Tékozló Homár

Újabb banki-mobilkommunikációs csalás

2008.03.21. 10:16 | ge | 98 komment
Friss telefonos átveréshullám ütötte fel a fejét, amire már az Erste Bank is reagált. A próbálkozás elég gyenge, a végén a megzavarodott csalók még egy rendőrségi fenyegetőzéssel is bepróbálkoznak.
Úgy tűnik találomra felhívnak embereket telefonon titkosított számról, és közlik velük, hogy 13 millió forintot nyertek, mert közjegyző jelenlétében kisorsolták a telefonszámukat. Ehhez nem kell mást tenni, mint bemenni a legközelebbi Erste bankfiókba, negyed, vagy háromnegyed órán belül, és el kell utalni, vagy be kell fizetni egy bankszámlára 300, vagy 600 ezer forintot.

Amint ez megtörtént, egyből megkapja az illető a 13 milliót, és még adóznia sem kell, mert adómentes a nyereménye. Az ismerőst előszőr az Erste nevében hívták fel, majd később már a Pannon nevében beszéltek, végül a Vodafone alkalmazásában álltak, mindezt 2 beszélgetés alatt hozták össze. Az imserősöm felhívta a bankot, ahol közölték, hogy semmi hasonló akciójuk nincs, nem szoktak ilyet szervezni... minek utána felhívták újra, hogy beért-e már a bankba, meg hol tart, elmondta nekik, hogy beszélt a bankkal, de ott nem tudnak ilyenről... erre először zavarba jöttek, majd elkezdtek fenyegetőzni, hogy a rendőrséggel fogják behjatani a 600 ezer forintot, és hogy letiltják a kártyáját (nincs kártyája az Ersténél), meg a telefonelőfizetését is (nem Pannonos, és nem Vodafone-os), meg próbálkoztak mindennel, elküldték az anyjába, stb., sőt, a beszélgetés után még percekig hívogatták, felváltva egy férfi, és egy nő...

Elég bénák, ráadásul ostobák is, egyáltalán ki dől még be ilyen trükknek?
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

liven 2008.03.21. 11:45:47

Én nyertem először?

Vidocq 2008.03.21. 11:47:13

3.-e? Hurráááá!!!

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.03.21. 11:47:51

várakozzatok türelemmel, nemsokára a kékfényben, vagy jusztlacibácsinált tűnnek fel százával a becsapott szerencsétlenek

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.03.21. 11:49:13

Ekkora szerencsétlenséget csak a legnagyobb jó indulattal lehet csalásnak nevezni.
Ez kb. olyan, mintha valaki egy darab szafaládéval a kezében próbélna meg bankot rabolni.

Azt nemtom mi van akkor, ha valakinek nincs folyószámlája az Ersténél. Még, ha annyira hülye is az illető, hogy elutalná a pénzt, akkor sem tudja, mert más banknál van a pénze...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.21. 11:49:57

rohanok fizetni! milyen számlaszámra kell? :o)

Vidocq 2008.03.21. 11:50:44

Gyerekek a képlet egyszerű: Semmilyen, de semmilyen szolgáltatást nem szabad igénybe venni, ami azzal kezdődik, hogy fizessél be ennyit meg annyit!!! Ez pont akkora lehúzás, mint azok az ominózus álláshirdetések ahol azzal kezdik, hogy fizeséé bazzeg! Aki bedől ilyesminek az egy igazi lúzer! Én személy szerrint a k*rva anyjába szoktam elküldeni az ilyen pofátlan szarkupacokat.

elwood 2008.03.21. 11:51:59

És még mindig nem hisztek Mária bűvös fénypajzsában ? Mondtam, hogy nyerni fogtok ! Most gyorsan keresd a varázsitalt és jön még 14 milla, mert 27 volt ígérve ...

cenzúra forever 2008.03.21. 11:53:08

szeretném megkérni tóth gabit és barátait, hogy 2008 január 1ig ne próbáljanak amerikai vízumot igényelni, mert ezzel is csak a statisztikákat rontják, minek következtében nem lehetünk feltételesen vízummentesek sem.
köszönöm

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.21. 11:54:53

"Semmilyen, de semmilyen szolgáltatást nem szabad igénybe venni, ami azzal kezdődik, hogy fizessél be ennyit meg annyit!!!"

Megfogadtam a tanácsodat. Elmentem a fodrászhoz, de rögtön azzal kezdték, hogy ezer forint egy sima hajvágás. Szó nélkül otthagytam őket. Jó trükk! Még hogy én fizessek???

Secnir 2008.03.21. 12:01:15

Esetleg az első hívás után találomra felhívhattad volna a rendőrség valamely számát.
Más:
anno, amikor még vót a gépembe modem, mer' az internyet csak ilyeténformán volt elképzelhető 14400 baudon, akkor futott rajta egy script, és ha hívtak, visszakereste a hívó számát (akkor még digitális kijelzős szarságok sem voltak, de DTMF igen). És ez akkor is működött, ha a Matávnál kérte az előfizető a titkosítást meg ilyenek, és ha mobilról híttak (később) amin a számküldés meg ilyenek le voltak tiltva, akkor is működött. Ez a progi 3.1-es windows alatt futott, a nevére már nem emléxem, valamelyik CD-men biztos megvan még. Lehet, hogy elő kell vennem a pincéből a 386-osomat, és beizzítani a lakástelefonra?

neet 2008.03.21. 12:02:08

atpijkamo
ha előbb kell fizetned, és csak akkor veszik elő az ollót, az gyanús. De ha előbb leültetnek és levágják, már bátran fizethetsz, sztem.

betépett felhasználó 2008.03.21. 12:06:11

"ég percekig hívogatták, felváltva egy férfi, és egy nő..."
ez hazugsag. eloszor hivta a felesegem, majd en.

Vidocq 2008.03.21. 12:09:46

"Megfogadtam a tanácsodat. Elmentem a fodrászhoz, de rögtön azzal kezdték, hogy ezer forint egy sima hajvágás. Szó nélkül otthagytam őket. Jó trükk! Még hogy én fizessek???"

Ne haragudj, de cseréld le a fodrászodat :) Én pl. a hajvágás után szoktam fizetni! Az hogy előre megmondja, hogy mennyibe keerül az okés! Ha nyernék 20 millát és közölnék, hogy miután átvettem, fizessek 6 kilót ezért vagy azért az is okés!

jotek84 2008.03.21. 12:11:01

A fodrásznál mindegy mikor fizetsz, így is úgy is megvág valmilyen összegre. Csak nem mindegy, hogy ollóval vagy anélkül.

Vidocq 2008.03.21. 12:11:58

A közértben is a pénztárnál fizetek és akkor már nálam van a cucc. Persze lehet kötekedni. De egy lakásvásárlás, vagy autóvásárlás az más.... először szerződéskötés, hivatalos papírok meg miinden. De nem egy névtelen szarházi teklefonálgat, hogy ugyan tesó fizeséé má be zsét mer nyertééé....

Vidocq 2008.03.21. 12:16:55

Vegyük pl. a tipikus "küggyé egy feltőtő kártya kódot oszt hílak" esetet... Egyrészt nem dőlök be neki, másrészt ha be is dőlnék, ilyen ruppótlan p*nával nem kezdenék...

Yoda mester 2008.03.21. 12:20:19

A fodrászok megvágnak, már csak ilyenek. :)
Minél jobban vág meg, annál jobban megvághat :)

Yoda mester 2008.03.21. 12:22:39

Mindenki küldjön nekem 300 000 Ft-ot!!!
Cserébe a kedves utalókat nem verem át!!
Pénzvisszafizetési garanciával!!!
MOST!!!

Vidocq 2008.03.21. 12:23:13

"erre először zavarba jöttek, majd elkezdtek fenyegetőzni, hogy a rendőrséggel fogják behjatani a 600 ezer forintot,"

Ostoba balfaszg*cik! A rendőrségnek nincs behajtási jogköre. Az ilyennek nem sitten, hanem diliházban a helye. Alobotómiát meg saját kezűleg hajtanám végre...;)

Yoda mester 2008.03.21. 12:24:27

fent a homáron mi az a +19%? :)

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.03.21. 12:25:40

Hívjanak fel, megmondom nekik, hogy nem tudok utalni, de személyesen átadom a lóvét x helyen, y időben. Aztán hajrá, csapjunk az arcuk közé :)

offline · http://offline.blog.hu 2008.03.21. 12:34:50

Valakinek akinél bepróbálkoznak talán érdemes lenne eljátszani, hogy igen megy a bankba, és adják meg milyen számlaszámra utaljon. A rendőrségnek szerintem hasznos lenne, ha meglenne a számlaszám, bár amilyen amatőr banda, szerintem egykettőre lebuknak majd. Remélem...

Zsirparaszt 2008.03.21. 12:36:48

Vidocq 2008.03.21. 11:50:44
.
Akkor se nyaralás, se buszbérlet?

Hola (törölt) 2008.03.21. 12:37:11

El kell kérni a számlaszámot. Az alapján lehet azonosítani őket, talán...

dimitrij 2008.03.21. 12:39:00

látom már bankosok is vannak itt. :)

tundrazuzmo (törölt) 2008.03.21. 12:40:05

A múltkor jött 300 vagy 600 ezer Ft a számlámra, ezért gyorsan átutaltam 13 milliót adómentesen, mert előtte egy megbízható hangú úriember vagy egy nő telefonon erre kért.

Ez a minimum, amit megtehetek, hiszen annak az embernek, akitől a 300 vagy 600 ezer Ft jött, megígérték, hogy megkapja a 13 milliót, ráadásul kilátásba helyezték, hogy esős időben letiltják az esernyőjét, ha nem utal. Ezek után ültem volna a 13 millión? Nem vagyok én Zsugori Uram! Vártam volna negyed vagy háromnegyed órát? Nem vagyok én Pató Pál!

Egyébként is, az adómentes nyereményjátékok azok vannak, mert az APEH azzal van elfoglalva, hogy a kisboltokban ellenőrizze a nyugtaadást, és így nincs ideje 13 milliós nyereményt adóztatni. Meg nem is kell, mert a megbízható hangú úriember vagy egy nő a telefonban ezt mondta.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.21. 12:40:22

"fent a homáron mi az a +19%?"

A cseh ÁFA, onnan lopták a képet.

A pulóver, amiről vették a bilétát ennyi százalékot nyúlik.

A Homár farka hossza, 1 méterhez képest.

A 2008-as infláció.

A Homár látogatószám növekedésehavonta.

A miniszterelnök népszerűségi indexe.

...

Yoda mester, nagyon unatkozol?

ex-Zep 2008.03.21. 12:40:57

Akár 19 %-kal több ragyogás...stb.

Bácsfi Diána a Centrálból.... 2008.03.21. 12:43:44

Lehet hogy csak arra gyűjtenek, hogy visszavehessék a lovaikat a románoktól...

Josi01 2008.03.21. 12:53:45

Csak nálunk, 19%-kal nagyobb ollóméret alapáron. :D

Gumidomino 2008.03.21. 13:03:23

dimitrij,
ez a te posztod csak mert annyira erőszakos voltál!
:)

W Joe 2008.03.21. 13:06:41

Ennek ki dől be? Remélem senki.
"majd elkezdtek fenyegetőzni, hogy a rendőrséggel fogják behjatani a 600 ezer forintot" LOL

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.03.21. 13:09:07

Engem egyszer egy örömleányzó akart lehúzni: miután orális örömökben részesített számla nélkül bruttó két rugóért, hirtelen kiabálni kezdett hogy segítség, megvertem. Pillanatok alatt ott termett az erősen fajtajelleget mutató managere, aki felajánlotta hogy ha adok még nekik három rongyot, nem hívja rám a zsarukat. Na, mondom én is rendőr vagyok, és jelenleg épp a Fehér századosék vannak szolgálatban (gyorsan kitaláltam egy nevet), akik nem igazán törődnek az élvezeti célú humán-erőforrás managerek jogaival, így nem kéne őket zargatni. Lenyugtázta a strici, hogy hagyjam már, ő is ismeri a Fehér századost:D, de most az egyszer menjek a fenébe.. Hát lehet, sikeres nem - de tapasztaltnak tapasztalt vagyok. :)

További magyar hang 2008.03.21. 13:11:33

Ha a csaló megadja a bankszámlaszánát, akkor az alapján a bank meg tudja mondani, hogy ki ő, nem?

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.03.21. 13:13:01

Mekkora lúzerek vagytok. Én átutaltam a hatszárezret, két óra múlva átutaltak tizjenhárommilliót.

Dave_hu (törölt) 2008.03.21. 13:17:09

valami hajléktalan nevére nyitják a számlát, aztán meg a pénzt is felvetetik valakivel. a bankszámla nyom nem jó.

báró Csekonics 2008.03.21. 13:23:51

"Semmilyen, de semmilyen szolgáltatást nem szabad igénybe venni, ami azzal kezdődik, hogy fizessél be ennyit meg annyit!!!"

Milyen igazad van...

Mostantól:
- nem utazom se BKV-val, se MÁV-val (velük eddig se sokat), se repülővel
- parkolóórákat el is felejtem, hogy vannak

:-D

johevi 2008.03.21. 13:25:46

A többi inteligens, rablást gondosan kitervelő rabló nevében kikérem magamnak a csalás kifejezés használatát... Az nem csalás, nem rablás ha lécciléccilécci add ki az adatodat meg lécciléccilécci utalj nekem pénzt. Aki ilyenre felül komolyan megérdemli.

Kohn Gazsi 2008.03.21. 13:28:05

Ugyan nem 13 MFt, de engem egy szögedi vállalkozó hívott, majd írt emilt, teát kellett volna neki szállítani, mert "most hétvégén nyitnak egy hoch elegáns kávézót-teázót" és gyorsan kéne áru. Ja és hogy komoly beszállítót keresnek... Oszt mikor megírtam, hogy mi mennyibe fájna és hogy előre utalás avagy kápé, no azóta se kép, se hang. Na ja, komoly beszállító meg elegáncs üzlet... három nappal nyitás előtt keres beszállítót... höhö.

triple_sec 2008.03.21. 13:40:51

Egy barátomat kb. egy éve felhívták a "T-Mobile-tól" mondván, hogy ha veszünk két tízezres feltöltőkártyát, és bediktáljuk a kódokat, akkor nemtom hány milliót nyerhetünk. Az elején még hezitáltunk, ugyebár az emberi naivitás határtalan. Amikor a hölgyemény, akit a hanglejtése alapján utóbb Mélytorok Mónikának neveztünk el, visszahívott, és közöltük vele, hogy végülis rájöttünk a turpisságra, azzal csapta ránk a telefont, hogy "Jó, akkor ezt leadom az Atinak, ti meg fulladjatok meg örökre!" :-D

bben 2008.03.21. 13:44:06

Egyébként ez azért trükkös cucc, mert tegyük fel, hogy szólsz a yardnak, hogy xy telefonált, te utaltál pénzt, brühühühü. A zsarvak annyit tudnak mondani, mint mi itt most egymásnak: mérvoltál vadbarom bazeg?
Nem bűncselekmény kérni valakit telefonon arra, hogy adjon pénzt. Az, hogy hazugságon alapul, nemtom, mennyit nyom a latban, de mivel nincs rögzítve a telefonbeszélgetés, nincs bizonyítékod, hogy neked hazudtak. Tehát olyan, mintha ide kiírnám a banxámlaszámomat és mondanám, hogy akkor várom a kedves adakozókat. Az sem bűncselekmény... :)
Nem mintha nem basznám orrba szeívesen azt, aki ilyen telefonos ügyeskedéssel próbálkozik :)
Egyébként hívásoknál nincs olyan, hogy teljesen rejtett szám. A telefonközpontokban megvan a hívó fél száma minden esetben, max te nem látod.

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.03.21. 13:47:15

Képzeljétek, megint átutaltam, de ezúttal csak hárjomszázezret, és megint megkaptam a tizjenhárommillijómat. Már huszonhatmillijóm van, ti meg csak okoskodtok itt.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.03.21. 13:51:22

Devon: Ez szent igaz, viszont nem adják ki neked, még akkor sem ha most mondták, hogy megdöglesz te geci és úton vannak.

Rendőrség ilyenkor nem tehet semmit.
Akkor mit tehetünk mi? Nem dőlünk be, ez idáig tiszta sor, viszont amennyiben megtalálod az embereket, valami hihetetlen módon, akkor téged csuknak le súlyos testi sértésért. Milyen szép is az igazságszolgáltatás. Ezért akarok én fegyvert tartani és egy kurva nagy kertet.

astrup 2008.03.21. 14:16:39

triple sec: pontosan ezzel a "nyereménnyel" hívott föl egy igencsak udvarias és segítőkész úriember a T-mobile nevében. Kb 10 percig beszélgettünk (mégiscsak, legalább fogy a pénze), mire közöltem, hogy ugye ezt azért így nem gondolja komolyan, miután azonnal lecsapta a telefont. Pedig úgy örültem, hogy nyertem valamit :)

triple_sec 2008.03.21. 14:34:42

valec, minket is frusztrált, hogy nem a miénk lett az utsó szó. Utána kitaláltunk legalább 23 frappáns bon mot-t arra az esetre, ha még egyszer ilyennel hívnának. :-)

Alfonzhal 2008.03.21. 14:42:30

Engem ugyan nem hívott senki, de időnként azért utalok 600ezret, ha adtok egy számlaszámot.*

*(Jelen közlemény nem minősül ajánlattételnek.)**

**Kaki.

dimitrij 2008.03.21. 14:49:22

Devon Miles 2008.03.21. 13:44:06


butaságot beszélsz. :)

btk. 318.§.

Aki mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz, a csalást követ el.

meg nem mondom pontosan, hogy mekkora a böntetési tétel, de ez bűncselekmény.

arról nem beszélve, hogy egy cég (erste, pannon stb.) képviselőjének adta ki, ami szintén törvénytelen...

dimitrij 2008.03.21. 14:55:30

Gumidomino 2008.03.21. 13:03:23


én? erőszakos? :)

ne mondj ilyet kérlek. :P

pizsama 2008.03.21. 14:59:33

Követeljük, hogy a magyar jogtulajdonos adja ki DVD-n a Die Hard 3-at!

triple_sec 2008.03.21. 15:12:05

Az tiszta, hogy ez bűncselekmény, de Devon Miles-nak abban szerintem igaza van, hogy ha egyszer átejtettek, akkor szinte biztosan futhatsz a pénzed után. A rendőrség túlterhelt, nem fog minden egyes esetet lenyomoztatni a telefonközpontnál, inkább rövid úton lezárja a nyomozást vagy eleve be sem fogadja be a feljelentést, hanem széttárja a karját. (Cáfoljon meg valaki, és ezúton bocsánat, ha nem így van, de úgy látom, hogy a magyar rendőrség gyakorlatilag, nagyon sarkítva csak akkor megy utána valaminek, ha vér folyt vagy milliárdos a kár.) Ha meg nincs meg a szám, amit tudtommal csak hatóság kérhet ki, akkor nincs más bizonyíték, tehát még polgári peres eljárást sem indíthatsz. Ráadásul ahhoz, hogy minden jogi lehetőségnek utánajárj, ész meg tájékozottság kell. Ha meg az van, akkor valószínűleg eleve bele sem keveredsz. Eszperente. :-\

Céadaoin (user ID 44540) 2008.03.21. 15:26:21

eleve bele se keveredsz: eszes ember lehetsz!
Egyebek: vegyétek lelketekbe ezen eseteket, melyekben elvetemedett egyedek szemén egyetlen eszme lebeg: PÉNZ!!! És ne engedelmeskedj.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.03.21. 15:27:43

helyesebben: ne engedelmeskedjetek :-)

triple_sec 2008.03.21. 15:35:39

Te ember, remember: eszperente! E jel: ´ melynek helye e jel: "e" teteje lenne, e nyelvben megengedhetetlen! :-)

triple_sec 2008.03.21. 15:43:27

Egyebekben helyesen elemzel: ne legyetek esztelenek, ne engedelmeskedjetek! Helytelen tett lenne engednetek e kegyetlen embereknek elvennetek kenyereteket. Ne kegyelmezzetek; nyelveteken egyetlen egy keresetlen "NEM!" legyen ezen esetekben! ;-)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.03.21. 16:10:39

Te nevezel kegyetlennek engem?! Ersteben senyvedek epekedve, se kenyerem, se keresetem. Ennem kellene nekem! De te nem engedelmeskedsz, ezresedet elteszed nevetve. Nem nyerheted meg e rengeteg ezreshegyet. Feljelentesz? Te, engem?! He-he.

petersen 2008.03.21. 16:14:39

Bréking nyúz! Egy ismerősömet ma hítták, hogy 1 misi jurót (!) nyert. Csak híjja fel a 06-90..... számot.
Felhívta, félperc, + 500 Ft telefonszámla.

Tajparaszt 2008.03.21. 16:17:19

Küldjön házipornót a számunkra és nyerhet 3 liter lóondót.

Na, haggyámá:)

jesszumpepi (törölt) 2008.03.21. 17:17:48

Tajparaszt!Lebuktál.Te loptad el lókupec lovait.

dimitrij 2008.03.21. 17:46:22

triple_sec 2008.03.21. 15:12:05

nem a rendőrségen, hanem a bankon múlik a rendőrség sikere. a rendőrségnek annyi kell tennie, hogy zároltatja a számlát, a bank meg zárolja, és összeszedi az infókat, amiket kell. ha mondjuk az elkövető atm-en vette fel a dellát, akkor jó esély van rá, hogy készült felvétel róla... nem tom rak-e kamerákat az atm-jeibe az erste, de egy nyom lehet. valakinek meg kellett nyitnia számlát, amire az utalást kérték, legaláb egyszer kellett a fiókban járnia, amiről szintén lehet képanyag, meg talán személyi okmányok fénymásolatban... ha jól kommunikál a bank meg a rendőrség, akkor akár egy tettenérést is össze tudnak hangolni az atm-nél, ha meg olyan hülye, hog fiókban veszi fel a pénzt, akkor pláne... nem teljesen esélytelen a dolog, de sok lesz a melója vele a anknak, meg a nyomozóknak.

ince 2008.03.21. 19:04:14

engem kb egy hete hívtak fel, a séma ugyanez volt, de ők T(ré)-mobilosok voltak és csak 1,7 milliót nyertem :(. miután mondták hogy 10e ft értékben kell feltöltenem a telóját letettem...

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.03.21. 19:10:27

Ne má... Az ilyeneknek az dől be, akinek még mindig a Jézuska hozza a karácsonyi ajándékot.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.03.21. 19:51:28

ez egy sima rendőrségi ügy. feljelentést kell tenni, hogy csalók azzal fenyegetőznek, hogy "...."

Perillustris 2008.03.21. 19:51:50

Nos, aranyigazság, hogy a megcélzott réteg SOSEM jut el addig, hogy ilyen átb@szásokról értesüljön.

S nem is kell sok ember: 10-et behúznak, s a bankszámlán landol 6 millió.

Könnyű okosnak lenni most már, de én azonnal hívtam volna a Rendőrséget, hogy a telefonhívás és a bankszámlaszám lenyomozásának segítségével el lehessen kapni a csalókat.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.21. 20:03:53

A Homárnak és minden kedves olvasónak
Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!

triple_sec 2008.03.21. 20:04:29

dimitrij,
Pont most olvastam a Zugügyvédben a következő hajmeresztő sztorit: zugugyved.blog.hu/2008/03/21/orokos_es_ertekpapir. Szorosan nem tartozik ide, de jól jellemzi a hozzáállást. Az átlag banki alkalmazott egyszerűen nem ismeri a jogszabályokat (esetleg nem is akarja ismerni, mert az pluszmunka vagy költség lenne a banknak). Nem azt mondom, hogy a jogszabály hiányos, hanem a jogalkalmazás csapnivaló. A rendőrség elküldi az ügyfelet a bankba, mondván, hogy először nekik kell bejelenteni a csalást, a bankból meg vissza, hogy ez a rendőrségre tartozik. És már bele is kerültük a jó magyar bürokratikus fogaskerékbe. OK, lehet, hogy überpesszimista vagyok, de ne mondjátok, hogy nem ismerős. :-( A szerencsétlen balek meg jó, ha évek múlva (persze körözés, nyomozás, ügyészség, vádemelés, pótmagánvád, első-, másodfok, LB, AB, Európai Bíróság, formai szabálytalanság ==> vissza elsőfokra stb. után) látja a pénzét, ha egyáltalán.

végtelen 2008.03.21. 20:12:19

First: 700e pénz az 35 db 20e..ez hol nem fér el? Nagyon kis helyen megoldható!Sajnos. A számlamegszűntetés 30 nap, mert le kell könyvelni a kártyaforgalmakat, ez időt vesz igénybe, minden banknál.Ha nincs bankkártya azonnal meg van. Azt hiszitek bármelyik bankkal jól jártok? A hitelintézetek profitorientált cégek és mint az ilyeneknél sosem te jársz jól, legfeljebb jobban járhatsz minimális eltérésekkel.

végtelen 2008.03.21. 20:24:36

jó, rossz topic-ba irtam..sorry..a hülyeség ellen nincs orvosság..ilyen az ha az ember pénteken hazamászik melóból...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.21. 20:33:30

nem baj vegtelen mi kepben vagyunk
arra en is gondoltam nem nagy ugy akar meg zsebre vagni is, de ott a lenyeg nem az vot, hanem miert nem utalnak ha en akarom
itt meg az,hogy barki , BARMIT AJANL nyertel, olcso lesz stb. telefonon, elso mondat utan tedd le szo nelkul
nem fog senki semmit vesziteni, mer mindig van aki azt hiszi, hogy hu van itt egy valaki aki tenyleg sorsol, es nyerek, es pezhez jutok, vagy zanzbari uthoz
hatha most igaz es a vegen a szomszed kirohog mer' O megkapta
nem kapja meg
es nem igaz

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.21. 20:38:25

ugy a rendszervaltas kornyeken meg otthn voltam es eccer en is beszivtam, na nem nagyon
mar nem tudom mit kellett rendeln, fazekat vagy fene tudja es melle gyemantgyuru ajandekba
nem volt egy osszeg, gondoltam anyamnak jol jon a fazek, gyemantgyurum meg sose volt es telle nem volt sokba
megisjott a kepen szereplonel nagysagrendileg kisebb, szo szerint semmire se hasznalhato edeny
meg a gyemantgyuru
valami vekony reznek a vegen figyegett valami pici barmi
Vacon kulonbet lottem az 5 forintos palcikas soron a bucsuban 2 lovesboles annak olt ertelme, mert legyoztem viciant, aki egy saga nyulat akart de fejbelotte a lovoldest

triple_sec 2008.03.21. 20:50:38

"barki , BARMIT AJANL nyertel, olcso lesz stb. telefonon, elso mondat utan tedd le szo nelkul"

Inkább tegyél úgy, mintha tényleg balek lennél, és hagyd beszélni, hívasd vissza magad, ha van erre 10-15 perced, és csak utána tedd le egy poénos beszólás kíséretében. Megalázod, és még a számlája is ketyeg a szemétládájának. ;-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.21. 21:14:45

hat nekem arra sem idom sem kedvem
itt meg nem is megy a telefonszamlaja
amugy halaegnek a legtobb allamban be van mar tiltva itt
de en otthon is letennem 2 szo utan

Snayperskaya 2008.03.22. 02:10:16

Engem ilyennel meg sem keresnek...vajon sikeres vagyok-e? :)

Snayperskaya 2008.03.22. 02:12:06

Egyébként hülyeség ellen van orvosság...baccpapucs Zanzibári úttal fűszerezve...ahol megtalálod lókupec hőn áhított lovait... :)

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.22. 10:45:46

Ez csalás büntette, és mégha egyetlen károsult sincs akkor is.Az érintett bank és a mobilcégek hitelrontásért nyugodtan perelhetnek.
Ez a fajta lehuzás egy tipikus rétegnek tulajdonítható.

bben 2008.03.22. 12:44:54

OK, akkor csalás, ti értetek hozzá, nem szakmám a jog. :)
De pert akkor sem nyerhetnek, mert _NINCS_BIZONYÍTÉK_!!! Hacsak nem rögzítesz TE_MAGAD minden egyes telefonbeszélgetésedet. Mert akkor van. Ahhoz, hogy egy bank zárolja a számládat, nem elég annyi, hogy "Kérem tisztelettel, engem felültetett egy gonosz szemét ganaj bácsi, most pedig tessék szíves lenni elvenni az összes pénzét a számlájáról." Ha a hatóságok meg is szerzik a hívó számát, akkor is csak "he said, she said" lesz a bíróságon. Nincsenek tanúk, nincs rögzített anyag, stb. Szóval a gecik simán megúszhatják.
De a rendőrség ahhoz is fatökű, hogy tök egyértelmű bizonyítékok birtokában hamar lekapcsolja a bűnöst, szóval kb nem vesztünk ezzel semmit :(( Mit gondoltok, miért nem lehet pl lopott kocsikat megtalálni (még akkor sem, ha pl biztosan tudod, hogy van egy nyomkövető benne, amit a zsaruk pillanat alatt megtalálnának)? Azért, mert csak, mire bejelented, 1 nap, és addigra a kocsi már szerteszét, mint az őrmester a tökéletes katonában...

Magam_a_Mondomét! 2008.03.22. 14:54:36

Bizonyítékot nem nekem kell gyártani, ha feljelentést teszek, a nyomozás során BIZTOSAN előkerülnek a bizonyítékok.
Más: Ha valakit felhívnak kérdezzen vissza: biztos-e, hogy engem hívtak, ha engem sorsolt ki a gép, mi az én nevem? címem, vagy ha ezt nem tudják, akkor honnan lehet majd tudni, hogy hová kell utalniuk azt a rengeteg milliócskát? Szóval ott keverem bele a saját szavaiba, ahol akarom.
Alapigazság: MIVEL a legendája (története) kitalált és fiktív, mindig megkeverhető!

tantika 2008.03.22. 17:32:10

Secnir!

"Elmentem a fodrászhoz, de rögtön azzal kezdték, hogy ezer forint egy sima hajvágás."

Hol az a fodrász??Engem az enyém mindig 5000-re vág meg!(Na jó,4850-re+borravaló).

LyukasBogrács 2008.03.22. 22:03:08

Hallottam már emberekről akik bevették ezt a halvány dumát. Az egyik, miután elutalta a háromszázezret, a bankban rájött, hogy rászedték, késsel túszul ejtett két nőt, akiket később elengedett, majd felvágta az ereit.

Egy másik, egy vadász, meg ideges lett, duzzogva lelőtte a feleségét, majd "a fasz fog itt magyarázkodni" alapon magát is.

Secnir 2008.03.23. 07:08:38

"tantika 2008.03.22. 17:32:10
Secnir!

"Elmentem a fodrászhoz, de rögtön azzal kezdték, hogy ezer forint egy sima hajvágás.""

tantika:
erre gondoltál nem? :D

"atpijkamo · www.kek-erdoben-jartam-zold-ibolyat-lattam-holnap-megyek-szemeszhez.hu/ 2008.03.21. 11:54:53
"Semmilyen, de semmilyen szolgáltatást nem szabad igénybe venni, ami azzal kezdődik, hogy fizessél be ennyit meg annyit!!!"

Megfogadtam a tanácsodat. Elmentem a fodrászhoz, de rögtön azzal kezdték, hogy ezer forint egy sima hajvágás. Szó nélkül otthagytam őket. Jó trükk! Még hogy én fizessek???"

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.23. 11:13:11

Nyilván nem egy károsult van csalás ügyben, ilyenkor szokott tvfelhivás lenni hogy jelentkezzen akinél beprobálkoztak.Nem kell hogy befejezett legyen a cselekmény.Ha itt 5en tanúsítjuk hogy te engem megfenyegettél életveszéjesen akkor az bizonyítottnak tekinthető :D
Autólopás:
naponta mondjuk van 100autólopás, 90ben mégcsak riasztó sincs.A 100 autóbol negyede elökerül , otthagyják valahol vagy büncselekményt követnek el vele és elkapják öket.Az oriási lopási számokmiatt ez a negyede egy nagyon jó arány, sehol a világon nincs ennél jobb erány, kb ugyanez.Kinában esetleg minden lopott kocsit megtalálnak mert mindenki kerékpározik és azt is tudják melyik autó kié :D

Gumidomino 2008.03.23. 13:27:25

Raszputyin
akkor utalj már át nekem abból kérlek háromszázezret és én átutalom nekik és ha megutalják nekem a 13 milliót akkor négyszázezret utalok neked vissza. :)
istenbizony.

Jogging 2008.03.23. 19:11:25

A fiamat is felhívták, de lehet hogy nem pont ők, mert nyereményről nem volt szó.

("-MariÍÍ! Te vagy?! Ég a konyha!!
- Nem a Mari vagyok, a tűzoltókat tessék hívni.")

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.03.23. 23:28:59

Látjátok, milyen jó szegénynek lenni?
Engem ilyennel akkor sem tudnának megkárosítani, ha be tudnának csapni. A számláimon összesen nincs 300.000 Ft, de még hitelkerettel együtt sincs 100.000 sem. Ebben a hónapban, ha minden jól megy, lesz vagy 18-20.000Ft bevételem, és alig 48.000 Ft-ot kell befizetni az APEHnek vállalkozóként.
Ha valakinek van annyi nélkülözhető pénze, megadom a számlaszámomat, nagyon szépen megköszönöm neki és még be is számolok róla, mire költöttem. Én legalább nem csapom be....

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2008.03.24. 20:47:30

önmagában szär, hogy ilyenbe kezdenek emberek, de az, hogy vannak emberek, akik be is veszik, ugyancsak megérne egy misét...

anarch 2008.03.25. 09:21:26

Nigériai spam, magyar módra? :)

Legalább szóltál valamilyen szervnek? A szolgáltatók utólag is vissza tudják keresni (öt évig?) milyen számról jött a hívás.

Navarone 2008.03.25. 11:23:27

tudjátok, hányan bedőlnek ilyesminek??? Rengetegen!
Én nem is tudom, ezek az emberek agy nélkül születtek, vagy mi...

a kertész tömlővel 2008.03.25. 16:46:42

ezt beveszi valaki,,,de kemény.

háténvagyokaz 2008.03.25. 18:54:03

Nos, amíg ilyenek vannak, addig semmin ne csodálkozzunk... www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_42752
A csalók is tudnak "kreatívak" lenni és időnként be is jön nekik - sajnos.

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.03.26. 15:43:59

"Gumidomino 2008.03.23. 13:27:25
Raszputyin
akkor utalj már át nekem abból kérlek háromszázezret és én átutalom nekik és ha megutalják nekem a 13 milliót akkor négyszázezret utalok neked vissza. :)
istenbizony."

Inkább csináljuk úgy, hogy te átutalsz nekem 600ezret, én átutalok nekik 300at, és 300at meg egy kajmán szigeti számlára küldök, ami egy nigériai király számlája. Ő majd visszaküld nekem 900ezret, ezt befektetem úgy, hogy 3szor elküldök a 13milliósnak 300ezret, meg hozzácsapom az én háromezremet, amit tőled kaptam, és az 52 milliót felefele elosztjuk.

Szvóal jöhet a pénz, mindenki jóljár, winwin szitu.

Manyizga (törölt) 2008.03.28. 09:40:22

Ez a magyar változata a nigériai csalásnak.
Aki annak nem dől be - mert van esze, vagy nem tud angolul/ nincs internetje - azt is el kell érniük valahogy! :))

NICKTELEN 2009.07.13. 10:21:50

Aki mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el. vagy valahogy így van.

Attól az még bűncselekmény, hogy kicsi az esélye a kinyomozásának.
süti beállítások módosítása