Tékozló Homár

Bújócskázik a CIB netbankja

2008.03.04. 12:57 | jackyll | komment
Egyes híresztelések szerint még mindig nincs a helyzet magaslatán a CIB internetbankja, amióta fúzionált az Inter-Európával. Kimaradt a hardverbővítés vagymi?
A díjnyertes internetbank még mindig csúcsformában van. Hihetetlen, hogy hónapok óta nem bírnak vele mit kezdeni... de legalább elismerik, hogy fogalmuk sincs mi a baja. Ma 11-kor éppen ez volt a hibaüzenet.

Balázs

Igen sokadszori felháborodásomban írok amit a CIB Bank és Inter Európa Bank egyesülés során szenvedünk el. Nem az a legnagyobb probléma, hogy a pénztárnál egy ügyfél negyed órát kell, hogy várjon a központ aláírás azonításra amikor 10 vannak előtte, mert a többi sarkon  fordult, de nem is az hogy az alkalmazottak nem tudják kezelni a rendszert, hanem a működésképtelenség.

Cégünknek partner fantázianevű számlája volt az IEB-nél amit megörökölt a CIB-bank. Gondok  az egyesüléskor kezdődtek, amikor több napig nem lehetett internetes bankozáshoz elérni a bankot. Ez kb. 1 hétig tartott majd már minden 10 próbálkozásra sikerült belépni.

Később javult a helyzet ez az arány leesett 1.2-re eddig a hétig. Most 0/100 az arány. Időközben átváltottunk elektronikus számlacsomagra, aminél az internet utalás olcsóbb de a bankfióki elég drága, ezért ezt nem is akarjuk használni.

Ezeket elmondva az ügyfélszolgálaton mindig a szokásos majd a technikai kollégák megoldják...most sem tudjuk  használni a rendszert csak munkaidő után kb 17-órától.

Ha ez nem lett volna elég, rosszul számolja ki a Bank az árfolyamnyereség adót. Korábban volt egy kis árfolyamnyereségünk a tőzsdén, de volt EGIS részvényük ami decemberben bukóban állt, ezért az év utolsó kereskedési napján eladtuk majd visszavettük, hogy ezzel is csökkentsük a befizetendő adót. Kézhez kapva az múlt évi adóigazolást ez nem szerepelt rajta. Amikor kerestem a bankot azt mondták minden jó rajta, én rosszul tudom. Aztán a hosszú huzavona után elismerték a hibájukat és küldted egy módosított igazolás egy bocsánat nélkül mintha nekem lenne a dolgom ezt leellenőrizni. Ez minden múlt év utolsó napján kereskedő IEB-s magánszemélyt étintő hiba, ami esetleg több ezres is lehet nem kis adó túlfizetési kötelezettséggel.

Imre
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gonoszfóka 2008.03.04. 12:59:34

Talán nulladik.
Én még sose netbankoltam, egyszer kellett átutalnom pénzt nem bank nyitvatartási időben, megoldottam telebankkal. Sikeres vagyok-é? :-)

bizonytalan  2008.03.04. 13:05:09

mi a kurvaanyád spammolsz te köcsög? mindjárt lefényképezlek!

froccsos.extra.hu/120_mix.mp3

Gonoszfóka 2008.03.04. 13:05:30

Akkor így nem jó. Mert még első se voltam sose. Most hajthatok megint erre...

Pepin bácsi 2008.03.04. 13:07:20

tízben
áááá, inkább megyek vissza csöcsörészni (o)(o)

nikii 2008.03.04. 13:09:03

A CIB "netbankja" a leggagyibb amit valaha láttam. A Budapestbankos biztonságos és használható, miért nem azt használod???

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.04. 13:18:51

az ertéssel sincs semmi bajom. mindíg megy amikor akarom

köpőcsésze 2008.03.04. 13:26:39

Fura, én rendszeresen utalok a cib számlámról és sosem találkoztam ezzel az üzenettel. Mindig simán ment az utalás. Utoljára tegnap.
Hm. Vágja vki a fejemhez, hogy sikertelen é vagyok!

Geisha 2008.03.04. 13:36:09

Köpőcsésze, ha te igen, akkor biztos én is!
Szintén nem volt még problémám CIB netbankkal pedig évek óta használom...

NorbArt 2008.03.04. 13:39:30

Úgy látom az enyé az lső normális válasz...
Nekem 3 hónapig nem működött az internet bank. Majd meguntam és a végére jártam. 3 nap !!! 12 telefonhívás !!! 82 perc beszélgetési idő után sikerült. MEGOLDÁS: szólne kell a kedves műszaki kollegának segítség képpen hogy szedje le az összes klien progit, mindent ami csak rád vonatkozik, és telepítsen

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.03.04. 13:40:55

Van normális bank Magyarországon? Pepin bá, én meg inkább fenekezni megyek, hátha fogok valamit :P ( ) )

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.03.04. 13:42:09

Nézzenek oda, milyen fonnyadt kis gerezd lett az én életerősnek megformázott szép női fenekemnek :(

Ms. Sophie 2008.03.04. 13:42:22

Én is BB-s netbankot használok, és eddig még soha semmi gondom nem volt vele szerencsére - a kollégák napi szinten anyáznak azonban a gépük előtt, amikor utalni szeretnének a CIB-ről...

hófehérke (törölt) 2008.03.04. 13:52:12

Én régen OTP-s voltam, akkor ott volt szar a netbank. Most, hogy CIB-es lettem, most a CIB-nél is szar. Szóval nyugodtan fogjátok rám, úgy tűnik, minden bank szervere érzékeli, hogy az ügyfele lettem...

Mr Wallace 2008.03.04. 13:57:11

Nos, én azt hiszem az alkalmazottak tisztában vannak a rendszer kezelésével.
A baj ott kezdődik, hogy a cib nemrég lecserélte a pénztárrendszerét, lecserélte az aláírás ellenőrző rendszerét, ezen új rendszerek hajlamosak naponta többször is darabosra szállni akár a könyvelés közepette is. Bitang lassú és nehézkes az aláirásellenőrzés is ez is le-le szakadozik. Ráadásúl kész csoda ha a pénztárrendszer és az aláírásellenőrzés egyszerre működőképes. Így a pénztáros kénytelen kockás papíron könyvelgetni amit majd átvezet, ha úraindul a pénztárrendszer, természetesen közben az érkező ügyfeleket is ki kell szolgálnia + bekönyvelni az addig felgyülemlett tételeket + el kell viselni a sík ideg ügyfelek szidalmait, akik ugye teljesen jogosan idegesek hiszen már egy órája várnak a befizetésre + a fiókvezető b@szogatását aki hátulról az irodából telefonálgat előre, hogy "vajh miért gyűlik a sok sorszám?"(miért bmeg azé' mer' áll a tetves rendszer). Persze eközben sok millióval kénytelen zsonglőrködni és ha a napvégi zárásra(már ha működik a rendszer) nem stimmel a kassza akkor megszívta.

2008.03.04. 14:19:34

Mr Wallace Cib-es pénztáros sikeres ember nem lehet :P

rejszmatyi 2008.03.04. 14:24:12

Én Erstés vagyok, tehát sikeres ember vagyok..
Mellesleg, amikor működik/működött a CIB, az biztos, hogy a CIB oldala vót-e?

Sf68ns 2008.03.04. 14:28:31

Én de. netbankoltam szintén CIB-en és semmi gond nem volt, szoval csak ti vagytok sikertelenek....ehe

rejszmatyi 2008.03.04. 14:31:26

Mondom, tényleg CIB- es oldal volt- e az-e ? Szerintem, egy álbank vót az -e !

Siendor_ (törölt) 2008.03.04. 14:39:24

Érdekes nekem - az év eleji frissítési őrületen kívül - folyamatosan és jól működik... Vagy csak én próbálkozom jókor? :)

Zsirparaszt 2008.03.04. 14:52:58

Mostan is megyen, kipróbáltam. De év elején engem is rettenestesen szívatott.

2008.03.04. 14:53:53

Te próbálkozol jókor. Mondjuk ma úgy áll a mérleg, hogy 24 órából 22 ben jókor próbálkoznál :)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.03.04. 14:59:00

most megint leírom, hogy pszáf és adatvédelmi biztos szerint többször is a cibbel szemben mindig nekem volt/van/lesz igazam. mindezek ellenére szeretem a cib bankot. a cib netbankot is szeretem.

de azonnal otthagynám, ha picsa emesés reklámokat nyomnának. szégyellném én, az ügyfél.

mert nem értem ezt a reklámot az emesével. hogy nem rúgták még ki a fenébe???????? én a cibes, azt gondolom ettől, hogy ott csupa ilyen idióta dolgozik, mint az emese, és nekik ezt is lehet (elnézést az érintettektől, de hát ennek a reklámnak a picológiája rám ilyen hatással van)

=Ford Prefect= 2008.03.04. 15:31:20

Engem szopar 3 napja...
Talán az egerek...

Szelíd hangorkán 2008.03.04. 15:54:58

Hát ez nagyon nem olasz. :( A főnököm Cib-netbankról utalja a fizetéseket. E hónapban se lesz ötödikén fizetésem...

Loarea 2008.03.04. 15:55:38

Emesét nem lehet kirúgni, mert nem dolgozik ott.... csak egy állásinterjúra ment, és azóta is próbálkozik jobbnál jobb ötleteivel, hátha feveszik.... pedig mondják neki, hogy "emese most már indul a buszod"....
persze ettől függetlenül a reklám tényleg gáz, de inkább ez, mint a pénzkeletető :)

Geisha 2008.03.04. 16:04:54

:-) Én azt hittem, hogy Emesét még fel sem vették...

Szil-Ka 2008.03.04. 16:07:59

Én a múltkor még védtem a cibet (ex-ieb-esként), de most hogy se tegnap, se ma nem tudtam belépni a webbankjukba, kezdek nagyon ideges lenni rájuk mostmá.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.04. 16:45:46

Remélem legalább 50000 folyamatban lévő tranzakció közben szállt el a netbank. Ebben az esetben lenne két hétre Homár téma megint :)

Marhácska: Neked ebben a szar minőségű LG reklámban mi a jó (kétszer is linkelted 0 szó beírása mellett)?

2008.03.04. 17:29:42

ha 50000 tétel nem kerül elutalásra akkor, 50000 tétel kerül be a nem teljesült tételek közé, ahonnan nagyjából 10 kattintással újra lehet küldeni.
Persze ettől még lehet homár téma. Többször is előfordult már, hogy a levél beküldője volt a marha.

dr. Veér Farkas 2008.03.04. 17:39:50

Én évekig a CIB netbankját használtam, nagyon remekül működött (akkoriban nem véletlenül voltak évekig az év netes bankja).

Aztán tavaly elkezdtek baszakodni valamit, eleinte nem ment normálisan Operával, majd már Firefoxszal sem.
Szóvá tettem a CIB-nél.
Nem reagáltak, gondoltam, ha a rendszer nem megy, akkor megyek én.
Jelenleg K&H, kiváló, csak a kártyás megoldásuk kicsit nehézkes, mert mi van, ha nem otthonról akarok utalni.

Perillustris 2008.03.04. 17:51:50

Ez akkor (lenne) igazán kellemetlen, ha az ügyfél éppen át akar vezetni a netkártyájára jó magyar forintot, de nem tud, mert... Mert.

Szerencsére nekem sosem volt még problémám, pedig sűrűn használom.

gyz 2008.03.04. 17:55:26

firefox-szal már minden ok. Operával azonban jelenleg sem megy, és ha jól tudom, szarik is rá a CIB. Emiatt kell Firefoxot is tartani a gépemen. Vicc.

Ersténél van egy céges számlám, az ő netbankjuk mindig működik, csak bazi logikátlan és idegesítő a kezelése.

Az a szar az egészben, hogy a netet leszámítva a cib volt az első olyan bank, amelyikkel elégedett voltam/vagyok.

ikocka · http://kocka.blog.hu 2008.03.04. 18:14:26

Raiffeisennel is allandoan gondok voltak, peldaul T-Online-rol lassu, vagy peldaul taroljak a jelszot (szerintuk kodolva), mert kotelezoen meg kell X idonkent valtoztatni es egy alkalommal egyik regebbi jelszavamat irtam be, amire kidobta a rendszer, hogy mar hasznaltam. Irtam ufsz-nek es ok valaszoltak, hogy az utolso 10 jelszot taroljak az en biztonsagom erdekeben.

Robinzon Kurzor 2008.03.04. 18:23:51

Én hetente átlag 3x használom a CIB internetbankot, az év eleji paranormális jelenségek rendezése óta, tehát kb. január közepe óta mindig rendben volt.

Most is megy, jujj de jó, megint fizetett egy kedves ügyfél.

Robinzon Kurzor 2008.03.04. 18:28:03

doda,

Az ilyen rendszerek (már ha klutúráltan van tervezve) nem magát a jelszót, hanem annak egy egyirányban kódolt, gyakorlatilag visszaállíthatatlan transzformációját tárolják.

Amikor bejelentkezéskor beírod a jelszót, akkor azt is össze-vissza kódolják, és ha a kapott zűrzavar megegyezik az eltárolt zűrzavarral, akkor beeriszt.

Ugyanígy megy a jelszó megváltoztatáskor, csak akkor megnézi az előző tíz zűrzavart is.

Zenyatta Mondatta 2008.03.04. 18:55:10

Ráadásul azt, hogy december közepe óta teljesen kiszámíthatatlanul működik, természetesen nem raalizálták a havi netbankos számladíjban... Gondolom nem lenne pénz memóriabővítésre, ha esetleg elengedik a számladíjat az 50-60%-os rendelkezésreállás miatt.

Trouw 2008.03.04. 19:19:41

Én is CIB netbankos vagyok, elektronikus számlacsomaggal, megjegyzem, teljesen ingyen. Szerintem időnként egyszerűen túlterhelt a rendszer. Ennek az lehet az oka, hogy egyrészt a sok akcióval nőtt a lakossági ügyfélkör és az ieb-es fúzióval sok vállalkozás is CIB-es lett, ráadásul minden fronton elektronikus tranzakciók a legolcsóbbak (vagy akár ingyenesek). Nyilván mindenki ezt használja, és nyilván folyamatosan napközben. Sokan munkaidő alatt :) A januári nagy banzáj idején, este, mondjuk úgy 22 óra felé, egészen jól ment a rendszer. Apropó, február 15-e körül próbált valaki magyarorszag.hu-t nézni. Na, az is szép volt! Még belépni sem igazán lehetett! Szerintem ugyanaz a probléma - túlterheltség.

BOB 2008.03.04. 19:26:19

Nem nagyon ertem, miert bongeszofuggo a CIB internetbank, amikor a zegesz egy java applet. Max a bongeszo es a java plugin kozott lehetne gond, de az meg nem a CIB dolga hogy helyretegye.

MUHHAHA 2008.03.04. 19:45:55

Nekem soha semmi problémám nem volt a CIB netbankjával, pedig már évek óta használom. De mindenhol vannak lúzer júzerek. Balfasz banda MUHHHHAHAHAHAAAAA

2008.03.04. 19:49:22

A bank nem vállalt 100%-os rendelkezésre állást az ibankhoz (ami amúgy is díjmentes)
Papíron meg lehet adni a tranzakciókat, fiók nyitvatartásban, szóval a törvényi kötelezettségét teljesíti.
Nem látom miért kellene engednie a szlavezetési díjból.
Természetesen ha papíron adod meg, és nem ibankon, a tranzakciós jutalékban lévő különbözetet megreklamálhatod. Az jogos, és ha valóban szar volt a rendszer jóvá is írják.

Zenyatta Mondatta 2008.03.04. 20:06:50

azadeal 2008.03.04. 19:49:22

a céges ibank nem díjmentes, ezért kellene némi méltányosságot gyakorolniuk. Egyébként a leggagyibb ingyenes tárhelyszolgáltató is vállal általában 99%-os rendelkezésreállást (éves szinten 3.65 nap kiesés lehet), ezért is megaciki, hogy egy bank képtelen fél év alatt (ennyi idejük volt tavaly decemberig) összehozni egy normálisan működő infrastruktúrát, amelynek használatáért pénzt kérnek.

Tajparaszt 2008.03.04. 20:10:25

Persze hogy eltűnik!
Mert a CIB á CIA leány vállálátá.
Ázé végződik B-re:)

Dr. Stein (törölt) 2008.03.04. 21:14:05

"Megfelelő volt-e az egyesülés előkészítése?

Az egyesülés előkészítésébe és végrehajtásába mintegy 230 emberévnyi munkát fektettünk. Mind a tájékoztatásban, mind a felkészülésben maximális erőkkel dolgoztunk."

Akkor szarul dolgoztatok büdös bunkók 230 emberévig.

2008.03.04. 21:28:40

Nem fogom bemásolni a kondilistát sem. Regisztrációs díj valóban van, de az egyszeri. Az hogy használod a rendszert díjmentes.
Na ha tokent is használsz, akkor annak valóban lehet díja.
De ettől függetlenül, az aszf-ben meghatározottakat teljesíti a bank.
Méltányosságot meg gyakorol, csak kérni kell.
Most csak gondolj bele: az ügyfeleknek nagy százaléka már lemorzsolódott. A maradék 90%-a nem találkozik semmi problémával. Elenyészően vagytok, akik azon problémáznak, hogy nem elérhető a rendszer. Képzelj el egy központi jóváírást, ami után megint elárasztják majd az ügyfelek a bankot, mert nem értik miért kapták. Te meg megint szívsz, hogy nem szolgálnak ki.

2008.03.04. 21:30:25

nagy = passz, de van

Zenyatta Mondatta 2008.03.04. 21:40:07

azadeal 2008.03.04. 21:28:40

Nem mintha vitatkozni akarnék, de az elektronikus számlavezetési szolgáltatásnak díja van önmagában is, mindenféle extra nélkül. Évek óta jön a havi kivonat, rajta annak a havidíjával. Természetesen meg tudom különböztetni a tranzakciós/minden egyéb díjakat a fix havidíjtól.
Egyébként érdemes végignézni korábbi (dec vége, jan elejei) posztokat itt a Homáron, nem egyedi volt a probléma. Nyilván, akinek magánszámlája van, és havonta egyzsre várja, hogy rákönyvelődjön a számlájára a fizetése, annak nem volt feltűnő a szolgltatáskimaradás, viszont aki napi rendszerességgel használja, annak meglehetősen bosszantó, hogy pl. decemberi fizetéseket január 7-én utaltuk. Persze el lehet menni a pár 10 km-re lévő bankfiókba, de ha az ember valamiért fizet, akkor elvárhatja, hogy nem kell plusz saját költégen bankba menni, kézzel átutalni, stb.
Ez sokkal inkább elvi kérdés, mint anyagi...

mlle (törölt) 2008.03.04. 21:48:30

Most sem működik, sem a telepítős, sem az ideiglenes rendszer, hurrá! Mi is ieb-esek voltunk, kis, gyors rugalmas bank volt. Most szívunk mint az a bizonyos...
Kipróbáltam az erstét, ott is hibaüzenet fogadott. De virtuálisan van pénzünk.

ikocka · http://kocka.blog.hu 2008.03.04. 22:18:49

Robinzon Kurzor, igen, remeljuk, hogy igy is van, mert szep az elmelet, es a gyakorlat meg egy masik dolog.

Bit Rot 2008.03.05. 00:32:56

OTP bank:
Havi zárlati díj: 270 Ft
Internetbank: +90 Ft
(fejből erre emlékszem.)

Fel is mondtam.

bitlisz 2008.03.05. 08:38:46

A Raifeissennél semmi nem lehet lassúbb (most nem a netbankról beszélek, hanem a hagyományosról).

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.03.05. 10:06:50

K.va életbe, ezért nem tudtak fizetést utalni nekem...:(

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.03.05. 10:07:51

Szelíd hangorkán 2008.03.04. 15:54:58
átérzem szenvedésed...

Jeno1 2008.03.05. 11:07:30

doda:

Higyjél nekem, tényleg csak a jelszó hashét tárolják... :P

larichs 2008.03.05. 23:05:57

Smafu. Nekem idén semmi bajom nem volt még az internetbankukkal.

nobby 2008.03.06. 11:45:38

Én is ex IEB ügyfél volnék...

Mondjuk nálam nem a rendszer leállások okozták a problémát, hanem hogy a CIB-es netbank simán elfogad jelszóváltoztatáskor hosszabb passwordöket is, mint a megengedett max. 14.
Aztán meg nem enged be az új jelszóval, csak ha az első 14 karaktert írod be...

Jó, én is hülye vagyok, hogy nem számoltam le a bötűket, de jártam már olyan helyen, ahol ezt megtette helyettem a gép...

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.03.06. 15:05:46

Az a szitu, hogy a cibnel nagy gazok vannak, bar ezt ti is tudjatok. :) Igy minden fejlesztes le lett allitva, es addig nincsen elesites, amig a meglevo rendszert nem tudjak stabilizalni.

a jopofa ebben az, hogy ketfele megoldasuk van ilyen vesz esetere:

1. kitesznek egy statikus oldalt, hogy nem uzemel. ez egy sima html, amit fent is lathatunk.

2. a userek egyideju belepeset 1 azaz EGY fore limitaljak. :)))

szoval van itt netbank, csak kicsi az atereszto kepessegge. :)

fm! 2008.03.11. 10:59:58

Nekem 4 éve semmi gondom a CIB bankkal, az év elején tényleg elég használhatatlan volt a netbank, de azóta semmi baja. Mondjuk én original CIB-es vagyok. :)

fospunpa 2008.03.12. 12:50:50

fm: akkor kb. te nem használod a bankot. Ugyanis JELENLEG IS ROSSZ. A kurva anyjukat.

2008.03.12, 12:50:

"Tájékoztatás a CIB Internet Bank elérhetőségéről Ezúton tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy a CIB Internet Bank szolgáltatásunk - előre nem látható technikai okból - jelenleg nem elérhető.

A felmerült hiba elhárításán szakembereink dolgoznak.

Megértésüket és türelmüket köszönjük."

Ja, és TEGNAP is rossz volt.

kundh 2012.10.08. 23:26:49

A leggagyibb netbank a Pátria Takaréké!!!
Olyan érzés NetBankolni náluk, mintha a notebookomhoz egy Erika írógép klaviatúrája lenne applikálva...
süti beállítások módosítása