Tékozló Homár

A leértékelések amiről a vásárló soha nem fog tudni

2008.04.24. 15:28 | jackyll | 111 komment
Aki olvasta a nagysikerű Tesco-könyvet, vagy dolgozott ismerőse hipermarketben, azt tudja, hogy a leértékelt árukból csak a ropi és a kézmosó kerül ki a nagyközönségnek, az értékesebb termékeket elviszi a vezetőség, a maradékra megpróbálnak lecsapni az alkalmazottak. Egy ilyen raktárpucolást örökített meg sparos olvasónk, aki egy régebbi számlát is talált a nagyságrendek érzékeltetésére:
Volt szerencsém egy csodálatos multicégnél dolgozni, nem nevezve nevén a fenyőfásnál. Rengeteg hasonló dolog előkerült már ezekről a kereskedelemnek nevezett tevékenységet folytató intézményekről, de most jöjjön egy újabb finomság. Raktárpucolás lévén és kifutó termékek kiszórásának alkalmából leértékelés történt. 30,50,80%-os is akár, de van aminek egyszerűen csak beírnak egy nevetséges összeget. Ezek olyan termékek amik a vásárlókhoz már soha nem jutnak el, mert a vezetőség csap le rájuk és a maradékot is szétosztják a dolgozók között.

Így megy ez valószínúleg mindehol, csak nem ennyire nyíltan. Sikerült 5 raklapnyi árut házhozküldenünk, mindegyiken válogatott műszaki finomságok, más-más vezető otthonához címezve but of course. A legdurvább egyraklapos összeállítás (hűtő, 70centisTV, hifi, házimozi, számítógép, fagyasztó, kamera, stb (plusz a fantáziára bízva, hogy mi fér még be a hűtőbe és a fagyasztóba) sem került többe 80e-nél. (Tessék picit számolni a darabárakkal.)

A bosszantó az volt ugye, hogy ezt is az vitte haza, akinek a 4.szobába kell még egy TV hogy a vendég tudjon mit lesni ha ottartózkodik, és nem annak adták meg a lehetőséget aki 10 centis TV-vel zsibbasztja tovább az agyát a bérgarzonban 13 órányi meló után. Ez is tökéletesen példázza a magyarországi multik motivációs rendszerét. No de kicsit elkanyarodtunk.

Kezem közé került egy régi blokk, mely egy ilyen leértékelt cuccokból álló vásárlást örökít meg. Felhívom a figyelmet a pc konfigurációra a 15"-os monitorral és a szkennerre, melyek együttesen sem tesznek ki többet mint egy premier DVD film ára. A következő lépés ugye a megmaradt áruk vásárlókhoz való eljuttatása. Ez sem volt egyszerű, mert ami meg van hirdetve ugye arra kapnak a halak. Több-tíz fős családok vártak a raktárbejáratnál fejenként 2-3 üres bevásárlókocsival, hogy melegváltásban hordják a kasszához a 10 forintos tollkészletet, és a 100 forintos palacsintasütőket. Kell ilyen is.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elwood 2008.04.24. 15:33:57

van még belőle ? Egy nigériai barátomnak kellene ...

Layosh 2008.04.24. 15:35:52

De a DVD-t legalább rendes áron vette.

hófehérke (törölt) 2008.04.24. 15:36:37

pályát módosítok és spar-főnök leszek!

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.04.24. 15:40:10

Tesco meg a többi hasonló is ezt teszik, nem kell meglepődni. Ami mozdítható azt ellopják, persze itt nevezhető ez "vásárlásnak" is, hisz pénzt adott érte, de attől még mindenki érzi h ez lopás (tisztelet a kevés kivételnek).

Aki ezen kiakad, annak csak annyit:
Üdv ez Magyarisztán (nagyonsajnos h ez így van)

BiG_ 2008.04.24. 15:41:03

Olyan sokat fizetett a mustek szkennerért? Az egy kalap szar, legfeljebb söralátétnek jó...
De megérdemelte a kapzsija...

Üdv!

Joco74 2008.04.24. 15:44:04

Layosh 2008.04.24. 15:35:52
De a DVD-t legalább rendes áron vette.

1000 db-os karton volt :D

gyepetto baggio 2008.04.24. 15:44:18

mustek ingyen sem kellene, meg dzsunka pécé sem, hogy az elta aufó"hifi"-t ne is említsem

hófehérke (törölt) 2008.04.24. 15:48:03

gyepetto,
gondolom lopak mást is. ez csak egy számla a sok közül...

nem várt fordulat 2008.04.24. 15:48:35

mé mi bajotok van a mustek scannerrel?

nekem az van itthon, igaz fizetni nem fizettem érte.

szép képet csinál, igaz kicsit lassú, de nekem amúgy sem kell nagyiparilag scannelnem.

A posthoz meg:
"welcome in hungary"

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.24. 15:50:10

'A leértékelések, amelyekről'...

ReVox Populi 2008.04.24. 15:51:05

Ezeket a haszontalan vacakokat - mellesleg a plazák pócai 90%-ban kacattal vannak tele - nem írigylem attól az ízlés nélküli, de mohó harácsnoktól, aki "megvette".

hófehérke (törölt) 2008.04.24. 15:51:49

Rékuc,
eleve "leértékeléseK... ami" - ha már alanyt nem egyeztetnek, mit vársz?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.24. 16:14:40

Az a nem semmi, hogy mindezt bankkártyával fizették, ami lenyomozható. Ha legalább KP lett volna, akkor utólag az életben ki nem derítik, hogy ki volt a vevő. De hátha így meg lesz szivatva az elkövető...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.04.24. 16:15:30

Nem akarom polírozni, de pl. a LIDL áruházban pont ezért az alkalmazott nem vásárolhatott:
-aznap lejáró
-non-food azaz gyakorlatilag értékesebbnek gondolt
-utolsó darab
kategóriákból, csak azután, hogy egy napot kint volt a placcon. Párom dolgozott ott.

Szintén ez az a hely, ahol akciós volt a takarítógép és volt vásárló aki nyitást követően 1 mp már 7db (a készlet 70%a) boldog tulajdonosa volt. Szóval kicsit e-word feeling, aki emlékszik rá.

Az emberek furcsák. Volt aki tejből próbált nem egy kartonnal, de egy raklappal felpakolni de inkább azon döbbentünk meg mikor egy másik fickó az összes 5Ft-os kiflit elvitte (kb. egy kisteherautónyi térfogat)

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.04.24. 16:21:44

Fogyasztóvédelem? Gazdasági versenyhivatal? Ezt nem tiltja törvény vagy jogszabály?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.24. 16:22:43

Ezért van az, hogy mondjuk egy kerékpárt, aminek csak a pedálja törött, inkább bezúzzák, minthogy leszállított áron a dolgozóknak eladják. Még mindig kisebb kár, minthogy sok-sok sérült árucikk "keletkezzen".

Perillustris 2008.04.24. 16:23:06

Ez benne van a juttatasi csomagukban.

elwood 2008.04.24. 16:25:48

Itt hiába akartok versenyhivatalozni. Nem károsítottak meg vevőt. Csak a tulajt. Azt meg nem szoktuk sajnálni.

Inkább csak irígységből mondom én is, hogy költse el gyógyszerre amit nyert rajta.

Bit Rot 2008.04.24. 16:25:50

Most jöjjön azzal valamelyik politikus, hogy "az állam a legrosszabb gazda"!

mókus 2008.04.24. 16:35:01

szomorú, de ez van

pizsama 2008.04.24. 16:36:35

És felnő majd (vagy már fel is nőtt?) egy generáció, aki mindezt már természetesnek veszi, és csinálja...

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.24. 16:39:21

Ez most miért homár?Magyarázza már el valaki nekem!Ha ez homár akkor minden készletcsere az mindenhol.Ez csak irigység.Naná hogyha én vagyok a kiskakas X helyen akkor én viszem haza a szemétdombot és nem más.Máshol talán nem így van?Sőt még a dolgozó többet is keres mint egy igazgató? Ugyan a billibe logó kezeket tessék már szárazra törölni.Ha ott rohad a raktáron 70tonna krémsajt akkor azt ki kell pucolni.Ha van egy tvből 1 darab és nem viszik el akkor onan azt el kell tüntetni mert csak áll benne a pénz és foglalja a helyet, és itt aztán tök mindegy hogy mennyiért viszik el, csak ne legyen készleten.Tegye fel a kezét aki lángossütőként dolgozva a napi 2 ingyenlángost becsomagolja szépen és külön kiválasztja azt a kedves vásárlót akinek oda adhatja....Hát nagy illatos lónak a nemi szervét!

elwood 2008.04.24. 16:40:23

pizsama: rossz hírem van, sok ilyen generáció nőtt már fel, és most is ilyen felnőtt generációk viszik a cuccot természetesen.

\m/ 2008.04.24. 16:52:58

Mult oktoberben tok veletlenul talaltam a debreceni nagyobbik fenyofas aruhazban JBL Duet hangszorokat 3000 Forintert. Mar tavaly nyaron gondolkodtam hogy ilyet veszek, de Angliaban 30 font korul kezdodott a tipus (10e HUF felett), amit sokalltam.

Raadasul egesz sok volt beloluk meg a polcokon, a legfelso sorban. Ezek szerint a vezetoseg nem tudta, hogy a JBL eleg premium marka, es mar ez a kis sztereo hangfalszett is milyen draga :)

Szoval neha-neha vannak meg csodak/tudatlan vezetok ;)

Terveüdekszi 2008.04.24. 16:55:56

"but of course"

Nem lett volna helyette szebb egy "természetesen"? Vagy te tudsz angolul???? Mert akkor még az is jobb lett volna ha az elejére odaírod hogy mindenki tudja, aztán fogalmazol szépen, magyarul.

see what you 2008.04.24. 16:59:21

jol tették! aki tűzközelben van ki is használja a lehetöségeket,világos.
Te is megtetted volna ha 1 lehetöséged nyilik.
Megmondta Hofi bácsi is:Tudod mi a korrupcio?...Amiből téged kihagytak...:-)))

jesszumpepi (törölt) 2008.04.24. 16:59:47

Zanzibári akciós utamat leértékelt PC konfigurációra cserélem.
Spar jeligére.

Miss Marple 2008.04.24. 17:04:34

Ez csak azért nem lopás, mert forinthuszat azért otthagyott érte? Ha ugyan otthagyott.

Miss Marple 2008.04.24. 17:05:41

Terveydeksi kedvéért: If at all.

drc (törölt) 2008.04.24. 17:10:23

flexsnake, ne hasonlítsd már a lángost a számítógéphez meg a nyilvánvalóan továbbadásra vásárolt 2 darab autórádióhoz légyszi. a nagy illatos ló nemi szervét neki

rothadó test csimota 2008.04.24. 17:14:49


flexsnake · flexsnake.blog.hu 2008.04.24. 16:39:21


Ezek szerint

flexsanke

te is így lopsz.

fingerbangs 2008.04.24. 17:15:38

az is egy irigy ember aki ezt bekuldte

mivan jozsi? neked nem jutott aztan most haragszol mi?
:D

Secnir 2008.04.24. 17:18:31

"Tegye fel a kezét aki lángossütőként dolgozva a napi 2 ingyenlángost becsomagolja szépen és külön kiválasztja azt a kedves vásárlót akinek oda adhatja."

Rendes lángossütő eladja a teljes készletét és nem marad neki egy sem.
Ha már ingyen kell osztogatni akkor régen rossz...

rexter 2008.04.24. 17:19:26

akcios baccpapucst vennek raklappal.

Lord_Cica (törölt) 2008.04.24. 17:24:11

Hát igen, a magyar mentalitás minden multiba beférkőzik.

Sötétmancs 2008.04.24. 17:25:11

dvdt mondjuk vettem már 56 Forintért is

motelli (törölt) 2008.04.24. 17:38:51

a hülyére rásóztak egy fél literes nesteát teljes áron :)

Rá Dios 2008.04.24. 17:52:27

Látom a számla dátumát: két teljes évig sikerült hallgatásra bírnia a háborgó lelkiismeretét?

Gumidomino 2008.04.24. 17:55:12

jó nagy rohangálás lehetett mire nyitástól 18 perc alatt összeszedte ezeket.

én58 2008.04.24. 18:01:52

Nem az a baj inkább, hogy a mi nehezen megkeresett pénzünket elköltve a multiknál, azok szépen, hihetetlen, magyar vállalkozó számára elképzelhetelen adókedvezmények révén, a beszállítóikat és a dolgozóikat egyaránt kizsigerelve óriási haszonra tesznek szert, és ezt a hasznot -ezt a rengeteg pénzt- úgy kiviszik az országból, hogy sose látunk belőle semmit! Az a jó buli! A magyar vállalkozó, akit viszont szétadóztatnak, és tízféle hatóság tart rettegésben, mivel a kormány meghatározta, mennyit vár tőlük büntetésekből, tűnjön el!
Miről is szólt a cikk? A Spar lehetővé teszi a dolgozói számára, hogy előnyt élvezzenek /hierarhiájuk szerint/ a vásárlóikkal szemben? Na és? Ez is az adó- és járulékmentes jövedelemosztás-szerzés egyik formája. Ők ezt is megtehetik!
Civilizáltabb helyeken ezért /is/ részesítik a tudatosabb gondolkodású fogyasztók előnyben a hazai kiskereskedőket.

Gumidomino 2008.04.24. 18:09:44

15 inch azért már tényleg sok ennyi pénzért!
mindennek van határa.

Claudius_az_Isten 2008.04.24. 18:12:57

Elwood:
szerinted miért drágábbak nálunk a hypermarketek, mint Ausztriában? Mert a fenti jelenségek és nagy mértékű lopások mellett mégiscsak kell nyereséget termelni valamiből.
Most akkor szerinted tényleg nem károsították meg a vásárlókat?

anti és apu 2008.04.24. 18:13:16

én már nem mondok semmit! ja?

Gezaa 2008.04.24. 18:25:40

milyen hulyeseget olvasgatok...
ennyire irigy-szar nep a magyar?

Mike36 2008.04.24. 18:37:53

nincs ezzel semmi baj
megtehetik, mert a tulajdonos hagyja, nem veszi észre
most lebuktak, valszeg baszhatják

Mike36 2008.04.24. 18:42:01

de az is lehet, amint irtátok, tud róla a tulajdonos
azt hogy a tulaj kinek mit hogy osztogat, legyen az ő dolga

Mike36 2008.04.24. 18:43:31

és nem kell haragudni a multikra
munkahelyet teremt, adózik valamennyit, adóznak a munkavállalók, nem csalja el a tb-t, járulékot
és ha nem kap adókedvezményt, elhúz máshova, ahol kap
ez is csak verseny

Vintersorg 2008.04.24. 19:13:28

Hozzáértők: az egy ilyen esetben mennyire problémás, hogy mennyi ÁFÁtól esik így el az állam? Vagy csak a bolt bukja, amit bukik?

Leonard Zelig 2008.04.24. 19:17:59

Kádár alatt ilyen nem volt. Szar ez a kapitalizmus, vissza kéne csinálni.

én58 2008.04.24. 19:21:50


Verseny, de erőfölénnyel visszaélő, tisztességtelen. A munkahelyteremésről pedig annyit, hogy a munkaűgy központok statiszikái szerint a multiknál a legrövidebb ideig tartó foglalkoztatottság, ráadásul általában közbeiktatott cégeken keresztül, részmunkaidőben foglalkoztatják a dolgozóikat, kifizetetlen túlórákkal.
Mindezeken túl az általuk produkált forgalomhoz mérten jóval kevesebb embert foglalkoztatnak, mintha kisebb üzletekben jelenne meg ez az érték.

princessophia 2008.04.24. 19:24:29

Ha jól látom, ezt a számlát valaki /kék filctoll/ le is ellenőrizte, átnézte, és valószínűleg pontosnak találta.:-)
Amúgy szeretnék én is ilyen akcióban részt venni!A munkahelyemről csak papírt, vagy néhány száz hátrányos helyzetű embert tudnék haza vinni akciósan....

Musaic (törölt) · http://www.musaic.hu 2008.04.24. 19:29:36

Az a legrosszabb, hogy ezeket is MI fizetjük ki.

Jogging 2008.04.24. 19:42:20

princessophia 2008.04.24. 19:24:29

A PC konfig. és a tea nincs pipálva, ez biztos jelent valamit:-)

Jaguar 2008.04.24. 19:42:28

Ez a porbléma? Ki nem sz***ja le hogyan lopnak a multitól? Majd ő megoldja. Annyit azért nem lophatnak, hogy ebből én szívjak.

Inkább az a gond amikor a BKV vezér pár havi munka után hatvan millával távozik (ja nem is kapta meg, stb, dehogynem csak nem úgy....)vagy amikor Lázár Janus felvesz 18 millát számla nélkül bemondásra (a társaival együtt 5 milliárdot, igen vazze: az 5.000.000.000,-Ft a MI pénzünkből!!!)
És akkor még meg is rántja a vállát és hozzáteszi, hogy ez neki jár!
Aztán megy törvényt alkotni. ismétlem: TÖRVÉNYT ALKOTNI!!!!! Vágod?: TÖRVÉNYT!!!!!!!!!!! aztakurva!

Na az az igazi homár!

szörny 2008.04.24. 19:53:52

Csak azt szereteném kérdezni, mit jelent a számla bal alsó sarkában a homar.hu ?

2008.04.24. 20:01:18

csak halkan jegyzem meg, hogy a blokkon a dátum 2 évvel ezelőtti. Eddig ült a sztorin a posztoló ? vagy fotosopp az egész ?

princessophia 2008.04.24. 20:01:31

Jogging 2008.04.24. 19:42:20
"A PC konfig. és a tea nincs pipálva, ez biztos jelent valamit:-)"

Jelent. Azt, hogy az ellenőr is csak ember, tehát tévedhet.:-)
A számla tulajdonosa reklamálja meg a teát, mert baromi drágán adták!!

szbszig 2008.04.24. 20:07:49

Tejet raklappal? Kiflit kisteherautóval? Miközben szegény Amerikában már rizst se lehet venni négy zacskónál többel? Nem szégyellitek magatokat, élősködő kapitalisták? :)

.77. 2008.04.24. 20:13:41

Lopás-e vagy sem témakörhöz:

Nem csak a helyi áruházvezető, hanem a magasabb szintű vezetőség is jó eséllyel tud erről. Szerintem ott csúszik félre a gondolatmenet, hogy tetszőleges vevőt hasonlítotok céges alkalmazotthoz, vezetőhöz. Valahol ez olyasmi, mint a nulla forint bérleti díjért átadott céges autó és céges üdülőhely, a csokigyárban az ingyenszaloncukor, az elműnél a negyedakkora villanyszámla, az ingyenes máv és bkv bérlet, stb. Nálunk pl az étkezési számlákat vállalják át. Ilyen elven mindegyikért bejelentkezhetnétek, hogy ti miért nem... Béren kívüli juttatásokat sokan alkalmaznak a versenyszférában, itt inkább az a probléma, (azon túl, hogy nem túl elegáns megoldás) hogy érték alatti összegek szerepelnek a nyilvántartásokban, tehát az adóvisszaélés gyanúját felvetheti.

Ezt hagsúlyozottan magánszférára értettem és nem állami vállalatok kifosztására.

px (törölt) 2008.04.24. 20:32:56

Számtech cég (már megszűnt). Érkezett XX db monitor, a szériaszámok alapján abból a sorozatból való, amit visszahívtak, mert hivatalosan gyári hibásak voltak. Főnök őrjöngve hívja a beszállítót. Közben a hátsó raktárban 3 napi munkával végigtesztelték mindegyiket, háromban volt csak hiba, a többi tökéletesen működött. Főnök hívja a haverját, aki elintézi, hogy számlát adjanak arról, hogy az összes monitort elvitték megsemmisítésre, majd fenyegetőzve felhívja a disztribútort, hogy adják vissza az összes monitor árát és fizessék ki a megsemmisítés költségeit. Hosszú sztori, de végül is kifizették neki, ő meg boldogan eladta a komplett készletet (igen, a hibásakat is, egyet se hoztak vissza garanciális időn belül). Hát csak ennyit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.24. 20:34:22

Most nemtom, én multinál dolgozok. 12 órában (mint informatikus, de voltam már technikus is 1,5 évig ugyanitt).
Szóval nekem kifizetik a TB-m, a túlórám, a műszakpótlékom, és kb. akkor megyek el szabira mikor akarok.

Barátnőm magyar Kft.-nél dolgozik (szintén informatikus, grafikus).
Elvárják hogy otthon is dolgozzon (ez nincs kimondva, de több dolog van rárakva mint a 8 órás munkaidő, a cég többi alkalmazott is bent van du. 6-ig...), nem fizetnek túlórát ha tovább van bent (sokszor van ilyen), és szabira is morogva engedik.

Na akkor mondja valaki hogy multinál rossz.
Ha azt nézzük hogy a gyártósoron idénymunkában vannak az emberek (Karácsony meg húsvét előtt : magyar cégeknél azért nem sok ilyen van mert azok általában nem olyan méretűek hoy idényenként kirugdossák az embereket).


Amúgy én is voltam Tesco dolgozó, de nekem vahaogy sosemnem jutott azokból a nagyon nyomott árú dolgokból :-(

cutty sark 2008.04.24. 20:39:44

Ezért volt 80 millás hiányuk és még 14.havi prémiumot is kaptak.

zotyikaa 2008.04.24. 21:07:47

Hát nem tudjátok? Akkor képzeljétek el azt, hogy a főnökök sokat keresnek. Sok prémiumot is kapnak. Akkor mit fizetnek sokat? Adót. És mi van akkor, ha azt mondom, havonta vásárolhatsz 1 milla értékű árut 1 ezer Forintért? Hát akkor ugye nincs jövedelmed, tehát adót sem fizetsz. A cégnél viszont ezek beszerzési ára költség lesz, tehát az adóból levonhatja. Hát ez van. Nem kell félni a vagyonodási vizsgálattól sem, hisz az 1 ezer Forintot megkerested, és számláid is vannak a termékekről. Az adó ellenőrök meg inkább a lépcsőházi suszterhoz mennek mert az biztos 50.000 bevétel a fasza Magyar államháztartásnak...

torghelle 2008.04.24. 21:20:32

Azt hittétek, hogy az emberek havi 74.000 forintért dolgoznak a sparban??? HAHAHAHA!

apuc 2008.04.24. 21:44:49

Magyarország IGENIS becsületes ország!!Aki nem tud,nem lop!

A legtöbb helyen van valami mellékes..Nyilván jobb ezek szerint a Spar-ban a "cafeteria"mint a gyerekem ovijában,ahol szegény dadusnak a minimálbére mellé "csak" a napi 1-2 cekker /200.000 Kcal/zacskó/ a bónus...
A fiam meg átáll az esti zabára,A'la Update ..
Hajrá,Magyarisztán !

Demonax (törölt) 2008.04.24. 21:49:28

Pont olyan minden, mint a szocializmus volt. Egy az egyben. Semmi rendkívülit nem látok benne. De Rejtő a megmondhatója, hogy azelőtt is így volt. Hogy másképpen? És miért kéne, hogy másképpen legyen? Kinek?

gven · http://gvenphoto.blogspot.com/ 2008.04.24. 21:54:16

én58: én soha ilyen szépen nem fogalmaztam meg, amit mondtál: de jó, hogy más is így látja, nem csak én...

Nem régen krimpelő (?) fogót akartunk venni...irány a mediamarkt.
8900-at kértek egy fröccsöntött 3 fejesért. Majd utánanéztünk a neten, s mit ad Isten? Egy eldugott magyar kisboltban 2900-ért megkaptuk UGYANAZT! A csomagolás, a minden, ugyanaz!!!

Eddig én is azt hittem, h a "nagyok" olcsóbbak, hisz nagyobb árukészlettel dolgoznak.
Hát lófaszt (párdon)!!!

Pikka 2008.04.24. 22:04:35

MI a Plusos, akciós gyerek utazóágyra indultunk be..mondták, hogy ja akció az holnaptól van. Taktikus bátyám megkérdezte, hoyg mikor is nyit az üzlet (mivel egy köpésre van gondolta kimegy nyitásra, nehogy elkapkodják). Na itt röhögte szembe a nő: "7kor nyitunk, de szerintem addigra már úgysem lesz egy sem!"

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.04.24. 22:26:56

Flexsnake!
"Ez most miért homár?Magyarázza már el valaki nekem!"

Válaszolok: PC szett nem egy ezrset ér, annyit kb egy működő p2-es alaplap, RAMok nélkül.
A Tescoban vannak ennál különbek is, ld a könyvet.
DE mondok neked valamit :)
Egyszer én is jól jártam: Tescoban vettem 648Ft-ért (ez komoly) ébresztős rádiót (Nettech). Fél év blokkgarancia volt rá, a mai napig működik, magyar nyelvű leírás is megvolt hozzá.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.04.24. 22:31:05

MÉg valami:
a dolgozóik túlóráit nem fizetik (Tesco) de azért a jót azt zsebreteszik.

Barkácsáruházba inkább heti 3-4 napot megjelölve kérnek diákot,aki fele annyit tud kb mint a rendes eladó, és időnként baromi sokra mennek vele, mikor az nem tud "vevőzni". (Targoncát se kezelhet, árut nem vehet át)

Magam ellen beszélek, de így van.
Ezen is spórolnak, de PC ezresér, na az megy.
Meg amiért jön a főnök haverja, az addig ott hever az út közepén! (Tapasztalat)

Vladimir Harkonnen 2008.04.24. 22:33:35

pizsama 2008.04.24. 16:36:35
És felnő majd (vagy már fel is nőtt?) egy generáció, aki mindezt már természetesnek veszi, és csinálja...

Viszont kihalófélben van egy generáció, aki természetesnek vette, hogy az Államtól "beszerezni" nem lopás, ezért vittek a gyárból mindent, ami a kapun kifért! Főként, hogy állítólag Kádár elvt. is megmondta: -Hagy vigyék, úgyis az országot építik belőle!

Az állam szerpét itt átvették a mammut cégek, ahol általában a vezetőség tudtával megy a szabad rablás, csak most kapcsolatépítésnek hívják! Ti. ha valaki visz egy nagyobb megrendelést, az már írhatja is a kívánságlistát, és néha bonyolult bartelleken keresztül gyakorlatilag ingyen meg is kapja amit kért.

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2008.04.24. 23:01:21

Nincs a közelemben semmilyen blokk, főleg nem Sz/pAR blokk, de sztem hiányzik róla az Áfa, azaz ügyes kis "fotosop".

Ettől függetlenül persze "mindenki tudja", főleg a "tesco titok" óta, hogy ez így megy, de "ahány bolt, annyi szokás", azaz mindenhol mások a módszerek...

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.04.24. 23:01:38

Vladimir Harkonnen 2008.04.24. 22:33:35

Ez egy összetettebb dolog, ez a réteg eltűnt a rendzserváltáskor. Ők érezték magukat vesztesnek.
Mindegy, ha érdekel visszakeresem melyik órán volt erről szó.

Akkor egy -egy "megbízható" ember islophatott, ma pedig "csak" a nem éppen rászoruló vezetőség.
Túlóra/elegendő dolgozó? Na, azt nem!

GreenMaster 2008.04.24. 23:50:03

egy kérdés meg egy dolog. honnan van meg a blokk? mármint most téged épp kirugtak a sp.. marmint onnan és ezt irod be a saját blokkoddal? vagy manager odaadta neked kulon hogy legyen belole bloghir?:) na mind1, semmi szemelyes csak érdeklődés szintjén érdekel ha nem a tiéd hogy kerül a kezedbe.
a másik, szerintem egy olyan országban ahol a munkavállalók 4O akárhány %-a minimálbérből él... mármint papíron és közben azért a legtöbbnek van autója háza mobilja stb... ritka a tiszta konyvelésú BT, Kft mint a mammut kb, mert nincs. és a multik akár tetszik akár nem minden jarulékot adót stb befizetnek és a béred le van jelentve, jah hogy ezért kurva sokat kell dolgozni.. ez igen olyan van. meg elvárják hogy 5év plusszban gondolkozz és elhivatott legyél.. nem értem a pattogás lényegét...?? külföldön dolgozom és itt a szuperálombeszarok nyugaton pont ugyanugy megvettem a philips sörcsapolot szimbolikus 25 euroert mert volt állt feleslegesen. ez nem lopás. ezt a cég dönti el, hogy márpedig Te jól dolgozol és megérdemelsz egy jutalmat. de ha adok neked 5OO euro prémiumot akkor több mint a felét be kell fizetned adóba, ugyhogy akkor majd szépen adok neked áruban jutalmat. rendben kedves alkalmazott? és erre minden épeszű ember azt mondja hogy igen. otthon is ez van. ha kapsz bónuszba 200 ezer forintot akkor a fele megy adóba ehelyett megveszed a mintaként, egyébként a PC gyártó-forgalmazó által térítésmentesen átadott bemutató pc-t 1 forintert. akkor most mi ezen a lopás??? ez nem ugy megy hogy valaki besétál és vesz egy TV.t 1OOO forintért. annak van előzménye, pl az illető jó munkát végez, vagy az nem lehet.. nem értem mi itt a téma... ok elmaradt áfa az jogos lenne, de ennyi apeh ellenőrt egyrakáson

puncipöcögtető 2008.04.25. 02:36:03

maki bergarzonban lakik, sikeres ember nem lehet
70 centis tevehez amugy is nagy lakas es szoba kell
amugy meg faszkorbacs ezeknek

2008.04.25. 03:04:30

hát ugye ki ahol dolgozik, azt visz haza. teszkós ember pc-t, kórházi nővér vírusfertőzést, pénzügyminiszter...

lápi lidérc 2008.04.25. 03:32:25

karacsi_maci · flashjatekok.blog.hu 2008.04.24. 15:48:35

Ha mán angolozunk, akkor angolozzunk helyesen:
Welcome TO Hungary! (és nem in).

Vladimir Harkonnen 2008.04.24. 22:33:35
Mit akartál írni, bartert vagy kartellt? Mert ez a kettő létezik, de bartell, az pont nem.

Nem lenne jobb azon a nyelven írni, amelyiken tudtok? Vagy a magyar sem az?

/tmp 2008.04.25. 07:10:59

Kurvára nem értem én sem, mi itt a probléma. Mikor jön a vasutas arcképes igazolvány poszt?

Vladimir Harkonnen 2008.04.25. 07:38:10

bandee · bandeenator.blog.hu 2008.04.24. 23:01:38
Vladimir Harkonnen 2008.04.24. 22:33:35

Ez egy összetettebb dolog, ez a réteg eltűnt a rendzserváltáskor. Ők érezték magukat vesztesnek.
Mindegy, ha érdekel visszakeresem melyik órán volt erről szó.

Azért a "kihalófélben" jelző.

lápi lidérc 2008.04.25. 03:32:25

Én beszélni csak kicsi magyar.
Csere üzletre gondoltam.
Ez is régi vita, az angolban barter. A magyarok használnak mindent: bartel(l)/barter. Mindenesetre a nejem pénzügy tanára is bartell-t ír a vizsgafelkészítőben, bár lehet hogy csak raccsol.
Csak az vigasztal, hogy rajtam kívül még jó páran rosszul tudják:
www.google.hu/search?q=bartell&hl=hu&lr=lang_hu&pwst=1&start=40&sa=N
:-)

Nzoltan 2008.04.25. 08:12:52

Piacgazdaság van, bármit meg lehet tenni a versenyszférában amíg a tulajnak nem szúr szemet. Hello Magyarország!:-)

A szomorú az, hogy a közszférában ez hatványozottan megy.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.04.25. 08:17:16

kedvencem a 100 részes szerszámkészlet 10 (TÍZ) forintért. a szerszámok darabja 10 fillér leosztva.

egy szerszámboltba le sem köpnek 10 fillérért :)

Vad.Korte (törölt) 2008.04.25. 08:29:48

Ez nem piacgazdaság, hanem piócagazdaaság. Tekintve, hogy a pióca egy féreg, ami mások vérét szívja. Csak az bosszant, amikor ilyen cikket olvasok, hogy én már megint kimaradtam belőle...

nagylaszlo71 2008.04.25. 09:15:43

nem olvastam végig minden hozzászólást, de véleményem szerint csak az hőbörögjön itt, aki amúgy 15"-os monitoron és PII-n nyomja. vagy a tisztelt homárosok kérdezzenek meg egy hozzáértőt, hogy mit érhet ez a konfiguráció manapság. esetleg fizetni kell érte, hogy valami elvigye a hulladékkezelőbe ;-(((((((((((((((

Fakocka 2008.04.25. 09:16:49

Sztem itt nem az irigységgel van a gond, jó lehet az is vann benn, hanem a következőkkel:

1. Ha rendes nyitvatartási időben a polcokról szedték össze ezeket a cuccokat, akkor valszeg azért tették ki, hogy vehessen belőle tényleg "mindenki", mint rendes akciós termékekből.
2. De ha már ezt az utat választották, hogy ez nem volt kiírva és csak a meghatározott emberek tudtak róla az a szemétség.

Miért nem tudták akkor ezt előző nap, nyitvatartási idő után vagy akármikor megtenni? Ha így megteszik, akkor megállja a helyét a béren kívüli juttatásos teória, és nem háborog senki. (legalábbis én biztos nem)
Nem értem miért kell így hülyíteni az embereket.

" A tranzakciót ahhoz lehet hasonlítani, mintha egy internetes oldalon meghirdették volna az olcsó áramot, de annak címét csak a kiválasztottnak árulták el." Gyurcsány cégeinek áramvásárlása....

Minden szabályszerű? Lehet, nem tudom. De hogy meghaladja az ingerküszöböm, az is biztos....

Fakocka 2008.04.25. 09:18:42

Bocs, hogy belekevertem a politikát, de hirtelen ez a példa jutott eszembe. Elnézést kérek!

Majmász Gedeon 2008.04.25. 09:31:50

Homár: Okosabb vagy, mint egy ötödikes?
(Rékuc és hófehérke már kielemezte tegnap...)

Vad.Korte (törölt) 2008.04.25. 09:38:56

Nálunk a cégnél kipucolták a régi irodabútort. Meghírdetteék, hogy lehet jönni, ide és ekkor, aki kapja marja! Negyed órával előbb odamentem, egy szék kellett volna. Addigra a bennfentesek már telepakolt furgonokkal húztak ki, csak a zúzalék volt... :-(

2008.04.25. 09:48:17

ez a poszt egy szar és fotósopp az egész és persze mert irigy a magyar és dögöljön meg a szomszéd tehene is és miért két évig ült a sztorin és akkor ellopta a főnöke blokkját ?

fostalicska

SajtiEgon 2008.04.25. 10:06:27

Kultúrcégnél úgy selejteznek, hogy tételesen meghirdetik a dolgozóknak, hogy mit, egy meghatározott jelentkezési határidővel s ha túljelentkezés lenne akkor sorsolnak (és utána az eredményt közzéteszik egy megfelelő belső csatornán).

Ez itt vélhetőleg nem leértékelés, hanem természetbeni juttatás - de ennek is megvannak a maga szabályai, és most itt első sorban az adózásra gondolok: a józan eszem azt diktálja, hogy a könyv szerinti érték és a vételár közötti különbözetet kell leadózni. Szóval, ha valakinek ilyen aspektusból bűzlik az eset, akkor ne legyen rest APEH bácsinál bemószerolni a céget, inkább ezt tegye mint ilyen cikkeket ír.
Ha pedig ilyen formában nincs az egésszel probléma, akkor max. az lehet, hogy az ide vonatkozó belső szabályzatokat vajon betartják-e a cégnél. Ha igen, akkor ez az egész egy belügy, amin nincs mit kívülállónak hőzöngeni, ha viszont nem, akkor gondolom van a Sparnál is belső ellenőrzés...

betépett felhasználó 2008.04.25. 10:16:57

Mi a szart keres itt ez a cikk?
2006. 05. beli a szamla!!
HOMAR, eljunk a maban, egyunk a multbol??

SajtiEgon 2008.04.25. 10:34:29

Na és akkor még némi szemezgetés a hozzászólásokból és a hozzájuk fűzött reakcióm.

"Egy nigériai barátomnak kellene ..."
Közlöm veled, hogy a sógorom nigériai és manapság jól menő orvos az USA-ban.
Rólnuk, magyarokról is előszeretettel terjesztik némelyek tőlünk nyugatabbra, hogy mi még mindig sátorban lakunk...

"attől még mindenki érzi h ez lopás"
"gondolom lopak mást is"
Peeersze! És még jól le is dokumentálja a dolgot... (Bővebben lásd a korábbi hozzászólásomat.)

"Az a legrosszabb, hogy ezeket is MI fizetjük ki."
Ahogy már előttem is írták csak nem pont így: a raktározás is pénzbe kerül, ha minden eladhatatlan kacatot megtartana a cég akkor csak újabb és még újabb raktárakat építtetne /bérelne. Ezt a gondolatmenetet csak tovább kell gondolni s talán rá lehet jönni, hogy így kevesebbet fizetsz. Arról nem is beszélve, hogy nem muszáj a Sparnál vásárolni, mehetsz máshova is, ahol kevesebbet fizetsz...

"70 centis tevehez amugy is nagy lakas es szoba kell"
Na ez is aranyos. A 44 négyzetméteres, szerintem kicsi lakásomban nézek egy 82 centis tévét és határozottan kicsinek érzem. :))

Zorro2007 2008.04.25. 10:44:43

Akkor most kovezzetek meg:

Nem ertem a problemat, minden nagy ceg, nagyon sok kedvezmenyt ad az alkalmazottainak.
pl. itt nalunk 3000Ft-ert(ami nem is a cegnek ment hanem a szakszervezetnek) lehetett teljesen legalisan megvenni kiselejtezett P4-es gepeket laposmonitorral...akkor en most kapzsi vagyok, mert vettem kettot es odaadtam a rokon gyerekeknek??

Abba is gondoljatok bele, hogy mennyivel olcsobb egy nagy cegnek odaajandekozni dolgokat, mint hivatalosan elvitetni, szetszedetni stb.stb.

Termeszetesen, hogy itthon ebbol is inkabb csak a fonokok reszesendnek az mar egy masik tortenet...

smartdrive 2008.04.25. 10:58:37

Mi ezzel a gond? Ez a cég belügye. A tulajdonosnak teljesen mindegy, nekünk meg ez nem "jár"

benkoo 2008.04.25. 11:31:39

nem tudom mi ezen a meglepő,ilyen már 10,15,20,30 éve is volt. ez nem a multik találmánya,hanem a kereskedőké.
nekem nem egy volt főnököm bukott meg már 1994-ben is.

Sics68 2008.04.25. 12:19:53

Üdv!

A©n58 2008.04.24. 18:01:52
> Miről is szólt a cikk? A Spar lehetővé teszi a
> dolgozói számára, hogy előnyt élvezzenek
> /hierarhiájuk szerint/ a vásárlóikkal szemben?
> Na és?

Tegyük fel, hogy a tulaj/képviselője erre rábólink. OK.

> Ez is az adó- és járulékmentes jövedelemosztás-szerzés
> egyik formája.

Stimm, és itt válik kérdéseseé a dolog legális volta. Ha a cucc többet ér, mint amennyiért kapta, akkor itt adócsalás és esetleg jogalap nélküli gazdagodás stb. esete forog fenn. Szóval feljelentést kéne tenni ismeretlen tettes ellen ... elég marharépa volt, hogy bankkártyával fizesse, tehát beazonsítgható (a (kártyás tranzakciók adatait minimum 5 évig őrzik a bankok... )

> tud róla a tulajdonos
> azt hogy a tulaj kinek mit hogy osztogat,
> legyen az ő dolga

Ez a rész stimm. Az nem okés, hogy ha egy cég/foglalkoztató "osztogat" valamit valamely alkalmazottjának, akkor az biza adóköteles jövedelem. És itten adóeltitkolás törént, annyi adót nem fizettek meg, amennyi az után a mondjuk "jutalomkéne kifiezett zsé után járna, amennyiből ugyanezeket a cuccokat tényleges piaci áron meg tudta volna vásárolni valaki.

Amúgy az a gyakorlat tűnik jónak/törvényesnek, ahol előbb ki kell rakni a polcra a leértékelt árut, és csak ha nem vitte el külsős vevő, akkor veheti meg dolgozó ( mert ezesetben evidens, hogy "a tényleges piaci áron" vette...)

bye
Sics

Vad.Korte (törölt) 2008.04.25. 12:38:16

Sics!

Nem minden adóköteles, amit a cég ad a dolgozónak. Hogy csak egyet mondjak, az ún. patikakártya nem. A tárgyi juttatások, utazási hozzájárulás, ilyenek szintén nem. Szerintem ez se.

"Amúgy az a gyakorlat tűnik jónak/törvényesnek, ahol előbb ki kell rakni a polcra a leértékelt árut, és csak ha nem vitte el külsős vevő, akkor veheti meg dolgozó ( mert ezesetben evidens, hogy "a tényleges piaci áron" vette...)" A SPAR a dolgozót akarja jutalmazni, nem a vevőt. Revideálnom kell a nézetemet a piócás kijelentésem kapcsán.

De az azért bosszant, hogy kimaradtam belőle. :-)

Moething 2008.04.25. 13:03:28

ez miért érdekes? én azt tenném fel érdekességnek, ha valakinek van ilyen alkalma és azt nem használja ki. a múltkor találtam egy mobilt a szórakozóhely mosdójában, odaadtam a személyzetnek (bár van egy olyan sanda gyanúm h azok is lenyúlták), hátha keresi majd a gazdája, visszamentem az asztalhoz és a sztori elmesélése után mindenki azt kérdezte, hogy hol a telefon, mutassam...elit egyetemeken végzett diplomás emberek! ez amúgy a magyar találékonyság, egyes szitukban (ha olyan a társaság hogy örömmel hallgatja hogy megettünk ezer liter vajas popcornt mert ingyen volt és igy leettük a mozijegy árát és megérte megvenni, vagy mondjuk vonatjegyet vettünk egy konferenciára ami abszolute nem érdekelt bennünket de ingyen kapott minden résztvevő bőrtáskát és igy megérte az utiköltséget) dicsekszünk vele hogy találékonyabbak vagyunk mint a birkák, valahol meg szégyelljük és a másikra mutogatunk elhallgatva hogy mi is ilyenek vagyunk... magyar ember általában ilyen, tisztelet a kivételnek...Én csak ilyen, minden szitut kihasználó embereket ismerek, akik az irodából hazahordják még az iratkapcsolót is meg mindent munkában nyomtatnak mert az ingyért van, de persze egy olyan embert sem ismerek, aki ne tartaná magát talpig becsületesnek... :-)

Pro Problemo 2008.04.25. 13:13:13

SONDERANGEBOT! SONDERANGEBOT!

SajtiEgon 2008.04.25. 14:48:11

"Nem minden adóköteles, amit a cég ad a dolgozónak. Hogy csak egyet mondjak, az ún. patikakártya nem. A tárgyi juttatások, utazási hozzájárulás, ilyenek szintén nem. Szerintem ez se."

Ez így nem igaz. Az így adott adómentes juttatások sem lehetnek korlátlan mértékűek.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.26. 17:59:09

Ennyi irigy embert öcsém :D
Az összes komentelő simán vitte volna haza a hóna alatt!Most meg itt osszák az észt hogy milyen csúnya dolog :D LOL
Én simán vittem volna haza!Nem tagadom!És nem is loptam volna el, pontosan annyit fizettem volna érte amely összeg kiírásra kerül.Ez nem lopás!A cuccok ellenértéke a kasszába kerül.Én dolgoztam multinál, tudom mit jelent a túlkészlet meg a kifutó árú amivel csak baj van.És ettől gyorsan meg kell szabadulni, ilyenkor jön egy minimál ár és viszi aki éri.Ami veszteség keletkezik ezzel símán bejön a többi nyereségén.Enélkül tele volna a raktár ugyanazokkal a cuccokkal.Tele volna lejárt szavatosságu cucokkal.
Látatok már olyat hogy az aznap lejáró tejet kirakják féláron?Na ez is ugyanaz, nem kell a raktárra és meg kell tőle szabadulni.És inkább a dolgozó vigye aki ott gürizik mint vadidegen.
10ft-ért ettem a jégkrémet mert nem kellett másnak, ha kiraktuk 20ft-ért nem vitték, akkor mi a gőzt csináljon vele az ember?
Vagy mit csináljanak az MTB-vel amiböl van vagy 30darab és nem lehet eladni, már 4000ft-ért volt kint és nem vitték el, hát elvittük 100ft-ért.Teljesen mindegy volt mert az egészet vasárban vitték volna másnap...
Amíg nem értitek mit jelentenek ezek a fogalmak ne játszatok szentet.

keresztanyád térgye kalácsa 2008.04.26. 20:22:11

Én is vettem anno a cuccokból a Sparnál. Úgy működött, hogy előre kisorsolták kinek mi jut. A főnökök nem vehettek belőle csak mi melósok. Fizettünk érte nem loptuk.
Akkoriban volt valami koncepció váltás vagy mi ezért volt a kipucolás. A cím se igaz, nem győztük kitölteni a boltba a cuccot, tehát eljutott az a vásárlókhoz is.
Ennyi.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.28. 11:08:07

fodorrr!

Nem te vagy a Fodor Béla? Mi az hogy köröznek! Minden villanyoszlopon ki van ragasztva a képed, hogy asszongya, aki látja, lője le. Helyedben kifutnék a világból.

HandG 2008.04.28. 14:45:31

Kíváncsi lennék rá, hogy a SPAR tulajdonosa vagy annak a képviselője( aki tényleg az) vajon mit fog reagálni!:)
Ha meg tud róla, akkor az APEH véleményére lennék kíváncsi!:)
Olvassák vajon a homárt?

Üdv itthon!:) :(

Mille38 2008.04.28. 21:37:20

HandG, a felvetésed tökéletes, az adóhivatal is elgondolkodhatna azon, hogy ezek a tételek nyilvánvalóan nem piaci áron keltek el, és meg lehetne vizsgálni, vajon a vevő "gazdaságilag nem független fél"-nek minősült-e - ha ugyanis nem független, akkor a piaci árra számított áfa járna az állam bácsinak a fenyőfás teszkótól. (kérdezze adótanácsadónőjét...)
süti beállítások módosítása