Már egy ideje tépelődöm azon, hogy megírjam esetemet a Sony-val. Ha időközben lezárult volna, lehet eltekintek a dolgtól, de mostmár végképp betelt a pohár. Történt, hogy még márciusban vásároltam egy digitális fényképezőgépet a Megapixel Kft. Madách utcai üzletében. Ez később igen fontos momentuma lesz az ügynek. A Sony típusú gépecske június folyamán meghibásodott, a 3xoptikai zoom csak 1.2, néha 1.3-as lett, ennél tovább nem volt hajlandó nagyítani. Miután nyaralásból hazajöttünk, bevittem a gépet a munkahelyemre, és az anyagbeszerző kollégámat megkértem hogy intézze el a szervizelést, mivel ő hetente megy Budapestre. A kollégám meg is kereste az üzletet, melyről kiderült, hogy időközben megszűnt, legalábbis a Megapixelhez semmi köze. Kapott viszont egy címet, miszerint a Human Resorce Kft volt az, aki a boltot üzemeltette. Megkeresésre került a cég, azonban ott azt közölték, hogy a gépet vigyük a hivatalos Sony márkaszervizbe. Szerencsére van Szegeden egy Sony márkaszerviz, így végül oda lett beadva a gép. Már július közepénél járunk.
Itt hosszabb szünet következik, hetekig nem történt semmi. Egy idő után kezdett unalmassá válni a várakozás, és többszöri telefonálás után végre választ kaptunik, a gép nem javítható, a Sony kiállít egy cserére jogosító igazolást, ami alapján a gépet cserélhetjük. Egy újabb hét után - mivel a gépet még mindig nem tudták visszaadni, mondván hogy a budapesti szervizben van - ismét telefonáltunk, amikor is azt az új információt kaptuk, miszerint a Sony mégsem ad csereigazolást, mivel a Megapixelnél vásároltuk a gépet, akik nem a hivatalos magyarországi Sony képviseleten keresztül szerzik be az árut.
Ezen kissé felháborodtam, mivel tudtommal a gépre europai Sony garancia van, másrészről nem vagyok köteles minden boltban, minden termék esetében megkérdezni, hogy honnan szerzik be az árut, vajon lesz-e rá garanciám. Ezen a ponton írtam Sony magyarországi képviseletének is, azonban válaszra sem méltettak.
Ismét eltelt néhány hét, már szeptember elején járunk, 2 hónapja folyamatban a garanciális ügyintézés. A Sony szerviz végül mégis kiadta a papírt, mely cserére jogosít, igaz, ehhez több mint egy hónap kellett, illetve a gép a budapesti szervizből ennyi idő alatt jutott vissza Szegedre.
Most el kellett menni a Megapixel Kft-hez, akiknek az egykoron - Human Resource Kft által üzemeltetett üzletében vásároltam a gépet, és Ők nem tudnak semmit arról, hogy a Human Resource mit mondott, a Sony magyarországhoz nincs közük, ezért az általuk kiadott csereigazolást NEM fogadják el, hanem immár két hete vizsgálgatják a gépet. Ahhoz képest, hogy a gép leadásást követő 4 órán belül beszéltem az ominózus Megapixel üzlet vezetőjével telefonon, és azt ígérte hogy igyekezni fognak a megoldással, ismét csak várok, és van egy fél éve vásárolt gépem, amit két hónapig használtam.
Felháborítónak találom az ügyben a Sony magyarország magatartását. Nem reagálnak a levélre, saján európai garanciájukat nem fogadják el annak függvényében, hogy kitől vásároltam a berendezést, és hetekig ülnek a garanciáis javításra beadott eszközön. Ehhez képest a Megapixel elhanyagolható, ők, vagyis a jogelődjük nem adott tájékoztatást arról, hogy a készüléket CSAK náluk lehet szervizelni, félretájékoztattak ez ügyben, hogy vigyem a Sony márkaszervizbe a gépet, majd miután mégis náluk landolt, két hete legelnek rajta annak ellenére, hogy a Sony által kiadott papíron egyértelműen olvasható a "Gyártási hiba miatt" kitétel.
Nos, csak javasolni tudom mindenkinek, hogy NE vásároljanak Sony termékeket, mert nem tudhatják hogy honnan szerzi be a cég, akitől veszik, és jó esélyük van arra, hogy a Sony Magyarország mondvacsinált ürügyekkel elhajtja őket, és nem lesz hajlandó eleget tenni szervizkötelezettségének. (Állítólag olyan berendezésekre egyáltalán nem vállalnak garanciát, melyet interneten vásárolt az ember, ezt többször is hallottam különböző emberektől az ügy kapcsán.) Valószínűleg, az a dolog oka, hogy a Sony Magyarország Kft. azt szeretné, hogy az összes magyarországi Sony eladás rajtuk keresztül történjen, ezért bünteti azon cégeket, akik az ő megkerülésükkel szerzik be az árut, de nem tudom mennyire fog tetszeni ez a dolog a Sony európai vezetésének, akiket szintén megkerestem az üggyel kapcsolatban, hiszen a márka image-ét erőteljesen rontja ez a fajta hozzáállás.
Meglehetősen sok Sony terméket használok, de azt hiszem erőteljesen át fogom gondolni a dolgot, annyival nem jobbak, mint amennyi nyűg van egy olyan esetben ha az ember nem nyomozza ki azt, hogy ki a beszállítója annak a cégnek, ahol éppen vásárolni szeretne.
Szürke garancia nem garancia?
Egy igazi klasszik szervizes csemegével szolgál Zoltán. Van benne zoomhibás szürkeimport fényképező, undok Sony márkaképviselet és egy frusztráltan ideoda futkározó vásárló:
Selindek 2007.09.21. 13:06:38
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2007.09.21. 13:08:15
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2007.09.21. 13:09:34
Vegyél kínait vagy kóreait, az is szar, de legalább olcsó.
ZePY 2007.09.21. 13:15:37
báró Csekonics 2007.09.21. 13:16:00
Ami fontos - ne csak XY szervizként említs őket, hanem hogy pontosan mikor kivel beszéltél. Ez amúgy is fontos, hogy mindig tudd kivel beszélsz. (Kérdezz rá a nevére, ha nem mondja magától.)
Nekem is ez volt a gond - amíg csak hívogattam őket, meg írtam a magyar szerviznek, addig semmi, ahogy írtam egy dörgedelmes levelet a német FSC anyacégnek, feltárva az átb@szásokat (persze csakis mindent tényszerűen, semmi feltételezés), abban a pillanatban másnapra minden megoldódott.
Levél megírásában akár segítek is, ha kell...
Sir Mortzosch 2007.09.21. 13:17:54
báró Csekonics 2007.09.21. 13:19:44
Ha valamire európai (v. világ) garancia van, az pont arra jó, hogy nem érdekes, hogy X-től, Y-tól vagy a mikulástól vetted, kaptad, ettől függetlenül a márkaszerviz garanciálisan javítja.
(Vagy épp nem és akkor balhé van, ld. Apple termékek...)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.21. 13:20:31
tehát, ha minden zsír akkor kellene vele foglalkoznia a sony magyarországnak is.
másrészről emberünk lassan kiárdemli az ingyen fényképezőt :)
báró Csekonics 2007.09.21. 13:22:48
(Nikon, Canon, Fuji, Kodak, Leica stb.)
Mármint akinek van tapasztalata már analóg gépekkel is.
Landy4x4 2007.09.21. 13:24:11
úgy kell minden ismerõsömet lebeszélni, hogy ne vegyen ilyen helyeken elektronikai cuccot, de azért is elmegy a médiamerkátóba...
whito 2007.09.21. 13:25:42
Ui.: semmi közöm és kapcsolatom a Sonyhoz nincsen, még csak sony márkájú termékem sincs.
Dervenkál Egon 2007.09.21. 13:31:14
Aki a szürke importot a szájára veszi, az egyszerűen hülye. Ilyen ugyanis nincs. Kereskedelmi jogilag, ugyanis egy piacnak minősül a bukaresti és a dublini kereskedő vevőköre is. Az más kérdés, hogy amit Liszabontól Vilniusig elfogadnak European Warranty néven, az magyarországon wc papírnak jó max, mert az itthoni importőrök megtehetik, hogy monpol helyzetet tartsanak fenn a garanciális jogokkal.
Sony ajtaját letépni, a szürkeimportozás meg ősi román szokás...
szkaccsotjeggel 2007.09.21. 13:31:18
amugy anno apple notit árult-e?
Dervenkál Egon 2007.09.21. 13:33:16
Ha én veszek Münchenben valamit, akkor magyar importőrnek miért nem felel meg a bajorok által kiállított számla????
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2007.09.21. 13:44:05
Ĕźŧ ķęţ ķĩš āpŕôşăġôț mëĝēmľıțêm äž ĹĢ kôľŀėģēńåk, ăkı bėņỳŏĝĩ, ĥōģў êřďėķěŝ, mĕŕŧ ħĭvåťăľŏŝâņ ăž ĹĢ čśâk šżěpţĕmþêřţôľ ăŗųļjå ä ŧêłôŧ, ŭģўĥōĝŷ ąķî ěďđīģ vâşôŀț ĭĺŷēʼn ŧěļêfŏʼnţ ąž BÎŻŦŌȘ ĿÔPÔŦŢ čūçĉŏŧ vēţŧ, văĝỳ ÏĿĽĘĠÂĻÏŞĄŇ jųťŏŧț ĥôżźā.
Rák Attantam 2007.09.21. 13:44:23
2. Szürkeimport, mint olyan, hivatalosan NEM LÉTEZIK. Ezt csak a gyár vagy az európai központ "hivatalos" támogatását élvező magyarországi központok próbálják a zemberbe sulykolni, bármely márkáról is legyen szó.
3. Ha Európa- vagy világgarancia van a termékre, és az adott országban van hivatalos szaxervíz, akkor KÖTELESEK a javítást elvállalni. Ha nem javítható akkor cserére jogosító igazolást kell kiadniuk, amit jellemzően a vásárlás helyén, de akár egy HIVATALOS márkakereskedésben is érvényesíthetsz. Pont a mexűnéses esetek lehetősége miatt. Legalábbis így kéne lennie.
A szegedi Sony bolt hivatalos márkakereskedés és igen, a múltban volt pár genya alkalmazottjuk. Jééé, még most is így van? :o
The Good Boy 2007.09.21. 13:44:46
Bár Ők szerintem megtettek mindent, mégha kicsit sok időbe is telt (ami amúgy gáz).
Nem kiadta a cserére jogositó papirt? Ő többen nem igazán tud tenni, max, a viszont eladónak majd megtériti a kárát (eggyel kevesebbet számol a következő szállitmányból). Itt az a baj, hogy egy minimálbérre bejelentett, majdnem éhen haló vállalkozó által üzemeltetett üzletben vette a postolo ócsóért a masinát. És mivel ezen üzlet nem igazán van üzleti viszonyban a Sonyval, ezért nem akarja a cserepapirt átvenni, mert tudja, hogy őt a Sony nem fogja kártalanitani (mivel semmi üzleti viszony nincs köztük). Tipikus esete az ócsóhús-higleve mondásnal.
Apró elméleti kérdés, kicsit OFF-olva: pl. egy 19.000.- Ft-os mp3-as Sony autórádió (Metro), az láthatta a Sony gyárat legalább kivülről? Ez olyan mint a madaras teszkós 6-7.000.- Ft-os Nike/Adidas cipő. Biztos hivatalos, eredeti termék.
csakazértse 2007.09.21. 13:48:03
Ha vecel kettőt óccóbb!Ha van probléma bármikó megtalászol itten a piacon.
flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2007.09.21. 13:48:18
whito 2007.09.21. 13:48:46
Ha a magyar képviselet nem tud elszámolni az európai központtal, akkor miért vegye már vissza? Ez nem kereskedői hozzáállás kérdése!
Példa, hogy érthető legyen:
1. szituáció:
Veszek Dublinban egy gépet hivatalos helyen, az ára 300k HUF volt mondjuk. Hazajövök, használom, elromlik. Budapesten elviszem a hivatalos szervízhez, ők megnézik, látják, igen, hivatalos helyen vettem, kicserélik, elküldik a központba a számlát, jön nekik vissza 300k HUF, mindenki happy.
2. szituáció:
Veszek egy gépet nem hivatalos helyen a kőbányai piacon. Hazaviszem, elromlik. Elviszem hivatalos szervízhez. Megnézik, és azt mondják, hogy ilyen kereskedőről, sem gyári számról az európai központ nem tud. Így ha ők neked bármit is kicserélnek, akkor nekik a központ semmit sem fog megtéríteni, tehát 300kHUF kár fogja érni. Ha ezt csak 10 ember eljátsza egy hónapban, akkor 3milla kár éri. Lehet, hogy amit a kőbányai piacon vettél nem lopott, viszont a kereskedő bőröndben hozott be Pekingből, amire ázsiai garancia vonatkozik és nem európai és ázsiában esetleg szó nélkül cserénlé a hivatalos márkaszervíz. Érted? Ha a szervíznek megtéríti bárki is a cserét, akkor leszarja, hogy hol vetted, de ha nem, akkor miért vállaljon be 300kHUF veszteséget? Ez tiszta matematikai/pénzügyi kérdés és nem kereskedői hozzáállás kérdése.
Soockit van Dalen 2007.09.21. 13:49:48
lvnte (törölt) · http://lvnte.blogspot.com 2007.09.21. 13:50:15
Pl valamelyik nap láttam egy cég netes árlistáját ahol a '2 év hivatalos *márkanév* garancia' - vel ellátott gép 30e ft al drágább volt, mint ugyanaz a gép ilyen garancia jelzés nélkül. Lehet a fenti esetben is ilyesmiről van szó?
pizsama 2007.09.21. 13:54:10
De más márkáknál is sokszor botrányos a szervíztámomgatás. Sokan global warranty-val is inkább Bécsbe mennek, semhogy valami szutyok hazai szervízbe pihentessék hónapokig a drága pénzen megvásárolt munkaeszközeiket...
Dervenkál Egon 2007.09.21. 13:55:44
arról beszélünk, hogy van európai garanciapapír. nem ázsiai fecni. és éppen azt mondom, hogy ha nem lopott, akkor hagyjuk már ezt a "hivatalos hely", dumát. ennyi erővel nem mondhatnám azt az X joghurtra, hogy romlott, és cseréljék ki, ha nem az X joghurt gyártó által elismert boltban vettem? pedig lehet, hogy a kereskedő tárolta szarul, és azért romlott..
szóval, ha valaki gyárt valamit, akkor adjon rá garit, ne azt nézze, hogy hol vettem.
Új példa, ha Sony márkaboltban veszek kütyüt, és 3 hónap múlva eladom neked, akkor elveszti a maradék 7 hónap garanciát???? Ugye nem. Pedig te nem is márkakertől vetted.
birdito 2007.09.21. 14:05:43
Trendetlen 2007.09.21. 14:06:57
whito 2007.09.21. 14:07:18
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.21. 14:08:52
baszd meg a betűidet :)
whito 2007.09.21. 14:12:55
2007.09.21. 14:13:18
báró Csekonics 2007.09.21. 14:13:29
Fogyvéd sz@rt sem tud! A fentebb említett esetben nekem konkrétan annyit voltak képesek mondani, hogy menjek perre, szerintük tuti megnyerem.
Perre - egy nyamvadt LCD tv miatt...
Rák Attantam 2007.09.21. 14:13:30
Itt nem az ügyintézés vagy számla vagy akárminek a "hivatalosságáról", hanem a termékről magáról van szó.
Gondolom, egy műszaki eszközöket gyártó és Sony-nagyságúra fúvódott cégnél csak van valamilyen számítógépes nyilvántartás (de legalább párezer kockás füzet), amiből a legyártott termékek sorozatszáma és az ahhoz fűzött kommentek előkereshetők.
Ha megvan a sorozatszám (azaz a termék eredeti), akkor lehet nézni a kommentet, pl: gyártás időpontja (gar. lejárt vagy sem?), melyik piacra készült (a büszke európaira jó minőségű alkatrészekből vagy az óccó kínaira szarból gyurmázva? = elvállalható-e az adott helyen?), szériahibás-e?, körözik-e? (lopott szállítmány) stb. stb. Ezeket minden magára valamit adó gyár minden egyes disztribútora (főfőfő nagykereskedés+szervízközpontja) nyilvántartja. Persze ezek a dolgok nem derülnek ki 1 nap alatt egy "hivatalos" kiskerben, de pár nap, 1 max. 2 hét után már képben kell lennie a márkakereskedésnek, hogy mi a pálya a bevitt termékkel kapcsolatban.
Én még anno a 90-es évek közepén egy mindenféle papírt, számlát, garjegyet, csomagolást, stb-t nélkülöző nyomtatót vittem fel pestre, mert meghibásodott és tudtommal még garanciás volt. A szervízben csodálkoztak egy pillanatot, majd a nyomi alján levő sorozatszám alapján a kámpjúterből kikeresve azt mondták, hogy oké, javítjuk, sőt, nem 1 hanem 3 év garis a cucc.
Ez a HP-szervízben volt. Manapság meg mindenféle horror történetek keringenek róluk...
Dr Kangörény 2007.09.21. 14:17:17
Ha én egy boltban veszek valamit (boltban, nem a józsefvárosi piacon!!!), akkor hadd ne kelljen már kinyomoznom, hogy ki milyen jogcímen, kitől beszerezve árulja a portékáját. Union belül pedig nincs import, mint ez köztudott.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.21. 14:19:36
valószínűleg hivatalos helyről származik meg minden, csak a valuták közti különbség miatt megérte kinnt venni. és az árrésével is olcsóbb lett mint itthon.
kereskedő óckodik cserélni. no nem azért mert ő bukja a lóvét, neeem, visszakaphatná ő is csak ki kéne mennie krakkóba, és neki baszakodni a garancia miatt odakinnt. na ezt nem akarja.
ettől függetlenül ezt a vásárló szarja le. ez mind a kereskedő hibája, szopjon ő. akár így akár úgy.
Geitenbeffer_ 2007.09.21. 14:19:47
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.21. 14:23:03
Marvin (törölt) 2007.09.21. 14:25:41
Én ha venni akarok egy műszaki cikket, akkor körülnézek a neten (gyártók és hivatalos viszonteladók), kikérdezem az ismerőseimet, majd döntök és vásárlok.
dr. _mmm_ 2007.09.21. 14:27:14
whito 2007.09.21. 14:37:18
uns97 2007.09.21. 14:40:20
azert mert a te ismereteid szerint egy Adidas/Nike cipo csak 30e folott lehet, nyugodtan elhiheted a vilag jobb reszein igenis elerhetoek 6-7e ft-os aron ezen "luxuscikkek". Ja kerem a magyar "importor" (aki a pandorfi outletbe veszi 100-asaval az Adidas cipot 30 euro/db-ert... :D) 30e-ert kiteszi majd 25e-ert a hozzad hasonlo rovidlatoknak el is suti "akciosan"... s ebbel el szepen nyugodtan, de te kabithatod magad hogy ez eredeti, feher import volt. A $ony autoradiod meg kb 4000 Ft-bol rakodik ossze, bar gyanitom SOKAT mondtam... :D Ezutan a Metros 20-es ar ugy nezem CSAK neked jelent problemat... Beloled eljenek a magyar "hivatalos" kereskedok, en inkabb felaron megveszen a dolgokat a vilag JOBB orszagaiban. (s ha kell meg a garanciat is elintezem)
Taktikai Reset 2007.09.21. 14:43:01
bekap6ják.
Taktikai Reset 2007.09.21. 14:45:52
Aki lelki nyugalmat akar, szaküzletben vásárol. Annyival nem olcsóbbak a webáruházak.
Sitti 2007.09.21. 14:48:47
totgabi 2007.09.21. 15:09:16
Mindenki tudja, hogy a szürkeimporos gépekre csak a kereskedő vállal garanciát. Azért kerül sokkal kevesebbe mint a hivatalos importból származó. Bele kell kalkulálni a rossz minőségű magyar leírást és a problémás garanciát. Én is vettem már így Canon gépet, de teljesen tisztában voltam vele, hogy hogy működik a garanciája.
bigyo83 2007.09.21. 15:16:33
lemon1975 2007.09.21. 15:18:59
Mindenki tudja, hogy a..."
Aha...
Honnan az ótvaros tehéntúróból tudná már mindenki?! Ez mennyire okos hozzászólás! Egyrészt mondj valamit amit tényleg MINDENKI tud. A levegővétel nem ér. Aztán mondd már meg azt is, hogy honnan tudod te azt, hogy mit tud mindenki és mit nem? Eszem elmegy wazze...
bigyo83 2007.09.21. 15:21:44
pizsama 2007.09.21. 15:40:19
És azt nem sejted miért romlott el a HP-szervíz?
Jobb cégeknél a global warranty, az tényleg az. És leszarják, hogy Thaiföldön vagy Bécsben vettem-e a terméket, akkor is megjavítják sorozatszám alapján. De Abszurdisztánban ez néha nem így működik. Az USA-ban pl. kijavítanák a itthon vett cuccot, ellenben fordítva nem biztos, hogy működne a dolog...
2007.09.21. 15:43:26
Az Európai Unió egyik alapelve: Az áruk és szolgáltatások szabad mozgása.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.09.21. 15:48:57
Engem, mint vásárlót k...-ra nem érdekel, hogy a kiskereskedő honnan szerzi be az árut.
A történetben egyébként én sem értem, hogy miért nem a garancia papíron jelzett helyre vitte vissza a cuccost a posztoló.
2007.09.21. 15:53:10
2007.09.21. 15:54:24
ZePY 2007.09.21. 16:09:03
Félreértés ne essék, azon kívül, hogy kereskedő vagyok, természetesen fogyasztó is. Így érzem a dolog mindkét oldalát a saját bőrömön. Emberként sanálom a post-ot írót, de kereskedőként nem tudok egyetérteni vele (és nem, semmilyen Sony termékem vagy üzleti kapcsolatom nincs egyébként! :-))
Rák Attantam 2007.09.21. 17:01:26
Szürkeimport márpedig nincs! Az a baj az itthoni törvényekkel, hogy problem esetén 1 db felelőst határoz meg, mégpedig a kereskedőt, akitől a cucc lett véve. Márpedig nem a kereskedő faragta azt a rohadt fényképezőt otthon szappanból, hanem van annak egy gyártója is. A kereskedő közvetít a vásárló és a gyártó (vagy annak hivatalos képviselete) között, aminek jutalmául elteszi az árrést. Annak tökmindegynek kellene lennie, hogy hol lett vásárolva a cucc. Ahol befogadták javításra, azt a helyet kellene a gyárnak kifizetnie. Ha ez a magasságoskodásos hivataloskodásos Sony képviseleteskedés, akkor azt, ha Gruber Manci vegyesáru szakkereskedése, akkor azt. (Vagy ha Manci továbbította a szervízbe, akkor azt intézze ő.) A lényeg, hogy a vásárló ne szívjon, mert az gáz az EGÉSZ brand-re nézve. Ezt nem képesek egyes márkák felfogni. Illetve ha a képviseletek fel is fogják, nem tehetnek a (hibásan) kialakult rendszer ellen semmit sem. Ergo a vásárló szopik, mint a kismalac. :(
Gyerekek, ne kérdezgessétek már folyton, hogy miért nem oda vitte vissza, ahol vette! Le van írva latin betűkkel magyarul, hogy "A kollégám meg is kereste az üzletet, melyről kiderült, hogy időközben megszűnt...". Na! :)
pizsama 2007.09.21. 17:13:46
Pl. HP PDA-k, nyomtatók. Szerintem sokan mesélhetnének.
Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2007.09.21. 17:30:20
The Good Boy 2007.09.21. 18:04:32
T.uns!
Képzeld én sem 30.000.- Ft-ban gondolkodom, nem erre akartam célozni. Sőt én úgy gondolom 13-14.-nél többet nem adok cipőért...:-) És képzeld én is vettem már Outletben cipőt, ruhát (igaz nem Parndorfban, bár voltam már ott)- amik mérethiányosak, vagy elöző modellek voltak.
Én igazából arra céloztam volna, hogy ezek a dolgok valószinüleg 8 éves kinai gyerekek kezével készültek, akik jó esetben napi 10-12 óra munkával heti hat napon, havi 3-4 $-ért robotolnak, ergó mind a minőség, mind az emberség hagy némi kivánnivalót. Azért OFF-oltam.
A Sony autórádiót is ilyen okból irtam bele. Nekem nincs bajom az olcsósággal és igy "öreg" koromra a márkabuziságból is kinőttem, ráadásul örülnék neki, ha minden más ára is ilyen mértékben süllyedne, mint ezeknek.
Azt meg csak zárójelben jegyzem meg, hogy az utóbbi időben többször tapasztaltam, hogy a Sony termékről a kereskedők megpróbálnak lebeszélni más, akár feltörekvő koreai márka javára is, annak ellenére, hogy a koreait olcsóbban adják! Legutóbb 3 üzletben is DVD vásárlásnál, kinézett Sony helyett inkább az olcsóbb LG-re próbáltak rábeszélni. (persze tudom, inkább eladják a szart, olcsóbban csak vigye a balek...- ha és még a haszna is több-hehehe).
biorobot (gyönyörű fosbarna) 2007.09.21. 18:05:09
A legcikibb, hogy a már évek óta piacon lévő boltok is úgy írják hogy szervíííííííz bázze...
Rák Attantam 2007.09.21. 18:06:00
A Sony meg legyező- és ventillátor gyár.
Most döntsd el, hogy melyiktől veszel fényképezőgépet...
Rák Attantam 2007.09.21. 18:11:46
biorobot (gyönyörű fosbarna) 2007.09.21. 18:23:31
Roltii 2007.09.21. 18:31:30
stichus 2007.09.21. 18:48:24
Jótállási és szavatossági igények érvényesítése
"A jótállás és a szavatosság érvényesítése során a vásárló elsősorban a termék javítását vagy cseréjét, másodsorban árleszállítást vagy a termék árának visszafizetését kérheti. A fogyasztó igényét a forgalmazóval, jótállás esetén a szakszervizzel szemben is érvényesítheti. A vásárlást számlával, blokkal kell igazolni, jótállás esetén a jótállási jegyet is be kell mutatni. Szavatosság esetén a vásárló maga is elvégezheti vagy végeztetheti a javítást, ilyenkor a javítási költségeket is követelheti a forgalmazótól vagy a gyártótól. Vigyázat, a jótállás viszont elveszik, ha a fogyasztó maga javítja, vagy javíttatja a terméket, ezért jótállási időn belül a jótállási jegyen feltüntetett szakszervizt vagy a forgalmazót kell felkeresni! Amikor jótállási vagy szavatossági igényünket bejelentjük, a forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, az árut pedig átadás-átvételi elismervény ellenébe kell átvennie javításra, s ezekből a dokumentumokból egy-egy példányt a fogyasztónak is kell kapnia. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a hibát minél hamarabb kijavítsa, illetve a terméket kicserélje, jótállás esetén ezt lehetőleg tizenöt napon belül meg kell tennie."
stichus 2007.09.21. 18:51:43
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.21. 20:44:13
nekem itt amerikaban van sony vaiom
hat egy fospunpa
soha tobbet sonyt, csak tv-t
azok jok
Rák Attantam 2007.09.21. 21:02:32
Cheese 2007.09.21. 18:23:31
"Ugye ebben a postban most szervIzekről volt szó?"
Hát nem is a helyesírásról... ;)
marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.09.21. 21:15:21
Sanyi 2007.09.21. 23:08:13
A törvény így jó. Képzeld el, hogy a Timbuktuban gyártott hónaljmelegítő meghibásodik és a kereskedő közli, hogy semmi köze hozzá. Jó esetben megadja a timbuktui gyár telefonszámát - már ha van telefonjuk. Egyébként meg levélírás vagy személyes látogatás. Na ne már. A kereskedő lesz szíves olyan szerződéseket kötni a beszállítóival és a szervizcegekkel ami alapján nem lesz probléma akkor sem ha az áru fele DOA a masik fele meg elromlik egy hónapon belül. Ha nem akkor pedig nem hárítja a felelősséget hanem lenyeli mert nem volt elég körültekintő és ezt nem teheti az vevő hanem teheti a saját kontójára.
Namost, ha ez borul akkor a világcégeknek akik szerződést kötnek az ügyféllel (a reklám az ajánlat része, európai vagy világraszóló garancia) ott kell állnia és viselni a saját ajánlatának terheit. Minden gyártónak van egy adatbázisa - én láttam párat, pl. a HP-ét és a Sony-ét is - amiben elég sok adat van benne, pl. termékszám, gyártási sorszám, a gyártósorok száma, gyártás pontos ideje (gyártási sorszámban általában legalább részben benne van, de ennél pontosabban), megjegyzés arról ha a termék lopott és azt bejelentették, a rá érvényes céges garancia - amit egyébként más országokban akkor is adnak ha nincs garjegy de benne van az adatbázisban - ilyenkor alapesetben a cégek általában gyártás napja + 30 napot elvállalnak, stb.
Az igazi oka amiért a márkaképviseletek ilyenkor húzzák a szájukat az, hogy a helyi márkaképviselet indirect sales tevékenységet - kereskedők útján történő eladás - folytat és amit nem ők adnak el azért nem is kapnak pénzt, nem számit bele a sales quotába. Ezáltal ellenérdekelte. Érdemes még hozzátenni, hogy a nagyobb országokban azért olcsóbb az áru, mert mennyiségi kedvezmény van és kisebb az egysére jutó overhead cost is (beleértve például a lokalizáció költségét).
Másrészt viszont, a márkaképviseletek a márka tulajdonát képezik. Azaz a márka megkapja a pénzét akár Magyarországon akár Németországban veszik meg a terméket és eladja a darabszámot azaz nála az egyik országban többlet a másik országban hiány jelentkezik az ilyen vásárlói magatartás miatt. Éppen ezért a gyártónak egy rossz szava nem lehet, akiknek ez fáj azok a helyi marketing-sales-director-stb emberek, akiknek ez a fizetésében meglátszik.
Amúgy meg, szerintem kötelezni kéne minden gyártót arra, hogy a termékeihez alkatrészellátást biztosítson a termék kereskedelmi ára és az alkatrész ebben lévő arányának megfelelő árazás mellett. Ezt kéne törvénybe és EU direktívába foglalni, amíg ez nem lesz addig a jelenlegi gusztustalan helyzet fog uralkodni szervizfronton.
joci19 2007.09.21. 23:26:23
Répalaki Edömér 2007.09.21. 23:39:15
Régen csodaszép, kiváló minőségű anyagból (a bankjegyek előállításának árával vetekedő nyomdaköltségű) fűzött, híres-neves "celebek" közreműködésével készített katalógusai voltak. A "gagyibbak" is vagy féltucatnyi oldalból álltak, nem csak egy ócska fénymásolt papírlapból...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.22. 03:47:04
igazad lehet, tv-t sem veszek toluk
egy ilyen notebook utan
amugyis van tv-m
ketto harom
ugyhogy egyaltalan nem veszek
bar, ha Palkovicsne felajanlja mint nyeremenyt, akkor el kell gondolkodni a dolgon
king_one 2007.09.22. 07:57:54
jobb ha tudod, h kb ugyanazok a gyárak csinálják a Nike-t mint az Adiodost meg ugyanazok a kisgyerekek, egy cipő előállítási költsége 50 forint kb. a maradék 19.950 meg eloszlik a piramisban amig eljut hozzád a vesztendbe. ennek jelentős részét a magyarok nyelik le, ezért lehet az alapvetően gazdagabb Ausztriában, Németben, Londonban stb 5 ezer forintokkal olcsóbb ugyanez a cipő.
ugyanez mindenre igaz kb, egy felsőkategóriás nokia előállítása itt magyarországon párszáz forint, a maradék 80.000ből meg jól megélnek a különféle kereskedések és importőrök. ezt nem azuért mondom, h legyen 1000 forint a telefon, csak mielött istenítjük a szaküzleteket gondolkodjunk el ezen... meg azon hogy nem biztos h azért olcsóbb 10%-al, mert a MM lopottat vagy hamisítványt árul, csak kevesebbet nyelnek be, a nagyobb forgalom miatt megtehetik, és ezzel rengeteg vevőt nyernek.
Kifordított kacagány 2007.09.22. 09:20:38
ZePY 2007.09.22. 09:48:48
Rák Attantam 2007.09.22. 10:39:31
Ja, és lesz még arrafelé hétfőnként a TV-ben adásszünet... :DDD
Hagyma, ideje lenne végre hazaköltözni. Nekünk itt egyre jobb, te meg csak csúszol lefelé! Itt az élet egy merő kalandtúra. Téged nem nyomaszt az unalom odaát? :D
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.22. 10:41:32
tenyleg jol szorakozom, azert jarok ide
ettol meg itt is vannak elkepeszto dolgok....
a sony vaio meg telleg xar
bumbuska 2007.09.22. 11:40:23
Figyelj mar, szted az az adidas cipo, ami 20.000 ft-ba kerul, nem 8.000-be, az azert annyival dragabb, mert megfizetik az dolgozoikat? Na muhahahaha:DD
Nezd mar meg legyszives a 20.000ft-os, vagy akar 30.000 ft-os adidas/nike cipo belso cimkejet, hogy hol gyartjak... Hat ugyanott mint az 5.000ft-osat:D
Ariadne12 2007.09.22. 12:15:33
A jótállási jegyen megjelölt szervizhez is csak "lehet" vinni, és ha gond van velük, irány a kereskedő. Ugyanis egyes egyedül a kereskedővel kötsz szerződést, ha veszel valamit, a Sonyval nem... Így ha a Sony szerviz (feltéve ha volt jótállási jegy és ezen fel volt tüntetve ilyenként) nem javítja, akkor a Megapixelnél kell asztalt borítani, és őket kell beperelni, ha nem rendezik az ügyet.
Egyébként meg cipőt a cipőboltból, én is ezt vallom. Szaküzletben vettem a gépemet, igaz drágább volt, mint a hivatalos importőr megkerülésével behozott cuccok, de legalább nyugodtan alhatok a jótállás miatt. Nekem ez megér ennyit. Akinek nem, és Edigitalban meg Megapixelben vásárol, az így járt, szenvedjen vele, amíg ezek az üzletek x hónap alatt külföldön javíttatják a cumót...
isti77 2007.09.22. 12:54:24
Ha már márkás és Sony, akkor inkább legyen "....soni.", egy másik japán gyártó nevének egy részlete. Ottmég valamennyire odafigyelnek arra, hogy ne csak hulladékot gyártsanak, semmi mással nem kompatibilis adathordozókkal, bár...
Egyébként érthető, hogy a Sony M.O. nem vállal garanciát arra, amit nem rajta keresztül (azaz nem tőle) vásárolt a viszonteladó.
Aki adott terméket lényegesen olcsóbban lát valahol, mint más helyeken ugyanazt, annak általában oka van, nemritkán ez az oka. Aki szívni akar a szürkeáruval, az nyugodtan vásárolhat az Electro Worldben is, az a legnagyobb szürkeáruterítő.
nagygabi 2007.09.22. 18:06:45
Három éve vettem egy akkor még drága holminak számító Samsung DV kamerát. A botban, ahol vettem felhívták a figyelmemet, hogy azért adják ezt a darabot féláron, mert nincs garancialavele. Számlára azért felirattam a gép gyári számát, csak a tulajdonjog igazolása végett. Idén a kamera CCD-je elszállt. Neten kerestem egy márkaszervizt (Bp. Keleti K. U )és felkészültem az ütős javítási költségre. A szerviz viszont azzal vette át a gépet, hogy olyan nem létezik, hogy nincs garancia. A több, mint két éves gépet úgy javították, hogy az alkatrészt a Samsung állta, nekem, ha jól emlékszem, ötezer forint munkadíjat kellett kifizetnem. Ezzel nálam nagyon megszerettette magát a Samsung...
The Good Boy 2007.09.22. 21:13:22
A sony sajnos tényleg ráment a mennyiségre a minőség helyett (van viszonyitási alapom), a Thomson itt viszont rossz példa, mert állitólag egy távol keleti noname cég vette meg a Thomson nevet, illetve használatát. (Ha nem igy van javitson valaki, de az egyik müszaki guru ismerős mondta ezt nemrég.)
The Good Boy 2007.09.22. 21:15:08
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.23. 00:02:24
elvetve latok made in USA-t
de az akkor is minoseg mert amerikai felugyeli a gyarat es amerikai a technologia
na innen lopjak le a kamut, es az is made in china, ugy is nez ki, csak tok mas
Battlefield 2142 2007.09.23. 00:18:58
LoL!
"a Thomson itt viszont rossz példa, mert állitólag egy távol keleti noname cég vette meg a Thomson nevet, illetve használatát. (Ha nem igy van javitson valaki, de az egyik müszaki guru ismerős mondta ezt nemrég."
Ezt komolyan gondolta?
És mennyiért 1 zsák rizsért?
(Amúgy meg Francia cég!!!!!!!!)
BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2007.09.23. 02:37:34
Szóval megkeresésre került a cég??? :)))))
Mi maga, rendőr?
Buzigyuszi 2007.09.23. 03:09:17
2005. július 25.
A kínai TCL elektronikai csoport tavaly nyáron felvásárolta a francia Alcatel mobiltelefon-gyártó üzletágát, amelyet aztán leválasztott egy vegyes vállalatba. Ám a cég nem tudta felvenni a versenyt a versenytársakkal, így az idei első negyedévet 45,7 millió dollár veszteséggel zárta.
A TCL a francia Thomson Electronic televízió-gyártó üzletágát is megvette, de arról nincs pontos információ, mennyire jött be ez az ügylet a cégcsoportnak - jegyezte meg a BusinessWeek.
Buzigyuszi 2007.09.23. 03:10:28
www.fn.hu/cikk/00100000/102552/felnek_kinai_eloretorestol.php
jesszumpepi (törölt) 2007.09.23. 09:18:36
jesszumpepi (törölt) 2007.09.23. 09:19:38
Palkovicsné maradandó,mély nyomot hagyott a lelkedben.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.23. 13:12:26
ha igen, akkor marad a bacc pacsker
setalni vagy csajozni majdnem ugyanaz
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.23. 13:21:06
van ilyen?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.23. 13:31:08
Koordinátor (törölt) · urbanlegend.blog.hu 2007.09.23. 15:33:44
Fogyasztóvédelmi ügyek: létrehívták végre a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot. Fontos: hatóság! Magyarul nem csak tinglitangli ajánlásokat meg dádákat tud kiadni v megfogalmazni! Ez nagy lépés...
márna 2007.09.23. 18:07:38
Kétségbe esés juttatott erre az oldalra.
És lám ismerős nevekkel találkozom.
Nos a problémám szintén érinti a Sonyt és BIG EXTRÉM Kft.-t.
2007 08 31 -én vásároltam a fent emlitet KFT Szegedi boltjában Sony DSC H-9- ess típusú fényképező gépet. Garanciás javításra 2007 09 10-én már le is adtam, mert a készülék fájl hibát irt ki és torz képet produkált. Kaptam átvételi bizonylatot hogy a rajta lévő telefon számon érdeklődhetek a javításról. Nos a furcsaságok már itt kezdődtek mert a telefonszámokat nem lehet elérni. De van email címük is hát írtam gyorsan. Javukra legyen mondva válaszoltak és SMS-is küldtek , mehetek a Szegedi üzletbe a gépért. Az üzletben midőn átvettem a készüléket a javításra leadott hibát a készülék újfent produkálta ahogy a memóriában lévő képet a készüléken vissza akartam nézni, ezt az átvételi papíron le is írtam. A boltban készült felvételeknél nem jelentkezett a hiba, ezek utána készüléket elhoztam a boltból. Az előzetes telefon beszélgetés alapján amit a pesti BIG EXTRÉM KFT. dolgozójával folytattam közölte hogy a gépen az általam jelzet hibát nem tapasztalták. Nos a tegnapi nappal a gép újfent fájl hibát irt ki, tanulva az első esetből nyomtattam képet a hibás fotóról és viszem az üzletbe csatolva a géphez . Bízzak -e ezután a szervizbe vagy a tanácsot megfogadva forduljak a fogyasztó védelemhez vagy az írásban említett Sony német képviseletéhez.
Kérem a tanácsukat és javaslataikat, kihez forduljak?
Vagy várjam meg a második reakcióját a forgalmazónak és a szerviznek?
Tisztelettel ,,,,,,,
Manyizga (törölt) 2007.09.24. 07:46:12
Ahol vetted a cuccot oda visszaviszed és leadod garanciális javításra.
Persze a boltban próbálnak szívózni a legtöbb esetben, hogy vidd a szervízbe magad.
Volt egy ilyen esetem, ahol ugyanezt játszották el velem. Felhívtam a gyártó magyarországi képviseletét és megkérdeztem, mi a helyzet? Mondták: vigyem a szakszervízbe. Mire én: ha én Kiskunmocsoládon vettem a sarki vegyesboltban az MP3 lejátszómat, akkor ugye nem kell a budapesti szervízbe feljönnöm? Mire a válasz: ja akkor nem, egy-két napon belül beküldik a boltból is! Mire én: akkor mindez miért is nem jó nekem Budapesten? :) Erre a beletörődő válasz: jó, akkor vigyem a boltba vissza. :)
Ugyanis a javítási idő onnan számít, ahogy átveszik a boltban. A szervíz ezzel nyer pár napot, ha oda viszed egyből.
Hát nem. :)
És innentől kezdve marhára nem érdekel, hogy szürkeimport (mert ilyen az EU-ban nem is létezik! Mindenki ott vesz valamit, ahol akar! A kereskedő is!), mert a bolt megoldja. Ha neki ehhez Barcelona-ba kell visszavinnie a cuccot, mert ott vette olcsón egy nagykerben, akkor oda vigye vissza. :)
Terveüdekszi 2007.09.24. 10:13:20
Jan3k 2007.09.24. 12:21:02
Jan3k 2007.09.24. 12:22:26
dr. trafik nomac 2007.09.24. 13:15:50
En ugy tudtam, hogy eddig europaban eltem, igaz az amerikaiak egyszer felvilagositottak, hogy nem, de az mas teszta. Szoval az europai gari, minden olyan orszagban el, ahol van hivatalos szerviz. Es nem a bolt adja a garit, hanem a gyarto, jol is neznenk ki, ha a boltos javitgatna a gepeket, az egy dolog, hogy a boltoshoz IS viheted, hogy intezze o. Aki meg SONY termekeket vesz az sikeres ember nem lehet ugye, minden tekintetben eros a MAC parhuzam a termekek, es tamogatasuk ugyeben.
A masik, ha a sony nem kepes megjavitani a vacakjat, akkor ne adjon ra garit gyarilag, vagy legjobb ha nem is gyartana semmit, de ugyis tonkremegy remelem. Amugy meg aki sonyt vesz meg is erdemli, mondtam mar ? :)
báró Csekonics 2007.09.24. 13:37:49
...és ennek így is kell(ene) működnie.
És hiába hajtogatják egy páran itt hogy EU v. világgarancia itt nem ér semmit, attól még igenis ér.
Legfeljebb egy-két majom szervizes így gondolja.
Ettől World Wide Warranty - tetszik érteni? És igen, pl. Dell laptopot is bárki saját magának megnézheti neten a 'service tag' alapján, hogy mikor vették, milyen eredeti konfiggal, meddig és milyen gari érvényes rá, vagy volt érvényes, ha lejárt.
Semmilyen papír nem kell ahhoz sem. (Még itt Abszurdisztánban sem.)
Beige 2007.09.24. 23:50:33
HandG 2007.09.25. 08:27:09
Ilyen baromságot!
Nem disztribútori garancia van arra a rohadt gépre, hanem gyártói!!!!!!!!
Márpedig ha ezt a törtébetet megtudja egy japán úriember aki a SONY image-ét a szívén viseli szétrugdalná a SONY magyarországi képviseletének az összes seggét!
Az tuti!
Panasonic-nál már láttam ilyet.
Sőt a Mitsubishinél is.
Csak itthon görénykedtek az ilyen -ki mit feccölt bele a marketinbe- dumával. De a brandel, annak jó hírével egy csöppet sem törődtök!
Ki kellene rúgni bennetek a pi.....ba!
Mégegyszer: Gyártói garancia! És Márka képiselet! Ez járjon a fejecskékben a tisztelt jól fizetett "márkaképviselőknek"!
moli 2007.09.25. 10:30:44
Fotós Zoli 2007.09.25. 13:26:04
A garanciális háttér biztosítása KIZÁRÓLAG a kiskereskedő felelőssége. Ő az egyetlen aki meg tud győződni arról hogy a beszállítója rendelkezik-e szervizzel, jogviszonyban is csak ő áll a Vásárlóval.(és NEM a Sony Hungária, teccik vagy nemteccik de ÍGY van) Ha a Vevő nem kap meg valamilyen jogát, azt kizárólag a Kiskereskedőn keresztül érvényesítheti különböző módokon. Ez olyan tiszta mint a német tisztasági törvény alapján készült sör. Az importőrt tessék békén hagyni, semmi köze ahhoz, hogy hol tetszett olcsón jóljárni.
Világgarancia: ha külföldön vettél egy készüléket és elromlott, akkor a világgaraciajegy birtokában bekopogtatsz a hivatalos márkaszervizbe, és kéred a javítást. Általában kultúrált helyeken ez nem probléma, max tovább tart egy kicsit ha pl. cserélni kell a gépet. Ezt jelenti a világgar, és nem mást.
sprite 2007.09.26. 13:02:46
Ha valaki azt szeretné, hogy minden flottul menjen, az fizesse meg, és ne mindenféle kétes helyen vásároljon! Legyen annyi esze, hogy utána néz valaminek rendesen, amibe be akar ruházni!!
Különben meg az elsődleges garancia és szavatosság vállaló az üzlet, ahol veszed a cuccot! Nem a központ! Örüljön, akinek szivességet tesznek azzal, hogy bevizsgálják, és le akarják cseréltetni!
Még mindig jobb, mint a Megapixel, Extrem Digital stb. hozzáállása azzal, hogy hónapokig javítgatják, még ha tudják, hogy már nem is lehet, és ezt addig húzzák amíg garanciális! Azt meg, hogy nem lehet javítani, majd közlik, ha letelt a gar. és kidobhatod!
Valóban könnyebb szitkozódni ahelyett, h az ember utána járna, mi hogyan működik.
De mégis! Ki az, aki megvesz egy szép nagy szendvicset tele hússal és friss zöldséggel, és ezt hajlandó zokszó nélkül odaadni egy koldusnak, aki helyette egy kis szunykos, penészes zsömlét nyom a kezébe tele kukaccal és rohadt zöldséggel, amit utána kidobhat??
Ha valaki jótékonyságra vágyik, menjen a Vöröskereszthez!
A vállalatok, ahogy minden ember próbál megélni úgy, ahogy tud. És akik szolgáltatnak (és még mindig talpon vannak a piacon), azok talán figyelik a vevő érdekeit is a saját határaikon belül.
Én nem védem egyik oldalt sem, de a magyar jogszabályokat nem a Megapixel és nem a Sony hozza.
A magyar törvények pedig megengedik a "szürke" boltoknak, hogy áruljanak itthon. Ha nem engednék, nem lenne ekkora káosz. Mindennek és mindenkinek meglenne a saját területe, hatásköre, és nem folyna össze.
De ez már csak így van.
Ha nem akarsz pórul járni, térképezd fel a terepet, légy tisztában a jogaiddal, és, hogy mivel milyen és mekkora kockázatot vállalsz!
Vagy ne reklamálj!!
moli 2007.09.26. 17:31:04
sprite 2007.09.28. 11:21:57
Tudom, most biztos arra gondolsz, h hosszabodik a garancia a szervizben töltött idővel... Persze...de egyszer az is letelik!
moli 2007.10.01. 10:59:01
Sony Hungária Kft. 2007.10.08. 11:32:04
Ezúton szeretnénk elnézését kérni, illetve egyúttal nagyon sajnáljuk, hogy a Sony termékével kapcsolatos problémára a hivatalos szervizben nem reagáltak belátható időn belül és megfelelő módon, ezzel kapcsolatban már megtettük a megfelelő intézkedéseket. Természetesen kötelességünknek érezzük, hogy a márkaszervizek minden hozzájuk forduló vevőt gyorsan és hatékonyan szolgáljanak ki. Különösen sajnáljuk, hogy néhány kereskedő – az említettel sajnos valóban nincs üzleti kapcsolatunk – indirekt módon a márkára vetett rossz fényt, de bízunk a fogyasztók józan ítélőképességében.
Üdvözlettel:
Sony Hungária Kft.
Utd 2007.10.25. 13:35:29
Azt állítják, hogy még javítják, valahol Németországban. Másfél hónapja javítják, mert őket nem érdekli a Sony szakvéleménye, miszerint a készülék gyári hibás. Kérdésemre, hogy miért nem cserélik, egy Megapixel alkalmazott azt mondta, hogy a tulajdonos megtiltotta, hogy kicseréljék vagy visszafizessék a készülék árát. Gondolom úgy van vele, hogy majd én megmutatom hogy velünk nem lehet packázni, ne gondolja senki, hogy ilyen esetben a nyilvánosság segíthet.
A mai napon megindítottam a fogyasztóvédelmi felügyeletnél a vizsgálatot, és nem a gép ára miatt, hanem csupán elvből a polgári peres eljárást is meg fogom indítani a fogyasztóvédelmi vizsgálat után.
Üdv mindenkinek, vegyetek inkább a TESCO-ban fényképező gépet!
tom66 2007.11.06. 09:17:22
Természetesen ha nem készülékcseréről ill. javításról lenne szó hanem pénz visszafizetésről, akkor az csak a KERESKEDŐ feladata, mivel tőle vettem és nem a SONY-tól!!!!!
A SONY HUNGÁRIA KFT-nél csak azért nehézkes ennek az érvényesítése ilyen esetekben mert nem ők importálták, tehát nincs rajta HASZNUK!!!
DE!!!! AMIT A SONY HUNGÁRIA KFT írt választ felettem egy pár sorral, az már teljesíti egy HIVATALOS MÁRKAKÉPVISELET szerepét ill. feladatát egy ilyen ügyben.
hensen 2007.12.29. 21:12:51
Ha itthon romlik el a Sony "Germany" terméke, miért nem lehet házon belül (még mindig Sony) lerendezni, neadjisten Sony "Germanynak" kiszámlázni, úgyis fizeti a Sony a garis javításokat.... Ezzel az aktatologatós ügyintézéssl tényleg csak kárt okoznak a kuncsaftnak, mellesleg törvénytelen módon. Ha másért nem, akkor azért mert versenyellenes a magatartásuk. (az autógyártók komoly pereket vesztettek amikor korlátozták EU-n belül a szabad kereskedelmet!!!) Ezen az európa garancián is illene elgondolkozni, ami csak a Sony legzsírosabb gyarmatán (értsd: Magyarországon, ahol a világon a legdrágábbak a termékek, pedig már nem lehet 25% áfára fogni) képeznek kivételt. Megérne egy pert Németországban is (ahol európa garanciát hirdetnek), és itthon is (ahol a márkajogokat megtagadja a szerviz illetve képviselet), mert ez a jelenség bizony még 2004 májusa előttről indult, amikor ki lehetett játszani azzal hogy nem vagyunk EU tagok. Ébredjünk már fel, közel 4 éve azok vagyunk!!!!