Tékozló Homár

OFF - Mire kíváncsi a tanácstalan apa?

2007.09.06. 00:11 | szily | 86 komment

Kedves Sorstársak,
 
Folytatást írok a Kitoláshoz, ahhoz a könyvemhez, ami reményt, sőt nevetést, és gyakorlati túlélési ismereteket próbált csöpögtetni azoknak a fiatal apáknak az életébe, akik egy nap döbbenten vették észre, hogy a csajuk terhes, vagy még megdöbbentőbb módon ripsz-ropsz fiatal apák lettek. A Kitolás a terhesség elejétől kábé e gyerek egy éves koráig ölelte fel – na jó, a túrót, nem ölelt az semmit, szóval a kisded egy éves koráig próbálta felkészíteni szegény fiúkat, hogy milyen meghökkentő kalandokra számíthatnak. Most elkezdtem írni a folytatását, Harc a gyerekek ellen egytől öt éves korig munkacímmel. Hogy jó legyen a könyv, nem ártana tudnom, hogy a többi fiatal apát mi izgatja igazán a gyerek körüli dolgokban. Magyarán kérdéseket várnék, tőletek, olvasó apáktól, egyszerű és összetett, speciálisan egyedi és tök általános, pofonegyszerűnek tűnő és látszatra megválaszolhatatlan kérdéseket, olyanokat, amiket még sosem mertél megkérdezni. Bónusznak esetleg listákat a megoldhatatlan problémákról. Önhittek írhatnak pár sort a legnagyobb gyerekmegfékezési pedagógiai diadalukról is. Mit csináljak, ha a zsúrban a gyerek négyéves ovis társa először leköp, aztán „csaló lamperthistának” nevez? Tikkelni fog-e a bal szeme élete végéig, ha titokban megnézem vele a Csillagok háborúját? Bármit. Minden levelet vagy kommentet előre is köszönök.

Szily Homár László

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Svindler26 · http://svindler.blog.hu 2007.09.06. 00:16:04

Háttt... ez viszony...
...ELSŐ! :D
[bocsi]

Drágám, a gyerek a frigóban! 2007.09.06. 00:22:19

Ha meg kell fékezni a gyereket én be szoktam dugni a hűtőbe, hogy kicsit lehiggadjon.

Ha ez nem ér semmit, én ülök be egy kicsit, hogy én higgadjak le.

:)

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.09.06. 00:36:50

Az a baj, hogy hiába vagyok apa én messziről elkerültem a mindenféle könyveket. Én megérzésre nevelek és eddig bevált. Logikai alapon terelgetés. Semmi erőszak, semmi félelem. Hátra kell dőlni és élvezni az életet.

Drágám, a gyerek a frigóban! 2007.09.06. 00:45:07


Ja a másik jó módszer a torkánál megragadva két vállra fektetni és a földre szorítani amíg be nem hódol.

:)

Drágám, a gyerek a frigóban! 2007.09.06. 00:49:33


Érdemes a gyerek kezére egy-egy olyan "gallért" applikálni sétakor, mint amilyet a kutyák nyakára tesznek műtét után, hogy ne tudják a sebüket piszkálni.

A gyerek meg így nem tud mindenféle piszokba beletúrni.

szkaccsotjeggel 2007.09.06. 00:52:05

burokban kell nevelni. ennyi.
na yo azt azé nem :)
amugy sztem fotosopppp :D

Drágám, a gyerek a frigóban! 2007.09.06. 00:55:18


Vagy egysezűen ki kell költözni

ETYEKWOOD-ba www.budapestgate.hu/main.php?s=aloldal&s2=kornyezet ,

ott van hely, kiőrjöngheti magát, csak elengeded a pórázról a golfpálya szélén, hadd szaladjon. Az se baj ha odaszarik, legalább otthon nem kell a büdös pelenkával meg később a bilivel szerncsétlenkedni.

dezsöatya 2007.09.06. 00:56:20

Laci, te most a Homárból akarsz könyvet írni?
Apának lenni csodálatos dolog! Az első pillanattól kezdve. Többszörösen! Ha nem így érzed, valamit elrontottál...

Drágám, a gyerek a frigóban! 2007.09.06. 01:01:48


Csak arra kell vigyázni, NEHOGY
TÁRSASHÁZBA www.budapestgate.hu/main.php?s=aloldal&s2=otthonok költözz

ETYEKWOOD-ban www.budapestgate.hu/main.php?s=aloldal&s2=kornyezet

a borgolffaluban, mert akkor te leszel a falu prolijainak egyikke és élheted mindennapjaidat az alkoholista golfoschok között

Captain Törp 2007.09.06. 01:06:36

szily mint apa? most homár-e vagy-e vagy mivan?

szkaccsotjeggel 2007.09.06. 01:12:51

iandme: terryblekröl hallottál-e már?
mkinek lehet mndene manapság:)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.09.06. 01:18:43

huh

nem kommentbe való ez...

levélbe meg macerás

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.09.06. 01:20:49

...sörözünk egyet?:))

(mer'ha jól tudom, a borbuzi neked derogál:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.06. 04:36:25

hat ez tenyleg nehez ugy
eloszor is el kell dontened, hogy farkasnak vagy baranynak neveled
de meg ez sem tuti, mert ha barany a lelke akkor sose lesz farkas, csak kicsit vadabb barany es vica versa
aztan neveld
a filmrol meg az jutott eszembe, hogy a keresztanyja elvitte a fiamat Batmanre/volt vagy 6/ mer' az O fia mar nagyob volt es 10 perc utan ki kellett hozni mert megijedt Jokertol
most meg a neten joker az arckepe
elkepeszto nyomokat hagynak bizonyos elmenyek
sok sikert
csak a szeretet meglegyen, keresd a kapcsokat, O is at keresi

sixx · http://comment.blog.hu 2007.09.06. 05:26:36

játékmester: lófaszt, férfi vagyok, gyerekem még nincs, de el fogom olvasni.

Hózentróger 2007.09.06. 06:12:52

Haló!

Valaki plíz monnya már meg, mennyibe kerül a 10 napos személyautós pályamatrica, mert nem tallálom sehol-e!

Secnir 2007.09.06. 06:35:36

zsiráffül:
benzinkúton kérdezted-e már?

Hózentróger 2007.09.06. 06:41:47

nem, mert dolgozom, és itt nincs az irodában benzinkút. meló után indulok, és nincs időm akkor mérlegelni, hogy fussa-e rá avagy mégsenem. mert aki nem kalkulál előre, az ugye nem annyira sikeres....

Lilieth 2007.09.06. 06:54:54

Fiam 17 hónapos.
Férjem eddig feltett említésre méltó és most hirtelen beugró kérdései:

Miért az az első szava, hogy tetü? Tud valamit, amit Én nem?

Szerinted az első egész mondatával elküld majd melegebb éghajlatra? És Téged vagy Engem?

Ha azt mondom majd neki valamire, hogy ezt Anyádtól kérdezd, kibelezel?

Telefonon: Tudtam, hogy előbb-utóbb földhöz fogja vágni magát, ha valami nem úgy van, ahogy neki tetszik. Szerinted milyen ruhát adjak rá?

Utálom ezt a kretén meseadót, de mivel Ő is egyfolytában kikapcsolja a tévét, gondolom neki sem pálya. Ha most átkapcsolok a sportadóra, szerinted okozok maradandó károsodást a gyerekben? (Erre a válaszom: mármint ha ki meri kapcsolni a tévét utána?)

leslie 2007.09.06. 07:05:10

párolt zsiráffül 2007.09.06. 06:12:52
/off

D1 (szgk) 2550HUF
bővebben:
www.autopalya.hu/engine.aspx?page=dijtablazat2007

MosoMasa 2007.09.06. 07:06:04

párolt zsiráffül
21. század: telefon, internet... szomszéd asztalnál ülő kolléga (kommunikáció)

Hózentróger 2007.09.06. 07:08:38

leslie köszönöm....

magampista, gondolhatod, hogy úgy kezdtem, hogy kollega. aztán keresgélni meg nem volt kedvem...

Drágám, a gyerek a frigóban! 2007.09.06. 07:26:23


Kutyamacska

Jók ezek az aggodalomal teli kérdések. :)

Énbiz' · http://nemcsalokadot.blogspot.com/ 2007.09.06. 07:48:27

A gyerek utánoz. Szerintem ez a legfontosabb. Utánozza az apját, anyját, testvérét, ovistársát, a kutyát, egyszerűen mindent. Viselkedésmintákat keres, és úgy dönti el mi helyes és mi nem, hogy a szülőnek mi a véleménye. Ez az igazi felelősség.
Szerintem hatalmas élmény, amikor a 6 éves kiscsávó áll apa mellett a folyóparton a saját horgászbotjával, és figyeli az apját hogyan kell bedobni. Imádom...
(Basszus, ezzel benyaltam a szilynek. Köpjetek szembe forró kutyaszarral.)

Hózentróger 2007.09.06. 07:55:09

szerintem is, a fő példa te vagy, én nem is tudom, apaként hogyan fogom leszoktatni magam például az autóban kurvaanyázásról, kiszedlekazablakonéskibelezlek dumákról. ha nem szokom le róla, legközelebb az óvónénije fog ilyet hallani, és nem tőlem, hanem a gyerektől.

VIC20 2007.09.06. 08:27:14

Kitolás... meg Harc a gyerekek ellen... Az elsőben végül is még fel lehetett fedezni némi szellemességet.

Mindenesetre nagyon beteg lehet az, aki ezeket leírta.

Na jó, ne mondd, hogy nem segítek:

ÜSSED!

A címekből ítélve ez való neked, ráadásul lehet variálni ezerféleképpen. Gondolom, egy ilyen embernek, aki ilyen címeket kitalál elég termékeny a fantáziája.

(Elnézést, ha túlzok, de mi is most várjuk a kicsit, és most kisebb a toleranciaküszöböm az ilyen méretes baromságok (és barmok) láttán.)

getinaf 2007.09.06. 08:41:00

No, hát akinek van saját gyártmányú gyereke, az tudja(ha őszinte akar lenni-legalább saját magához), hogy az ember agyán a teljes szeretet mellett igenis átcikáznak a kitolás,ellenség,ezkiakarengemcsinálni,agyoncsaplak, stb. kifejezések.
Nem kell álszentnek lenni, ez környezetemben -nem túlzás-mindenkivel előfordult.Nyilvánvaló, hogy a fele sem komoly ennek, de vannak helyzetek, amikor az ember tényleg tanácstalan.
Mondjuk a postot nem igazán értem, mert Homárnak szerintem nem elsősorban kérdések, hanem válaszok kellenének, de qrva gyorsan.
De hamár kérdések:
-Anya meg a nagymama, nagypapa miért nem tud rászólni sosem?
-Ha utálja a teli pelenkát, miért tetszik neki, mikor a lekvárt a falra keni?
-Miért kínlódás az öltözködés, még akkor is, ha egyébként fázik?
-Ha a csokijából mindig megkínál, az anyjához miért nem érhetek hozzá?
Csak pár példa.

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 08:51:16

Félreértésneessék!
Szily könyve nem gyermeknevelétechnikai kézikönyv!
Már nagyon régen megvettem "apának", mikor még csak készülődtünk a gyermekvállalásra.
Sírva fetrengtünk a röhögéstől mindketten, mikor olvastuk a Kitolást!
Ez egy vicces könyv a felmerülő problémákról, jelenségekről - és ezek lecsapódása az apuka agyában.
Én várom a folytatást! majd kikérdezem a nálunk lakó apukát a témáról.
Szily elvtárs, pajtás, bajtárs előre!

homár molla2 2007.09.06. 09:04:54

gyerek a láthatáron se, de tudok vicces történeteket kitalálni. természetesen 10 százalékért a kiadó által lenyúlt sarc előtti bevételekből.

theutat villám 2007.09.06. 09:18:31

Én most nagyon off leszek, de teljesen egyetértek a "Az útfelújítások miatt lebénult Észak-Pest" című cikkel és a kurva anyját annak a köcsögnek, aki ilyenkor újíttat fel utat!!!! Kedves index.hu, Ti is Újpesten vagytok, hát hogy az anyámba jussak ki, meg haza időben, ha lezárják a vácit, a szentmihályi teljes csőd (bazmeg, mindkét oldalon felbontottak egy sávot, óóóó heeeeeeeeee) az m3 szopó, szerencs utca szintén. MI A FASZT KÉPZELNEK EZEK MAGUKRÓL????!!!! Holnap bazmeg megverek egyet, vagy elütöm az első munkást, amelyiket meglátom.

Krasznojarszk 2007.09.06. 09:33:44

Én még nem vagyok apa, de elképzelhető hogy egyszer nekem is meg kell majd küzdenem a gereknevelés rémével. Elnézve a kereszt fiamat - hát nem tudom, hogy képes vagyok e rá. A nagy kérdés ami ilyenkor mindíg felmerül bennem, hogy látok annyi nyugodt gyereket aki pl a bevásárolni megy vagy csak sétál, vagy étteremben együtt van a szüleivel, és télleg nyugodtan szófogadóan és higadtan viselkedik. Nővérem gyereke ezzel ellentétben maga az ördög. Kiabár, hisztizik, mindent akar és ha valami nem úgy van ahogyan azt ő elképzeli akkor durvan rohangálva ordítás következik. Szóval nem tudom mi a titok. Amikor csak megfordul a fejemben a gyerekvállalás kósza gondolata, felmegyek nővéremhez egy gyerekzsúrra és 10 perc alatt telejesen le tudom beszélni magam még a gondolat felmerüléséről is.

Tehát a kérdés adott, mit csinál máshogy az a szülő akinek a gyereke nyugodt és aranyos, mint az akie hisztizik és tombol?????

THX

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 09:33:47

neciccegj

ne üsd el a munkást, őt csak odakűtték!

vernarancs 2007.09.06. 09:34:09

A legfontosabb kerdes:
- Hova tegyem a 2. TV-t amin a hiradot tudom nezni meg a F1-et?

Aztan jon a 2. dilemma:
- A furdetes miert mindig a hiradoval esik egyidobe?

- Mivel vegyem ra a gyermeket, hogy zsinorban harmadjara mar ne nezze meg a Vukot, mert en mar qrvara unom.

- Ciki-e, ha az eppen szobatisztava avanzsalt gyermekre a Nemzeti Muzeum kertjeben jon ra a pisilhetnek es hangosan kiabalva kommentalja amint lepisili a kertben allo 100 eves fat?

- Hogyan menjek el a boltba sorert, ha az anya nincs otthon es a gyermek alszik?

- Van-e foto a legjobb barataimrol akiket honapok ota nem lattam, mert mar nem lehet csak ugy elmenni sorozni egyet?

- Miert lehet mindenre azt mondani, hogy "Miert?". Meg akkor is ha azt a frappans valaszt adom, hogy "Csak!".

parasztjoepa 2007.09.06. 09:37:56

járj bicajjal, én is újpesti vagyok, bekaphatod.

vernarancs 2007.09.06. 09:40:49

Krasznojarszk 2007.09.06. 09:33:44

A nyugodt gyermek csak atmeneti allapot :)
Minden gyermek kepes neha ezt a tunetet produkalni. Vannak azonban olyan dolgok amiket csak akkor tapasztalsz meg amikor megszuletik az elso gyermeked. Ezeket leirni sem nagyon lehet. Fantasztikus erzesek. Es ahogy cseperedik mindig kapsz valami oromot az elettol. A bosszusagokat meg elfelejted hamar. Egyebkent nincs titok. A lenyeg a peldamutatas es a jutalmazasi/megvonasi rendszer. Jo esetben a gyerek rajon, hogy neki sem jo ha merges a szulo es megtanulja, hogy hogyan kerulje ezt el. Jo esetben :)

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 09:41:02

Krasznojarsz:
Nekem nyugodt mintagyerekem van. Amikor megtanult járni, elindult a lejtőn, azóta nem annyira mintagyerek.
Nagyon szeretjük, ezt érzi is, amikor alszik, háborítatlan körülményeket biztosítok neki, nyugalom van, písz, nincs üvöltözés, kurvaanyázás, jól elvagyunk. Némi rendszer is van.
Sztem azért "fajta" kérdése is, ki kell fogni az ilyet.Amúgy meg huncut, garázda elem, de sokan irigykednek, hogy megül pár percig a babakocsiban...

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 09:47:07

Ja. Én régen utolsó gyerek- és tömeggyilkosnak tituláltam az anyukát, aki a boltban húzza a földön az üvöltő gyereket.

He-he he! aztán megtudtam!

Le is vontam a konzekvenciát: akinek nincs gyereke, az ne ítéljen elsőre...

parasztjoepa 2007.09.06. 10:02:55

... meg ne is írjon könyvet róla, szerintem. amúgy tök bulvár az egész, BORS lehozza?

theutat villám 2007.09.06. 10:03:35

Parasztpicsa: járjon bicajjal öreganyád. én nem újpesti vagyok, hálistennek.

báró Csekonics 2007.09.06. 10:05:33

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 09:47:07

Boltban földön üvöltő (gyk. hisztiző) gyereket simán levegőnek kell nézni, otthagyni, két lépssel odébb nézni hogy lejárt-e a konzerv stb. Figyeld meg, amint rájön, hogy nem vált be a dolog rögtön felpattan. Aki beugat azt meg megkérdezni:
- ő gyereke-e, mert akkor vigye és nevelje fel
- kapott-e szót egyáltalán?

Énbiz' · http://nemcsalokadot.blogspot.com/ 2007.09.06. 10:12:45

Gyereket nevelni nem lehet (kell). Egyszerűen együtt kell ÉLNI vele, s az ő gondolati szintjére "süllyedni" olykor.
Az én "kölköm" is makacs és szófogadatlan tud lenni néha, de idővel az ember megtanulja kezelni.
Fontos kérdések azonban valóban felmerülnek:
1. Mikor tanulja már meg önállóan kitörölni a seggét?
2. Az esetlegesen "vonalkódos" alsógatyáját hogyan helyezzem balesetmentesen a szennyeskosárba?
3. Miért akar vizelés közben bámulni?
4. Mi a f@sz az a jugió?

Danis 2007.09.06. 10:17:22

Ha hisztizik:
-Gyerünk, verd magad a földhöz! (Ezt tenné, de akkor szót fogadna, hirtelen azt se tudja, mit tegyen, és a hiszti már el is felejtődött)

grafitmacska 2007.09.06. 10:18:54

Nekem sincs gyerekem még, de vannak a környezetemben aprók. És hihetetlen, hogy miket tudnak produkálni. Élvezettel olvasom a kommenteket.

genghis 2007.09.06. 10:27:48

Ejj be jar hogy le vagy maradva par evvel! Ilyen konyv nekem is kellett volna/kellene csak a pemete mar 14.
Sztem egy ilyen konyv elengethetetlen resze kell legyen az anyukak kezelesi utmutatoja!
A gyerekkel amig nem kezdett beszelni semmilyen kommunikacios problemam nem volt. Ahogy mondjak "alul szarazon, felul nedvesen kell tartani", enekelni neki(igy lesznek a kis-psichok), beszelgetni vele, jaccani(minel tobb idiota jatekot kitalalni neki)tancikolni vele hogy aludjon...
De az anyukak! Na az ketsegbeejto! Unatkozik otthon, mert gyesen/gyeden van, dolgozol mint a guzu hogy megeljetek, alig vagy otthon ofkorz, ha haza ersz tied a kismakker, mert o faradt mar es legyel te is a gyerekkel> ettola allandoan hulla vagy>akkor jon az ahogy nem foglalkozol vele es nem segitessz a haztartasban es kulonben is a tieden kivul nem hall emberi beszedet, tarsasagot kovetel figyelmet es segitseget, miegyebb.
Ebbe jo lett volna segitseg, konyv akarmi. A gyerekkel megertettuk/megertjuk egymast a mai napig. Star Warst neztunk kifulladasig, dialoztunk lanban, most WoWozunk, megvolt mar az elso kozos koncert(szigeteles) egy szulinapi sorrel egyutt stb. Egesz jo haver.
Persz az anyjaval mar jopar eve kulon elunk.:)
Az asszony neveles joval fogosabb kerdes manapsag mint a gyerek. Amint lathato a gyerekek felnonek vagy igy-vagy ugy, de a hazassagok nagyresze siman lefagy mint a vista.

Nagyvakond 2007.09.06. 11:03:31

Majd eldönti, milyen nemű lesz.
Figyejjjé: tolerancija!

Endrú Dájsz Kléj 2007.09.06. 11:12:54

Nekem nagyon tetszik a bölcsis gondozó nénije, ez baromira foglalkoztat.

Nagyvakond 2007.09.06. 11:13:47

Én most csak az off-hoz (mer' gyerekem még nincs, de lesz sok):

Nemciccegő!

Én is bringázom minden nap mindenhová (a mostani szutyok időben is!), s teljesen kisimultak az idegeim, semmi dugó, semmi tömeg (proletárok, büdös, ragadás, bánatosfasz-arcok) a békávén.

Sitty-sutty suhanok, s ily hűvösben még csak meg sem izzadok, nem csak ülök egész nap...

Allahu akbar!

theutat villám 2007.09.06. 11:21:46

al Said, köszönöm neked is a tanácsot, de nem fogok napi 40 km-t biciklizni + hétvégente 500at. köszönöm a megértést.

Nagyvakond 2007.09.06. 11:23:31

Respektállak...

Praktikerbe' láttam ocsóér mopedet..
(Amúgy meg télleg monnyanak le az észak-pesti úttörők!)

parasztjoepa 2007.09.06. 11:38:30

Al Saïd [Al Said] 2007.09.06. 11:23:31

tudom, hogy aki bicikli úton bringázik, az nem sikeres ember, de ha esetleg mégis arra vetemedsz, a ténfergő balfasz járókelők na basszák szét az agyadat?

vernarancs 2007.09.06. 11:45:37

Be kene vezetni a matrica rendszert a bicikliutakra is. A Centrum szedne a dijat, mert az mar sikeres ceg.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.09.06. 11:57:45

Addig nem lehet Újpesten gyereket nevelni, amíg ilyen botrányos a közlekedés. Pont most terveztük volna a párommal, de így nem lehet... áááh!

AzHofi 2007.09.06. 12:13:00

Ez az. Asszonyt nehezebb nevelni mint a gyereket. Előneveltet kell elvenni. Tudod... süketnéma, sexmániás, kocsmája van az apjának.

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 12:52:12

gengish drága!

olyan, hogy unatkozó anyuka nincs! megnéztem, a gugliban sincs.
Ingerszegény környezetben lévő, elszeparálódott, befordult van. Ezé aggyák oda a gyereket mikó hazajössz a munkából. De ne nyissunk vitát.

Nagyvakond 2007.09.06. 13:13:04

parasztp*csa 2007.09.06. 11:38:30

De! Biz'a bosszantottak, de csak eleinte. Aztán rájöttem, hogy amíg én is békávéztam, s eszembe sem jutott, hogy kétkerekűzni is lehetne (nemhogy jobb!), valszeg csámpáztam-töketlenkedtem, leálltam a bringasávban én is...
Meg ma már nem tekerek olyan eszementen-hektikusan, ja, és csengőt sem használok. Valahogy megoldom.

[Mostmáraztán téllegtélleg offok vagyunk...]

genghis 2007.09.06. 13:13:43

alice draga!
Az unatkozas szo nem az en szotarambol kerult elo, o helyettesitette ezzel az egy szoval a "Ingerszegény környezetben lévő, elszeparálódott, befordult"-at gondolom. Itt az unatkozas nem a nincs mit csinalnomra vonatkozott hanem hogy qrvara unta hogy nap mint nap ugyanazok a teendok veszik korul.
Amit megertek am teljesen. A gyerekkel meg szivesen hulyultem melo utan. Csak aztan jottek az egyebek amiket irtam. (toroggye velem, ne aludjal 24 orazas utan, kiserjel el befizetni a csekkeket, mosogassal mar el mert faj a kezem, segits rendetrakni/atrendezni a szobat((legalabb havonta egyszer!!!)) esatobbi)
Pedig a vita inditas jo dolog lehet belolle tanulni, csak nem szabad osszeteveszteni az anyazos flemmel!:)

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 13:38:59

Jó, akkor indítsunk vitát! Rögtön ellenkeznék:-) van amiben igazad van, én is néha magamba nézek, és ugyanezt látom... :-)

De azért én nem szívatom a pasimat, pölö finomakat főzök stb, de azért az ötcsillagos szolgáltatásért cserébe én is szeretnék törődést. Ami nektek egy óra este, és fárasztó a gyerekkel, azt mi reggeltől estig csináljuk.Qrvára le tudja szívni az ember agyát. És mint ahogy valaki írta, még a budira is utánad megy. Csak 10 perc szabadidő, pontosabban, az, hogy a felelősséget áttehesd másra, és megnézhess 5 percet a híradóból.

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 13:42:26

asszem egy t-t kihagytam. áttehetsd, vagy áttehesd? miivaaan? ez igy hülyén néz ki. És még én papoltam katuskának a helyesírásról...

genghis 2007.09.06. 14:03:10

Hehe, noprob, nem vagyok egy helyesiraselemzo tipus.

Szoval, latom hangsujoznom kek hogy nem a gyerek hianytalan atadas/atvetelevel volt a gondom. Termeszetes, hisz a kismakker allando torodest igenyel egy ember meg erre nem lehet kepes napi 24oraban harom even keresztul.
De ettol fuggetlenul a no ahogy te is irtad "Ingerszegény környezetben lévő, elszeparálódott, befordult" megkattan pottyet. Majd hat ki mason mint a pasin veri el a port, felesleges agressziojat, frusztraltsagat. Csak nem biztos hogy a pasi ehez kellokepp partner tud lenni ha ezer ora melo utan otthon kismakkerezes, esetleges takaritasi segedletek utan mar kufircolni sincs ereje, es az o elete ertelme ekkor belekezd a sirankozos monologba, amiben raadasul te vagy a bunos.
Erre vetettem fel egy oktato konyv otletet, avagy hogyan tegyuk boldogabba az otthon szenvedo anyukakat/hogyan kezeljuk az ingerszegeny kornyezetben levo, elszeparalodott, befordult anyukak kitoreseit.
Persze mindezzel nem akarom azt mondani hogy minden no egyforma es ugyanez a jelenseg ugyanolyan szinten lejatszodik minden csaladban, de a szituacio adott a gyerekszules utan es persze hogy megviseli a nok lelket a harom ev elzartsag.

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 14:16:28

Igen, erre én is kíváncsi lennék - a kézikönyvre.
Szóval a vita itt befulladt, mert egyetértek sajnos, pedig a probléma egyik elszenvedűje vagyok. Például ezért kommunikálok itt onlájn, hogy megóvjam magam a befordulástól. Meg azért ki is mozdulunk néha, de azért monoton az egész. De még mielőtt könnyektől elázna a klaviatúrám, azért ne felejtsük el a gyerek iszonyúan csodálatos teremtés, és minden pénzt megér. A probléma áthidalására meg fejleszteni kell a képességet, magába nézni, megbeszélni, korlátokhoz képet cselekedni.

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 14:21:26

ennyiszer leírni, hogy azért...

genghis 2007.09.06. 14:24:26

Naugyehogyugye?:)
Raadasul meglehet ezt dumalni veresvisitozos kommentek nelkul is. Bar lehet csak akkor ha egy velemenyen vagyunk.
Mindenesetre szerintem sokaknak segitene egy ilyen temaju utmutato, bar nekem mar nincs/nem lesz ra szuksegem szerencsere.
Szily ur meg kapot nemi megoldani valo problemat.

genghis 2007.09.06. 14:26:38

Jajj alice hogy fog teged a gyermek imadni mikor a lecoja helyesirasat biralod minden este verben uszo szemekkel, ha magaddal is ilyen szigoru vagy!:D

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 14:42:36

gengish! én nem szoktam véresvisítozós kommenteket írni. (csak ritka esetben)
azt meg szeretm, ha valakivel lehet értelmesen vitázni, vagy nem vitázni

a helyesírásra érzékeny vagyok. fogom is bírálni, mint a szél! nagyon sokat le lehet venni abból, hogy ír az ember.

genghis 2007.09.06. 14:51:29

Igyexem utolsot offolni, de ha grafologusnak teccik lenni akkor az enyembol mi jon le?:)
(tippjeim: feluletes, kapkodo, figyelmetlen, felmuvelt psziho)
Mindig elcsodalkozok a helyesirashoz ragaszkodokon. Sztem az iras elsodleges celja a kommunikacio, a helyesiras eroltetese meg olyan mintha elfeletkeztunk volna arrol miert is irunk. Az iras meg amugy is lassabb, adgondoltabb formaja a kommunikacionak, miertne lehetne eccerusiteni, gyorsitani?(:D)

sultzoldparadicsom 2007.09.06. 15:02:53

Teljesen mindegy, hogy mit írsz, mert a gyerekek nem olvássák a szakirodalmat, és amúgy is azt csinálnak amit akarnak

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 15:20:13

Hát, ahogy így elnézem, félművelt pszicho... :-)

Mittudomén, semmi közöm a grafológiához, de annak se sok a helyesíráshoz...

Semmi, ez szerintem alap dolog, hogy az ember tudjon helyesen írni. Persze blogban nem várom el, nem is azt nézem, csak ha a sajátomat elolvasom és észreveszem, az idegesít. mert az enyém is sokat romlott, pont azért mert megengedett nem helyesen írni, vagy elfelejt egy - egy dolgot az ember.

De amúgy meg te kötözködni akarsz, rájöttem, vagy olyan jó velem tárgyalni...? :)
Mert akkor folytassuk a gyerekkérdést, már, hogy a témánál maradjunk.

Te pl. hogyan toleráltad a kexmentességet a szülés után, és mikor állt helyre? Nem akarok indisgréceskedni, de sztem ez komoly kérdés.

Vágtató Huszár 2007.09.06. 15:44:03

Miért van minden rohadt bevásárlóközpontban (Spar, Tesco, Bricostore, Praktiker stb...) kis játékautó, helikopter, Micimackó stb...,és golyós pénzbedobálós, amiben hülyeségek vannak?
A gyermekemmel egyik legszebb élményem hisztis korából (2,5-3 év) az volt, amikor az üzletekben hasra vágta magát és üvöltött, hogy "segítség, segítsen valaki!!!"
Az emberek meg néztek, hogy milyen szülők vagyunk. A biztonsági őrök meg jöttek, hogy csináljunk valamit.
"Szegény kisgyerek" 3 perc múlva vigyorogva rohangált.

Szerintem, ameddig valakinek nincs gyereke az nem mondjon ítéletet mások felett.

Most is itt van mellettem és két napja az a standard kérdése, hogy "Apa téged megrázott az áram?" Nem mondja meg, hogy honnét jött ez a kérdése.

Vágtató Huszár 2007.09.06. 15:50:02

Még egy. Ha későn jövök haza,másnap miért mondja azt, hogy "gratulálok, megint kocsmában voltál? Fuj". Ki tanítja ilyenekre?

dezsöatya 2007.09.06. 15:53:24

Anyjuk! Vetessük el a gyereket!
?????!!! -de hát már hét éves!
-na de legalább a hegedűjét...!

genghis 2007.09.06. 15:58:05

Haha!
Nem kotozkodok am, csak kivancsi vagyok.:)
A kufircmentes idoszak nagyon gaz volt. Ugyibar a nok ugy vannak kodolva hogy miutan teherbe esik zsigerbol nem kivanja a dolgot, ez a draga termeszet anyank gondoskodasa a fejlodesben levo magzat szamara. Mar az is nehez idoszak volt, de tulleptunk rajta. Aztan jon amikor nagypocakkal egyszer csak bekattan a no es ugyan ulni/allni/fekudni nem tud de lepten nyomon rajta van a "szapora". Nah ez ugyan neha vicces helyzeteket teremtett de sokkal tetszetosebb volt az elso idoszakhoz kepest(ferfi szemmel legalabb is).:D
Ami erdekes volt nallunk hogy ez a resze megmaradt a szules utan is, tehat asszem mindketten ugyanannyira szenvedtunk a kotelezo egeszsegugyi szunetben(asszem legalabb egy honapig a "csak a hegyet" sem).
Kb asszem majd' harom honap volt mire visszaterhettunk a megszokott "etrendhez". Ilyen idoszakra nagyon javaslom a kismamak szamara hogy facsarjak csak ki a pasit, mert parszor lattam hogy bizonyos pasik ugymond hozzaszoknak a sovany etelhez(vagy ami megrosszabb atszoktak mashova) es kesobb konfliktusok adodhatnak ebbol.

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 17:38:38

Kösz az infot. Kijöttem a lendületből, mármint az írásból, mert levegőzni voltunk.

alicecsodaorszagban 2007.09.06. 18:01:44

Amúgy ez tényleg így van :)

Csak az a baj, hogy én még mindig a hátam közepére sem kívánom az egészet. Fáraccság, estére kipurcanás stb...

Ez pedig baj.Meg le is lehet szokni róla. Nem úgy, mint a cigi.

arnew 2007.09.07. 01:02:30

Osho: Gyermekek könyve

Angéla 2007.09.07. 20:00:10

gengish és alice :)
Ez a téma nekem is tetszik :)

Bár én valami elfajzott anyuka lehetek, mert 3 év itthon "unatkozás" után simán és örömmel bevállalok éppen még kb. 3,5 évet, mivel jön a második bébi, és még a párkapcsolatunk sem ment rá. Lekopogom:)

A gyerkőc itt is apához kerül amint az hazajön. De nem én passzolom le, hanem a gyerek passzolja át saját magát. Kell neki az apja na, ez van, teljesen természetes hogy estére hiányolja, ha akarnám sem tudnám róla levakarni, kihasználja azt az 1 órát ami még a lefekvésig hátravan.
Hogy mit lehetne az anyukákkal és a súrlódásokkal kapcsolatban tenni, segiteni, nem tudom. Nekem eszembe sem jut hétközben bármiféle házimunkában segitséget kérni a páromtól, hétvégét is úgy oldjuk meg hogy ők játszanak én meg főzök/mosok stb., elég segitség hogy legalább a gyerkőc nem hátráltat :) Persze néha elszakad az a cérna vagy mi nálam is, de ez kb. 30 secig tart csak nálam, igyekszem ezalatt nem kiabálni, úgyis elmúlik azonnal amint a gyerekre nézek vagy odajön és azt mondja: ana téged nadon szejetlek :D

Az eredeti témához nem nagyon tudok hozzászólni, már a cim sem igazán tetszik. Meg aztán, hogy itt irják meg együtt az apukák valakinek a könyvét? hát nemtom :)

gazsi 2007.09.07. 21:18:47

A miénk azt ordibálta a földön fetrengve a pizzáspult előtt(tecso,tudom,tudom sikeres...),hogy:bemegyek a gyámügyre hogy nem attok zabakaját!Péntek este 7 óra,full-full house, szénné égtünk az asszonnyal,gondolhatjátok!

alicecsodaorszagban 2007.09.07. 21:43:35

Szia Angéla!

Lassan ki fognak minket hajítani innen, hogy menjünk át valami babás fórumra:)

De a Kitolást ajánlom figyelmedbe, mert szerintem nagyon jó. Hasonló stílus, mint amit itt az apukák összehordanak:)

Én sem passzolom le a Manómat, meg nem bízok házimunkát a férjemre. Hétvégére úgyis jut elég neki az egyéb ház körüli teendőkből.

Én alapvetően jól elvagyok itthon, de időnként elegem lesz -nem a gyerekből, hanem a "bezártságból". Papíron mi is két gyereket terveztünk, de én most nem érzem úgy, hogy az egészet kezdeném elölről. Nem érzünk égető vágyat, hogy legyen mégegy gyerkőcünk, anélkül meg nem lehet. Csak azért legyen tesó, mert kell, hogy a másik megtanuljon "beosztani". Ez persze fontos, de nem ezért szül valaki gyereket.

Amikor nálam elszakad a cérna, azt nem a gyereken töltöm ki, hanem az apukán. (Még, ha nem is miatta szakad el...)

gazsi 2007.09.07. 22:56:43

Édes Alice és Angéla!Éppen javasolni akartam,hogy hívjuk ide a két jajdekurvárakismamavagyok észosztót:Kladiát,meg a Csisztut.Biztosan tátott szájjal hallgatnánk az ő okításaikat,hamut szórva a fejünkre,hogy mi eddig milyen hülyék is voltunk a gyerekekhez.

alicecsodaorszagban 2007.09.08. 00:17:34

Drága gazsi!

kösssz, kösssz.

Mi lennénk azok?

Merthaigen, akkoraztkérdezemhogyittenmácsakfszpógciznilehet? vót kérdés, van válasz, eztetúgyhíjjákk: kommunikációóóó!

ha meg nemígyértetted, akkor hogy?
vagy csak én vagyok üldözési mániás?

csók:
alice

gazsi 2007.09.08. 08:26:56

Kedves Alice!Valamit nem jól fogalmazhattam, a blog címe tanácstalan apákról szól,nem pedig Baba-mama klubról.Amit mi itt apukák összehordunk(ahogy mondtad)valóban akkora baromság?Az pedig,hogy te kin töltöd ki a mérged, ha a cérna elszakad nálad-már megbocsáss-mindennél jobban minősít,gratula a párodnak a türelméért. Én is gyakorló apa vagyok,a páromat jobban szeretem annál,minthogy őt támadjam le a sérelmeimért,amit nem tőle szereztem!Egyébiránt ha nem olyan vagy mint a két celebmmama,(remélem ez a megfogalmazás jobban tetszik)akkor miért közösíted Magad ővelük?Mindkettő hírhedt blogíró ha akarnak majd reflektálnak rá.A fsszopogci pedig nem tőlem jött ide,ezügyben ne nálam reklamálj.Azért köszi hogy kommunikálsz velem,még több türelmet a családodhoz!

Angéla 2007.09.08. 09:42:20

Jaja, gazsi nem ránk célzott, én legalábbis csak akkor vettem volna magamra, ha azt irja "a két MÁSIK észtosztót" :D De igy nem :)
Ráadásul tévét igen ritkán nézek, pletykaújságot egyáltalán nem olvasok, igy nálam kimaradt hogy ez a két kismami milyen szinten osztja az észt :)

Én egyébként amit irtam, az mind az apás témával kapcsolatban jutott eszembe, valamelyest talán kapcsolódott ide, főleg hogy olyan sok érdemi hozzászólást nem látok az apukáktól, csak néhányat. Hogy többi topicban meg milyen offok mennek, na ahhoz képest ez kismiska.

Az én páromnak sincsenek különösebb gondjai a gyerekkel, vagy mákunk van vagy valamit jól csináltunk, de a kezdődő hisztijét 1 percen belül le lehet szerelni általában. Ha meg mégsem, akkor nálunk is az a taktika jön be, hogy nem veszünk róla tudomást, egyedül hisztizni úgy hogy nem figyelnek rád a szüleid - abban semmi érdekes nincs :)

gazsi,
mennyi idős a gyerek? honnan szedte ezt a gyámügyes dumát? :) Én úgy vagyok vele, (hogy a szülő persze lehet hogy azt hiszi hogy most ég mindenki előtt), de igazából ez nem igy van. Legalábbis azok előtt akiknek van már gyereke, egy ilyen hiszti nem igazán égő. Szerintem.

alicecsodaorszagban 2007.09.08. 10:24:59

Kedves Gazsi!
Akkor bocs, nekem van üldözési mániám.
De szerintem az apukáknak nem árt, ha ilyeneket (is) olvasnak, mert legalább bepillantást nyerhetnek a női lélek rejtelmeibe, ami számukra maga a fekete lyuk.

Akkor én is rosszul fogalmaztam, de talán a szövegkörnyezetből kitűnik, hogy dicsérem Szily könyvét, mondom, hasonló, amit itt az apukák összehordanak :))) Ezt én teljesen pozitív értelemben értettem ezt az "összehordást". Felettébb jól szórakozom rajtuk, és sajnálom, hogy csak viszonylag kevesen írtak, szívesen olvasgatnék még ilyeneket.
Nem szeretek rossz szájízzel "távozni" remélem Te sem fogsz.

gazsi 2007.09.08. 14:03:03

Kedves Angéla,Alice! Párom dolgozik a gyámügyi hivatalban,hát vannak megdöbbentő esetek.Olykor beszélgetünk otthon róluk,valószinű ezt halhatta a kiskrampusz.(a kicsi most 3 éves,meg van egy 17éves,mindkettő fiú).Azért mi sem dőltünk a kardunkba a hiszti láttán,van már rutinunk a leszerelésében.(lazán otthagyjuk a földön,úgy meg már nem buli!)Egyébként a lényeg azon van hogy mindenki a legjobbat szeretné a gyerekének,esetleg más úton-módon. A szám íze máris jobb lett,üdv Nektek!
süti beállítások módosítása