Tékozló Homár

A Centrum biankó parkolójegye

2008.02.15. 15:15 | jackyll | 67 komment
András helyében a Homár kézzel írta volna rá a jegyre, hogy rossz az automata, mert az üres jeggyel simán lebüntették:
Ma reggel a VIII. kerületben a Gyulai Pál utca 1. előtt lévő parkolóautomatát (talán 8125-ös?) szerettem volna használni. Miután bedobáltam a pénzt, kiadott egy teljesen üres jegyet, amin csak hosszanti csíkok vannak. Ez kb. 8h25-kor volt. Megpróbáltam hívni az ügyfélszolgálatot ahol a hibabejelentés menüt választva senki nem veszi fel, majd az automata sajnálkozva közli, hogy próbáljam később. Annak ellenére, hogy 8h30-ra kellett volna a Rókusban lennem, 6-8 percig próbálkoztam. Ezután beraktam az autóba az üres cetlit és mentem a dolgomra. Másik automatához azért nem mentem, mert egyrészt már fizettem a "szolgáltatásért", másrészt az utolsó aprópénzeimmel tettem ezt. Azért miközben a kórházban intéztem a dolgom, még kétszer próbáltam hívni az ügyfélszolgálatot, a fentiekhez hasonló sikerrel.

Mikor az autóhoz visszaértem, természetesen már rajta volt a kis ajándékuk. A felszólítás oka: lefordított jegy. Ami éppen nem volt lefordítva csak nem volt rajta semmi. Ekkor mégegyszer megnéztem az automatát, ami már nem is működött. Se kép se hang. (Bevallom az a hátsó szándék vezérelt, hogy ha a kórházban váltott apróért még egy ilyen jegyet ad, lenyomom az ellenőr torkán aki épp vidáman bírságolt az utca végén…)

Az ügyfélszolgálati vezetőtől kaptam egy levelet, hogy az ügyfélszolgálatot keressem meg, mert ők az illetékesek. :-) Erre küldtem egy újabb e-mailt, hogy adjon e-mail címet, mert én egy tapodtat sem megyek, erre megadta ugyanazt az e-mail címet amire először küldtem és ő válaszolt. :-)

A klasszikus "Akkor ezt most így hogy?"-on kívül több kérdés is felmerült bennem az esettel kapcsolatban:

- A bedobált pénzemért milyen szolgáltatást kaptam?
- Az ügyfélszolgálat telefonszáma ingyenes? Ha nem, netalán még emelt díjas is? Az lenne a tuti üzlet!
- Az ellenőr, amikor tudja, hogy szar az automata és látja, hogy ott az üres jegy, miért büntet és írja oda, hogy "lefordított jegy"?
- Gondolom itt a bizonylat/nyugta az összeg átvételéről a parkolójegy lenne amit ugye adni kell. Akkor most én nem kaptam nyugtát egy szolgáltatásról? APEH-nál mit szólnak ehhez?

A parkolójegyet beszkenneltem és mellékeltem, a híváslistámat majd hó végén lekérem a Pannontól, ha elfajulnának a dolgok.

Levelemet elküldöm a Tékozló Homárnak, okulásul embertársaimnak. Természetesen az Önök kimerítő válaszát a történtek kivizsgálásáról és a megfelelő intézkedések bevezetéséről szintén elküldöm, hogy mindenki lássa, bár történnek bakik, azokat gyorsan és szakszerűen, XXI. századi módon orvosolják.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vrungel kapitány 2008.02.15. 15:21:07

mellesleg szopó, nem gondoltad komolyan hogy erre nem ugranak az ellenőrök...

megmondtam előre 2008.02.15. 15:24:46

Nem lehet e korházi napi díjjal elkeverni?

megmondtam előre 2008.02.15. 15:26:30

Errefelé nagyon szeretnek moderálni.

a szlovakok 2008.02.15. 15:27:58

Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, a magyarok a tőlünk lopott lovakat árulták a románoknak.

Dr Net Elek (törölt) 2008.02.15. 15:31:48

Hogy lehet harmadik, aki második?
Amúgy ez egy biankó jegy. Bármikor lehet, bármennyi ideig parkolni. András játszott, oszt megütötte a fönyereményt.

megmondtam előre 2008.02.15. 15:32:57

Volt még egy tag de eltünt(moderálás valamiért)

Tréfagörény 2008.02.15. 15:35:15

Hihi, imádom a Centrum zéertét. :)
Rájuk mindig lehet itt számítani a Homáron, sosem tanulnak, vagy inkább nem is akarnak.
Már-már közellenségszámba mennek. :)

tundrazuzmo (törölt) 2008.02.15. 15:39:05

Erre találóan egy üres mikulsácsomagot kellett volna rakni a tisztelt p.őrnek a szévédőre. Dehát az egy ügyfélbarátrendszer lett volna, és nem a Centrum. Valszeg a XXI. századi ügyintézés azt fogja jelenteni, hogy kijárod a magad igazát, mert egyébként fizethetsz, akármi is a parkolójegy hiány oka.

Erre szoktuk nálunk azt mondani, hogy a mi hibánk, de az önök problémája...

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.02.15. 15:41:00

Dr Netnél az igazság. Bizony, ez a főnyeremény, csak be kell fizetni utána a 16,5 %-os nyereményadót. Ügyfélszolgálatos nevére tippelhetek-e?

megmondtam előre 2008.02.15. 15:41:37

Oda kellett volna menni az ellenőrhöz pár kérdést feltenni neki.

Muhammad 2008.02.15. 15:42:26

Tik csak hallgassatok, pestiek, mert pl. a Dél-Alföld legnagyobb városában előre váltott szelvénnyel lehet parkolni. Bótokban, boutique-kban, újságosoknál stb. kell kujtorogni érte min. negyedórát - persze úgy, hogy addig felküldöd az autót a levegőbe, mint az őrült professzor tette a Vissza a Jövőbe -ba'-n, merthogyugye ha már megálltál az parkolás és addig megbüntetnek. Azt hallottam, valaki sokat keresett ezen a rendszeren, amikor bevezették.

elwood 2008.02.15. 15:43:05

Hát igen. Azt azért lehetett tudni hogy az üres jegy nem jegy.

Az APEH-es számlás dolog se jön be szerintem. Elég sokszor ittam már pénzbedobós automatából, egyik se adott számlát.

Azzal együtt be kéne küldeni az üres jegyet. Egy féltéglára celuxozva az ablakon át.
Ha nem adják vissza a büntetést akkor meg szarjanak sünt.

_petya 2008.02.15. 15:43:37

A hímvesszőm a Centrum Zéertébe!

tundrazuzmo (törölt) 2008.02.15. 15:44:50

Muhammad 2008.02.15. 15:42:26

Dél-Alföld legnagyobb városa. Rákérdezek:

Soroksár?
Vagy másik külső kerület?
:)

Muhammad 2008.02.15. 15:46:30

mégkülsőbb, "a szerbhatár felé" (meg a Román, de az nem olyan híres, pl. a Ganxtáék sem énekelték meg...

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.02.15. 15:54:50

soha , Soha , SOHA , S O H A nem fizteném be a bírságot.

úrilány 2008.02.15. 16:10:21

az wgész nagyon is huszonegyedik századi.... hiszonegydedik századi magyar!

9mmPara 2008.02.15. 16:14:24

Lyukastorkú stb. Bagó!
Nem is kell fizetned. Ha jogerősen megítélik, majd letitlják a jövedelmedből vagy ráterhelik vmelyik ingatlanodra.

punpa 2008.02.15. 16:18:27

Sajnos ez szopó. A parkolóőrt kár hibáztatni, evidens, hogy ráteszi a csomagot.

A megoldások:
1.) Megvárod őrt, és elmondod neki a sztorit, ő majd intézkedik (de kinek van erre ideje?)
2.) Keresel egy másik automatát, megveszed a jegyet, majd bemész az ügyfélszolgálatra, ahol visszaadják a kétszáz forintodat (de kinek van erre ideje?)

Ennek a sokszázszorosát, ezerszeresét húzzák le rólunk adók formájába, emiatt bár jogos, de sajnos nem érdemes dühöngeni...

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.15. 16:22:02

Pannonról bármennyit hívhatod a Centrum ügyfélszolgálatot, még mínuszba is lehet menni.

Bambano 2008.02.15. 16:29:25

A régi Skála parkolójában ezt a problémát le tudták rendezni korrekten. Felnyitották a kijárati sorompót és befüggönyözték a fizető bódét.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.02.15. 16:34:16

Szerintem egyértelmű, hogy a Centrum ezt azért a jutalékért csinálja, amit a Pannontól kap.
Ráadásul még a festékkel is spórol.
Az viszont egyelőre drágítja a dolgot, hogy a zautomata papírt ad ki, ezért a jövőben valószínűleg hajléktalanokat fognak alkalmazni két kisfröccs/óra ráfordítással.

kis ember 2008.02.15. 16:36:21

Jómagam ritkán parkolok fizetős helyen, s akkor is csak rövid ideig, általában amíg be- és kipakolok + max fél óra. Természetesen gyakorlott Homár-olvasóként mindig elteszem a cédulát biztos helyre, hogy ha esetleg a Centrum Kft munkatársa véletlenül tévedett volna, akkor 5 évig meglegyen a bizonyíték. Merthogy gyakran "tévednek". Megdöbbenve vettem észre, hogy a kevés parkolás ellenére az utóbbi egy évben mennyi cetlim összegyűlt a kocsiban. Arra gondoltam, csinálhatnánk egy honlapot, ahol - természetesen szigorúan nonprofit módon - parkolójegy csere-bere folyhatna. Mondjuk ha valakinek volt jegye de eldobta és megbüntették, (mert azt fel sem merem tételezni, hogy a blog tisztességes olvasói ne vennének jegyet) az felmegy a honlapra és megkérdezi, kinek van egy jegye, mondjuk január 16-ra, délelőtt fél 11-re a Sas utcába. És akkor valaki jelentkezik, hogy imhol-e. Ma nekem, holnap neked. Minél többen vannak ezen a honlapon, annál negyobb a valószínűsége, hogy találsz Természetesen az emberek lelkiismeretére bízom, hogy tényleg volt-e jegye. Én elhiszem... :)
Üdv
Kisember

ed_atya 2008.02.15. 16:45:17

Ez a honlap mar letezik... Azt hiszem az Emberibb Parkolasert Mozgalom honlapjan van a link valahol.

Pipas 2008.02.15. 16:53:27

Kis ember: ez egy kurva jó ötlet!

Dr. Trebitsch 2008.02.15. 17:24:27

Sajnos nem jó. Hiába viszel be utólag jegyet, azt fogják mondani, hogy "nem a szélvédő mögötti jól látható helyen" volt, ezért jogos a bünti. Mármint szerintük.

Dr. Trebitsch 2008.02.15. 17:29:02

A levélírónak viszont respect. Ez a kimérten udvarias, ironikusan tisztelettudóan hivatalos stílus nagyon bejön, ezen kell velük kommunikálni. Nem azért mert eredményes, de legalább jelzi, hogy az úr a taplókkal szemben is úr... :)

jesszumpepi (törölt) 2008.02.15. 17:29:40

Hol lenne lókupec? Elment a lókupiba.

Dr. Trebitsch 2008.02.15. 17:30:47

Előző megjegyzésem az utolsó bekezdésnek szólt főleg.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.15. 17:48:13

a Centrum parkoló cégre nem vonatkoznak a törvények, mert a tulajdonos családnak minden pártban bent vannak a képviselői

ők azt csinálnak amit akarnak

Orcsány_Virenc 2008.02.15. 17:54:22

Én egyszer Horvátországban jártam úgy, hogy nyáron a tűzőnapon álló kocsi szélvédője mögé tettem a parkolójegyet, amely hőérzékeny papírra volt nyomtatva, és mire visszamentünk a kocsihoz, teljesen elfeketedett, és olvashatatlan lett. De szerencsére nem büntettek meg, rugalmasan megoldottuk a problémát.

kis ember 2008.02.15. 18:05:52

ed atya:
A nagy elmék, ha találkoznak...
:)

Kisangyal 2008.02.15. 18:21:42

Loval kell parkolni, az megeszi a csomagot és ha a hátuljánál probálják leolvasni a rendszámot, felrugja a parkoloört. Ha elöröl probálkozik jol megharapja.

Kisangyal 2008.02.15. 18:24:07

Különben azt sosem értettem, a parkolocetli alját, (amit le lehet tépni) miért kellene magammal vinnem és miért nem jo a szélvédö mögött? Erre tudja valaki a választ?
Vagy menjek a Millényihez?

Dr. Trebitsch 2008.02.15. 18:37:16

Kisangyal: Soha életemben nem téptem le az alját...:(

Ez most baj?

ambbay 2008.02.15. 18:43:49

biankó parkolócetli? egy kincs, azt nyomtatsz rá otthon amit akarsz ;)

Kisangyal 2008.02.15. 18:46:19

igazitrebitsch: Én sem, de már régota nagyon érdekel az elmélet :)
Senki többet? Valaki irja már le, lécci!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.02.15. 18:51:07

Mit kell letépni? Én nem is értem. Monnyuk nem parkolok sűrűn a fizetős zónában, de még sose téptem le semmit. (Na, legfeljebb néhány ajtót.) Most akkó meg fogok lenni büntetve?

jesszumpepi (törölt) 2008.02.15. 19:02:25

Zanzibári akciós utamat Centrum biankó parkolójegyre cserélem.

Andreas2 2008.02.15. 19:20:37

Kisangyal:
emlékeztető célzattal ha elfelejtenéd hogy meddig érvényes a jegyed.

A parkolójegy gyűjtő honlapról úgy emlékszem megkérdezték a Centrum képviselőjét. Azt mondta hogy figyelik az oldalt és amelyik jegy ott felbukkan azt nem fogadják el utólagos bemutatásra.

Kisangyal 2008.02.15. 19:24:29

Poggyasz: Köszönöm! Már nem fogok hülyén meghalni. :)))

fakkjú 2008.02.15. 19:35:30

jaja pannonrol tényleg megy a dolog,nekem most töltötték fel ajándék 250ft-tal a kártyás telom,igy már minusz 36 forint az egyenlegem...csak :-)

garázda 2008.02.15. 20:06:55

Amúgy meddig van toleráció ?

Hány perc a büntetéstől?

Én vettem jegyet , de mivel nem volt apróm váltottam közbe eltelt 4 perc!

Szerintetek tolerálják, vagy letojják? :-)

Dr. Trebitsch 2008.02.15. 21:32:58

Nelson Mandula:

labradorkeverék-e vagy?

mbazs 2008.02.15. 22:29:33


Kíváncsi vok, lehet-e ilyen parkolójegyet nyomtatni házilag, csak 1 kis hőnyomtató kell hozzá.
Ugyanitt előrenyomtatott parkolójegy eladó ajándék baccpapuccsal!

cso zsi 2008.02.15. 23:33:23

Kisangyal
Ha még van olyan jegy aminek az alja letéphető, az jó, és hasznos.
Én már rég találkoztam ezzel a verzióval sajnos.
Azért hasznos, mert magaddal viheted, és elolvashatod rajta, hogy meddig érvényes a parkolásod.
Érdemes a parkolási díj kifizetésekor a parkolóóra, és az általad vélt pontos idő egyeztetése is. Nekem az eddigi "legszebb" élményem fél órás eltérés volt. Pénzbedobáskor le is járt a jegyem. Nem a nálam lévő időmérőkkel volt a gond.

úrilány 2008.02.16. 06:54:24

na kiváncsi vagyok, mi volt e tegnapi reakcióm:

úrilány · johazbolvalo.blogspot.com 2008.02.15. 16:10:21
az egész nagyon is huszonegyedik századi.... hiszonegydedik századi magyar!

ja, igen, már emlékszem :P

szkaccsotjeggel 2008.02.16. 11:20:25

nem-e lehet-e hogy 1 kávé ótómatába dobtad-e a pénzt-e?

Kniight 2008.02.16. 12:03:33

Az én kollégám úgy kapott büntetést, hogy a parkolójegye még érvényes volt. Az ellenőr nyomtatója sietett kb 10 percet, és minden olyan autóra rárakta amelyiknek már csak 1-2 perce volt hátra.

Szerencsére észrevettük, és gyorsan vettünk jegyet ami a büntetés kiállításának időpontja előtt elkészült.

Milyen dolog az, hogyha időben befejezted a parkolást, akkor is fizess még egy negyed órát?

Másik lehúzás: Az automata késik kb 10 percet. Bedobsz 15 percet, és parkolhatsz 5-öt?

kis ember 2008.02.16. 16:34:21

poggyasz.
Aha. És azt hogy bizonyítja be, hogy ez a parkolójegy az a parkolójegy?
Nehogy már majd ő eldönti, hogy elfogadja-e vagy sem. Egyébként meg rá van írva, a parkolójegyre, hogy másra át nem ruházható?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.02.16. 17:13:06

Amúgy gratuláció az ötletért: egy hőszublimációs nyomtató olyan 30e FT körül fáj, ha a Fókusz szerint 40e FT-ért megéri rokiigazolványt venni, akkor sztem... Különösen, hogy *akárhány* embernek lehet ilyet nyomtatni.

Csodálkoznék, ha ilyen már találékony kicsiny hazánk földjén nem létezne. Sőt: javaslom akit éppen a trehány parkolási végrehajtós cégek piszkálnak (mint az a hüje ugrintamás) vegyen visszadátumozott - utángyártott parkjegyet

Na most vagy fémszálas/hologramos lesz a köv. parkolási cetli vagy hálózatra kötik a parkolóórákat, hogy egyedi számlasorszámot adjanak.

Anno évekig lehetett járni C64 nyomtatón készült jegyekkel...

Sáfrány 2008.02.16. 21:22:22

Szerintem naiv ügyfélnek egy bazinagy fejszével ki kellett volna vágnia a diszfunkcionáló parkolóautomatát (miképp ifjú nyírfát) majd azt faltörő kosként használva ajtóstól rontani be a centrum kft ügyfélirodájába, és békésen előadni az esetet.

A helyzet komolyságát illusztrálva a mondatok végén a parkolóórával nagyokat csapva az asztalra.

Esetleg a többi szerencsétlen autósra való tekintettel másfél deci purhabot nyomni az automata pénzbedobáló nyílásába, hogy nyilvánvaló legyen annak nemműködése.

Law enforcer 2008.02.17. 10:09:17

fotoshop. A jegyen eredetileg ez állt: NEM NYERT!

Leonard Zelig 2008.02.17. 12:07:42

Figyu, ha adok neked egy századmilliméterre pontosan 20000 forintos bankó nagyságú szaros WC-papírt, adsz-e érte két tízezrest ?

Mer elég hasonló az eset...

Tajparaszt 2008.02.17. 14:22:36

Ákkó ecseteném.
Á legszárábbik az egíszbe ho' áz őrt bászi k érdekeni működik-é áz órá. Á mocskosbékávín legálább ván tesztjegy, ho mikó volt a jukasztás. DE! Hogy á picsábé ván áz, ho' a baszájbé centrum függetlenű járassa a ótómatát meg á droidot?
-Rossz áz ótómátá.
-Sájnos nem tudom efogádni, mer ván másik ótómátá.
-De áz is rossz.
-Nem tudok mit teeni.
-Ti ázér egy cég vágytok? Vágy külön leszek beperelve há ázt á szárt fenyomom a seggedbe?
Tudom, a droid nem tehet róla. Minden emberségét le kell ádniá á portán, mikó felveszi reggel a szógálatot.
Onnantól lehet szárember.

RohanóPatak (törölt) · http://varhegyi.myminicity.com/ind 2008.02.17. 17:34:24

Nekem sose lesz autóm;)
Csak egy kattintást kérek, ettől fejlődik a városom!
Ha klikkelsz köszi, ha nem akkor bocs a zavarásért!
varhegyi.myminicity.com/
Köszi!

Nazareus 2008.02.18. 00:39:27

Igen, már van parkolójegy gyüjtö oldal:

parkolas.atw.hu/

Poggyász irja:
"A parkolójegy gyűjtő honlapról úgy emlékszem megkérdezték a Centrum képviselőjét. Azt mondta hogy figyelik az oldalt és amelyik jegy ott felbukkan azt nem fogadják el utólagos bemutatásra."

Nem érdekes, hogy a Centrum mit fogad el. Az az érdekes, hogy a biróság mit fogad el. A biróság pedig elfogadja az érvényes parkolójegyet, a Centrum meg hisztizhet

Hozzá Szóló 2008.02.18. 02:33:33

Erről van szó!
A centrum nem kell, hogy elfogadjon semmit, a bíróság elég, ha elfogadja. Majd a Centrum azt fogja mondani, hogy ez egy neten lebonyolított üzlet volt? Ugyan kérem :)
Egyelőre SEMMILYEN szolgáltatást nem kap egy autós se a centrumtól, szóval erkölcsi aggályaink nem lehetnek...

Kisangyal 2008.02.18. 08:20:45

Jol hangzik a házi parkolojegy :)
De valami rémlik, mintha nem tul rég hallottam volna valami hamis parkolojegyes balhérol, ugy emléxem nem jött be. Emléxik erre valaki?

Kájzerszóze 2008.02.18. 10:03:54

Hé! Új nincs még? mi ez a három napos cucc? Látom elég nagy az érdektelenség is! Homár! Lécci pörgetsd meg!

lifelike 2009.08.26. 18:21:07

minden parkolasi felszolitasra a valaszom:
parkolas.atw.hu/

fingerbangs 2009.08.26. 18:24:06

a centrum lofaszt nem tud csinalni a neten cserelt parkolojeggyel
az oldalon csak az idopont van fent, meg a hely, adott idoben lehet 1000 darab parkolo auto ott, a parkolojegy sorszamat nem latja a centrum az oldalon, tehat a neten cserelt parkolojegy lehetne a masik 999 autose is az utcan, nem tudnak vele csinalni SEMMIT
ja es ha parkoltok es nem jart le a jegyetek adjatok at az akkor erkezo autosnak!
süti beállítások módosítása