Tékozló Homár

Sarkakat eszik a láthatatlan cipész

2008.03.10. 10:26 | jackyll | 43 komment
C.B. azt hitte, fittyet hányhat a globális gazdasági világégésre és cipésznél próbálkozott. Vesztére. Hiába érezte a veszélyt, amikor alászállt a setét pincébe, nem tudta hova tenni a villogó piros transzcendens POZOR-feliratot:
Tavaly, lévén carriebradshawsan cípőmániás, a nyár végeztével elvittem a nyári cipellőimet a cipészhez. Mivel időközben lényegesen elfoglaltabb lettem, mint korábban, rákényszerültem, hogy a fantasztikus, ámde nem vásárlóbarát nyitvatartással működő kedvenc cipészbácsim helyett egy másik cipészhez vigyem. Már az elején gyanút kellett volna fognom, mikoris a 18h-ig tartó nyitvatartás tábla mellett besétálva (na jó, leereszkedve a pincébe) a hölgy közölte, hogy a cipész csak 17,30h-ig tart nyitva (???), de ő átveszi a férje (a cipész) helyett.

Megkaptam az kis cédulámat, és vissza is mentem néhány nap múlva. Ismét csak a feleség volt a boltban, de már rutinosan kértem, engedje meg, hogy fizessek és elvigyem a cipőimet. Kellett egy kis rábeszélés. Miután megegyeztünk, röpke 10-15 perc alatt meg is talált egy párat a leadott négyből. A cipőt csupán sarkaltatni szerettem volna, de ezzel egyetemben sikerült a teljes sarkát tönkretenniük.

Mikor ezt jeleztem, a hölgy közölte, hogy nem, azt én tettem tönkre. Az sem hatotta meg, hogy megmutattam a vágásnyomokat, mely egyértelműen abból adódott, hogy a ráillesztett műanyag sarkot a cipő sarkával együtt sikerült levágniuk. Kértem, hogy javítsák meg. Erre ő kb. egy méterről szép ívesen visszahelyezte a polcra. Nehezen bár, de a többi cipőm is megkerült, mondanom sem kell, hogy ugyanilyen állapotban. A tűsarkúnál megjegyezte, hogy én járok benne rosszul. Mondtam, hogy a kritikus helyeken (pl. metró mozgólépcső) még arra is ügyelek, hogy ne lépjek rá. Erre azt válaszolta, hogy minek nekem sarkaltatás, ha folyton lábujjhegyen járok. Azt hiszem itt telt be a pohár. Kértem, hogy a korábban visszadobott szandálomat is keresse elő, hogy mindet azonnal elvihessem. Személyes sértésnek vette. Továbbá természetesen a teljes javítási díjat meg kellett fizetnem.
 
Elvetemült módon levelet címeztem a fogyasztóvédelemnek, blokkot, leírást mellékelve. Válaszuk lesújtó volt, ezen a problémán csak peres eljárás segíthet.
 
Mindenesetre, aki jót akar magának, ne menjen a Podmaniczky utcai Flekk Kkt-hoz!
Talán sosem tudjuk meg, hogy a hölgy a pincében dimenziókaput őriz, és a démonokat cipőtalpsorjával engeszteli, vagy egy gigantikus kandikamera-gyűjteményre gyúr, amivel hamarosan átveheti a hatalmat a YouTube-felett.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

luro 2008.03.10. 10:29:05

első, de legalább első pár?

ajjj 2008.03.10. 10:32:16

"...díjat meg kellett fizetnem..."

:)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.10. 10:33:25

Egy házaspár a padlást takarítja, amikor találnak egy 10 évvel korábbi cipőjavításról szóló cédulát. Próbálnak visszaemlékezni, melyikük vitte javíttatni a cipőjét.
- Mit gondolsz, megvan még az a cipő? - kérdezi a férj.
- Nem tudom, talán utána kellene járni.
A férj autóba ül, elmegy a cipészhez, és bemutatja a cédulát. A cipész hátramegy a műhelybe, kis idő múlva üres kézzel jön vissza:
- Sajnos, csak csütörtökre lesz kész.

Kájzerszóze 2008.03.10. 10:35:45

szép az a csokicipő a képen.....

cipészhez csak olyanhoz menj, akit ismersz ezer éve...

=Ford Prefect= 2008.03.10. 10:37:22

Van nálunk egy cipész scrác Cegléden - a piacon van egy kis üzlete.
Mindenkinek ajánlom, gyorsan és jól dolgozik, és olyan olcsón, hogy nekem ég a pofám, így mindíg bőséges borravalót adok.
A Merell cipőmön 7 hónap után elszakadt fűzőbujtatókat (4 db) úgy megcsinálta, hogy jobb lett mint volt. Komolyan. Mindezt 600 Ft-ért...

Secnir 2008.03.10. 10:49:14

"C.B. azt hitte, fittyet hányhat"
balatoni romlott fitty esetén igen.
ha vonatfittyet próbál meg, akkor is rosszul járhat...

Secnir 2008.03.10. 10:51:08

"Mindenesetre, aki jót akar magának, ne menjen a Podmaniczky utcai Flekk Kkt-hoz!"
itt a mi kisvárosunkban nincs is Podmaniczky utca. akkor hová ne menjek?

rejszmatyi 2008.03.10. 10:58:10

úgy látom, hogy a számozós hozzászólások töröltetik..muhaaaa

szkaccsotjeggel 2008.03.10. 11:12:20

ugyaniJen AF1 -em van mint a képen.
csak fehérben és nem csokibol.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2008.03.10. 11:18:58

Jobban jártál volna baccpapuccsal.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.10. 11:31:36

tucatnyiadik hozzászlás.
és mivel nem számos maradhat :)

volga 2008.03.10. 11:37:28

A Batz papucs már gyárilag enyhén karcos.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.03.10. 11:37:57

Nincs is cipész, elhunyt - a felesége meg felveszi a nyugdíját, és azért van a pincében, mert ott nem kell hűteni a tetemet, szépen mumifikálódik. Dolgozni meg nem kell, csak a látszatot tartja fenn.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2008.03.10. 11:48:35

Én úgy értettem, hogy baccpapuccsal elcsapkod a szar a kedves cipészfeleség mellén, utána esetleg még féltéglát göngyöl bele, és úgy is. Sarok tényleg nem kell rá.

cirrmurr 2008.03.10. 12:03:25

Molotov koktél bele ej a pincéba azt' csók!

Victoare · http://victoare.blogspot.com/ 2008.03.10. 12:05:22

Elkérni az összes cipőt szemrevételezésügyileg, aztán be egy zacskóba és elindulni. aztán ha megkérdezni, hogy hol a pénz akkor a reklámból is ismert "blokkot kaptál? nem?" hangsúllyal:
"Milyen cipők? Aláírtam valamit? nem? akkor sajnos nem emlékszem" :)

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.03.10. 12:36:34

:) Azt hiszem megnézem ezt a feleséget és szép ívesen bebaszom a pincébe a bakancsomat, rajta egy cetlivel, hogy nyald fényesre holnapig.

The Good Boy 2008.03.10. 12:37:12

A naiv ügyfél még jól is járt...
Anno,mikor pici lányom még valóban pici volt (és még senki nem volt széles e világon, akinek odaadhattuk volna a már nem használt dolgait) a kinőtt babruhák és játékok (pl. bébitaxi) közül párat beadtunk egy baba(ruha)bizományiba.
Pár hét múlva mikor visszamentünk, akkor már 1-2 dolgot el is adtak, amiért cserébe megkaptuk az aktuális pénzt. Néhány hét múlva ismét arra jártunk, és észleltük, hogy a bolt zárva, ajtóban cédula egy cimmel, hogy a beadott dolgokat melyik üzletben lehet átvenni. Elmentünk oda, ahol a kedves eladó csupán egy dolgot talált meg a beadottak közül, de mondta, hogy lehet, hogy a többi még nem lett átszállitva hozzájuk, nézzünk be pár nap múlva, addig hátha eladják egy részüket. Pár hét múlva már ez az üzlet is zárva volt, de már cédula sem volt, hogy hol lehet átvenni a dolgainkat.
Azóta rászoruló gyerekeknek ajándékozzuk el a gyerekholmikat, illetve az azóta megszületet rokon gyerekeknek.

Rák Attantam 2008.03.10. 12:53:11

Áháá! Értem! Szóval ha pénzügyi nehézségeid közepette jön a gyerek, nyiss egy babaruha-bizományit. Ha összegyűlt a kelengye, akkor "ZÁRVA"-tábla kitesz és kész.

Ezt ugyanígy el lehet játszani műszaki cikkel, autóval stb.
Nyitás után úgy 2-3 heted biztos van bekapni valami érdekes-értékes dolgot. De lehet, hogy utána se jönnek még a hivatalos szervek... :)

The Good Boy 2008.03.10. 13:20:17

T. Rák!

Nincs pénzügyi nehézség (szerencsére) :), csak voltak olyan dolgok, amiket nem akart örizgetni az ember fia és odaadni sem volt akkor még kinek. A kidobás helyett volt jó ez a lehetőség. Egyébként egy kisebb szekrény tele van pl. Nike, Adidas, Puma stb. cipőkkel, polókkal és egyéb ruhákkal, 18-as lábmérettől, iletve kb. 62-es ruhamérettől, amiktől sajnáltunk megválni, mert majd öreg korunkban jó lesz elővenni őket és akkor jönnek elő az emlékek:)
De akkor én is pont azt gondoltam, ha nem leszek sikeres ember,akkor nyitok egy ékszer-műszaki bizományit, lehetőleg fiktiv cégnévre, aztán egy hónap múlva majd jól felszámolom magamat... :)
Nem az érték volt fájó, hanem a módszer!

Tibeerius 2008.03.10. 13:24:20

Vigyetek az emliett "mester"-ekhez bakancsot javittatni termeszetesen a problemat ugy ismertessetek hogy meg, a labbeli a labatokon van.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.10. 14:38:06

Idegen cipészhez nem szabad menni, de érvényes ez minden ,,kismaszekra", ha ajánlották csak akkor.Nekem is van egy kedvenc cipészem, ma már nem éppen olcsó, de a munkája olyan hogy azt hiszed kicserélte újra.A cipész ma már magyarországon nem az a szakma ami volt.

keke80 2008.03.10. 14:42:58

Flexsnake: a cipész sajnos egy kihalóban lévö faj. A MisterMinitek kiölnek minden jólelkü szorgalmas cipészlegényt, mer annál occsóbban nem tud dolgozni ugysenem. Ez sajna a mai rohanó világgal együtt járó népbetegségek egyike. VIszont az elszomorító, hogy ez nem csak ezen szakmára vonatkozik, hanem minden egyéb kézmüves dologra. Hol hallottál utoljára egy szabóról, varrónöröl, szobafestö-mázolóról, ..., ..., ...

Harpagon 2008.03.10. 14:57:30

Nna az ilyen tetves büdös parasztok járatják le a kisüzleteket!Felgyújatni,sóval beszántani!

volga 2008.03.10. 15:27:39

"Én úgy értettem, hogy baccpapuccsal elcsapkod a szar a kedves cipészfeleség mellén, utána esetleg még féltéglát göngyöl bele, és úgy is. Sarok tényleg nem kell rá."


Szarcsapkodáshoz kizárólag a PALMA papucsot tudom jószívvel ajánlani.

Kardics 2008.03.10. 16:43:57

Nem ,nem, a szarcsapkodás csakis ágyszéle deszkával éri el a kivánt hatást :)

Szumi 2008.03.10. 18:46:53

fordperfect:

4 ringli 600-ért olcsó?

Condottiere 2008.03.10. 18:49:11

Még ha lejárt szöveg, én akkro is azt mondom, aki szandált hord az sikeres ember nem lehet, ha jobban bele gondolsz, tényleg így van!

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.10. 19:17:34

keke80 2008.03.10. 14:42:58
,,A MisterMinitek kiölnek minden jólelkü szorgalmas cipészlegényt, mer annál occsóbban nem tud dolgozni ugysenem. Ez sajna a mai rohanó világgal együtt járó népbetegségek egyike. VIszont az elszomorító, hogy ez nem csak ezen szakmára vonatkozik, hanem minden egyéb kézmüves dologra. Hol hallottál utoljára egy szabóról, varrónöröl, szobafestö-mázolóról, ..., ..., ... "
Egyik szakmám festő, hallok róluk.Míg egy festéssel otthon megprobálkozik az ember addig nem biztos hogy nekiáll talpalni is cipőt.Jó meg franko a misztermiki csak kulcsmásoláson kivül mást nem csináltatnék velük.Az occsó kinai cipő mellett mamár nem akkora a cipészek forgalma mint régen.A jó munkáhóz idő kell, én továbbra is inkább kismaszek cipészhez megyek.Persze egyre kevésbéá van rá szükség az eldobható cipők meg az életfogytig garancia miatt...
Maertenst nem hord az ember cipészhez :D

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.10. 19:20:35

Egy postot megérne az ostyatalpu cipő is.Sporolnak az anyaggal és pár nap alatt minden cipő talpa beszakad alattam, pedig szerintem a 80kilot birnia kellene.És jópár ember mondta már nekem hogy náluk is ez van.Ha nem válik el a talpa, nem szakad széjjel akkor 1-2hét alatt beszakad a talpa és olyan mintha foson járna az ember.Ilyen nem fordult elő a tiszacipős időgben, akkor még a puma is minőség volt.Ma van ezer márka ezerféle fosra varva.

Condottiere 2008.03.10. 19:25:07

Flexsnake,

Nos a Martensszel kapcsolatban ki kell, hogy ábrándítsalak. az első martensem, valóban közel 6 évig hzúzta, úgy hogy kapott rendesen a szerncsétlen, ám jellemző, hogy amikor meghalt, akkro is a bélés mondta fel a szolgálatot az acélbetét belső oldalán. Ám 2 évvel ezelőtt vettem egy másikat, ami már Kínában készült, na az egy év az egy pár bakancson összesen 5 luk keletkezett. Mindkettőnek kilukadt pl a sarok fölöti része (!). Havernak detto 2 évig bírta csak a kínai martens, de akkro már olyan volt mint, amivel bepipázott rozsomákok játszadoztak. Egy bakancsokkal foglalkozó ürge mondta, hogy eleve így tervezeik már a kínai martenst, hogy szétrohadjon.

Mylady 2008.03.10. 21:48:18

Én Josef Seibel márkájú cipellőt vettem 2 éve. Azt hiszem, soha többet nem teszek ilyet.

Téli, bakancsszerű fekete cipő, mindennapi használatra szántam. 17 ezerért. (3 hétig gondolodtam megvegyem-e, mert soha ennyit nem adtam még egy egyszerű cipőért, még az elegáns magassarkú csizmáim is olcsóbbak voltak. Jobban is bírják a strapát.)

Villámgyorsan kiderült, hogy annak ellenére, hogy téli, nem bírja a vizet. Valami brutális módon beázik.
Konkrétan olyan a talpa, mint a szivacs. Kb. 5 lépés elég a frissen felmosott (csak nedves) folyosón, hogy átnedvesedjen a zoknim.

Ráadásul miután a talpa teleszívta magát, a felsőrész is szépen átázik. Másnap mindig vastag fehér csík jelzi a cipőn, meddig ért a víz. Többnyire bokáig.

Szóval soha, soha ne vegyetek Josef Seibel cipőt!!!

Mylady 2008.03.10. 21:50:47

Ja, és akkoriban még az volt ráírva a dobozra, hogy "mérsékelten vízálló". Azóta mindig megnézem a boltokban, az összes dobozon át van satírozva és (jobb esetben) rá van ragasztva egy címke, hogy "nem vízálló".

LyukasBogrács 2008.03.11. 00:44:58

Itt Dublin-ban nincs is Podmaniczky Street.

Egyébként mivel vágták le a sarkát? Megmondom: Felkken-Dekker-rel!

LyukasBogrács 2008.03.11. 00:55:57

Nekem abból van elegem, hogy amikor a cipőtalp kezd elválni a felsőrésztől.
Mindegyiknek műanyag a talpa, a felsőrész meg egyszerűen rá van ragasztva.

Egyetlen jó megoldás létezik, én is arra spórolok. Méretre kell csináltatni a cipőt, bőr talppal, hozzávarrott felsővel. Nem olcsó, de húsz, harminc évig nem lesz vele gond.

ZmanUK 2008.03.11. 10:45:53

Mylady,

Ugyanigy jartam a Josef Seibel cipommel. Szerintem ugyanazt vettuk :-). Tudod mi volt a Humanic valasza? Hogy szaraz hidegre valo cipo. Mert barmi nedvesseg eri, akkor beazik. En meg nem ertettem hogy miert keszitenek, magasszaru, belul belelt teli ferficipot, ha egyaltalan nem birja a nedvesseget ... :-)

soha tobbet...

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.11. 18:08:51

Nekem nem kinai Maertens van hanem még a régi fazon amit motorosoknak készítettek félmagas szárú és 3,5kiló :D Ezzel csak egy kis átalakítást kellett csionálni, szárt leszedni, de jó, csak nem hordom mert felér egy fitnes-hétvégével ha benne gyalogolsz.amugy minden jó rajta, nem kopott ki a bélés, a sarkánál gyárilag meg van erősítve.A sarok minden cipőnél kényes rész, az törik be, kopik ki, lukad.

Tilcsák Bea (törölt) 2008.03.11. 21:15:44

vegyetek a 22-es csapdájában acélbetétes, olajálló repülős bakancsot 17-ért.

igaz, ezen nincs divatos címke-

Mylady 2008.03.11. 22:59:13

Zlot, sorstársam! :)
Én azt kaptam, hogy rajta van, hogy "nem vízálló". Ja, hogy az enyémen nincs? Biztos leszedtem.
És tényleg, azóta minden dobozon át van satírozva, hogy "mérsékelten vízálló"

Pedig kinézetre tetszenek azok a cipők. De még nyárra sem veszek olyat, ami ilyen szinten átázik.
Télen meg különösen kellemes órákon át bokáig jeges vízben tapicskolni...

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.12. 15:06:20

A műanyag strandpapucs praktikus viselet csak alá kell öltözni :D
süti beállítások módosítása