Volt anno a Westelnél egy számlás előfizetésem, amit 1998-ban meg is szüntettem. Végelszámolásomon kijött X Ft, nem emlékszem már rá. Egy hónap türelmi időt adtak rá, amit ki is fizettem. Azt mondták, hogy minden tartozás letudva, semmi gond nincs, nem is lesz, kártyát bevonták. Ma eljutottam oda, hogy megint számlás előfizetést szerettem volna venni a T-mobile-nál. Itt ért a meglepetés: közölték, hogy feketelistára kerültem, mert annó később fizettem be (egy hónap türelmi időn belül).
Így kellett volna 20.000 Ft-t fizetnem, hogy újra számlás előfizetésem legyen, és erre hivatkova. Kérdeztem, hogy ennek már nem kellett volna elévülnie? A válasz erre az volt, hogy ez nem évül el. Namost ezt már érdekesnek tartom, hogy a bankoknál a BAR lista elévül, egy mobil szolgáltató cégnél pedig nem.
Egyszóval be kellett fizetnem, befizettem, és még én vagyok a bűnös.... Ez a levél a Fogyasztóvédelemnek is elmegy, mert egy kicsit jogtalannak tartom ezt a hozzáállást.
Ha valaki tud erre megoldást, kérem szóljon :)
Üdv: egy volt T-mobilos előfizető
---
Céges Pannon telefonunkhoz Pannon 250-es tarifacsomag tartozik. Valamit meg akartam nézni a Pannon weboldalán, így kíváncsiságból elolvastam a tarifacsomagokat tartalmazó tájékoztatót. Meglepetten vettem észre, hogy február 18-tól a tarifacsomag percdíja (a havidíj lebeszélhető részén túl) 24 Ft-ról 35 Ft-ra(!) változik.
A kérdésem az: A mobiltelefon szolgáltatónak semmilyen kötelezettsége nincs a tarifák változásáról tájékoztatni az ügyfelet? Barátok között is ez közel 50%-os emelés! Nem fér bele a költségvetésükbe az előző havi számla mellé küldeni egy tájékoztatót? Vagy legalább egy SMS-t, hogy "Kedves Előfizetőnk, a jövő hónaptől 50%-kal többet fizetsz percenként"?
Ha nem megyek a honlapukra, akkor csak a következő számla kézhez vétele után tudom meg az új tarifát, és akkor már késő... A Pannon általános szerződési feltételeinek 6.2.10-es pontjában a következő szerepel:
"A Szolgáltató az Előfizetővel együttműködik, és megfelelően tájékoztatja a Szolgáltatással kapcsolatos valamennyi lényeges kérdésről."
A semmilyen/utólagos tájékoztatás vajon megfelelőnek minősül? Vagy köteles az előfizető rendszeresen meglátogatni a szolgáltató (az összes szolgáltatója...) weboldalát, hogy vajon emeltek-e árat? És akkor nem is említem magának az áremelésnek a tényét és mértékét, amikora távközlési piacon éppen az árak csökkenésének vagyunk tanúi évek óta...
Ferenc
Titokban bannolnak/emelnek a mobilcégek
Az ügyfél felé irányuló kommunikáció szokásos teljes hiányát érzékeltetjük most két mobilos történettel. Első játékosunkat a T-Mobile egy 98-as késve befizetet tartozás miatt tette feketelistára, bár neki azt mondták 10 éve, hogy miden oké. Ferenc meg azon bukott ki, hogy a Pannon csak az oldalán kommunikálja a tarifaemeléseket, az ügyfeleinek külön nem szól:
bizonytalan 2008.02.28. 15:26:18
nikii 2008.02.28. 15:27:09
Üdv: egy volt T-mobilos előfizető"
Pannon? Voda?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.02.28. 15:27:39
ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.02.28. 15:28:03
elolvasni (kb 300 000 karakter :-)
felfogni (ennek elősegítése sosem volt elsődleges célja a szerzőnek)
elfogadni
és csak eztán beszédülni az első shop-ba és megvenni a menő telcsit ócsóé
bizonytalan 2008.02.28. 15:31:38
felhívott egy szájbabaszott ügynök és rám akart sózni valami szart, akkor derült ez ki. mondtam neki, hogy ez akkor itt most hogy? ő meg -'Ó, ön bizonyára azok közé tartozik, akik sajnálatos módon nem kaptak erről SMS-st...'
aha.
FPocok 2008.02.28. 15:38:09
-Vadász, Te szopni jársz ide?
első tízben?
Pepin bácsi 2008.02.28. 15:38:38
hokaukomuszika 2008.02.28. 15:39:09
Pepin bácsi 2008.02.28. 15:43:23
qwerty lajos 2008.02.28. 15:43:50
birdito 2008.02.28. 15:44:02
2. Miert, a bankok, meg a tobbi szolgaltato nem ezt csinaljak? Ok tajekoztatnak a weboldalukon keresztul, meg kifuggesztik az irodajukba a megvaltozott szerzodest, azt joccakat. Te nem Magyarisztanban elsz?
Pepin bácsi 2008.02.28. 15:48:23
Szerinted ki a f@szom küldözgetne 40-50 oldalas ÁSZF-eket több ezer ügyfélnek. És hányan olvasnák el ?
Mokele-Mbembe 2008.02.28. 15:49:54
Toronydarus 2008.02.28. 15:50:54
Mokele-Mbembe 2008.02.28. 15:53:38
ex-dr. vuk 2008.02.28. 15:57:49
Mondjuk nekem nem volt bajon a TreMobillal sose.
offline · http://offline.blog.hu 2008.02.28. 15:59:13
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.02.28. 16:03:39
Céadaoin (user ID 44540) 2008.02.28. 16:07:24
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.02.28. 16:16:53
A vogonoktól mindig lehet tanulni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.02.28. 16:20:40
Nem számhordozok, nem veszek tőlük telefont (egy időben telefonokat javítottam, 5000Ft felett nem veszek mobilt, úgyis utálom őket :-D )
T-Mobile üzletben (mobilos ügyben) azóta nem jártam amióta a kártyát vettem.
Lehet hogy ez a nyugalom titka? :-D
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.02.28. 16:21:29
Dr Net Elek (törölt) 2008.02.28. 16:25:44
Dr Net Elek (törölt) 2008.02.28. 16:27:30
cyan 2008.02.28. 16:47:10
témához: én sem értem, ha nincs sarad, minek fizettél? mentél volna a másik kettőhöz
ddd.dino 2008.02.28. 16:53:21
Ha egyszer ott van a bemutató részleg...!
:-)
keke80 2008.02.28. 16:55:46
A pannonnal meg nem üzletelünk, ez már ezeréves ösi kun szokás... Az ösbajorok sem üzletelnek a pannonnal, itt a mobilszolgáltató meg engem hívogat, hogy van occsóbb díjcsomag, szeretném-é asztat.Persze, hogy szeretném.
elwood 2008.02.28. 16:55:47
Rövidtávú technikai megoldás: hagyd ott a T-Mobilt..
Hosszútávú megoldás, pszichiáter, illetve asszertivitás training. Aki első bemondásra befizet 20 ezer forintot egy jogtalannak tartott követelésre az mai világunkban nem lesz sikeres.
(Esetleg tükör előtt önhipnózis: "Nem vagyok balek !" ismételgetése)
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.02.28. 16:56:51
Nem kell az egész Polgári Törvénykönyvet elfaxolni az ügyfélnek, csak a kibebaszott számlaértesítőre rábiggyeszteni (mint pl. a gyík OTP), hogy, apafej, jövő hónaptól kondícióváltozás, tájékozódjál plíz!
A tájékoztatás nem teljes körű. De van. Valami. Nem a hidegzuhi.
Geitenbeffer_ 2008.02.28. 17:20:10
Nem a 20 rugot fizette be, hanem ANNO az x tartozasat.
keke80 2008.02.28. 17:34:27
Manyizga (törölt) 2008.02.28. 17:41:58
ezvannn 2008.02.28. 17:49:24
egy postot megér:D
Viola, a ló 2008.02.28. 17:59:12
senkisee 2008.02.28. 18:19:50
mit válaszoltak a köcsögök erre?:
beleraktuk a népszabadságba, meg kiraktuk a faliújságra az ügyfélszolgálati irodában.
nesze, egyé
ficcs-a-ficcs · http://osszesmultimonnyonle.blog.hu 2008.02.28. 19:16:10
a szolgáltatónak, a fogyasztók széles körét érintő változás estén (a tied ilyen), egy országos napilapban legalább egy hónappal előtte közzé kell tennie, hogy mi és miként fog módosulni...
csak mert nekem is volt kalandom a vodával, akkor ők meg is tették... (igaz negy ívben szartak bele)
de az egy másik sztori
uff
osszesmultimonnyonle.blog.hu/
nokomment 2008.02.28. 19:21:46
1. nem egy hónapot csúsztál a fizetéssel mert szerződést csak úgy nem bont a Westel, ott már legalább 4 hónapnak vagy többenek kell eltelnie! Ha már megszünt és peres eljárással hajtják be a pénzt, az már lényegtele, listára kerülsz!
DE ha rendezed a tartozásod, onnantól nem hivatkozhatnak rá! mindenképpen megérne egy levelet az ügyféllevelezésükre ahol udvarias hangnemben érdemes megkérni őket a listából való rugalmas eltávolításra, mivel jogszerűtlen.
Amúgy a pannonál vagy a vodánál sem lenne jobb a helyzet, mert a BAR listájuk közös!
a pannon pedig nem szolgáltató, meg a voda sem. Amúgy az áremelést kötelezően közölniük kell. Pl. a honlapukon és a napi sajtóban.
Bacc papucsot nekik
Szumi 2008.02.28. 19:25:23
Kifordított kacagány 2008.02.28. 19:35:38
mxplanet 2008.02.28. 19:45:50
tavaly tavasszal ujra előfizető lettem náluk.
Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.02.28. 19:47:26
Szumi 2008.02.28. 19:49:27
Te aztán tetű egy alak vagy........
Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.02.28. 19:50:36
mxplanet 2008.02.28. 19:53:19
Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.02.28. 19:54:18
Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.02.28. 20:09:42
Fucksee 2008.02.28. 20:33:17
2.:Pannon Mobilinternet, a legkisebb csomag 100MB 1990Ft-ért, korábban volt 3MB-s is 499-ért, ami nekem tökéletesen elég volt kikapcsolt képekkel telefonon este ágyban Homárt olvasni, vagy napközben útközben menetrendeket...na ilyen már nincs, csak a 8ft\10Kb alap szolgáltatás, vagy a Napijegy 200Ftért aznap éjfélig, amibe 10 MB fér. Nekem annyi bőven elég lenne egy hónapig...szóval nem értem őket...
Lenne mondjuk 990ért egy 20 Megás, az korrekt lenne.
3.:Vodafone mobilinternet számítógéphez 5000 havonta, no belépési költség, 2 év hüsiszeri, fasza sebesség, és azonnal megvan...ige...igen..és...KORLÁTLAN ADATMENNYISÉG (Ha használsz P2P-t akkor 5 GB felett fizetős, amúgy nem, kibírja az ember, yutúb, ftp, easyshare jöhet mind) Sztem kurva jó, 3 napja erról nyomom.
Hirtelen ennyi jutott eszembe a mai mobilcégekről.
Pá.
Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.02.28. 20:33:50
Zsírfeka 2008.02.28. 21:16:55
a srác késve fizetett ezért tiltólistára került
bár ezt nem írta, de a 20000 ft az nem a tartozás összege, hanem a kaució összege, amelyet ilyenkor, tiltólistás ügyfeleknél el szokták kérni, és ez lebeszélhető
azért tudom, mert én is sokat késtem, stb stb
aztán amikor nagyon sok lett a felhalmozott tartozás, kikapcsoltak, letiltottak, ledobott a kick-ban szerver, stb stb
aztán mondtam nekik a részletfizetést, és tök simán belementek, és kifizettem
de a visszakapcsoláshoz kauciót kértek, megjegyzem jogosoan (az én esetemben) és utána minden szuper volt, majd küldtek egy levelet, hogy levettek a hírközlési feketelistáról
ebben az esetben a kauciót nem tartom jogosnak én sem, hiszen ennyi idő után az ügyfél fizetési szokásai igencsak változhattak, lehet hogy megtért, vagy olyan csaja van aki erre ösztönzi vagy egyszerűen lopott lovakat talált a hargitán
szóval ez nem a tartozás szerintem hanem a kaució:)
Zsírfeka 2008.02.28. 21:20:03
az én tapasztalatom szerint egyetlen egy cég sem kezeli annyira rugalmasan ezeket a fizetési késéseket, mint a t-mobile
kb 4 hónappal később kezdtem el törleszteni az adósságom, és nem kis számlákról volt szó, hanem súlyos 30-50 ezres tartozások
ezt egy vodafone-nál vagy pannonnál szerintem simán nem engednék
térerő tekintetében pedig mind a t, mind a p sokkal jobb, mint a v
érdi emelkedőn, m7-es autópályán, m6-os autópályán nem mindenhol van térerő, bár az ügyfélszolgálat szerint mindenhol van
sokkal recsegősebb a vonal, néha érthetetlen is
ezeket több készülékkel is kipróbáltam
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.02.28. 21:24:36
A Pannon építi a székházát Tbálinton, és fejleszti a mobilnet hálozatát, a koncessziós szerződést úgy írhatták alá, ha +20 milliárdot vállaltak 2 éven belül fejlesztésre /mint a T is/, ezeket kell behozni valahogy.
Az összes régi tarifánál emelték a percdíjat a lebeszélhetőség után, és mindenkinek fizetős az átirányítás 01.15 óta - csomó ember el fog meni emiatt, de nem gondolkodnak már ilyeneken, mert a pénz az úr.
gusztustalan....
Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.02.28. 21:30:10
tyu75 2008.02.28. 21:42:04
Ottkinn kökemény verseny van! Itt meg.........kaszálás.Pedig ottkinn is fizetni kell az alkalmazottakat(5xpénz!)
Ugyan ugy fel kell épiteni mindent és ugyan akkor kezdék el a mobilcégek mint itthon!
Hol van a Gazdaságiversenyhivatal???
Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.02.28. 21:50:15
tomasso 2008.02.28. 22:25:20
b-max 2008.02.28. 23:01:01
www.pannon.hu/egyeni/tarifak/szamlas/pannon_60-1200/
Na most akkor ez hogy van ?
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.02.28. 23:40:53
besz@rok 2008.02.28. 23:59:28
... ez tecccet! :-)
Dodeszh · http://nonstopmobil.blog.hu 2008.02.29. 03:08:15
www.pannon.hu/egyeni/tarifak/szamlas/pannon_50-1000/
A táblázat fölötti utolsó sor zerintem homlokegyenes ellentmond a táblázat negyedik sorával! És ez az, amiről a második levélíró beszélt.
nu_pagagyi 2008.02.29. 06:58:42
kismandala 2008.02.29. 07:14:47
Layosh 2008.02.29. 08:05:58
Dr Kangörény 2008.02.29. 08:07:37
Pepin bácsi, ki a faszom fog kéthetente a bankokba rohangászni, hogy elolvassa, változik-e valami? Hiába mondja egy törvény, hogy ez így jó, ha egyszer nem jó.
Milyen szép világ lenne, ha én, mint magánszemély szintén megtehetném, hogy az általam aláírt kétoldalú szerződéseket úgy módosítanám, hogy kiteszem a nappalim falára az új szöveget, aztán hivatkohatnék rá, hogy én közzétettem azt.
vape 2008.02.29. 08:15:42
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.02.29. 08:29:16
minden mobilszolgáltató egy mázas cserépedény
Grossartigli (törölt) 2008.02.29. 09:21:07
b-max 2008.02.29. 09:30:54
Meg kellene kérdezni.
Dave_hu (törölt) 2008.02.29. 09:47:45
shanez 2008.02.29. 10:43:25
2. minden ÁSZF változást min. 2 országos terjesztésű napilapban kell meghírdetni és ezzel le is van tudva a dolog. ez nem jó de így van..
Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.02.29. 10:58:51
forrófej 2008.02.29. 11:30:25
Van helyette:
Üzleti Alap tarifacsomag, Üzleti Pro 1 tarifacsomag, Üzleti Pro 3 tarifacsomag és Üzleti Pro 8 tarifacsomag.
És a legdrágább percdíj: 28FT!!! (Ez a díj az alapcsomaghoz tartozik utána a többi...24 Ft, 19,50 Ft és 18 Ft .)
Tehát miről is Beszél az úriember??????????????????????????
forrófej 2008.02.29. 11:33:39
Tehát KACSA!!!
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.02.29. 12:37:11
Pannon az jó fej cég, nem zaklatja az ügyfeleket, voda képes felhivni havonta a pannonos számomon majd ecseteli milyen jó kis korlátlan(!) mobilnetet ajánl, mikor mondom ne hazudj légy olyan kedves mert az nem korlátlan hanem 5gigás.Errő a buta liba: 5gigáig korlátlan...
Én meg korlátlan mennyiségben tudok sört inni csak a 10. üvegnél megállok mindig mert tele vagyok...
Szóval a pannon olyanyira nem zaklatja a többi szolgáltatóval ellentétben az ügyfelet hogy előfordul hogy ezáltal nem tájékoztat mindenkit.Anno mikor kivonták a 2k kártyájukat képessek voltak minden előfizetőt személyesen felhívni és könyörögni nekik hogy adják vissza a kártyát, mondják le a csomagot, vagy cseréljék másikra :D Azóta nem volt olyan dolog amiért szórakozniuk kelljen.Ha áremelés van akkor előfizetőnek a számla mellé küldenek tájékoztatót belerakják az ujságba ami szintén csak előfikusznak jár meg ilyenek.Feltöltősnek meg küldenek smst.
Én nem vettem észre hogy pannonéknál árakat emeltek volna, legalábbis az éncsomagom nem nőt tudtommal, ha tévedek akkor meg kapják be :D
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.02.29. 12:39:03
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.02.29. 12:48:34
Pannonál előfizető voltam most meg előrefizetős, na szóval mivel a hűségszerződést félúton mondtam fel ki kellett pengetnem a különbözetet, oké, letudva.
Volt egy havi elmaradásom, oké, kifizettem.Új szám, feltöltőkártyás, vigan elvagyok eltelt kb fél év jön egy fizetési felszólítás hogy nekem elmaradásom van és azt 8 munkanapon belül rendezzem!Mondom magamban mi a szösz, már láttam gondolatban ahogyan árverezik a házam meg a sportkocsit elviszi a kereskedő a garázsból...Nézem a mellékelt csekket 1ft azaz egy magyar forint tartozásom van!!!Bementem az ügyfélszolgálatra, beálltam a sorba, és halál nyugalommal leraktam egy forintot az asztalra és odatoltam a kiscsajnak az meg néz mint a kisborju.Mondom ennyivel jövök nektek , itt van, de ha mégegyszer ilyen összegről fizetési felszólítást kapok, esküszöm letolom a gatyám és idekakilok az asztalra.
Erre azt mondja a csaj 100ft alatt nem kell fizetni és visszaadta a pénzt beirta a gépbe hogy rendezve.Mondom akkor miért szopatnak.A csaj: számítógép állítja ki a számlát és az kiszámlázza az egy forintot is.
Nagyon hülye vagyok az informatikához de egy limitet még énis be tudok állítani...
Az összes ügyfélszolgálatra igaz hogy nagy a fejetlenség, az ott dolgozók sokszor azzal sincsennek tisztában amit végeznek egész nap.
=Ford Prefect= 2008.02.29. 12:54:11
=Ford Prefect= 2008.02.29. 12:56:44
Mi mindannyian egy gigantikus program része vagyunk, melynek célja, hogy megtalálja végső kérdést.
Akinek nem tetszik, forduljon az egerekhez...
acsa77 2008.02.29. 17:23:51
De van olyan díjcsomag, hogy 250, csak nem forgalmazzák már. Benne van az 5 millió oldalas sajtpapírban.
Ez az akciózom/emelem/áttérsz-ha-tudsz játék 1-2 évente lejátszódik.
Üzleti attól lett, hogy vállalat/vállalkozó is kérhette ezt a díjcsomagot.
Macskajajj 2008.03.01. 09:04:13
Hogy legyen valaki amásik oldalról is,ezért írok most.
Pannonos értékesítőként dolgozom.
-Volt szó a Pannon 250-rő.No ez valószínűlg egy régi csomag lehet,és igen,szokott a pannon útközben percdíjat változtatni,és nem értesítio az ügyfeleket(de a többi szolgáltató semm!).Nézni kell a honlapotm,il. érdeklődni kell az üzletben.
-A kötbér mindegyik szolgáltatónál már 50e. forint,de régebben 20e. volt.Mindenkire kiszámlázzák az 50e.-et,ha a hűség ideje alatt megszeged nemfizetéssel a szerződést!.Ez 3hónap kb.
-Még az 1 ft. tartozást is be kell fizetni,mivel ez is tartozásnak minősül!Volt olyan ügyfél,akik annyira nevetrtek ezen,h. elfelejtették befizetni,és csodálkoztak,mikor egyezer kikapcsolták őket,és rájukverték a kötbért!És a szaküzletben máég az 1 ft.-ot is be lehet fizetni,mivel nekünk azt az összeget kell átvenni,amit a gép bead!
-Feltöltőkártyás előfizetést elvileg bnem lehet venni,gyakorlatilag igen.
-Tényleg létezik a közös BAR -lista.De ha ezen szerepelsz,attól még vehetsz kártyás előfizetést bármelyik szolgáltatónál,csak előfizetést nem!
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.03.01. 15:13:56
Feltehetően a késedelmes fizetés említése az ügyfélszolgálaton egy egyszerű okra vezethető vissza: Ha valaki feketelistás, akkor feltételezik, hogy ez az oka, hiszen ez szokott lenni.
A hűségszerződést megszegve is listára lehet kerülni, akkor is, ha te szünteted meg az előfizetést, az ügyintéző ekkor is a szokott okra fog gyanakodni, hiszen ilyen eset ritka.
Ha nem vagy egy hűséges típus, nem valószínű, hogy betartanád a hűségszerződést, akkor valószínű, hogy nem éri meg neked kedvezményt adni, olcsó belépést, lehet magasabb díj, kedvezményekből való kizárás a megoldás: Vagy egy lebeszélhető kaució biztosíthatja, csinálsz annyi forgalmat, hogy megérje neked kedvezményt nyújtani.
judit74bp 2008.03.16. 03:46:59