Először is, tudom, hogy nem vagyok sikeres ember, mert többek között az OTP Bank ügyfeleként tényleg nem lehetek az. Az utóbbi hetek-hónapok eseményei alapján úgy érzem, az OTP mindent meg is tesz azért, hogy ezt bebizonyítsa.
A történet lényegében a következő:
Körülbelül egy hónappal ezelőtt rá kellett ébrednem, hogy a korábbi LAES számlám (lakossági folyószámla + web-kártya számla + megtakarításai számla) konstrukció már nem szerepel a bank portfóliójában. A régi ügyfelek még igénybe vehetik havi 1300 forintért, azonban van egy új LANE elnevezésű konstrukció havi 600 forintért, ami lényegében csak annyiban különbözik a LAES-től, hogy nem jár hozzá megtakarítási számla, amit addig sem használtam, mert ugye nem vagyok sikeres.
Kisebb egyeztetések után (mivel a barátnőmmel közös a számla, mint kiderült mindketten kellünk a szerződésmódosításhoz, és egymástól 50km-re dolgozunk, eltérő munkarendben) be is fáradtunk egy OTP-fiókba, ahol végül is csak annyi történt, hogy rögzítették a kérésünket, mert az ügyintéző aznap már „úgysem tudja kinyomatatni a szerződést”, így megkérdezte, hogy mikor tudunk együtt bejönni legközelebb, mert addigra összekészít mindent, hogy csak aláírnunk kelljen.
A történet eddig még kellemesnek is mondható, mert a megbeszélt időpontban bementünk az OTP-be, és sorban állás nélkül írhattunk is alá. És azt hivém, ez így jó.
Röviden: mégsem jó…
Történt ugyanis, hogy a számlaszerződés módosítás idején kaptam új bankkártyát, és a hozzá tartozó virtuális web-kártyából is újat kaptam. Egyébként megmagyarázná valaki, hogy a teljesen üres karton alapú web-kártya, amire nekem kell ráírni filctollal a kártyaszámot miért is van biztonsági borítékban? Na mindegy, vissza az eredeti témához. Szóval kiderült, hogy a LAES-LANE váltással egy időben eltűnt a web-kártya számlám, rajta lévő közel kétezer forinttal (ennyi maradt az utolsó vásárlás után). És itt nem a kétezer forinton van a hangsúly, hanem azon, hogy az OTPdirekt szolgáltatásán keresztül nem látom a számlát, így arra nem tudok pénzt utalni a vásárláshoz, illetve nem tudom onnan visszautalni a pénzt a számlámra.
A fenti problémát megpróbáltam személyesen is elmagyarázni a lakóhelyemen lévő OTP fiókban, de ott hosszas tanakodás, fontosnak tűnő másik kolléga (főnök?) odahívása, a banki terminál fél órás közös bűvölése után sem tudtak megoldást a problémámra. A végén eljutottunk odáig, hogy látják, megvan a számla, de nem tudják beállítani, hogy én is láthassam. Ekkor kértem meg őket, hogy oké, én most elmegyek, majd hívjanak fel, ha megoldották a problémámat.
Eltelt pár hét… Na, azóta is hívnak.
Ma este úgy döntöttem, megpróbálkozom az OTP direkt telefonos ügyfélszolgálatát is értesíteni az én kis problémámról.
Röviden: nem kellett volna.
A probléma felvázolását követően (szóról-szóra elmondtam a fentieket), többszöri várakozás és közel 15 perces küzdelem után eljutottam oda, hogy az ügyintéző felajánlotta, hogy a problémám miatt fáradjak be egy bankfiókba, mert most már ugyan ő és a bankkártyások is látják a számlámat, csak azt nem tudják, hogy én miért nem láthatom azt. Itt ismételten jeleztem, hogy már voltam fiókban és nem vagyok hajlandó feleslegesen bemenni, kértem hogy rögzítsék a reklamációmat (ezt egyszer már felajánlotta, de aztán inkább mégis várakoztatott és kérte, hogy inkább menjek be egy fiókba).
Reklamálok, kivizsgálják, megoldják, értesítenek. Azt hivém, ez így jó.
Röviden: nem jó…
Az ügyintéző ugyanis elkezdte felvenni az adataimat a reklamáció rögzítéséhez (persze minden adat, amit kért – név, lakcím, mobiltelefonszám – a bank rendelkezésére áll), majd amikor eljutottunk ide közölte, hogy elnézést kér, de épp most van a váltás, és ilyenkor leállítják a rendszert, így nem tudja felvenni a reklamációmat. Közölte, hogy körülbelül 20 perc múlva újra telefonálnom kellene, és akkor felveszik a reklamációmat. Én visszahívást kértem, amire azt a választ kaptam, hogy nincs kimenő vonaluk, így marad, hogy telefonáljak újra.
Na ennél a pontnál adtam fel, és megköszöntem a nagy semmit, majd letettem a kagylót.
A beszélgetésnek voltak még olyan aspektusai, amikre most nem térnék ki (például miért árgus szemekkel bámulnom a banki hirdetményeket, hogy megtudjam, hogy van olcsóbb konstrukció is számomra; miért nem lehet számlavezető fiókot váltani számla-szám változás nélkül, vagy ha mégis lehet, akkor a vidéki bankfiók, ahova járok ezt miért tagadja le; stb.), mert az ügy szempontjából lényegtelenek, de őrülten sajnálom, hogy a telefonomon lévő hívásrögzítő program és a DTMF kódok tárcsázása nem fér össze (lefagy a telefon tőle), mert így ki kellett kapcsolnom és nem tudom linkelni a hangfelvételt.
Most egy időre feladtam a dolgot, majd ha legközelebb kellően nyugodtnak és unalmasnak érzem majd az életemet, majd bemegyek egy OTP bankfiókba. Elviszem majd magammal ennek a levélnek, és a (remélhetőleg megjelenő) post összes hozzászólásának kinyomtatott és bekötött verzióját (remélem telefonkönyv vastagságú lesz), amit az ügyintézés végeredményétől függően elküldök a PSZÁF-nak, vagy beverek vele pár orrot, vagy egyszerűen csak behajítom az ablakukon!
Ja, és a végeredménytől függetlenül nem tudom elhagyni az OTP-t, mert három lakáshitelt vettem fel náluk (mert faházra más bank nem akart adni), mely szerződésekben benne van, hogy azonnal semmissé válik a hitel-megállapodás, ha megszüntetem a számlámat! Ez van, na meg az atombomba…
Üdv,
Sanyci
(Egy nem túl sikeres ember)
Egy sikertelen ember az OTP-ben
Sanyci faházban lakik, és az élet apró banktechnikai döfésekkel próbálja kicsinálni. Zavar támadt a rendszerben, és hősünk nem látta a számlaszámát. Egyszerű probléma, hamar meg lehet oldani, gondolta, aztán a végére az orrbeverésről való álmodozásig jutott. Mielőtt olvasónk leszakítaná valamelyik fiókvezető orrporcát, közreadjuk t9rténetét, hátha az enyhíti a fájdalmait. A sztori hosszú, de Önnel is megtörténhet, sőt, jó eséllyel már meg is történt.
amc 2008.03.12. 01:10:05
amc 2008.03.12. 01:14:09
Túl sok időbe telne, gondolom.
Mr.Brooks 2008.03.12. 02:39:10
Mr.Brooks 2008.03.12. 02:40:14
hófehérke (törölt) 2008.03.12. 03:21:24
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.12. 03:48:13
en holnap se
emmyit Vician se beszelt, mikor a vizmertek nem volt eppen vizmertekben
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.12. 03:49:59
mert konnyen leeg
meg mobilizalhato
gondolom
a 7 torpe:)
Ziebi 2008.03.12. 06:50:05
Én így intéztem el : bementem , mondtam szüntessék meg a számlát, rajta lévő pénzt utalják ide meg ide, és felejtsenek el.
És csodák csodája: pénz átutalva, számla megszűnt, és már szinte elfelejtettem hogy ismertem valaha az OTP-t :)
Sikeres vagyok-e, vagy csak szerencsés?:)
tusi74 2008.03.12. 06:52:04
Nem kell új kártya semmi, mi ott lepróbáltuk, minden működik az elektronikus kártyával és webkártyával.
Rá Dios 2008.03.12. 06:58:26
puncipöcögtető 2008.03.12. 06:58:46
Rá Dios 2008.03.12. 06:59:26
Hogy a fiókban miért nem tudják? Istenem, a továbbképzésről hiányoztak :-)
tusi74 2008.03.12. 07:13:10
Taurusz 2008.03.12. 07:21:18
demizson bobby 2008.03.12. 07:58:24
Itt sem lehet másképpen, ergo az ügyfél problémája sosem lesz megoldva,ha ilyen türelmes.
Dr Kangörény 2008.03.12. 08:04:36
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.12. 08:21:24
odp? nem lyó az. inkább mária győrből.
S***ci 2008.03.12. 08:25:35
Köszönöm a tanácsokat, de azzal kezdtem, hogy megpróbáltam a webes felületen elintézni. De ott NEM látszik a web-kártya számla, így nem is tudom bevonni (kipipálni). A fiókben sem tudták, a telefonos ügyintéző se tudta...
Már arra gyanakszom, hogy direkt nekem találták ki ezt a fícsört...
hófehérke:
"Faházra más bank nem ad hitelt? És miért nem?"
Mert a K&H pl. a becsült ár 70%-ának a 80%-ára ad hitelt, és az értékbecslőjük a piaci érték 60%-ára becsüli fel.
Na ézért.
simon1 2008.03.12. 08:29:10
Zsirparaszt 2008.03.12. 08:32:35
betépett felhasználó 2008.03.12. 09:02:36
utalom az ilyen posztokat.
el sem olvasom
ezt se!
Fairy Girl 2008.03.12. 09:08:52
:))))
Na mindegy, kár azért a lakáshitelért, Sanyci, hasonló elektronikusról netes számlacsomagra váltási mizéria talált meg engem is tavaly, nem igazán tudlak biztatni, nekem 2007. szeptemberétől egészen december 29-ig tartott, mire meg bírtam szüntetni a számlámat (az első pár hét a rendszernek az ő megbűvölési kísérletezésével, meg ilyesmikkel telt, de utána már nem kértem semmit, csak hogy szűnjön meg ez az egész). Azóta boldog unikredites vagyok, gondolom az se tökéletes, de az OTP-hez képest tiszta felüdülés.
pizsama 2008.03.12. 09:30:28
gumby 2008.03.12. 09:31:42
már itt sejtettem, hogy az fog következni,hogy naiv ügyfélnek halvány lila fingja nincs arról mit használ és az hogyan működik. egy kis olvasgatással megspórolta volna magának a sok ügyintézést,idegeskedést és homározást de ezt nem tette meg, inkább letudja egy rohattótépézéssel.
kiváncsi leszek, ha letolja a három lakáshitelt és átmegy egy másik bankhoz, akkor mit fog ide beírni.
addig is: "nem vagyok én jogász, hogy olvasgassak!!!"
gelsystem 2008.03.12. 10:22:35
.
ez teccik:):):):):
tehát egy 20 gurigás piaci értékű ház:
20.000.000.- 60%a
12.000.000.- 70%a
8.400.000.- 80%a
6.720.000.-.............de csak, ha YOl értelmezem
.
köcsög banda
Tajparaszt 2008.03.12. 10:29:42
Elolvastam és indoklás nélkül is lemondhatják. Aztán szereztem kezest és 4 hónap telt el és azt mondták:
-Nem.
Azért jó lett volna nem levegőnek nézni, de mindegy. Meg is szüntettem a számlámat. Befizettem mindent. Aztán jött egy levél, hogy fizessek be ezt-azt.
Az OTP se magyar már, ha jól tudom. Meg nem is karitatív. Meg szar is. Idáig kétszer volt számlám náluk és mind a
kétszer rosszul jöttem ki belőle.
De teszem fel a kérdést:
-Éredekel ez bárkit is?:)
S***ci 2008.03.12. 10:58:23
1. nem "rohattótépéztem", SZVSZ az utolsó sorban fenyegettem orr-beveréssel... ;)
2. ügyfél szinten pontosan tisztában vagyok az OTP-s rendszerrel, 8-10 éve a LAES havi (akkor még kicsit kevesebb mint) 1.300 forintért jó/kényelmes konstrukció volt... (akkor LANE még nem létezett)
3. sajnos olvasgatással nem lehet megoldani az ügyet, csak ügyintézéssel, pontosabban azzal se... :(
gelsystem:
...jól értelmezted... (és mielőtt a K&H-sok nekem esnek, más bank is hasonlót ajánlott, és a ház külterületen áll, ami tovább rontotta a hitel-bírálati esélyeket)
kapasz 2008.03.12. 12:13:56
FOCI-SZPONZOR 2008.03.12. 12:45:29
A figyelmet szeretném felhívni a 03.06 –ai cikkre, mely a focissört tárgyalja.
Sajnos egy jogbitorlás történt, így kérek mindenkit ha lehet olvassa el a kiigazító hozzászólásunkat az 54. hozzászólásban.
Bocs a kotnyeleskedésért más cikkben, és elnézését kérjük e cikk írójától is.
Tisztelettel: Csendes Gábor és Márton Lajos feltalálók.
Okádó Mikádó 2008.03.12. 12:48:30
Bit Rot 2008.03.12. 13:16:35
Eltelik kb. 3-4 hét, és:
Igen, mehet, készen vagyunk.
OTP-s ember sikeres nem lehet!
2 számlát szüntettem meg az OTP-nél, egyik 45 perc volt, másik csak 30 perc.
T_B 2008.03.12. 13:27:31
Aki attól fél, hogy sok utánajárás a szla.szám változást bejelenteni, téved. Telefonon lehet intézni az új beszedési megbízásokat, TB szintén azonnal átvezette (GYED miatt), munkahelyen meg egy perc az egész.
Ja, egyébként közeleg a világvége: a héten írásban elnézést kért tőlem az OTP, amire kb. 10 éves ismerettségünk óta nem volt példa, pedig csináltak erre tucatnyi alkalmat.
moli 2008.03.12. 13:28:33
nekem is otp lakashitelem van, havi 290ft-ot fizetek a havi 1 tranzakciora.
deviszont e mellett van cib online szamlacsomagom havi 150ft-ert korlatlan ingyenes utalassal + 50ft korlatlan bankkartyas vasarlas sms-ertesitovel.
ez szumma 490ft < 600ft.
deviszont az otp internetbankja fenyevekkel jobb a cibnel.
tusi74 2008.03.12. 13:38:57
Kell, ott lenni egy pipálóhelynek, hogy be akarja-e az ügyfél vonni.
Vagy, ahogy bemész az OTP directbe, és csak EGY számlát látsz, akkor is, ha elmész beállítások, számlakör módosítása, akkor is ott kell lenni annak a számlának, ami jelenleg rejtetten van.
Tudom, mert ugyanez volt nekem is, csak nekem meg azt mondták, hogy másnap reggelre fogom látni. Aztán a telefonos ügyintéző mondta, hogy az üzeltszabályzat (ami bent van a fiókban, egy jó vastag könyv) utolsó oldalán van egy telefonszám, azt hívja fel az ügyintéző, mert az belső vonal, és elmondják. És ott egy technikai ember diktálta az ügyintézőnek mit csináljon.
De ha a tusi KUKAC te-mail PONT hu-ra küldesz egy mailt, meg tudom adni annak a fióknak a nevét, és az ügyintéző nevét, akinek 3 nap után sikerült beállítani. Ők egymást hívogathatják belső telefonon, tuti lediktálja a Tiednek, hogy az ő rendszerükben hol amneüpont. Azóta is mondja, ha lát, hogy jól megszenvedtünk az átállással.
A kulcsmondat. A netszámlát BE KELL VONNI A DIRECT-ES SZÁMLAKÖRBE.
Azért idegen nekik, mert az elektronikusnál a rendszer magától csinálta, hogy mint a hármat bevonta, itt meg elemenként kell bevonni őket.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.03.12. 14:17:59
Esetleg ne álljon be az ügyfél önkéntesnek az otépébe ahol tud, segít alapon? (1300 Ft számlavezetésért havonta.)
Vicc, komolyan.
Még a régi öregeket értem valamelyest, hogy nem váltanak bankot. Oké, Sanycit is értem, mert itt kapott hitelt. De a többiek??? Mi a faxért megy valaki folyószámlát nyitni az otépéhez?
tusi74 2008.03.12. 15:04:31
Én pl. azért vagyok az OTP-nél, mert van számlám a CIB-nél és a Raiffeisennél is, de a CIN-é instabil, mindig akkor karbantartanak, amikor nekem kell, a Raiffeisené meg buta.
Az OTP netbankja okos, és stabil.
tusi74 2008.03.12. 15:13:40
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.03.12. 16:12:33
Annyi rohadt termékük van, aminek hetente (ráadásul) változtatják a verzióját, beállításait, kondícióit, hogy ember legyen a talpán, aki leköveti... Erre találták ki a termékfelelősöket, akik meg nem tudják, hogy működik a zügyfelezés :D
pazola 2008.03.12. 17:36:49
Aki az OTP-nel van...
Amugy meg valtsd ki a hiteledet, olcsobbra, es keress egy normalis bankot. Mondjuk az Ellat. Lekotes nelkul 32x kamatozik tobbet, szamlavezetesi dija meg nincs.
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.12. 20:43:25
Méghogy faházra hitel, hát hol élsz te?Norvégiában vagy nyugaton?Esetleg ha banánfáról lenne szó talán volna esély, de így csak az OTP segít rajtad :D
Szerintem az otp az egyik leg normálisabb bank, ez nem bók nekik hanem a többi még ennél is hülyébb.persze lehet mondani hogy az ügyfél nem érti meg az ügyfél hülye, csak amikor már a saját ügymenetük kétszer bekapja a saját farkát és nem jut előbre el kéne gondolkozniuk hogy valamit szarul csinálnak.
Nekem van egy szar lakosságim, arra tartom hogy a bank felé intézet adományaimat befizessem, vagyis a nagy semmire a kezelési költséget meg számlavezetési akármiket fizessem miközben pénzforgalom gyakorlatilag nulla, de kell.Ne kérdezd miért, a cégnek kell :D
Kértem egy kártyát amivel tudok neten fizetni esetleg paypalhóz meg más terrorista akciókhóz tudom használni erre olyat kaptam amit egyetlen oldal sem fogad el.Visszavittem mondom mi a panaszom, megnyugtatnak hogy de a kártya tök jó csak én vagyok hülye.Azóta sem fogadja el senki nade nembaj, már beletudom gyürni a papirpénzt a dvd nyilásába, panaszkodnak hogy nem érkezik meg a pénz de leszarom :D
janomano 2008.03.12. 21:40:48
Ahová én járok (Kőbánya-Liget tér), ott gyorsak.
tajparasztnak: A banknak nem kell megindokolnia, hogy miért nem ad hitelt.
Neked sem kell, hogy miért nem akarsz nekem kölcsönadni. Lakáshitelért a KDB-be érdemes. Egyszerű, gyors.
ambbay 2008.03.12. 21:45:48
No comment :DDD
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.13. 01:40:19
mindent csak a két ember közösen intézhet.Amugy jó ez a közös dolog?Étteremben is külön kérem a kaját nem egy tányérból eszünk :D Az biztos hogy váláskor nem kell számlát fürészelni :D mire észbe kapsz még le is terhelte a kártyát :D ,,Szívem, vettem egy 3milliós bundát, ugye nembaj?" :D Durr, puff... :D
Rák Attantam 2008.03.13. 10:13:33
Van CIB-es számlám is. Jól műxik az is, semmi gondom vele.
Volt Postabankos számlám is. Tökéletesen működött. De egyszer kivettem onnan az összes pénzem, erre becsődölt az egész. Bocs... :(
Ja, hitelem egyiknél sincs. Lehet, hogy ez a "baj" ?
prücsök 2008.03.13. 15:04:50
Pitta2 2008.03.13. 16:26:00
janomano 2008.03.13. 21:26:18
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.13. 22:58:20
Nekem azért otp mert kellet egy helyre folyószámla mert nem fizetnek kp-ban(basszákmeg) én meg megkérdeztem haverom mit ajánl, azt mondta minden második hülye otps :D Szóval egyértelmű volt :D
S***ci 2008.03.14. 12:45:37
Az eredmény bíztató, alig 5 perc alatt meglelték a számlámat, és hamar rájöttek arra is, hogy LAFE elnevezéssel fut a we-kártya számlám, holott LANW néven kéne mennie. Gyorsan át is neveztékm és közölték, hogy hétfőn nézzek vissza, mert 2 nap az átfutási ideje a névváltásnak, de ha hértfőn látom a web-es felületen, akkor már magam is be fogom vonni a számlát, úgyhogy akkor be se kell mennem, mert megoldódik magátol a probléma.
Mindez Szekszárdon volt.
A bajai fiókban, vagy a telefonos ügyfélszolgálaton miért nem tudja ezt senki (még ha nem is oldja meg a problémámat, legalább gondolkodtak egy kicsit, egy percig keresgéltek valami belső szabályzat-szerűségben és nem fél óráig várattak, miközben tanácstalanul bámulták a képernyőt!!!)
medwe00 2008.03.14. 16:52:43