Tékozló Homár

A Sony Ericsson szerint az épület a hibás

2008.04.01. 11:23 | jackyll | 100 komment
A mobiltelefónia legalább annyira ezoterikus tudomány, mint a számítástechnika, így aztán a Homár nem is csodálozik azon, mint a levélíró Daily Shark, hogy a Sony Ericsson ügyfélszolgálatának fingja nincs, melyik telefonjuknak milyen az antennája. Tényleg, van valahol erről bármilyen infó? Vagy ez is olyan haszontalan infó, mint a hangminőség?
A családban elég sok Sony Ericsson készüléket használtunk (T100, T630, K700, K750, K550, W800, W580). A W800 évekig a kedvenc telefonom volt, zenelejátszóként is kiválóan teljesített. Szilveszterkor több mint két év haszálat után mégis lecseréltem egy modernebb, csúszkás W580i-re, talán nem kellett volna, de valamennyire engem is megfertőzött a konzumálásra késztető agymosás. Nagyjából megfelt, de mikor a cégen belüli átszervezések miatt egy olyan helyiségbe kerültem át, amely félig a pinceszinten van (tényleg félig, ablakai vannak, éppen a talajszint felett), kiderült, hogy nincs, vagy alig van térereje. Mellesleg a Pannon hálózatáról volt szó, ugyanazon a helyen a T-Com és a Vodafon gond nélkül ment, ezt kollégáimnál láttam.

Az igazi meglepetés akkor következett, mikor a munkahelyemen tesztelés céljából használtam egy ideig egy kb. 6 éves Nokia 3310-est: ugyanabban a helyiségben, ahol az új, négyszer ennyibe kerülő SE W580i finnyásan nulla térerőt jelez, a kisöreg Nokia vígan még kettes fokozatot mutat térerőből, és bármikor gond nélkül tudtam vele hosszú ideig telefonálni! Mindenesetre nagy csalódás volt, de a java csak ezután következett.

Felhívtam a SE hazai ügyfélszolgálatát, és megkérdeztem, mi lehet az oka annak, hogy egy 6 éves alapkategóriás Nokia használható ott, ahol az ő jóval drágább középkategóriás modelljük nem és lehet-e ezen javítani? Az ügyfélszolgálatos hölgyike a következő szánalmas és nevetséges válaszokat tudta adni:
"Nem lehet ezeket összehasonlítani."
"Az ön telefonja teljesen jó, hiszen csak egy bizonyos helyen nem érzi a térerőt, ez nem hiba."
"Sajnos nem tudok segíteni, ez az épület hibája, nem a készüléké."

Tehát egyáltalán nem az ügyfél segítése, hanem a mundér mindenáron való védelme volt a célja. Nem próbált meg pozitívan hozzáállni, nem mondta, hogy vigyem el szervizbe, frissítsek szoftvert (a legutolsó van rajta egyébként), nem ajánlott másik készüléket, amivel esetleg jobb lenne a vétel.

Mikor rákérdeztem, tud-e ilyen készüléket, azt mondta, erről nincs adata. Mikor megkérdeztem, tud-e ajánlani valakit, aki a magyar SE-nál tisztában van a modelljeik vételi érzékenységével és tudna nekem tanácsot adni, azt a megdöbbentő választ adta, hogy nem, mivel nincs ilyen ember. Ez - ha igaz - számomra elég rossz fényt vet a hazai SE műszaki felkészültségére. Az meg abszurd, hogy megpróbálja bemesélni, normális jelenség az, hogy egy modern, új telefon nem képes akkora vételi érzékenységre, mint egy hat évvel ezelőtti alapmodell.

Szumma szummárum, sikerült elérnie azt, ami az elmúlt kb. 6 évben meg se fordult a fejemben: lecserélem a SE telefonjainkat, és másra váltok (a 3310-est meg is vettem).

u.i Elküldtem a fenti véleményemet a SE ügyfélszolgálatára emailben.

Az alábbi választ kaptam:
"Nem rendelkezünk olyan adatbázissal melyben a telefonok térerejéről lehetne látni kimutatást, viszont minden telefon átmegy több minőségi ellenőrzésen is mielőtt piacra kerül, így nyugodtan elmondhatjuk, hogy termékeink megfelelnek az előírásoknak.

Az Ön telefonja nem minősül hibás készüléknek ugyanis csak egy adott helyen nem működik, egy épületben, viszont mindenhol máshol igen. Szervizelni sem érdemes mivel nem hibás, ebből kifolyólag a cseréje sem megoldható. A kolléganő tehát jól végezte a munkáját, nem tájékoztatta Önt félre."
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taurusz 2008.04.01. 11:28:40

Tanulság: meg kell tartani az ELSŐ telefonodat...

elwood 2008.04.01. 11:42:04

Csak egy ötlet. Úgy látom mintha a W850 3g-s lenne a W800 meg nem az. Próbáld meg kikapcsolni a 3g-t.

Nekem Bp. határában semmi gondom nem volt a Vodafone-nal, aztán kaptam egy 3g-st ami szakadozott, tárcsázás közepén bontott ... ilyesmi.

Kikapcsoltam a 3g-t a francba, azóta nincs gond.

elwood 2008.04.01. 11:43:42

Ja, elfelejtettem, nem lehet , hogy beázott ?

2008.04.01. 11:44:22

A térerő nemcsak az adótornyoktól, a helytől, faltól, épulettől függ, hanem a készülék vételi képességeitől, tehát lehet, hogy az 580-as e tekintetben gyengébb. A Connect magazin nagyon részletes műszeres méréseken alapuló teszteket közöl a telefonok vételi sajátosságairól, meg kell ott tekinteni, valszeg ez a telefon egy gyengébb darab.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2008.04.01. 11:49:15

Az SE-vel nekem is vannak kalandjaim. A mi családunk is favorizálta a gyártót, volt otthon több készülék is, és én annak ellenére lecseréltem a teljesen hibátlan 3 éves K500i-met, hogy a tesóm Z520i-je (ami gyakorlatilag új volt)simán eldobta a belső kijelzőjét, aztán mire azt megcsinálták és letelt a gari tönkremet mindkét kijelző és mehetett a kukába.

Szóval bedöltem a marketingnek és megvettem a K550i.-t. Az első meglepetés az volt, h ezzel ékezetes betüket nem lehet írni, vagy ha igen, akkor azokat duplán számolja, azaz, egy sms jó ha 80 karakter lehet. A második akkor jött, amikor kiderült, hogy a szuper, 2 mp-es, autófókuszos kamera (cybershot logo!), max. szemfényvesztésre v. captcha készítésére való, mert olyan képeket csinál a távolba, amit max. egy humanoid ismer fel. Ja a harmadik pedig az, hogy szervíz az nem nagyon van. Felháborodott levelemre annyit írtak, hogy a betük valami unicode kódolás, vagy mit tudom én miért ilyenek, azt jobb ha megszokom, a fényképezőt pedig mutassam meg a szervízben (értsd. vigyem el a fővárosba ha mondjuk cseretelefon is kéne, merthogy ott ahol vettem tutira nem adnak (független telefon)) esetleg próbáljam frissíteni a szoftvert, bár az nem valószínü, h segíteni fog.

Innen üzenem az SE-nek:

1., nem vagyok informatikus, távközlési mérnök, rohadtul nem akarom a telefonom szoftverét buzerálni. A telefont használni akarom nem tuningolni és drivereket cserélgetni rajta.(megjegyzem megtettem, az update szervíz szerint minden ok, a latest van rajta. Rátoltam azért újból, de semmi változás.)

2., szerintem ez a betükódolás dolog nem elhanyagolható info, jó lenne Mo-n, ami hemzseg az ékezetes karektertől erre felhívnák nagybetükkel a figyelmet.

3., K*rvára nem viszem sehová a telefonom, inkább eladom és bebukom az árkülönbözetet. Lesznek szivesek ha nem is országos szervízhálózatot, de legalább normális felvevőhelyeket üzemeltetni.

4., Nem kell a cybershot felírat egy több mint 40 ezer forintos telefonra, ha egyszer olyan képeket csinál, mint egy 6 ezer fointos kínai eldobhatós, no name gép.

5., Ez volt az utolsó SE készülék a családban + mindenkit le is beszélek róla.

Ennyi.

betépett felhasználó 2008.04.01. 11:52:55

Homar, koszi a kutyaspolot! :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.01. 11:53:49

Nem ázott be tudtommal.
Eléggé vigyázok a telefonjaimra. :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.01. 11:54:43

"olyan képeket csinál a távolba, amit max. egy humanoid ismer fel"

Hát ha nem androidok számára fotózol, ez nem lehet probléma.

j311 2008.04.01. 12:04:58

Nyilván a 6 éves Nokia 900 MHz-en megy, ami vígan lejut a pincébe. A szép új SE meg már 1800 Mhz-es hálózatot használna, ami meg nem.

a.tom 2008.04.01. 12:07:34

telefon Connect magazin megfelelő számába beteker, ablakon bedob
esetleg megpróbálhatod eladni az ukránoknak

hbe 2008.04.01. 12:10:48

A 3g-s ötletet amit fentebb írtak, próbáld meg mindenképpen! Kapcsold ki a 3g-t, van olyan menüpont, hogy csak a gsm hálózatot keresi. Szvsz ez egy SE szoftver bug, hogy ha nem talál elég 3g hálózatot, akkor nem keres GSM-en, illetve nem mindig keres, csak nehéz reprodukálni. Nekem egy K810i csinálta ezt egy időben, parkolóházba lementem, elment a térerő, és mikor feljöttem, utána rendszeresen nem jött vissza, amíg újra nem indítottam. Aztán kikapcsoltam a 3g-t, lementem, feljöttem, ráállt rendben a gsm-re. Aztán meg visszakapcsoltam a 3g-t, és azóta visszajön 3g-re vagy gsm-re akkor is, ha elmegy a 3g térerő. Tehát valószínű ez valami olyan bug, hogy amíg egyszer oda-vissza nem kapcsolod a 3g-gsm választást, addig nem áll vissza se gsm se 3g térerőre ha elveszed tőle a 3g-t, legalább is ha nekem kellene megkeresni a bugot, erre gondolnék. Ha ez a módszer nálad is segít, akkor írd meg az SE-nek, hogy az újonnan üzembehelyezett 3g telefonok valamiért nem választják ki helyesen a gsm hálózatot, ha nincs 3g.

hivatásos kisbéka/tejeskávé cukor nélkül... puszi 2008.04.01. 12:11:42

Nekem samsungom van és annak is bolhányi néha a térereje.
Egyébként pannonos és vannak olyan helyek pesten ahol egyszerűen elveszti a térerőt. Vonalbontás,nem tárcsáz...stb. Már nem tudom, hogy telóprobléma, vagy hálózati...hm..

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.01. 12:13:23

Most fenyegettek meg:
"

Tisztelt Ügyfelünk,

A beleegyezésem nélkül nincs joga feltenni semmit sem az internetre, semmilyen portálra, de mivel ezt megtette ezért én is továbbítottam az illetékesnek aki utánajár és intézkedik az ügyben."

nem várt fordulat 2008.04.01. 12:14:44

nem lehet, hogy inkább az a gond, hogy amiért kissebb méretűre próbálják összenyomni őket, az érzékenység ennek a rovására megy?

amúgy vegyél táska telefont, 450! azzal még a metróban is nyomathatod gond nélkül :)

tokomtelevan 2008.04.01. 12:15:37

Az autó: Japán (s japánban gyártott az utolsó csavarig), a telefon pedig NOKIA

little_basilisk 2008.04.01. 12:15:48

Most ki fenyegetettt meg?

nem várt fordulat 2008.04.01. 12:16:07

"A beleegyezésem nélkül nincs joga feltenni semmit sem az internetre, "

UltraLOL :))))))))))))))

nem is ő tette fel :)

baszki, ha legközelebb a blogomban postolok valamit akkor engedélyt kell majd kérnem az SE -től ???

nekemmindegy 2008.04.01. 12:19:32

és ezt minek kirakni homárra? nézz utána neten, biztos meg lehet oldani! nem az SE dolga, h mit csinálsz a telóval, leszarják ha bénázol meg szenvedsz. Hajolj közel az ablakhoz és telefonálj úgy

tokomtelevan 2008.04.01. 12:21:05

Ezek szerint munkavégzés helyett homárt olvasnak!

Szarj a fejükre, semmit nem követtél el, hogy feltetted a netre, az SE meg elmehet a pcsába

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.01. 12:26:55

"továbbítottam az illetékesnek aki utánajár és intézkedik az ügyben."

Az internet szelleme, az internet-pont-húúú utánajár és intézkedik. Törli az összes honlapodat és blog bejegyzésedet, megeszi a szendvicsedet és elszereti a feleségedet.

Sitti 2008.04.01. 12:33:38

A W580 nem 3G-s telefon tehát nem tudja kikapcsolni a menüben.... :-)

elwood 2008.04.01. 12:47:53

bakker, én meg 850-nek láttam. Ez az óraátállítás ...

moli 2008.04.01. 12:49:35

mikor esik mar le ezeknek a cegeknek, hogy az email vegere rakott jogi szoveg marhasag es nem allja meg a helyet? ha neked irnak, akkor azt barkinek irhatjak es mindenkinek irjak. ha pedig nem igy gondoljak, akkor beismerik, hogy hazudnak konkretan neked, felrevezetnek. ne ijedj meg Daily Shark, nevetseges a vad, ne foglalkozz vele.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.01. 12:50:00

A régi telefonoknak jobb a térereje, mert amikor piacra dobták őket, alacsonyabb volt a lefedettség. Mostmár más szempontok a mérvadóak (egészségügyi határértékek, ésatöbbi)

Javaslat: minden telefonhoz lehet kapni jelerősítőt, amit tudsz a pincében használni. Vagy pályázz meg egy másik állást a cégen belül, amelyikkel magasabb helyen lévő iroda jár.

sonnyericsson 2008.04.01. 12:54:56

A feleségem másfél éves Nokia 6131-es telefonja ugy néz ki mint egy darab szar pedig csak telefonálásra használja elemeire hullik szét.Kopik,szétesik,jön le rola a festék,az aksija másfél napig birja, telefonálni csak a konyhaablakbol lehet vele/T-mobil/a 20 forintos Samsung X-480 telóval pedig vigan beszélget a lakás bármelyik pontján na ennyit a nagy Nokiárol.

Sadist 2008.04.01. 12:55:08

"nem vagyok informatikus, távközlési mérnök, rohadtul nem akarom a telefonom szoftverét buzerálni."

"szerintem ez a betükódolás dolog nem elhanyagolható info, jó lenne Mo-n, ami hemzseg az ékezetes karektertől erre felhívnák nagybetükkel a figyelmet."

Akkor mi a túrót érdekel téged, hogy a betűket miként kódolja?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.01. 12:56:31

sony szar. samsunkg mégszarabb, nokia is szar. akkor mit érdemes venni? alcatelt?

ha volt 8 típus, és csak ez a szar, akkor miért a márkáról beszélsz le embereket, miért nem a típusról? K750i-vel sok ismerősöm nagyon elégedett pl.

nekem zímensz van. semmi baja. 2 éve megy nonstop. nem csinál szép fényképet, de arra fényképezőt használok ;). nem tud 3G-vel netezni, de arra laptopot használok (nem 3G-vel), nem ismeri az MP3 formátumot, de arra külön lejátszót használok. akkor mit tud? üzembiztosan telefonálni, sms-elni, és 2 évesen is egyhetes az akksi teljesítménye.

moli 2008.04.01. 12:56:57

egyebkent meg el kell kuldeni az anyavallalathoz a valaszukat es ezt a fenyegeto reakciot. mar ha talalsz hozzajuk kontaktot, mert nekem 3 honapba kerult elernem, hogy valaszoljanak arra az egyszeru kerdesre, hogy milyen verzioszamu netfront fut a telefonomon, pedig en mindenkinek irtam, magyaroknak, kulfoldnek egyarant. siemens-nel bezzeg meg a altalam irt hibak pontos leirasat is elkertek a reprodukalas folyamataval, plusz az egyik munkatars meghivott latogatoba az siemens mobile magyarorszag irodajaba es kaptam ajandekba memoriakartyat a telefonomhoz (plusz egy hasznalt M65 tesztkeszuleket, viccbol)

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.01. 12:57:21

Én például az ötödiken dolgozom, itt van térerő.

Sadist 2008.04.01. 13:01:52

A térerő hiánya meg egyszerűen azzal magyarázható, hogy a telefonok egyre kisebbek, külső antennája már egyiknek sincs, a teljesítményük pedig kisebb, nehogy véletlen a kedves júzer agyában rákot burjánoztasson.

2008.04.01. 13:06:53

Egyszerű a dolog: tedd be a kollégád tmobilos vagy vodás sim kártyáját és rögtön kiderül, hogy a telefon gyenge, vagy a pannonnak nincs ott térereje.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.01. 13:10:21

Király Rák,

Végigjártam én már előtte pár kört a Pannonnal ez ügyben, ott se igazán értettem, ha a Voda meg a Trékom ugyanitt tökéletesen jön, miért nem tudják megoldani ezt a Pannonnál?
Azt mondták, biztos olyan a legközelebbi torony pozíciója, hogy ide "nem lát be".
Én kérdeztem, van-e mobil jelerősítő, amit ajánlanának, de csak olyat tudtakl volna megvetetni velem, ami egy fix antenna, és rá kell dugnom a telefont, az meg baromság, mert épp azért mobil, hogy ne legyen helyhez kötve.

Az SE sztoriját se küldtem volna el a Homárra, ha a legcsekélyebb pozitív hozzáállást vagy segítőkészséget tapasztaltam volna, de az összes kommunkiációjuk abban merült ki, hogy görcsösen bizonygatták, mennyire jó is a készülék.
Nem azt kértem tőlük, hogy adjanak másikat, még azt se, hogy javítsák ingyen, egyszerűen egy megoldási javaslatot vártam volna a problémára, de erre nem voltak képesek. Vagy legalább annyit, hogy sajnálják, hogy kellemetlenségem van a készülékkel, és ajánlanak más modellt.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.01. 13:10:41

Nemtom milyen telefonom van. Szarér-hugyér vettem, ütöm-vágom, de telefonálni lehet vele. Ha csak egy napig bírná az aksi, akkor naponta tölteném. Ha nem működne, kidobnám és vennék másikat.

MosoMasa 2008.04.01. 13:10:50

Hát tényleg, micsoda probléma, hogy a pincében nincs térerő, nahát!

Gumidomino 2008.04.01. 13:12:22

"Most fenyegettek meg"

végre valaki utánajár és intézkedik; kivizsgálják. ez nem fenyegetés, hanem ígéret! :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.01. 13:13:23

Kulics,
A Pannoné gyengébb, a többivel próbáltam és működött. De a régi Nokiával a Pannon is oké.
De ez nem oldja meg a problémámat, hogy az adott helyszínen az adott telefonnal, az adott hálózaton nem lehet telefonálni, míg más telefonnal ugyanott, ugyanazon a hálózaton lehet...
Ha ez így van, akkor az én készülékem nem lehet hibátlan.

Gumidomino 2008.04.01. 13:14:50

viszont ha cégen belül tényleg lefelé költöztél és nem felfelé, hát akkor lehet hogy jobban is jársz egy minél olcsóbb, ősrégi nokiával...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.01. 13:17:54

magampista:
Olvass figyelmesebben. Van térerő, de a Pannoné gyengébb, a másik kettő erősebb, de azt a gyengét ezzel az SE modellel nem lehet használni. Más készülékkel igen.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.01. 13:20:10

Gumidomino
:)
EZ nem pozícióbeli mozgást jelent, csak más csoporthoz kerültem. :)
Konkrétan épp supporthoz, így van némi elképzelésem és tapasztalatom arról, milyennek kéne lenni a tényleg ügyfélcentrikus támogatásnak.:)

=Ford Prefect= 2008.04.01. 13:25:35

Postagalamb vazze, postagalamb.
Amúgy meg Vogonokat nekik!

mqqq 2008.04.01. 13:42:38

A 3G (kettős mód) kikapcsolása valóban jó ötlet az esetek többségében.

polgár jenő (törölt) 2008.04.01. 13:44:52

a gsm-mel (nem 3g) az akku is tovább bítja

höhöhöh

eee

2008.04.01. 13:47:00

Öcsém, aki a supporton dolgozik, az sikeres ember nem lehet. Főleg pincében. Igaz a hr-es szarabb meló, a kettő között még van az In-Kalos, gratulálok a problémádhoz.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.01. 13:51:06

Öcsém, ennek semmi köze a dologhoz, amúgy meg baromság... :)

hawaj 2008.04.01. 13:52:15

Nokiával is volt hasonló kaland. Szuterénben telefonálás közben elfogyott a térerő (bissztoss Palkovicsné elvitte). Egy ősi indián varázstrükk kellett. Az a megoldás, hogy az fölső - antenna - részt szabadon kell hagyni, tehát a telefont az alsó két sarkánál fogva már elegendő jelet kaphat az antenna.

2008.04.01. 14:00:35

Vagy kérni kell a bosstól egy vonalas telefont. De annak meg biztos nem ér le a zsinórja a pinyóig. De komolyan, vegyél 10 ropiért egy kiszuperált 6310-est, aztán melóban használd azt.

További magyar hang 2008.04.01. 15:28:05

A Service Menu-ben nézted már, hogy nincs-e valami beállítási lehetőség ehhez kapcsolódóan?

> * < < * < *

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2008.04.01. 15:49:23

Sadist: Az nem érdekel, viszont az igen, hogy egy egyszerű nyelvhelyes sms megírására így alkalmatlan a készülék. Illetve alkalmas, csak ha nem figyelsz, akkor egy átlagos üzi minimum 2-ben, de lehet, hogy 3-ban fog elmenni. Ez meg nagyon nem mindegy ám!!!

ediboy 2008.04.01. 15:53:35

Elmondanám, a Nokia telefonok 90%-ban kínai alkatrészekből vannak összerakva.
Látszik is a minőségen...

banditpisti 2008.04.01. 15:58:30

Valószínüleg arról lehet szó, hogy az új készülékek 1800Mhz-en működnek, a 3310 pedig még 900Mhz-en. Azért lényeges ez, mert a frekvencia emelésével gyengül a rádióhullám energiája. A telefon tehát nem hibás, de ezt a két mondatot igazán elmondhatnák a másra való mutogatás, meg a saját igazuk bizonygatása helyett. Szerintem nem is kell zseninek lenni ahhoz, hogy ezt bárki megértse és felfogja.

klarky 2008.04.01. 11:49:15 :
Az ékezetekkel azért van ez a probléma, mert az ékezetes karaktereket több nem ékezetessel írja le a telefon. A telefonban a karaktertámogatást korlátozott, vagy ékezet nélkülire kell állítani, akkor nincs ilyen gond. Az SMS nem magyar találmány, azért nincs benne ékezetes karakter, ez van.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2008.04.01. 16:02:31

basszuspisti: Tudom én, csak két bajom van ezzel az egésszel. Az egyik az, hogy amikor megveszem a TERMÉKET ezt nekem nem mondják el, ráírva nincs, kipróbálni nem tudom.

A másik az az, hogy a 100 éves 3110-es, 3330-as, 5110-es, 2110-es nokiám és az SE K500i gond nélkül tudta ezt a dolgot. A nagy fejlesztésben a K550i meg elfelejtette. Kicsit fura...

banditpisti 2008.04.01. 16:15:44

klarky: Nincs benne ez az infó a használati utasításban? Én nem tudom, csak tippelek. Amúgy én is azért tudom, mert szakmába vág.
Ha kihagyták a szoftverből az átállítási lehetőséget, az valóban nagy baki, dehát én nem csodálkozom már semmin. A SE annyira el van szállva magától, hogy még egy egységes, használható szoftverre se futotta.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.04.01. 16:17:00

Érdekes, nekem olyan telefonom van, amelyik lekezeli a spec karaktereket is. És képzeld, 1 karakterként küldi. És képzeld, 2003-03-03 a firm dátuma. És tök jól megy. És látom napfény mellett is a kijelzőt. És ez egy 6310i.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.04.01. 16:17:13

Hát igen a mai telefonok teljesítménye kisebb, mint a régieké. Pont a vásárlók érdeke. Azért megy a más szolgáltatóé mert ott közelebbi a torony, talán nekik is vannak olyan épületeik ahol nem megy.

Védem a pannont, pedig vodás vok...

Lehetőségek:
-Új telefon? Használj cégesre vezetékest, egészségesebb.. Cégen kívül meg ott a mobil.
-Lebontani a fölötted lévő emeleteket / költözni?
-Szólsz egy ügyes barkácsolónak, hogy implementáljon rá egy Pillangó-antennát :D

Amúgy leveledben nem említetted az Se Zrt.-t sem nem Palkovicské Kiss Ilonka ügyfélszolgálatost, szóval nyugodtan posztolhacc bárhova. Meg aztán Te is csak Shark vagy, nem Kiss 2 Géza, nyomozzanak, ha perelni akarnak Jackyll-én nem adnak ki IPcímet, ugyi?

Karl Boro 2008.04.01. 16:28:20

Ak SE-t vesz és nem Vodás, az hülye!! Le van írva a (nem rövid) használati útmutatóban(műszaki adatokból is kitűnik egyébként, azokat ugyanis frekvenciánként adják meg), hogy a telefon amit a kezében tart, az 1800/1900 MHz-en jobban teljesít. Az SE nem a múltszázadi elavult 900 MHz-ra van tervezve.

szepi79 2008.04.01. 16:29:00

sambala: használjon vonalas telefont, ez jó :) és ha őt keresik? :D

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.01. 16:31:57

Daily Shark,

Teljesen igazad van, amikor a costumer supportot kéred számon. Kedves üf le van szarva, miután kiszedtük a pénzét.

Az, hogy hol milyen térerő jön be, nem csak a telótól függ, pl. nálam otthon a céges Tcom nem megy, vodafone, pannon igen, pedig az a tcom is nokia. Ahogy mondták nem lát be a torony. Szemben is ez lehetett a baj, mert ott meg felraktak antennát a homlokzatra. Mindegy.

Ugyanakkor mobilantenna létezik. Úgy működik, hogy kintről (ablak mellől) beszopja a jelet és lefelé továbbítja. Beszerezni kicsit macerás, de csak mert magyarisztánban vagyunk. Pl. bécsi SE kirendeltségen (azért először telefonálj oda :)) biztosan tudsz szerezni, ebayen meg még biztosabban.

Ha a macera nem éri meg, akkor viszont tényleg marad a két teló...

Mint external antenna keress rá.

banditpisti 2008.04.01. 16:34:29

chicken: Próbáld ki, mi történik, ha elküldöd a következő üzenetet: áÁéÉíÍöÖőŐúÚüÜűŰ. Ha kipróbáltad és még mindig tartod az álláspontod, akkor hazudsz. Kipróbálhatsz mást is: a böngésződben állítsd át a karakterkódolást nyugatira, aztán nézd meg, mi történik. Ugyanerről van szó az sms-nél is.

VilMarci 2008.04.01. 16:39:28

basszuspisti: benne van, át lehet állítani úgy, hogy ne használjon ékezeteket. A fura az, hogy a sokéves Siemens MT50-es gond (és +karakterigény) nélkül tudja írni az ékezetes sms-eket.

banditpisti 2008.04.01. 16:44:35

VilMarci: pont arról beszélek, hogy NEM tudja. Lehet, hogy te azt látod, hogy kiírja és elküldi, de a fogadóoldalon egyáltalán nem ez a helyzet. Próbáld ki, amit a hozzászólásod felett írtam, azonnal megérted, miről beszélek. Amikor átküldi a telefon egy másikra, akkor "tűnnek el" az ékezetek, holott te úgy látod, bennevan.
A mostani telefonoknál MÁR van az a lehetőség, hogy cserébe a karakterszám csökkenéséért tudsz küldeni olyan üzenetet, ami a másik oldalon is ténylegesen ékezetesen jelenik meg és úgy is kerül elküldésre. Ennyi.

pizsama 2008.04.01. 16:53:27

7 éve van mobilom, jelenleg a másodikat nyúzom, mindenhol van térerő! Igaz, hogy nem lehet vele mp3-at hallgatni és Bp-en sem navigál át, de telefonálni jó!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.01. 16:55:55

Pizsama,
Asszen igazad van, a mai telefonok minden mást egyre jobban tudnak, közben telefonálni egyre pocsékabb velük.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.04.01. 17:02:36

basszuspisti 2008.04.01. 16:34:29
A rend kedvéért: jó, jó, igazad van. Az általam használt ékezetes betűk megfelelő módon történő használatával (nem mind1, melyik á-t, é-t használod...) a telefon elküldi a zesemeseket. :D
Böngészőt életben nem használtam telefonon, látni láttam már 'olyant', de azt értelmezni nem tudom... Nekem a böngésző desktop méretű.

hatos 2008.04.01. 17:16:47

Nokiánál át kell állítani az üzenet bevitel nyelvét " english"-re, és tudni fog minden karaktert. Csak az a titka,-hogy ne vegyen le plusz karaktert- hogy az ékezetek balra dőljenek. A címzett fél is megkapja az ékezeteket.

Sadist 2008.04.01. 17:18:30

klarky 2008.04.01. 15:49:23

Ez az ára annak, hogy mindenhol helyesen jelenjenek meg az ékezetes betűk. Lehetne ökörködni kiterjesztett ASCII karakterekkel is, de akkor meg azért menne a hiszti, mert nem jelenik meg normálisan a hosszú Ű,Ő stb.
Írj ékezet nélkül, vagy ha annyira fontos, akkor hívd fel az illetőt, az sem sokkal drágább.

Perillustris 2008.04.01. 18:56:50

Nekem abszolút pozitív tapasztalatom van az SE ügyfélszolgálatával kapcsolatban, bár nem konkrét hibával kapcsolatban kerestem őket több hónapja, hanem egy kiegészítő információt akartam megtudni.

A K800i-m csaknem 1 éve használom, előtte K750i-m volt, s mindkettővel nagyon meg vagyok elégedve.

Biztos vagyok benne, hogy ár/érték arányban verhetetlenek, ahogy általában a legtöbb SE modell is.

Snayperskaya 2008.04.01. 19:30:54

A pannonak köztudottan szar mindenhol a térereje :) Aki ezt nem tudja Sikeres Ember nem lehet.. LOL XD

sonnyericsson 2008.04.01. 19:41:32

Hát nem tudom nálunk meg csak a pannonal lehet telefonálni a többi kula.

Pikka 2008.04.01. 19:56:29

SE? Kedvenc sztorim:
K550it kinéztem magamra, meg is kaptam karácsonyra, nagy öröm (szőke kislyány örül ha a telefonja olyan színű, mint a szemüvegkerete). Na nem is, azért vettem ezt a telót, mert meghalt az mp3lejátszóm és gondoltam 2 legyet egy csapára. Siemenset néztem ki elöször, de többen mondták, hogy inkább SE. (páromnak is olyan van, nagyon elégedett vele) Mivel nem értek a telefonokhoz, Nokiából meg nem volt olyan akciós ami nekem kellett volna maradtam az 550inél.
Páromtól kaptam hozzá 1Gs memóriakártyát, hogy az összes aktuális kedvenc zenémet felpakolhassam rá. Magentáéknál persze nem volt ekkora, ilyen kártya, vettünk a Yodánál. 1hónap múlva meghalt a kártya, se a telefon, se a számítógép nem ismerte fel. Kicseréltük. Láss csodát, egy hónap múlva megint meghalt. Kezdtem sejteni, hogy a telefon lehet a ludas, bementem tehát az ügyfélszolgálatra, ahol közölte a kishölgy, hogy:
1: a probléma az, hogy a Magenta telómban Yodás kártya van (na vazz, memóriakártyának nem mindegy???)
2: hülye vagyok, hogy nem formattáltam a kártyát használat előtt
3: cseréltessem ki a Yodánál (bár ha az a gond, hogy nem Tís a kártya, akkor ez mire jó?)
Megkérdeztem, hogy oké, de ha mégis a telefonban van a hiba, akkor mi lesz, ha megint tönkremegy? Válasz: hát akkor a yoda majd megint kicseréli! Párom itt kezdett begurulni, rá is kérdezett, igen a leányka úgy gondolta, hogy akkor majd havonta csrélgetem a kártyát, vesszenek csak az adataim, yodánál meg már várnak majd minden hó 15.én aktuális kártyacserére.
Én ott sokalltam be, amikor a telefonba közölte a szervízessel a kis p***a, hogy "A kishölgy félti a huszonötezres telefonját". Naná, elvégre havi jövedelmem 15ezer Ft diákhitel + 0Ft ösztöndíj, valahogy féltem a 25ezres telefont, meg a tizenezres kártyát. Van akinek ez is pénz...
Végül átküldött a másik boltba, ahol volt szervíz (a honlapon nekem nem derült ki, hogy melyik szervízben értenek hozzá...pláne hogy ahova én mentem csak a honlapon szervíz, valójában sima kirendeltség). Ott frissítették a szoftvert, ergo minden beállítás, kép, sms stb elveszett. De legalább azóta megy a kártya.

Amit nem értek:
*Miért ültetnek egy állítólagos szervízbe olyat, aki nem ért hozzá és képtelen emberi hangon kommunikálni? (jójó, ezt már megszokhattam volna)
*Miért kell egy memóriakártyát formattálni? Elvileg ha egy meghajtót formázni kell, akkor az nélküle nem is megy, nem? VAgy a PC minimum megkérdezi, hogy formázza-e? És ha mégis kell formázni, akkor azt miért nem mondják el vásárláskor/írják a dobozra? Nekem pl a minimális infos tudásommal ez nem egyértelmű... Utoljára floppyt formáztam:) Megjegyzem a vodánál ajándékba adott kártya (amit vodás telóhoz adnak) ugyanilyen, arra sincs ráírva hogy formázd és ismerek is olyat, ahol ugyanígy nem működik.
*Normális az, hogy egy 3hónapos telefonnál frissíteni kell a szoftvert?

+A telefontokomat a MMban vettem. Lehet, hogy ez is rossz hatással van a telómra? Vegyek egy újat a Magentánál? (mondjuk óvatos voltam és -majdnem-magenta színűt vettem...azért kcisit barátibb az árnyalat)

sonnyericsson 2008.04.01. 20:21:39

HÚÚÚ Csodafone ügyfélszolgálat egyszer nekem is volt velük dolgom soha többet. Bemegyünk a boltba telefont szeretünk volna a páromnak,vodás kiscsaj a pult mögött reszeli a körmét mondom neki:csokolóm szeretnénk egy vitamaxos mobiltelefont vásárolni kiscsaj fel sem néz csak a fejével int ott van.erre én segitene kiválasztani? vagy esetleg ajánlana valamit? erre odabasza a reszelöt és durcás fejjel a pofáját huzva feláll, közbe beérkezik kétt csávó a boltba és várakoznak majd az egyik megkérdezi a kiscsajt aki a nejemmel diskurál"Elnézést megkérdezhetem hogy Romániában milyen a Vodafon térereje? Erre kiscsaj KI A FASZT ÉRDEKEL HOGY MI VAN ROMÁNIÁBA!!!Ha nem hallom nem hiszem el hogy ilyen van, de van. Végül is nem vettünk semmit és szerintem nem is fogunk mostanába ennél a cégnél.

gumby 2008.04.01. 20:56:17

ja bizony, a T-COM az mindenhol működik, próbáld meg egyszer a T-MOBILE-lal!!!

HZCs 2008.04.01. 21:25:36

legalább most majd elkezdesz TELEFONT venni a bóvli helyett

Tajparaszt 2008.04.01. 22:39:13

Egy aprócska jó tanács: Vedd le az ujjad a készülék hátuljáról mikor beszélsz vele:)

banditpisti 2008.04.01. 22:50:02

Pikka:
1, Szervizbe azért ültetnek ilyen embereket, mert nem érdekli őket, hogy mi a bajod, miután hozzájuk viszed a pénzt. Ritka az olyan, aki lelkiismeretességből rendesen, segítőkészen végzi a munkáját. Persze nem kell túlmisztifikálni a dolgot, nem hivatás ilyen helyen dolgozni. Hosszú távon talán leesik az értelmesebbjének, hogy igenis abból él, hogy elad, meg abból, hogy annak is segít, aki nem vesz semmit, mert pénzben kifejezhető az értéke. Persze, ott van a másik oldal is, nem könnyű huzamosabb ideig ilyen helyen dolgozni. Az emberi hülyeség határtalan:-)
2, A memkártyát jó, ha formázod használat előtt. Egyébként minden hivatalos helyen beszerzett kártyához van használati utasítás, csak el kéne olvasni;-)
3, A mai felhozatalt tekintve akkor mehetsz biztosra, ha komolyabb árú telefont nézel. Pláne a SE olyan cég, hogy negyedévente piacradobnak 5-15 telefont, szinte semmi különbségekkel és aztán normális szoftver egyiken sincs, mert az összes kiforratlan.

Amúgy a memóriakártyának teljesen mindegy, hol veszed meg. Ha kettő is tönkremegy, akkor az már gyanús, hogy nem a kártya hibája. A szoftverfrissítés előtt meg mindent le kell menteni, amire szükség lehet. Ezt normális helyen el is mondják.

Perillustris:
Lehet, hogy az ár/érték arány jó. Bár azt is típusa válogatja. Pl: K200 kontra T250. Minőségben viszont simán verhető. (Verik is rendesen, nézzük meg a pénzügyi adataikat, vagy az eladási statisztikáikat) Általános igazság: a minőségnek ára van. Pl: V640. 3/3 DOA... Többet nem tartunk.

sonnyericsson:
Ha van kedved, beírhatsz a vásárlók könyvébe, vagy az ügyfélszolgálaton be lehet jelenteni az ilyet. Nálunk ilyen nem fordulhat elő, igaz, én nem a fővárosban, hanem "vidéken" (elég tahó kifejezés) dolgozom. Nálunk sok visszatérő ügyfél van szerencsére. Én még nemrég vagyok csak ennél a cégnél, de vannak olyanok, akik visszajárnak és csak velem intézik az ügyeiket. Egész céget én így nem írnék le azért, csak erre akartam kilyukadni (és nem a mundér becsületéről van szó, mert nem vagyok Vodafone alkalmazott).

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.02. 08:13:40

Csak záró gondolatként elmondanám, én mit tettem volna a helyükben:
1. Elmondtam volna, hogy örülünk, hogy eddig így megbízott a termékeinkben és elégedett volt velük, és sajnáljuk, hogy a legutóbbival kellemetlensége támadt.
2. Elismertem volna, hogy előfordulhat, hogy egyes modellek érzékenysége eltérő lehet, akár régebbi modellekkel összehasonlítva
3. Megpróbáltam volna valami ésszerű műszaki magyarázatot adni erre a jelenségre.
4. Felajánlottam volna, hogy felveszem a kapcsolatot a központtal, és utánakérdezek egy műszaki szakértőnél, esetleg melyik modell képes jobb vételi érzékenységre

Ennyi. Még ha ezzel nem is jutottam volna sokkal előrébb, de nem érzi úgy az ember, hogy hülyének nézik és csak lerázni próbálják. Persze ehhez az kell, hogy ne droidokat foglalkoztassanak az ügyfélszolgálaton.
(Mellesleg az ügyfélszolgálat azt jelentené, hogy segíteni az ügyfelet, nem azt, hogy görcsösen bizonygassuk, mi mindent jól csináltunk, a mi termékeinkkel minden rendben, a hiba nálad van.)
Az, hogy nem így tették, számomra annyit tesz, hogy egyáltalán nem érdekli őket, hogy segítsenek, de még az sem, hogy eladjanak egy másik készüléket. Esetleg azt is, hogy a többi készülékük ugyanilyen gyengén szerepelne, ezért nem ajánlottak mást.
Azért kiváncsi leszek, miféle intézkedéseket tesznek mert továbbítani mertem a válaszukat...

008 2008.04.02. 08:40:25

Olcso mobil = gagyi, draga mobil = jobb minöseg megbizhatosag stb. nem okvetlenül stimmel. Ld.: Nokia E90 Communicator

Pikka 2008.04.02. 09:03:10

basszuspisti: Igen, lehet, hogy igazad van és én nem olvastam el rendesen a használati utasítást, ez előfordulhat. De pl amikor a voda ugyanilyen memóriakártyát ad, majdnemugyanilyen SE telefonhoz, akkor ahhoz nincs használati utasítás (mert a kártya nem csomagolt szerintem, a teefonhoz meg nem alaptartozék). Bár ezt sem tudom biztosan, mert nem én bontottam ki azt a telót. De az biztos, hogy páromnak is, apukájának is SE-je van (mindkettőhöz ajándék volt a memóriakártya), egyiküknek csak feltűnt volna, ha oda van írva, hogy formázd (értelmes férfiemberek, én még foghatom a hajam színére:). Egyébként páromnál megy a kártya, apukájáé egyszer már törölte magát.

A drága telefonról meg annyit, hogy nem mindenki engedhet meg magának 50+ezres telefont. Nekem sajnos a diákhitelből meg a minimális ösztöndíjamból kell az ilyeneket megvenni, így is mázlim volt, hogy karácsonyra megkaptam ajándékba ezt. Lehet, hogy nem fogja 5évig bírni, mint mondjuk az előző családi nokiánk A8mi fénykoréban tényleg drága volt), de pár év múlva nekem is több pénzem lesz (meg céges mobilom, ami talán működik az alagsorban)

2008.04.02. 10:17:58

tanulság: vétel előtt tessék sok tesztet olvasni. akkor kisebb az esély a kellemetlen meglepetésre. esetleg megbízható szervizest felkeresni.

banditpisti 2008.04.02. 10:19:55

Pikka: Lehet, hogy amit adnak a telefonhoz, azt már a gyárban megformázzák. Nekem legalábbis amit adtak a telefonomhoz, arra pakoltak gyárilag ezt- azt, ezért gondolom. Egyébként ez a formázás dolog nem nagy misztikum, szóval nem lesz nem-sikeres-ember, aki nem formázza használat előtt. A te esetedben nyilvánvalóan a készülék volt a hibás.
Sok sikert kívánok egy jó zsíros álláshoz :)

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.02. 11:00:35

Szerintem ez Nokia reklám. Bizony. Az SE jobb antennákat gyárt egy kicsivel és mindig ez volt a helyzet. A nulla térerő meg nem is annyira nulla, mint látszik. Ha az SE telefonokról akarsz informálódni és arról többet megtudni, hogy miért mondasz hülyeséget, akkor ajánlom figyelmedbe ezt az oldalt: se-portal.hu/ Nézz körbe és dobd el a 3310-esedet.

/Nekem spec 3 nokiám és egy htc-m van. volt már vagy 20-30 se telóm és csupán a csöves ár miatt döntöttem a nokia mellett, mert buta telefon kellett olcsón. A 3-ból két nokia fiókban, mert egy év alatt elfáradt mindkettő. Ahol nokiával ledob a hálózat, ott htc-vel gyalázatos közepes térerő van./

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.02. 11:53:16

andreiground,
Szívesen megmutatom a dolgot a gyakorlatban. Most is itt ülök, és még a szolgáltatót se érzékeli a W580i, "csak segélyhívás" van rajta, és nem tudok vele hívást indítani.
Ha meg logikusan belegondolsz, mi a frászért reklámoznék egy 6 éves, kifutott Nokiát?
Amúgy meg tetszik, hogy halvány fingod sincs a valós szituációról, de te persze jobban tudod, hogy mi történt, mint én, akivel megtörtént.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.02. 11:56:05

És még valami: ez az egész nem annyira a telefonról szólt (persze arról is), hanem az SE ügyfélszolgálat hozzáállásáról és az egyszerre felháborító és nevetséges magyarázkodásukról.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.02. 15:12:31

Nem akarom túlragozni a dolgot. A nokia reklám poén volt. :D Nem akarom védeni egyik céget sem, de.

Ismerem a jelenséget, de ez nem SE sajátosság. Az, hogy egy 3310-essel mész neki a W850i-nek elég vicces. Tedd párba egy 6120-al vagy N90-el. Kb passzol is. A 3310 nem fog city-módban pörögni, míg az SE igen.

Megértem a problémádat, valószínűleg a készüléked lehet hibás, ha mindenkinek a környéken jól működik a telefonja. Esetleg ülj át máshova vagy tedd le az ablakhoz.

moli 2008.04.02. 15:28:28

klarky: edesdragabogarviragszalam, benne van a manual-ban, hagyd mar a temat. a husz eves mobilod meg azert nem tudta, mert akkor meg nem volt unicode. a mostani telefonodban is van gsm-abece, ha meg nincs (ketlem), az azon marhak miatt van, akik az ekezet nelkuli iras miatt is sirnak. tessek, itt van, megkaptatok az osszes magyar ekezeteket. ja, hogy igy egy karakter mar nem 7 biten, hanem 16-on jelenik meg? ja, hogy ezert mar nem 160 karakter (140 byte), hanem csak 70 fer egy smsbe? ja, hogy semmi sincs ingyen? orulj neki, hogy nem emelt dijas smst kuldtel.

moli 2008.04.02. 15:35:27

Pikka: uuu, mobilszolgaltatonal vasarolni memoriakartyat.. keress ra a depo.hu -n, szamitastechnikai boltban minimum a felet megsporolod es megis ugyanazt a konkret termeket kapod, nem rosszabb azert mert olcsobb.

moli 2008.04.02. 15:52:58

klarky:
www.sonyericsson.com/cws/download/1/241/951/1193018459/K550i__AIUG_R2a_HU.pdf
42.oldal
"Bizonyos nyelvspecifikus karakterek több helyet foglalnak. Bizonyos nyelvek esetén kikapcsolhatja a *Nemzeti karakt.* beállítást a helymegtakarítás érdekében."

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.02. 15:58:01

andreiground,

Ja, bocs, úgy látszik kicsit felhúzott az ügy, ezért nem jött át az irónia. :)

Ha az ablakba kikönyökölök, úgy működik, csak ehhez félig fel kell másszak az asztalra, ez meg elég nehezen kivitelezhető munka közben :)

Ha lenne olyan telefonom, amit mondtál, megcsinálnám az összehasonlítást, de nincs. És azért érzem azt, hogy jogos, mert itt csak arról van szó, normális jelenség-e az, hogy jó középkategóriás mai telefon nem képes telefonként működni olyan térerőnél, ahol egy régebbi, alsó kategóriás tud.
Technológiailag számomra abszurd a helyzet, hogy a készülék egyéb tudása és a fejlettebb megoldások végül azt eredményezik, hogy gyengül a vételi érzékenység.

LiberAll 2008.04.02. 16:26:45

Nekem is volt céges SE-m K700i jó kis teló volt, csak a töltőcsatlakozása volt nagyon gáz kb 1 év után kopott ki teljesen a kollégámnál aki kb 10* annyit telefonál mint én annál 6 hónap volt, most nokia van a jack dugós megoldás valahogy nem kopik, ennek (E50) a billentyűzete kopik, de legalább lehet tölteni...
Én a helyedben a magyar SE-vel nem foglakoznék, hanem amit ide leírtál elküldeném németül/angolul az európai központba, lenne megoldás rohadt gyorsan, meg a magyar üfsz is lenne egy kis harakiri, de az már az Ő gondjuk :)

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.02. 22:51:29

Daily: az a helyzet, hogy a régi telefonok azért jobbak, mert a 900-as üzemmódra vannak belőve, míg az újak 1800 nagyvárosi módra. Amikor kilövik a 900-at, mint ahogyan a 450-es is más funkciót kapott, akkor majd a 3310-esed lesz hátrányban. Sűrűbb frissités, fokozott teljesítmény, esetleg hfr/efr kódek és persze emiatt pár óra alatt lemerül.

Azért persze igazad van. Ha csak telefonálni akarsz. Amennyiben ki akarod használni a kor vivmányait, akkor nem.


Próbálj meg egy azonos készüléket szerezni és jelölj meg egy pontot, ahova leteszed egymás után mind a kettőt (akár magaddal együtt). Ne egyszerre, mert az hamis eredményre vezet. Amennyiben a kölcsön ketyere térereje jelentősen jobb azonos szolgáltatónál azonos pozícióban (és antenna iránnyal), akkor ott problémák vannak.

Amúgy a telefonod hardware-e azonos az S500-al. Kivéve egy-két apró smd-t, amelyeket akár mellőzhetnénk is. Chris Lindqvist bratyeszék szépen kitalálták. A "rádiópanel" elég zabás pedig Dennis Russel talált egy egész jó illesztést az antennához. Persze Ingram Norbi leterhelte az alaplapot becsülettel. A rádiójelek szabályozása, az fm rádió és a BT illesztése mind az ő nevéhez fűződik.

Én így első körben egy erősebb vagy másik 580-asból kicsent aksit mondanék kipróbálásra. A másik megoldás a közeledben lévő wifi-router lelővése lehet (ha van). Néztem, hogy szép kis csatoló ic 2.4GHz-re minimális előtét áramkörrel. A BT könnyen túlharsog mindent. Erre már a tervező is felhívta a figyelmet (szoftverkészítőkét).

Tehát:

teszt 0. próbáld ki a környezetedben (akár 30cm-el odébb is) a térerőt. Hátha pont egy madár ül keresztben. Lehetsz egy ernyő alatt (pl közvetlenül egy bázisállomás alatt és akkor az vakíthat).

teszt 1. kapcsold le a router(eke)t a környékeden. Lehet, hogy ez okoz némi problémát.
teszt 2. cserélj aksit (kölcsönkért is jó). Lehet, hogy keveset ad le a sajátod és megfullad a telefonod a zoxigén nélkül.
teszt 3. cserélj SIM-et (másik szolgáltató) Hátha vakfolt.
teszt 4. kapcsold be és ki a BT-t. Figyeld meg a kettő közötti különbséget. Lehet, hogy ez terheli agyon.

most ennyi jutott eszembe.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.02. 23:05:47

"az a helyzet, hogy a régi telefonok azért jobbak, mert a 900-as üzemmódra vannak belőve, míg az újak 1800 nagyvárosi módra."

Nekem éppen a 900-as nem ment a pincében, míg az 1800-asnak nem volt gondja.

banditpisti 2008.04.02. 23:22:46

andreiground:
Javíts ki, ha tévedek, de mintha a legutóbbi hozzászólásodból az derülne ki, hogy a térerő akkumulátorfüggő. Ennek mi az alapja? Persze, azon kívül, hogy ha kimerül az akksi, eltűnik a térerő :)
teszt1: úgy érted, kapcsolja ki a céges hálózatot kb 10-30 méteres körzetben?
teszt2: lásd fentebb
teszt4: bluetooth? Nehogymár köze legyen a térerőhöz (2,4Ghz kontra 1,8?). Pláne kikapcsolva.

Daily: Tesztelés helyett dobd ki a SE-t és használd a 3310-est, vagy ha van tényleg wlan az irodában, akkor cseréld be a telefonod egy 6301-re, ami wlan képes. Ha szerencséd van még a számlán is spórolhatsz, ha voip telefonálsz a 6301-en :))

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.03. 05:21:01

1. aki SE-t vesz az ne rinyáljon, ez ilyen(szar)
2. aki többször is SE-t vesz mert nem tanúlt a hibából, lásd első pont
3. aki Nokiát használ ilyen gondja nincs, pláne a müholdas kapcsolattal ;)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.03. 07:39:22

Flexsnake,
1. Nem igaz, 6 éven át nem volt gondom velük
2. Lásd mint fent
3. Na persze :)

Négy a telefon problémájánál majdnem jobban zavar a cég vérlázítóan pökhendi ügyfélszolgálata, de valószínűleg, az összes nagy cég ilyen.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.03. 07:43:21

Andreiground:

Hmmm, hát nehezen hihető, hogy az akksival lenne a gond.
Wi-fi van valahol a környéken, de nem nálunk a cégnél.
Ha kiteszem az ablakba a telefont, akkor persze oké, de ott, ahol általában tartózkodom, nem igazán használható. 3 méterrel odébb egy másik helyiségben már igen.
Azt már írtam az elején, hogy a Yoda meg a Trékom müxik ugyanott. A Pannonnál már futottam pár kört emiatt, hasonló eredménnyel, de ők legalább próbáltak segíteni valamennyire, még ha nem is igazán hatásosan.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.03. 08:28:01

basszuspisti: édes kicsi szivem....

a bt és az fm rádió valamint az akkumulátor is belekotyoghat a térerőbe ha,

Az alaplap energiafelvétele - a rádió (bt/fm) + umts/gsm/stb - meghaladja az akkumulátor által leadható teljesítményt. Ilyenkor az alaplap feszültsége az üzemi szint alá eshet. Amúgy meg olvass utána, hogy a magasfrekvenciás rádiójelek miként képesek kioltani egy stabilizátor kört vagy agyonvágni egy-egy ic-t, stb. Elég csak az, ha az alaplap órajele egy hibás áramkör miatt megváltozik.

Alkatrészek:

FM rádió vezérlés (IC): TEA5766 (sorszám: N901, belső kód RYT109937/1, nézet: 4/1911)


Bluetooth (2 azonos IC): STLC25004 (lajstrom: D1000, belső kód: RYT123923/2, szerelt: 3/1911)


Rádiógység (GSM/UMTS/stb):
concorde RCP1013060/1 = 3 db párhuzamos köztesítve. Négynormás =(quadband)= SKY77329 /// Ez a gyenge pont, mert az előtétkör -> védelem kioltható valamelyik rokon frekivel. ///
Rádió szerelt 1/1911 A GSM/EGSM váltókörre kiszerelt szűrők egy esetleges extra teljesítménynél elnyelik a nyitófeszt : 2w + EFR hangkódek.

Baseband: szerelt 2/1911

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.03. 08:29:44

Flexsnake: mennyit fizetsz a műholdas kapcsolatért? Csak úgy érdekesség képpen...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.04. 08:41:36

Epilógus:
Vettem egy Nokia E51-et, a Nokia ügyéflszolgálata a kedves, enyhe akcentussal beszélő hölggyel sokkal készségesebb volt, mint az SE, a készülék alig drágább és nagyságrenddel jobb, és természetesen ugyanabban a helyiségben gond nélkül működik mind GSM, mind UMTS módban, a 3G-használatával még jobb is a térerő, de normál GSM-mel is folyamatosan egyes-hármas jelzés közt van, és teljesen jól lehet használni bármikor és bárhol.
Ennyit az SE-ről, remélem, sikerül még pár embert lebeszélnem róluk, az egyik kollégámnak már elmondtam a sztorit és meggyőztem, hogy ne SE-t vegyen.

tuby smith · http://tuba-honlap.blog.hu/ 2008.05.08. 11:27:03

> Daily Shark

A Pannoné gyengébb, a többivel próbáltam és működött.

Szerintem meg hagyd meg a telcsit, cseréld le a pannont:-) Így epilógus után
süti beállítások módosítása