Tékozló Homár

Magától utalgatja a Raiffeisen ügyfele pénzét

2008.03.17. 10:15 | jackyll | 109 komment
Vérlázító módszerre lett figyelmes Luca bankjában. Naiv ügyfél csak egy hónappal később vette észre, hogy a Raiffeisen egyik lekötött betétjével fizette ki egy másik számlán jelentkező tartozását:
Azért írok, hogyha van Raiffeisen bankos ügyfél olvasótok, az alaposan tanulmányozza át ezetntúl a számlakivonatokat, mert figyelmeztetés és engedély nélkül hozzányúlnak a pénzhez és mindenféle tranzakciókat hajtanak végre.

A sztori: Privát bankos ügyfelük vagyok. A legutolsó kivonatokon a következő tranzakciókat hajtották végre. 2008. 02.21-én felbontották a lekötött eurobetétemet, levettek belőle 750 eurót, ezt átkonvertálták forintra, majd átutalták egy másik számlámra, mindezt bármiféle megbízás nélkül és tudomást is csak a márciusi számlakivantból szereztem róla.

Ráadásul ezért felszámítottak 22 euró és 6000 forint jutalékot.  Eszem megállt. Amikor kérdeztem, hogy "és ezt így most hogy" azt felelték, hogy a másik számlámon valami díjtartozás volt és azt fizették ki. Hát így. Szóval csak óvatosan a velük, nekem 2003-ig visszamenőleg kell megvizsgáltatnom a teljes számlaforgalmamat.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szvsz 2008.03.17. 10:28:02

Naná, hogy meglépi, majd ingyen vezet neked számlát. Tessék már elolvasni ezt a béna postot, a BANKnak tartoztak, nem Piroska néninek kezdeményezett holmi átutalást a bankjuk.

Sokorai_Atala 2008.03.17. 10:29:48

Hú de kínos.
Ezért nem adok semmilyen csoportos beszedési megbízást a bankomnak. Biztos mazochistának tartotok, de inkább a postán állok sorba:) Amúgy nincs is lekötött számlám:9

Secnir!
Minapi kedves kérdésedre válaszolva, miszerint némedi vagyok-e, tájékoztatni szeretnélek, hogy nem::) Fővárosba szakadt szegedi vagyok:)
Üdv

szvsz 2008.03.17. 10:29:57

Miért, ha neked tartozik valaki aki nálad tartja a pénzét, nem egyenlíted ki belőle a tartozását? Nemá. Ez híg.

solesz · www.index.hu 2008.03.17. 10:31:25

Ha a banknak tartozol, akkor jogos amit csinált.

Az a te hibád, hogy nem fizetted ki. (erősen kétlem, hogy a tartozásról csak onnan szereztél tudomást, hogy leemelték a pénzt..., erről kaptál már értesítést.)

Ha te tartozol, akkor egyet kell figyelembe venni, hogy a lehető legkisebb kárt okozza neked. Ha pl. volt egy másik forint számlád is, és mégis az eur-ról emelt le, akkor nagy hibát követett el.
De ezt is kétlem.

Ezért érdemes megadni a tartozást, mert akkor te szabályozod, hogy mekkorát buksz.

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2008.03.17. 10:33:55

Csak egy kérdés, ha lekötöm a pénzem, azt nem azért teszem, hogy ne nyúlhassak hozzá és a bankban meg kamat(y)oljon jól a pénzem, az a kicsi plusz is plusz. Akkor ha a bank felbontja a lekötésem, akkor ugrik a kis hasznocskám is?

egyszerüen 2008.03.17. 10:35:41

na ja meglehetne lépni, de azért talán a bank elbaszta egy kicsit. ugyanis ha a másik számlán tartozás van talán kénne szolni az ügyfélnek nem pedig egy betétett felbontani (aki bukja igy a kamatot)

Szemét huzzás a bank részéről, véleményem szerint

szvsz 2008.03.17. 10:44:46

Nem biztos, hogy felbontották a betétjét. Eccerűen leelmeltek róla, de attól még maradhat lekötött betét, elvégre nem a zügyfél piszkálta. Szerintem az apróbetüs részen múlik.
Iagz, a normális az lenne, hogy akkor vonnak le belőle amikor a zügyfél akarja feltörni.

K0vasz 2008.03.17. 10:48:52

Azért gondolom egy ideje már gyűlik az a tartozás és közben jópár figyelmeztetés volt, ha 750€-val sápolták meg a naiv (?) ügyfelet..

Gumidomino 2008.03.17. 10:57:19

"valami díjtartozás"

meg valamikor volt valami amit aláírtál?

RohanóPatak (törölt) · http://varhegyi.myminicity.com/ind 2008.03.17. 10:57:40

Jó nagy hülye vagy.
Nem bank hibája ha te szerencsétlen vagy.
Annó IEBnél voltam, ott volt a szerződésben hogy ha bármi tartozásom van akkor bonthatják a betétem ha a folyószámláról nem tudják levenni.Gondolom a többi banknál is ugyanígy van.
Ez nem szemétség, le van írva.
Az hogy meg hogy hülye vagy az a Te bajod.

Manyizga (törölt) 2008.03.17. 11:06:11

Egy banknál nem kell több számlát vezetni. Akkor nem tud hozzányúlni, ha lefogy róla a zseton.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.03.17. 11:09:06

Ez az igazi szolgáltató! Helyetted (is) gondolkozik, mérlegel és megoldja a problémát! Ezért hála és köszönet jár nekik, nem Homár!
;)

mqqq 2008.03.17. 11:09:18

Ebben semmi szabálytalan nincs, az ügyfél a hülye.

betépett felhasználó 2008.03.17. 11:11:24

inkabb lennel halas az operativ problemamegoldo rajfazeneskedesukert.

szkaccsotjeggel 2008.03.17. 11:11:34

aza kávéÓtÓmata te szerencsétlen.

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.03.17. 11:12:59

Hát igen, sajnos ez benne van a szerződési feltételeben, és ha nincs rendezve tartozás akkor a Bank kártalanítja magát.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.17. 11:13:34

A szerződéstől függ, annak ellenére nincs joguk ezt csinálni. Nem mintha ez érdekelné őket.

Zsirparaszt 2008.03.17. 11:16:28

A bátyám csaja a rájfájzennél dolgozik. Ha bárkit megnyugtat, a dolgozókat is szívatják.

RohanóPatak (törölt) · http://varhegyi.myminicity.com/ind 2008.03.17. 11:16:54

atp, igenis van joguk.aláírtad azt a kurva paírt nem?
ha nem tótetszik lehet másik bankba menni.

ben2 2008.03.17. 11:23:02

Azt nem értem, hogy tartozás esetén milyen alapon nyúl hozzá a lekötött pénzekhez a bank?
Számoljon fel a tartozásra késedelmi kamatot, de ne konvertálgassa az eurómat kenye-kedve szerint.
Az ilyen bankot ott kell hagyni a fenébe. Ha meg mindegyik ilyen, akkor inkább rakom a pénzt párnába, mint hogy náluk hagyjam.

RohanóPatak (törölt) · http://varhegyi.myminicity.com/ind 2008.03.17. 11:24:37

olyan alapon hogy ALÁÍRTÁL EGY SZERZŐDÉST!!! amiben ez benne van.

úrilány 2008.03.17. 11:31:20

van egy gyanúm, hogy ott valamelyik apróbetűs megjegyzésben benne foglaltatik, hgy a bank így kártalanítja magát...
amúgy egyetétek azon hozzászólókkal, kik a történet előzményeként feltételeznek legalább egy, a bank részéről kiküldött figyelmeztetést, hogy hé ember, te tartozol.

Pat Bateman 2008.03.17. 11:32:15

Próbálják meg a kispárnahuzatomból leemelni a tartozásomat, ha tudják...:)

hathuszas 2008.03.17. 11:32:17

az egyik bankban a betét,a másikban a folyószámla és bekaphatják... :-)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.17. 11:35:20

minden bank szar. aki bankba tartja a pénzét az nem sikeres. aki nem bankba az se. magyarországon nem sok sikeres ember van. aki sikeres az meg fasz

volga 2008.03.17. 11:37:00

A Pannonnál mínuszba is lehet menni, nem értem a Rafinál miért nem.

A havi számla vezetési díj gondolom nem 750 Euro. Ha mégis, akkor Téged nagyon átvertek. :)))

hathuszas 2008.03.17. 11:46:37

eltörömakezedethaapénheznyúlsz csomagot kell választani...

mirror75 2008.03.17. 11:59:34

biztos, hogy nem egy jelzés ment feléd, hogy tartozol csak te sz@rtál rá nagyívben. privát ügyfélként valószínűleg még jobban kinyalták a segged, ennek ellenére te b@sztál rendezni a nem kis összegű tartozásodat. Akkor most mi a f@szért sír itt a szád te kisköcsög????

VIC20 2008.03.17. 11:59:45

Megint egy marhaság!

A Raiffeisen tipikusan mindegyik szerződésébe beleírja a biztosítéskok közé a beszámítást, tehát ha nincs rajta egy számlán esedékességkor a szükséges fedezet, de van az ügyfélnek másik nála vezetett számlája vagy lekötött betétje, akkor azt is megterhelheti a bank.

Fölösleges ezen hőzöngeni, hogy "figyelmeztetés és engedély nélkül hozzámnyúltak!"; csak magából csinált hülyét az ügyfél.

Kájzerszóze 2008.03.17. 12:05:51

sántít a sztori ebben a formában..

de: 750 ojró a számladíjért, nem sok?

szerintem előbb olvasd át miket írtál alá, aztán csapj az asztalra: vagy a tiédre vagy az övékére...

2008.03.17. 12:22:42

18k lehet bármely közüzemi számla (áram, gáz).
azt kellene tudni, h milyen határidővel emelik át a pénzt, mert ha értesítés nélkül, pár napon belül, az monnyuk nem szép, sőt, köcsög faszparaszt balkáni húzás, hiába lobogtat előttem bárki apróbetűs szerződést, legfeljebb az éri el vele, h teljesen jogosan letömöm a a köcsög faszparaszt torkán.

elwood 2008.03.17. 12:36:30

Ha benne is van az apróbetűsben akkor is bunkóság. Oda sem megyek többet, ahogy eddig sem.

Illett volna minúszba tenni a számlát, késedelmi kamatot tenni rá, visszautasítani a terhelést ilyesmi. Legalábbis felhívni rá az ügyfél figyelmét egy telefonhívással.
Feltörni a betétet az olyasmi amit az ügyfél vszinűleg nem tervezett és nem is jó neki.

Aki így bánik az ügyfél érdekeivel az nem fogja megtalálni a pénzkeltetőt ...

2008.03.17. 12:39:44

Nekem nincs is 750 eurom :((( Illetve volt egy bukszám, amiben volt euro, de azt elvesztettem. Vagyis azt hiszem, nem vesztettem el, csak nem tudom, hogy hova tettem :(((
Köszönöm, hogy megoszthattam ezt Veletek.

Navarone 2008.03.17. 12:44:04

Jogos!! Ha tartozol a banknak, akkor azt a másik pénzedből leveheti! Máskor NE tartozz!

Navarone 2008.03.17. 12:48:31

Ráadásul 750 eur = 192 ezer (kb),
ez nem lehet havidíj!! Vagy ha igen, akkor évtizedek óta nem fizetted :D :D

Pat Bateman 2008.03.17. 12:51:36

Micsoda egy szemét ez a Röfibank, hogy hozzá akar jutni a saját pénzéhez...Skandallum.
Röfi monnyonle!

sz_ 2008.03.17. 12:51:37

griffi: simán lehet havidíj, például lakáshitel törlesztés ;)

Muhammad 2008.03.17. 13:06:38

Ha te adsz nekem pénzt azzal, hogy forgassam, mert zsír bizniszcsávó vagyok, de közben tartozol nekem, akkor én biztos levonom abból amit adaadtál. Aszt ha beszósz, befékezek a nagyfekete tizenkilenccoloskerekűmmel előtted azt elagya-bugya jön. Jobb-e a bank-e?

2008.03.17. 13:08:00

750 Eurónál nem "valami díjtartozás" vót a naív ügyfélnek, hanem kemény majd' 200e Ft-nyi, ad 1.
Ad 2: miért is volt tartozása???
Nem úgy van ám az, hogy "hát ide is tartozgatok ám, de hát a bank az szociális intézmény, majd kivárják mikor óhajtom kiegyenlíteni..." azért kicsit kapjunk a fejünkhöz, mikor a pénzzel dobálózunk, please.
Ha minuszba tudsz menni, tudd is kiegyenlíteni időben.

Muhammad 2008.03.17. 13:10:59

Itt mindenki olyan jó tanácsadó így utólag, hogy javaslom, ha bárki szeretne venni/betenni/felvenni stb. valamit 1 cégtől, vagy hivatalba', ELŐTTE kérdezze meg tőlünk, mert akkor jól megmondjuk, hogyan fog járni.

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2008.03.17. 13:18:53

Nállunk is van hitelszámlája az enbernek a krimóba, fojó, mer az italt lehet mekvenni belölle, ami fojik, és maj kifizettyük, amint megjön mindig a munkanélküli járulék, csak mindig a Károjnak nem teccik a paraméter, mer többet keletet neki fizetnie a múltkor is a felesekér, pedig nyilvánvaló, hogy ha feleseket veszünk belölle, és a kocsmáros fröccsbe számojja az árakat, akor mindig akad eggy kis konverzió, és a múltkor is megcvejgelték a bort, és monta a kocsmáros, hogy ez is lököt eggy kicsit az árakon, meghogy a jövedelmi adója a felesnek más, mint a fröccsbe kellő szódaviznek, és ez is megbonyolittya a számitást, ahejett, hogy örülne a Károj.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.17. 13:21:22

Íme egy nagyon homár: nem fizet és kifogásolja ha azt behajtják :D Neked jogaid vannak wazze!Jogod van nemfizetni, tartozást felhalmozni, a károsultnak(banknak) meg joga van ezt rajtad minden eszközzel bevasalni.Sőt mióta müködnek behajtócégek szerintem a leg humánusabb veled szemben az egyik számláról törleszteni a másikat.
Ha rájöttem volna hova lehet cikket küldeni a mai délelöttöm megírtam volna: Tb fizetés az APEH-nél!Ez ráhajaz a poénfilmeken mutatott bürokráciára.Egy ember magyaráz,másik csak nyomtatványt ad ki, harmadik csak elveszi, negyedik meg adja a cseket, mind sorszámos.Teljes sztori a blogomon.

BiG_ 2008.03.17. 13:34:52

The Raiffeisen has you...

Üdv!

mark renton 2008.03.17. 13:42:42

Sikeres ember otthon tartja a pénzét a párna alatt, mert a bankokkal csak a baj van.
Folyton kirabolják őket, mindenféle kamu költségeket vonogatnak le, persze csak párezer forintos értékben, hogy még pont ne érje meg érte bemenni reklamálni, ráadásul még az APEH-nek is beárulnak.

VIC20 2008.03.17. 13:49:19

Miért nem állapodtak meg valami hitelkeretben a számlájára vonatkozólag, akkor mínuszba is átmehetett volna. Az OTP-nél van ilyen, kizárt, hogy a Raiffeisen ne tudná ugyanazt.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.03.17. 13:53:34

Bakker. Tartozik, behajtják és nem teccik neki.
Mert jogai vannak, kötelessége semmi.
Hihetetlen.
Hogy a faxomba került ez a Homárra?

traxx 2008.03.17. 13:57:51

Megoldások: Tartozást nem felhalmozni. Gondolom egy számlavezetési díj nem kerül 200 ezerbe.

Nem tartani ugyanott a lekötött pénzeket, ahol van másik számla.

mqqq 2008.03.17. 13:59:02

Én is kezdem azt hinni, hogy a Homárra kerülő postokat valami gagyi AI script engedi át, nem hús-vér szerkesztő.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.03.17. 14:01:13

Jók ezek a megoldások, hogy nem kell ugyanannál a banknál tartani a folyószámlát és a hitelt, de mi értelme van?
Ha tartozol, előbb-utóbb behajtják így is, úgy is. Ha végrehajtóval, akkor még a végrehajtási költségeket is fizetni kell.
Sikeres ember nem tartozik. Ha mégis, időben fizet. Ha mégsem, nem várja meg a bírósági végrehajtást, mert az sokkal többe lesz.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.03.17. 14:14:28

Nem értem a kedves naiv ügyfelet. Aláírta a szerződést, amin ez is szerepelt. Van egy majd 200 000 Ft-os tartozása, utána pedig privát ügyfélként panaszkodik, hogy a bankja egy másik számlájáról leemelte ezt az összeget. Drága Luca, valószínűleg tartom, hogy kapott értesítést, hiszen egy ekkora tartozást, nem fog szó nélkül tűrni egyik bank sem. Tény, ami tény, hogy nem szép húzás a bankoktól ez a fajta pénzvisszaszerzés, de legközelebb talán jobban megtanulja kedves hölgyem, hogy nem szép dolog tartozni.

Avagy:

Hülye vagy vazze, olvasd el, amit aláírsz. Nem igaz, hogy idejössz károgni a lekötött eurokról, miközben teljesen jogosan "átcsoportosítják" a lóvédat. Nézesd csak át az eddigi számlavezetést, mert semmi értelme. Idióta.

Kisgenyó 2008.03.17. 14:15:18

Kedves Luca! Te tényleg ekkora hülye vagy? Hogy lehet az, hogy február 21-től a számlaértesítő kézhezvételéig (ami kb. következő hónap 10-e),

1. Észre sem vetted, hogy van majdnem 200e Ft-nyi tartozásod,
2. hogy ez ki is lett egyenlítve?

Ezek szerint ennyire figyelsz a pénzedre. Na neked se szívesen adnék kölcsön...
Traktorka! Egyetértek.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.17. 14:39:58

hahó homár! jó reggelt!

na asszed ezzel az egy szar poszttal elégedettek vagyunk? hát nem. tessék szépen megdolgozni az olvasókért, és kérünk szépen még még posztot mielőbb.

ja és napi minimum 3 poszt kell a jo homárolvasónak. 3 jó poszt. ez meg szar poszt ez -1 értékkel van.

2008.03.17. 15:02:55

nem értem mi ez az apróbetűs mizéria. Benne volt a szerződésben vagy sem ? A betűméret nem akadály. Ez miért homár poszt ? Hülye az ügyfél.
Üdv,
Rajfejzen Henrik

elwood 2008.03.17. 15:10:01

Jó látni, hogy minden comment írója végigolvassa az apróbetűs részeket.

Jogásszal is konzultáltok egy folyószámla nyitás előtt a vitatott kérdésekben ... ?

VIC20 2008.03.17. 15:20:29

elwood:

Nem értem, mi a probléma. Rendben, ne olvassa el az apróbetűs részt vagy ne beszélje át a kölcsönügyletet, szíve joga. De akkor fizessen, mint a katonatiszt, és ne akadjon ki minden alap nélkül, ha olyasmi történik, amihez pedig a hozzájárulását adta.

elwood 2008.03.17. 15:29:42

VIC20:

Itt elvileg ügyfelbarát szolgátatók, elvileg alap szolgátatásáról van szó. Ha apróbetűkben csapdák vannak az nekem átverés. Ezért olvasom a homárt, hogy az ilyen szolgátatókat elkerüljem.

Jogilag biztosan igaza van rafinak, menjen oda minden jogász ügyfélnek. Én elvárnám, hogy az én érdekeim figyelembevételével cselekszik, legalábbis szól mielőtt durván megsérti.

Ha minden apróbetűs részt elolvasnék minden standard szerződésben akkor a fél életemet ezzel tölteném. A testreszabott dolgokat átnézem, meg azt is ahol nagy pénzek forgnak. A tömegre szabott kis kockázatú dolgokat (mint egy folyószámla) nem.

Lehet, rosszul teszem, de nekem ez a cikk informatív volt.

VIC20 2008.03.17. 15:59:52

elwood:

Namost, ami az "apróbetűs részt" illeti, lehet rajta vitatkozni, erkölcs9ileg igazat is adok neked.

De vissza a konkrét ügyhöz. Jómagam láttam már néhány Raiffeisen-es kölcsönszerződést. NEM a "kisbetűs" részben van elbújtatva az erre vonatkozó rendelkezés (nincs is benne kisbetűs rész), de még csak nem is az általános szerződési feltételekben (/üzletszabályzat, kondíciós lista...anyánkínja). Egyszerűen csak benne van a kölcsön biztosítékai között, külön pontban. Na most ezek után az asztalat verni...

(Ja, igen, nem vagyok Raiffeisen-es - egyszerűen csak dolgoztam már az ő szerződéseikkel is.)

ruprecht 2008.03.17. 16:40:46

100%, hogy az ÁFSZ-ben ez benne van, hogy legális és jogos. Nekem K&H-ban vannak a deviza számláim, és kifejezetten örülök, hogy rendezik maguktól a számlavezetési díjakat, egyik számláról a másikra. Még mindig jobb, minhat díjnemfizetés miatt egyszercsak értesítenének, hogy megszűnt.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.17. 17:37:20

Érthető a dolog a bank oldaláról. Azért 750 euro nem kevés pénz még nekik sem, főleg, ha úgy van lekötve, hogy kb ennyi tartozás van a másik számlán.

A Te oldaladról is megértem a dolgot. A 6000 forintnyi kárhozat pedig nagyjából annyi, mint a késedelmes fizetés jóvoltából keletkezett nyereséged.

Luca41 2008.03.17. 17:47:15

Sziasztok!

Sokáig gondolkoztam, hogy hozzászóljak-e a vitához, hiszen a sztorit azért tettem közzé, hogy segítsek másoknak, nem pedig azért, hogy kétkedőkkel és főokosokkal vitatkozzak, de néhányan a konkrét tények ismerete nélkül olyan határozottan nyilvánítanak véleményt, hogy a hajam az égnek áll.

1. Nincs arra vonatkozó apró betűs rész a szerződésemben, hogy az engedélyem nélkül hozzányúlhatnak a számlákhoz, még számlatartozás esetén sem.
2. Bizony számlatartozás volt, ennyi a vagyonkezelés negyedéves díja. Mondjuk tényleg sok, de legalább megtermelik.
3. Semmiféle felszólítást, egyenlegközlőt nem küldtek előtte, a referensem sem hívott fel.
Annál is inkább elhihetik a kétkedők, hogy szemét dolgot művelt a bank, hogy elismerték a hibájukat miután bementem reklamálni. A baj csak az, hogy nem tudom mikor nyúltak hozzá a számláimhoz korábban engedély és értesítés nélkül, így egészen biztos, hogy kérek egy PSZÁF vizsgálatot is. Aki akar okul a történetemből aki nem akar az nem semmi sem kötelező.

Üdv

pogacem 2008.03.17. 17:49:19

Nekem teljesen hasonló történetem volt CIBékkel. Ők történetesen a céges bankáártya számlámon fennálló tartozást fizették ki a privát pénzemből (teljesen véletlenül alakult, hogy mindkét számla ott van). Kis balhé a telefonon a népekkel, és meg volt oldva. De a gutaütésért persze senki sem kárpótol...

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.17. 18:09:07

Mi hülyék vagyunk és nem értjük.Lefordítom magyarra:
Tibi ad Bélának egy csokit hogy örizze meg mert a hétvégére elvinné ajándékba a nagyihóz.Közben Tibi megeszik egy olyan csokit ami Béláé, Béla cserébe nem örizgeti a másik csokit, felfalja.
Tibinek most lila a feje mert Béla megbizhatatlan :D Tibi csoki :D

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.03.17. 18:52:48

Nem volt már egyszer - pár éve - egy tök ugyanilyen cikk a Homáron?!

hathuszas 2008.03.17. 19:10:11

Hajrá Luca! Majd írd meg a fejleményeket... Nagyon izgulunk. :-)

gumby 2008.03.17. 20:05:48

luca hülye

én meg biztos bankban dolgozom, mert lehülyéztem

a többiek akik lehülyézték, ők is biztos bankban dolgoznak

gumby 2008.03.17. 20:06:54

a privát bank az olyan, hogy pucéran szolgálnak ki?

Briguszka 2008.03.17. 20:18:04

Én arra vágyom, hogy a 8o-loo milló forintomat utalgassa a cég kénye-kedve szerint. Lehet-e?

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.17. 21:22:09

Speciel multhéten 2 napot dolgoztam bankban, de papírhóz meg utalgatáshóz közöm sem volt, nyomogattam az ügyfélhívó gombjait hogy köpdösse a cetliket :D Unalmas egy meló és hülye is vagyok a banki dolgokhóz bevallom.Nade ha tartozok és ugyanott van rá fedezetem egyértelmű hogy használják.Ha józan paraszti logikával közelítjük meg akkor is.Nem szép dolog vagy etikus, de a követelésvégrehajtás sem az.Tartozni az? :D 100millát már utalhat is, adom a számlaszámom :D

Mylady 2008.03.17. 21:33:25

Ahogy már korábban is említette valaki: egyik bankban aktív folyószámla, egy másikban a megtakarítás, egy (vagy több) harmadikban a hitel(ek). Tutira nem kavarják össze.

Én is így csinálom.

Persze tartozni, pontosabban a törlesztéssel/díjak megfizetésével késedelembe esni nem szép dolog. Az álmoskönyv szerint sem.

Ettől függetlenül a banknak igaza van.
Ezúttal.

Mylady 2008.03.17. 21:40:02

Mondjuk kedves ügyfél elég szarrágó: ha privát banking ügyfél (amihez a legócskább bankban is kell minimum 1o milla) és bevallottan nem sajnálja a 2oo ezer forintos vagyonkezelési díjat egy negyedévre (a tranzakciós díjak ugye még ezen felül vannak), akkor miért pampog a 22 euro + 6 ezer forint miatt???

Nem, nem irigykedem, de én ha valamit elnézek, nem teljesítek, stb. akkor benyelem a büntit, főleg, ha ilyen piti összegről van szó. Mármint egy PB ügyfélnek piti összeg. Tessék úgy venni, mint tanulópénzt.

Luca41 2008.03.17. 22:13:39

Kedves Mylady, ha alaposabban elolvastad volna a kezdő levelet és a hozzászólásomat akkor értened kellene, hogy nem a jogtalanul felszámított jutalék a probléma, és akkor talán nem vagdalkoznál itt jelzőkkel és minősítésekkel.

Luca41 2008.03.17. 22:50:47

Szeretnék azért még egy-két félreértést tisztázni.
NEM az esetleges számladíjtartozás a probléma (bankárom valami kézzel írt papírfecnit mutagatott, hogy arra kellett a pénzem)!
NEM az a probléma, hogy ezt ki kell fizetni!
A probléma az, megbízás nélkül törték fel a lekötött betétet, megbízás nélkül konvertálták forintra és megbízás nélkül átutalták máshova. És még ők is elismerték, hogy ez hiba volt! A kérdés csak az, hogy ez egyedi eset volt-e, vagy rendszeresen emelgettek le a számlákról összegeket és mivel ezek után a bizalom megszünt végig kell nézetnem az összes eddigi tranzakciót.

tociló 2008.03.17. 22:52:12

Hiába no régen a tankoktól, most meg a bankoktól félhetünk. Én inkább a matracba varrom, mint bankba tegyem a lét. Onnan nem tuggyák sehova utalgatni.
Persze így is megszopatnak a monetárok: elinflálják a szemétládák.

besz@rok 2008.03.17. 23:03:20

... ez tecccet! :-D

pittabá 2008.03.17. 22:52:12

"Hiába no régen a tankoktól, most meg a bankoktól félhetünk. Én inkább a matracba varrom, mint bankba tegyem a lét. Onnan nem tuggyák sehova utalgatni.
Persze így is megszopatnak a monetárok: elinflálják a szemétládák."

VIC20 2008.03.17. 23:45:21

Luca41:

Ha így van, akkkor egyből feljeletést is lehet tenni.

VIC20 2008.03.17. 23:46:32

De nem hinném...:)

Briguszka 2008.03.17. 23:59:02

A pénz kezelésének az is egy jó módja, ha elköltöm mindenféle kellemes dologra (legalább öregkoromra nem leszek gazdag, de lesz mire emlékeznem), a bankok meg kinyalhatják a s...gem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.18. 02:02:09

hogy itt mennyi bankszereto ember lett
hehe
majd ha kolcson kell meg viszafizetni meg kamat meg szamlavezetesi jarulek
ilyet itt nem ismernek na mind1
nekem van olyan erzesem csak, hogy othon a bank nem szolgaltato, hanem majdnem hatosag
kuszob alatt bekuszas he kernenk valamit, Ok meg dontenek

VIC20 2008.03.18. 11:30:13

hagyma:
Ez mind igaz, de a konkrét ügyben nem hiszem, hogy ez a probléma.

darth_weeder 2008.03.18. 12:19:43

nevezzetek nyugodtan naiv ügyfélnek, de amit itt a bankok csinálnak az iszonyat durva:o jelzem, gőzöm sincs, h külföldöm hogy mennek ezek a dolgok, de undorítónak tartom, hogy beteszel 10millát a bankba, amiből ők mondjuk csinálnak 30at egy év alatt, neked meg kemény 1misivel kiszúrják a szemed, és még örüljél is, hogy egyáltalán ennyit kapsz... emlékszem, pár éve ment a mittoménmilyen banknak a reklámja, mikor a pézhiányban szenvedő kölyök rohangál összevissza kölcsönért, egyszer megáll előtte egy sötétített ablakú járgány, s kiszól belőle az ürge, h 50es kamattal tudja adni... na, lassan a bankok is 50es kamatra adják a hitelt, csak trükkösen elosztják 5féle járulékra, h nehogymá rájöjjön a naiv ügyfél... amúgy is, ha már úgymond "megengedem" nekik, h kezeljék a pénzem, mondjuk a havi fizetésem, akkor nehogymá' még én fizessek kezelési meg mittoménmilyen költségeket azért, hogy ők abból adogassák 50es kamatra a hiteleket! mondom, naiv vagyok, meg idealista talán, de ez az egész úgy undorító, ahogy van... talán őket kellene g*ci módon megadóztatni, abból fussa majd egészségügyre meg tandíjra... de mondom, hülye vagyok ehhez, csak idegesít ez a sz*ros ország, de ugye a miniszterelnök is megmondta, h ha nem teccik, el lehet menni... k*rvaanyád!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.18. 12:32:56

darth_weeder 2008.03.18. 12:19:43

...én fizessek kezelési meg mittoménmilyen költségeket azért, hogy ők abból adogassák 50es kamatra a hiteleket!...

A magyarországi betétek elhanyagolhatóak a bankok által adott kölcsönökhöz kétest, az ország nettó nagyon el van adósodva. Ha forint, ha deviza, a kölcsönöket külföldről kapjuk.

A lényegben azonban igazad van, a bankok nagyon lehúznak minket.

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2008.03.18. 13:16:13

Az amerikai vad kapitalizmusban ilyet meg nem hallottam. Ideje atnevezni... "vad kelet".
Semmi joga a banknak a masik szamlahoz hozzanyulni.
Legkozelebb Gazsi bemengy a Raf.bankban es mondja:
"Joco tartozik nekem, ide a lét!" azt a bank fizet...

VIC20 2008.03.18. 15:39:02

ertekelem:

Azt hiszem, nem túlzok, ha azt mondom, neked halvány gőzöd sincs arról, hogy miről is van itt szó.

bach1750 (törölt) 2008.03.18. 19:47:01

Mit foglalkoztok ilyen bankokkal? :)

nem sikeres :-( 2008.03.18. 20:23:18

Nekem spec. egy ismerősömmel játszotta el egy kis vidéki "takarékszövetkezet", hogy a folyószámlhitelét törlesztették az anyósa folyószámlájáról. Csak mert tudták, hogy ő az anyósa. Ez konkrétan úgy derült ki, hogy az ismerősöm nullás számlalevelet kapott, és bement megkérdezni, hogy akkor ezt most így hogy?

Mert hát ők úgy gondolták, hogy az anyós számláján van pénz.

Mellesleg egy hét múlva, amikor az illető megkapta a fizetését, akkor meg "elvesztették" a pénzt, és csak hetek múlva került elő. De még akkor sem mondták meg, hogy hová tüntették el.

Asszem én a letépett ajtajukkal törtem volna szilánksra a kezüket. Minimum.

Mylady 2008.03.18. 20:55:50

Kedves Luca41!
Elolvastam. Alaposan. Mindkettőt.
Nem vagdalkoztam, a véleményemet írtam le. (Hol volt ennem vagdalkozás???)

A bank jogosan járt el. Minden bizonnyal szerepel a szerződésedben vagy az ÁSZF-ben erre lehetőség. Hidd el, ha nem lekötött betéted van, hanem értékpapírod, vagy a dédnagymamától örökölt családi ékszert őrizteted velük a trezorban, azt is eladták volna ("kényszerlikvidálás"), hogy beszedjék a díjat, amivel tartoztál.

Az más kérdés, hogy erőteljesen fenékbe kellene billenteni az olyan személyi referenst (vagy akárhogyis hívják arrafelé az ilyet), aki nem hívja fel az ügyfelét, hogy "ugyanmár fizessé, b+", illetve az olyan ügyintézőt, aki ezeket a tranzakciókat (technikailag) elindítja, meg azt is, aki jóváhagyja a rendszerben.
Egy ilyen előtt ugyanis "illik" hetekig cseszegetni az ügyfelet. Főleg ha PB.

Mindenesetre ez nem ment fel téged. Nem kell késedelembe esni a fizetésekkel és akkor nem történik ilyen.

Azt kellene végre megérteni minden kedves érintettnek, hogy az ilyesmi ugyanúgy lopásnak minősül, mint ha egy kiló kenyeret emeltél volna el a boltban. Igénybevettél egy szolgáltatást egy előre meghatározott, általad elfogadott áron, és nem fizetted ki.
A díjakat ugyanis ki kell fizetni, az nem elég, hogy elismered/nem vitatod a jogosságát.

Mylady 2008.03.18. 21:02:39

A bank egyébként szerintem nem azért kért elnézést, mert megtette, hanem azért, mert
1. MÁR megtette
2. nem szólt előre
3. nem adott lehetőséget, hogy rendezzétek a helyzetet
4. PB ügyfél vagy

Hidd el, én nem téged akarlak bántani, csak elég dühítő, hogy újabban olyan sztorikkal van tele a homár, hogy a kedves ügyfél nem tájékozódik, nem gondolkodik, nem kellő alapossággal jár el, majd idejön pampogni.

Arról nem is beszélve, hogy újabban minden posztnak olyan címet adnak, ami kellően hangzatos, ellenben köze nincs ahhoz, ami a posztban van.
Most is olyat sejtet, hogy a bank szó nélkül elutalta valahova az ügyfél pénzét, pedig "mindössze" jogosan beszedte az ügyfél egy másik számlájáról annak díjtartozását.
Nem ugyanaz a kettő.

Tara 2008.03.18. 21:32:55

Csak egy kis kiegészítés, hogy ezt lehet másképp is. Ahol most élek (északír), a következő banki szolgáltatásokért NEM kell fizetni: számlavezetés (pff), pénzfelvétel automatából vagy bankfiókban, átutalási megbízás (standing order), bankkártya letiltás, új bankkártya igénylése stb. Most, hogy belegondolok, eddig még egy fillért/pennyt sem fizettem a banknak semmiért. Ők használják a pénzem én meg őket. És ez az igazi vadkapitalizmus...itt ha nekiállna apróbetűzni, egyből jönne egy másik bank, amelyik jobb feltételeket szabna.

Duplapepperoni 2008.03.18. 22:41:15

Ez a sok sikeres ember aki a párnahuzatban tartja a pénzét és ezáltal nincs bannkkártyája sem, az hogy vesz pl. egy repülőjegyet, vagy foglal szállást, vagy vesz meg valamit a neten? Mert ha erre tudtok megoldást, akkor utalom a lecsót a dunyhába. Ja, és ne mondjátok, hogy maradjak otthon, mert a sikeres ember rendszeresen utazik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.18. 23:26:27

Tara
hat en is erre akartam tobbek kozott utalni
USA-ban se kell
mondjuk van egy par kartya amihez kell, mertt azok ilyen izeket adnak, hogy repu;lesi merfold meg ilyenek
na arra levonnak x dolart havonta, de nem konvertalnak es nem mehetek vele minuszba
na mind1

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.18. 23:38:51

VIC 20
a konlret problema nem ez
a konkret problema az maguk a bankok
konyu ugy mukodni es sikeresnek lenni pl. hogy az allam fizeti a lakashitel kamatait, aztan aki teheti vesz 34 lakast
\a nem fizto adosnak a tartozasat eledni felaron
stb. stb. stb
egyebSt a postolo aszondta nincs ilyen pont a zerzodesben
az meg mar vicc, hogy itt tobben eroskodnek, hogy kulon kell a lovet megtakaritani, meg kulon szamlat vezetni, meg kulon a parnaba dugni
/ez mar persz e nem neked szol/
en nagyon ritkan nezem meg a reszletes egyenlegemet, pedig nezhetnem percenkent
megbizom a bankban es az ember naggyabol tudja mennyi peze van
eddig meg sose csesztek at
/ mondjuk a bank fele nem is lehet tartozasom , csak ha sajat magamtol tulmegyek a debit kartyamon levo osszegen
ez nem valoszinu
a crediten megannyira sem

Bikicsunáj Bój 2008.03.19. 09:01:30

Luca41,

Gyere a Citibe vagyonkezelni. Ettől biztos jobban jársz...

krisztian81 2008.03.19. 15:35:04

Mylady-nak rohadtul igaza van :)

Kedves Luca meg olvasson ÁSZF-et, nem jogtalanul "utalgat", sőt nem is utalgat, beszámítással él a bank, amihez teljesen joga van. Bocs.

A szabályok nem ismerete nem mentesít azok alól.

krisztian81 2008.03.19. 15:37:25

Jahh és a Raiffeisenben Private ügyfél 50 milliós megtakarítástól lesz valaki :) honlapon virít az info :)

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.20. 19:30:02

,,Semmi joga a banknak a masik szamlahoz hozzanyulni.
Legkozelebb Gazsi bemengy a Raf.bankban es mondja:
"Joco tartozik nekem, ide a lét!" azt a bank fizet.."

De ez pontosan így müködik.Ha tartozól, behajtják.Ha te forintban tartozol és mondjuk aranyban van a pénzed akkor szépen beváltják/átváltják.Ez így müködik.
Nekem sem az a bajom hogy 25ft a kifli hanem hogy a kötsög pénztárnál még ki is kell fizetnem, ez felháborító!
Hu és most az a hatalmas probléma hogy hozzá nyulnak egy másik számlán lévő pénzhez ami szintén az enyém és abból fedezik a tartozást, még ha az le is van kötve? Így hiba vagy úgy hiba ezt bármelyik bank meg fogja csinálni!És jogosan, ha tartozól, fizess! :D

dézi 2008.03.21. 19:27:10

Azért ne higgyétek,hogy a sz@rffeisenben minden olyan simán müködik.Én is private banking ügyfél vagyok és megy az ügyfelek szivatása rendesen.Jackyll irtam Neked mailt és neveket,hogy melyik zseni banker világositott fel ilyen félvállról, akkor is ha esetleg igaza lenne.Sokat fizetünk mi ezért a szolgáltatásért el is várjuk,hogy a sok befektetett pénzünkért és sok havidjért elmagyarázzák azt is,ha esetleg mi tévedünk és azt is,hogy ezt esetleg hol irtuk alá.

bubiubi 2008.03.23. 09:13:03

Csak egy hozzászólás: Aki azt hiszi, hogy a bank jogosan nyúlt hozzá a pénzhez , az nagyon nagyon rosszul hiszi. Azért mert az illetőnek volt egy másik számlája, az nem jelenti azt, hogy a bank hozzányúlhat engedély nélkül. Egyik számláról a másikat kiegyenlíteni nem kéne. Majd ha a számlára érkezik pénz, na akkor abból egyből le lehet vonni és ki lehet egyenlíteni, de azt ne már, hogy az egyikből a másikat. Ennyi erővel a Pista bácsinak a Mari néni számlájáról is kiegyenlítjúk a tartozását nem? A lekötésről meg már ne is beszéljünk.... Volt szerencsém Raiffeisennél dolgozni, azóta is utálom és nagy ívben kerülöm.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.23. 12:06:28

itt nem pista meg mari volt hanem egy ugyanazon személy.Ha normális ország lennénk simán így müködne, a kis cégedbe amibe elmented a olnzed szépen kifosszák ha tartozól.Így lehet csak megállítani a sok csalót.Nagyon helyesen cselekedett a bank még akkor is ha ezt jelenleg még nem jogos dolog.Remélem hamar az lesz és nem pattog itt az aki tartozik.
süti beállítások módosítása