Tékozló Homár

Fogda 2500-ért

2008.04.25. 16:05 | jackyll | 164 komment
Új rekord született rendőrségi pénzbehajtás kategóriában. Naiv gyalogost egy 75 ezer forintos fantom(?)büntetés miatt rabosította a jard, majd elvitték éjjelnappali postán feladni 2500 forintot, amivel kiváltotta aznapi fogdáját. Kellett a pénz cigire, vagy mi?
2008. március 27-én, este 9 óra tájban gyanútlanul átkeltem a Ferenciek terei aluljárón, ám időközben igazoltató rendőr állított meg. Méltatlankodtam, hogy nálunk szabadabb országokban az ilyesmi még csak nem is létezik, ám ekkor jóval nagyobb sokk következett. A rendőr közölte velem, hogy 2007 májusa óta körözés alatt állok, ezért most letartóztat, és irány a dutyi. Na, de miről van szó? Neki gőze sincs, de esetleg nincs-e nálam visszavonó határozat a körözésről. Már mért lenne, ha egyszer azt se tudom, hogy köröznek? Ő azt nem tudhatja, úgyhogy irány a kocsi, majd a Nagy Ignác utcai Büntetés-végrehajtási Intézetben kiderül. Odajött két másik rendőr, majd rövid tanakodás után a másik megcsípett bűnözővel már vittek is minket az 5. Ker.-i Rendőrkapitányságra.

A másik fülön csípett bűnöző egy meghatározhatatlan korú, alacsony, vézna, gyaníthatóan túl sok alkoholt fogyasztó és túlságosan szomorú férfi volt, akit a volt felesége jelentett fel tartásdíj elmaradásáért (neki legalább kiderült, bár, bevallom, kicsit sokkolt, hogy az embert ezért is simán lecsukhatják). Mindkettőnket megbilincseltek a kocsiban, amiért elnézést kértek (amúgy mindenért elnézést kértek, mondván, hülyeség, de kénytelenek ezt csinálni), majd bevittek minket a fogdába, mindenünket elvették, majd szóltak, hogy ha kell pisilni, pisiljünk, mert ha bementünk a fogdába, nem lesz senki, aki megint kiengedjen minket vécére. Mondom, telefonálnék az ügyvédemnek. Majd később.

A fogdában a világ legkeserűbb vize folyt az ivókútból, miközben a helyiséget negyven fokra fűtötték. Természetesen pisilnem kellett, és tényleg nem jött senki a dörömbölésemre. Volt két kamera is a fogdában, de úgy látszik, nem nézte senki az adást, mert senki sem jött, amikor belehugyoztam az ivókútba.

Időközben a barátnőm megjelent a rendőrségen, és kétségbeesve követelte, hogy mondják meg neki, miért csuktak le. Erre az ügyeletes rendőrnő közölte vele, hogy a Fővárosi Bíróság megbüntetett 75 ezer forintra, én pedig nem fizettem be, ezért 300 (!) napra lecsuknak. A barátnőm szóhoz se jutott, aztán pedig elküldték. Mikor elment, még találkozott az elvált apával, aki vigyorogva hagyta el a játékteret.

Pár óra elteltével bilincsbe verve átkísértek a Nagy Ignác utcai börtönbe, ahol egy ember hosszasan tanulmányozott egy papírt, majd megkérdezte, van-e nálam 2500forint. Történetesen több mint hatvanezer forint volt nálam. Ekkor a börtönőr közölte a rendőrökkel, hogy vigyenek engem vagy a Fogarasi úti Tescóba, vagy pedig a Lurdy házba, mert ezeken a helyeken van éjjel-nappal nyitva tartó posta. Ott erre és erre a hivatkozási számra rózsaszín csekken fizessek be 2500, azaz kétezer-ötszáz forintot, mert ennyivel tartozom a Fővárosi Bíróságnak, aztán pedig engedjenek haza. Na, de mi ez a 2500 Ft? Ő azt nem tudja, de ha nem tudom befizetni, napi 250 Ft-jával leülhetem.

A pofám leszakadt, de a rendőröknek is, akik egymás között csak „Mekkora égés!”-nek titulálták a helyzetet, de ekkor már hajnali egy óra volt. Visszamentünk a kapitányságra, az éber rend őrei ekkor már eltekintettek a bilincs használatától, és érdekes módon innentől fogva csak úgy dőlt belőlük a panasz.

Hogy ő azért kap fegyelmit, mert szolgálat közben eszik. Hogy a román rendőrök 1500 eurót keresnek, mi meg itt nyomorgunk. Hogy a rendőröknek nem is lenne kötelező használni a városban a biztonsági övet, de az 5. ker. rendőrkapitány akkora köcsög, hogy kötelezővé tette, a rendőrök mutassanak példát. És ilyeneket kapunk el, mint te, miközben a millárdos bűnözők meg szabadon mászkálnak.

Miközben már a Fogarasi úti Tescóba robogtunk, csak hallgattam, hallgattam a panaszáradatot, majd megkérdeztem: „Ha ilyen szar rendőrnek lenni, mért nem csináltok valami mást?” „Ne viccelj – válaszolt a legnagyobb darab –, 34 éves vagyok, szakközép-érettségim van, nem értek semmihez, micsináljak?” „Hja, kérem” – gondoltam magamban.

A 2500 Ft gondos befizetése után hajnali fél háromkor raktak ki a rendőrök a Bajcsy sarkán. Az egész akcióról egy papírfecnit se kaptam, mindössze a rózsaszín feladóvevény lapul a zsebemben, mert búcsúzóul még figyelmezetettek a rendőrök, hogy néha egy évig is elfelejtik visszavonni a körözést. Igaz, a rózsaszín fecni sem ér semmit, mert a letartóztató rendőr maga sem tudja, miért tartóztat le, neki ez tényleg csak egy rózsaszín papírfecni.

Mit ért meg 2500 Ft a magyar rendőrségnek?
– három rendőr este fél tíztől hajnali háromig szinte csak velem foglalkozott,
– plusz két rendőr fél-egy órákat foglalkozott velem,
– benzinköltség és gépkocsi-amortizáció (Ferenciek tere–rendőrkapitányság–Fogarasi út–rendőrkapitámyság),
– fogda-világítás és -(túl)fűtés.

A mai napig nem tudom, pontosan miért is tartoztam a bíróságnak azzal a 2500 Ft-tal. De soha többé nem leszek városi gyalogos.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pazola 2008.04.25. 20:29:10

A rendor azert igazoltat, mert unatkozik. Azert motoz, mert miert ne. Azert buntet, mert megteheti. Azert jelent fel - helyszini birsag / figyelmeztetes helyett ( a forgalom veszelyezteteseert, illetve szaguldozasert, erted, b+, benne volt a feljelentesben, szaguldozasert camping biciklivel, amivel sok mindent lehet, de szaguldozni nem, az biztos )- mert egy kocsog.

A birono vagy ki meg letargyalja karacsony elott, es szol, hogy ilyet ne csinalj ket even belul meg egyszer, ne is kohogj az utcan hangosan, mert elkapnak, es akkor le is ultetnek. Ket even belul. Szaguldozasert, campinggel.

Ugyhogy vigyazzatok, mert veszedelmes bunozo vagyok. Majdnem van priuszom is!

estikornel 2008.04.25. 20:35:27

Én, ha nem lennék sáros, biztosan utánajárnék a dolognak. Itt valami nem stimmel.

degerely 2008.04.25. 21:00:14

Na, így képződik a sok f@szság...
Látom egyesek már tényként kezelik, hogy a postoló nem veszi át a leveleit, bújkál, nincs bejelentve, rosszarcú-fuxos-kopasz-bmw-s...:)) Hun van ez leírva?
Már észrevettem, hogy sokan hajlamosak itt paranoid hipotézisekkel helyettesíteni a valóságot:))

szalmaegér 2008.04.25. 21:02:08

Lófaszt járnál utána.
örül az ember, amikor kiengedik. Én már csak tudom.

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.04.25. 21:02:50

Ez a történet úgy kamu, ahogy van! Nem tudom, a cél a rendőrség lejáratása, vagy más, de tuti nem igaz egyetlen szava sem.

JééLajos 2008.04.25. 21:10:38

Talán válaszolna a szerző arra az egyszerű kérdésre, hogy átvette-e az ajánlott leveleit? Amennyiben igen, úgy miért írta, hogy nem tudta az okát és a tényét annak, hogy átváltották a büntetését, illetve körözik? Amennyiben nem vette át, miért nem?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.25. 21:16:05

most ettol az ugytol fuggetlenul megeccer megkerdeznem
miert allit es igazoltat a rendor egy szembejovo gyalogost

JééLajos 2008.04.25. 21:19:48

Azért, mert a jelenlegi törvényi háttér ezt lehetővé teszi, ezt alkalmazva TÖBBNYIRE CÉLSZERŰEN számos keresett embert fognak el, az igazoltatások alapján sok bűncselekmény elkövetőire derül fény és nem utolsó sorban az intézkedési statisztikában is jól mutat. Sajnos ez utóbbi alapján ítéltetnek meg.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.25. 21:31:03

jo ertem, csak nem ertem
itt is bevisznek ha valami miatt megfognak es akar warningod van
de hogy setalok es elem lep 2 fakabat es elkeri az igazolvanyomat ez elkepzelhetetlen, ha nem csinaltam semmit
kulonleges esetektol eltekintve
nade nem akarok tovabb elkanyarodni a temato, Ot megfogtak, es onnantol minden torvenyes, talan a csapba hugyozzasert meg lehetne buntetni

Secnir 2008.04.25. 21:49:18

hagyma
csak hogy tudd, miért lehet ülni ma Magyarországon (és mennyiért):
velvet.hu/celeb/hcdb/napcelebje/ft070326/
velvet.hu/celeb/celebhirek/305711/

kb ennyi. elkövetsz valamit (vagy nem), hátad mögött értesítés nélkül egy bírósági végzés, aztán kapsz egy cetlit, hogy vonulj be. ha a postás nem szeret, meg sem kapod a behívót, csak a rendőrök stoppolnak le egy szép napon, mert köröznek...
(a postásokat meg már kitárgyaltuk itt is néhányszor. állítom, hogy jópár bírósági idézés stb. ugyanott végezte, mint a debreceni meg kecskeméti szavazócetlik)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.25. 21:53:28

en ezt ertem
fentebb irtam is, en is jartam igy anno
tuleltem azt a 2 napot
csak mar logikai fejtegetesbe kezdtem, hogy ugyan mil;jyen jogon igazoltatnak egy jarokelot csak ugy az uccan
ez itt lehetetlen

trewq 2008.04.25. 22:10:01

Sencir:
Valószínüleg úgy gondolta a szarházi farkasházi, hogy szarik a bírságra, és ez elzárást pr-célra használta fel.
Ha valóban nem küldött a bíróság értesítést, akkor eséllyel lehetne kártérítést kérni. De ha valaki direkt nem jelenti be a valós lakcímét, vagy nem veszi át a leveleket, megérdemli ha lecsukják.

Szohi 2008.04.25. 22:17:43

2007.május 1-ig pl az autóvezetést oktató autókban sem kellett biztonsági övet használnia az oktatónak. Tehát elképezelhető hogy a rendőröknek sem kell.
Hogy miért igazoltat? mert megteheti. A rendőr megteheti hogy száguldozik az Octaviával, mert ő mégis csak rendőr. Kisebb városokba ha kocsma előtt parkol az autód (és járnak arra a rendőrök) ált. felírják a rendszámot és ha látják hogy mozog a kocsi a városban tuti leintik. Mert itt mindenki aki bemegy valahova (legyen kocsma, presszó, stb.) tuti hogy részegen ül a volán mögé, és jó sz**atni az embereket. És nem véletlen hogy az emberek nagy része nem szereti a rendőröket, mert van alapja.

...0 .. 0... · http://wece.blog.hu/ 2008.04.25. 22:29:56

hagyma - itt pofára megy a dolog!
ha nem tetszik a képed, akkor igazoltatnak, basztatnak, feltartanak, szarakodnak veled. Ha kocsival vagy, akkor tovább tart, addig, amíg talál valamit, amiért büntethet. Nem azért, mert neki az jó! Azért, mert neked az rossz! És ez az a pont, amikor az ember fogja az útlevelét, és további jónapot kiált..

2008.04.25. 23:00:09

Én abszolút rendőrpárti vagyok, nem értem, mi a baj azzal, ha igazoltatnak az utcán. Engem is igazoltattak éjjel, munkából hazamenet anno többször a Ferenc körúti aluljáróban, örültem neki, hogy ott vannak, mert egy cigánygettó volt. Akinek nincs sara, annak nincs miért aggódnia, és két percre csak meg tud állni. Amcsi más, ott nem igazoltathat a zsaru, ha nincs oka rá (pl. pisztoly lóg ki a zsebedből vagy láthatóan be vagy szívva stb.), ezért mernek az illegal bevandorlók kilépni a kéróból (by ismerősök). Úgyhogy akinek nem tetszik a hazi, mehet amcsiba. Kurvára nem a zsaru a mumus, hanem az, aki kibaszottul gondatlan, elhanyagolja az ügyeit, aztán a jogállamiságra hivatkozik. Ja, és fogadjunk, akkor senki se húzza fel a szemöldökét, mikor lumpen, részeg roszarcú románcigrókat igazoltatják (tölts el fél napot a Blahán...).

2008.04.25. 23:02:34

"hazai" és "rosszarcú"

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2008.04.25. 23:08:09

Mit hisztériáztok? Ha nem tettetek semmi rossz fát a tűzre, a zsaru elkéri a személyiteket, lecsekkolja a rendszerben, aztán au revoir. Ha meg részegen vezetsz, bazzeg, a kocsmából hazafelé, akkor nagyon is jól teszi a rendőr, hogy kiszúr és megállít. Nehogy még te legyél felháborodva...

similarthings 2008.04.25. 23:26:42

Hát igen. Ha a bíróságon vki nem jelenik meg a tágyaláson - csak mert a postás új és nem tudja a címet, vagy mert kiesik a boríték a ládából vagy ki tudja mi - akkor is simán kidobják a körözést. Ez tuti.
Viszont ha vki elköltözik és ezt nem jelenti be önkormányzaton, akkor ne csodálkozzon, ha esetleg körözik... :DD A bíró se nyom.hatóság. :DDD

De nem értem mi köze ennek a egyébként a rendőrséghez? Nem hozzájuk megy be a pénz. De gondolom aki meghozta a határozatot az nem megy ki az utcára, hogy jól lecsukja ezt az embert. Fura volna. Marad a rendőr.

Szarul vannak fizetve a rendőrök? Ezt mindenki tudja, csak a papírok és újságírók nem, mert papíron a rendőrök jól fizetettek.
Menjen el kapálni? El is mennek, azt hiszem erről szólnak a híradások.

Óbégatnak az emberek mert öt óra mire kiér egy rendőr ha hívják? Jé tényleg... miért is van ez? Miért is küldik el őket kapálni?

Igazoltatnak a rendőrök az utcán? Milyen rendőrök??? Örülnék már, ha egyet látnék néha... Szerintem a legtöbben így vagyunk ezzel.

Ó, szóval mire is jó ez a cikk? Hogy minél többen irogassunk és olvasgassuk a reklámokat???

Ááá, dehogy.

Na jó éjt.

judge dredd (törölt) 2008.04.25. 23:28:33

Azér' az valóban furcsa, hogy a homáron megjelenő ilyen jellegű sztorik 98%-ában egyértelműen levehető, hogy a beíró rontott egy ponton, ami persze kimarad a sztoriból. Csak azt nem értem, hogy ha tod, hogy valamit elcsesztél akkor minek mozigépészkedni?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.25. 23:32:29

Pepepe
mondjuk ez mar megtortent par eve

ittis allitottsk mar meg parszor, mikor kocsival mentem, ha voltr a ok, sot eecer altalanos razzia volt, ilyen gyakorlat,
szoktak azt is
aztan jogsi esetleg biztositas es tovabb
semmi egokeszlet, meg hany centi a redo agumin hehe:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.25. 23:34:52

paranoir
en is rendorparti vagyok
meg jobban
meg mindenki itt
node...
enem oszt ne igazoltassanak mert ejjel megyek haza a melobol csak ugy
ha megvan az okuk, mondjuk ket sarokra lelottek valakit vagy ilyesmi akkor OK, de akkor mondjak is meg
de ez nem jellemzo
egyreszt enm jarok rossz kornyeken, masreszt nem sokat gyaloglok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.25. 23:59:50

Zigomer
de nekerje el csak ugy
megyek az uccan es elkeri mer csekkolni van kedve
NE!!!!!!!
de ha neked igy jo, hat OK
legkozelebb majd minden sarkon csekkolnak
csak ugy

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.26. 00:02:00

a reszeg vezetes az mas
akkor itt is fogda azon nyomban, mert tiltja a torveny
de azt nem hogy menjek haza ejjel gyalog az alujaroban
tehat nincs miert csekkolni
nem tul bonyolult ez

Lefty Rosenthal 2008.04.26. 01:56:30

van vmi hely, ahol meg lehet kerdeznni, h koroznek-e?

Tajparaszt 2008.04.26. 08:34:12

"– három rendőr este fél tíztől hajnali háromig szinte csak velem foglalkozott,
– plusz két rendőr fél-egy órákat foglalkozott velem,
– benzinköltség és gépkocsi-amortizáció (Ferenciek tere–rendőrkapitányság–Fogarasi út–rendőrkapitámyság),
– fogda-világítás és -(túl)fűtés."

Ezt a hülye szöveget én is szoktam hallani a főnökömtől.

De a céges autó évenkénti cserélése az ok.

MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2008.04.26. 09:28:31

hagyma 2008.04.25. 19:10:43

De ilyen szép nem, mint én.

Magam_a_Mondomét! 2008.04.26. 09:38:33

Én nem hiszem ezt az egészet! Népmese - népköltés!

De most már legalább tudom mitől volt rossz íze a fogdában a víznek! Mert visszacirkulálják!

És a Buszon legközelebb tessék jegyet venni, nem felhalmozni ennyi bírságot!

PioDVD 2008.04.26. 09:49:59

Nem engednek telefonálni az "ügyvédemnek". De a barátnőmnek igen, hiszen megtalált.
Aki találkozik a tartásdíjas ügyféllel. Nem ismeri, nem látta, de szabadulás után természetesen megbeszéltük, milyen arcú embereket látott kimenni és sikerült azonosítani.
Szabadabb országokban nem szokás az igazoltatás. Nálunk sem kellene, hiszen látszik, hogy körözött embereket lehet vele fogni, az meg már milyen disznóság.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.04.26. 10:02:23

miért vannak mostanában a homáron olyan sztorik, amiből lerí, hogy még az ellenkezője sem igaz? jusztlacika műsorában is számtalanszor beégett az ipse főműsoridőben, amikor meghallgatásra került a másik fél.

ludwig 2008.04.26. 10:26:57

Engem például a múltkor kivégeztek az egyik aluljáróban, de amikor szóltam, hogy én a másik pártra fogok szavazni, egyből hazaengedtek.
ja, és a BKV az egy olyan banda hogy el se merem mondani
és még ékezetes betűim is vannak
és hihető-e vagyok

elvi(s)kérdés 2008.04.26. 10:27:36

Nekem is volt hasonló. Gyorshajtásért kaptam egy 6.000 Ft-os büntetést, amit nem fizettem be (mea culpa). Egyik nap, illetve éjjel fél egy körül csöngettek,2 zsaru, hogy jöttek letartóztatni. Akkor még anyámékkal laktam, gondolhatjátok, hogy mutter infarktust kapott. Bevittek a fogdába (víz nem volt), ahol kb. 2 fok volt, az ablak nyitva (télen).Aztán hozzám se szólt senki reggel 8:00-ig!!! Akkor jött két zsaru, majd bekísértek (végig mellettem voltak) a postára (ahol ráadásul kb. mindenki ismert), és végignézték, hogy befizetem a 6 rugót. Utána otthagytak. Egyébként az se nagyon érdekelte őket, hogy reggel 8:00-tól szigorlatom volt (lett volna).

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.04.26. 10:31:23

hagyma: általában drogot szoktak keresni, vagy meglátják az arcod és hasonló leírást láttak a körözésen stb. Engem is igazoltattak és megkértek, hogy tegyek ki mindent a zsebemből, a taknyos zsepiket bennhagytam, mert nem akartam rátenni a szép Octaviára :) Megmotoztak észlelte, a zsepiket, hohó ez micsoda? Mondom taknyos zsepi, tegyem azonnal az autóra. Kitettem, még nézegették is, nincs-e benne valami. Aztán megkérdezték hol lakom, mondom itt a szemközti házban (és tényleg). Kié a telefon? Mondom az enyém, az én nevemre vettem. Személyi ellenőrzés, bemondás, nem köröznek. Szedjem össze a holmim és mehetek is. 5 perces procedúra és nem lettem ideges, nincs vaj a fülem mögött, így nyugodtan sattyogtam tovább.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.04.26. 10:33:47

elvi(s)kérdés: miért ne szarják le? Te is leszartad a büntetést. Tanultál belőle, ez a lényeg.

Secnir 2008.04.26. 10:39:19

"similarthings 2008.04.25. 23:26:42
Hát igen. Ha a bíróságon vki nem jelenik meg a tágyaláson - csak mert a postás új és nem tudja a címet, vagy mert kiesik a boríték a ládából vagy ki tudja mi - akkor is simán kidobják a körözést. Ez tuti.
Viszont ha vki elköltözik és ezt nem jelenti be önkormányzaton, akkor ne csodálkozzon, ha esetleg körözik... :DD A bíró se nyom.hatóság. :DDD"

öreg, speciel ez nem igaz. 6 év alatt 3x költöztem, mindannyiszor bejelentettem, mindenféle hivatalnál átírattam a címeket, de pl. a t-mobile még mindig az előző címemre küldi a számlákat, az a bank, akinél már rég nincs szerződésem, éves 0-s egyenlegközlőt küld a szülői ház címére, az önkormányzat pedig az új címemre tudta kiküldeni a papírját - de belül a levélben a régi lakás adataival.

haver eladta az autóját kb. 6 éve, most kapott egy levelet a T. bíróságtól, hogy jelenjen meg mint 2. alperes, mert valamelyik parkolási kft beperelte, hogy tavaly nem fizetett parkolási díjat. a rendszám alapján haver (és a mostani tulaj) adatait a bm-től kérte le.

akkor ki nem jelentett le kinek mit? és egyáltalán minek fizetünk érte?

Gumidomino 2008.04.26. 10:49:57

Secnir,
ilyenkor kellene hogy az ember időt, energiát tudjon belefektetni, és kiderítse hogy követtek-e el hibát, esetleg bármilyen belső szabályt, ISO-t megszegtek-e. utána meg még több idő és még több energia kideríteni a felettest(szervet), hogy a felelősséget meg is állapítsák, és megfelelően kártalanítsák az embert(legtöbb esetben elég lenne egy sima elnézést, hibáztunk, azon vagyunk hogy ez többet ne forduljon elő).

sajnos éppen az a lényeg itt, hogy ezekben a kicsi, de pont a nagy számuk miatt fontos esetekben se a civil szervezetek, se a magánszemélyek nem feccölnek energiát a felgöngyölítésbe, mert egyenként nincs jelentősége.
pedig sok kicsi sokra megy.

felelősség nélküli ország, ahol a hárítás nemzeti sport - évek óta ez a véleményem.

fapuska 2008.04.26. 11:19:11

nos, a történet írója én vagyok, és velem történt meg, és bevallom, eléggé meglep, h többen nem hiszik el:)

tudomásom szerint nem kaptam levelet a bíróságtól, pedig nem költöztem el, de az nem újdonság, h a postás vmiért nem találja meg a postaládámat, amiért egy örög, bolond szomszédom is felelős, aki az állandóan változó postásokkal többször közölte, h ilyen nevű nem lakik itt. emiatt apróbb ügyekben már megszívtam, de ennyire még sosem

hogy miért tartoztam 2500-zal, még nem sikerült pontosan kiderítenem. energiámból annyi telt, h írtam egy levelet a Fővárosi Bíróságnak, talán kézbesíti a választ a postás:9

amúgy ha autóval megy az ember, a rendőr sosem szól be a központba, h körözik-e, hanem inkább arra kíváncsi, kérhet-e egy kis pénzt vmiért (lejárt forgalmi, kötelező stb.) - miközben "körözés alatt álltam", többször átléptem a határt, ahol beszkennelték az útlevelem, volt közúti ellenőrzésem, és mégsem vették észre, h köröznek

ha pedig kerékpárral megy az ember, akkor láthatatlan ember - a rendőr számára mindenképpen

fapuska 2008.04.26. 11:22:22

ja, és nem volt szó végül 75 000 Ft-ról. ÖSSZESEN KETTŐEZER-ÖTSZÁZ FORINTot kellett befizetnem

-ling 2008.04.26. 11:35:47

a bringás csak addig láthatatlan, amíg el nem ütik, pl. egy szabálytalan autós a kerékpárúton... olyankor ugyanis jól megbüntetik a kerékpárost, ha máshogy nem, miután kikerült a kórházból, utólag

visszatérve az esethez
a magyar posta akár hellyel-közzel is megbízható??? néhány kommentezô szerint biztosan, akik feltétlen hisznek abban, hogy a hivatalos levelek márpedig meg kell hogy érkezzenek, és csak az ügyfél lógos, ostoba, hanyag vagy szándékosan NEM VETTE ÁT az ajánlott levelet... :(
nos a levelek sokszor valóban nem érkeznek meg, nálunk pl. a környéken néhány postás sportot ûzött az elmúlt pár évben, hogy a környék guberatelepén ürítse ki táskája tartalmát

ha vki egy posthoz szól , talán elôször is végiggondolhatná saját véleménye realitását :((

amúgy egyértelmû, h nem a rendôrök tehetnek egy ilyen szerencsétlen folyamat kiteljesedésérôl, hanem a pontatlan és hiányos információhálózat, amiben még a végrehajtó szervek is éppoly szenvedô alanyok, mint a "vétkes" fél. talán annyi biztos, hogy 2500 Ft-os bírság nem vonhatná maga után a postban leírtakat, dehát egyelôre ílyen tékozló az állam.

a postból különben tényleg nem derül ki, mi a franc lett vagy volt azzal a 75e forintos büntivel, ám nyilván nem az volt az ok, ha a szervek 2500-ért elengedték

The Good Boy 2008.04.26. 11:44:07

Hagyma!

Ne hasonlitsuk össze a nagy demokáré usát magyarisztánnal. Ha itthon is lennének külön fejvadász cégek a körözöttek elfogására, akkor itthon sem igazoltatna valószinüleg úton útfélen a rendőr. Jelenleg magyarisztánban törvény irja elő, hogy a rendőr igazoltathat, ha úgy itéli meg (az lehet gyalogos, biciklis, autós meg akár űrhajós is). Ez a törvény. Az meg nem a rendőr hibája,ha valaki kiad egy körözést (hogy jogos vagy nem az külön sztori, de a köörözés elrendelésének törvényességéért az elrendelő felel) és ennek megfelelően intézkedik a rendőr. Szerintem a rendőrök is örülnének, ha nem azzal küldenék ki öket minden nap az utcára, hogy igazoltassanak X db. embert (direkt irtam db.-ot:).
Más 1: egyébként a rendőrök ha a hivatalos tértivevényes levél nem ér kézbe, akkor megpróbálják kézbesiteni, illetve adatot gyüjteni, hogy a cimzett hol lakik - legalább is itt vidéken igy szokták.
Más 2: valaki emlitette a súlyadót. Tudomásom szerint azért végkép nem szoktak "leültetni", mert adók módjára behajtható, viszont az autót ki szokták vonni a forgalomból. Az más kérdés, hogy a rendőr csak akkor tudja ezt meg, ha lekéri az autó rendszámát és akkor ugrik a forgalmi.
Más 3: Farkasházy teddy sztorija egy kicsit hasonló mint ez, azaz nem teljesen kerek. Teddy már hetekkel korábban mondta, a heti hetesben, hogy van egy pénzbüntije, amit jogtalannak tart, ezért nem fogja befizetni. Emlékem szerint szó nem volt akkoriban arról, hogy nem tudta miért kapta, hanem arról,hogy jogtalannak érzi (ha jól emlékszem talán még az egyik adásban röviden -hozzá képest- el is mondta a sztorit.
Más 4: Gratula a rendőröknek a kresz szabály ismerete miatt, miszerint lakott területen belül nem kell nekik az öv. Muhaha! A rendőr csak akkor mentesül az öv használata alól, ha előállitott személyt szállit, akkor is a saját biztonsága és a nagyobb mozgási lehetősége miatt (esetleges támadás megelőzése stb.) és ez független hogy lakott, vagy lakatlan-e a terület.
Más 5:A sztoriban nekem sem világos ez a 75.000.-2.500. ft-os rész (megelözve majmászt, tudom, hogy 75 000, meg 2 000 :)
hirtelen ennyit....

Magam_a_Mondomét! 2008.04.26. 11:52:56

Erre az ügyeletes rendőrnő közölte vele, hogy a Fővárosi Bíróság megbüntetett 75 ezer forintra, én pedig nem fizettem be, ezért 300 (!) napra lecsuknak. >>> tehát mi az hogy szó sem volt 75.000 Ft-ról? Már arra sem emlékszel mit írtál?
Legenda egyre hihetelenebb!

AlexWolf 2008.04.26. 12:21:09

Eccer én saját magamat igazoltattam. Jövök haza robogóval éjféltájt a munkából, látom vagy 20 rendőr áll keresztben a 2*2 sávos úton. Szélső sávban leintették az előttem haladó autóst, de úgy, hogy másik két jard a belső sávban állt. Mondom magamban "Rendőrt elütni bad dzsudzsu" meg "nem megyek tovább nehogy utánam lőjenek" ezért én is leálltam. Vártam vagy 5 percet mire az egyik rendőr odajött, hogy a miért álltam meg, a kocsi vezetőjével vagyok-é. Mondom nem csak a franc se tuggya miért áll keresztben X rendőr az úton (szerintem főiskolások vagy szakiskolások lehettek gyakorlaton, mert akkor már láttam, hogy soknál nincs fegyver). Leigazoltattak ha már ott voltam. Aztán elengedtek. Szerintem a mai napig röhögnek rajtam.

moli 2008.04.26. 12:22:38

oromteli, hogy a ket rendor mar az elejetol sajnalkozott, es nem kemenykedett. premiumot nekik!

moli 2008.04.26. 12:29:27

"""egy 5000res csekket. ... egy évre rá jött egy végzés, aminek értelmében fellebbezési lehetőség nélkül 30 nap elzárásra változtatták a bírságot a jelenlétem hiányában megtartott tárgyaláson. Már kezdtem volna csomagolni"""

ilyen nekem is volt, csak nalam azert, mert mar 2003-ban sem voltam hajlando postara menni csekket befizetni, ezert atutaltam az allamkincstarnak. a baj az volt, hogy ok erre nem szamitottak (pedig szoltam), ezert le akartak ultetni a penzt. de miutan elfaxoltam az atutalasi adatokat (email termeszetesen nem volt), bekenhagytak.

moli 2008.04.26. 12:38:09

Jaguar: mindenkinek van ugyvede, nem mondod, hogy neked nincs.. akkor nem vagy sikeres ember ha nem vettel meg lakast, hazat, autot, stb. nalad nincs egy telefonszam, amit fel tudnal hivni akar az utcan, ha szukseged van jogi tanacsra?

Mertcsak 2008.04.26. 13:11:57

Fapuska!

Sokszor igazoltattak már autóval. Eddig mindíg lekérdeztek engem is és a kocsit is.

Mertcsak 2008.04.26. 13:13:33

A körzeti meghízottunk hetente megteszi.
Ha nincs szolgálatban,1ütt szoktunk sörözni!:)

Jaguar 2008.04.26. 14:15:37

Moli!

Mielőtt megszólítasz szíveskedj elolvasni amit írtam.

semmi kifogásom ellene, ha valakinek ügyvédje van (sőt! ld. lentebb)

Azt furcsálottam és még most is hitetlenkedem emiatt, hogy ha
1. van ügyvédje
2. ártatlanul "ült"
akkor miért nem kérdezte meg az ügyvédet mit tegyen? Miért nem ment utána? Ha annyira önérzetes, hogy postol, akkor ez lett volna a minimum.

Egyébként én a magam ügyvédje vagyok, dr. Jaguar

jesszumpepi (törölt) 2008.04.26. 14:53:42

Akciós Zanzibári utamat elcserélem.Még sose ültem fogdában.Aeroviva jeligére.

jesszumpepi (törölt) 2008.04.26. 15:20:49

andreiground!
Saját magad nevezted az időseket kriptaszökevényeknek.Ha megéred,akkor az leszel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.26. 15:24:02

EnZsolt
ha neked ez OK akkor lelked rajta, nekem nem az, mikor otthon eltem az atkosban , akkor is csak akkor igazoltattak, ha ejfelkol P Mobilt enekeltem az uccan sorosuveggel a kezemben
esetleg voltak razziak szorakozohelyeken, a REFeseket kerestek
mondjuk be nem vittek, csak akkor amirom mar irtam
itt azert valamit tenni kell azert hogy megkerdezzek ki a fax vagy te?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.26. 15:26:15

jofiu
itt is torveny irja elo, hogy igazoltathat ezzel semmi gond
csxak kell ra ok , hogy miert
es azzal kezdi
igazold magad meg ilyesmi, bar ezt nem ismerem, engem meg csak kocsival allitottak meg
persze, higy nem a rendorseg a hunyo, sok esetben birosag ad ki korozesre papirt
azert nekem csak frcsa, hogy fenyes nappal megy valaki es megallitjak, hogy ki vagy hova megy
torveny id vagy oda

nem várt fordulat 2008.04.26. 16:41:59

engem is csuktam már be egy napra a tímár utcába, mert a bíróságon rossz címemet tudták ahol gyanusított voltam, és rossz helyre küldték az idézést.

majd igazoltatás, és meg kellett várnom a hétfőt, hogy a bíróságra vigyenek.

nem írom le a körülményeket, csak annyit, hogy olyan kávét kaptam (mert kaptam!), amihe 5 cigit szívtam el...

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.26. 17:29:59

A post-író tényleg ekkora barom vagy csak megjátsza magát?
Ha körözés alatt áll akkor még szép hogy beviszik.
Egyébként ha valaki eltünik és bejelentik 24óra után körözést adnak ki.Őt is ugyanugy beviszik ha megtalálják.Ilyen a körözés.Ha már a jogszabályokhoz hülye vagy és nemtudod miért köröznek, ami számomra megint csak hihetetlen mert azért az ember tud róla ha valamit csinált vagy ha valamit nem csinált, akkor legalább nézz utána mielőtt írsz.

Kell rá ok hogy igazoltathasson?Ne röhögtess már ember!Gyanús vagy!Elég ok!
Bárhol bárkit jogában áll igazoltatnia a rendőrnek.
Ha köröznek akkor bebasz az oduba mig nem tisztázodik a helyzet.
Ha valaki sáros az nem a homáros panaszkodjon hogy őt hogy megszívatták pedig első áldozó is volt meg a nagymamának is hord bort az erdőn keresztül...Majd ha lesz időm szenté avatlak wazz :D
Kiváncsi vagyok a kommcsi rendszerben mit szipogtál volna mikor a nyilt utcán pofoz a rendőr meg bebasz egy honapra mint gyanús pártellenes :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.26. 17:39:00

Engem egyszer azért b*tt meg egy rendőr otthon mert nem a bicikliúton mentem biciklivel. Mivel a bicikliutat elfoglalta pár nyanya. Mivel ha egy 14 éves az út szélén megy (ahol a bicikliút megépülse előtt is tekert) akkor azért bünti jár... :-D

Más. Haverokkal megyünk otthon az utcán, éjjel, kissé beittasodva. Megállíta a helyi rendőr, hogy tudjuk-e, ki ordítozott 1 hete éjjel a polgármester háza előtti fán (!!!)
Mi mondtuk hogy nem tudjuk (az illető velünk volt amúgy, de kapja be a rendőr ha ez a "nyomozás"), a rendőr kérdezgetett.

Mindeközben a rendőr háta mögötti úton egy Zastava vagy Zsiga (sötét volt) kb. 3x elhúzott üveghanggal, vagy 100-zal lakott erület kellős közepén, de azzal valamiért nem foglalkozott.
Valahogy kedvünk lett volna beszólni neki, de jobb hogy nem tettük mert a fél bandánál nem volt személyi, aztán még be is vitt volna amilyen köcsög...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.26. 17:50:30

flexsnake

kell ra ok?
igen bazmeg kell
a lakasomat sem turhatjak fel ok nelkul, a kocsimat sem allitahtjak meg ok nelkul
persze ha ilyenek tapsolnak ennek azoknak igen
azokat motozzanak lepten, nyomon
epp azt mondtam a kadar rendszerben is kellett ra ok, az mas kerdes, ogy milyen, nade, most mas a helyzet aszittem

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.26. 17:56:17

@fapuska.
Megyünk autóval. 4 emberke, az autó dugig csomagokkal. (Mind a 4-en kollégisták voltunk, vasárnap volt.) Hátul csomó számítógépalkatrész + illegál másolt DVD-k.
Megállít 2 yard. Övek bekötve. Lámpa égett. Sebességet betartottam. Papírokat megnézték, biztosítás, zöldkártya, műszaki van. Jogsi van. És mind érvényesek.

Se személyit nem kértek, se az autót, se senkit nem kérdeztek le.

Vajon miért voltak ott? Csak nem bekötetlen övekre vadászni? :-/

A francba hogy nem akkor loptunk kocsit!!! Simán megúsztuk volna!!! :-D :-D :-D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.26. 18:01:05

"felelősség nélküli ország, ahol a hárítás nemzeti sport - évek óta ez a véleményem. "

Csak akkor ha havi 1 millánál többet keresel... :-/

Dike 2008.04.26. 20:57:21

Valaki! Egy ismerősöm a rendőrségtől 50 méterre lakott (hivatalos, bejelentett lakcím), mégis, akkor derült ki, hogy körözik, mikor át akarta lépni a határt. Le is fogták, of kórsz, élvezhette 2 napig a Csillag vendégszeretetét (épp ünnepnap volt). Viszont nem hogy nem számolták fel a költségeket, de még le is vonták a befizetendő pénzből a "leült" 2 napot.

IKSZDÉ 2008.04.26. 22:46:09

Elöljáróban annyit, hogy jól ismerem a körözési szabályokat és az V. Rendőrkapitányságon is jártam már néhányszor.
Meg kell, hogy mondjam, hogy a sztori egy-két csúsztatástól eltekintve megtörténhetett.

De.

A körözést pénzbüntetés átváltása esetén nem a rendőrség, hanem a bíróság bocsátja ki és a rendőrség a határozatot csak végrehajtja. A rendőrök a hatályos jogszabályok alapján maximálisan jogszerűen jártak el és a leírásból kitűnik, hogy kivételesen túlkapásról sem lehet szó.

A rendőrök nem azért igazoltatnak, mert szeretnek igazoltatni, hanem azért, mert annak során körözött személyekre bukkanhatnak.
Ha nem igazoltatnának, akkor a sok körözött személy /köztük ismert, de el nem fogott betörők, rablók, gépkocsifeltörők/, hogyan kerülhetnének elfogásra? Aki kikéri magának, hogy őt miért igazoltatják, az mérhetetlen butaságról tesz tanúbizonyságot. Az ilyen ember az, akihez ha betörnek, a legnagyobb arccal hozza a miért rossz a közbiztonság szöveget.
Azért az hihetetlen, hogy itt tart a magyar társadalom.

Egy körözött személy elfogásánál azon csámcsognak emberek, hogy milyen jogon igazoltat a rendőr és a büntetés végrehajtásának kikényszerítése miatt, melyet mellesleg a bíróság szabott ki szidják a rendőröket.
Hányinger.

Secnir 2008.04.26. 23:39:00

"IKSZDÉ 2008.04.26. 22:46:09
Elöljáróban annyit, hogy jól ismerem a körözési szabályokat és az V. Rendőrkapitányságon is jártam már néhányszor.
[...]A körözést pénzbüntetés átváltása esetén nem a rendőrség, hanem a bíróság bocsátja ki és a rendőrség a határozatot csak végrehajtja."

majdnem.
körözést a rendőrség adja ki (vagy NBH, VPOP vagy Határőrség), ami történhet bírósági végzés VAGY szabálysértési vagy egyéb eljárás alapján. Szabálysértési vagy egyéb eljárást akár JEGYZŐ is foganatosíthat. (értitek: hétköznapi 'falu jegyző'-je). akár 2500 forint, a falu számára be nem fizetett valamilyen pénz miatt.
Példa:
neked fizetni kellene 3000 forintot a faluban x dolog miatt. (fűnyírási illeték, akármi)
a határozat nem jut el hozzád, te nem tudsz róla. (lásd posta, rossz címnyilvántartás stb.)
jegyző elrendeli a behajtást, rendőrségnek átadja, esetleg bíróságra küldi, aki a jegyzőt ismerve azonnali megfellebezhetetlen hatállyal lezárja a sztorit. (vagy csak azért, mert JEGYZŐ küldte, nem ügyész, hiszen a jegyző az jegyző).
bíróság átadja a rendőrségnek, aki hivatalból körözést ad ki.
rendőrök (akik megpróbálják a körözési/elfogott statisztikát javítani) kimennek/keresnek, és büntetnek/elzárnak.

ennyi.

van még valaki aki nem fogta?

Secnir 2008.04.26. 23:46:01

a kőrözési szabályok, a büntetés és a pénzbüntetés elzárásra való megváltása pedig más-más dolog. aki keveri, az az életben keveri a fapinát a fapumával.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.27. 02:42:23

merhetetlen butasag ilyeneket irni
a kroxzott szemleyeket el kell fogni
es kesz
a logikadat kovetve minden sarekon mindenkit igazoltatni kell es akkor elfogank mindenkit
hulyeseg
aki korozosott /azt amugy imadom jo ropogos kenyeren/ azt fel kell deriteni
amugy epp itt irtak, hogy a nem korozottel is kipakoltattak a zsebeit
nade ha neked is jo hat jo b\banom en...
mivel en nem vagyok korozott, szeretm ha beken hagynak, es beken hagynak

jesszumpepi (törölt) 2008.04.27. 05:58:53

Mindenütt jó,de legjobb a hagymás zsíroskenyér.
Lilahagymával :-)

puncipöcögtető 2008.04.27. 06:38:25

hagyma, b+ reszeg vagy hogy igy irsz?
HAGYMA, HAGYMA, HAGYMA!!!

puncipöcögtető 2008.04.27. 06:41:27

CoIT:

Megállít a helyi rendőr, hogy tudjuk-e, ki ordítozott 1 hete éjjel a polgármester háza előtti fán. Mi mondtuk hogy nem tudjuk (az illető velünk volt amúgy).

aztan kesobb:
"felelősség nélküli ország, ahol a hárítás nemzeti sport - évek óta ez a véleményem. "

beletalaltal, ocsem, no comment
ha valaki a hazad elotti fan orditozna, te nem hivnad a zsarukat?
ne vedd figyelembe az embereket, csak tedd azt, ami NEKED jol esik!

jenőke 2008.04.27. 06:56:21

jesszumpepi 2008.04.27. 05:58:53
LILLAhagymával?

Egyébként egy téli nap hajnali órájában két rendőr csöngetve dörömbölt, hogy ébredjünk fel. Ugyanis betöréssel gyanusítottak, mert az enyém rendszámú kocsival menekült a betörő a tanú szerint.
Memutattam nekik az akkut, mivel éppen töltöttem. Megnézték a kocsit, tényleg nem volt benne áramforrás. Erre telefonáltak, elnézést kértek, és bánatosak voltak, mert a jegyzőkönyv nem tartalmazta a betörés-elkövetési cselekmény tanújának nevét és lakcímét.
Egyébként a viselkedésük kifogástalan volt, udvarias és célratörő. Ha nem így lett volna, biztos elvisznek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.27. 09:23:42

"beletalaltal, ocsem, no comment
ha valaki a hazad elotti fan orditozna, te nem hivnad a zsarukat?
ne vedd figyelembe az embereket, csak tedd azt, ami NEKED jol esik! "

Hát öcsém, amennyit az én házam / szobám (amíg kolis voltam) előtt ordítoztak, házi rendőrt tarthattam volna. Amúgy te gondolom akkor az a kötekedős fajta vagy aki ha elmegy egy részeg énekelve a házad előtt, akkor hívod a rendőrt :-/

Mindenesetre egy gyalogost elb*ni gyorshajtással sztem kissé más kategória mint a tetves-lopós polgárjenőt felébreszteni. Bár nálad lehet hogy az utóbbi a k**** nagy bűncselekmény 5db 17 évestől.
Főleg hogy a rendőr szeme láttára való száguldozásról volt szó.


A felelősségről meg annyit, hogy az általam említett embereket meg sem szokták kérdezni a rendőrök, ha valami kiderül róluk, ill. nem b*gatják pl. közúti ellenőrzésnél.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.27. 10:54:45

Nem bazd meg, nem kell :D Ha simaszkal a fejemen szaladgálok akkor miért ne állíthatna meg?Ha autóval megyek , közúti ellenőrzés címén miért ne állíthatna meg?
Te azt hiszed bírósági engedély kell ahhoz hogy igazoltasson? :D
A házkutatást ne keverd ide mert az teljesen más jogi tényállás.
Bárhol,bármikor igazoltathat rendőr, ha ez neked nem tetszik menj valami iszlám országba ahol nyilvánosan felakasztanak ha csúnyán nézel.

Egy haveromat azért fogták le mert nem a bejelentett lakcímén tartózkodott és mivel egy ügy kapcsán felmerült a neve és nem találták simán köröztették.Van ilyen, de nem ez az általános.
Lehet felháborodni hogy igazoltat a rendőr, de inkább igazoltasson minthogy bűnözők mászkáljanak szabadon.
Engem is igazoltatnak egy csomó helyen, neki ez a munkája és azt a célt szolgálja hogy a civil picsáját védje.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.27. 10:58:37

Hülyeség ez a kiabálós dolog.Ha te répát szedsz öcsém akkor az epret nem bántod.Azért wazz mert nem kevered össze.Ha egy dolgot csinál a rendőr, nem fog másikat csak azért mert te a 2általánosoddal azt kitalálod.
Az ilyen embereknek a házába miért nem törnek be?Simán bemászhatna egy sorozatgyilkos hogy a rendőr azt mondhassa
hogy bocs de én most a gyorshajtókat hajkurászom te meg dögölj meg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.27. 11:06:33

Olyanról, hogy nagyobb prioritású ügy, még nem hallottál?
Bár gondolom te sem rúgtál még be soha, és te is felháborodnál ha igazoltatna a rendőr.
Másrészt, felháborodnál ha hülyeségekért baszogatna, miközben a házad rabolják ki ha már a hülye párosításoknál tartunk.

éniszteri mitkár 2008.04.27. 11:49:55

Én is kaptam a múltkor tértivevényesről értesítést. Mikor elmentem a levélért, már nem volt a ostán, mert mint kiderült, ez már a második értesítő volt (ilyenkor már csak 4 munkanap van az első utáni 10 helyett). Csak éppen az elsőt be se dobta a postás (évekig itthon voltam a gyerekekkel, rendszeresen nem csengetett, hanem bedobta az értesítőt, vagy azt se).
Az értesítőn olvashatatlan macskakapaás, hogy honnan jött a levél, posta nem tudja, mert már visszament.
Lehet, hogy már engem is köröznek. Pedig át szerettem volna venni.
És így hogy nézzek utána?
Na sok okos, akkor én is megérdemelném, ha bevinnének???

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.27. 12:50:26

utoljara 13 eve voltam reszeg
akkor se volt veszes
csak masnap fajt a fejem
nbiztos rosszul fogalmazok, de nalam a bunuldozes nem jar egyutt azzal, hogy engem csak ugy igazoltassanak es kipakoltassak a zsebemet
annak mas modjai vannak
nade ez az egesz nem errol szol
ha valaki elle korozest adnak ki azt be kell vinni itt vita nincs
en akkor is utalnam ha csak ugy megallitanank seta kozben es hogy ne allisanak meg, ahhoz nem kellett iszlam orszagba koltoznom, csak ide:)

ps. mar 100-an leirtak, hog joguk van
tudom
intezkedjenek is
ha kell

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.04.27. 12:52:50

@hagyma :
rossz neked :-)
De Vácon volt ugye? És Vicián is ott volt? :-D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.27. 13:00:51

vazze a szambol vetted ki a szot
vele nyomtunk be a Sport presszoban
az volt a baj, hogy kevertem
gin tonikot idtam nagyfroccsel, meg kis sort
kozben fajeroztunk

jesszumpepi (törölt) 2008.04.27. 19:44:39

Na és a női személyzet milyen anatómiai jellegzetességekkel büszkélkedett a Sport presszóban?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.27. 20:18:33

jesszum
a pultos volt eddigi legnagyobb szerelmem
tokeletes alakkal
nem akarnek indiszkret lenni a cicijeit illetoen, csak annyit ,fenomenalisak voltak
de most meg dolgozom

2008.04.27. 22:40:59

Eldobom az agyam! Már miért ne igazoltathana a zsaru bárkit? Basszus, ez a jog itthon, megteheti, tegye meg. Tudjátok hány bűnöző akad fenn az ilyen "zaklatós", véletlenszerű igazoltatáson? Ki a fasz akar Amerikát, ahol fel lehet menteni egy véres baltás családgyilkost, mert a véres baltát nem alapos okú lakás- vagy kocsiátkutatásnál találták? Ezt akarjuk? Ordító liberális joghézagokat? A rendőr igenis igazoltasson kénye-kedve szerint, ahogy már leírtam, velem is megtették, és engem megnyugtatott, mert jó dolognak tartom. Egyébként nem keveset laktam a nyolcban, párszor igazoltattak, de ahogy láttam, elsősorban a homikat, románokat, romákat igazoltatják, nem alaptalanul, úgyhogy csinálják csak, ha évente kétszer beleesek a szórásba, nem rinyálok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.27. 22:48:33

paranoir
1 tuti
Te filmekbol ismered amerikat

BSz 2008.04.27. 23:07:23

Én akarok Amerikát! Legalábbis ami a rendőrök hozzáállását illeti.

Ugyanis ott jogkövetőek a rendőrök (legalábbis jobban mint nálunk), és nem baszogatják az "ártatlanokat". Nálunk bizonyíték nélkül is lehet életfogytigra ítélni valakit (netán hamis bizonyítékkal), jogtalanul bizonyítékot szerezni stb.

Győrben mikor felmerült, hogy tenni kéne valamit a bűnözés ellen, mert már a csapból is drog folyt, elkezdték szivatni a piros lámpán átkelő gyalogosokat (persze mikor autó a láthatáron se volt), Mosonmagyaróváron meg a sétálóutcán biciklizőket szondáztatják. Pótcselekvés, maszturbáció, zsebpénzszerzés...

Egyébként aki azt hiszi amerika nem ügyel a biztonságra, az próbáljon meg iriszvizsgálat nélkül bejutni... Amerika csak az amerikaiaknak "liberális", lásd fogolytáborok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.27. 23:22:15

amerika senkinek sem liberalis
az otthoni ertelemben
ha nem tartod be a torvenyt nagyon rakursz
ha betartod beken hagynak
persze ennel bonyolultabb
de ez a lenyeg

/az itelkezes mas tema, az angolszasz precedens jogrendszer muvel furcsasagokat, de az otthoni is/

2008.04.27. 23:50:14

Akkor mesélj plíz! Az igazoltatós dolgon kívül nem sokat állítottam, azt meg kint élő feketemunkázós ismerősök mondták, de te biztos épp most is ott vagy...

2008.04.27. 23:52:50

Azt meg speciel tudom, hogy több államban, ha a bizonyíték fellelésének körülményei kifogásolhatóak, akkor nem veszik figyelembe azokat a bírósági eljárás során.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.28. 00:02:36

nem hiszem, hogy meselnem kene
igen itt vagyok mar vagy 11 eve
hat olyan tuti van/vagy legalabbis gondolom, se nyomozo, se ugyved, se biro nem vagyok/ ha a bizonyitek felleleseknek korulmenyei vitathatoak, akkor az nem bizonyitek
mer ugye akkor az hogy lenne az?
persze vannak fura ugyek mint OJ
sose mondtam, hogy ez a tokeletes rendszer
de eros es kemeny a rendorseg, kemenyek a buntetesek, de nagyon
es beken haggyak aki normalis eletet el
sot segitik

Tesco4you (törölt) 2008.04.28. 01:49:11

Azt a teherbarakot kkkkkkva elet.
Ez hihetetlen!
Errol szol otthon minden, nagyon baro gratula!

Engem amikor ellenoriztek a kulfoldi autommal hasonlo dolog tortent.
Miutan kipanaszkodtam magam elkezdte a rendor is az o reszet.

Hogy milyen szar itt es hogy a rendszerrel van a baj es hogy kulonben is milyen lehetosegek vannak kint, erted kerdi tolem mert a rendszer rossz es o is menni akar.(vagy csak menne mert nem eleg a love neha meg a repterre sem nem hogy letelepedni kint)

Szomoru az egesz sztori mintha csak a tanu vagy a megint tanu lenne eloben.

Ez egy vicc!!!!!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.28. 02:12:01

@hagyma: A Bush-adminisztráció tetteinek és azok többszintű következményeinek ismeretében légy oly drága és ne akard bemesélni, hogy Magyarország nagyobb léptekben halad a rendőrállam felé, mint az USA.

Most szólok: a fejedre csak baseballsapkát tegyél - azt felismerik az ottaniak -, törülközőt semmi esetre se (ha meleg van, inkább a baseballsapkát vizezd be), szendvicset meg ne csomagolj sztaniolba, mert aztán egyszer kiszállsz a kocsidból, és úgy kapod a fejlövést, hogy azt sem tudod, honnan jött, mert fegyveres arab terroristának néznek. ;-)

Vladimir Harkonnen 2008.04.28. 08:02:17

boldii 2008.04.25. 19:30:03
Én még nem láttam azt a kreszben, hogy rendőrnek ne lenne kötelező a biztonsági öv használata.

Mindenkinek be kell kötni magát, kivéve néhány nevesített esetet. Régebben benne voltak a felmentésben a zsaruk is, de törölték.

48.§
...
(5) Olyan gépkocsival, amelynek meghatározott üléseit biztonsági övvel kell felszerelni, továbbá olyan gépkocsival, amelynek hátsó üléseit biztonsági övvel szerelték fel, csak abban az esetben szabad közlekedni, ha a biztonsági övvel felszerelt ülésen utazó személy becsatolt biztonsági övvel van rögzítve. A személygépkocsi hátsó ülésén utazó, 12. életévét még be nem töltött és 150 cm-nél alacsonyabb gyermeket biztonsági gyermekülésben kell rögzíteni.
a) Nem kell becsatolni a biztonsági övet:
aa) a hátramenetben közlekedő gépkocsi vezetőjének;
ab) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít;
ac) a mentő gépkocsi betegellátó terében utazóknak, ha a becsatolás a beteg állapotának romlását okozhatja, a betegellátást akadályozza;
ad) a járművezetés oktatása és az azt követő gyakorlati vizsga során az oktatónak.

www.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument

Vladimir Harkonnen 2008.04.28. 08:03:51

boldii 2008.04.25. 19:30:03

Bocs, nem tudok olvasni (se)!

Tajparaszt 2008.04.28. 08:55:12

"továbbá olyan gépkocsival, amelynek hátsó üléseit biztonsági övvel szerelték fel, csak abban az esetben szabad közlekedni, ha a biztonsági övvel felszerelt ülésen utazó személy becsatolt biztonsági övvel van rögzítve"

Ezért nincs autósüldözés meg Cobra 11:) Bekötve nehéz kilövöldözni hátrafelé:):):)

Öööööö, mesélték:)

anarch 2008.04.28. 09:41:09

Ha jól értem akkor a körözés okáról nem KELL a rendőrségnek értesítést küldeni (pl. mert eltűnt személy). Nem tudom honnan veszitek, hogy fals címen lakik vagy nem vett át tértivevényes leveleket... Már ha egyáltalán jó címre küldték, pl.:

zugugyved.blog.hu/2006/08/08/korozes_tevedesbol

Az meg hogy kb egy éve körözik az nem jelenti azt, hogy pl. a lakcímén fel is keresték. Volt jópár eset már a történelemben hogy körözöttek a saját lakásukban "bujkáltak".

Tutanhamon 2008.04.28. 09:45:36

Vladimir Harkonnen

Szerintem ints le egy rendőrautót és bírságold meg a bennülőket. Az eredményt írd meg nekünk. :))))

Tron65 2008.04.28. 10:16:42

Hagyma!
Felétek hogy szokták megfogni a körözötteket? Mondjuk reggelt a yard megnézi a körözési listán a fényképeket, aztán kimegy az utcára? Nemszoktak nemszoktak. Angliában nem szoktak az utca jobb oldalán autózni. Lehet, csak nem szoktak. Amúgy elég keszekusza az egész írás. Meg a hozzászólások is. Jólenne, ha a T. publikum mielőtt irogat, legalább azzal tisztában lenne, milyen jogai és kötelességei vannak.

AlulírottFentemlített 2008.04.28. 11:11:08

Az volt már, hogy Photoshop?

Egyébként meg szarjanak sünt, de sügér is megteszi!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.28. 22:47:33

nyomozni szokjtak utanuk gondolom, de mondtam, hogy nem vagyok en sheriff
az is igaz, hogymost igy belegondolva olyan varosokban eltem itt eddig, ahol nem is lattam gyalogos rendort
nade mindegy ugy latom a tobbseg velemenyea z, hogy teljesen helyenvalo ha fenyes nappal igazoltatnak ok nelkul, kiurittetik a zsebeidet
meghajlok a koz elott
engem itt medg csak kocsival igazoltattak, sajnos mindig meg volt ra az okuk...
egyszer estem bele egy razziaba, meg floridaban
az olyan gyakorlat szeruseg volt
de atmentem az alkoholteszten, ugyhogy nem kellett szondat fujnom

renugard 2008.05.01. 05:37:23

Hogy itt mindenki mennyire jól tájékozott bírság-büntetés-börtön-elfogatóparancs témában :DDDDD

renugard 2008.05.01. 05:38:37

Hagyma:
ugyebár az USA az, ahol átlövik az embert, ha rendőri intézkedés közben rossz helyen van a keze a saját autójában?
Szerintem jogosan :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.05.02. 18:57:31

hat erdemes a kormanyra tenni
de aze nem jellemzo
ateltem par igazoltatast
egyszer aze engedett el mert szerette a forma 1-et, meg schumachert es tudott budapestrol, oszt miko rm ondtam neki onnan valo vagyok megorult
1-sze nagyon orditott mogottem en meg kitettem a 2 kezem az ablakon
akkor meg rohogott, mikor odajott, mondta csak azt kertem allitsd le a motor
az alkoholteszt a legjobb
fel oraig mozgat ehy tollat a szemed elott, aztan elrohogtem magam, mire O is
mentem utamra
eccer lefogyot a benzinem, akkor hozott egy a kutrol kannaban
persze kifizettette
azt is tudom az extrem esetek jobban megmaradnak az emberben de a hetkoznapok masak itt mint gondoljatok
süti beállítások módosítása