Rendszeres olvasójuk vagyok, de be kell vallanom, hogy eddig mindig volt bennem egy sanda gyanú, hogy az írások egy része kamu. Versenytársak lejárató beírogatása a tiszta verseny jegyében. Gondoltam ezt egészen addig, amíg úgy nem döntöttem lakást vásárolok hitelre, és az új szerzeménybe beköttetem a netet, kábeltévével együtt. A történetem a következő:
Egy szép téli napon személyesen kerestem fel a rózsaszín kábeles szolgáltatót, hogy én bizony szerződni akarok. Mondanom sem kell, ezt az igényemet mintegy bő 50 perc várakozást/álldogálást követően kezdhettem el csak előadni. Természetesen a személyes kapcsolatfelvétel előtt próbálkoztam telefon hívással, üzenet hagyásával, sőt még e-mailt is küldtem. Válasz egyikre sem érkezett azóta sem. Szóval a személyes konzultációra már a különféle díjcsomagokkal, aktuális akciós kínálatokkal fejben felvértezve érkeztem. És ekkor kezdődött csak a meglepetés.
A szerződést Zuglóban akartam megkötni, a III. kerületben vásárolt lakásba. Az új lakásba költözésig ugyanis még ez a tartózkodási helyem. Az idős hölgyön ez azonban rögtön kifogott. Tőlem, mint leendő ügyféltől (erről később még részletesen) kérdezte meg, hogy van-e egyáltalán ott szolgáltatásuk, ő ugyanis ezt hit et nunc nem tudja megmondani. Mivel arra hivatkoztam, hogy a szomszédok szerint van, azt mondta az a biztos, akkor elmondja, milyen csomagok vannak.
Ezeknek a csomagoknak a díjszabásai azonban nem feltétlenül tükrözték azt, amit én a saját weblapjukon olvastam aznap délelőtt, de erre közölte velem, hogy biztos félreolvastam valamit, vagy az egyébként is csupán tájékoztató jelleggel bír. Mivel jogász vagyok, itt már kezdett felmenni a pumpa, de próbáltam higgadt maradni. Az a pár száz forint már olyan mindegy, akkor szerződjünk. De volt még két nagyon hiábavaló kérdésem, amitől aztán teljesen lefagyott a rendszer. Az egyik, hogy megoldható lenne-é az, hogy most előfizetek, de csak februártól induljon a szolgáltatás; a másik, hogy csoportos beszedési megbízást szeretnék adni, ennek van-e akadálya.
Az elsőre a válasz rövid volt és tömör: nem. De most úgy is az első hónap ingyen van, így gyakorlatilag nem vesztek semmit. Ezt még el is fogadtam volna. Azonban a csoportos beszedési, már komolyabb problémákat vetett fel. Erre ugyanis új ügyfélként elmondásuk szerint nincs lehetőségem a szerződés megkötésekor, mert az első hónap ingyen van, és csak a második hónaptól kell fizetni. Ezen okfejtésben összefüggést nem láttam, ezért elmagyaráztam, hogy mit is értek csoportos beszedési megbízás alatt. Szinte sértődve közölte erre velem, hogy tudja mire gondolok, de ez van az akció miatt. Én felajánlottam, hogy nem kívánok részt venni az akcióban, de válaszuk szerint olyan nincs.
Miért nincs? Mi az, hogy nincs? Mondtam, hogy egy negyed évre, egy évre előre kifizetem most a szolgáltatást, csak engedjék meg, hogy adhassak egy beszedési megbízást. Akkor mindenképpen kell most fizetnem, még az első ingyenes hónap ellenére is. Negyed év, egy év alatt meg a bank is át tudja vezetni a rendszerén - ha esetleg ettől lenne bennük a félsz - , hogy hopp itt egy beszedési. Könyörtelenek voltak, pedig még a főnököt is megkérdezték. Beszedési megbízást csak két hónap múlva adhatok, mondták sajnálóan. Ezen már elgondolkodtam, normálisak ezek? Egyrészt kinek van ideje arra, hogy állandóan a szolgáltatóhoz járjon, másrészt nekik a postán kiküldött csekken való befizetés nagyobb biztonság, mint a számlámról történő automatikus levét?
Mivel látta a kedves ügyintéző, hogy mindjárt felrobbanok, ezért bizalmasan közölte velem a következőket: Az ő társaságuk a szerződés aláírásától még nem tekint engem úgymond igazi ügyfélnek. Majd csak két hónap múlva. Ettől teljesen rosszul lettem. Egyrészt pörögtem bennem a paragrafusok, hogy most ezzel a kijelentéssel bizony hány jogszabályt sértenek meg, másrészt, hogy mi vár rám, ha rájuk borítom az asztalt. Elmagyaráztam neki persze, már csak szakmai tudásom fitoktatásaként, hogy ki, hogyan, mikortól válik ügyféllé, szerződő féllé. Magyarán az ő olvasatukban engem a szerződésből folyó kötelezettségek annak aláírásával egyidejűleg terhelnek, jogok viszont csak két hónap múlva illetnek meg. És könyörgöm, akkor sem kérek az akcióból.
Végső döfésként még közölték velem, hogy felírják az adataimat, holnap felhív egy üzletkötő és tudunk szerződni, addig gondoljam át a feltételeket. Tehát még csak nem is ott azonnal.
Innentől kezdve úgy gondoltam értelmetlen tovább vitázni. A legtöbb szolgáltatónál az ügyfél a szerződés megkötéséig a legkedvesebb. Ha ez itt is így van, akkor milyen lehet később. Hát köszönöm szépen én inkább nézem a Media Marktban a tv-t, de ezekkel nem szerződöm.
A történet tanulsága? Az nincs. Legfeljebb, hogy még a kétkedő, a jó elnyeri méltó jutalmát eszmében hívő embereket is meg tudják győzni a multik: nem jó világban élünk.
A vásárlók könyvét nem kértem el, a területileg illetékes polgármesteri hivatal jegyzőjénél sem kívánok panasszal élni az eljárásra, de még a GVH-hoz sem megyek sírni. Miért? Nincs rá időm, és tudom valószínűleg úgyis értelmetlen. Viszont most már teljesen együtt tudok érezni a Homáron írók táborával.
Van, akinek sikerül szerződnie velük, de nem tart sokáig az öröm, pontosan a következő akcióig:
A következők miatt írok. Van egy adsl előfizetésem a t-online-tól, amit én botor T-home duplával kötöttem meg, anno, mert voltam olyan marha, hogy hallgattam a T-onlineos ügyintézőre, s lőn az új akció, s most ki szeretném próbálni az iptv-t hát nem fogom, ha a T-n múlik, ugyanis, csak azoknak lehet, akiknek analóg vonaluk van, s váltanak t-home triplára. Ergo a vonalas telefonjukat ip alapúra cserélik, Akik voltak olyan hülyék (lásd mint én :( ) s, már T-home duplát kötöttek azok nem próbálhatják ki. Csak fizethetik a havdíjat. Merthogy ez náluk csomagmódosításnak számít nem új ügyfélnek.Mondjuk nem értem, hogy ha akcióznak akkor nem mindenkinek kéne? Meg ha már vettem egy fullos netet a T-online-tól akkor nem az volna a cég érdeke, hogy az ügyfeleket kiszóllgálják, s több szollgáltatás vételére buzdítsák??? Amúgy mindenhol ki lehet próbálni a terméket, csak itt nem, vagy legyen az ügyfélnek bizalma, ezek után ? lol. Amúgy ezzel a T csak jól jár az ip telefon köztudottan olcsóbban üzemeltethető, mint a hagyományos analóg, ergó nő a profitjuk, csak tőlünk sajnálják az akciót. Ez Abszurdistán 2007 az E.u. Keleti felén...Ps.: Az ip telefon kb a 60-as évek hangátviteli szintjét hozza, a skype vagy más progi huggyáveri...Szóval csak ésszel a túlspillázott dolgokkal
Azért irok, hogy aki még nem rettent el a pinkektől azok mostantol kezdve ne is gondoljanak rájuk... Elöszöris leszögezném, h. én eléggé kerülöm a rozsaszin szolgáltatot amelyet T-online-nak becéznek meg haasonlók. Eddig a GTS Datanet-nél voltam, jelenleg is ott; nem volt semmilyen probléma amig a T-online nem csinált valmi karbantartásszeruséget.
Körubelul 2007.Szept. 10.-éjig tökéletes volt minden hasitott a 4megás net (~7K HUF/hó ) aztán elment a net... gondoltam persze van valmi gixer azt javitják szépen lassan... este Datanetnek telefon, mondják T-online karbantart, majd lesz net... másnapra volt is csakhogy kicsit másképp... kicsit lassu volt a net, ezt betudtam annak h. kutya felkajálta az UTP-kábelt s összetoldozgattam... aztán voltak folyamatos kihagyások a netkapcsolatal... mondom jovan kábel... aztán miután kutyus megint rárabolt kábelre rávettemmagam h. ideje korszerűsiteni az otthoni technologiát és kicserélni a megviselt kábelt egy újra... megtörtént és láss csodát ugyanojan lassu a net (a sávszélességet leginkább torrentezés közben figyeltemmeg, pl. a karbantartás előtt 300-380-400kbps volt a letöltés a feltoltés meg 30-35-40kbps körul mozgott, miota "felujitották" letöltés: 100-130kbps,feltöltés:ha eléri a 17kbps-t már térdreborulok hamég a 20kbps-t is akkor már megindulnak a könnyeim..)... jóvan mondom itt valmi problematika van valahol.. átvizsgálok mindent hálokártya kábelt megint mindent semmi.. minden rendben..
Telefon Datanetnek (okt 15 körul) hát ök kapcsolják tonline rendszer specifikus robotgépeit ök majd megmondják a tutit... ök javasolták mi lenne ha lemérném a tesztszerveren a sávszélt... jo megcsináltam valmikor másnap (kicsit érdekes amugy mert nekem azt dobta ki h. a feltöltésem 130kbps, ha ez valójában igy lenne akkor én lenék Mo.-on az egyetlen elégedett és egyben boldog ember..) felhivom megint bediktálom a számot majd meglesz csinálva... Sac/kb Okt. 18-án hivtákfel fatert még napközben (mikor hazajöttem akkor mondta mivolt) h. mi 1Megásra vagyunk előfizetve... hát 7kért 1 megás net azé nemsemmi... meghogy aztmondták h. attol h. volt sávszélesités az nemjelent semmit.. hát mondom wazzé... milyen kedvesek jó hogy nemkell irásban havonta megköszönnöm h. van egyáltalán 1 megás netem 7ezer ft-ért...
javasoltam h. akkor mondjukmármeg nekik h. akkor mi lenne ha visszaigényelnénk a különbözetet a 2 csomag között ha télleg 1 megásra voltunk szerintuk előfizetve s mégis havi 7k-s számla jött... [5916-3356=2560Ft a kulönbözet (hamar ittartunk 6K helyett miért 7K-t kell nekunk mindig fizetni... na mind1)]. Okt 20. szoltak faternak h. hasit a net
4 megával... ma (okt.21) csináltam megint egy mérést tesztszerveren s jééé.... nemváltozott semmi... amugy még mindig a 6-7K Ft-ot fizetjuk az 1 megásért legalabbis utolso szamlát...
ui.: habár a T-online csak a vezetéket adja amin jön a net még igyis bekavarnak, hudejo... csak ennyi, ha majd lesz fejlemény irok.
üdv:Cnensus
jesszumpepi (törölt) 2007.12.18. 08:09:24
Bugajozsinemszepgyerek 2007.12.18. 08:10:00
232323 2007.12.18. 08:23:29
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2007.12.18. 08:27:46
FPocok 2007.12.18. 08:35:45
Amúgy amióta reklamáltam a t-csoportnál, hogy 1megával megy a 8 megás netem... valami történt mert azóta stabil 5mega... nem 8, csak 5, most nem tom sírjak-e vagy nevessek
Gumidomino 2007.12.18. 08:36:26
Ez olyan előkapom a fiókból a gyűjtést mert már a karitatív borra készülök poszt?
jesszumpepi (törölt) 2007.12.18. 08:36:37
arnew 2007.12.18. 08:38:34
1 éve jött levél, hogy megduplázták a mi elérésünket is.
tegnap jöttem rá, hogy nem, még mindig 255-tel jön csak a net, még mindig havi 5-ért
ma intézem, kíváncsi vagyok, milyen sikerrel (v előfizetés bontása v valami hasonló)
Céadaoin (user ID 44540) 2007.12.18. 08:44:03
hiC et nunc...
ezt a tudást inkább ne fitoGtasd...
arnew 2007.12.18. 08:47:16
2007.12.18. 08:56:20
Ha két hónap múlva akarsz kábeltévét akkor szerződj két hónap (-egy kicsi) múlva....
gven · http://gvenphoto.blogspot.com/ 2007.12.18. 09:00:44
Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2007.12.18. 09:08:59
2007.12.18. 09:10:54
Most min csodálkozol mégis?
BiG_ 2007.12.18. 09:18:15
Csak most szólok, itten, hogy az se fotosopp, hogy a gyereket NEM a gólya hozza. :-)))
Egyébként, jogászkám, neked aztán kéne lennie gógyi a kobakban, hogy miként borítsd rá az asztalt ezekre a balfékekre. Miért nem teszed meg? Nem érsz rá? Szopni ráérsz?
Üdv!
MOKShee 2007.12.18. 09:22:33
lehet próbálkozni titkosított adatcserével, meg port váltogatással, de ők úgyis ügyesebbek lesznek...
Dr Net Elek (törölt) 2007.12.18. 09:33:16
Mária 2007.12.18. 09:42:27
Na persze. Ha egy fiatal, szőke nuna lett volna a pult mögött, méteres műkörmökkel, az kente-vágta volna a témát :)))
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.12.18. 09:46:32
A tések csak azután tekintenek valakit ügyfélnek, miután leendő naív ügyfél a vállalatra testálta minden ingó és ingatlan vagyonát, valamint a feleségének minden vagyonát, a saját és felesége szüleinek minden vagyonát, továbbá ígéretet tett arra, hogy az elkövetkezendő húsz évben a gyerekei minimum napi nyolc órát ingyen dolgoznak a cégnek, valamint magentaszínűre festette be a kutyának az ólját.
Méghogy két hónap! Piha!
medvecápa 2007.12.18. 09:53:57
LiberAll 2007.12.18. 09:57:12
Ps.: a Digi-tv a hótol kezd széthullani, szóval lehet, hogy én is a Médiamarktban fogok tévézni, tudjátok túl van spilázva itt minden :D
Dr Net Elek (törölt) 2007.12.18. 09:58:43
Mária 2007.12.18. 10:14:46
Egy olyan cégnél, ahol a munkaerő annyit se keres, hogy megengedhesse magának a Zinternetet otthonra és kénytelen a mh-ről netezni, egy olyan cégnél valóban úgy bánnak az ügyfelekkel is, ahogyan egymással az emberek :)
Anubisz (törölt) 2007.12.18. 10:15:42
Egyébként a T-Online-nak van sjaát hálózata, mégpedig ugyanúgy a TComé, mint eddig..:) Ugyanis a látszatok ellenére, egyetlen egy cégről van szó...
winston01 2007.12.18. 10:28:38
Én tavasszal fizettem elő 1 megára 3000-ért 1 megára, két hónapja jött a levél, hogy ezentúl csak 2500. Valamit nagyon rosszul csinálsz.
Andie 2007.12.18. 10:36:13
2006 május: interwarenél megköt (T csoport viszonteladó), 2 megás net, 12ezer ft/hó + 3600 telefon
2007 május: végre vége az 1 év "hüségnek", mert már volt csomagemelés, a 2 megás net elvileg 8 megás, ennek ellenére nálam max 3mbps. Reklamál, kivizsgál, 1 hétig 1mbps büntiből, aztán kiderit, hogy távol vagyok a központtól, nem megy gyorsabban. Oké, akkor legyen 3mpbs, csökkentsük a csomagot 4-re (igyis többet fizetek, mint ami szolgáltatást kapok, dehát 1. már megszoktuk, 2. nincs 3mbps csomag). Hamár ittvagyunk, (sohanemhasznált) telefon lemond, de ez itt hungária, szóval hurokbérlet 2 rongyért. 4 megás net 8k. Mégiscsak óccsóbb.
2007 ma : Egyik nap 280-al töltök, másik nap 300-al, nagy néha, ha jó a bolygóállás fölöttem, akkor 314-el. Kérdésemre, miszerint miért nem lehet engem minden ip váltáskor a 314-es csoportba sorolni, annyi válasz érkezett, hogy nincs itt semmi gond, nemis értik mit pampogok, hisz a sávszélességem a szerződésben garantált (256kpbs) fölött van.
Elképzelésük sincs, mi a bajom, 4096kbps-ért fizetek 10ezer ftot, hol érdekli az őket, hogy ezért max 3000kbps-t kapok, vagy néha még annyit sem? Levédték magukat a szerződésben a 256-al, innentől kuss a nevem.
Na ezeket kéne falhoz állitani, nem a bacc papucsot.
(nem, sajnos nincs más alternativa ott, ahol lakom, tv is csak parabolán jön)
vincent77 (törölt) 2007.12.18. 11:26:43
www.speedtest.net/
Másodszor: ... áhh, nem írok cégnevet mert csak lehurrognátok/kitörölnétek; de annyit elárulok tavaly gond nélkül, flottul, végig csak telefonon (tehát konkrétan irodában egyszer sem jártam!) kötöttem net+TV szerződést, egy másik számlázási címre mint ahol voltam mondván ha elkészül a pecó majd legyenek kedvesek kössék át oda a drótot. 1-2 napon belül mindkétszer jött a szerelő, percek alatt megoldotta, bekötötte, bemérte és megköszönte. Nagy cég ez is, de róluk valahogy nem hallani ennyi rémisztő sztorit; + időnként leméregetem a sávszélességemet és 98%-ban a maxot hozza. Szóval van alternatíva, aki teheti (sajnos még nem mindenki) kotródjn a T csoporttól, ez TELJESEN irreális amit megengednek maguknak évek óta, rendszeresen, különösebb megtorlás veszélye nélkül...
Teru 2007.12.18. 11:38:41
Salgo2 2007.12.18. 12:05:40
Javítok, "ez T-kom, az Eu keleti felén."
Ugyanis ha egy cég bunkó, attól még nem az egész ország bunkó, értem?
LiberAll 2007.12.18. 12:12:54
Mondjuk az írás tényleg a t-csoportról szólt.
HZCs 2007.12.18. 12:20:49
Nálam jó a kép mindig :)
Net: leszerződtem egy szolgáltatónál, ip címem inviteles, vonalam t-comos :) Így kell kapcsolatban állni 3 céggel 1 szerződéssel :D
2007.12.18. 12:55:49
2007.12.18. 12:57:30
Dscdbb 2007.12.18. 13:07:12
Willie 2007.12.18. 13:19:46
te is szoktad nezni a szup?ervajt
jesszumpepi (törölt) 2007.12.18. 13:55:52
Zendülő rinocéroszok tömege.
LiberAll 2007.12.18. 13:59:16
Zendüléstől rettegő tahók ???
Ariadne12 2007.12.18. 14:03:04
zrt. = zártkörűen működő részvénytársaság
HZCs 2007.12.18. 15:03:29
LiberAll 2007.12.18. 15:37:47
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2007.12.18. 20:18:25
djdanif 2007.12.18. 21:32:17
renugard 2007.12.19. 06:35:05
Egy biztos én a jupíszinél vagyok mióta az eszemet tudom. Átlagban évente ingyenesen (!!!) sávszélességet növelnek, anélkül, hogy erre előre figyelmeztetnének, csak utólag tudom meg, hogy bakker megen szélesebb a sávom. A kapcsolat közel állandó, és a fizetett szolgáltatást nagyjából be is tartják.
Ha valaki tud jobbat, akkor adjon tippet!
Don Poli 2007.12.19. 12:34:58
Igazolni tudtam,hogy senki nem használta a telefont. Szerződést bontottunk. A story poénja a 80k-ról kértem plussz zsetonért tételes telefon számlát: emberek ki volt számlázva naponta min 20×or a pontos idő meg a tudakozó (T-s szolgáltatás, emeltdíjjas...) de egy magán hivás sem volt rajta. A 80k-t azóta se fizettem ki. szerintetek? korrekt magenta, számlázás, ügyfélszolgálat, szolgáltatás?
leon, a proli 2007.12.20. 16:22:40
2007.12.24. 13:05:10
2. az a véleményem, hogy ha szerződést kötöttél a szolgáltatóddal, (te GTS, mi externet), akkor ha sávszélességes bajod van, nem etikus a szolgáltató részéről az a magatartás, hogy reklamálj a tékomnál. Mivelhogy te a tékommal nem állsz semmilyen szerződéses jogviszonyban, (azt hiszem, ez a helyes kifejezés), ha ott kifejted a véleményed, az annyit ér, mint elhalálozott embernek az aszpirin. Az ilyen típusú veszekedéseket a szolgáltatók legyenek szívesek egymás között elintézni. Mi az ügyfelek vagyunk, a fogyasztók. A zöldséges se küld el engem a nagybani piacra, mert nem jött meg a krumplija, hanem ő megy el érte, mert ez így van rendjén.