Fantasztikus indokolást mondott arra a MÁV-Start Zrt., hogy az év első munkanapján miért omlott össze az elővárosi vasút egy kevés hótól. Mert nincs ember, aki melegítse a váltókat. Ez az Ezreket szopatott meg az első munkanapon a MÁV című posztunkhoz érkezett egyik hozzászólásból derül ki. Alant olvasható egy kis összeállítás az érdekesebb kommentekből. Megkapja például a magáét a MÁV tegnapi közleményének pimasz hazugsága is.
Először jöjjön tehát, mit mond a MÁV a zűrzavar okáról.
Dervenkál Egon
A cégemnél fontos, hogy járnak-e a vonatok, ezért ma hivatalos állásfoglalást kértünk a MÁV-Start Zrt-től. A következő válaszokat kaptuk.
- ezeréves váltók, nem is lehet átállítani őket, sokat költöttek az elmúlt években fűthető váltókra, de alig pár tucat van az országban.
- kevés az ember aki a váltókat kezeli, és a szakszervezetek kiabálnak, ha más munkakörből kiküldenek valakit váltót melegíteni
- valóban szombati menetrend van, de lehet hogy néhány vonalon hétfői
- néhány helyen nem járnak az elővárosi vonatok, de ott a gyorsvonatok megállnak (vagyis késnek)
- azért nem járnak az elővárosi vonatok, mert a MÁV úgy gondolta, hogy ha kevesebb vonat indul el (FIGYELEM!!!), akkor kevesebb késik!
Igen mindez egy nyilatkozatban. Egyet nem értek. A MÁV-nál miért az a fontos, hogy a vonatok késnek?????? Miért nem az, hogy az UTASOK késnek?
Aztán egy komment arról, hogy a MÁV napközben kiadott közleménye milyen kamuszöveget tartalmaz. Az időjárási előrejelzésekre hivatkoznak, amik amúgy nem ígérnek havat.
ikke i drift
Ez azért morzsolgatásra érdemes:
"Budapest körzetében az időjárási előrejelzésekre való tekintettel ritkábban közlekednek a vonatok."
Ez egy tipikus előrejelzés mára: "Délután is sok felhő várható, helyenként hosszabb-rövidebb időre kissé felszakadozhat a felhőzet. Főként a középső országrészben továbbra is előfordulhat hószállingózás. A hőmérő higanyszála -1 és -4 °C fokig emelkedik. Az északi, északkeleti szél jellemzően mérsékelt lesz, északkeleten időnként erősebb lökésekkel."
Jelentős mennyiségű csapadék vasárnapig nem lesz, ebben megegyeznek az előrejelzések.
Így aztán megint újat tanultunk, eddig a hó és a meleg, na meg a szél miatt nem jártak a vonatok, most meg azért nem járnak, mert az előrejelzés szerint (tegnap estéhez képest) 4-5 nap múlva újabb havazás várható.
Egy sztori arról, hogy a buli már elsején elkezdődött:
sanya64
Ó, mi már tegnap elkezdtünk röhögni a MÁV-on. Egy Pest melletti állomáson vártuk, hogy majd jönnek a rokonok. Persze... bemondták, hogy késik 15 percet... mikor letelt, mondták, hogy megint 15-öt adjunk azért még hozzá... )) és közben négy nemzetközi expressz is úgy döngetett át ezerrel az állomáson, hogy a hóviharban amit csinált, masszívan Szibériában kezdtük magunkat érezni, vagy legalábbis a Dr. Zsivágóban (miközben fülig betakart mindenkit a hó)..
értemén, a MÁV-nak ciki a külföld felé történő késés, ezért azok a vonatok előnyt élveznek, debezzeg úgy gondolják, hülye magyaroknak meg töknyóc mikor érnek valahová...
ezúton innen is szeretnénk meghívni a MÁV vezetőit egy kurvanagy seggberugásra!... csak szóljanak ide előtte korábban, ha jönnek!... ja, és ne vonattal, persze...
Egy szakmabéli arról, hogy tényleg annyira lehetetlen-e átállítani a váltókat pár centis hóban:
Valadimir Harkonnen
15 éve még én is szolgálattevő voltam a 100/a-n, egy kisebb állomáson. Nálunk voltak bakterek (ún. váltókezelők), kimentek kisöpörték a váltókat, és ment a vas! Igaz még egy SIEMENS blokkos berendezés volt kézi váltókkal, télen egy kicsit rá kellett feküdni a karra, de működött! A nyugatiban meg a legutóbb is kézi állítású váltókat láttam, azokat meg át lehet dobálni egy kis söprés után gond nélkül!Ja, és olvassák el a VEKE tökös és persze teljesen jogos közleményét a botrányról, kedvcsináló idézet:
Hál' istennek azóta úgy 3-4 évente kényszerülök vonatra ülni! A lemaradásom akkora, hogy a múltkor meg kellett kérdeznem mi is az a zónázó vonat, és meglepődtem hogy gombbal nyílik az ajtó! Ezeken kívül nem változott semmi! Ugyanaz a kosz, a szemét, ugyanazok a romok, ugyanaz a minőség!
Az újév első munkanapján a „rendkívüli időjárásra való tekintettel” a MÁV a budapesti elővárosi forgalomban a decemberi sztrájkokat idéző, drasztikus korlátozásokat vezetett be – holott Budapesten és környékén a havazásnak kedd este óta nyoma sincsen, ráadásul az ország más részein is zavartalan a vasúti forgalom. Előzetes becsléseink alapján az elővárosi vonatok fele-háromnegyede nem közlekedik a mai napon, óriási felfordulást okozva ezzel a még közlekedő vonatokon. Jól jellemzi a mai helyzet abszurditását, hogy december 24-én este több elővárosi járat közlekedett, mint a mai munkanapon. Szinte minden elővárosi vonalon, ahol reggel menetrend szerint körülbelül 10-20 percenként közlekednek a vonatok, a várakozási idő egy órára növekedett. Miért hagyja ezt a szolgáltatás megrendelője, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium? Az utasok tájékoztatása nemcsak hogy elégtelen, de még a közlekedésnél is zűrzavarosabb volt: a MÁV sajtószóvivője egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat adott ki a vonatok közlekedéséről, melyek az állomásokon adott tájékoztatáshoz hasonlóan általában valótlan vagy pontatlan információkat tartalmaztak. A sajtóközleményekkel ellentétben sem szombati, sem hétfői menetrend nem volt érvényes, ezek helyett egy novemberben hozott belső MÁV Start döntés szerinti haváriaszabályt léptettek életbe – ami persze egy valódi havazás esetén esetleg indokolt lehet, havária hiányában viszont a haváriaterv életbe léptetése elfogadhatatlan. A reggel útra kelők semmiféle tájékoztatást nem kaptak, a MÁV honlapján csak szerdán dél körül jelent meg az első – semmitmondó – információ, az internetes menetrendet pedig nem frissítették. A reggeli órákban még a MÁV honlapja is azt állította: a rendes munkanapi menetrend szerint közlekednek a vonatok.
Natura 2008.01.03. 01:54:09Szűrés
duend 2008.01.03. 01:56:39Szűrés
hát ez deszar komment volt... :)
Dr.Abál 2008.01.03. 01:58:21Szűrés
kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2008.01.03. 02:18:26Szűrés
Mav sux.. mindenki tudja :D Nagyim is vasutas volt.. Es tenyleg.. Azota is kb. minden valtozatlan, miota 8eves kisgyerekkent ott rohangaltam az allomason meg nyomkodtam mindenhova a jegykezelesre valo pecsetet :))) Jah tenyleg.. akkor meg voltak ilyen lyukaszthato jegyek.. Minden a regi..
Reszvetem az elovarosiaknak.. Amugy ezt a szolgaltatast tenyleg a magyar allam rendeli meg es fizet erte? :D Luzerebb dolog mint ures dvd-t venni (direkt) a zosanban :P
Dr.Abál 2008.01.03. 02:23:04Szűrés
hematite · http://standby.blog.hu 2008.01.03. 02:24:31Szűrés
Natura 2008.01.03. 02:28:56Szűrés
Dr.Abál 2008.01.03. 02:30:01Szűrés
hematite · http://standby.blog.hu 2008.01.03. 02:33:22Szűrés
Vityaz 2008.01.03. 02:58:34Szűrés
TILCSÁKBE!
wan2bee 2008.01.03. 03:19:13Szűrés
GodmaNZ 2008.01.03. 03:22:27Szűrés
KomplexSokaság 2008.01.03. 03:30:01Szűrés
Monopolhelyzetú vállalatot privatizálni az öngyilkosság bonyolult formája. Ki fizeti meg a váltómelegítő vasutast?
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.01.03. 03:42:36Szűrés
Kérdés, hogy az időjárás most indokolta-e az ilyen megoldást? Szerintem nem, de nem tudjuk pl. mennyi idővel előbb kellett dönteni, és ugye fő a biztonság. Meg lehet magyarázni, meg lehet érteni, még akár el is lehet fogadni.
De ugyan már, egyetlen újságírónak, VEKEs embernek, stb. nem tűnt fel a legnagyobb gond? Nem csak most bukott meg ez a kommunikáció, hanem akkor is, amikor kitalálták a havaria tervet.
Mert ugye, ha ott lenne a MÁV oldalon egy olyan rovat, hogy rendkívüli menetrendek, ahol felsorolják: Mi történik, ha havazás van, mi történik, ha baleset miatt a legtöbb vonat nem jut el a keletibe, stb. Az emberek többsége tudna róla.
Az újságíró is tudná, ha leesik a hó, akkor melyik rendkívüli menetrendre kell rákérdezni, az utas is tudná melyik vonatra mennyre lehet számmítani, és röhögni fogsz: De a MÁVnál sem okozna gondot a rendkívüli helyzet kommunikációja, mert aki ezt kommunikálja az sem a helyzetben találkozna először a problémával.
Márpedig akármilyen nagy a MÁV, akármennyire megnehezíti ez a kommunikációt, akkor amikor a terv készült, akkor amikor az ilyen megoldásokat (a felkészülés, tervezés kapcsán) kellett volna kommunikálni, még bőven volt idő, fejetlenségre okot adó rendkívüli helyzet viszont nem.
Mike36 2008.01.03. 03:43:45Szűrés
egyébként meg ha nem jár a vonat kevesebb a veszteségelővárosi közlekedést meg már rég meg kellett volna oldani Budapesten, de Demszky ezt nem képes felfogni
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2008.01.03. 04:36:09Szűrés
wan2bee 2008.01.03. 05:13:52Szűrés
Dr.Abál 2008.01.03. 06:03:29Szűrés
A veszteségek miatt meg ne kapjanak többet fizetést,a tetvesei.
jesszumpepi (törölt) 2008.01.03. 06:45:50Szűrés
Egy jövőbeni lehetséges sztrájkra milyen hatással lesz ez az esemény?
baldezs 2008.01.03. 06:46:23Szűrés
cskacsa 2008.01.03. 07:05:17Szűrés
hattyú 2008.01.03. 07:13:35Szűrés
"kevés az ember aki a váltókat kezeli, és a szakszervezetek kiabálnak, ha más munkakörből kiküldenek valakit váltót melegíteni" --- huhh, ez félelmetes! :D sokat vonatozok, engem már nem tudnak meglepni semmivel és max. csak röhögni tudok a mávon, azt meg, hogy röhögés közben én (is) szívok miattuk nem tudom elkerülni bármit is teszek én csak egy szaros utas vagyok.
tegnapi élmény Komáromban:
2 vonat indul Komáromból Pestre. Az egyik 15:02-kor (ez egy személy, az újfajta szép piros fajtából, ami gyors és tiszta) és egy gyors 15:04-kor! Beülsz a személybe, ami ugy 15:02-kor indulna, persze már 15:06 és még mindig nem indul, egyszercsak (a máv-nál optimális 6-7 perc késésssel) bejön a gyors, erre mindenki sietve átszáll a személyről (10-20 emberen kívül, akik gondolom olyan helyre mentek, ahol nem áll meg a gyors). így a személy is késik, ráadásul felesleges léteznie, mert szinte üres és a gyors is késik. mindegy, jól van ez igy. :)
»P.H.M.« · http://setlist.blog.hu 2008.01.03. 07:36:50Szűrés
mi pont a másik oldalát tapasztaltuk, mint amit a vállalat mondott, vagyis alig jött személyvonat/elővárosi, a gyors/zónázó nem is járt, be is mondták, hogy nem fog jönni.
ez a XXI. századi rákendroll.
»P.H.M.« · http://setlist.blog.hu 2008.01.03. 07:40:02Szűrés
punpa 2008.01.03. 07:43:07Szűrés
Kerekeket kocogtatni és váltót állítani már tiltott árukapcsolás???
Szűnjön már meg ez a MÁv, minden szarszervezetével együtt...
tszor 2008.01.03. 07:45:50Szűrés
Ez a gyurcsányista hatékonyság, ez a neoliberális deform eredménye. Ez a Kisebb Állam. Erre szavaztatok, nektek ez kellett.
Hát most akkor tapsoljatok is hozzá, birkák!
Manyizga (törölt) 2008.01.03. 07:47:07Szűrés
Amúgy szerintem szimplán az zavarta meg a vasutasokat, hogy csak a szavak első betűjét tudják elolvasni, így az, hogy SZerdával kezdődött a hét ünnep után, számukra logikussá tette, hogy SZombat van. :))))
Pepin bácsi 2008.01.03. 07:59:44Szűrés
Hol vagy Dr. ? Csak nem rád tolták a korcsmát ?
A nagyszovetunijjóban hogy állíccsák a váltót -40 fokban ?
Juzo 2008.01.03. 08:14:53Szűrés
vonR 2008.01.03. 08:24:19Szűrés
pl. a rola volt az 1ik legjelentősebb bevételforrása a mávnak, elsőnek adták el.kbre.
mi meg elsőnek állítjuk falhoz őket?:)
megoldás: lefejezni a vezetőséget (nem feltétlenül szó szerint, de aki ragaszkodik hozzá...én nem mondok nemet:)) és SZAKembereket oda. a gazdasági vezető legyen közgazdász, és ne a vezér rokona...ma 2008(!) van, és nem 1976.akkoriban dívott eza hozzáállás nem???
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.01.03. 08:34:51Szűrés
Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2008.01.03. 08:35:47Szűrés
De igy szar az orszagban elni.
alibi borz árny (törölt) 2008.01.03. 08:36:35Szűrés
Nem a szerencsétlen kis bakternővel kellene ordibálni. Felhívni Heinczingert éjjel egykor, és virtuálisan baccpapucsot dobni hallójáratába :D , vagy csináljon már valamit a felelős vezető, ne csak a prémiumot vegye fel!!!
vonR 2008.01.03. 08:40:28Szűrés
ésm ég baccpapucsot is kapjanak mellé???:)
Céadaoin (user ID 44540) 2008.01.03. 08:42:21Szűrés
Jah, és olvastátok anno Eric Knight-től a Sam Small csodálatos élete című könyvet? (Kenterben veri Amelie-ét...) Abban volt egy rész arról, hogy egy gyári munkások lakta helységben van egy ember (Gaffer Sithertwick, ha jól emlékszem), akinek az a dolga, hogy reggelente végigjárja az utcákat, és az ablakon bezörögve ébresszen mindenkit. Egy hétfő reggel ennek az embernek fura érzése támadt - addig töprengett rajta, amíg rájött, hogy MÉG MINDIG VASÁRNAP VAN... Erre fogta magát, és mit csinált? Ugyanúgy körbejárt, felébresztett mindenkit, hogy közölje, nem kell felkelni...
Céadaoin (user ID 44540) 2008.01.03. 08:45:16Szűrés
2) a lényeg: tényleg vasárnap is volt...
clode21 2008.01.03. 08:52:15Szűrés
swine3 2008.01.03. 09:03:27Szűrés
Leleményesek voltak :-)
Arilian 2008.01.03. 09:04:01Szűrés
üvöltő dervis 2008.01.03. 09:04:40Szűrés
A sok maszlag után eszembe jutott Hofi bácsi (fiatalabbak kedvéért humorista volt :) ) egyik mondása:
És nekik fűthető a vécéjük is!
Mé' a sz@r hidegen jön?
Pepin bácsi 2008.01.03. 09:05:05Szűrés
Mielőtt a Dunába lövetjük az összes vasutast, gondolkodjunk el 1 kicsit. Vajon a vasutasok dirrrekt sz@rják-hugyozzák össze a vonatokat, at állomásokat, csak hogy legyen munkájuk ? A szerelvények vajh' a Bp.-Cegléd, esetleg a Bp.-Pécs viszonylat során, menet közben, nyílt pályán graffitiződnek össze teljesen maguktól ? A menetszél lehet hunyó :)
Ennyit az utazási kultúráról, akinek nem inge az ne vegye...
Azzal egyetértek, hogy a tegnapi szombat v. szerda v. hóesés miatt 1-2 máv-os "szaktekintély" cipőjét le kellene tenni a Duna partra a bronzcipők mellé.
Céadaoin (user ID 44540) 2008.01.03. 09:09:08Szűrés
Sam Small csodálatos élete, könyv; Amelie csodálatos élete, mozifilm.
Czigler Zsolt 2008.01.03. 09:17:11Szűrés
Miért nem törnek ki lázadások nálunk?Miért nem kell védőőrizetbe venni saját testi épségének megóvása érdekében a felelőst,felelősöket ,miért nem fizeti élete végéig a kártérítést a megkárosítottaknak?Ki kit véd egy ilyen ügyben?
Ugye nem kell kialakítanunk valami nagyon türelmes és megértő vallást annak érdekében ,hogy élhetőnek és elviselhetőnek érezzük a mindennapi nyomorúságunkat vagy tényleg muszáj vagyontalan és perspektívátlan masszaként viselnünk "a lét elviselhetetlen gyönyörűségét"?!
Mi is ott fogunk maj hömpölyögni pár év múlva a Duna partján rongyokban ,betegen és ostobán?Aztán gyújtunk egy mécsest ,a vízre helyezzük és üdvözült arccal beleereszkedünk utána a folyóba ,hogy ott sokezer társunkkal együtt jól kihúgyozzuk magunkat.
tszor 2008.01.03. 09:17:53Szűrés
Megint csak nem a zsömle kicsi ...
clode21 2008.01.03. 09:24:20Szűrés
gordu 2008.01.03. 09:24:37Szűrés
(pláne, ha nem egyedül mászkálok, de ha egyedül, akkor is jobban kijövök.)
még azt sem lehet mondani, hogy "jó, de a kocsit meg kell venni, fönt kell tartani", mivel 50-100 ezerért tudok venni valami kis fütyiautót, ami BIZTOS, HOGY JOBB, mint a bkv vagy a máv.
nem jó, de JOBB, az biztos.
megy, gurul, nem büdös, van fűtés, kevesebbszer hagy ott.
egy tévé ára. tegye föl a kezét, akinek nincs tv-je, hűtője, mikrója!
régen volt egy mondás, hogy autózni luxus. hát mára ez nem igaz, mivel egyrészt nincs, ami helyettesítse, másrészt mással közlekedni szopás. szopsz és kész.
a baj akkor van, amikor valami nem tudsz autót vezetni. más esetben sajnos kötelező befektetni egy jogsira és egy kocsira, nincs mese, nincs alternatíva.
I'm 2008.01.03. 09:30:01Szűrés
Előre is Köszönöm
tszor 2008.01.03. 09:43:57Szűrés
Perillustris 2008.01.03. 09:44:13Szűrés
A tobbivel nagyjabol egyetertek.
"Akinek nem tetszenek a MÁV mai állapotai, tessék, lehet menni oda dolgozni, váltókezelőnek, takarítónak estébé."
Maradjunk az STB-nel...
Perillustris 2008.01.03. 09:45:42Szűrés
Azert en eleg jol elvagyok a bicajommal.
2008.01.03. 09:48:09Szűrés
2) miért van az, hogy ha nem dohányzó kocsiba váltok jegyet, mert nem akarok dohányozni vagy füstöt szívni, akkor is át kell mennem a dohányzó kocsin, mert úgy vannak összerakva a kocsik, hogy a büfékocsi és a nemdohányzó2 közé rakják a dohányzó2-t. csak szervezési kérdés, nem befektetési. talán a váltómelegítés is csak szervezési kérdés? hol vagy logisztika? hol vagy odafigyelés?
Walmer 2008.01.03. 09:52:24Szűrés
ne 15-20 éves állapotokkal gyere. Angliában a vasúti közlekedés maximálisan használható. A vonatok nem késnek, tiszták. valóban voltak problémák a privatizáció kezdetekor, de most már nincs. Ha annyit mondok, hogy az'50-es évek óta nem utaztak annyian vonattal, mint most, akkor szerintem az elég.
Az egészben a legdühítőbb, hogy a biztonságra hivatkoznak, hogy a váltók. Hát a qrva anyátokat. Volt -4 fok, esett 8 cm hó, a Dél-Alföldön pár helyen kb 30 cm. és ettől beszar egy vasút?????? Akkor mi van Romániában, Törökországban, Ukrajnában, Fehéroroszországban, stb. Kanadát, Svájcot, Svédországot direkt nem hoztam fel.
És ennek sem lesz az ég világon semmi következménye, mert valakinek tutira valami nagy spanja a mostani MÁV vezetés. Ebben a kibebaszott országban az égadta viláégon semmi nem változott Mikszáth óta. Továbbra is urambátyám-kedvesöcsém. Hiogy baszódna meg az összes fasszopó a szaxervezetekkel, meg az Izabella u-ban döglődő léhűtő csürhével együtt. De felhúztam magam.
Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2008.01.03. 09:52:28Szűrés
Ez igaz. Én ha nem megyek vizsgázni akkor egyest sem kaphatok. Logikus nem?
emzéperiksz 2008.01.03. 10:01:14Szűrés
vernarancs 2008.01.03. 10:12:10Szűrés
Aki telen bicajozik az nem sikeres ember. Azert napi 70 km-t nem biztos, hogy bicajoznal ilyenkor :)
Manyizga (törölt) 2008.01.03. 10:14:22Szűrés
Igen. Az is igaz, hogyha n utason z veszteség van, akkor n-y utason még kevesebb. :)
Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.01.03. 10:24:37Szűrés
Miert nem lehet ezt normalisan csinalni? Eladni a mavot a picsaba, normal aron? ...
Miert kell ebben az orszagban mindenkinek csalnia?
Felhivom a figyelmet az alabbi ket-harom gondolatra:
- a mav-nal az utasszallitas mindig is veszteseges volt.
- a mav csoport egyetlen nyereseggel mukodo resze a mav-cargo volt.
- a mav cargot tegnap vettek meg az osztrakok....
lehet tovabb gondolni a dolgokat, csak felelmetes...
Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.01.03. 10:28:08Szűrés
multkor sikerult nemetben vonatoznom otszaz kilometer, par atszallassal, stb.
ott is legalabb otven evvel van a vasut a magyar elott: percre pontosan, szemet nelkul, hangtalanul, TISZTAN, grafitimentesen, kedvesen, elozekenyen es HATEKONYAN mukodik a vasut. Es gondolnak a kulfoldi - nemetul nem beszelo - emberekre is.
majdnem sirtam, mikor ferihegyrol betomegkozlekedtem a varosba a kosz, az igenytelenseg lattan. meg jo, hogy vasuttal nem mentem azota itthon, es az ottani allapotok elnek bennem.
Ott nem tudom elkepzelni, hogy 8 centi ho igy megfingasson egy kozlekedesi tarsasagot. Es ott is tomegek! hasznaljak a vonatot, es ertem, miert. pontos, gyors, tiszta, suru.
Atkozni meg ne a szerencsetlen valtozkezelot atkozzatok, hanem a sok seggarcot odafent a futott irodaban millios fizetesek mellett. Ok adjak ki a parancsot.
ZöldszemM 2008.01.03. 10:31:01Szűrés
Hát most akkor tapsoljatok is hozzá, birkák !"
Írta valaki korábban.
Így van, csatlakozom !!!
Kozonithy 2008.01.03. 10:31:54Szűrés
LightBringer 2008.01.03. 10:32:03Szűrés
trolipotlo 2008.01.03. 10:32:38Szűrés
Céadaoin (user ID 44540) 2008.01.03. 10:37:16Szűrés
AZ előző postban is megmondtam, ha már szavazni lehet: én Jürgent akarom!
Csatlakozzatok! Indítsunk Jürgen Fan Clubot! Árasszuk el megfelelő tartalmú spammel, röpcédulával, postai levéllel, jegyzetkkel ellátott kártyanaptárral, hangüzenettel, pergamennel, füstjelekkel (bár égés, az van amúgy is...) a MÁV-ot!
Változni ugyan nem fog semmi, de talán egy darabig jól szórakozunk...
ZöldszemM 2008.01.03. 10:39:18Szűrés
Karácsony után : se hó se tömeg , mégis késik az egyik külvárosi busz vagy 14 percet. Mikor szóvátesszük a vezető semmi közösséget nem vállal a munkaadójával, a vezetőséget 'kötélre' kivánja. Igaz mi provokáltuk ki belőle - . de lehettünk volna provokátorok, titkos ellenőrök is - mindegy, jellemző a magyar munkavállalók ( egyrészére ) gyűlőli a munkaadóját, akár a bűnt.
A "szerencsétlen" buszvezetőtől egyébként egy elnézés elég lett volna - " bocs valami rendkivüli jött közbe, elnézést !"
Nem ő leszarja az utasokat - gyülöli a fönökeit !
Ez van.
trolipotlo 2008.01.03. 10:44:01Szűrés
Pepin bácsi 2008.01.03. 10:44:36Szűrés
trolipotlo 2008.01.03. 10:46:08Szűrés
trolipotlo 2008.01.03. 10:47:20Szűrés
Sova doktor 2008.01.03. 10:54:08Szűrés
Arról nem beszélve, hogy amikor az amszterdami reptérről egy éjszakai dohányzó vonaton zötyögtünk be a főpályaudvarra, az a vonat különb volt, mint nálunk az IC első osztály. Ja, és egy másodpercet sem késett...
Pedig a holland máv nem is zéerté... :)
Xmas 2008.01.03. 11:01:56Szűrés
Egyébként valóban nem lehetett elég emberük a váltók melegítéséhez. Én elsején utaztam, dél körül Szolnokon át. Ott 1 db váltónál ácsorgott 5 ember, és csak az egyik kezében volt munkaeszköz, a többi csak nézte...
Nem csoda, ha csődöl a MÁV, ha egy váltó igazításához 1 munkás, és 4 nézelődő szakember kell...
Azt hiszem, az összes sztrájkolót ki kellene rúgni, aztán csak annyit visszavenni, amennyire valóban szükség van.
Pepin bácsi 2008.01.03. 11:01:58Szűrés
kutykuruty 2008.01.03. 11:03:27Szűrés
Condottiere 2008.01.03. 11:07:15Szűrés
oncogito 2008.01.03. 11:09:11Szűrés
De azért azon szerintem kevesebben röhögnének, ha a nem működő váltó miatt kisiklana vonat és emberek halnának meg.
Rosszul gazdálkodnak, nincs elég ember ott, ahol kellene -- de legalább figyelembe veszik és nem rizikóznak azzal, hogy a rossz körülmények ellenére indítanak vonatokat.
Azért ezt is át kellene gondolni a nagy politizálgatás és okos gondolatok mellett...
labi 2008.01.03. 11:10:47Szűrés
Meg van oldva minden. Egyáltalán nem kell elindítani egy vonatot sem, és akkor egyetlenegy késés sem fog előfordulni.
Így takarítást sem kell fizetni, a grafitisek meg fújkálhatnak kedvükre, mert úgysem látjuk.
labi 2008.01.03. 11:17:14Szűrés
Boldogult gyermekkoromban amikor nem csak évente egyszer esett a hó, volt alkalmam ilyet csinálni az Úttörővasúton. Igaz hogy ott kisebb a váltó, de pár perc alatt ki tudta puccantani melegítés nélkül egy 12 éves srác is.
Ez a pár centi hó megakasztotta az államvasutakat? Mivan? Kérdezzék meg az orosz és kanadai kollegákat, hogy lehet akkor is járatni a vonatokat, ha fülig ér a hó...
Céadaoin (user ID 44540) 2008.01.03. 11:18:36Szűrés
gabello 2008.01.03. 11:22:38Szűrés
Erre annyit reagálnék, h a szerelvények forgóban járják az országot, tehát egy nagyobb késésnél nem lesz elég kocsi h visszaindítsák a vonatot. Ami szopás, de csak h tudjátok ezért emelkedik exponenciálisan a késések száma, ha a pályával gond van.
snowflake 2008.01.03. 11:35:39Szűrés
ha megveszem a jegyemet, nem érdekel, hogyan, de teljesítsék, amit vállaltak. ha meg nem, adják vissza a jegy árát, vagy x %-át!
meg ne menjenek a vasutasok sztrájkolni, amikor alig csinálnak valamit. vagy amit meg csinálnak, az meg olyan is:S
majd ha jól végzik a dolgukat, és kevés a pénz (bár egy ismerősöm a vasúton dolgozik és boldogan újságolta, h egész jól keres és alig dolgozik...valami forgalmi valamicsoda), akkor mehetnek sztrájkolni. de amíg az egész ország fel van háborodva rajtuk nem kéne...
autosave 2008.01.03. 11:35:48Szűrés
menjenek szibériába mind!!
Dr.Abál 2008.01.03. 11:36:02Szűrés
Pepin bácsi 2008.01.03. 11:41:53Szűrés
Walmer 2008.01.03. 11:48:35Szűrés
MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2008.01.03. 11:48:59Szűrés
De szerintem csak rá akarnak minket "jövetni", hogy nemcsak olcsóbb autóval járni, hanem könnyebb is.
szamoai 2008.01.03. 11:50:48Szűrés
---
OFF
ahogy a kórházban sem volt túl kevés a nővér (négyet láttam tv-zni egy kupacban) ahol 3 nap után esett le az egyiknek hogy a magatehetelen beteg alatt nincs lepedő
---
ez igenis kurvaország:) muszáj felháborodni napi szinten ha az emberben van csöppnyi tartás
Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2008.01.03. 11:58:45Szűrés
Dr Net Elek (törölt) 2008.01.03. 12:04:37Szűrés
Dr Kangörény 2008.01.03. 12:17:38Szűrés
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2008.01.03. 12:18:10Szűrés
Dr.Abál 2008.01.03. 12:18:11Szűrés
Dr.Abál 2008.01.03. 12:26:57Szűrés
Talán ebben a bazi nagy mgyar hóben el tudnak közlekedni valahogy.
Pepin bácsi 2008.01.03. 12:27:11Szűrés
Délután bepróbálkozok én is :)
Dr Net Elek (törölt) 2008.01.03. 12:39:26Szűrés
kacsa! 2008.01.03. 12:41:49Szűrés
báró Csekonics 2008.01.03. 12:54:28Szűrés
Pontosan!
Folyton elkap a röhögés (bár inkább kínomban :-( ) mikor hallom hogy 1-2-3 milliárdot lehet spórolni ilyen-olyan EÜ reformon, meg töktudja reformon.
Közben a magyar álomvasutakba meg évente mennyit kell betolni hogy fennmaradjon? 80 milliárdot? 90-et?
Érdekes, az ellen egyik turbómagyar sem áll neki tüntetni, hogy ne adjanak nekik zsét...
kacsa! 2008.01.03. 12:55:36Szűrés
claudiopolis 2008.01.03. 12:59:28Szűrés
rokarudolf 2008.01.03. 13:34:07Szűrés
Az Utasok szakszervezete
ella1988 2008.01.03. 13:48:41Szűrés
grabowsky.meghasonult 2008.01.03. 13:49:02Szűrés
Londoni elővárosi-n nem tapasztaltam azt amiről a kolléga beszél pedig 1 éven kerseztűl használtam, pont hogy azok mentek döcc nélkül inkább ametróval volt ott a gond. Ott ráadásul a metró és elővárosi egy sinen megy, de ha más a nyomtáv (többfajzta metrókoscik, nyomtávok, alagútméretek vannak), belváros határa ott egyazon peronon átszállhatsz és a metrószerelvény megvárja a beérkező vonatott. Ergo kiszálsze gy ajtón és átbattyogsz szembe 5m re a másikhoz ami nyitva áll. ha mindenki beszállt indul si a szerelvény a föld alá... (Baker street station, Metropolitan line) Biztonsági berendezések hiánya pont inkáb A London Underground-nál volt, mert a régi földalatti belvárosi metróvonalak vezérlőberendezései elavultak voltak...de hozzáteszem ott 1 sínpáron vonalon 3-4 vonal fut sokszor (central, hammersmith, metropolitan pölö). Azaz a vonalak néhol ugyanazt a sínpáron mennek és utánna ágaznak szét egy ilyen esetben sokkal nehezebb az időzítés, irányítás. De tény Londonban a kocsik sokszor állnak meg a földalatt 2 állomás között de csak a metró és a belvárosban inkább ahol elavult. A jelézőrendszereket folyamatosan fejlesztik ezért is van fentakadás. Viszont írtó lassan körülményesen bohózatba illőn :) Nyugat európában az emberek nem dolgoznak lusták ez tény ezért is drága a szolgáltatás ott, és ezért is van sok tetterekész bevándorló jelentkező akik nem így áll hozzá a munkához :)
báró Csekonics 2008.01.03. 13:56:20Szűrés
Jaja - egyszer metróval sikerült kikeverednem a Heathrow-ra, ott is valami hasonló átszállásos manőver volt, csak nem esett le elsőre, hogy a nyomtáv miatt :-)
Amúgy, igen, kicsit profibban nyomják a tömegközlekedést, mint BKV.
Mondjuk rühelltem az állomásonként 3-4 metróvonal (x2 irány) közti navigációt...
moli 2008.01.03. 13:59:31Szűrés
minden evben szokott lenni.
mint a levendula-viragzas.
clisHe 2008.01.03. 14:05:59Szűrés
grabowsky.meghasonult 2008.01.03. 14:19:52Szűrés
Épp mai hír hogy csak a létzsámleépítés miatt 2. legnagyobb foglalkoztató az országban a MÁV, ezért örüljünk a másik giga hatékony Postá-nak mint über alles :))))
a legtöbb bevételt produkáló cégnél is csak töredéke az alaklamazottak száma.
Én azt mondom Privatizálni d emost azonnal!!!! Nem méginkább lezülleszteni de elötte telepumpálni jó vonatokkal meg felujított sínekkel de direkt szar manuáklis váltóükat bent hagyva hogy az a 2 filléres szar miatt legyenek gondok így az új tulaj 2 filléreket ráköltve hírtelen jelentős javulást érjen el...Jah és új tulaj egy suttyó pártbéli haverom konglomerátuma akinek csak úgy van még így is csak anyni pénze (valjuk be a magyar top 100 műkedvelők akármelyik térségbeli társaikhoz képest is nem hogy európai átlaghoz) megvenni a giga MÁV-ot hogy elötte jól le/allulértékelik a szolgáltatás elgagyosításával.
erer megy ki minden. erről szólt a privatizáció. Sőtt ott még konglomeráétumok smem voltak még hanem Bankok haverokkal akik meghitelezték a befektető szellemi tőkéjét utánna meg hírtelen kiárusított raktári jkészleteket telkeket épületeket és azt a pént mint saját szerzeménye tőkét emelt így hírtelen őp letta többségi tulaj és húúdefelértékelődött a cég. A MÁv-al is ez lesz : hírtelen megszűnika D-i pályaudvar meg a Keleti, de elötte felujítják majdnem plázának állami pénzből :)
grabowsky.meghasonult 2008.01.03. 14:25:44Szűrés
Képzeljétek el mit fognak mondani hóolvadáskor :)
Eláztak a töltések ezért lassítani kell a szerelvényeket ... áááááá kifogásbanda
Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2008.01.03. 15:20:26Szűrés
A Index cikkje volt asszem tegnap. "Ennyi hóval még el tudunk bánni" - vagy mi. És mi enne ha méteres hó esne? Kihalna az ország?
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2008.01.03. 18:17:18Szűrés
Mi lesz ha majd napokig hullik a ho?
Felszedik a sineket es kollektiv ongyilkossagot kovetnek el a MAV dolgozok?
Mas...
Nem tudom mi szerepelhet a MAV dolgozok munkakori leirasaban de az tuti, hogy benne van az a tetel amiben azt taglaljak, hogy biztositani kell a menetrendszeru vonatkozlekedest, karbantartas, stb.
Tul egyszeru lett volna par embert kizavarni orankent a valtokhoz, hogy tegyek rendbe azokat?
Helyette mi volt?
Dekkoltak a meleg futott szobaban enekeltek a "Hull a pelyhes feher ho"t, az orszag fele meg megint ugy erezte, hogy a fasznak ismetelten a rosszabik felen foglal helyet terdeplo helyzetben.
Don Bolesz 2008.01.03. 21:09:02Szűrés
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.04. 00:51:53Szűrés
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.01.04. 20:11:46Szűrés
fejleszteni vagy leepiteni?
ha vasut kell akkor a korulmenyeket es bereket is meg kell teremteni
most moldova eltort csavarja jutott eszembe
egyszeruen nincs normal koncepcio
Vacrol pestre 22 perc alatt ertem be kocsival
vonattal egy ora volt
ha nem kesett
hihetetlen
es szivesebben mentem volna vonattal, mer akkor ihattam volna 2 sort
efi 2008.01.04. 22:11:10Szűrés
Figyelünk, ugye? Ha, nem lehet váltót állítani, ki a f.szt érdekel, lényeg, hogy a drágalátos munkavállaló nehogy túlerőltesse magát, mert a szabál az szabál, a mozdonyvezető hogyan áshatná már ki a váltót. Igaz, hogy ennek hiányában nem tud mozogni a géppel, de legalább a legnagyobb rendben és mindenféle jogszabálynak, törvénynek és munkaköri leírásnak megfelelően folyik az őskáosz. Ez olyan megnyugtató.