hogy korlátlanul hiteleznek számára 150.-Ft papírdíjat, hogy majd megadja, ha majd valóságos hitelt törleszt? Mindkét kérdésemre az volt a válasz, hogy DE. Nincs kivétel, hitel az hitel, számítógépes program az számítógépes program, pontos és naprakész, egyforintos eltérés esetén is büntet, stb.

Természetesen ezek után, ilyen banknak nem kívánok a továbbiakban ügyfele maradni, de nem volt időm a számla megszüntetésére, el kellett utaznom. S ma jött a csattanó, az új számlakivonaton törölték a késedelmi dijat, de nem azért mert nevetséges, hanem mert megállapították, hogy a pontos és sérthetetlen számítógépes rendszer a múlt hónapban néhány napot késve küldte ki az ügyfeleknek a kivonatokat....
 
Elképesztő! Más bankokban is ez a helyzet? lehet, hogy nem is érdemes váltanom?
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liberté_73 2007.08.31. 11:41:14

Mondottam sokszor ember: CIB.

Egyébként aki .. az .. nem lehet.

báró Csekonics 2007.08.31. 11:41:38

májgeriberi 2007.08.31. 11:30:59

Nem írtam el - humanoid = emberszerű (úgy néznek ki, olyan a szaguk, de valahogy mégsem azok...).

wannabee 2007.08.31. 11:42:12

és mi van a gépek lázadásával? az a kor még eljöhet...Átveszik az uralmat és akkor nem lesz az az baccpapucs, amivel...

Secnir 2007.08.31. 11:42:34

Frank
azt hiszem neked most elégedett ügyfélnek kellene lenned, mivel rendeződött a dolog, és pont az ügyfélbarát volta miatt (kiértesítettek, hogy nem kell fizetned, meg bocsánatot is kértek) ott kéne maradnod. Nem kéne átmenned a zótépéhez mert ott még ennyit se kapnál...

báró Csekonics 2007.08.31. 11:43:23

májgeriberi 2007.08.31. 11:39:46

Azokat behajtóként fogják alkalmazni... :-D
A Providentnél: a zsét női terminátor hozza ki - olyan felfújható cickókkal, mint Kristanna Loken-nek volt a 3.-ban - a törlesztésért meg a Schwarzit' küldik.

Subculture 2007.08.31. 11:43:28

mondanám, hogy menj a cetelemhez, de ott 300 ft a kivonat díja:D de ott ha késel nem díjat számláznak hanem szimplán nem tudod használni a kártyád egy ideig csak a számlát, hogy átutalsz mondjuk. egyik ismerősömnek van náluk kártyája

jótanács: apórbetű:D

dr. _mmm_ 2007.08.31. 11:45:31

Hát.. egy programozó dönt a bank dolgokban s ember nem tuda felülbírálni..akkor megyek írok gyorsan cévé-t...hátha fevesznek

Kismacska (BELLA) 2007.08.31. 11:45:56

Örömmel látom, hogy nem szoktunk le a román szokásokról! :)))))

cso zsi 2007.08.31. 11:46:24

Anno a Citibank és a Westel rádumált egy fényképes hitelkártyára.
Tényleg jó volt, egészen addig a nyárig, amíg szó szerint ugyanígy jártam.
Amíg költöttem-töltöttem, érthetõ volt a költség, nem volt gond.
Aztán nekem is küldik a saját költségük számláját a nem használt kártyáról.
Ott is összejött párezer forint a semmirõl, kicsit paprikás hangulatban befizetés, és azonnali megszüntetés...
Nem sokkal késõbb az ott vezetett számlát is felmondtam.

ClearWater 2007.08.31. 11:46:30

Szerintem meg aláírtad, a havidíjat meg a büntetődíjat is, nem? A sikeres emberek nem használnak hitelkártyát, vagy ha igen, tudják hogy mik a feltételek.

dr. _mmm_ 2007.08.31. 11:47:46

nameg veszek 1 új bill-t....

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.08.31. 11:51:11

Az apróbetűs részt nem elolvasni ősi szokás.

Egyébként az ilyesmit bármelyik hitelkártyánál kiküszöbölheted csoportos beszedési megbízással. Minimum törlesztés erejéig általában van rá lehetőség.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.08.31. 11:54:06

A zótépé, ha jól tudom, úgy műxik, hogy először kiszámlázza a posta- és kivonatköltséget, aztán a hó végén még kiszámlázza a bankköltséget is. Függetlenül attól, hogy volt-e bármilyen forgalom a számládon.
Ha meg ne az adja úristen vállalkozó vagy, akkor egész hónapban lelkesen számlázgatják az ilyen-olyan költségeket.
Szóval oda ne menj semmiképp.

Tibivagyokmeg 2007.08.31. 12:07:27

Frank, ha elmentel nyaralni, megerdemled! Nemtom mit kepzelsz.

Helló Leó! 2007.08.31. 12:07:56

Eleve nem használnék hitelkártyát! Itt kezdődik. Megvárom, amíg megjön a fizetés a rendes (debit) kártyámra, oszt' akkor költekezek.
Nem nagyon értem a hitelkártyázókat... Nem tudnak még pár napot várni a fizura? "Most rögtön KELL elkölteni a lóvét, mer' ha nem, akkor nem vagyok sikeres ember..." Nesze, ha hitelkártyázol előbb-utóbb ez lesz a vége.

grafitmacska 2007.08.31. 12:21:26

A kártyahasznáálat szerintem egy nagyon modern és jó szokás. Jobban szeretem lassan, mint a készpénzt. De amit a bankok kártyahasználat, kártyadíj és még százféle - előttem nem teljesen világos - jogcímen lenyúlnak az emberről, az valami pofátlanság. És ha ott tartom a pénzem, adnak kb 6% kamatot. Pl. Ráfázen!:)

stichus 2007.08.31. 12:21:52

anna volt mam már?

Gasztonyi_Ádám 2007.08.31. 12:28:58

Aki nem az összerejszolt matrac alatt tartja a pénzét sikeres ember nem lehet

Ariadne12 2007.08.31. 12:33:10

Tipikus hitelkártyát nem ismerő hitelkártya használó... Mindegy, miből keletkezett a tartozás, akkor is hitel lesz (mivel ez egy hitelkártya), és ezért természetesen ki kell fizetni időben. Az egyetlen gond az üggyel az, hogy a panaszos nem ismeri a hitelkártya működését, nos, így járt.

Na ezért felesleges szerintem is a hitelkártya, jó kis debitre jön a fizu, aztán hosszabb távon úgyis csak annyit tudok költeni, amennyit meg is keresek.

basel 2007.08.31. 12:34:33

Hat akkor ne legyel banknak ügyfele.

Olyan jo olvasni ezeket a leveleket, ahol emberek komolyan azt gondoljak, hogy az ö szaz forinttol egymillioig terjedö hitelkeretüket harom ember fogja kockas papiron szamolgatni, hogy aztan az ügyfelnek jo legyen.

Az bizony geppel megy. A program pedig nem fogja kiszamolni, hogy hany eve vagy ügyfel, es hogy a tartozasod a szamlakivonat dija.
Minden bank igy csinalja, ha kell banki szolgaltatas, hozza kell szoknod.

A hitelkartya meg egy olyan termek, ahol abbol jön be a le, hogy piszok nagy büntetest varrnak a nyakadba minden kesedelem utan. Különben nem erne meg.

kapasz 2007.08.31. 12:40:05

2 kivétellel a többi bank is hasonlóan jár el. Olvasd el ennek a cikknek a 2. pontját:

www.bankkartya.hu/?cikk=3914&lap=1

Majmász Gedeon 2007.08.31. 12:44:48

Nekem se kellett sose hitelkártya. Ha nincs pénzem, akkor nem költök. Ilyen eccerű ez.
Ettől függetlenül pofátlanság ez a bank részéről, ha velem ilyet csinálna, már szüntetném is meg a számlámat. Az unibet is egyszer játszotta el velem, hogy nem fizette ki a nyereményemet, ott is hagytam őket a picsába.

johevi 2007.08.31. 12:56:58

Klassz dolog a hitelkártya, de mint a példa mutatja csak egy napot csússzál és iszonyú bukta.
Tessék hitelkeretet kérni a lakossági számlához, hozzáférsz a normál kártyáddal, nem kell külön hitelkártya, ha jön rá összeg feltölti, ha nem mész át több tízezerbe havonta párszáz a kamat rá.

jesszumpepi (törölt) 2007.08.31. 12:58:26

Mit mondana erre Lituma tizedes?
"Aztakurvaannyukat!"

Barnebyte 2007.08.31. 13:09:20

Hitelkártyaszerződést nem elolvasni és utána reklamálni ősi Annácska szokás...

Homár Sharif 2007.08.31. 13:09:55

Panasz.Kivizsgálják.15 nap.Jóváírják méltányosságból. Ennyi. Ha nem fizeted be a bank meg leírja. Kérdés van még? Eccerű ez, mint a facsipesz.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.08.31. 13:13:51

Helló Leó! 2007.08.31. 12:07:56
"Nem nagyon értem a hitelkártyázókat... Nem tudnak még pár napot várni a fizura? "Most rögtön KELL elkölteni a lóvét, mer' ha nem, akkor nem vagyok sikeres ember..." Nesze, ha hitelkártyázol előbb-utóbb ez lesz a vége."

Hitelkártyát lehet okosan is használni, de a ehhez ugye el kellett volna olvasni az apróbetűs részt. Ha nem olvasod el, akkor a következő tanulási lehetőség az ilyen bukta lesz.

A bankok is megérik a pénzüket, mert a téjékoztatást nem igazán viszik túlzásba.

Mellesleg a fizetésvárás fétisét magasztalva hitelkártyásokat megszólni ősi román szokás.

krone 2007.08.31. 13:15:21

A Unicredittel már egyszer én is nagyon megszívtam, mégpedig úgy, h fizetni próbáltam egy üzletben vele, mert nem volt kp-m (nem nagy tétel, kb 500ft). Erre kitolja a gép, h nincs hitelkeret(legalább 30 ezernek kellett rajta lenni). Jó, biztos rossz a gép, mondja az eladó, máskor is volt ilyen..Átmegyek egy másik boltba, ott is ugyanaz (közben leégett a bőr az arcomról, de ez mellékes). Felhívom a bankot, mondják, h van keret, le is vonták a pénz mindkét üzletben, elnézést, stb, írjunk egy papírt, h panaszunk van, stb. Megírom a papírt, elküldöm ajánlottan, ahogy kell, erre kb 2 hét után jön egy válasz tőlünk, hogy a panaszunk nem jogos, és hogy jogtalan panasz miatt büntetés jár, kb 2500 Ft, amit le is vontak. Ennyi...

johevi 2007.08.31. 13:28:43

krone:
minden beszélgetést el kelltenni, kerestesd elő, amelyikben ők mondták, hogy jogtalanul vonták le. Ez alapján nem büntethetnek 2500-ra, adják vissza mind a 3500-öt!!!
Jogtalan reklamációért büntetés, ez sem semmi...

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.08.31. 13:31:26

"Liberté_73 2007.08.31. 11:41:14
Mondottam sokszor ember: CIB.

Egyébként aki .. az .. nem lehet."

A CIB-nél nincs geCIBB.
Ezt már úgy le akartam írni egyszer, amúgy valóságalapja nincs.

Azt hittem az Ersténél már nem lehet rosszabb, de ezt az Unicreditet is felírom az ősi román bankok listájára, az Erste, az OTP, és Raiffeisen trió mellé.

Folyószámlák közül az MKB-s "student"-számla volt a nyerő, mikor még tanultam, nem volt sem havi, sem számlavezetési díj, és havi két pénzfelvétel ingyenes bármelyik bank ATM-jéből.

Kisgenyó 2007.08.31. 13:35:55

Akkor én mondok vmit! Sárga banknál késtem 2 napot (benéztem a napot)és nem kaptam rá büntit!!! Ja és nem kell fizetni a papírmunkáért sem, mert azért pénzt kérni már szerintük is román szokás.

birdito 2007.08.31. 13:38:33

ÚjMagyarországon akinek hitelkártyája van, sikeres ember nem lehet. Kártyát letépni...

Kisgenyó 2007.08.31. 13:38:54

"Unicreditbank hitelkártya számlám van" - vatafakk? Most hitelkártya vagy számla? mert a hitelkártya attól hitelkártya hogy nincs hozzá tartozó számla. no comprende vagy csak én vagyok nem sikeres ember. ez biztos hogy nem brazil bank?

2007.08.31. 13:41:16

A számítógépes rendszer lesz az első akit a forradalom a falhoz fog állítani...

alicecsodaorszagban 2007.08.31. 13:46:46

OFFOFFOFF

bocs, az offért, szétrobban az agyam, és mindjárt agyvérzést is kapok menten.
Most beszéletm a Tigáz Zrt igen tisztelt ügyintézőjével, aki jól felqrta a zagyam!!!!
Amit ezek művelnek, azt katasztrófa, és tele van a hócipőm, mióta ez a rohadt általány van, két egyforma rohadt számlát nem tudnak küldeni, aztán egy hónapig semmi csekk - én persze fizetek, aztán jön egy kéthavi, amin megint tök más összeg van, fizetek, most meg jön, hogy egyenlítsem ki 10 napon belül a tartozásomat, meg aqrvaanyámat.
Az ügyintéző hölgy nem tudott váalaszolni, egy egyszerű kérdésre, (tán túl kötözködőnek tűntem???) és inkább letette a telefont. Mivaaan?!!!
Az a szerecse, hogy elsőre felvették a telefont. A múltkor, vagy huszadjára sikerült felhívnom őket. Ja, és két internetes hibabejelentésemre már március óta nem regáltak. Amikor erre rákérdeztem, azt mondták, nincs rá kapacitásuk, napi 6000 ímélre nem tudnak reagálni.
Bocs, akkor a hiba lehet, hogy mégsem nálam van.

Kártérítést fogok követelni az összeomlott keringésemért, oszt megyek visszaküldöm egy féltéglával a felszólítást, meg letépem a qrva ajtajukat a rohadékoknak. Jóval túlfizetésben vagyok, nekem majd októberben fogják elszámolni, amivel tartoznak, én meg tíz napon belül fizessem be, amivel tartozok az ő balf@sz számításuk alapján, miii???
Még mindig nem állt helyre a vérnyomásom. Arra meg nincs idegrendszerem, hogy postot írjak róla, pedig azt kéne, hátha tőlem is elnézést kérnének.

bocs az offért, még ma nem is olvastam bele a homárba, de ha ezt nem írom le, akkor a helyszínen agyvérzést kapok.

mig8 (törölt) 2007.08.31. 13:48:09

Ugyan nem teljesen ugyanilyen a sztorim, de azert...

Fundamenta felhiv: Orommel ertesitjuk, hogy sorsolason kivalasztottuk: ingyen kaphat egy dombornyomott kartyat rajta 100.000 Ft-tal, ha akarja.
En: O, koszonom. Mit kell tennem?
F: Csak igent kell ra mondania.
En: Jo, de elobb kerdeznek. Akkor ez vmi hitelkartya lenne?
F Igen. Es ingyen az One.
En: Hat ez remek. Tehat teljesen ingyen van?
F: Hat, ooo... A kartyakiallitas dijjat es az elso evi dijjat elengedjuk, mivel kivalsztottuk.
En: Aha. Egyebkent mennyi a dijja?
F: 4900Ft evente.
En: Es lemondhatom?
F: Igen, lemondhatja, ha meg az egy eves lejarat elott irasban nyilatkozik rola. Kulonben automatikusan meghosszabbodik.
En: Hat, a hataridoket nem szoktam fejben tartani... Hitelt kulonben sem akarok felvenni... Tudja mit? Megvagyok nelkule.

carppy 2007.08.31. 13:54:10

Mar engem is megszivatott egyszer a HVB, vagyis Unicredit Bank. Euroban vartam utalast es gondoltam nyitok naluk euros szamlat. Pikk-pakk megcsinaltak, majd kerdeztem, hogy jelent-e plusz koltseget? Termeszetesen valamennyit igen. Ebbol arra gondoltam par szaz Ft. Aztan megjott az elso kivonat az euros szamlarol, szamlavezetesi dij kozel 6 euro, egybol elhataroztam, hogy megszuntetem. Termeszetesen mire bementem elkezdodott meg egy honap. Atutaltak a penzt a forintos szamlamra (mert siman atvezetni nem lehet bankon belul), ami 10eurot emesztett fel, majd a vegen meg be kellett fizetnem 6eurot a tort honap szamlavezetesere is. Szoval buktam par ezret a semmiert.

carppy 2007.08.31. 13:56:17

Ja es ugy nyitottam az eurost, hogy volt mar naluk ket szamlam.

alicecsodaorszagban 2007.08.31. 14:17:59

Rám is akartak tukmálni hitelkártyát, de nagynehezen elolvastam az apróbetűs részt, és azt silabizáltam ki belőle, hogy ha nem használom, akkor sokkal több kamatot számolnak a fel nem használt összeg után - vagymit, vagy THM-et -, mintha használnám. Mivaaan?,, úgyhogy ezt a kecsegtető lehetőséget kihagytam inkább.

Kisgenyó 2007.08.31. 14:24:00

dombornyomott volt? hol kaptál hozzá síbérlettartót?

Helló Leó! 2007.08.31. 14:25:08

"ha nem használom, akkor sokkal több kamatot számolnak a fel nem használt összeg után..."

No ez itt már olyan apróbetűs rész lehetett, hogy sűrgős szemüvegvásárlás kényszerének esete forog fenn! :-)
Vagy szövegértésből elégtelen.
Vagy fogalmazásból elégtelen.
Leülhetsz!

tomi0313 2007.08.31. 14:25:16

háh, nekem nagyon király viszonyom van a unicredit banakl :P tevaly kezdtem az egyetemet és ott nyitottam számlát... merhát egyetemistának jár 1 harmadik is... jött rá 1 szer pénz, levettem mind, és havonta leszednek róla 49 forint számlavezetési, levelezési díjat, minden hónapban megkapon hogy 49 forranatl csökkan minuszba olyan -900 nál tartok, de semmi különöset nem csinálnak velem :)

mostmár ugy vagyok vele hogy kivárom mi lesz a vége...ez ilyen ösi román szokás nálunk :D

The AVE 2007.08.31. 14:25:58

A hitelkártya igénylések elbírálása az pontozás alapján megy. Az adatokat szgépek értékelik, de a hitelintézet saját szabályaiban (igénylések %-os mértékben) meghatározhatnak felülbírálást. Így előfordulhat, h nincs meg a kellő pontszám, és mégis elfogadják vmi egyéb kedvező tényező miatt. Vica versa, hiába van meg az elegendő pont, attól még visszadobhatják, ha találnak vmi csúnyaságot.

The AVE 2007.08.31. 14:33:33

kisgenyó!

Már hogyne lenne hozzá számla!!! Mit gondolsz, talán kockás papíron tartják nyilván a kártyához tartozó pénzmozgásokat? :)
A hitelkártya és a betéti kártya között annyi a különbség, h az előbbinél hitelkeretből költesz (mész 0-ból negatív irányba), és ezt utólag törleszted. Az utóbbinál pedig egy rendelkezésre álló számlapénzt használsz, ami pozitív szám és a 0 felé tart - sajnos :). Egyszerűsítve így néz ki.
Eltekintettem a betéti kártyához tartozó hitelkerettől, és egyéb apróságoktól.

alicecsodaorszagban 2007.08.31. 14:35:29

De neeem Leó, télleg!! De ha nem,akkor is. Hitelkártyázni szerintem drága mulaccság. (Az apróbetűs részben van, na!)

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.08.31. 14:45:24

Az apróbetűs részben az van benne, hogy mit kell elszúrnod ahhoz, hogy drága mulatság legyen.

alicecsodaorszagban 2007.08.31. 14:46:10

és nem ülök le!!! :) Asztalt akarok borítani! tigázra!!! leszívták az agyamat! kivették, disznók elé vetették. Úgy leamortizált ez a beszélgetés!
még szerencse, hogy itt felvidultam 1 kicsit.

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2007.08.31. 14:49:38

Bankokat fikázni ősi román szokás.
A hitelkártya egyébbként király....és nem azért vannak, hogy előre elköltsd a pénzed, még ha a reklámok ezt is sugalják.....akinek nincs arany hitelkártyája, az sikeres ember nem lehet.

bandibatyatok 2007.08.31. 15:10:45

bünteti a bank az ügyfelet! muhhhahhha!

AZONNAL hagyd ott, és eszedbe ne jusson kifizetni a "büntetést".

inkább keress egy olcsóbb, megbízható, ősi, román, bank, ot, pont.

Kisgenyó 2007.08.31. 15:13:55

The AVE 2007.08.31. 14:33:33
na végre egy értelmes bankár, penge vagy, és nagyon jól vágod a témát, és ez így jó. én csak arra akartam kijuggatni hogy amíg a bankban tartott pénzedhez tartozik szla szám, addig a hitelkártyához nincs. a pénzedet manapság persze hogy nem kockás papíron adminisztrálják, mert az már rég nem ősi román szokás.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.08.31. 15:17:53

Így jár, akinek nem OTP dombornyomott kártyája van. Szarrá bünteti az UniCredit (régen HVB, még régebben Creditasntal vagy hasonló, még régebben OPT fijók). Mondjátok meg Ödönnek is, hogy az Unicredit egy ősi szingaléz bank. Vagy román?

The AVE 2007.08.31. 15:17:58

De hát pont azt mondom, h van hozzá számla! Csak nem pénzed van rajta, hanem tartozásod. Ezért jön a mínuszos kivonat a költéseidről, amit nulláznod kell, ha nem akarz 40% THM körüli fogyasztási hitelt igénybevenni :)

banyanyanya 2007.08.31. 15:18:00

Erdekes... egy kulfoldi bank, melynek ugyfele vagyok, fizetett nekem 50 eurot, mert ott nyitottam szamlat... nincs semmifele kezelesi koltseg, se utalas utan jaro koltseg, kulfoldre is tok ingyen utalhatok, a bankautomatak 50%aban kezelesi koltseg nelkul vehetek fel penzt, allando havi megbizasaim utan kamatozik a penzem, esatobbiesatobbi... tudom tudom ez kulfold...es nem az osi romania...

bandibatyatok 2007.08.31. 15:20:02

egyszer majd veszek egy heti hidegélelmet, gyümölcsöt, szőkekólát, vitamint, és leírom nektek, hogy hogy sikerült megszabadulnom az OTP-től.

most nem érek rá, mert valaki állandóan letépi az ajtómat.

címszavakban csak annyit, hogy kb. 6-7 évig képtelenek voltak átírni a zállandó lakcímemet, kb. 3 évig nem volt rendes kártyám, csak hitel-, ezért aztán a gépben nem lehetett kipipálni egy-két négyzetecskét, s számos elképesztő akadály gördült az mexűntetőakció elé.

a 2 órán át engem megszüntető kisasszony a szemem láttára őszült s szült meg, én nyugtatgattam, komolyan aggódtam a mentális épségéért. szegény.

bandibatyatok 2007.08.31. 15:24:05

banya

neve-e van?
ménem nyögöd ide a nevit a benknak?

Landy4x4 2007.08.31. 15:25:30

nekem egyszerûen elfelejtik átvezetni a pénzt az egyik számláról a másikra :), pedig állandó megbízásom van, pont az ilyenek kivédésére. mikor számonkértem a fiókvezetõn akkor azt mondta, másnap visszahív. 1 hét múlva én kerestem meg megint, mire a válasz az volt, tanfolyamon volt, meg nem is ígérte és különben is mit pattogok. az "elnézést" kifejezést nekem kellett elmagyaráznom neki, mert nem találta a szótárban. :)

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.08.31. 15:25:49

Mellesleg én gyűjtöm a hitelkártyákat és számlakártyákat is. Van 4. Mind ING. Volt Unicredit (azaz HVB) és Erste, sőt még Opété is. Most csak ING. Nem azt mondom, hogy ez a legjobb bank, mert drága. De legalább stabil. Mert az ember nem azt nézi meg, hogy melyik bank van közel, hanem azt nézi, hogy a garanciacvállalásban ki van a sor elején. Igy tehát ING. Minek 4? Debit magán, credit magán, debit céges, credit céges. Összesen évi 20e Huf, de itt muszály.

Csak a tankolás: Ha a céges kocsimat megtankolom, akkor bankkártya vagy euro shell kártya. Ha külföldön vagyok, hitelkártya (+ autopálya matérica) vagy euroshell. És soha sem mindegy, hogy cég vagy magáncélra kell.

És Kálmán Edinának az Erste Banknál üzenem (tegnapi hozzám intézett kérdésére), hogy igen külföldön könnyű. Az Erste meg egy szar bank. Lépjen ki. Monnyon le.

bandibatyatok 2007.08.31. 15:30:41

én a cibhez mentem az otp-től.

szeretem a netes felületit, tetszik, hogy mindég van rám idejük meg mosolyuk. átlátható az egész, és az ügyfél előtt ismert összeggel terhelik az ügyfelet, ami azért ritka, minda baccpapucs.

The AVE 2007.08.31. 15:33:43

andreigruond!

Neked is mondom: olyan nincs, h számlakártya.

Részletek itt:
www.pszaf.hu/engine.aspx?page=pszafhu_elktro_fogalomtar

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.08.31. 15:41:37

Akkor betéti kártya. Nem vagyok szaki. Csak lelkes felhasználó :D Nem tök mindegy? Most komolyan (tegyük félre a közgázos diplománkat és a kockafejünket)

The AVE 2007.08.31. 15:52:16

Sztem nem mindegy, de mindegy ;)

Nem izélgetek én senkit, csak próbálom a tárgyi tévedéseket javítgatni, hátha kicsit tájékozódnak az emberek és kevesebb naiv ügyfél lesz.

Kifordított kacagány 2007.08.31. 15:57:55

tomi0313: simán be tudják hajtani rajtad. akár sok év múlva is amikor már tisztességes összeg lesz belőle. akkor persze rohansz a homárra megírni bánatod.

én csak azt nem értem, hogy ha kicsiny országunk még olyan szerencsés helyzetben van, hogy nem KELL senkinek kártyázni, hanem simán bárhol elfogadják a kp-t, akkor miért kínozzák magukat egyesek ilyen szörnyűségekkel? főleg hitellel? ha meg igen, akkor miért méltatlankodnak azon, hogy ott húzzák le őket ahol csak akarják? hiszen ezek a tömegek önként és dalolva törik magukat a kártyavarázslatokért. alig várják, hogy kapjanak belőle, mindent elkövetnek azért, hogy kiszolgáltatott helyzetbe kerüljenek. és mi történik, ha valami problémába ütköznek? semmi. nyelnek egyet és marad minden a régiben.
pedig a minimum az lenne, ha valaki nemtetsző dologba ütközik, rögtön otthagyja az eddig támogatott intézmény, mert ugye a szolgáltatása nem megfelelő. nem azért, mert a másiké jobb, hanem mert így tudja egyedül jelezni, hogy nincs megelégedve. és ez a bankoknak nem jó(talán nem véletlen próbálják megakadályozni minden lehetséges eszközzel, hogy aki egyszer belekerült a hálójukba az csak nehezen távozzék). ha pedig elég sok haszonállat lesz aki bankról bankra vándorol, az nagyon nem jó nekik és kénytelenek lesznek változtatni a szokásaikon.
csak nem itt nálunk. nálunk az emberek megvárják mikor már csak alig-alig lesz lehetőségük vergődni és majd akkor próbálnak szabadulni. ez egyébként nagyon hősies dolog.

Kisgenyó 2007.08.31. 16:11:25

akkor én sikertelen ember vagyok mert nincs a hitelkártyámhoz nem adtak számlaszámot. megyek és kisírom magam Anna vállán...

bandibatyatok 2007.08.31. 16:20:08

az mé olyan nagy tévedés, hogy a betéti kártyát számlakártyának rövödítette a t. ősi tanult kommentelő?

banyanyanya 2007.08.31. 16:22:20

szorri bandi itt a bank - szoval a spanyol ING igy mukodik... en ennek elegge orulok, mert mivel itt elek, szamlat kellett nyitnom, es fostam is, hogy a magyar bankok tapasztalatai utan majd itt is sok sok penzt lenyulnak tolem mindenfele kezelesi koltseg cimen, de csodakcsodaja nem... :)))) raadasul szamlanyitaskor kaptam 50 eurot, aszittem vicc, es utalas utan masnap elveszik tolem... hehe... de megsem... ugyhogy ennyi a tortenet.

The AVE 2007.08.31. 16:48:57

bandibatyatok!

Azért, mert az más termék. Az OTP-nek van ún. számlakártyája, ami csak azonosításra alkalmas, vásárlásra és kp felvétre nem.
De ismétlem, nem célom senkit bántani, csak kulturáltan kiigazítani - remélem sikerül.

kisgenyó!

Hitelkártya (credit card):
Fizetési kártya, amely lehetővé teszi, hogy birtokosa a számára valamely pénzügyi intézmény által meghatározott hitelkeret erejéig, annak terhére készpénzt vegyen fel vagy áruk, szolgáltatások ellenértékét kiegyenlítse. A kártya mögött önálló hitelszámla áll.

Asakura Hao 2007.08.31. 17:03:44

Ótépére ne válts! Ősi ... cég.

emzéperiksz 2007.08.31. 18:13:49

Egy csomó bank így csinálja, hogy ha van akár 1 forint késedelmed, büntetést fizettet. Ez ellen mondjuk véd, ha csoportos beszedésivel fizeted a minimumösszeget, ha lehet.
Bár ha nagyon reklamál az ügyfél, szerintem törlik az ilyen 150 forintra kirótt 2500 forintos büntiket, mert a jó viszony fontosabb. Ennek ellenére hozhatna már valami ajánlást a PSZÁF az ilyen esetekre.
Ja, és hitelkártyát az vegyen, aki használja is. Aki ilyen barom, hogy 2 hónapig elő se veszi, meg a kondíciós listát, üzletszabáylzatot se olvassa el, mielőtt hitelt vesz föl, inkább adja vissza a kártyát.

emzéperiksz 2007.08.31. 18:20:15

Szerintem jó dolog a HK, de csak olyan vegyen, aki tudja, mire jó. A fizud szépen fekszik 4-5 százalékon a megtakarítási számlán, közben költöd a bank pénzét, visszafizeted persze precízen, hogy kamatmentes legyen. A végén minden költséget összeszámolva éves szinten lesz pár tízezer forint nyereséged.

Tilcsák Bea (törölt) 2007.08.31. 18:32:04

úgy nézem, akkor egyik banknak sem leszel az ügyfele:DDDDDDDDDDDD

komolyra fordítva: miután a hitelkártya mögött csak egy technikai számla áll, nem tudja hova könyvelni a tartozásaidat. igen, a számlakivonat díja is tartozás, ha nem fizeted meg. ebből kifolyólag a hitelekeretedet terheli.

legközelebb, ha aláírsz valamit, olvasd el, hogy mit. bankoknál ÁSZF-nek, ÁÜF-nek hívják. plusz a díjszabási tájékoztatót.

okos magyar emberek, ehh.

alicecsodaorszagban 2007.08.31. 18:43:28

Ahá, akkor még jó, hogy a végére nem ott lyukadtunk ki, hogy a bank szociális érzékenységből, emberbaráti szeretetből ad hitelkártyát.

Szeretném megkérdezni - mint pénzügyi analfabéta, mindenféle cinizmus nélkül - a té. elvtársaktól, mit jelent az apróbetűs részben, hogy:
" Rendelkezésre tartási jutalék:évi 5,99 % havonta elszámolva, a ki nem használt hitelkeretre vetíve."

ez azt jelenti, hogy amit nem használok fel, az után is kell fizetni nem?

Szerintem a hitelkártya nem ősi magyar átlagállampolgároknak való.

Kisgenyó 2007.08.31. 19:16:37

The AVE 2007.08.31. 16:48:57
amit leírtál tökre igaz, én csak azt mondom hogy a hk-nak nincs számlaszáma, kizárólag a kártya száma alapján kockáspapirozák.
aki pedig még mindig gondolkodik a váltáson, a sárgabanknál asszem havi 590 huf-ot fizetek számlavezetési díjat, ebben benne van a saját atm-nél ingyen kp felvétel (akárhányszor) + kapok kredit és debit szla kivonatot minden hónap végén. külön borítékban. uff én beszéltem. ha nem hiszitek kérdezzétek meg palkovicsnét.

Kutyi 2007.08.31. 19:55:52

A sztori ismerős, más banknál is történt már ilyen - szerencsére nem velem.
Egy ismerősöm története is édes. Őt a bankja (milyen kedves bank !) azzal kereste meg, hogy kap ajándékba egy 100 000 Ft értékű hitelkártyát. Ez az ajándék szó igen megható, egy a baj - az ajándék visszafizetendő. Pedig szegény nagyon örült már hogy milyen figyelmes bankja van.

johevi 2007.08.31. 21:17:55

kisgenyo
A hk-nak is van számlaszáma, mindennek van számlaszáma, csak nem mondják meg, mert nem publikus csak úgynevezett technikai számla. De valahol követni kell a rajta történő mozgást.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.08.31. 21:51:58

Megmondják. Benne van a szerződésben és a kivonaton is. Különben hogy utalnál rá pénzt.

Kisgenyó 2007.08.31. 21:55:38

ha nem monnyák meg akkó minek van? vagy ez valami ősi román szokás?

Angéla 2007.09.01. 01:17:03

Ejnye-ejnye Unicredit :)
Káendhánál ez úgy van, hogy azért van a vezetői kód, hogy ilyenkor az ügyintéző kisasszony odahivhassa a vezetők valamelyikét, és együttesen (tehát vezetői engedéllyel) legyőzhessék azt a csúnya gonosz, de mégsem mindenható számitógépet :D
Persze ehhez az kell, hogy az ügyintéző hölgyike vegye a fáradtságot hogy magától intézkedjen. Vagy az ügyfél vegye a fáradtságot hogy vezetőért orditson :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2007.09.01. 07:24:16

[i]emzéperiksz 2007.08.31. 18:20:15 [/i]
Ha ehhez hozzáveszed, hogy éves kb. egy millás költés esetén (nálunk két autó tankolása, heti nagy bevásárlások, tartós fogyasztási cikkkek mind arról mennek, sajnos simán összejön ennyi) még 10 000,- Ft az évvégi visszajáró, akkor főleg megéri. Csak kevesen gondolkoznak, és még kevesebben cselekszenek tudatosan, ezért időnként csúsznak egy-egy napot, és akkor jön a nagy kasza.
Ugyanis ha egy nappal is kicsúszol a határidőből, akkor rögtön a teljes tartozásra ráverik a 40% körüli kamatot, persze visszamenőlegesen, a vásárlás napjától. Ráadásul ilyenkor visszafizetésnek sem az számít, amikor befizetted, vagy átutaltad a tartozást, hanem csak a következő fizetési periódus első napja. Egy példa:
Veszel egy kurvára menő Batz papucsot 100 rongyért hó elsején. Hó 10.-én zárják a számlát, ilyenkor 25.-e a fizetési határidő. Te elfelejted, nincs pénzed, stb., ezért 26.-án fizetsz. Józan paraszti ésszel ez egy nap csúszás, fizetheted a 100 000 Ft 40%-ának a 365-öd részét, azaz kábé egy százast. De nem a banknál! Az elsejei vásárlás óta eltelt 26 nap, plusz a visszafizetési időszak letelt, és csak következő hó 10-én indul újra, ezért az még 14 nap (30 napos hónappal számolva.) Szóval fizeted a 100 000 Ft 40%-ának 40/365-öd részét, az kicsit több mint 4 rongyot. Erre mondaná Kohn bácsi: "Ügyes!" És ebből élnek a bankok kurva jól. Szóval csak ésszel, és óvatosan a hitelkártyával.
Ja, és még egy. Nemrég volt egy cikk (talán a Pénzcentrumon), hogy az angoloknál a bankok elkezdték felszólítani a hitelkártya tulajokat, hogy használják a HK-ként a kártyájukat, mert ha mindig mindent időre visszafizetnek, az nekik nem üzlet, és meg lesznek büntetve jól! Ehhez azért má' pofa kell!

The AVE 2007.09.01. 10:51:27

Nekem megmondták a HK-hoz tartozó számlaszámot, rajta van a kivonaton is, oda utalom az előző havi költésem összegét + a díjakat. De sztem ne ragozzuk tovább :)

A sárga bank egyébként nagyon barátságos, 99%-ban elégedett vagyok velük.

The AVE 2007.09.01. 10:55:34

Csokis jól mondja, a bankok többsége az előző hó összes költése után felszámítja a kamatot, ha nem ateljes összeget és/vagy nem a határidőre törleszted. Ebben van a biznisz. Tudnék még mesélni, volt közöm 1-2 ilyen projekthez.

Az angol bank felszólítása meg tényleg köcsögség, azonnal le is mondanám a kártyát, ha emiatt büntetnek...

Angéla 2007.09.01. 12:11:56

Lol
de édesek az angol bankok is :)
Amúgy a biznisz nem ebben van, a leghülyébb ügyfél is csak max. egyszer szivja be ezt a fajta késedelmes fizetést, amit irtatok, utána már figyel. Persze ahogy az angol bank szeretnék úgy már üzlet lenne :)
Több lóvé jön a hitelekből (személyi és lakáshitel) és a biztositásokból.

emzéperiksz 2007.09.01. 13:07:46

Nem tudom, Csokis, így van-e, Én úgy tudtam, sima rulírozó hitelként számolja a bank HK-tartozást, vagyis előbb vonja a kamatot, utána a tőkét, ha 26-án van 100 ezer huf tartozásod + 26 napra szóló kamat, ami kb. 2850 forint, akkor ha befizetsz 100 ezret, marad a 2850 forint, de már nem kamat-, hanem tőketartozásként, és csak arra számítja a 40 napos kamatot, ami kb. 125 forint. Szóval valamivel kevesebb, mint 3000-ből jössz ki. Amúgy tényleg jó sok 26 napra 3 százalék. De azért a HK-t sem azért adják a bankok, hogy az ügyfél keressen vele, ahogy már az angol példádat említetted. Az más kérdés, hogy ha nem lenne meg ez a lehetőség, a francnak se kellene, végül is betéti kártyámon is van hitelkeret feleekkora kamattal.

kapasz 2007.09.01. 21:31:21

Csokis, nem találtam meg a cikket az angolokról. Tudnál adni egy linket?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.09.02. 08:41:04

Kifordított kacagány 2007.08.31. 15:57:55

Persze, váltsak bankot. Tudod mi lenne itt? Emberek ezrei bolyonganának egyik banktól a másikba, mint a zombik a filmvásznon! Tavaly begyűjtöttem nagy "magyar" bankjaink bankszámla kondíciós listáit. Mert elegem volt jelenlegi bankomból. Már ott hányingert kaptam, mikor csak olvasgattam!

Arról nem is beszélve, hogy kinek van ideje állandóan bankot váltani? Vagy tudsz interneten bankot váltani? És megkérdezném még, szüntettél már meg számlát? Ugye tudod, hogy a bank nem szívesen szünteti meg a számládat... Szeret érte felszámítani ezt-azt! Ha mondjuk apa kártyáját nem adod le, mert nála van és ő elutazott, jajj, azt le kell tiltani 2000... Zárlati díj 400... Jelenlegi egyenleg következő bankhoz utalása 150... Kisfaszom kötelező biztosítás, akármi díja, tudják ezek csavargatni...

Aki meg az 590 Ft havi számlavez. díjjal meg van elégedve, hát egészségére, én azt gondolom, nem dolgoznék 1 órát ingyen, hogy bankolhassak (havonta). Aki érti, érti, aki nem, hát tessék sorba állni bankváltásra. Ha valaki tud nekem rámutatni egy unióban elfekvő bankra, ahol 250 Ft/hó (éves szintre vetített) díjért kapok e-bank-ot, havi 2 ATM használatot, havi 2 csopbeszt, havi 2 rendszeres átutalást, hát kurvagyorsan küldjön nekem linket!!!

(az éves szintre vetített díj jelenti ez esetben:
benne van az 2-5 évente fizetendó kártyaelkészítési/használati/simogatási díj, számlavez díj, számlanyitás/zárás díja, számlakivonat 1/hó, és ha még sms-t is küld a tranzakciókról, le is copom magam... De tom, hogy ilyen bank nincs ám...)

lemmikki 2007.09.02. 09:00:54

chicken miért gondolod, hogy havi 250 Ft-ért bármelyik bank is kinyalja a hátsód? Te megtennéd ezt bárkinek?

cso zsi 2007.09.02. 09:54:07

lemmikki 2007.09.02. 09:00:54
Ne feledd, hogy amíg a berakott fizud náluk van, abból is ők húznak hasznot.
A két-három napos átutalási időkből szintén.
Az csak az amerikai filmekben a rossz fiúknál van, hogy a laptopon látom az átutalás megérkezését...
Ha követelésed van, akkor a hétvége nem munkanap. Ha tartozásod, akkor naptári napban számol...

n_gabor 2007.09.02. 11:50:27

Nem érdemes bankot váltani, mindenhol így megy. A szabály az szabály, mindez le van írva a szerződésben és a kondilistában. Természetesen régi ügyfeleknél azért méltányosságból jóváírják a tételt, főleg ilyen minimális eltérésnél.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.02. 12:44:52

chicken:
Pont a UniCreditnél van egy közel ennyire kedvező csomag, igaz 449/hó + 2. évtől asszem 1000/év a kártya. Ezért mindent kapsz, amit leírtál, az átutalás és a csop besz ráadásul korlátlan.

The AVE 2007.09.02. 14:29:04

Sárga bank Mindennapok szlacsomagja ilyen. És még SMS-t is küldenek. Majd küldj képet a subbára a shop stopos mutatványodról ;)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.02. 16:12:28

lemmiki
akkor amerikaban 0 dollarert miert tudjak a bankok kinyalni?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.09.02. 18:26:42

lemmikki 2007.09.02. 09:00:54
Azért, mert az én pénzemből ad neked hitelt? Talán? Meg mondjuk mert oda teszem és nem a párna alá?

Bastie 2007.09.02. 12:44:52
Köszi! Meglesem...

The AVE 2007.09.02. 14:29:04
Sárga bankhoz nem megyünk, mert a Homáron csúnyán elásták... :) Pippancs akkor egyenlőre elmarad :)

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.02. 20:47:03

chicken:
Bocs, SMS nincs benne. A havi 2x kp. felvétel viszont bármelyik bank ATM-jénél ingyér van.

The AVE 2007.09.03. 11:33:43

Ha nem, hát nem :) Nekem hótmind1.
Amúgy a Homáron MINDENKIT elásnak, akiről szó van, ez nem lehet szempont.

szeloka 2007.09.03. 15:33:57

Én a ZOTÉPÉ-vel jártam rosszul. Nem túl sikeres románszakos diákként diákhitelre volt szükségem, amit az összes magyarok bankjánál igényeltem. Később módosjtottam és a pénzt a CIB-es számlámra kértem, de az első utalás még a JÓTÉPÉ-re ment.Na ott különböző okok miatt (már nem tudom hogyan,biztos számlavezetési díjak miatt) keletkezett 1256 Ft tartozásom, amit az érkező diákhitelből pótoltam is vonla. A tartozás kb 2 hónapig volt a számlámon. Ezek után kaptam egy útolsó felszólítást! Azt nem tudom,hogy az elsőt és a másodikat kinek küldték,de a lényeg,hogy én kaptam az utolsót. Fizessek azonnal, mert különben húha és bahajtunk (az árokba). Másnap befáradtam a bankba, kifizettem a tartozást és megszüntettem a bankszámlát. Az ügyintéző kérdezte,hogy miért? Azért wazze, mert fenyegetőztök 1256 Ft miatt. A CIB-nél semmi problémám nem volt még, pedig megesett,hogy negatívba csúsztam. Aki az OTP-né vezeti folyószámláját, vagy bármi mást, az ... azzal még nem történt hasonló.

Lefty Rosenthal 2007.09.03. 17:49:30

itt az a szokas, hogy a HSBC extra kamatot ad, ha nem kersz papir alapu kivonatot, mert olcsobb ugy, es a kornyezetet sem szennyezuk. Azert extra kamatot ad, mert a szamlavezetesi dijbol, vagy a kartyadijbol, vagy a kp felfeteli dijbol nem tud adni, az ugyanis nincs.

Na szep napot

Éjszakai bagoly 2007.09.04. 09:17:30

Én ugyanígy jártam ezzel a bankkal.Én is Unicredit Bank ügyfél vagyok és szintén hitelkáryta kivonat díj miatt próbált a bank 2500.- késedelmi díjjal beterhelni.Ezen hasonló módon felháborodtam ée ennek hangot is adtam a bankfiókban.(A bankszámlám megszüntetésével fenyegettem meg őket:-)))Mivel nem hagytam szó nélkül a dolgot,sikerült elérnem,hogy a késedelmi díjat törölték.Segíts magadon,Isten is megsegít!!

sonicboom 2007.09.04. 11:31:44

Én az Inter-Európa Bankot ajánlom.

sonicboom 2007.09.04. 11:34:35

Ja, és alkudni bankban is lehet:
szomszédom vállakozói számlát vezettet (CIB, vagy K&H, nem emlékszem). Valami miatt korábbi papírok kellettek volna, 15db. Azt mondják, 1000 HUF/db. Mondja erre, OK, kifizeti, aztán viszi máshova a számláját.
Ügyintéző el, kicsit később visszajön: 15e helyett 5e jó lesz? :)
Jó lett. :)

Frank Endi 2007.09.04. 18:42:54

Na hello, én kezdtem, elég szép lett, szóval a gáz nektek is gáz...
MIÉRT HITEL? Mert marha jó érzés más pénzét költeni MA! (A tiéteket debiteskék!) Az, hogy holnap fizetni kell, az majd HOLNAP van, nem értitek? Emberi gyengeség, én is ezt élvezem, sajnos, pedig tudom, hogy butaság és ezt használják ki a bankok, remélve, hogy hibázunk. Elolvastam az apróbetűst is annak idején, de valószínűleg nem értettem meg, hogy az is hitel ami nem hitel... Számla meg persze, hogy van hisz száma is van amire fizetünk és amin lehet túlfizetésünk is mint most nekem, mert 300-at fizettem 150 helyett.
Szerintem nem lenne akadálya annak, ha egy bank olyat szólna, írna, hogy a technikai költségek kivételek, vagyis pont olyan elbírálás alá esnének mint egy párforintos minuszba csúszás az ilyesmik miatt a debiteken. Ez csak elhatározás kérdése, bár lehet, hogy a többi bank fejbevágná őket. Vagy követné...
Mégis váltok, mert hallottam hogy van olyan kereskedelmi céghez kötött, pld a Budapest Bank által vezetett hitelkártya is, ahol a kereskedelmi cég visszaad 3-5%-ot havonta a nála levásárolt forgalomból, pld, a Cora ilyen. Ez mondjuk havi 50ezer esetében már 1500 tehát bőven kijön belőle mindenféle kártyafenntartási és számlakivonatdij egész évre, nem? Csak persze itt is ügyelni kell majd a fránya határidőre, de talán így megéri, mármint a jó kis "holnap" érzés miatt.
Van valakinek ilyen, Cora-s vagy Auchan-os, esetleg Tesco hitelkártyás tapasznyalata?
Ha nekem lesz, majd beszámolok....
süti beállítások módosítása