Az utóbbi napokban-hetekben egymás után kerültek elő Wizz Air-szapuló levelek. Ebben persze nincs semmi rendkívüli: ha valaki megírja egy adott céggel kapcsolatos élményét, a többieknek is nagyobb kedvük lesz hozzátenni a magukét. A Wizz Air bashing fő témái a római járaton tapasztalható horrorisztikus szívatások - a lassú check in miatt sorozatban lemaradtak utasok - voltak, illetve az emelt díjas ügyfélszolgálati telefon. (Íme a posztok: Jól megszívatott egy papot a Wizz Air, Rendszeresen átveri a Wizz Air a római utasokat, A Wizz Air objektíve a legpofátlanabb cég és Re: A Wizz Air objektíve a legpofátlanabb cég - A Fogyasztóvédelem szerint nincs törvénysértés). Képzeljék el, a sok morgás hatására a Wizz Air - ezért megérdemelnek egy szolid süvegbiccentést - végül megfogta a klavitíúrát és levelet írt a Homár-olvasóknak. Ebből kiderül például, hogy - hála a posztoknak és az olvasók fenekedésének - a római kárvallotak talán kapnak pénzbeli kártérítést, illetve hogy létezik egy titkos, de olcsó telefonszám is. Köszönjük a Wizz Airnek, hogy vette a fáradságot (bár ez a minimum lenne bármely, ügyfelektől pénzt beszedő cégtől), íme a levél:
Kedves Blogolók!
Mostanában megjelent egy pár észrevétel a Homáron, amikhez mindeképpen szerettünk volna hozzászólni. Mindenek felett, őszintén sajnáljuk a kellemetlenségeket, amiket utasaink elszenvedtek.
Először is a római check-innél tapasztalt problémákról:
A Fiumicino-i utasfelvétellel kapcsolatos problémákat alaposan kivizsgáltuk, különös tekintettel arra, hogy ismétlődő esetről van szó, mely esetekben jelentősen áthágták a Wizz Air utaskiszolgálási standard-jeit. Ennek eredményeképpen a repülőtéri földi kiszolgáló társaság elismerte felelősségét a május 16-i járat utasai ügyében, és értelmezésünkben ezzel a többi hasonlóan "félrekezelt" járattal kapcsolatosan is. Az anyagi kártérítést is részben magára vállalta és személyi következményei is lettek az ügynek.
Ebben a konkrét esetben az utasfelvétel 40 perccel később zárt, mint ahogy menetrend szerint kellett volna.
Az otthagyott utasoknak mindenképpen borzasztó kellemetlen egy ilyen élmény, ezt kár is lenne kisebbíteni, de egy sor más szempontot is figyelembe kell venni.
1) Az utasfelvétel késői zárása és az utasokra való várakozás késlelteti a járat elindulását. Ez nem csak az adott járatnál jelent problémát, hiszen a késés miatt tolódik a gép összes további járata. Ezt még tetézheti az is, hogy ha egy járat lekési a felszállási résidejét (slot), a következőt esetleg sokkal később kapja meg, ezzel méginkább növelve a késést.
2) A kapitánynak valahol meg kell húzni a vonalat és el kell indulni a fenti okok miatt. Egy reggeli járatról volt szó, tehát mérlegre kellett tenni azt, hogy néhány utas maradjon le, vagy közel ezer aznapi utas járata szenvedjen még további késést vagy esetleg törlést a késő esti reptérzárás miatt.
Ezúton is kérnénk azon utasainkat, akik hasonlóképpen jártak, de nem írtak panaszt, hogy ezt most tegyék meg ügyfélszolgálatunkon keresztül és az üzenet tárgyába írják be, hogy 'Fiumicino'. Egyrészt, hogy elmondhassák, mit tapasztaltak, másrészt, hogy kártérítést tudjunk felajánlani, amennyiben a helyzet ezt indokolja. Kérjük, hogy tényleg csak azok írjanak, akiknek valós idevágó panaszuk van, ellenkező esetben pont az ő ügyük rendezését hátráltatják.
Az ügyfélszolgálat emeltdíjas telefonszámairól:
A Wizz Air messze legfontosabb és legalacsonyabb költségű értékesítési és információs csatornája az internet. Eladásaink több, mint 95%-át bonyolítjuk rajta. Telefonos ügyfélszolgálatunk többletszolgáltatást nyújt, melynek jelentős költsége van. Ezt fizettetjük meg a szolgáltatást igénybevevő ügyfelekkel. Egyébiránt, csak minden tízedik hívásból lesz helyfoglalás, a túlnyomó többség 'csak' információt kér. Az információ pedig teljes egészében megtalálható az interneten. A diszkont-légitársasági iparágban egyébként az emeltdíjas számon hívható ügyfélszolgálat már a norma, nem a kivétel.
Vannak esetek, amikor az ügyfél nem önszántából hív minket, hanem, mert változtattunk a menetrenden és ezzel kapcsolatosan kér segítséget. Ilyen esetekre fenntartunk, és a személyre szabott menetrend-változási értesítőkben közlünk egy másik, nem emeltdíjas számot.
A panaszok kezeléséről:
E-mail-ben panaszokkal és olyan kérésekkel foglalkozunk, amelyek nem sürgősek, nem kell, mondjuk egy adott járat indulása előtt megválaszolni, megoldani. Ezt világosan kommunikáljuk is minden üzenetet küldő ügyfél felé. Kis létszámú csapat foglalkozik a levelekkel (szigorúan kézben kell tartanunk a költségeinket), ezért hosszabb a válaszadási idő.
Őszintén reméljük, hogy választ tudtunk adni néhány kérdésükre. Bízunk benne, hogy a pozitív tapasztalatok és legfőképpen az alacsony ár meggyőzi Önöket, és reméljük továbbra is a Wizz Air-t választják.
Üdvözlettel:
Wizz Air
betépett felhasználó 2008.06.09. 12:18:30
dwdHU 2008.06.09. 12:23:03
limbekcs 2008.06.09. 12:27:46
liven 2008.06.09. 12:37:35
MaCabre · http://almos.blog.hu 2008.06.09. 12:40:36
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.09. 12:46:47
Bár ez lenne a minimum bármely, ügyfelektől pénzt beszedő cégtől!
Col.Maybourne 2008.06.09. 12:47:36
liven 2008.06.09. 12:47:58
Sloow 2008.06.09. 12:48:04
egyébként pl a BKV mikor fog így beszélni? (még több pénzt vesznek el az emberektől és még több kellemetlenséget okoznak a dolgozóik nap mint nap...)
lókupec 2008.06.09. 12:49:17
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.06.09. 12:55:53
Még jó, hogy kinéz a kártérítés.
feketehun 2008.06.09. 12:59:36
Innen nem kell nagy logikai ugrás, hogy levonjuk a következtetést - a többi panasszal továbbra sem fognak törődni.
Egészségesebb cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.06.09. 13:01:11
Illetékes Elvtárs 2008.06.09. 13:02:44
shúméker 2008.06.09. 13:03:41
én hetente repülök valamelyik (magyarországon idiótán "fapadosnak keresztelt) olcsó(bb) légitársasággal,hát azt mondom nektek feleim:nem a wizz air a legrosszabb.....
több,mint 8 hónapja reklamáltam e-mailben a germanwingsnél,még annyit sem mondtak azóta,hogy bakk.úgyhogy...örüljünk,hogy ezek veszik legalább a fáradtságot,no meg hogy olvassák a homárt.peace
Navarone 2008.06.09. 13:10:18
úrilány 2008.06.09. 13:10:40
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.06.09. 13:16:11
És ha nagyok a költségek, akkor nem kell az ügyféllel foglalkozni? Ez milyen magyar mentalitás már???
Szarjon gereblyét!
staropramen 2008.06.09. 13:22:17
little honey 2008.06.09. 13:24:56
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.06.09. 13:29:16
Szerintem ez korrekt.(csak ügyetlen a fogalmazás)
Ez alapvetően egy on-line szolgáltatás, de lehetővé teszik azoknak is a hozzáférést, akik a telefont jobban szeretik (vagy nincs netjük), csak velük ezt kifizettetik.
Jobb lenne, ha mindenki többet fizetne egy olyan plusz szolgáltatásért, amit nem is vesz igénybe?
tp3t3r 2008.06.09. 13:32:31
Most előre bocsássak meg nekik?
Pejo 2008.06.09. 13:59:08
Bár elég furcsa indokaik vannak...
Szakyster 2008.06.09. 14:04:31
"E-mail-ben panaszokkal és olyan kérésekkel foglalkozunk, amelyek nem sürgősek, nem kell, mondjuk egy adott járat indulása előtt megválaszolni, megoldani."
E kettő hozzáállás között nem lát senki ellentmondást? Mind a két dolog korrekt lehet egyenként, de együtt...
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.06.09. 14:19:00
de. Minden nem lehet náluk sem tökéletes. :D
Kevésbé pr megfogalmazásban a wizz levele sokkal rövidebb lett volna:
Otthagyunk egy pár utast Rómában, de nem mi tehetünk róla.
Az utasok levélben és telefonon is hülyeségeket kérdeznek, nem érünk mi erre rá, tehát a telefonálók plusz pénzt fizetnek, az ímélekre meg nem válaszolunk.
Elnézést kérünk és várjuk leveleiket!
liven 2008.06.09. 14:39:32
Cigiző: Nem "gereblyéző sünt" akartál írni?
anarch 2008.06.09. 14:41:52
Emiceha 2008.06.09. 14:45:01
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.06.09. 14:57:21
nyilván az lehet a telefonos plusz szolgáltatás az e-maillel szemben, hogy valamilyen reakció születik a feltett kérdésre. :)
Deviáns 2008.06.09. 14:59:43
Stuttgart-i reptéren a németszárnyaknál a gép indulása előtt fél órával futkározik a sor mellett egy hölgy, hogy van-e aki a drezdai/bécsi... stb gépre áll sorban, ha igen, kiemeli a sorból, és soron kívül odaviszi a check-in-hez. Ez teljesen logikus lépés. Ez mellett van vagy nyolc ablak, és ha több gép indul nagyjából egy időben, akkor mind a 8 üzemel egyszerre...
csóró · http://www.penzmagus.hu/msz 2008.06.09. 15:24:02
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.06.09. 15:47:19
Aztán majd ha egyszer az ügyfél tartaná szigorúan a költségeket és csak akkor utalna, ha elszállították A-ból B-be, minnyá máshogy menne minden. Persze ez futurisztikus gondolat volt csupán.
Brunoka 2008.06.09. 15:55:04
Az online fogalasnal mit kovettem el ahhoz, hogy utaskiszolgalasi dijat fizessek?
Marhogy abbol a penzbol zajlik a szerverkarbantartas, vagy mi a mano? :)))
Valaki arulja el...:)
Greg36 2008.06.09. 15:59:56
Akkor eláruhatjuk nekik a titkot, hogy nem attól fapados, hogy nem kap üdítőt meg száraz szendvicset a repülőgépen, hanem attól, hogy a repülőgép karbantartásának és a repülőgép személyzetének költségein kívül mindenen spórolnak.
Nem fognak annyi pultot megnyitni az utasaiknak a reptereken, mint a nagyobb társaságoknak, mert nem is fizetnek annyit a reptereknek, hogy foglalkozzanak velük. Késni fognak, mert a repülőterek előre veszik azokat a társaságokat a kiszolgálásban, akik többet fizetnek a reptérhasználatért, és nem tartanak fent ügyfészolgálati telefonügyeletet, mert az irodabérlés és az ügyintéző több pénzbe kerül.
Vagy komolyan azt hitték azok, akik fapadost választanak, hogy a szendvics és az üdítő kerül 5-10000fttal többe a többi légitársaságnál?
Fapados=néha olcsóbb, amit a szolgáltatás szinvonalán spórolnak meg. Olyan, mint a MÁV, ha jegyet vettél rá, kb. tudhatod előre, mire is számíthatsz.
Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2008.06.09. 16:07:24
Konkretan a check-in 16 embernek (12 modell egy kinti rendezvenyen + 4 fo kiseroszemelyzet) tobb mint egy ora alatt nem volt megoldhato. Harom pultnal, parhuzamosan. Negyen lemaradtak a geprol, uj jegyeket kellett venni (azt is csak egy angolul es olaszul is beszelo arra jaro nemet turista segitsegevel).
AZert egyvalaki tudott tort angolsaggal: a rendor, amikor megkerdezte, hogy van-e forgatasi engedelyunk. Nem volt, de addigra mar mindent felvettunk. :)
A blogomban talaltok ilyen sztorikat meg...
zati 2008.06.09. 16:33:17
Brunoka 2008.06.09. 16:40:22
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.06.09. 16:44:37
Magyarul a WizzAir kitesz minden infót a webre, relatíve kevés ember karbantartja, és - elvileg - az összes (potenciális) ügyfél azt olvasgatja, abban keresgél, azon rendel szolgáltatást. A kvázi személyes kapcsolattartás, mint az E-mail, sokkal erőforrásigényesebb, mert minden egyes (potenciális) ügyféllel egyenként kell foglalkozni - minimum el kell olvasni a levelet, ha még sablonválaszt is küldesz neki vissza -, míg a webre az infókat csak egyszer kell kitenni.
Magunk között: engem is fel szokott baszni, amikor olyanokat kérdeznek tőlem, ami világosan és részletesen kinn van a weboldalamon. A válasz is általában csak annyi szokott lenni: itt és itt nézd meg. ;-) Igaz, én ezt ingyen csinálom...
Valjan 2008.06.09. 16:50:38
Ez kotelezo lenne a reszukrol,mivel az emberek penzebol tartjak fent magukat.
Csakhogy...
Ez l@fasz es nem valasz.
Ez egy pitianer sablon duma,amit altalaban a kormanyszovivok szoktak leadni.Mondtak valamit es semmit!
Javaslom az utazoknak,hogy alaposan jarjak korbe repulos cegeket,mert sokszor wiccair dragabb,mint egy kiralyi.Ha valaki nem akarja,hogy lesz@passak akkor ne a rozsaszin ceget valassza,vagy ha megis, utana aztan sirhat a penze utan...
Ez egy Tescos ceg,jol es szepen becsomagoljak a sz@rt,azt nyakadba sozzak,ha tudjak.
Malev nem olyan rossz,ha valaki utana szamol egy kicsit es nem akar bosszankodni.................
avogadro00 2008.06.09. 16:51:42
avogadro00 2008.06.09. 16:55:22
lolperec 2008.06.09. 17:18:06
SzőkeNő Szarvas 2008.06.09. 17:39:05
"Jöttem is, meg nem is... hoztam is, meg nem is... adtam is, meg nem is.."
mókus 2008.06.09. 18:35:11
vagodeszka 2008.06.09. 18:45:59
ezt hívják cikinek :D
csipa 2008.06.09. 19:58:55
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.09. 20:57:29
Lesz belőle egy füzetecske (persze nem csak Wizz), de tőlük kaptam a legkedvesebb emlékeimet röpke két éves szolgáltatói időszakom alatt. Kezdve az üzengetéstől, meg reptér uszítástól egészen a halálos fenyegetésig. És persze a cég kiemelt partneréről, aki olyat bukott, mint a ház. Igaz? Sajnos lassan haladok az irománnyal.
Én speciel nem a Wizzairnek drukkolok.
Bud és Kelly Cica - bogarasoklettunk.blog.hu 2008.06.09. 21:11:14
de az mondjuk tanulságos, hogy a magyarok a pultnál kezdik el átcsomagolni a poggyászt tömegesen és sértődötten, mert képtelenek voltak elolvasni, mennyiből mit vihetnek fel a gépre. úgy meg tényleg kicsit lassan megy a sor...
Dr. Fotos 2008.06.09. 22:09:14
Ez szep es becsuletes valasz. Bizom benne, hogy mielobb kartalanitjak a karosultakat.
Mindazonaltal kivancsi volnek, hogy nem jatszhat-e szerepet a kiszolgalo szemelyzet nehezsegeben, hogy mindossze ketto pultnal lehet csak bejelentkezni? Talan ha harom pultot mukodtetnenek akkor a kiszolgalo szemelyzet is lazabban megoldhatta volna a dolgot, nemde? "A fukar mindenit!"
bratan 2008.06.09. 23:43:00
jön Pipacs bácsi a nagykéssel, trallala 2008.06.09. 23:44:34
mindenek felett: mindenekfelett
ez akár a vizzer szlogenja is lehetne.
amúgy ismerős pilóta mondja, hogy vizzer már nem is van, még rúgnak 1-2 utolsót.
amugy hanyadik-e?
jesszumpepi (törölt) 2008.06.09. 23:51:11
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.10. 10:20:41
Greg36 2008.06.10. 12:18:19
"Mindazonaltal kivancsi volnek, hogy nem jatszhat-e szerepet a kiszolgalo szemelyzet nehezsegeben, hogy mindossze ketto pultnal lehet csak bejelentkezni? Talan ha harom pultot mukodtetnenek akkor a kiszolgalo szemelyzet is lazabban megoldhatta volna a dolgot, nemde? "A fukar mindenit!"
Megnyugtatlak, játszik. A reptéren a WizzAir üzemelteti a pultot? Nem. Akarsz érte többet fizetni repjeggyel, hogy több pultot nyissanak ki? Nem, mert akkor nem fapadossal repülnél. "A fukar mindenit az utasoknak" :)
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.06.10. 13:23:59
ismerős pilóta ezt nekem lényegében az alapitás óta mondja. lehet, hogy előbb-utóbb igaza lesz, de hát Róma sem állt örökké...
Bud és Kelly Cica - bogarasoklettunk.blog.hu 2008.06.10. 13:30:10
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.06.10. 14:26:47
"de hát Róma sem állt örökké... "
A jövőből jöttél-e wizzairrel?
birdito 2008.06.10. 14:32:56
Hármunk csekkin ideje elérte a 2 percet. Összesen. Sikereres-evagyok-e?
(Aztán, ha valakinek van csomagja, az droppolhatja, akinek nincs, az meg mehet vásárolni a gyutifríbe.)
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.06.10. 17:37:09
a múltból :)
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.06.10. 21:37:19
Kisgenyó 2008.06.11. 14:02:12
Bettyno 2008.06.11. 15:11:29
1. nem tudtuk melyik terminálról indul a gép, a foglalásos emilben nem volt benne, de rémlett, hogy a wizzair honlapján, mintha A terminál lenne írva
2. elég hamar odaértünk a reptérre, a fentebb említett infóhiány ellenére is vagy 2 és fél- 3 órával az indulás előtt ott voltunk a check-innél (hozzáteszem a gép 35 perccel későbbre volt kiírva, mint a foglalásban megadott időpont)
3. a sorban elég sokan álltak, gondolom olvasták a Homárt
4. kinyitották a check-in pultot, nem 2 órával a felszállás előtt, hanem hamarabb, de sajnos a kölyök, aki a pultban ült elég bénácska volt szegény
5. utána kinyitottak még két pultot, ezeknél tapasztaltabb kolleginák ültek gondolom, mert ők kb 2szeres 3szoros sebességgel dolgoztak, mint a fentebb említett fiuka
6. hozzáteszem, hogy a 3 pult ellenére, miután mi végeztük még vagy két órán keresztül hosszú sorok voltak, de nem láttam kétségbeesetten ténfergő magyar turistákat a zárás után, gondolom mindenki feljutott
7. köszi homár, köszi wizzair. Az építő kritikát meg kell hallgatni, meg kell fogadni. Egy vagy két működő check-in pulttal azt hiszem kinn maradtunk volna, ha csak a fiukás lett volna az egyetlen, akkor nemcsak mi, hanem az utazóközönség nagyobbik fele is.
Bettyno 2008.06.11. 15:21:14
Volt egy csapat, akik fejenként két bőröndöt akartak felvinni mert mindkettő kicsi meg két kézipoggyászt mert azok is kicsik, voltak, akik valami harmincvalahány kilós bőröndöt akartak leadni, mert ők együtt csomagoltak és fejenként nincs meg a 20 kiló. Az meg, hogy ezért kiverjük a hisztit szigorúan magyarul... természetes:-)
glad az egyetlen 2008.06.11. 21:52:36
"... Egyébiránt, csak minden tízedik hívásból lesz helyfoglalás,..."
Majd sírva fakadtam a sajnálattól. Milyen piszok ez a világ!!!
Milyen érdekes lenne, ha pl egy műszaki áruházban belépőt szednének, mert egyrészt van internetes értékesítés náluk és a csak minden 20 ember lesz tényleges vásárló a többi 19 pedig csak rontja a levegőt! :(
Na neeeee!!!!!
iosephus sovieticus 2008.06.12. 17:30:01
Szep level, jo level, de...
Az online fogalasnal mit kovettem el ahhoz, hogy utaskiszolgalasi dijat fizessek?
Marhogy abbol a penzbol zajlik a szerverkarbantartas, vagy mi a mano? :)))
Valaki arulja el...:)
Utaskiszolgálási díj = reptéri díjak része, amit a légitársaság tőled szed be, és a reptérnek fizet utánad
SPQR300 2008.06.13. 23:51:17
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.14. 19:49:36
De ez nem korrekt.
Ez azt jelenti hogy szarunk rátok, csak fizessetek.
Mi a lófasz nagy költség azok a kurva ügyfélszolgálati telón? Így is n. telefonoscsaj kapkodja az emeltdíjast, meg a nem emeldíjast is n csaj kapkodná! Biztos az a 3 vonal a költség mi? Ha nem egyből VoIP alapon megy.
Fulmicio meg igen, kapnak káártérítést, de azt sem ők fogják fizetni...
A többi panasszal meg ugyanúgy majd 3 hónap alatt foglalkoznak... Mi a faszba kerül 5 egyetemista részmunkaidőban, hogy ezeket megválaszolja?
Szarjanak sünt. Jó hogy nincs pénzem repkedni, de ezekkel akkor sem mennék. Ha ilyen kicsinyes köcsögök skót zsydók, akkor gondolom a kötelező hajtóműcseréket, futóműellenőréseket sem szokták időben megcsinálni :/
Felháborító vazeg. Sünszarást nekik!!!
1whitesheep (törölt) 2008.06.15. 17:06:34
Ne telefonálj, mert telefonon csak a sürgős ügyekkel foglalkozunk, és a te ügyed úgysem sürgős, mert csak hülyeséget kérdezel, mert hülye vagy, és úgysem veszel jegyet, szóval jobb, ha megírod emailben.
Ha már írtál emailt, ne is remélj választ egy éven belül, mert amit emailben írtál, az véletlenül sem lehet fontos, mert úgyis csak hülyeséget írsz, mert hülye vagy, szóval minden sietnénk a válasszal.
Hmm...
Vajh miért nem utazom soha többet wizzel?
Éosz 2008.06.15. 20:44:45
baobab 2008.06.17. 12:24:35
a Wizzair képviselője nem volt valami tökös figura... ez fix.
Zsoó 2008.06.23. 15:08:07
Semmi gond nem volt. Becsekkolásnál álltunk sorba fél órát, aszt ennyi.
Egyik kolléganőm ment Mo-ra, én mondtam neki h van a wizzair is, persze hozzátettem hogy vigyázni kell, mert sok rosszat hallok róla, ő wizzair-re vette a jegyet. MIkor visszaért, azt mondta, minden okés volt.
Barátom szülei jöttek ki Londonba, ők is a rózsaszínekkel. 2 órát késett a gép, de az tényleg nem a társaság hibája volt, vmi volt a reptéren (bombariadó vagy mi).
Hazafele pontosan indult, ráadásul vmi 23 kilós volt fejenként a bőröndjük és túlsúlydíjat se számoltak fel.
Én elhiszem h sokan szoptak velük, én most megint hozzájuk veszem a jegyet (mert legolcsóbb), aztán egyszer kihúzzák nálam a gyufát akkor többet nem veszek. De addig, amíg nincsenek ilyen problémáink, addig jó lesz.
Majd beszámolok a fejleményekről, bár az utazás még csak szeptemberben esedékes:)
Persze fel vagyunk készülve minden rosszra (remélhetőleg). Mert amiket itt olvasok az durva.
Más: ha bőröndöt akarsz szerválni, itt a trükk. Egy barátom vett otthon jó drága samsonite bőröndöt. Na most erre van ilyen gari, hogy ha megsérül utazásnál, akkor ők lerendezik a kárt a légitársasággal, te meg kapsz egy zsír új bőröndöt. Na sokszor nem kérik vissza a régit, és ha van olyan állapotban, lehet még utazgatni vele és minden alkalommal eljátszani, hogy megsérült stbstb és új bőröndhöz lehet így hozzájutni (kb 30e ftoshoz) minden alkalommal:D
Szarazkoro 2008.07.15. 01:48:57
kati15 2009.05.05. 15:33:01
volutx (törölt) 2010.05.06. 13:42:31
Nálam bevett szokás, hogy nem Ferihegyről, hanem a szlovák Letiskóról repülök európába.
Még úgy is olcsóbb a jegy, ha az orangeways-sel kimegyek Bratislavába és vissza. A reptéri transzfer pedig nem sokkal több időt vesz igénybe.