Egy internetes aukciós oldalon vettem egy Sony Ericsson w200i típusú elefont. Bontatlan dobozban, minden tartozékkal, EU garancialevéllel, tokkal-vonóval. A telefon nem magyar, de EU országból van. Miután az előírt módon üzembehelyeztem a telót, működni kezdett. Tette mindezt, kb 25 percig. Ezután a teljes kijelző halványkék színre váltott, és többé semmit nem csinált. Internet-szervizkeresés, West End, Sony Ericsson szerviz. A telefont átvették, garipapírt elfogadták. Elküldték a központi SE szervizbe. Kb egy hét és hívnak, hogy mehetek a telefonért. A WE-ben közlik, hogy nagyon sajnálják, de a szerviz nem fogadja el az EU garanciát, így hozzá sem nyúltak a telóhoz.
Rövid beszélgetés után, a srác felajánlotta, hogy tesz még egy próbát, elküldi újra. Ismét semmi nem történt, nem fogadták el a garanciát. A WE-ben a szerelő srác jóindulatból ingyen szoftverfrissítést csinált. A teló működni kezdett.....Igen..25 percig. Ekkor levelet írtam a SE központnak, leírtam mi hogy történt. Válaszlevelükben, kértek, hogy emailban küldjem el nekik a garipapírt, és utánanéznek. Ennek már több mint egy hónapja. Pár napja érdeklődtem, hogy mi az ábra. Türelmem kérték, mert még nem született döntés az ügyemben. Lassan 2 hónapja nem jó a telefonom. Javításról, cserekészülékről egyelőre szó sincs.
Kamu garancia az internetről?
A sátán személyreszóló üzenetét kódolhatták ki a Sony Ericsson szervizében, amikor meglátták Endre interneten vásárolt telefonja garanciapapírját. Az üzenettől annyira megrémültek, hogy még válaszolni is elfelejtettek naiv ügyfélnek, akinek mondjuk korábban kétszer már visszadobták ezt a dokumentumát. Már az internetben sem bízhat az ember?
The AVE 2008.04.22. 14:33:59
polgár jenő (törölt) 2008.04.22. 14:40:05
polgár jenő (törölt) 2008.04.22. 14:41:39
én eu...vagy világgaranciás cuccot ezé
nem is vezsek..
me se az eu-nak
se a világ-nak
nem vagyunk része
(ezen a téren /se/)
ennyi
John Beehive 2008.04.22. 14:41:47
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.22. 14:44:50
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.22. 14:49:23
Ezt a részét nem értem, hiszen cserekészüléket nem két hónappal a leadás után kell kérni-adni, hanem a leadás pillanatában. Úgy nem szabad elhagyni a márkaboltot, hogy nem nyomtak a kezedbe egy leharcolt, ámde működő telefont, az átvételi nyilatkozattal együtt :)
Érdekes, hogy fotómasináknál szó nélkül elfgadják a világgaranciás papírokat a szervízben. A telefon miért külön állatfaj, hogy más szabályok vonatkoznak rá?
szbszig 2008.04.22. 14:52:28
paranoid 2008.04.22. 14:52:40
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.22. 14:54:35
forum.se-portal.hu/
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.22. 15:23:19
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.04.22. 15:23:58
Kishazánk nem EU, hanem észak-balkán
triple_sec 2008.04.22. 15:25:51
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.22. 15:29:13
Mindenesetre nem hiszem, hogy a garancia lenne kamu, hiszen akkor azt azonnal megmondták volna az ügyfélnek. Sokkal inkább Hogyan Pattintsuk Le Az Ügyfelet Jogalap És Feltűnés Nélkül c. könyvből lehet egy fejezet.
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.22. 15:45:31
3sec: HTC + HP rulez inkább.
Én netről nem vennék telefont. Még akkor sem. Ha.
DonCiccio 2008.04.22. 15:48:35
én a gyártói oldalon dolgozom és a gyártó nem köteles cserekészüléket adni a javítás idejére. A jogszabályban az van, hogy törekedni kell mihamarabb a hiba elhárítására.
Mi 20 nap után kicseréljük a gépet a polgárnak, ha nincs pl alkatrász de ez a verseny miatt van. A jogszabályban nincs erről szó...
Az európai garanciát pedig befogadjuk és továbbszámlázzuk a központunknak.
A gyártókat védi inkább a jogszabály.
Az egyetlen lehetőség, ha addig ütöd az asztalt amíg meleg.
Az egyetlen élő jogszabály az ún. 72 órás csere, de ott is bizonyítani kell a hibát. Na, ilyenkor az eladás helyén kérheted a készülék cseréjét. Jelen esetben ez kellemetlen. Egyébként nem véletlenül drágábbak a bolti készülékek, mint a neten vásárolhatóak.
Nem a kereskedők extra haszna az oka.
Ne feledjétek, hogy a fogyasztó nem a gyártóval van jogviszonyban, hanem az eladási ponttal. Ez a fontos!
MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2008.04.22. 15:52:02
Hmm, ez az EU-ország nem véletlenül Románia?...
Ugyan már, sztem ott már lassan jobban európában vannak, mint mi.
2008.04.22. 16:05:44
Amikor finoman érdeklődtem, hogy mégis mi lesz a 15 nappal, az alábbi választ kaptam:
Tisztelt Cím!
Készülékének javítása folyamatban van ,amint előre lépés történik ügyében azon nyomban értesítjük.Megértését és türelmét előre is köszönjük .
Tisztelettel:CIRMA Hungary Kft.
Lépjünk túl azon, hogy egye egyenlevélbe képesek hibákat rakni, de bazz. Már rég szabálysértésben vannak, és nem hamut szórnak a fejükre, hanem finoman elküldenek a g**be, hogy kussolj, dolgozunk... persze az utóbbiban nem vagyok biztos.
Elfogadném, ha azt mondták volna, hogy sorry, de nem érkezett meg a cserealkatrész arra várunk...
de neeeem.
szellem 2008.04.22. 16:19:35
A mai világban, amikor szärért-hugyért dobálják utánad a telefonokat, nem hiszem el hogy csak a neten találtál olyat, ami neked megfelelt...
swine3 2008.04.22. 16:34:46
Egyébként a sanyimarikszon 10 éve is szutyok volt, 5 éve is, tavaly is, minek erőltetni? Vegyél rendes telefont!
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.22. 17:10:49
azért mert neked nem jön be másnak még lehet jó...
apropó mondjál már egy másik tipust, aminek 10-12 beszélgetést bír az akkuja, mert a 2001-2002körül vásárolt T300asom ezt még a mai napig tudja...
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.04.22. 17:13:36
Ja, hogy többért vetted? Hááát.. akkor lehet-e hogy egy külföldi utazás előtt állsz-e ?
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.22. 17:32:34
most nem esküszöm meg rá, de aszem 19k volt a vodánál annó :)
apuc 2008.04.22. 18:16:19
www.seria.hu/
Nekem régóta SE telefonom van,előtte Nokia.
A k750i ,a k800 ár-érték arányban MÉG MINDÍG verhetetlen.
Természetesen lehet cikizni,de a többi márkára UGYAN ÍGY jellemző minden,hiszen f@ssák az új típusokat,kiforratlan mind..Nem érdemes új típust venni,csak ha már 2-3 szoft frissítéssel használhatóvá nem teszi a gyártó..
Fairy Girl 2008.04.22. 18:42:06
Fairy Girl 2008.04.22. 18:43:17
2008.04.22. 20:04:42
(Ez a fos telefon a magentánál nem egészen 18 rugó, kártyásan. Mit akart még ennél kevesebbért? LÚZER!)
2008.04.22. 20:07:17
imittto 2008.04.22. 20:14:03
a jani 2008.04.22. 22:08:09
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.23. 02:30:58
Akadtak olyan hibák amit a szervizek alaplapcserével oldottak meg, az ezzel foglalkozó emberkék meg simán kijavították :-D
Új telefonom sem volt soha, gariztatni se kellett egyet sem, de az eddigiek nagy része megvan és máig működik :-)
kismandala 2008.04.23. 08:09:29
DonCiccio 2008.04.23. 10:40:25
Lehet, hogy hülyeség de jogviszonyban akkor is azzal vagy, ahol a pénzedet hagyod. A mosógépedet meg igenis a MediaMarktba kellene visszavinned és érvényesíteni a fogyasztói jogaidat.
Az egy más kérdés, hogy van úgynevezett kötelező jótállás, amelynek ideje alatt (ez kis hazánkban egy év a jogszabály szerint) a gyártónak kell gondoskodnia a javításról.
DonCiccio 2008.04.23. 10:43:32
yesser · http://antifa.blog.hu 2008.04.23. 10:44:23
Az meg hogy ki-kivel áll jogviszonybna, meg hogy EU gari... ha egy cég gyárt egy telefont, amire rá van téve a logoja - és nem pálmatexel hanem gyárilag - akkor pont leszarom hogy hol vettem. Csinálják meg ha nem én tolattam rá, hanem magától szaródott el...
yesser · http://antifa.blog.hu 2008.04.23. 10:47:20
yesser · http://antifa.blog.hu 2008.04.23. 10:48:50
yesser · http://antifa.blog.hu 2008.04.23. 10:50:18
ui.: titokban meg annyira félelmetes...(jó nem)
BanyiX 2008.04.23. 11:25:10
Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.04.23. 12:24:04
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.23. 12:33:48
2. SE garancia= semmi
3. vegyél nokiát és kész
4. interneten árverésen venni telefont?Neked elmentek otthonról? :D Még a cég webshopjával is gondok vannak nemhogy egy kinyomozhatatlan valahol legyártott eus papírokkal...
fm! 2008.04.23. 13:07:21
báró Leopold 2008.04.23. 19:25:37
traxx 2008.04.23. 20:31:12
sway 2008.04.24. 00:24:24
ellenben a svédek ha már itt tartunk a Mo-on vásárolt kocsimat kérdés nélkül javitották gariban.
úgy látszik ez visszafelé nem működik...
Anonymus X 2008.04.24. 12:33:50
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.24. 17:10:53
judit74bp 2008.04.26. 00:24:19
piacvezető aukciós oldalon sok pozitiv, semmilyen negatív értékeléssel vett meg egy telefont. eu garancia miatt minden eu-s ország ser szervizének javítania kellene. ser hivatalos szerviz nem akar csinálni semmit. a cserekészülék meg nem a javítás idejére értendő, hanem szar helyett , javíthatatlan helyett akkor másikat. 10 ezerért a t-mob is beszámítja . 0 perces gyárilag csomagolt telefon is lehet szar. a nokia eleve mindnél szarabb. 99 pozitiv értékeléssel eladtam nokiát. nem minden helyen van megbízhatan partner. persze aki neten vesz telefont akkor ezzel tisztában kell lennie.
Joee72 2008.04.26. 00:28:39
De már csak azért sem.
Amúgy romos k750i-m,komolyabb baj nélkül müxik.Nem fagy,3-4 napot bír egy töltéssel....
Hogy miért neten vettem?
Tudod,mint mikor kiugrik a csávó a negyedikről,...Mikor magához tér,az okot firtató kérdésre ezt feleli.
Akkor jó ötletnek tűnt.
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.26. 18:30:43
Pannonál néztem hogy milyen telókat visznek vissza rendszeresen gyári hibákkal
SE messze az élen van pedig nemis azt a márkát viszik többen :D Tudom, direkt szar telot adnak ki hogy rontsák a tatisztikát, a negatív reklám is reklám...
sq 2008.05.06. 11:34:12
Joee72 2008.07.15. 07:56:41
Köszönjük, hogy kapcsolatba lépett a Sony Ericsson ügyfélszolgálattal.
Ügyére a következő választ kaptuk az illetékestől:
A garancia levél abban az esetben érvényes, ha azt abban az országban pecsételték le, ahol a telefont vásárolta.
Amennyiben a jövőben problémákba ütközik, hivatkozhat erre a levélre vagy akár telefonon is megkereshet bennünket és mi is felvesszük a kapcsolatot akár a márkabolttal, akár a szervizzel.
Köszönjük hogy,...stb...stb..