Tékozló Homár

Lehúzós telefon az amszterdami reptéren

2007.12.28. 12:34 | jackyll | 56 komment
Végre egy naiv ügyfél, aki nem picsog, hanem büszkén felvállalja, hogy megszívatták. Levélírónk a Schiphol reptéren a KLM-területén telefonált bankkártyával aranyáron, és azért írt, nehogy mások is benyalják:
Nem azért írok, mert a sztori annyira izgalmas lenne, inkább csak figyelmeztetni szeretném az embereket az általam a Schiphol reptéren (Amszterdam) tapasztaltakra. Külföldről hazafelé tartva a reptéri folyosón elhelyezett, nyilvános telefonfülkének látszó tárgyat használtam hazatelefonálásra (Amszterdam-Budapest), és mivel nem volt nálam Euro (se mobil), jó ötletnek tűnt, hogy bedugjam a bankkártyámat. A pár (<10) perces beszélgetésnek meg is lett az ára, kb. 13000 Ft!!! Nem vicc!

Ennek megfelelően én sem röhögtem, hanem felkutattam a weben, hogy mit írnak erről. Nem kellett sokáig keresgélnem: mások is hasonlóan (pórul) jártak, néhány esetben sikerült a bankkártyatársaságnak visszakapnia a pénzt, mások jelenleg is futnak a pénzük után.

Itt van egy oldal példának, amely további részletekkel is szolgál egyben. A helyszínen 20 Eurocent/perc van kiírva egyébként.

A praktikus tanács: ne használjuk a bankkártyát közvetlenül telefonálásra (vagy ha mégis, akkor készítsünk jegyzeteket, fotókat a helyszínen, és bízzunk a bankkártyánk mögött álló társaságban).

Egy utazó
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pepin bácsi 2007.12.28. 12:41:30

naaaaaaa, hadd legyek megint harmadik !!!!

Hakapeszi 2007.12.28. 12:41:38

Nemtok hozzászólni a témához!Csak annyit, hogy nyomják magukba, meg 6 mázsa csokikúpot nekik a lehúzásért!Lehetek dobogós?

jesszumpepi (törölt) 2007.12.28. 12:43:04

Pepin bácsi!

Majd legközelebb.

Pepin bácsi 2007.12.28. 12:44:01

hát ezután az amszterdami reptéren sem fogok telefonálni, az is bixtos

jesszumpepi (törölt) 2007.12.28. 12:45:05

Na megyek,felteszem főni a kocsonyát,fele köröm,fele füstölt húsból.Sok fokhagymával.

Mária 2007.12.28. 12:47:14

A többi pénz azért rajta maradt a számlán???

princessophia 2007.12.28. 12:52:49

még sosem használtam a bankkártyámat telefonálásra...
Viszont azt tapasztaltam, hogy valamilyen oknál fogva a lengyel-szlovák orange hálózatról sokkal drágább telefonálni, mint mondjuk egyiptomból.Lehet, hogy te is valami ilyen "különleges " díjszabásba futottál bele.

"néhány esetben sikerült a bankkártyatársaságnak visszakapnia a pénzt,"
Szerintem próbálkozz be te is, hátha visszakapod a pénzed...

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2007.12.28. 12:53:29

Tanulság: aki külföldön nyilvános telefonfülkéből telefonál, sikeres ember nem lehet...

Bit Rot 2007.12.28. 12:54:28

Az idézett link alapján, ez egyértelmű csalásnak tűnik.

A telefonra kiírják, hogy 0.20 EUR/perc, de az első (5?) percre felszámítanak 45 EUR-t. (Amit nem írtak ki.)

Magyarországon ez tuti úgy menne, hogy mire reklamál az illető, már ki lenne ragasztva, hogy 45 EUR az első perc :)

Bit Rot 2007.12.28. 12:55:42

"Viszont azt tapasztaltam, hogy valamilyen oknál fogva a lengyel-szlovák orange hálózatról sokkal drágább telefonálni, mint mondjuk egyiptomból."

Nem tudom, hogy ez ma is igaz-e, de az EU-n belüli tarifák már maximálva vannak. Hazafele hívni max. kb. 144 Ft/perc lehet EU-n belülről. (Hívásfogadás max. kb. 65 Ft/perc...) fejből..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 12:59:31

kozertbe se lehet telefonalni
akkor amsterdambol se
nahat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 13:02:48

bar mikor az elso mobilomat vettem Vacon
hat kettot vettem rogton hogy tovabb tartson
a vasarlas
olyan cickoi voltak az elado nonek...
a masodikat neki adtam Viciannak
ma' a telefont

Micimacko 2007.12.28. 13:19:30

A hitelkártya előnye (néhány egyéb hátrány mellett :), hogy ilyen esetekben elég sikeresen lehet reklamálni. Nekem is volt már olyanom Amerikában, hogy az AOL 50 napos ingyenes internet szolgáltatását vettem igénybe, de 50 nap után elkezdtek 29 dollárt ráterhelni havonta a hitelkártyámra. Akkor tanultam meg, hogy a hitelkártya szám megadása VESZÉLYES. Az elsőnél szóltam a banknak, hogy nem lesz ez így jó, azt mondták utánanéznek, majd jött még egy 29 dolláros terhelés, de végül visszakaptam mind az 58 ellopott dollárt.
A link alapján, amire utaltál elég jó esélyed van, hogy visszakapd a pénzedet.
Engem amúgy az európai reptereken az "akaszt ki" hogy pl. a wireless csatlakozást is elég drágán mérik, amúgy ha nálam van a laptop és van wireless, akkor már nem kell a telefon :)

Egészségesebb cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2007.12.28. 13:20:25

Bankkártyával telefonálni?
Ááá, akkor légyszi utalj már át nekem is egy kis pénzt...

előnyös profil 2007.12.28. 13:33:59

Én a Schiphol-on ittam 2€-ért 2 deci kólát 2 éve.Ellenben nem mertem cikket írni, mert az itteni közösség szerint, aki nem bír ki minimum 72 órát folyadék nélkül az sikeres ember nem lehet...

ps: én vok az első, mert az rss még mindig késik 1 órát!

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2007.12.28. 13:34:20

meg nekem is - én mellesleg a vakok szexuális felvilágosítására készítek filmeket, arra kell

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.12.28. 13:42:49

Sikeres ember Vodafone Passport szolgáltatással telefonál haza Amszterdamból, 200 Ft + hazai tarifa áron :) (nem a reklám helye, tudom, de mióta van ilyen, én nem nagyon telefonálok EU országokból mással)

Abból a 45€-ból pedig iszik inkább 4 és fél liter kólát.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.12.28. 13:44:07

Mármint 200 Ft egyszeri (kapcsolási) díj, utána percenként csak a hazai tarifa.

jesszumpepi (törölt) 2007.12.28. 13:49:42

Lehet-e enni kocsonyát Amszterdamban?

Hej,hagyma!

A nagy vizen túl mi a helyzet a kocsonyával?

jön Pipacs bácsi a nagykéssel, trallala 2007.12.28. 14:29:53

gyerekek! hangeri dajrekt!
unióból 0080000360036,
uk-ból a bt-n 0800890036,
és itthon fizet a hívott forintban nem sokat. naaa?

sperminator 2007.12.28. 14:34:13

Ez nem úgy jött össze, hogy ez külföldi pénzfelvétet is felszámolt a számlavezető banktársaságod?

Pepin bácsi 2007.12.28. 14:41:51

jesszumpepi, angyalom ! mikor-e lesz-e kész-e az a kocsornya-e ?
ma estére vagy csak holnap reggel(i)re ?

JDG 2007.12.28. 14:43:05

Haaaahaha. Aki bankkártyával telefonál... a többit tudjuk. :) Egyébként az sem, aki ingyenes szolgáltatást hitelkártyaszám megadásával vesz igénybe.

Angliából 2 penny/perc (kb. 7 ft) a telefon Magyarországra, heh.

sperminator 2007.12.28. 14:49:02

JDG: Micimackó nem olyan profi, hogy az utálatosa adatát írja be regisztrációnak.

jesszumpepi (törölt) 2007.12.28. 14:50:11

Pepin bácsi!

A kocsonya este 6 körül kész lenne,ha szeretném zsírosan,de nem szeretem.
Ha kihűl,hidegre teszem,holnap hidegen minden zsírt leszedek róla - de elteszem - mert van olyan családtag,aki szereti,újramelegítem,és utána a körömből kiszedem a csontokat,feldarabolom a húsokat,és akkor tányérozom ki.

Pepin bácsi 2007.12.28. 14:52:39

jesszumpepi: te valamit nagyon tudsz !!!

J. McClane 2007.12.28. 14:53:05

Shipholon legutóbb 4 euróért ittunk sört.. sokat.. mert késett az Austrian Airlnies

jesszumpepi (törölt) 2007.12.28. 14:53:05

Pepin!

A fokhagymát villával szétnyomom,és minden tányérba teszek a hús mellé.

Pepin bácsi 2007.12.28. 14:55:10

jesszumpepi: most álljunk le, mert rögvest eret vágok magamon !

eccer szívesen megkóstolnám !

jesszumpepi (törölt) 2007.12.28. 14:59:40

Pepin bácsi!

Jó sok szemes borsot teszek bele,teatojásba zárva,a végén egyszerű kidobni a borsszemeket.
Ha gyerek nem enne belőle,morzsolnék bele cseresznyepaprikát is.

Pepin bácsi 2007.12.28. 15:03:46

jesszumpepi: van olyan bikaerős paprikám, hogy egy csipet bőven elég a kocsonyára, na meg persze egy kis fehérborecet
gyereket kicsiny korától szoktatni kell, akkor nem kell ilyen problémával szembesülni.
az enyémek nagyon bírják az erőset, pedig lánykák :-))

JDG 2007.12.28. 15:04:05

sperminator: Én csak azt mondom, hogy nem veszek igénybe olyan "ingyenes" szolgáltatást, ahol hitelkártya számot kérnek. Bár a lopott hitelkártya sem egy utolsó ötlet, csak sajnos jártam már így, úgyhogy eltöröm a kezét, aki ilyet csinál. Nopersze legalább visszakaptam a pénzt.

ekkerjoz 2007.12.28. 15:08:54

Vettél volna a tranzitban Amsterdam Card-ot, a négynapos 11 EUR, ingyen lehet vele utazni, 3x telefonálni, és még a coffeshopok is rajta vannak a mellékelt programfüzeten.
Nagasshemo...

jesszumpepi (törölt) 2007.12.28. 15:13:19

Pepin bácsi!

A kocsonyát csak gyöngyözve főzöm,és nagyon szépen leszűröm:fehér vászonnal kibélelt sűrű szitán át,persze ülepedés után.Csak kristálytisztán szeretem.
Az én kisfiam nem szereti a csípőset.Én se mindig,csak ha megkívánom.Az ecet jöhet.

kompi · http://filmtrailer.hu 2007.12.28. 15:17:14

Nem bírtad kivárni, amíg hazaérsz? így jártál..

the real 2007.12.28. 15:19:18

JDG, milyen kódod van? Nekem egy darabig ment (igaz, csak vezetékesre), de már nem. Bár most nincs is rá szükségem.

MimiMeirah 2007.12.28. 15:23:55

Amióta hozzászólások vannak a Homáron, ritkán látogatok ide, mert zavar a sok témához egyáltalán nem illő, vagy stílusában igen csak necces véleménynyílvánítás. Most ez egyszer mégis az ügy kapcsán felvetnék valamit. A levél íróját sajnálom, különösen amiatt is, hogy sajnos ismerem a magyar bankok hozzáállását ahhoz, hogy kivizsgáljanak egy-egy bankártyával történő visszaélést, illetve kártalanítsák ügyfelüket. Angliai és spanyolországbeli tapasztalatom alapján azt tudom, hogy a bank ilyen jellegű panasz esetén ingyen és bérmentve megteszi a szükséges lépéseket mind a vizsgálat, mind a kártalanítás érdekében, amennyiben azt jogosnak ítélik meg (általában annak ítélik meg, ha nem, akkor sem rónak többlet költséget az ügyfélre). Ezzel szemben Magyarországon, amikor egy hasonló panasszal kíván az ügyfél élni, próbálják kapásból lebeszélni (és lehet, hogy ez még a jobb szándékú ügyintéző), azzal az érveléssel, hogy ha a panasztétel hátterét kivizsgálva megállapításra kerül, hogy a pénz visszatérítésére az igényem nem lehet valós alapú, akkor még nekem kell 10 000 Ft-ot (ez az összeg bankonként változó) fizetnem a banknak. És bizony van olyan, hogy az embernek a nyaralása után 3-4 hónappal számítanak fel újból egy-két napos autóbérleti díjjat, nem számít, ha az adott időben már rég nem tartózkodott az adott országban. Egy ilyen igény a magyar bank számára nem evidens eset, volt akinek ilyen eset kapcsán kellett kifizetnie a bank által kiszabott, fent említett összeget. Semmi bíztató sajnos nem jut az eszembe ennek kapcsán... és a bizalmam sem töretlen. Mindenesetre kívánom a fenti sorok írójának, hogy ne legyen hasonló élményben része és, hogy hozzájuthasson a pénzéhez!

zon 2007.12.28. 15:37:21

Az nem lehet,hogy az összeg tartalmaz egy bónusz numerát a helyi piroslámpás negyedben ? Figyelmesen meg kell nézni a bizonylatot, és igyekezni, mert csak dec.31-ig érvényes!

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.12.28. 15:42:00

Én is jártam Amszterdamban januárban. Jó nagy az a reptér. Nekem egy másik sztorim van eme helyről. Amszterdami kalandozásaim során hogy-hogynem elveszett a személyim. De a jogsimat a szállodában hagytam okosan, így azzal akartam hazajönni. A chek-in csávó (veréb) simán elfogadta. A határőr már szemfülesebb volt. Kivettek a sorból miközben a spanjaim már bent voltak. Elvitt egy nagydaraab őr a chek-ineshez, akit lebaszott, hogy mé' engedett át. Az őr az ő gondjaira bízott. Elhadarta a verébszájú , hogy menjek a police-station-re és jelentsem be, hoy ellopták a személyit. Itt beszartam, hogy most menejk ki a városba rendőrséget keresni, mikor mindjárt megy a plén. Elmondta, hogy van őrs a reptéren. Nagynehezen megtaláltam a kisváros méretű létesítményben a police-station-t. A rendőr bent egy fiatal srác volt, aki végre nagyon szépen és értehetően beszélte az angolt. Megcsinálta a papírt, mindent elmagyarázott ami rajta van. Mondta, hogy vigyem vissza a verébenk és go home. Visszavitem, a veréb, azt mondta, hogy ez nem jó így. Kurva anyád te fasz bazmeg má, ezt így magyarul mondtam neki. Kérdem whyyy??? Vigyem oda a Sky Europe-os (velük repültem) pulthoz ott megkapom a jegyet. Odamentem , a csaj kurvára nem vágta mivan, ő nem ad jegyet csak kemény pézér. Visszamentem a verébhez, mondta, hogy szóljak a csajnak , hogy hívja fel őt. Valamit karattyoltak hollnadul. A csaj azt mondta ,ár vágja a témát, mindjárt jön egy srác aki kiállítja a jegypótló mittoménmit, csak kiment cigizni. Jött a gyerek, megcsinálta mosolyogva (tuti nem sima cigi volt :) majd jó utat kívánt. A jegypótló lapommal beálltam ismét a határőrhöz, aki mint egy slusszpoénként viccelődött egyet a nevemmel ("Höhhöö, Kiss? CUPCUPP!" ) majd átengedett.
A spanok odaát meg már megijedtek, mert hívtak telefonon és valami holland nő vette fel azt hitték elvették a telóm és életem végéig egy holland sittem fogok rohadni. :D
Ja és a sztori közvetlenül egy jó adag maradék hollnad áru elszívása után történt, csak hogy jobb legyen a repülőút. Hát kicsit áshogy sült el. :-)

BiG_ 2007.12.28. 15:49:11

Én is megpróbáltam volna telefonálni bankkártyával, de nem sikerült.
Sehol se találom a gombokat a kártyán...
:-)

Üdv!

JDG 2007.12.28. 16:44:28

the real: régebben O2 mobilról is lehetett olcsón telefonálni, de az már nem megy. Vezetékesről vezetékesre 08444625858, és uccu. Vezetékesről mobilra is van valami, de most nem jut eszembe, az már 10p. DialWise, ha érdekel GIYF.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.12.28. 17:06:10

Szerintem nem rossz a percenkénti 1500 forintos ár. Ezek biztosan műholdas földkábeles telefonok. Vagy mi. Legközelebb arra járok, majd megnézem.

A Vicián vajon mit csinálna most? Vácon ez nem történhetett volna meg ugyanis.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 21:04:16

hat jesszum szilveszterre csak osszedobom
de itt oyan manoken malackormok vannak...
na valamit csk kihozok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.28. 21:06:28

Vician nem telefonalt
ordibalt a betonkeero mellol
es mikor egyedul vitte a cementeszsakot es ledobta akkor is mondta
"le"
mint mikor ketten vittuk
amszterdamba meg soha eleteben nem volt

buta 2007.12.28. 21:57:20

MimiMeirah
Én már többször kaptam vissza magyarországi banktól jogtalanul leemelt pénzt és egyszer édesanyámnak is intéztem egy ilyesmi ügyet, ő is visszakapta. Mint utóbb megtudtam a banknak "konfliktuskerülő" az üzletpolitikája. Nálam mindenesetre bejött, mert nem valószínű hogy pár évem belül váltanék. És mindenkinek ezt a bankot szoktam ajánlani.

buta 2007.12.28. 21:58:21

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó
Úgy tudom a jogosítvány egyébként nem is érvényes utazáshoz. Azt csak Magyarországon fogadják el személyi azonosságot igazoló iratként.

Micimacko 2007.12.28. 22:27:56

JDG!
Gondolhatod, hogy nem azért adtam meg, mert meg akartam terhltetni a számlámat, hanem NEM ENGEDETT továbblépni hitelkártya megadás nélkül. Elvileg amúgy a tengerentúlon ez gyakori módja a nagykorúság ellenőrzésének, mindamellett írásban ott volt a "nagyeskü" haogy csak akkor terhelnek, ha a fizetőst is igénybe veszem ...

bl4ze 2007.12.29. 10:37:45

szingapuri repteren jartunk hasonlokeppen.
haverommal voltam es nem volt apronk, ezert bankkartyaval hivtuk fel az ismerost, hogy megerkeztunk es indulunk hozza taxival - nem kell kijonni elenk.
az 1 perces (vagy talan kevesebb) beszelgetes itt is kb 3000 forintba kerult, valami depositot tettek a kartyara.
addig sikerult veszekedni a helyi szingapuri kepviselettel amig vegre toroltek, es valami kis osszeg jott ki a vegosszegre, mely realisnak tunt.
de ezt is csak akkor amikor a VISA International fele valo bejelentest hallottak meg :)

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.12.29. 13:13:44

bl4ze: a deposit mindenhol szokás. automatikusan törlik egy kis idő múlva (veszekedés hatására nem).

Nálunk depositos a tankolás (alig van kp-s lehetőség tankolni), a kocsibérlés, a bolti előleg nagyösszegű cuccok megrendelésénél.

A 12 euro nem sok tekintve, hogy előre terhelnek egy olyan összeget, amelyet nem fogsz vélhetően túllépni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.29. 17:47:37

en tudom is jol
jo srac
sot jo komuves
azt szerettem meg mikor a melo utan a kocsmaba bejelentette
"megyek haza mert szamolni kell"
minden papirmunkat a neje vegzett azt tudni kell
szilveszterkor is melozok, nem lehetek sikeres

maccar 2007.12.31. 17:55:51

Nem értem mi a baj ezzel a hívással, a reklámokból tudom, hogy a legjobb vezetékesen beszélni.
süti beállítások módosítása