Tékozló Homár

Érvénytelen koronát váltottak a Keletinél

2007.09.20. 17:54 | jackyll | 98 komment
A Homár ezt még nem hallotta, phoenix is csak Prágában, hogy a húszkoronást kivonták a forgalomból egy ideje. A Keletiben azonban még fut az ilyen:
Egy napos prágai utazásomhoz vettem 520 koronát a Keleti pályaudvari Gyorspénzváltó Kft-nél. Prágában felhívták a figyelmemet, hogy a 20 koronás bankjegyet egy ideje már kivonták a forgalomból. Gondoltam semmi probléma a blokk megvan, egyértelmű hogy kaptam tőlük 20 koronát, visszakapom azt amit fizettem érte (190 forintról lett volna szó). Hát sajnos nem így történet. Először azt kérdezte meg tőlem, hogy honnan tudhatja ő, hogy egyáltalán adott-e nekem 20 koronást. Kértem, hogy gondolja végig, hogy hogyan tudna nekem 520 koronát kiadni anélkül, hogy 20 koronást adna.

Sikerült végiggondolnia, hogy tényleg lehetetlen, de aztán következett a megdönthetetlen érv: honnan tudja ő azt, hogy ez a 20 koronás az a 20 koronás-e amit én kaptam tőlük. Sajnos nem sikerült meggyőznöm, hogy a kérdés szempontjából teljesen lényegtelen, hogy ez az a bankjegy-e, mivel semelyik 20 koronás nem érvényes Csehországban, vagyis az sem amit tőlük kaptam.

A párbeszedünket jónéhány telefon követte a részéről, majd közölte, hogy tudja, hogy nem érvényes de hajlandó megvenni tőlem a mai árfolyamon, az kb 40 forint biztos nem számít. Mondtam neki, hogy természetesen nem számít, ezért nem kértem a váltást (legalább nem tudják egy másik "balek"-nak újra eladni) és kértem a panaszkönyvet.

Természetesen nem a 40 forint az ami hiányzik. Azért nem olyan túl gyakran történik meg az, hogy kivonnak egy bankjegyet a forgalomból, nem lenne elvárható hogy tisztában legyenek ezekkel a dolgokkal, ha már ezzel foglalkoznak? És továbbra is 190 forintról van szó, nem egyszerűbb lett volna visszaadni egy bocsánatkérés kíséretében? Ha jól emlékszem voltak mögöttem akik nem voltak kíváncsiak az események kimenetelére, inkább átmentek másik pénzváltóhoz. Kérdem én: megérte?
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Good Boy 2007.09.20. 18:03:17

Két tíz koronás, az húsz! :)

Hanyadik?

jesszumpepi (törölt) 2007.09.20. 18:35:54

Mit mondana erre Lituma tizedes?
Aztakurvaannyukat!

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2007.09.20. 18:40:44

20 kŏŕōņă... ňŏŝ, ã fěŀĥąbōŗŏďâŝ jōģŏś, mēŗŧ ěńýņĭ ėřŏvĕļ mėğ ŋāĝŷôþþ ŏśșżėġģëĺ ĩŝ āţvëŗĥęŧțēk vŏŀñą... ūġŷħôĝÿ mĕģĭñť ļėvŏńĥäțįųķ ã ķōvėťķėźťëŧěšţ, ħōġŷ 190 Fť îďē 190 Fţ ŏďå: ēž īțť kĕřėm, mëġ mĭńîďńġ ą ĵô ōŕėġ, łëpŗăŧąʼnýå MÄŸĞĂŘÔŖŜŻĄĢ!

Ĥųŗřå.

Law enforcer 2007.09.20. 18:47:50

erről jut eszembe, nem kell valakinek német márka..?

xombat.com 2007.09.20. 18:57:43

2db 60 koronas az 120, + 4x100

homár molla2 2007.09.20. 19:15:17

aki a keletinél valutázik, az nem sikeres ember.

Secnir 2007.09.20. 19:15:21

ne nyafogj
akkor lettél volna igazán átbaszva ha egy db 520 koronást kapsz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.20. 19:17:56

el akartad sozni a lejart 20 koronasodat oszt nem jott be
nem lehetsz tul sikeres

Sir Mortzosch 2007.09.20. 19:22:33

schilling, gulden, olasz és török líra, régi lej, francia frank eladó.

dwdHU 2007.09.20. 20:09:22

mai szanalompost, homarka .. kene huzni egy hatart :S

Lilieth 2007.09.20. 20:09:33

Ez már tényleg pontot érdemel a Magyarország az EU szintjére igyekszik kerülni játékban, de szívvel, lélekkel, mindent beleadva...

biorobot (gyönyörű fosbarna) 2007.09.20. 20:18:32

Újra bevezetik a Márkát... kéne venni, nem?

ede bá 2007.09.20. 20:23:42

Van egy haverom nincs TV-je!

törvényenkívüli 2007.09.20. 20:50:33

holex
menők a betűid! vagy sokáig tart megírni egy ilyet, vagy van valami jó ötleted, progid. ha az utóbbi, lécci közöld. :)

Tutanhamon 2007.09.20. 20:58:01

Én ugyanitt szívtam meg. 540 koronát váltottam, de csak Prágában tudtam meg, hogy a 40 koronást olyan rég kivonták a forgalomból, hogy senki sem ismeri.

gengula 2007.09.20. 21:55:36

ha valaki egetne akarna valaha vmivel kerem hasznalja ugyanezt a cimet:
"Érvénytelen koronát váltottak a Keletinél"

Ez annyira gyenge, hogy el sem olvasom mi a tokom lehet a sztori....

nyulambulam 2007.09.20. 22:14:57

Én 2 db 260 koronás bankjegyet kaptam.
El is adtam jó áron az ebay-en.

., (törölt) 2007.09.20. 22:38:38

Nincs valakinek eladó koronája? Régi is jó.
Kösz.
A pénzváltó

Megdobbent 2007.09.20. 23:10:16

Gyorspénzváltó Kft ?! Ehehehe, hat ugy erdemled meg, ahogy kaptad. Feherember (plane sikeres) nem valami vasuti palyaudvar kozeli kapualjban intez kvazi bankugyeket. Wehehe :>>>

Megdobbent 2007.09.20. 23:12:04

holex, te nem vagy sikeres ember.

szkaccsotjeggel 2007.09.20. 23:43:56

cigó bizniszel a nyugatinál.
redör kérdi töle: micsi micsi?! valutázgatunk? valutázgatunk?
-áá dehogyis. csak szolmizálok
dó lá re la dó.
most mongyátok h nemvok sikeres :P

--- Der Zebulon aus Tirol --- 2007.09.20. 23:53:45

Dollár éladó ???

Amúgy egyszerűen felháborító....
Szokásos eljárást ajánlom : ajtó letépés,
féltégla dobálás ,zuhanyzóba sz@rás...

Pogo 2007.09.21. 00:31:07

Hagyma!

Szoval csutortok este mikor kaptam meg ervenyes volt, es pentek reggelre lett hirtelen ervenytelen.

Minden vilagos...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.21. 03:54:40

hat Pogo en nem hasznalok gyakran smileket, mer ugy vagyok vele, aki erti erti aki nem nem
az viszonte eszembe jutott, hogy itt van 1, 2 ,5 10, 20, 50 , 100 dollaros, es sose vonnak be semmit, jonnek az ujak mindig de a regi is dolgozik, majd elkopik eccer, most is 3 fele 20 dollaros van oszt jonapot
25 centes meg pontosan 50 fele
ez csak ugy eszembe jutott

undokhelikopter 2007.09.21. 07:00:12

hagyma
Ők nem is törekszenek EU lenni! :-D

sultzoldparadicsom 2007.09.21. 08:09:41

lehet poenkodni, de a lényeg akkor is az, hogy mindenütt folyton kicsivel b..szák át az embert, mert abban reménykednek, hogy ennyiért nem áll le az ember vitatkozni, sok kicsi ábátor sokra megy, ha mindenki elkezdené a reklamációt akit átvernek, akkor lehet hogy kevesebben próbálkoznának

Mária 2007.09.21. 08:29:47

Húszkoronás nincs, negyvenkoronás nincs...

Van egyáltalán még érvényes papíralapú fizetőeszköz a cseheknél, vagy mindent elektronikus úton intéznek?

ja, márciustól nálunk meg nem lesz egyforintos és kétforintos...

pingpong 2007.09.21. 08:49:23

magyar pénzváltó/postás/boltos/bankos/satöbbis azonnal kétségbe von. azabaj.

Pogo 2007.09.21. 08:51:52

Hagyma

itt nem az volt, hogy jott az uj, hanem az, hogy sokkal szivesebben hasznaltak a fem 20ast mint a papirt, ezert a papirt teljesen kivontak.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.09.21. 08:59:01

akik ennyire viccelődni, hogy milyen valután eladók, közlöm a ráday utca elején van egy pénzváltó aki mindet beváltja! ismétlem minden kivont valutát (shilling, márka, koron, etc)

hogy utána mitcsinál vele, azt nem tudom :))

Kifordított kacagány 2007.09.21. 09:01:36

hagyma: bánná a fene, ha 100 fajta is lenne, csak legyen:)

Rák Attantam 2007.09.21. 09:02:53

Egyszer én is ott vettem koronát, de nagy volt rám. Visszavittem, hogy cseréljék ki kisebbre, de nem akarták.
Hát hogy legyen így a vevő a király? :(

2007.09.21. 09:35:37

szerintem máris több kár származott a népgazdaságnak ebből a postból, mint az említett 190 Ft: tárhely... csomó ember munkaideje akik olvassák meg irják ezeket az okosságokat.
Legközelebb irja meg a postoló mekkora kár érte és én kp-ban kifizetem neki csak kiméljen minket az ilyen szinvonaltalan butaságoktól. köszönöm.

Szmoki Deszperádó a vadnyugati kapcsolat 2007.09.21. 09:37:34

Én a Nyugatinál jártam hasonló módon pár éve, mikor hirtelen felindulásból kimentünk a zágrábi kézilabda döntőre. Még viccelődtünk is miután Kunát váltottunk, hogy akár a Gazdálkodj Okosan játékpénzét is adhatták volna, hiszen nem ismérjük a horvát fizetőeszközt, aztán jól benéztük mikor nem fogadták el a 10 Kunásokat. Persze itthon sem váltották vissza.

Tehát igaz a mondás, hogy a hogy a pénzváltás ősi román szokás!

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2007.09.21. 09:43:28

ÔFF: ėʼn ıŕŧăm â pŗğôŕämōț.

Pogo 2007.09.21. 09:49:38

Kulics!

Es mindezekert a postolo a hibas, es nem azok akik "atvertek". Orulok, hogy sikerult megragadnod az eset lenyeget...

Netuddki. 2007.09.21. 09:49:50

Nincs véletlenül előírva ezeknek a pénzváltóknak, hogy a nyugtára feltüntessék milyen címletekben adtak valutát ?
Az más kérdés, hogy nálunk ilyen kis apróságokra nagy ívben sz...

Majmász Gedeon 2007.09.21. 09:52:07

Nekem van 200 csehszlovák koronám (2 db százas), érdekel valakit? Kitűnő állapotúak, szerintem soha nem voltak használva.

2007.09.21. 09:55:17

Pogo: ne nevettesd már ki magad: naponta negyvenhárom ilyen frusztráló szituba keveredik az ember a nagyvárosban. Most akkor mindenki irja meg a százforintos gumicukrát meg húszkoronás cikijét. Teljesen pitiáner piszlicsáré ügyek.

Rák Attantam 2007.09.21. 10:13:35

Én egyszer kiskoromban megpróbáltam rossz útra térni és elmentem egy presszóba flipperezni. Bedobtam a tízforintost és go! De az öt golyó helyett csak hármat adott a rohadék! (Igaz, volt (van) nálam még két másik, de az nem kompatibilis a flipperével). Mondtam a pultosnak, hogy nem adott ki két golyót a gép. Erre beszól nekem, 12 évesnek, hogy "mivan öcsi? én adjak neked 2 golyót?".
Ez súlyos lelki sérülést okozott nekem és azóta sem flippereztem. A piszok pultos miatt nem tértem rossz útra és ki tudja, hányszáz milliós elmaradt hasznom "származott" a jó úton maradásomból?

Na, ezt csak azért írtam, mert akkor küldeném a számlaszámot, Kulics, ahová a 10 forintosomat lehet utalni.
A soxáz millát még számolom, de hamarosan meglesz ott is a pontos összeg. :)

Rav Antal 2007.09.21. 10:23:55

Ha külföldre mész, akkor érdemes megnézni az adott ország nemzeti bankjának oldalát... Szóval mivel a 20 koronás ott van a fizetőeszközök között, ezért nem is a magyarok, hanem a csehek basztak át, a papír 20 koronás érvényes!

www.cnb.cz/en/czech_legal_tender/banknotes/#top

Te meg itt szidod a szegény pénzváltót.

whito 2007.09.21. 10:28:33

1) Miért kellett visszamenni reklamálni, hogy olyan pénzt adott, ami nem érvényes? Miért nem csak úgy "gyanútlanul" mentél hozzá, hogy van 1 huszasod és váltsa már forintra. Nyilván megtette volna, mert amikor adta sem volt tisztában vele, hogy nem érvényes. (igaz, akkor lehet, hogy az árfolyamkülönbözet miatt buksz 10 forintot)

2) Ha van lejárt valutád, azt a nemzeti bankok még 10-20-30 évig beváltják, nem kell pánikba esni. Most is elmehetsz a nemzeti bankba, ha van '95-ös ötezresed és megadják a pénzedet újban vagy átváltják. Nyilván a Ráday utcai pénzváltónak is ezért éri meg a schillinget, lírát és egyéb egzotikus pénzeket is beváltania. (Pl. a most forgalomból kivont magyar ezreseket is még 2027-ig beváltja az MNB)

3) Ha külföldre mész és olyan helyre, ahol nem dollár/euró/font a helyi fizetőeszköz, akkor aranyszabály, hogy eurot vagy dollárt viszel magaddal és helyben váltod be, mert a kétszeri átváltással is garantáltan jobb árfolyamon úszod meg, mint ha itthon a helyi fizetőeszközt vennéd közvetlenül

isti77 2007.09.21. 10:52:47

"Kértem, hogy gondolja végig, hogy hogyan tudna nekem 520 koronát kiadni anélkül, hogy 20 koronást adna.

Sikerült végiggondolnia, hogy tényleg lehetetlen,..."

Gratulálok, sikerült összeakadnod egy pénzváltóval, aki pont olyan hülye, mint te.
Ha magadtól nem jöttél rá eddig (ííí, öcsém), az eddigi kommentekből már kitünhetett, hogy az 520 korona kijöhet kisebb címletekből is, nem kell pont 20-ast kapnod.
Azért néha be kellett volna járni matekra, cimbora. És még közzé is teszed, hogy milyen hüye vagy.

whito 2007.09.21. 10:56:39

És mi van, ha 50, 100, 500, 1000, 5000 koronás címletek léteznek már csak? :) Akkor ki a hülye a matekhoz?

Átlagarcú 2007.09.21. 10:58:23

sztem azé nem megy ez a topic rendesen, mert összetévesztjük az egyéni sérelmeket a közérdekkel. Ki nem szarja le, a cseh koronát. Max 2 embert érdekelhet a tízmillióból.

Rák Attantam 2007.09.21. 11:03:54

Whito, ha már tényleg csak 50-től felfelé léteznek címletek, akkor tényleg nehéz 520-at adni belőlük. :)

Egyébként ha már pénz, mi történt Homár? Ennyire mexaladt a tékozlás, hogy már reklámcsíkot kell a páncélod fölé biggyeszteni? :o
Kulics úr ne utaljon neked is pár forintot? :)

whito 2007.09.21. 11:10:07

Kötözködő matematikusoknak:
www.cnb.cz/en/czech_legal_tender/banknotes/

Szóval 20-as nélkül nem tud 520-t kapni valaki :)

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.21. 11:11:41

Rav már megmondta. A 20 koronás érvényes.

De akkor hol itt a sztori?

whito 2007.09.21. 11:12:07

Rák Attantam: akkor olvasd el légyszi figyelmesen még egyszer amit írtam

2007.09.21. 11:14:08

sörecet:
Igy van !!!
Le az egyéni sérelmekkel !
Közsérelmet a népnek !!!!!
Magyar seggbe magyar lóf@szt !

vernarancs 2007.09.21. 11:17:17

isti77 2007.09.21. 10:52:47

Azert neked sem artana elobb gondolkodni aztan osztani abbol az eszbol. Nincs kisebb cimlet papirban. A penzvaltok meg igen ritkan adnak fempenzt. A legkisebb a 20-as es ha az tenyleg be lenne vonva (mint ahogy nincs) akkor nem lehetne papirban 520-at kiadni.

Egyebkent meg bankkartyat kell hasznalni mert akkor kozeparfolyamon kapsz valutat aminel jobbat nem tudsz semilyen valtassal szervalni. Es nem b@sznak at a visszajaroval mint pl. a horvat autopalyakon.

Rák Attantam 2007.09.21. 11:23:30

Whito, elolvastam.
Most olvasd el te is az "enyémet". Én helyeseltem neked. De úgy látszik, hogy túlontúl burkoltan. :)

Pogo 2007.09.21. 11:31:19

Rav Antal!

Nem vagyok teljesen hulye, miutan nem fogadtak el a penzt, megkerdeztem a kinn dolgozo haveromat, hogy mi van, mert eloszor arra gondoltam, hogy az van mint a mi ezreseinkkel, azert nem fogadtak el mert tul regi. O mondta, hogy nem, egyaltalan nincs mar 20 koronas forgalomban naluk.

Tutanhamon 2007.09.21. 11:34:42

Elvittem a megmaradt 20koronásomat a pénzváltóhoz a Keletinél. Kiszámolta mennyi jár érte, és levonta a pénzváltás díját. Még száz forintot kellett adnom, hogy egálban legyünk.

2007.09.21. 11:37:18

vernarancs:
csúsztatás.
A középárfolyam igaz, de az az 1000-1500 Ftos kezelési költség is amit levonnak kp kivételkor.
Kártyával fizetni: az valóban jó ötlet, de KPt kivenni nem.

Rav Antal 2007.09.21. 11:40:23

Pogo:

Én ezt elhiszem.

A Cseh Nemzeti Bank honlapján az érvényes és törvényes fizetőeszközök között van feltüntetve.

Ezt is elhiszem.

Akkor ugyan azt mondd meg nekem, hogy feladata-e egy pénzváltónak az, hogy elmenjen a csehekhez, és kipróbálja minden héten az összes címletet, hogy elfogadják-e, vagy elég az interneten tájékozódnia a törvényes fizetőeszközökről?


Veled kicsesztek. De szerintem a legkevésbé a pénzváltó tehet róla.

syleecon 2007.09.21. 11:41:45

Ha a haver mondta, hogy nincs már 20 koronás forgalomban, akkor következő a teendő:
kimenni, magyarul vakerni, oszt ha van elég bátorság CSNB ajtót letépni.

Pogo 2007.09.21. 11:45:04

www.livingprague.com/money.htm

De biztos nekem tul nagyok az elvarasaim, amikor olyan penzt szeretnek kapni a penzvaltoban amit nem csak a Cseh nemzeti bank fogad el...

Ajanlom figyelmedbe az mnb oldalat is. A 2000 elotti 1000Ft-os nem csak a bevont bankjegyek kozott szerepel, hanem ott van a bankjegyek listajan, es ott nem jelolik, hogy az mar bizony nem ervenyes...

De gondolom te kiutazas elott listat keszitesz az adott orszag ervenytelen bankjegyeirol x evre visszamenoleg, es egyesevel ellenorzod a penzvaltonal.

Pogo 2007.09.21. 11:47:55

Nem nem feladata kimenni a csehekhez ellenorizni, de gondolom a csnb sem az egyik naprol a masikra titokban vonta ki a forgalombol a penzt.

tundrazuzmo (törölt) 2007.09.21. 11:48:07

Na bumm, érvénytelen korona a keletinél.

A parlamentben már jópár éve ott egy érvénytelen korona (gyk. már rég nem királyság van), oszt azzal se történik semmi...:)

Fejétől bűzlika...

Rav Antal 2007.09.21. 12:01:49

Pogo:

english.mnb.hu/Engine.aspx?page=mnben_currency_en&ContentID=9116

Csak hogy ne legyen csúsztatás-szaga a dolgonak.

Aztán nézzük tovább:

hu.wikipedia.org/wiki/A_cseh_korona_p%C3%A9nz%C3%A9rm%C3%A9i

en.wikipedia.org/wiki/Coins_of_the_Czech_koruna

Akkor most ki a hülye? A pénzváltó? Mert nincs prágai haverja, hogy elmondja, hogy nem fogadják el a papír 20-ast, noha TÖRVÉNYES FIZETŐESZKÖZ?

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.21. 12:02:27

Pogo, a belinkelt oldalon ez szerepel:

"The 20kc banknote is being phased out as the 20kc coin is more widely used."

Akkor most?

Most már tudjuk, hogy az érme változata elterjettebb. Ennyi. Az sehol sincs, hogy nem fogadják el, vagy bevonták.

Pogo 2007.09.21. 12:15:47

Rav Antal, nem hiszem, hogy csusztattam volna. Irtam, hogy a bevont bankjegyek kozott ott van, de az "ervenyesek" kozott is szerepel, raadasul ott nem jelolik, hogy kivontak.

A 20 koronas pontosan annyira torvenyes fizetoeszkoz Pragaban mint a 2000 elotti 1000 forintos Budapesten.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2007.09.21. 12:25:29

Magyar eurót eladok!
1 Euro=253 Ft áron, várom a jelentkezőket! Üdv: Palkovicsné ismerőse

Rav Antal 2007.09.21. 12:35:12

Pogo:

Akkor mostmár csak egy dolog van hátra: egy link kellene Cseh Nemzeti Bank oldalára, ahol a kivont bankjegyek között szerepel a 20-as korona.

Rav Antal 2007.09.21. 12:44:02

Pogo:

A Cseh Nemzeti Bank oldalán, a bankjegyek alatt van két link a bevont bankjegyekről.
A 20-as nincs köztük. Szerinted mi lehet az oka?

Amúgy az "érvényesek" miért van nálad idézőjelben? Mert nincs kint az MNB oldalán, hogy azok az érvényesek, csak te gondolod annak?

Kint vannak a fizetőeszközök képei. Van egy link az érvénytelenekre. Ami marad, az az érvényes, törvényes.


Továbbra sem vonom kétségbe, hogy a Cseh Nemzeti Bank internetes oldalán rosszul van feltüntetve (illetve nincs feltüntetve, hogy kivonták) a 20 koronás bankjegy.

Csak nehogy már a pénzváltó tehessen arról, hogy nem tudja, hogy kivonták, mikor a Nemzeti Bank sem tud róla (legalábbis nem tájékoztat).

Eddig pedig egyetlen hivatalos dolgot sem tudtál feltenni arról, hogy a 20 koronás bankjegyet kivonták volna Csehországban. Pedig, ha így lenne, gondolom a nagy posztolás közben nem lett volna nagy dolog keresni egy ilyet...

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.21. 12:53:26

Pogo:

Egyébként próbáltál vele fizetni boltban, vagy csak elhitted az ismerős szövegét?

A 20 koronás bankjegy pedig - bármennyire nehéz elfogadni - érvényes.

en.wikipedia.org/wiki/Banknotes_of_the_Czech_koruna

vernarancs 2007.09.21. 12:55:34

Kulics 2007.09.21. 11:37:18

En nem KP-rol beszeltem. Az valoban nem jo kulfoldon. Fizetni szinte mindenhol lehet kartyaval csak nalunk nem mukodik ez meg rendesen.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.21. 13:01:17

Kulics 2007.09.21. 11:37:18
"vernarancs:
csúsztatás.
A középárfolyam igaz,..."

Ez vicces, mert pont ez nem volt igaz. Deviza eladási árfolyamon váltják. (Ami valóban előnyösebb a valuta árfolyamnál.)

Pogo 2007.09.21. 13:52:18

Bastie:

Szerinted miert kerdeztem meg ismerost, hogy ervenyes-e? Pont azert, mert tobb boltban sem fogadtak el.

2007 februari hir: www.abcprague.com/2007/02/27/beware-of-forged-czech-banknotes
mar itt sem szerepel a bankjegyek kozott a 20 koronas. Ennyi ido alatt illik tajekozodni, foleg ha ezzel foglalkozik...

BanyiX 2007.09.21. 13:54:19

520 darab 1 koronás az pontosan 520 korona.

Első?

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.21. 14:01:54

Pogo,

Minyikámunyu-eűűűűűűű-abuagabea.
Bity-bity-bity-bity-üüüüüeeeeűűű.

Ennyire hülyének nézel? A cikked bankjegyhamisításról szól, nem bankjegykivonásról. Angolóráról felmentésed volt?

Egyébként melyik boltban próbáltál vele fizetni, és milyen ürüggyel nem fogadták el?

Rav Antal 2007.09.21. 14:05:37

Pogo:

Az általad linkelt oldalon a hamisított bankjegyekkel való fizetéstől óvnak...

Nem hinném, hogy egy blogot kellene olvasnia a pénzváltónak. Nem tudom, te milyen helyen dolgozol. De mondjuk ha ügyvéd vagyok, akkor nehogy már egy blog alapján kelljen tájékozódnom a külföldi hatályos törvényekről.

Itt egyértelmű a Cseh Nemzeti Bank felelőssége az információ nem közléséért, ha pedig mégis törvényes a 20-as, akkor a boltok a hibásak.

A pénzváltó semmiképp.

Pogo 2007.09.21. 14:11:38

kepzeld tudom mirol szol a cikk, de egyertelmuen fel vannak benne sorolva milyen bankjegyek es ermek vannak forgalomban, angolorarol felmentesed volt?

Egyebkent egy peksegben a vasutallomason, es meg egy gyorsetteremben a belvarosban. Mindket helyen azt mondtak, hogy ez a penz mar nem ervenyes.

Pogo 2007.09.21. 14:21:47

Rav Antal: tehat te elkepzelhetonek tartod, hogy a cseh nemzeti bank anelkul, hogy barkit barmilyen modon ertesitett volna bevonta a 20 koronasokat?

Rav Antal 2007.09.21. 14:33:55

Mivel a honlapjukon ilyen jellegű információt még te sem találtál (legalábbis linket nem adtál), azok után el tudom képzelni...

Ha a Cseh Nemzeti Bank weboldalán nem találok meg egy ilyen információt, akkor joggal hihetem, hogy érvényes és törvényes fizetőeszköz a 20 koronás bankjegy.

Szerinted ha bevonják, akkor nem teszik ki a weboldalra, a XXI. században?

Ha pedig nem tették ki, akkor továbbra is ott tartunk, hogy szerintem az xy pénzváltó bt.-nek eddig terjed a felelőssége, megnézi a bank weboldalát, aztán annak megfelelően cselekszik.

Nem hinném, hogy egy egyszemélyes pénzváltónak napi levelezésben kéne lennie az össszes általa forgalmazott valuta országának nemzeti bankjával...

Amúgy szerintem már csak a szőrszálat hasogatod...

1. Semmiféle hivatalos dolgot nem tudtál mutatni, hogy a 20 koronás banjegyet bevonták volna Csehországban.

2. Ha be is vonták, nincs hivatalos értesítés a neten.

3. Ergo xy bt. nem köteles tudni róla.

4. Annak a faszával vered a csalánt, aki nem tehet róla. Kéne inkább egy érzelmes levél a Cseh Nemzeti Banknak.

5. Még nekiállsz vitatkozni, hogy szerinted pénzhamisításról szóló blog alapján kellet volna tudnia Marika néninek a pénztárban, hogy nincs már forgalomban ilyen bankjegy.

6. Valószínűleg a wikipédián javították volna mindkét bejegyzést, ha hibás.

7.

Pogo 2007.09.21. 14:49:10

igen igazad van, nincs rola hivatalos ertesites a neten, de ugye nem/nem csak egy neten levo info alapjan kell a bankoknak/penzvaltoknak mukdoniuk, hanem nagy valoszinuseggel a csnb ertesiti hivatalos csatornan az partnereket, hogy mi a helyzet. Ok meg a sajat partnereiket.

Tovabba nem irtam sehol, hogy a linkelt blogbol kell tajekozodni, ha megis, kerlek idezd... csak arra utaltam, hogy mivel ok tudjak, mas is tudhatja, foleg ha ezzel foglalkozik.

A wikipedias megjegyzesed nem is erdemelne kommentet, mintha ez lenne az egyetlen tevedes naluk...

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.21. 14:57:54

Pogo,

Gratulálok, nyertél egy macimintás szemellenzőt.

Igazad van, a megbízható és hivatalos forrásokat hagyjuk figyelmen kívül, csak linkeljünk be minél több irreleváns cikket. Hátha elég hülye a többi, hogy hagyja magát megvezetni.

Kezdem sajnálni a pénzváltóst, mert már kb el tudom képzelni, hogy milyen hisztit vághattál le.

abroad 2007.09.21. 15:12:00

"És mi van, ha 50, 100, 500, 1000, 5000 koronás címletek léteznek már csak? :) Akkor ki a hülye a matekhoz?"

POJEN!!!!!!:-)) ez tenyleg nagggyon hulye!!!!!:-)))))

multkor eurot akartam valtani. a neni azt mondta, 24.625 forint es 39 es egynegyed fillert kapok erte. o erre hozzamb..szott 24.625 ft-ot!!!!!!! es meg csodalkozik, hogy balhezok!!!!!! akarom a 39,5 filleremet!!!!!! atveres!!!!!!!!

Rav Antal 2007.09.21. 15:21:51

Pogo:

"igen igazad van, nincs rola hivatalos ertesites a neten"

Akkor csak a nem hivatalos oldalról értesülhet, nemdebár. Egy blog, plána amiket te idéztél pont megfelel ennek. Szóval nem írtad, hogy blogról kell, csk azt, hogy kell, de hogy honnan azt nem. De mivel szerinted sincs hivatalos, akkor honnan?

Blogról.

Szóval nem mondtad te, hogy zsidó, csak, hogy hosszú az orra.

Örülök, hogy beláttad, hogy nincs hivatalos értesítés. És nincs is tovább akkor min vitatkozni.

Egyértelműen nem a pénzvátó a hibás, hanem a Cseh Nemzeti Bank. Írtál már nekik a problémádról?

A wikipédiáról annyit: ott legalább volt egy állítás. Te még ilyen linket sem tudtál adni...

Pogo 2007.09.21. 15:32:15

Vagy olyan hivatalos forrasbol ami nem on-line. Leirtam, hogy szerintem, hogy mukodhet ez, olvasni, ertelmezni.

Ugye te sem gondolod komolyan, hogy a penzvaltok/bankok az adott orszag nemzeti bankjanak oldalarol tudjak meg, hogy milyen bankjegyeket vezettek be/vontak ki. Olyan kurva gyakran tortenik ilyen, hogy minden nap ellenorzik... Szoval tovabbra is felteszem, megvannak erre a hivatalos csatornak ami nem a honlap.

Igen irtam a csnb-nek, megkerdeztem oket a sziturol, ne aggodj ertesiteni foglak :)

Rav Antal 2007.09.21. 15:43:20

Pogo:

XXI. század! Internet! Elektronikus üzenetküldés! E-kormányzat! E-banking!

Welcome to the real world!

Figyu! Már a Közlöny is fönt van a neten ám! Meg lehet elektronikus adóbevallást készíteni.

Igaz, a Cseh Nemzeti Bank miért is tenni ki az oldalára ezt az információt, ugye.

2007.09.21. 16:01:29

Meg ne magyarázza már valaki, hogy a pénzváltó forgalomból kivont érvénytelen bankjegyeket is eladhat. Nem a panaszkönyvbe írtam volna, hanem a PSZAF-nek.

Pogo 2007.09.21. 16:04:41

Rav Antal, orulok, hogy van hozzaferesed a cnb e-mail rendszerehez, es latod hogy milyen e-maileket nem kuldtek ki.

zsir: koszonom, vegre valaki veszi a lenyeget. Egyebkent a panszkonyvon levo info szerint egy peldany megy a pszaf-nek, ezert nem gondoltam, hogy kulon irnom kell nekik.

Rav Antal 2007.09.21. 16:21:14

zsir:

Még azt sem tudjuk, hogy tényleg érvénytelen-e.

Pogo:

Ha küldek volna mailt, akkor a honlapon is kint lenne, legyél nyugodt.

Pogo 2007.09.21. 16:57:24

Igen, valoszinu mindket boltos viccbol nem fogadta el a penzt, a pragai haver szivatasbol mondta, hogy nem ervenyes egy ideje.

Illetve en meg csak azert jarok 20 koronasokkal vitatkozni a penzvaltohoz, mert megmaradt ennyi a Pragai utrol, es a 40 forint hianyzik a holnapi parizeremhez.

naveed 2007.09.21. 17:35:16

Azért a pénzváltó sem lehetett egy matekzseni, ha bevette ezt az "520-at 20-as nélkül lehetetlen" szöveget! :)))
Csodálkozol, hogy nem várták meg a vita végét a mögötted állók? Én valószínű, hogy megvettem volna tőled azt a huszast csak tünj már onnan és ne szivass a nagy igazságérzeteddel a többi embert.

lala46 2007.09.21. 20:15:29

Mit össze bírtok szenvedni. A papír 20 koronás érvényes. Nagyon kevés van belöle, ezért egy idöben elterjedt az emberek közt, h kivonták. Mint a példa mutatja, ez a hiedelem a mai napig tartja magát egyeseknél. A nemzeti bank oldala teljesen korrekt.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2007.09.21. 21:57:04

Ergo maga a poszt okafogyott.

És ez azt is jelenti, hogy a pénzváltó a lehető legkorrektebb volt, mert a telefonos egyeztetést követően nem álltak le veszekedni, hogy "márpedig érvényes a húszas", hanem ráhagyták az ügyfélre, és felajánlották, hogy beváltják.

ZoOom · http://webdragon.extra.hu/foto 2007.09.21. 22:42:07

Két pénzváltó beszélget...
-Képzeld ma itt volt egy idióta, aki megakart győzni arról, hogy nem érvényes a 20 koronás, amit adtam neki..... ráhagytam szegényre, de azért kicsit megbüntettem...

kéjenc 2007.09.22. 08:20:33

nálam 2x10 koronásnál is kijön a 20.minden külömösebb gondolkodás nélkül

Bedor 2007.09.23. 20:11:27

kéjejnc: Te igenhülye fogd már fel, hogy csak 50,100 stb bankjegyek léteznek.

Pogo te is aztán sikeres ember lehetsz, 40 forintért képes voltál bemenni több boltba probálkozni plusz a végén még a pénzváltohoz is kötekedni, okoskodni. Azért kurvára irigylem az ilyen embereket, hogy ennyire ráérnek ilyenekkel foglalkozni!

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2007.09.24. 13:01:44

Gyerekek, csak nekem ilyen fos kinézetű a homár?

Málnás Vodkazselé 2008.04.24. 12:55:07

pénzváltóban érmét nem nagyon adnak, a bankjegyekre van szorulva az ember :)

igazából csak arra lennék kiváncsi miért 520 koronát váltottál alapból, mér nem csak 500-at, az szép kerek szám és annyival nem is kevesebb értékben

vagy nemtom ez csak az én rigolyám, de szeretek kerek számokkal dolgozni
süti beállítások módosítása