Tékozló Homár

Jól megszívatott egy papot a Wizz Air

2008.05.22. 08:29 | szily | komment
Ez az igazi modern tömegdemokrácia! Isten szolgái pont olyan szopatási alanyok, mint egy egyszerű, ateista Naiv Ügyfél. A francia forradalom vívmányait nagy kedvencünk, a Wizz Air ültette át a gyakorlatba Rómában. Nem, nem akasztgattak plébánosokat, hanem egyszerűen ott hagytak hét utast, köztük egy szeminaristát, majd elérhetetlenné váltak, nem fizették vissza a jegy árát, oldja meg a kuncsaft, ahogy tudja. Botond megoldotta, így életében először hálókocsiban utazhatott, ami nagyon tetszett neki. Reméljük, az eset azért nem fogja megtörni az elhivatottságát. Olvassák alant a beszámolót, amiből közvetve kiderül, hogy Homárt még a római papi szemináriumban is olvasnak a Reverendás Ügyfelek.

Hiába vettem meg több hónappal korábban a repülőjegyet. Hiába mentem ki a reptérre a gép indulása előtt két órával. Hiába álltam másfél órát a sorban. Nem vitt haza a Wizz Air. Egyszerűen Rómában hagyott. Vonatozás lett belőle.

A múlt hétvégén Esztergomban diakónusszentelés volt. Egykori évfolyamtársaimat szentelték. Vasárnap pedig egy bérmálás volt. Ezek miatt szerettem volna hazaugrani Magyarországra. Mi sem egyszerűbb ennél, gondoltam, hiszen egy olcsó repülővel ripsz-ropsz otthonvagyok.

Pénteken reggel, a gép kitűzött indulása előtt már két órával kinn voltam a Fiumicino Reptér AA termináljában. Hosszú sor kígyózott a Check-In előtt. A probléma akkor kezdődött, amikor a sor nem akart megmozdulni. Lassan dolgoztak az olaszoknál, s én nem szeretek sokat ácsorogni. Ezért leültem egy székre, és vártam, hogy haladjon a sor. Nem haladt. Utóbb azt mondták, hogy először a csomagszállító futószalag nem működött. Majd feltorlódtak a csomagok. Aztán nem működött a nyomtató, és gonoszkodott a számítógép. Olaszország.  A gép kitűzött indulása előtt fél órával még vagy harminc ember várt a sorára. Köztünk én is. Ám nagy meglepetés ért engem, mikor már majdnem rám került a sor. Egyszer csak bezárt a Check-In. Kapott egy telefont az ott dolgozó hölgy, hogy a gépnek fel kell szállnia és senkit nem lehet már felvenni az utaslistára. Hiába szólt vissza, hogy még meghatározatlan számú utas(jelölt) áll a sorban. Bezártak. Kész ennyi. A hölgy így befejezte a munkáját és készült elmenni. A gép pedig felszállt. Nélkülünk. Heten maradtunk hoppon. Hmm. Ilyen is lehetséges? Fizettünk. Időben ott voltunk. Csupán nem tolakodtunk. S ezért ott hagytak minket Rómában!

Hetünket hagyott ott a nagyszerű Wizz Air. Volt egy ázsiai turista. (Aki csak angolul beszélt, így sokáig csak rajtam keresztül tudott beszélni a rendőrökkel.) Hárman olaszok voltak. S hárman voltunk magyarok. Egy házaspár maradt ott, rajtam kívül. A férjnek este egy színházban kellett volna dolgoznia. Olaszul nem beszéltek, így én segítettem nekik. Hamar összebarátkoztunk a bajban.

Azonnal rendőrt hívtunk, mert ez így nagyon nem járja. Ebben még segített a Check-In pultnál dolgozó hölgy. A rendőrrel, miután meghallgatta a történetet, átmentünk az irodájába. Pontosabban ő bement az irodájába, mi meg kinn ácsorogtunk, mert sehol sem volt szék. Odabenn három rendőr tanácskozott. Megjelent három hölgy is. Az utas-légitársaság gondokat voltak hivatva elintézni. Elsőre sokkal inkább dekoratívnak tűntek, mint hatékonynak. Később láttuk, hogy tényleg igyekeztek segíteni. Tehát megjött a három hölgy, akiket szintén elnyelt az iroda. Mi meg az ajtó előtt tovább ácsorogtunk.
Végre kijöttek, s megkezdődött a tárgyalás. A kezdet bíztató volt: a felvették a jegyzőkönyvet, így bármilyen fejlemény esetén, utólag majd fogadhatunk ügyvédet. (Bár a cetlinek még a másolatát sem kaphattuk meg.)Teljesen egyértelmű, hogy igazságtalanság történt velünk szemben. A Wizz Air, természetesen, visszafizeti a jegyet, vagy beváltja a másnapi járatra.
Innentől semmi nem működött. Azt mondták, hogy bármilyen egyéb kárpótlásban ne is reménykedjünk. A Malév-Alitalia közös gépére, mely alig másfél órával később indult, nem tudják átregisztrálni a jegyet. (Mivel nincs ilyen szerződés a Wizz Air és a Malév között.) Visszafizetik a jegy árát, majd saját zsebből kifizetve a jegyet, hazautazhatunk a Malév járatával. Vagy mehetünk a másnapi géppel. Pár perc múlva kiderült, hogy nincs is másnapi gép. Csak vasárnapi. (Azt terveztem, hogy hétfőn már visszajövök Rómába.) Mi még próbálkoztunk, igyekeztünk rugalmasak lenni. Jó lett volna nekünk egy Róma - Bécs, vagy Róma - Pozsony járat is. De az sem volt. A három olasz az Alitalia mellett döntött. (Oda-vissza akciós 270 eurós jegyeket vehettek.) Ekkor újabb akadályba ütköztünk. A Wizz Air mégsem fizetett vissza semmit. Sőt a jegy átregisztrálása sem működött. Miért? Mert a három hölgy nem dolgozott közvetlenül a Wizz Air-nek. S kifizetéshez egy jóváhagyást kellett szerezniük a Wizz Air megfelelő embereitől. De hiába telefonálgattak mindenfelé, a megfelelő emberek éppen nem válaszoltak semmilyen telefonhívásra. (Pénteken délután fél háromkor. Mindegyikük elutazott valahova pihenni??)

Közel három óra alatt tehát oda jutottunk, hogy készült egy rendőrségi jegyzőkönyv. S majd perelhetjük a társaságot. Addig meg oldjuk meg az életünket, ahogy akarjuk. Tizenegytől délután négyig nem tudtunk leülni. Ácsorogtunk, kérdeztünk, vitatkoztunk, s egyre kevesebbet reménykedtünk. A gépünk már rég leszállt Budapesten. Mi meg reménytelenül, még mindig Rómában álldogáltunk. Valahogy haza kéne érni! Legalább vasárnapra! Jaj... Nem így terveztem.

Lehangoltam telefonáltam erre-arra. Semmi. Semmi. Aztán Viktor és Szakács Péter felhívott: van egy vonat, ami haza tud vinni minket.

Egy vonat. 16:50-kor indul a Terminiből. Mi még a reptéren voltunk, s elmúlt négy óra. Rohantunk a Terminibe. Közben telefonáltam a szemináriumba, hogy valaki hozzon nekem egy kis pénzt, mert nem volt a farzsebembe 130 euró a vonatjegyre.
16:38-kor értünk a pályaudvarra. A nemzetközi jegypénztárnál, mint mindig, hosszú sor kígyózott. Nincs mit tenni, tolakodni kell. Elmagyaráztam fél mondatban az esetünket, s így előre engedtek. Kivétel egy angolul beszélő turista csoportot. Ők voltak legelöl. De mögöttem az olaszok bíztattak, hogy csak mennyek, csak mennyek. A pénztáros megőrizte a nyugalmát, s nem sietett a jegykiadással. Csak meg lett. Rohanás a vonathoz. A huszonharmadik vágánytól el a hatodikig. Át a tömegen.

Felugrottunk a vonatra, megkerestük a helyünket, s ekkor elindult az Euro Star Velence felé. Huh. Volt négy óránk arra, hogy kifújjuk magunkat. Elértük. Éppen. Még ziháltunk.

Este kilencre értünk Velencébe. Ott volt egy fél óránk, így vettünk pár zsömlét, mert mindhárman utoljára reggeliztünk. (Olaszosan: kekszecskét kávécskával, tejecskével.)

Este tíz óra előtt nem sokkal megérkezett a vonatunk. Hálóvagonba szólt a jegyünk. Csak itt tűnt fel. (Rómában nem kérdezett vissza a pénztáros, hogy milyen jegy kell nekünk.) Egy kis fülkében kaptunk három ágyat egymás felett. Hajnali fél négyig senki sem zaklatott minket. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen jót lehet aludni egy vonatot. Azt egyébként nem értem, hogy a Velence - Budapest vonaton miért a román vasút hálóvagonjai közlekednek. (Román személyzettel, akikkel csak angolul lehetett beszélni.) Ez a vonat is igyekezett haladni. Röpültünk, ki tudja merre. Azok után ami velünk történt, már azzal viccelődtünk, hogy nem-e cirill betűsek-e az állomások nevei. Beengedtek minket Horvátországba. Majd Magyarországra. Mókás párbeszéd zajlott le köztünk és a magyar határőrök között: "Honnan jönnek?" "Jaj, ne is kérdje. Rómából. "Miért? Annyira rossz hely?" Háát. Tudnánk mit mesélni...

Úgy tűnhet, hogy Velencéből már sima volt az út hazáig. A házaspárnak tényleg az volt. Nekem nem. A vonat 11-re ért be a Keletibe. A diakónusszentelés fél 11-kor kezdődött Esztergomba. Én pedig arra mentem haza. Szüleimnek volt egy ötlete. Sőt, értem meg is valósították. Balatonszentgyörgyig elém jöttek. Ott, szinte nehézség nélkül, leszálltam a vonatról. Beültem az autóba, és irány Esztergom. Nem múlt el még nyolc óra. Milyen jó, hogy van egy M7. A kis szuzuki százharminccal repült az autópályán. Sehol nem volt útakadály, sehol nem kerültünk dugóba. Így, s csak is így, pontosan tíz perccel fél tizenegy előtt kiszálltam a kocsiból az esztergomi bazilika sekrestyéje előtt. Huh. Kissé kalandosan, de megérkeztem éppen időben a szentelésre. Szüleimnek, és Istennek hála. Hmm. Nagyon nem így terveztem.

Most persze fogadni kéne egy ügyvédet és jól beperelni őket. Eltartana egy darabig, s mi lenne az eredmény? Megtettem a magamét: írtam egy levelet a Wizz Air-nek. Elküldtem e-mailban, s most megyek feladni ajánlott levélként is, hogy biztosan megkapják. Nem nagyon reménykedem, de hátha.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bikafity 2008.05.22. 09:24:46

Nincs valakinek videója Suzuki VS EuroNight-ról?

punpa 2008.05.22. 09:27:23

És Bakfity, mi a különbség Ronaldo és Terry között? Az, hogy az előbbi tizi kihagyására senki sem emlékszik már :)

Col.Maybourne 2008.05.22. 09:28:56

Nem tanul senki a Homaron (is) talalhato WIZZ-es problemakbol...
A fapadosok chek-injeinel dolgozok nem a legitarsasag alkalmazottjai. Nekik ki van adva, hogy a check-in 30 perccel indulas elott bezar es kesz. Ha vannak meg varakozok, ha nem. A dolgozot meg kurvaranemerdekli az egesz, mert nem a legitarsasagtol kapja a fizeteset.
Tessek hagyomanyos legitarsasaggal utazni.
Roma-Budapest ket honappal elotte megveve a jegyet 99EUR+TAX, MALEV.
Cheers...

nácivadász tűsarkúban 2008.05.22. 09:35:44

nekem semmi bajom a wizzair-el, eddig mindig minden oké volt,de a földi kiszolgáló tényleg más cég (Pesten Celebi) és sokszor tényleg bunkók.
Amúgy meg eszem ágában sincs mással utazni, mikor így 20 ezerért mehetek haza, Malévval lenne 60.

punpa 2008.05.22. 09:38:07

Annyi a tanulsága a sztorinak, hogy inkább menjünk ki 2 és fél órával korábban a reptérre, és akkor nem lesz gond.

MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2008.05.22. 09:38:47

Papok csak 1X emelkedjenek föl az égbe, életük végén :)

Amúgy tényleg kicsit vicces ilyet olvasni.
Ja, max némi pereskedés után, meg pár millió ráköltött pénz után visszakapod a jegyed árát.

Eszt kell csináni e (törölt) 2008.05.22. 09:39:18

occó 20nak híg a leve.
autóval kell menni aztán jónapot kívánok

anarch 2008.05.22. 09:39:57

Col.Maybourne, Wizz-nél 40 perccel. wizzair.com/useful_information/travel_conditions/#11

A légitársaságoknál meg valóban 30 perc a kihirdetett, de a reptér ezt felülbírálhatja, illetve van ahol rugalmasan kezelik ezt a félórát :).

NW1 2008.05.22. 09:40:03

Úgy látszik a Wizz Air-nek a szivatás a hobbija. 2006-ban megvettük a jegyet Londonba, hetekkel a gép indulás előtt. Majd az indulást megelőző este telefonáltak a Wizz-től, hogy nem akar-e öcsém másik géppel menni. A nemleges válasz után elkezdtek fenyegetőzni, hogy majd ők eldöntik, ki szállhat fel a gépre. Kár, hogy hangfelvétel nem készült az egészről.
Másnap közel 4 órával az indulás előtt már a reptéren voltunk, ahol teljes volt a fejetlenség. Senki nem tudta megmondani, mikor indul pontosan a gép, hol lehet majd becsekkolni. Végül megoldódott a dolog, és csekély 2 órás késéssel felszálltak, mivel addigra talált egy Wizz egy nagyobb gépet az eredeti helyett.
Azóta mindenkit megpróbálok lebeszélni ennek a mocskos bandának az igénybevételéről.

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.05.22. 09:41:23

Nem kell kíméleteskedni... a hoppon maradt 7 utassal egyetemben fel kell fogadni 1 ügyvédet, és beperelni a céget. Nem csak a jegy árát kell visszakövetelni, hanem kártérítést is kell hogy kapjon, mert vagy lekésett miatta valamit, vagy egyéb bosszúságokon keresztül kellett más alternatívával elérni utazása célját.
Szemét egy rendszer, hogy ha igazat akarsz, és normális bánásmódot, akkor ügyvéddel jogi útra kell terelni.
Ilyen a világ, ilyen a jogrendszer, hogy ezt megengedheti magának egy cég... és az ügyfél le van szarva, ha már fizetett.

Col.Maybourne 2008.05.22. 09:48:12

anarch,
40 perc, igazad van. Hagyomanyos legitarsasagokbol indultam ki...
Normalis helyeken es normalis legitarsasag eseteben 30 perc.
Nehany honapja az LX meg felengedett a gepre, pedig 12 perccel indulas elott checkkoltam...

mirror75 2008.05.22. 09:54:03

még jó, hogy tegnap foglaltam le a sky-nál a Pozsony-Róma járatra a jegyemet... menjek inkább vonattal?
egy kérdés még +ba! elég a repülőgépen az új kártya formátúmú igazolvány vagy ragaszkodnak az útlevélhez?

úrilány 2008.05.22. 09:55:37

jahhaj, istenem, jön a nyár, jön a nyaralás, jönnek a zsúfolt fapados járatok, jönnek a wizz air-es posztok....*-)

Col.Maybourne 2008.05.22. 09:58:28

mirror75,
NEM kell utlevel. Szemelyi jo.

Herlock Sholmes 2008.05.22. 10:10:00

A Wizz Airnél korrektebb, pontosabb légitársaságot lámpással kell keresni.
A járatok időben indulnak, érkeznek, a csomagkiadás flottul megy.
Az ügyintézés gyors és megbízható, segítőkész alkalmazottakkal, udvarias hangnemben.
Ha egy leittasodott papipari tanuló elalszik a váróban és lekési a gépet, nem a társaság a felelős.

felhasználó 2008.05.22. 10:11:49

bakfity!oké monnyon le mindenki,de Istent ne vidd bele!sok embert megsértettél azzal az "nagy ejnye-bejnye"-vel és a pislogós dumával.sok mindennel lehet viccelni,de ezzel lécci ne humorizálj.kösz!

bikafity 2008.05.22. 10:19:01

Ez nem vicc ez a valóság!

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.05.22. 10:19:58

FarzsebembeN. EsztergombaN.
MeNJek, nem mennyek.
Meglett, nem meg lett.

Jujj, de szar iromány.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.05.22. 10:20:46

Az a helyzet, hogy a WizzAirről sok rosszat hallotta már, mivel reptereztem másfél évet. Ebben az esetben viszont azt kell mondjam kétes, hogy kinek van igaza.

A WizzAir simán várhatott volna (bár akkor más reptereken bekésik és a pihentetésre nem ért volna "haza" a gép. A légitársaság üzletileg betartotta amit ígért, de etikailag kifogásolható.

Amit te tehettél volna, hogy felhívod a Wizzairt sorbanállás közben és értesíted arról, hogy ott álltok a sorban 7-en és még ki tudja hányan és valami rendszeriba van. Remélem a jegyzőkönyvben szerepel a rendszerhiba és számlát kértél a vonatjegyekről is.

Amúgy mega Wizzairről tudnék 1-200-at posztolni én is. Talán majd egyszer kiadom a "reptér összes"-t.

Amúgy is, ha időben veszed meg a jegyet, akkor egy-egy "királyi" légitársaság még olcsóbb is lehet.

Miss Marple 2008.05.22. 10:28:24

kekecke, látoM, a lényeG lejötT.
GratulÁlok!

Kutya23 2008.05.22. 10:35:24

Azért repülési téren már nincs ekkora vadkapitalizmus. 2004-ben az európai parlament pontosan leszabályozta, mit kell nyújtania a légitársaságnak járattörlés vagy overbook miatt. (261/2004/EK)
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:EN:HTML

A legtöbb légitársaság oldalán megtalálható ennek a kivonata, bár a wizz oldalán nem találtam ilyet.
pl: Malév
www.malev.hu/pics/D_Cancellation.pdf

Ahogy látom a te esetedben kellett volna kapjál:
- ingyenes átfoglalást másik járatra
- szállodai elhelyezést ha aznapra nem tudnak másik járatra átfoglalni
- plussz némi készpénzt

cpandacsoki · http://isis.blog.hu 2008.05.22. 10:53:03

Ezigen, király sztori! Szerintem ki fogják fizetni a jegyet és esetleg, ha profik, akkor kifizetik a vonatjegyeket és bocsánatot kérnek. Ha ez nem történik meg, akkor ha van energia a perre, akkor mindent bele! Lehet, hogy egy ügyvéd által írott levél már elég. Az easyjet ellen 2000 fontot is nyertek már pusztán azért, mert Karácsonyra nem ért haza a családjához az utas az easyjet hibájából.

Sem a wizzairnek sem a Malévnek sem a többi légitársáságnak nem hobbija a szívatás és az sem biztos, hogy mindenképpen ügyvéd kell ahhoz, hogy kárpótoljanak.

Minden királyi légitársaság jobb, mint egy fapados, mégpedig pontosan egy szendviccsel meg egy itallal, semmi többel.

A wizzairnél pontosabb légitársaság kereséséhez nem kell lámpás, jelenleg a ryanair a legpontosabb, ha az elmúlt két év statisztikáját nézzük.

sebesen1 2008.05.22. 10:53:35

Kekeckének igaza van. A világ legnagyobb tömeggyilkos szervezetének (katolikus egyház) képviselőjétől elvárható lenne, hogy a magyar nyelv alapszabályaival tisztában legyen, ha már ezen a nyelven fogja butítani a nyáját (érdekes szókép, birkáknak tekintik a híveiket). A legdurvább azonban ez: "nem-e cirill betűsek-e az állomások nevei". Azt hiszem, egy tanítóképzőből két lábbal rúgnák ki azt, aki így használja a nyelvet...

muty 2008.05.22. 10:59:55

Sebesen:

Te nagyon buta vagy...

pucros 2008.05.22. 11:05:05

Az a WizzAir reklámk nekem kimondottan tetszett, amit Bécsben láttam (tehát német nyelvű volt). Valami akciót hirdetett, amiben a főszereplő európai körutazást tervez és az útiterve látható, valahogy így:
Párizs - Mona Lisa (kipipálva)
Róma - Papa Ratzi (kipipálva)
Egy ilyen "Papa Ratzi"-t mihazánkban simán leszedetnének, talán még tüntetnének is ellene. Osztrákoknál viszont még a katolikus is kuncog egyet oszt ballag tovább. (Már megint a sógorok jártak jól.)

Na mindegy, tudom hogy off, de a címre rímel.

Öngerjesztő Erg 2008.05.22. 11:08:42

Kutya23:

Ez nem volt sem törlés, sem overbook. Simán nem engedték becsekkolni a delikvenst.

Az általad beidézett EUs rendelet szerint pedig:
Article 3(2): (...) that passengers:

(a) have a confirmed reservation on the flight concerned and, except in the case of cancellation referred to in Article 5, present themselves for check-in,

- as stipulated and at the time indicated in advance and in writing (including by electronic means) by the air carrier, (...)

A Wizz oldalán pedig ott van, hogy aki nem csekkolt be a megadott intervallumban az így járt...

A fapados szolgáltatás pont ezt jelenti: olcsóér' elvisznek, ha minden apróbetűs rész teljesül, egyébként meg semmilyen szolgáltatást nem nyújtanak. Ha ez nem tetszik nem kell velük repülni.

cpandacsoki · http://isis.blog.hu 2008.05.22. 11:10:04

Ja és kedves Homár, ha megenged egy kritikát, halálosan gyenge a bevezető. Különösen, hogy egy halvány utalás nincs arra az egész posztban, hogy egy szeminaristának jobban járt volna a a szolgáltatás, mint egy más naiv (miért pont ateista?) ügyfélnek.

füredi (törölt) 2008.05.22. 11:10:28

A check-in lezárása előírás. Persze lehet rugalmasnak lenni, de azért egy légitársaságnak feszes a tempója, valahol megcsúszik, aztán dől minden, a késő gép további késéseket okoz.
A bázakerettyei helyiérdekű vasút sem vár meg akkor, ha nem vagy ott, amikor kell, te nem voltál ott.
"Fiumicino" inkább perelhető, mint a Wizz!

Hellisfitar 2008.05.22. 11:12:46

"Azt egyébként nem értem, hogy a Velence - Budapest vonaton miért a román vasút hálóvagonjai közlekednek. (Román személyzettel, akikkel csak angolul lehetett beszélni.)"

Azért, mert az a CFR Bucuresti - Budapesta - Venetia járata volt. Tegnap láttam a Keletiben. Olyan az étkezőkocsija mint valami páncélozott hadivagon.

füredi (törölt) 2008.05.22. 11:13:34

Azon most meg már tényleg nem akarok szívózni, hogy valószínűleg e-jegyed volt, akkor pedig terminálokon megy a check-in, csak a csomagot kell feladni. Tehát nyugodtan becsekkolhattál volna, akkor pedig megvárnak akkor is, ha még nem vagy benn a tranzitban.

füredi (törölt) 2008.05.22. 11:15:22

Hellisfitar!

Ja, tényleg ez az egész post leghülyébb mondata - pedig erős a mezőny.
Ember, amikor felszálltál, nem tűnt fel, hogy az van kiírva, hogy Bucuresti??

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2008.05.22. 11:15:40

Én egyszer utaztam fapadossal (Sky Europa), és ez mindjárt az első és utolsó fapados utazásom volt.
Csak királyi légitársaság.

Бабаяга 2008.05.22. 11:22:55

Eddig azon vaciláltam, hogy Velencébe fapadossal menjek, vagy vonattal. Most már biztos vagyok benne, hogy a számomra hagyományos vonatot választom.
A szeminaristák azért nem járnak autóval, mert nincs nekik, azt majd csak a szentelés után kapnak, hogy rohangálhassanak a 7-8 falujuk között.
Engem az is érdekelne, hogy még itt dekkol a teológus jelöltünk, vagy vissza simán kijutott a fapadossal? Mert ez esetben azért 50 százalékot teljesített a légitársaság.

cpandacsoki · http://isis.blog.hu 2008.05.22. 11:24:04

Öngerjesztő Erg, ez a történet állandóan kísért, te képviseled, ha meg nem haragszol, az amatőr legalsószintübb ügyintéző álláspontját. Persze, szó szerint csak akkor jár a kompenzáció, ha overbooking van, vagy késés, vagy járattörlés. De ha veszed a fáradtságot és végigolvasod a azt a rendeletet, akkor kiderül, hogy ha te időben ott, jegyed van és nem engednek felszállni, bármilyen oknál fogva, akkor neked jár a kompenzáció. Ezt lehet, hogy a pultnál nem intézik el, sőt, ha elég amatőr a cég, akkor lehet, hogy még a panaszirodában sem. De, amint komolyabb szintre kerül az ügy, akkor kiderül, hogy ez az igazság. És, ez európai rendelet, tehát mindenféle pados légitársaságra érvényes. És, hiába érvényes a pl. Malévre is, ha amatőr cég tele rossz munkaerővel (tapasztalatból tudom, hogy az), akkor ugyanúgy megpróbál kibújni a kompenzáció alól, mint egy fapados sokkal nagyobb kárt okozva ezzel magának (a naív ügyfél által okozott negatív reklám, panaszáradat miatt), mint az a 250 euró, amit simán kifizethetett volna.

Kutya23 2008.05.22. 11:24:16

füredi

Nincs igazad. A check in időre történő zárása nem szentírás, pláne ha még utasok várnak. A járatért meg mindig a légitársaság felelős, a helyi staff csak alvállalkozója.
Kioskon pedig csak akkor tudnak becsekkolni ha van saját vagy szerződéses kioskjuk a reptéren. Pl a Malévnak is csak T2A-n van.

Öngerjesztő Erg
Igazad lehet, mivel nem volt a kezében a boarding card. Akkor marad a pereskedés, mivel a rendőrségi jegyzőkönyv bizonyítja, h ő időben ott volt időben, ettől függetlenül a végeredmény valszeg ugyanaz.

Бабаяга 2008.05.22. 11:24:48

A post színvonala, "humora" az átlag magyar szeminaristáé. És ő elvileg még a jobbak közül való, ha kiküldték Rómába. Bár ehhez nem ész kell, hanem nyelvtudás és az, hogy kedves legyél a főnök szemébe.

Tom77 2008.05.22. 11:29:20

:) én már február óta "levelezek" a Wizz Air-rel... csomagfeladási díj miatt!
Rómába mentünk februárban. Október 27-től csomagfeladási díjat kell fizetni, kivéve annak, aki 27-e előtt vette meg, foglalta le a jegyét. Én még tavaly szeptemberben megvettem. Februárig 4x módosították az utazási időpontot! Átraktak bennünket másnapra. És nem volt választás! Mondtam hogy a szállodában le van foglalva a hely.. stb stb.. nem érdekelte őket! persze a szállodában azt az éjszakát is ki kellett fizetni...
De vissza a csomagokra :) Szóval, mivel nem vettem előre jegyet a csomagoknak is - amit nem is kellett volna, a szeptemberi jegyvétel miatt - .. büntivel együtt kellett megvennem.. 24.000 HUF a két útra(Bp-Róma, Róma-Bp). Levél, fax, e-mail... semmi rakció! soha többé Wizz Air-rel...

BiG_ 2008.05.22. 11:49:38

"és Istennek hála."

Azért én nem reklámoznám, hogy ilyen hátszelem van... :-)))

Azt mondják, nem népszerű a papi pálya. Ha megnézem kis hazánk bürokráciáját/közlekedését/ügyintézését/szolgáltatását, nos, asszem hamarosan kapós lesz, a fentiek tükrében...

Elkel a protekció, na. Méghozzá tényleg "odaföntről".

Remélem, némi zsozsó beficcent Szent Antalnak is a drukkért... :-)))

Üdv!

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.05.22. 11:50:26

A légitársaságoknál mintha megállt volna az idő... Minden lényeges dolog úgy megy, mint 30 évvel ezelőtt (kivétel az átvizsgálás, mert az jóval hosszadalmasabb és nehézkesebb).

Menj oda 2-3 órával előbb, leülni persze a váróban nem tudsz, mert az egész kiba.. hodályba öt széket tesznek. Ezután reménykedj, hogy nincs túlfoglalás (eleve hogy a bánatban lehet ilyen egy online rendszerben?). Majd várakozz a kapu előtt, persze az összes piádat elvették már, de vehetsz magadnak ásványvizet 3-4 Euroért. Földet érve reménykedj abban, hogy megvannak még a cuccaid, nem valahol Afrikában landoltak, nem viszi el más direkt vagy véletlenül a szalagról az orrod előtt, egy darabban vannak még a böröndjeid stb.

Col.Maybourne 2008.05.22. 12:06:58

dark future,
Minden gepet tulfoglalnak egy kicsit, mert mindig van no-show. En is szoktam igy utazni, ha ket napon belul kell megfordulnom olcsobb, ha veszek ket oda-vissza jegyet, minden esetben fake returnnel. Ha persze nincs no-show, akkor valaki lemarad... Kulturalt legitarsasagoknal ilyenkor megkerdezik, hogy szeretnel-e nehanyszaz euroert a kovetkezovel menni. Mindig akad jelentkezo...
Nekem a Star Gold varoban mindig van hely... Ingyen pia, meg melegkaja is... :)))))

Balogh Ádám Software 2008.05.22. 12:09:15

Ezért egyértelműen nem a Wizz Air a hibás, hanem a reptér, akik nem tudták megoldani, hogy a két órával korábban kiérkezett utas időben be tudjon check-elni. Ha rendszerhiba van, vagy a csomagelosztóval van baj, akkor miután megjavul, plusz alkalmazottakat kellett volna beállítani, hogy a felgyülemlett embereket fel lehessen dolgozni még. Más kérdés, hogy az utas a légitársasággal szerződött, így a kártérítést tőlük kell kérni, és a WZZ dolga az ügyet rendezni LIRF-fel.

Tempo 2008.05.22. 12:17:46

Ez komoly, ne hagyd annyiban!!!!!

paranoid 2008.05.22. 12:21:46

dark future,

az overbooking egy létező, bevett gyakorlat a légitársaságoknál. nem véletlen és nem rendszerfüggő.

el perro malo, andalucia, a testesebbik (el) (törö 2008.05.22. 12:38:06

tavaly a Clickair BCN-BUD járata elég sok embert hagyott ott, egyszerű kommunikációs hiba miatt. Nem a légitársaság volt a hibás, hanem a reptéri dolgozók, a stewardessek nem is értették, miért félig teli csak a gép, mikor minden jegy elkelt.
De nem baj, mert így 3 ülés jutott nekem.

Az idei is érdekes lesz, nem tudom, elérem -e az esti Skyjal az éjféli párizsi csatlakozást :)

birdito 2008.05.22. 13:45:03

Belfastból (Air Lingus) on-line csekkolok. Feladott csomaggal együtt!!! Sikeres-e vagyok?

zoorka 2008.05.22. 14:01:13

A WizzAir egy fillér kártérítést nem fog fizteni, ugyanis nem az ő károkozó magatartása miatt nem tudtak az utasok időben a géphez jutni. Egyedül a Fiumicino földi kiszolgáló személyzete okozott kárt, mert az ő rendszerük hibája miatt késett a check-in, de ez a kárfelelősség sem automatikus..
Úgyhogy lehet, hogy a post címén is változtatni kellene, mielőtt a WA fogja a Homárt perelni :))


Egyébként egyszer utaztam WA-el (és épp Rómába), nagyon nem voltam megelégedve a kiszolgálás minőségével (ha már itt tartunk: a Fiumicino-éval sem), tehát eszembe nem jutna a védeni őket, de ez esetben valóban nem miattuk maradtak le az utasok.

misi46 2008.05.22. 14:02:46

Kevesebb Biblia, több SPORT, és akkor nem állandóan a széket keresnéd. ( négyszer), és a gépre is felszálhattál volna.

kövicsík 2008.05.22. 14:05:16

ezt a rohadt hosszú cikket én el nem olvasom!

blg73 2008.05.22. 14:23:08

Én is ezen a gépen utaztam. Vagyis én szerencsére el tudtam vele utazni. Ami még tovább színesíti a történetet, hogy a gép vagy másfél órát késve (délután fél háromkor) szállt fel, és kb. 4/5-ig volt tele, bőségesen voltak még helyek, csak a logisztika nem tudta ezt feldolgozni... :(

szakip 2008.05.22. 14:43:15

A Római járat katasztrófa. Minket felhivtak Rómában, hogy a visszaút késik 4 órát. Sebaj kimentünk néhány órával később, majd beálltunk a sorba, és álltunk még 6 órát. Közben elment 3 Wizzgép, a mienk csak nem jött. Majd este 11 kor megérkezett egy Smartwings gép, ami hazavitt minket..:))
A várakozás közben a reptér, hogy ne unatkozzunk átrakta a chekkolást és másik asztalhoz... zsibbadt rohanás a másik sorba... utolsókból lesznek az elsők. Végülis egy fél napi sobanállással megúsztuk, és haza is vittek minket. A gépen a légikísérők meg unottan mondták, hogy elugrottak értünk innen Krétáról, végülis útba esett:))

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.05.22. 14:46:09

birdito 2008.05.22. 13:45:03
Belfastból (Air Lingus)

A "linga" mint hindu szó asszem f*szt jelent... :)

Amúgy a poszt jó, bár én még csak 1x repültem velük akkor minden rendben volt.

Megmondom én mit kellett volna tenni:
bemész a wcbe, felhívod a wicc airt és elmondod, hogy a Róma-Budapest járatot fel fogod robbantani, ha nem engedik szabadon a piréz politikai foglyokat. Ezt követően a simkártyát a wc-ben lehúzod és távozol. Ez kb. 2 órás késést jelent mely alatt a checkin bambina szépen le tudja húzni a csomagokat.

WizzAir 2008.05.22. 14:52:50

vuk
ha nem olvasod el , akkor minek szolsz hozzá ???
a jóember leszállt Balatonszentgyörgynél és onnan Suzuki -val vitték esztergomba , ezért ért oda időben
tirpák !!!

nagyo1 2008.05.22. 15:22:10

A wizzair egy mocskos tarsasag, en is megjartam veluk, ami csak keses volt meg persze mas is, de nem ez haboritott fel az egeszben, hanem az, hogy a reklamalo levelemre csak 6 HONAP utan tudtak valaszolni, es az az volt, hogy elnezest.

Nos en nem hagytam annyiban, sok sok levelezes es a szerzodes atnezese utan sikerult visszakapnom penzt. Ennyi ido utan mar nem emlekszem, hogy mennyi volt a repjegyem, de jol kaptam vissza az biztos. Ha nagyon akartam volna meg ebbe az osszegbe is belekothettem volna, de rahagytam mert ugy dontottem az nagyobb veszteseg nekik, hogy en veluk az eletben SOHA nem fogok veluk repulni.

A cikk irojanak pedig azt uzenem, hogy ne hagyja magat, mert egy olyan mocskos tarsasag a wizzair, es ugy csal foleg a kis emberek penzen, hogy az hihetetlen. Igenis harcolj az igazadert, mert megiscsak ok nyujtanak neked szolgaltatast amiert te fizetsz es nem forditva!!!

Mint utoszo: a wizzairnel csak jobb lehet barmilyen tarsasag.

Anon?m 2008.05.22. 15:34:10

Hoi!

Kedves fórumozók...nos mivel 4 éve dolgozom a légiiparban, mernék beszólni...szóval a WizzAir (vicceeer ill. visszér) fapados, nem értem min háborodtok fel...a mai reptéri illetékek, átrepülési! illetékek, tömegadók, üzemanyagárak mellett, nem értem, hogyan létezhet olyan utas, aki a nem túl sokba kerülő jegyéért szolgáltatást vár el...a legrosszabb az, hogy pont azért működik a fapados, mert kikommunikálják, hogy itt senki ne számítson semmire...akinek biztosíték kell, vegyen jegyet a MALÉV/ALITALIA/LUFTHANSA mittoménmire akik ugye vállalnak is dolgokat...aki spórol az hozzon áldozatokat is...és ne szídjatok egy WiZZairt, akik legalább annyit költenek gépekre meg cabin safetyre mint mindenki, viszont spórolnak a plussz szolgáltatásokon...ezért olcsóak..ez a különbség fapados és klasszikus között...ezért férnek meg egymás mellett...mindenki tudja mire van szüksége, utána ne háborogjon...el kellene olvasni a jegyben leírt szabályokat és kötelmeket...igen...check-in zárni fog 40 perccel járat előtt...a gépnek mennie kell különben késik a következő járat is...lehet perelni az olasz groung handlinget...mindenki nézzen magába...mikor, mit és miért...ha fontos, ne menj fapaddal...

p.s.: Olaszokat asszem elég sokan ismerjük...náluk a munka...nah jah...tanulópénz..

nádszál 2008.05.22. 15:36:05

sambalabammbumbumm ez qrva jo!!! :))) Legjobb otlet az osszes kozul!! :)))

bikafity 2008.05.22. 15:41:30

Valahol a lelkipásztor is ember.
Öt is becsaphatják.
Lehet hogy a bibliában nincs kisbetűs rész.

hathuszas 2008.05.22. 15:48:27

ha nincs középkor (kedves papok),már régen
kiléptünk volna a galaxisunkból,nem itt repkednénk a légkörben. köszi! :-)

nagyo1 2008.05.22. 15:52:16

Anon?m: csakhogy alapszolgaltatast sem tudtak biztositani az en esetembe. A fenti szereplo pedig idoben ott volt. Azert megiscsak hihetetlen szamomra az, hogy ha fapadosnal veszek jegyet akkor barmi tortenik a tarsasaggal en nem kapom vissza a penzemet, ill nem talalnak nekem masik megoldast. Ilyen nincsen akar fapados akar nem. Vagy ha igen akkor nyissunk mi is egy fapadost tarsasagot es raboljuk az emberek penzet, hiszen nem kell, hogy jarat legyen csak igernunk kell. Azert megsem igy mukodik a dolog. Az Easyjettel is utaztam joparszor soha ilyen es hasonlo problemam nem volt veluk, pedig erdekes ok is fapadosok.

Es ha mar itt tartunk akkor a fapadosok, mostmar lassan dragabbak, mint a MALEV/BA/LUFTHANSA stb. Tehat igenis elvarom, azt, hogy emberkent kezeljenek es alapszolgaltatast adjanak. A nem fapados tarsasagoknal legalabb normalisan bannak az emberrel, es nem ugy tekintenek ra mint egy allatra, mintahogy a wizzair tette tavaly nyaron velem es az osszes utassal aki akkor utazott a Budapest-London jaraton.

DEGEC 2008.05.22. 16:01:14

osi roman szokas vizzerrel repulni..

Bummer 2008.05.22. 16:01:45

hathuszas, jól hangzik, de nézz utána légyszíves előbb a kolostorok és a kultúra/tudomány kapcsolatának

Anon?m 2008.05.22. 16:12:31

nagyo1:

:)

tudom...én MALÉV-es vagyok...de a fapad tényleg arról szól, hogy nem veszik emberszámba az utast (fizet=tudja mit vállal)...benne van a Groung Handling Manualban, hogy T-40 perc zárnak és kész...ez a fapad...fel kell fogni...(100 esetből 99.5 alkalommal működik, most van egy példa aki megírta...pedig több van amúgy...de jó, hogy kikerült ez...itt látszik, mitől fapados a fapados...de ezt tényleg! kikommunikálják! nem lehet őket felelősségre vonni, le van írva mit vállalnak és mit nem...tudjátok...benne van a pakliban...)viszont valahol akkor is az utas felelőssége tájékozódni a lehetőségeiről és mérlegelni...

Legjobbakat!

hathuszas 2008.05.22. 16:12:36

kedves Bummer!ezt Te sem gondolod komolyan

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2008.05.22. 16:13:15

Oooo, hat akkor Ti voltatok azok ...
penteken 1750kor Charleroi-bol ment ugyanaz a gep, ami benneteket otthagyott Oszentsege, a Papanal.
A keses 50 perces volt : 1830 kor indult ( Pestre pedig 2030kor erkezett be).
A nenik a fedelzeten azt mondtak, hogy REGGEL (!) Romaban kesett a gep, es AZOTA viszik a kesest.

Egyebkent a WizzAir egy szar banda : a multkor toroltek a gepemet, es az atfoglalashoz MEG EGYSZER le akartak vonni az EUR 2.5es hitelkartya dijat.

A WizzAir costumer service-je meg ennel is szarabb : HAROMSZOR (!) tettem fel emailben egy kerdest. Negyedszerre a Varadi Jozsefnek is cc-ztem. Mit az Isten, arra kaptam valaszt.

Egyebkent a szar banda foszerepet jatszott a SkyEurope Bp-rol valo eluldozeseben. Csak nem nyujtanak olyan szolgaltatast, mint a SkyEurope, ezzel szemben dupla olyan dragak.

Komolyan : abban remenykedek, hogy becsodolnek : akkor Bp lefedetlen marad, es visszaohet akar meg a SkyEurope is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.05.22. 16:15:12

szerintem meg egyszeruen megtelt a gep

Anon?m 2008.05.22. 16:15:12

jah p.s.:

van egy Úniós :D szabályrendszer ami ugyanazokat a jogokat teszi elérhetővé minden! légi utasnak ha az airline hibájából történik mulasztás... de a nem jutott időben a check-in deskhez, akármilyen gusztustalan is, a légitársaság szempontjából tényleg vis major ok...

hoel 2008.05.22. 16:17:46

Anonym: azért egy légitársaágtól nem pluszszolgáltatás, hogy az embert elviszik a-ból b- be.Jó, hogy kaja, pia nincs de nem a földi sorbanálláshra vált az ember jegyet. ( abszolút fapad: amkor a szállitás is már plusszolgáltatás)
A másik: az embert ha átkúrják, azzal pereskedik, akivel szerződése van. ezesetben a légitársasággal és nem a reptérrel. A Wizzair majd behajtja a Fiumicinon a költségetek ha akarja és ha tudja.
Harmadik: konkrétan a Wizz el nagyon vegyesek a tapasztalataim. Egyrészt úgy kúrják át az emer, ahgy tudják, valóban.Ismerősömet is hagyta ott szintén a római gép azt hiszem sztrájk miatt. Másrészt múltkor 40 percet vártunk a repülőn ülve ( párizsi járat párizsban) mert kb 7- en 8- an késtek és még a buszból lebeszélték a légitársasággal, hogy megvárják őket.
Kb 120 ember ült 40 percet egy álló gépben, de szolidárisak voltunk ! Juhé!

hoel 2008.05.22. 16:25:56

Ki az a Váradi József? ( csak, h tudjam, ha legközelebb reklamálnom kell)

gemeaux 2008.05.22. 16:36:27

sziasztok!

Nahát teljesen együttérzek a levélíróval.
Nekem is meggyűlt a bajom a Wizz Airrel. Meg is fogadtam, hogy soha többet...
Haza fele jövet Párizsból fáradtan álmosan azzal kellett szembesülnöm, hogy 11kg túlsúlya van a csomagomnak. Ez még nem is lett volna akkora gond, mert volt nálam pénz.
A "kedves" hölgy a pult mögött viszont volt szives közölni velem, hogy kézpénzt nem áll módjában elfogadni. Na itt leesett az állam és abban reménykedtem, hogy a fáradtságtól rosszul hallok. Mivel diák voltam abban az időben, nem dolgoztam, tehát nem rendelkeztem folyószámlával ebből következik, hogy kártyám se volt...
A bőröndöm már a gép gyomra felé tartott, pénzem csak épp annyi volt, hogy kifizessem a túlsúlyt. Teljesen kétségbeestem.
A pult mögött dolgozó hölgyben pedig semmi de semmi segítőkészség nem volt!!!
A gép 15 perc múlva indult volna kb. engem meg nem engedtek fel.
Kétségbeesésemben elkezdtem kérdezgetni a terminálban várakozó embereket, hogy tudnak-e segíteni. De fáradtan, kisírt szemekkel nem lehettem valami bizalomgerjesztő. Érdekes módon senkinél sem volt kártya, hogy ki tudta volna fizetni helyettem a pénzt, pedig ott lobogtattam előttük a 66 EUR, hogy nehogy azt higyjék meg akarom őket lopni.
Végül egy idős házaspár megsajnált. És végül nagy nehezen mégiscsak felkerültem arra a gépre.
Nagyon rossz élmény volt!

Greg36 2008.05.22. 16:36:36

Azért ha per lesz belőle, megnézném a WizzAires faxellenörző/levélbontó arcát:
Feladó címe: Vatican City

Bevezetőn baleset miatt 10 perccel a bechekkolási idő után értünk csak a reptérre, rohanunk a pult felé, pultos férfi már félúton: Mr X és Mr Y? Visszakiáltunk: Igen.
Még oda sem értünk a pulthoz, már veszi a telefont, hogy gép állj, még két menűt tegyenek fel.
Turista osztályra volt jegyünk, de kérdi: Már csak az első osztályon van hely, de a csomagjainkat a fedélzetre kell vinnünk, megfelel-e. Bólogatunk.
Persze nem Wizz, hanem British Airways.

A tanulság egyértelmű...

polgár jenő (törölt) 2008.05.22. 16:45:00

mé kéne egy pappal máshogy bánni, azé me pedofil?

Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu] 2008.05.22. 16:46:14

Nagyon kellemes írás és különösen tetszik a túláradó optimizmus :)

hathuszas 2008.05.22. 17:07:53

polgár jenő népünk büszkesége.Szerintetek is?

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.05.22. 17:17:06

wizzair nem olcsó és sokszor késik, ráadásul más galádságokra is képes. ryanair nagyságrendekkel jobb. van "szerencsém" mindkettőt viszonylag gyakran használni, ryan általában a menetrendnél hamarabb szállt le, wizzairnél nagyon vigyáznak, hogy ilyen véletlenül se forduljon elő.
a repülős kollégának, aki szerint mindez normális azt üzenem, hogy annyit várok el a pénzemért, hogy a kiírt időpontban felszálljon és megérkezzen a gép a csomagjaimmal együtt és azt gondolom hogy alapvetően ezt is vállalják.
első homárkomment :)

Col.Maybourne 2008.05.22. 17:18:46

Ket hete DUS-ZRH-BUD LX-szel. Gepen kiirva, hogy mar lekestem a csatlakozast (ATC miatt kesve indultunk). Leszallunk latom meg ott all a pesti gep. Trasnfer check-in pultnal mondom kislanynak, hogy meg ott van a gep, szeretnek vele elmenni. O erre pultbol ki, kez megfog, atrohan soron kivul securityn, kozben radiozik a kapuhoz. Megvartak es surun elnezest kertek, hogy nem ulhetek az eredetileg valasztott helyemre. Na ez a kulonbseg a fapados es nem-fapados kozott...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.05.22. 17:54:09

naja par honapa en is repultem csikagobol majamiba
mar az ajto is be volt asszem csukva, 1perccel az indulas elott vegeztem a csekinnel
es felvettek

2008.05.22. 18:09:13

füredi 2008.05.22. 11:10:28

Ha ott volt és nem vitték el akkor jár neki a jegy ára vissza + 250 EUR kártérítés. Denied Boarding Compensation, EC Council Regulation 261/2004. Ha nem fizetnek nem perelni kell, hanem panaszt tenni a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál, vagy az EU megfelelőjénél. Fizetni fognak.

2008.05.22. 18:14:07

füredi 2008.05.22. 11:10:28

Az olasz jogról végképp semmit nem tudok de Angliában a légitársaság felel bárkiért aki az ő megbízásából dolgozik, így a repülőtér meg a check-in munkájáért is. Ha nem teljesít akkor őt érdemes perelni nem az alvállalkozókat. Feltételezem Olaszországban is hasonló.

Gumidomino 2008.05.22. 19:15:52

ebben az országban mindenki össze-vissza repked.

ezért tartunk itt ahol tartunk. na!

tessék szépen otthon maradni és építeni a rencert.

Gumidomino 2008.05.22. 19:18:21

Col.Maybourne
"...mondom kislanynak, hogy meg ott van a gep, szeretnek vele elmenni. * O erre pultbol ki, kez megfog, atrohan soron kivul securityn, kozben radiozik a kapuhoz. Megvartak..."

*
itt valami kimaradt...? :D

Gumidomino 2008.05.22. 19:19:45

ehh. az eszem, az maradt ki. meggyilkolom a saját poénomat, ez a vég.

szóval a csillag e két szó közé jön:

...kapuhoz. * Megvartak...

Бабаяга 2008.05.22. 20:33:36

Jut eszembe kedves Botond!
Ha esetleg elolvasnád a kommenteket....
Ha már úgyis Rómában tanulsz, nem tennél meg nekem egy szivességet: pár cikket le kéne másolni a Greg könyvtárában. A fénymásolás költségét ki tudom fizetni, de még egy ilyen ócska fapadosra se tellik, hogy eljussak az Örök Városba.
Ha segítesz előre is köszi!!!

autosave 2008.05.22. 21:14:03

és látjátok nem velejéig romlott a világ. van, akinek még (utólag is) nagyon rosszul esik betolakodni mások elé...

mik1024 2008.05.23. 01:53:51

A check in pultok 2 oraval az indulas elott nyitnak, szoval nincs ertelme ennel korabban kimenni a repterre.en Londonban dolgozom, surun jarok haza. de mindig a BA-vel, igaz neha kesik a Heathrow telitettsege miatt, de ez engem sosem zavart, azonkivul 24 oraval az indulas nyit az online check in, szoval a repteren csak a csomagot kell feladni ami kb 2 perc mert annyi gyors csomagfelado pult van. Raadasul ha egy fapados arahoz hozzaadom a transzfer arat Lutonra majdnem annyiba kerul mint a BA. Sot most foglaltam jegyet juliusra a BA-n 130 Fontert, a WizzAir-nel arra az idopontra mar 200 Font felett van az ar, szoval nem mindig az olcso az olcso, ezert is ajanlom mindenkinek a jegyfoglalaskor ne csak a fapadosban gondolkozzanak.

Kenton Delacruz 2008.05.23. 06:18:34

Én is voltam a wizzel Rómában tavaly, nekem nem fájt volna ha nem hoznak haza. Fasz ország ez.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.05.23. 06:52:40

Miss Marple:
a lényeg? Az, hogy egy úrifiú papnak álcázva (biztos nagyon szeret dolgozni) megteheti, hogy ide-oda utazgat semmitmondó, nem életbevágó dolgok miatt és jujjszegény lemarad egy gépről mert balfasz volt? Hadd ne sajnáljam már...
Azt a rengeteg időt, amit elpazarolt, fordíthatta volna tanulásra is. Mondjuk magyar helyesírás ált. isk. 4. oszt.

Col.Maybourne 2008.05.23. 07:28:53

Gumidomino,
Vegul is minositetted a probalkozasodat... ;)
Ne irigykedj, nem volt az esetem. Annyit meg nem vart volna a gep... Meg ram sem...

euAgWzgmmtq7K 2008.05.23. 09:29:23

csak tudnám, hogy aki fapadossal utazik, mégis mi a tarka faszt gondol, hogy miért FAPADOS? a vallás meg remélem lassan a történelem szemétdombjára kerül, ahova való.

szakip 2008.05.23. 09:33:52

Kekecke az elpazarolt időt gyúrásra is lehet fordítani, és akkor begyurmázhatja magát a sor elejére is..:)))

Mik.: Ha idő ben foglalsz azért nem 200 Font az ár. Egyébként az Easyjet-tel voltam nem rég Londonba, és rohadt olcsó volt a Transferrel együtt. 3 font volt egy út, persze ha taxizol a reptérig ugy eléri a 200 fontot.

Droopy79 2008.05.23. 12:43:04

Engem meg épp a Sky Europe szivatott be egyszer, és épp Wizz-el tudtam hazajönni...

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.05.23. 19:05:54

Pap,keresztény.... meg is érdemli :D Hehe, mind ott hagynám, tele vannak lével, sírnak meg gyerektesteket simogatnak :D Máglyára az összes pappal :D

loggoll 2008.05.23. 23:14:41

Ajánlott irodalom:
Ács Gábor: Fapados forradalom.
Ebben benne van, hogy milyen jogai vannak az utasnak, meg az is, hogy mihez nincs, azza - előnyök mellet - mi a téyleges kockázata lehet a fapados utazásnak.

bikafity 2008.05.24. 21:45:11

Valószínű isten akarta hogy így legyen.
Isten akaratát sem ember sem ügyvéd nem változtathatja meg.

szakip 2008.05.26. 09:12:29

Logoll : Olvasgasd a könyvet, jól sikerült. Én személyesen is ismerem az íróját. Hetente röpköd mindig fapadossal. Vele is megesik, hogy lekésik ezt-azt, viszont olcsón teszi:)

A Tyne folyó déli partja 2008.05.30. 12:58:59

mik: én két évig easyjettel röpködtem, a legdrágább jegy volt vagy 60 font, mivel Redditchből mentem, az útvonal onnan vonat Birminghambe, Bhamből busz Luton reptérre, összesen oda vissza fizettem 100 font alatt...időben kell megvenni.(összehasonlításként: Redditch-Newcastle upon Tyne retúr vonatjegy 77 font volt!!! és akkor még Anglián belül utaztam. majdnem annyiért meg megfordultam Magyarországról, azért nem semmi...)
és ahogy a másik topikban írtam, hogy hol rak le, nem biztos, hogy mindenkinek épp a heathrow jobb, van, aki közelebb lakik lutonhoz, pl.:)

FPéter 2008.05.30. 13:43:18

azért van román vagon, mert Bukarestbe is tovább megy. Csak valahogy nem kelnek el a jegyek, lehet drága? Megfigyelésem szerint a szolizott nomádok inkább busszal, hajóval mennek tömegesen Nápolyba. Most már csomagolhatnak poroltót is...

berlin 2008.10.05. 23:46:27

hadd szoljak en is hozza, gyakran repkedo leven.

En is többször voltam mar a wiccessel, kb hat-hetszer. az altalam hasznalt legitarsagaok kozul a legrosszabb. Javareszt easyjettel es ryanairrel utazom, de nemcsak, viszont a fapadosok kozul is mindenkepp a negativ slagerekkel emelkedik ki. Nagyon keves pozitiv velemenyt olvastam rola es megjegyzem több ilyen repulos forumon vagyok beregisztralva es eleg sok velemenyt hallottam mar.

A legtöbb panasz a kesesekrol es a jarattörlesekrol szol. De nem keves a technikai hiba sem, akar hajtomukigyulladas is elofordult mar (Bukarestben).

En szemely szt neha estenkent bekukkantok a feihegyi weboldalra es nagyon ritka az a nap, mikor ne kesne bar egy wizzaires jarat (persze egyik a masik folyomanya, tudjuk).

De a legutolso repulem az több volt a soknal: Bergamobol mentem Kolozsvarra. 2 oraval indulas elott megjelenve, ahogy illik, 6 oras kesessel fogadtak. Na jol van, hat nyeltem egyet es kivartam. De a meglepetesekbol meg jutott aznapra, kovetkezo musorszamkent a 6 orabol lett 8 es a 8 ora utan pedg 14 ora, szoval a 13 ora koruli indulast kitoltak ejjel fel 2-re!! En pedig miutan mar 10 orat a tulzsufolt repteren eltöltöttem, gtam teszek egy kis kort a busszal, mivel az 15 perc alatt megy be a varosba, hat bementem avarsoba es az en szerencsemre megiscsak visszatertem egy jo ora mulva, mert a gep mar megvolt erkezve es nem 14 orat kesett ahogy beharangoztak, hanem "csak" 10-et.

CSak a fennvalo tudja h milyen rohanassal ertem el, mar a nevemet szolitgattak es en at kellett törjem magam tobb szaz emberen es 2 kontrollon.

En amugy sejtettem, h technikai hiba volt a keses oka, amit kesobb a pilota megerositett, pontosabban klima-problema, amit ra egy hetre sem javitottak ki, amint otth a tvhiradobol tudtam meg, slagerkent mondtak, h a wicc nem tud indulni buk-bol (tizoras keses).en vszinusitem h uaz a gep volt.

egy szo mint szaz, aki teheti kerulje!!!
Jo utazast!
süti beállítások módosítása