Fantasztikus indokolást mondott arra a MÁV-Start Zrt., hogy az év első munkanapján miért omlott össze az elővárosi vasút egy kevés hótól. Mert nincs ember, aki melegítse a váltókat. Ez az Ezreket szopatott meg az első munkanapon a MÁV című posztunkhoz érkezett egyik hozzászólásból derül ki. Alant olvasható egy kis összeállítás az érdekesebb kommentekből. Megkapja például a magáét a MÁV tegnapi közleményének pimasz hazugsága is.
Először jöjjön tehát, mit mond a MÁV a zűrzavar okáról.
Dervenkál Egon
A cégemnél fontos, hogy járnak-e a vonatok, ezért ma hivatalos állásfoglalást kértünk a MÁV-Start Zrt-től. A következő válaszokat kaptuk.
- ezeréves váltók, nem is lehet átállítani őket, sokat költöttek az elmúlt években fűthető váltókra, de alig pár tucat van az országban.
- kevés az ember aki a váltókat kezeli, és a szakszervezetek kiabálnak, ha más munkakörből kiküldenek valakit váltót melegíteni
- valóban szombati menetrend van, de lehet hogy néhány vonalon hétfői
- néhány helyen nem járnak az elővárosi vonatok, de ott a gyorsvonatok megállnak (vagyis késnek)
- azért nem járnak az elővárosi vonatok, mert a MÁV úgy gondolta, hogy ha kevesebb vonat indul el (FIGYELEM!!!), akkor kevesebb késik!
Igen mindez egy nyilatkozatban. Egyet nem értek. A MÁV-nál miért az a fontos, hogy a vonatok késnek?????? Miért nem az, hogy az UTASOK késnek?
Aztán egy komment arról, hogy a MÁV napközben kiadott közleménye milyen kamuszöveget tartalmaz. Az időjárási előrejelzésekre hivatkoznak, amik amúgy nem ígérnek havat.
ikke i drift
Ez azért morzsolgatásra érdemes:
"Budapest körzetében az időjárási előrejelzésekre való tekintettel ritkábban közlekednek a vonatok."
Ez egy tipikus előrejelzés mára: "Délután is sok felhő várható, helyenként hosszabb-rövidebb időre kissé felszakadozhat a felhőzet. Főként a középső országrészben továbbra is előfordulhat hószállingózás. A hőmérő higanyszála -1 és -4 °C fokig emelkedik. Az északi, északkeleti szél jellemzően mérsékelt lesz, északkeleten időnként erősebb lökésekkel."
Jelentős mennyiségű csapadék vasárnapig nem lesz, ebben megegyeznek az előrejelzések.
Így aztán megint újat tanultunk, eddig a hó és a meleg, na meg a szél miatt nem jártak a vonatok, most meg azért nem járnak, mert az előrejelzés szerint (tegnap estéhez képest) 4-5 nap múlva újabb havazás várható.
Egy sztori arról, hogy a buli már elsején elkezdődött:
sanya64
Ó, mi már tegnap elkezdtünk röhögni a MÁV-on. Egy Pest melletti állomáson vártuk, hogy majd jönnek a rokonok. Persze... bemondták, hogy késik 15 percet... mikor letelt, mondták, hogy megint 15-öt adjunk azért még hozzá... )) és közben négy nemzetközi expressz is úgy döngetett át ezerrel az állomáson, hogy a hóviharban amit csinált, masszívan Szibériában kezdtük magunkat érezni, vagy legalábbis a Dr. Zsivágóban (miközben fülig betakart mindenkit a hó)..
értemén, a MÁV-nak ciki a külföld felé történő késés, ezért azok a vonatok előnyt élveznek, debezzeg úgy gondolják, hülye magyaroknak meg töknyóc mikor érnek valahová...
ezúton innen is szeretnénk meghívni a MÁV vezetőit egy kurvanagy seggberugásra!... csak szóljanak ide előtte korábban, ha jönnek!... ja, és ne vonattal, persze...
Egy szakmabéli arról, hogy tényleg annyira lehetetlen-e átállítani a váltókat pár centis hóban:
Valadimir Harkonnen
15 éve még én is szolgálattevő voltam a 100/a-n, egy kisebb állomáson. Nálunk voltak bakterek (ún. váltókezelők), kimentek kisöpörték a váltókat, és ment a vas! Igaz még egy SIEMENS blokkos berendezés volt kézi váltókkal, télen egy kicsit rá kellett feküdni a karra, de működött! A nyugatiban meg a legutóbb is kézi állítású váltókat láttam, azokat meg át lehet dobálni egy kis söprés után gond nélkül!Ja, és olvassák el a VEKE tökös és persze teljesen jogos közleményét a botrányról, kedvcsináló idézet:
Hál' istennek azóta úgy 3-4 évente kényszerülök vonatra ülni! A lemaradásom akkora, hogy a múltkor meg kellett kérdeznem mi is az a zónázó vonat, és meglepődtem hogy gombbal nyílik az ajtó! Ezeken kívül nem változott semmi! Ugyanaz a kosz, a szemét, ugyanazok a romok, ugyanaz a minőség!
Az újév első munkanapján a „rendkívüli időjárásra való tekintettel” a MÁV a budapesti elővárosi forgalomban a decemberi sztrájkokat idéző, drasztikus korlátozásokat vezetett be – holott Budapesten és környékén a havazásnak kedd este óta nyoma sincsen, ráadásul az ország más részein is zavartalan a vasúti forgalom. Előzetes becsléseink alapján az elővárosi vonatok fele-háromnegyede nem közlekedik a mai napon, óriási felfordulást okozva ezzel a még közlekedő vonatokon. Jól jellemzi a mai helyzet abszurditását, hogy december 24-én este több elővárosi járat közlekedett, mint a mai munkanapon. Szinte minden elővárosi vonalon, ahol reggel menetrend szerint körülbelül 10-20 percenként közlekednek a vonatok, a várakozási idő egy órára növekedett. Miért hagyja ezt a szolgáltatás megrendelője, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium? Az utasok tájékoztatása nemcsak hogy elégtelen, de még a közlekedésnél is zűrzavarosabb volt: a MÁV sajtószóvivője egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat adott ki a vonatok közlekedéséről, melyek az állomásokon adott tájékoztatáshoz hasonlóan általában valótlan vagy pontatlan információkat tartalmaztak. A sajtóközleményekkel ellentétben sem szombati, sem hétfői menetrend nem volt érvényes, ezek helyett egy novemberben hozott belső MÁV Start döntés szerinti haváriaszabályt léptettek életbe – ami persze egy valódi havazás esetén esetleg indokolt lehet, havária hiányában viszont a haváriaterv életbe léptetése elfogadhatatlan. A reggel útra kelők semmiféle tájékoztatást nem kaptak, a MÁV honlapján csak szerdán dél körül jelent meg az első – semmitmondó – információ, az internetes menetrendet pedig nem frissítették. A reggeli órákban még a MÁV honlapja is azt állította: a rendes munkanapi menetrend szerint közlekednek a vonatok.
Az utolsó 100 komment: