Tékozló Homár

Utasra köpött a verekedő ellenőr

2008.07.02. 09:55 | ge | 244 komment

Móki lovagiasan szembszeállt a hölgyet abuzáló marcona ellenőrrel, válaszul pedig megkapott mindent a békávés repertoárjából: ütést, rúgást, köpést, tegezést. Most fáj a karja és a minimális kulturáltságról elmélkedik. Vajon mikor lesz már vége az ellenőr-terrornak?

Hétfőn, június 30-án este 9 óra tájban a Blaha Lujza tértől haladtam 7-es busz vonalán a Keleti irányába, amikor a „kontroll” munkához látott a járaton. Nekem mindig van bérletem, így nyugodt szívvel keresgettem elő az igazolványt a zsebemből. Az e havi – mint az alanti képen megszemlélhető – ugyan kissé egyedi lett, június 6-tól június 5-ig érvényes, meglehet, még éves bérletként is megpróbálom majd használni.

A mellettem utazó hölgy éppen szállt le a Keletinél (meglehet, nem volt jegye), amikor a marcona, Sancho Panza alkatú ellenőr mögé settenkedett, s – már a megállóban – követelte a jegy vagy bérlet bemutatását. Magam lovagias ember vagyok, nem hagytam magára a hölgyet, különösen amikor az ogre a hátizsákjánál fogva ráncigálni kezdte. Először verbális eszközökkel figyelmeztettem az urat, hogy jogszerűtlen a hölggyel szemben fizikai kényszer alkalmazása, még akkor is, ha esetleg bliccelt, majd hogy újfent rángatni kezdte (finom lelkem nehezen viseli a gyengébbik nem ilyetén terrorizálását), lefejtettem ujjait a hátizsákról. Erre megütötte bal karomat (a képen látható az ütés nyoma, még a bőr is lehorzsolódott), majd felém rúgott, egy hatalmasat rám köpött, és tegeződő formában fogantatásom körüli kevésbé szilárd halmazállapotú formámat emlegette. Nos, nem emlékszem, hogy az illető úrral korábban pertut ittunk volna, úgyhogy a letegezéssel mélyen a becsületembe gázolt.

A budapesti tömegközlekedés jegy- és bérletáraival nyugat-európai színvonalú, de kérdem én, mikor mondhatjuk majd el ezt a minőségéről? Kinek nyújthatom be a számlát, ha fél óráig nem jön a tízpercenként járó busz, s elkések egy fontos megbeszélésről? Vagy hogy fájó karcsontommal nem tudok e nehéz nap után a zongorához ülni, s kellemes esti levezetésként olcsó slágereket játszani? S persze tudom, nem várható el, hogy a BKV alkalmazottai Edinburgh hercegéjével azonos illemoktatásban részesüljenek, de egy minimális kulturáltságot azért magára vehetne az ember, még ha ellenőr is.

Móki

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.07.02. 10:01:22

Gratula a bátor helytállásért! Nem mindenki merne az orkokkal ujjat húzni.

Nyilván a BKV fizetett vissza neked a sztrájkok miatt egy napot, így kaphattál mínusz egynapos bérletet.

jokipeti · http://www.2010vancouverphotos.com 2008.07.02. 10:01:31

Par honapja utaztam a helyi Skytrain nevezetu tomegkozlekedesi eszkozon. Nagyon-nagyon ritkan veszem igenybe ezert nem is figyeltem, hogy milyen jegyet veszek. Sikerult egy diak (student) tiketet vasarolnom a felnott helyett. Jott az ellenor par megalloval kesobb es csak kedvesen szolt, hogy maskor a megfelelo jegyre koltsem a penzemet es aztan mosolyogva tovabb setalt. Vancouver - British Columbia - Canada

Sütemény1975 2008.07.02. 10:04:09

aljanép megy csak ellenőrnek.

Jófiú · feketeseggek.blog.hu 2008.07.02. 10:05:59

Még a ravatalon is ütöttem volna.

Tron65 2008.07.02. 10:08:33

Mért muszály olyanokat alkalmazni "biztosnági őrnek" és "ellenérnek", akik az alaptörvények 3-4 sorával sincsenek tisztában? Azért hozzátenném: a Kálvintéren újabban eltüntek a csőszök a metrótól. de amikor épp vannak, valahogy ránézésre is kultúráltabbak, mint korábban.

ElColmoBoy 2008.07.02. 10:15:16

Járjál kempo-, mui thai-, shotokan-, goshin ryu vagy aikido oktatásra. 1-2-3-5 év és az ellenőr (i) nem mer még visszaszólni sem, (ii) ha mégis megütne, neki jobban fog fájni, mint neked.
Vagy: legyél rendőr (tűzoltó, vadakat terelő juhász -pásztorbottal).

Egyébként megegyezik a véleményünk, egy ilyen urukhai ork ne rángasson mindenféle kishölgyeket.
Bajtársival... ElColmo

dosszié 2008.07.02. 10:15:52

Sikerült-e utána összejönni a hölggyel alkit megmentett?

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.07.02. 10:19:11

"és tegeződő formában fogantatásom körüli kevésbé szilárd halmazállapotú formámat emlegette."

jajmár, azt mondta, hogy "te geci!", most mit kell ezen szépíteni?

dosszié 2008.07.02. 10:21:59

Én csak azt nem értem hogy ebben az országban miért van az hogy a cégek vezetősége lop, az alkalmazottak meg parasztbukó állatok.
Most az ellenőr több fizut kap ha letépi egy nőről a hátizsákját, vagy megver valakit mert nem vesz meg egy 200 Ft-os jegyet arra a járatra amit alapból az adófizetők pénzéből üzemltetnek??
Különben is a qrva életbe.

helianthus 2008.07.02. 10:27:23

Felhívnám a figyelmet a postoló magas tűrőképességére, akit miután megütöttek, leköptek, kicsit sem színvonalas módon szólítottak, még mindig nem jótt ki a sodrából, és csak a tegezés ténye volt azon döntő tényező, melytől mégis kisodródott!
(Az esetlegesen előforduló gyengébbek kedvéért: (:-)))

Layosh 2008.07.02. 10:31:40

Ha már beleszólsz olyan dologba amihez semmi közöd, akkor csapj is oda az ellenőrnek. Ha egy jót behúztál volna neki, legközelebb nem húzogatja senki táskáját.
Félre ne tessék érteni, nem azt mondtam, hogy nem kell megvédeni az utcán, ha valakit bántalmaznak(itt mondjuk nem is erről volt szó). Ha én egy ellenőrrel vitatkozok az utcán, akkor nem kell odajönni kiállni mellettem, de ha rugdos az ellenőr, akkor közbe illik lépni.

M. móki 2008.07.02. 10:38:41

A történetet elküldtem a BKV ügyfélszolgálatának is, azzal a befejezéssel, hogy „Örömmel írnám meg nekik [a Homárnak] a későbbiekben, hogy a BKV levélben írt elnézést kérő sorokat nekem, s hogy a »kollégának« azóta útilaput kötöttek a talpára.”

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.02. 10:52:10

Az ilyen köcsög paraszt állat ellenőrt zsákba kellene varrni és naponta megrugdosni a feletteseivel együtt. Ebből is látszik, hogy a bkv köp az utasokra!
Minden ellenőr tajparaszt állat, mindegy, milyen egyenruhát húznak rájuk, attól még nem lesznek értelmesebbek, amúgyis ez a legaljadékabb meló! Egy jóérzésű galandféreg sem menne ellenőrnek!

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.02. 10:53:15

M. móki 2008.07.02. 10:38:41
Azt megaztán várhatotd, hogy aszongyák: BOCSI! Inkább küldenek egy zacskó kulát, hogy kend magadra, meg egy feljelentést, mert megtámadtad az ellenőr droidot!

pazola 2008.07.02. 10:53:31

M. móki 2008.07.02. 10:38:41

Te hurraoptimista :)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.07.02. 10:55:06

A BKV bullshit generátora majd jól kideríti, hogy ketten összefogva terrorizáltátok az ellenőrt, és igazán nincs mit, hogy eltekintenek a feljelentéstől...

r ! d 3 r · http://rider.blogozz.com 2008.07.02. 11:01:40

amúgymeg ott kezdődik az egész, hogy az ellenőr csak a járművön kérheti a jegyedet bérletedet.. HAJRÁ MÓKI, veled vagyunk!

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.07.02. 11:02:08

Akárhogy is nézem, te érvénytelen bérlettel utaztál, úgyhogy örülj, hogy nem büntettek meg.

S0und 2008.07.02. 11:02:57

Aki busszal jár fontos megbeszélésre sikeres ember nem lehet :\

Fedup Sári 2008.07.02. 11:06:49

Móki, sajnos Tufaállat előrejelzésének egészen nagy a beválási valószínűsége.

betépett felhasználó 2008.07.02. 11:19:39

Elkaptunk!
a 101983-as a berletigazolvany-szam alapjan a nyilvantartasunkban ugy szerepelesz, mint:
nev - Moki X.
cim - Budapest Bajcsy-Zsilinszky u. 23X-23X. 1054.
telefon 204-3XXX
talalkozunk...

udv.: a kopkodo BKV-s

M. móki 2008.07.02. 11:19:41

„Akárhogy is nézem, te érvénytelen bérlettel utaztál, úgyhogy örülj, hogy nem büntettek meg.”
A hónap elején volt rá kísérlet a Deák téri metróban, de az ellenőr végül felfogta, mi is történhetett a bérletpénztárban.

dosszié 2008.07.02. 11:21:33

Móki, remélem legalább egy qurvaanyád elhagyta a szádat.
Azt nem írtad le hogy hogyan végződött a story.(a buszon)

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2008.07.02. 11:22:10

MÓÓÓÓÓKI!!! Szerelmes lettem Beléd! Mikor zongorálsz nekem, akár olcsó, akár bármily slágereket? Azt sem bánom, ha néha úgy melléütsz, mint a bérleted számsora.. Kérlek, jöjj hozzám férjül! :))

M. móki 2008.07.02. 11:26:25

dosszié: Nem vagyok híve a vulgaritásnak, így nem vágtam vissza, csupán annyival, hogy „ez fönt lesz az interneten”. És lőn. A nyilvánosság az igazi fegyver.
Candy Single: Igen kedvesek szavaid, de szívem a bliccelő hölgyé. :)

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.02. 11:34:03

Mivel ütött ilyet, viperával? Ami ugye nincs a BKV-s majmoknál, de én már láttam kicsattani a Blahán és a Keletiben.

Demzskygrádban kérem minden lehetséges. A kutya megeszi az elefántot, az egér elkergeti a macskát, a majom le van mászfa a fáról, és az ellenőr tahó módon molesztálja az utasokat.

Amikor egyszer én balfék buszra pattantam legutóbb, akkor ezt a ráncigálós és fölémagasodós gecizést megfigyelhettem (78-as busz) a városban (Astoria). Mivel jegyem volt (tudom, hogy rossz neveltetés), ezért nyugodt szívvel beszóltam a parasztnak, hogy vegyen már vissza, mert egy tolószékesnek nem kellene a kabátját úgy rángatni, hogy az már rettegve kapaszkodik a székébe és majd kiesik. A válasz annyi volt: "lebaszlak a buszról ha nem tetszik". Ehehe. Még jó, nem voltunk egy súlycsoport ülve. Amikor felálltam, akkor arrább ballagot, de én mentem utána és kértem, hogy dobjon le. Nem tette. Inkább leszállt az Astoria után a Blaha előtt (vas u???).

gergelytds (törölt) 2008.07.02. 11:37:36

Anno kb. 2 éve a 14-es buszon a bunkó pilóta rácsukta az akkor 5 éves fiam lábára az ajtót és csak az utasok határozott kérésére volt hajlandó ezen változtatni. Természetesen panaszt tettünk a BKV-nél és kértük a zember nevét, amit ők nem adtak ki.
Viszont néhány nap múlva egy futárszolgálattal kedves kis csomag érkezett játékokkal és ajándéktárgyakkal a fiam nevére engesztelésül... nagyon meglepődtünk.
Egy ilyen gesztust nyugodtan megengedhetne magának móki esetében is a BKV, bár, ha nem olyan utcai harcosokat alkalmaznának ellenőrnek, akik az illemet az illemhelyen tanulták, akkor még erre sem lenne szükség...

2008.07.02. 11:41:36

Hja kérem, miért csodálkoztok, ha az életet harcnak fogjátok fel, akkor háborúba keveredtek ?
Óriási a bliccelő, lógós tömeg aránya, főleg nyáron. Persze a bkvsnak is eldurran az agya meg az utasnak is. Adok-kapok. Ilyen a háború.

Nem releváns amit a kanadai magyarunk beírt, mert OTT biztos az a default, hogy érvényes bérlettel, jeggyel utaznak az emberek. Ott az a ritkaság, ha rossz a jegye valakinek. Emiatt lehet mosolyogni.
Ha 10-ből 6 embernek hamis/olcsóbb jegye lenne, akkor a kanadaiak is az itteni háborús szinvonalra süllyednek.
Nehogy már azt higgyük, hogy mindig a másik a hülye: a mi saját csaló csőcselélünktől ilyen az országunk.
velkám tu hengöri.

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2008.07.02. 11:47:17

Óóóh, Móki baby! Egy világdőlt bennem össze! :)) Ez nem szerepelt a post-ban, hogy az inhalált, izé.. inzultált lány a szíved hölgye...:)

Na, ha így haladunk, előbb-utóbb még majd még a BKV-nak címzett köszönőleveledet olvasgathatjuk itt, a Homáron:))

punpa 2008.07.02. 11:49:59

Szinte mindenki zsebében ott lapul a kamerás telefon, egyre jobb videóminőségben, tessék használni! Szöveges panasszal sajnos semmit sem lehet elérni. Ha viszont videó van róla, be lehet küldeni akár a Kókusznak is, foglalkozni fognak vele.

M. móki 2008.07.02. 11:55:58

punpa: Volt nálam digitális gép, de ha előveszem és lefilmezem, még a végén kitépte volna a kezemből, és összetöri.
Candy: Elolvastam soraidat a blogodon, egész meghatódtam. Szoktál bliccelni? Lehet, hogy egyszer még összefutunk a 7-esen... :)

köpőcsésze 2008.07.02. 12:03:39

Ez nagyon romantikus történet csak nem derül ki, mi lett a vége? Elhívtad randira a hölgyet? Jó buxa volt legalább? Gyertyafényes vacsora, ilyesmi? Őszinte legyek, engem a történetnek ez a része jobban izgat:-)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.07.02. 12:06:19

minden tiszteletem a gáláns úriemberé, tényleg, az ilyenek szokták levenni a fehér zakójukat és leterítik a földre a pocsolyára, hogy a hölgy nehogy belelépjen amikor arra halad.

istenem, hová lettek az ilyen férfiak??

úúúúúúúúútálom az ellenőröket, de egyik reggel a 70-es trolejbuszon a következő történt: ellenőrök fel, egy férfi egy nő.
Ellenőr férfi: "Szép jó reggelt kívánok, rendelkezik Ön érvényes menetjeggyel, vagy bérlettel? Amennyiben igen, kérem, szíveskedjen megmutatni"
utána a bliccelőknek:
"Szeretném tájékoztatni, hogy ezen a vonalon a vezetőtől vásárolható menetjegy, igaz, kissé drágábban, de mégis olcsóbb, mint a bírság, néhány járművön pedig automata üzemel, melynek használata szintén olcsóbb, mint a bírság. Ja, Ön éppen most akart a járművezetőtől jegyet venni? Kérem, ne tartsuk fel a többi utastársat ezzel, jegyet mindjárt én is adok Önnek, miután elárulja a csekk kitöltéséhez szükséges adatait."

Hát nem édi?

M. móki 2008.07.02. 12:07:12

A hölgy nagyon helyes-kedves, de még alakulóban vannak köztünk a dolgok. :)

nemtudom 2008.07.02. 12:09:18

köpő, szerintem zongorázott még egy kicsit a lánynak, az meg hálából furulyázott (természetesen mindez magázódva)

az írónak riszpekt

jesszumpepi (törölt) 2008.07.02. 12:10:06

Saját tapasztalatom:
Évtizedek óta utazom a BKV-val.Egyszer nem volt nálam érvényes bérlet-saját hibámból.Fizettem.
Orkot még nem láttam.
Ogrét már igen,a Shrekben.

gellar 2008.07.02. 12:10:49

Áhhh BKV.......lehetne az utazás színvonalát jobbá tenni, normalizálni a jegy és bérlet árakat, csak nincs érdekükben!!! Ha valaki járt már Olaszországban, és közlekedett metróval (Róma, Milánó egyik sem puccosabb), az tudja, hogy elég zárt rendszere van, csak akkor jutsz le a peronra, ha veszel jegyet, mert egy műanyag zsilip úgymond elzárja előled a bejutást! Na most, ha felszerelnének itthon is ilyeneket, akkor el lehetne bocsátani az összes BKV-s kallert, amivel pénzt spórolnának, és ezt az összeget bele lehetne a cégbe pumpálni! Nem?

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2008.07.02. 12:11:55

öö.. izé... autóval járok.. de mindig vmi pasas tankol nekem és még kereket sem cseréltem soha.. hiába, no.. a szőke hajnak vannak előnyei is..

Azzi 2008.07.02. 12:13:29

Amúgy nincs bocsánat, részeg voltál, majd bebizonytják!!!!!

dosszié 2008.07.02. 12:18:16

Nekem még nem voltak afférjaim az effajta csőcselékkel. lehet azért mert nem tömgközlekedek? :-o

dosszié 2008.07.02. 12:20:43

mamapicilánya-
Amióta azt halljuk hogy női egyenjogúság azóta úgy gondoljuk hogy ezek szerint a nők is ki tudják nyitni az ajtót maguknak tudnak előre köszönni + nekik is ugyan akkor meló felhajtani azt a bizoyos ülőkét mint nekünk lehajtani.
De ha le van hajtva mi mégsem anyázunk hogy miért.. nade bocs az offért

gonosz1hal 2008.07.02. 12:23:19

Hajrá, kedves Móki! Le a kalappal, hogy tettél valamit a hölgy érdekében. Mellesleg igen élvezetes a stílusod... ha megengeded a tegeződést, ugyan nem ittunk pertut még. :)

A probléma pedig az, hogy ezeket az agresszív agysérülteket azért alkalmazza a BKV, mert nem tudnak számolni: a fizetésük sokszorosa annak, amennyit veszítenek néhány bliccelőn, no meg azokon a tömegeken, akik inkább biciklire ülnek, de ezt a szarevést nem hajlandóak eltűrni...

Teljesen mellesleg: a bliccelő legalább nem tehet soktonnányi széndioxid-terhelésről, és sok egyéb csodáról (ólom, szintetikus anyagok, gumi), amit az autós viszont rendesen beleereszt a környezetébe. Érdemes lenne egyszer elszámolgatni, vajon nem érné-e meg ingyenes tömegközlekedést ajánlani a hihetetlen orvosi (pl. onkológiai) költségek, környezetszennyezéssel összefüggő ártalmak költségeinek kifizetése helyett. Persze, ez már másik mese...

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2008.07.02. 12:24:20

Na tessék! Erről az egész feminista-kansoviniszta faszságról is a BKV tehet! Monnyon le!!!

errrrrrrrrr 2008.07.02. 12:24:25

királylányt félretolni, szélnek háttal állni, egész palack defenolt az ellenőr arcába fújni.

Zorba a ..... 2008.07.02. 12:27:04

Azt azért jó lenne tudni milyen szerződést köt a BKV az ellenőrökkel. Lehet, hogy naponta meg kell verniük egy utast, függetlenül attól hogy van jegye, vagy nincs. De az is lehet, hogy napi 100.000 büntit kell begyüjtenie.

betépett felhasználó 2008.07.02. 12:29:16

en is igy szoktam felcsipni a csajokat. Elotte egy kis sorrevalo a golyofejunek, lelemenyesseget fejlesztendoul, igy mindig kaphato egy ok amiert a kiszemelt aldozatot letamadhatja es mikor mar eleg hangos a moleszta, akkor lepek szinre en, es a forgatokonyv szerint megmentem a dragat. eddig 10 esetbol 8ban osszejott az utolagos talalka. ja, hogy kozben 3x ramkoptek, 1x - tullihegve a felkerest, a bkv-s le akart hugyozni, de szoltam, hogy nehogyma azert a par 100ft-ert sliccethuzzon.
ennyi.

blero 2008.07.02. 12:30:24

gratula az összes bkv smasszernak!
a gyengékre rámennek, a félelmetesektől meg el sem kérik a jegyet...

pár éve a kökin sodródva a tömeggel, már egy jó méterrel elhagytam a fehér vonalat, mikor egy revizor megragadta a télikabátom vállát és a jegyem követelte. közöltem vele, hogy a fehér vonal után rögtön eldobtam és amúgy is ússzon tovább. erre ez a tufa megpróbált visszarántani a vonal mogé (85 kiló vagyok) és elszakította a kabátom váll varását. nem idegeskedtem csak fordulásból akorkát kapott, hogy magábaroskadt. 1-1 gondoltam. erre körülvettek a kistársai. no itt volt az, hogy jobbnak láttam ott hagyni a díszes társaságot, mert nem jegykezelő (lyukasztó) volt a kezükben. Mondom: ez kb. 5-6 éve volt. Lehet én indítottam volna útjára ezt a "polgár" háborút???? :)
Minden elismerésem a lovagias utasnak!!!! kár, hogy a sok szittyamagyar nagyszájú, ilyenkor lapít az mp3-as szarával és 90°-os szögben mered ki az ablakon a másik irányba. Majd haza érve az épp aktuálisan gonosz politikai erőre hárítja a BKV piti munkatársainak "szórakoztató" előadását.

persephoné, aki Sylea 2008.07.02. 12:30:26

gellar -> nagyonnagyon jó lenne itthon is ilyen kapu a metrónál, a hévnél, a vonatoknál, ha meg lehetne oldani: a villamosoknál, a buszoknál. nehezebb lenne bliccelni.

de nem szeretem az általánosítást: nem mindegyik bkv ellenőr ork. vannak azok a kis(nagy) bambák akik rád se néznek, csak bólintanak ha elmész mellettük :)

jesszumpepi (törölt) 2008.07.02. 12:42:14

dosszié!

Kevés nő veszi rossz néven,ha egy férfi lovagias :-)

dosszié 2008.07.02. 12:43:44

jólvan na...
Én is az vagyok csak jól esett kicsit anyázni...

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2008.07.02. 12:45:48

Óóóh... fiúk.. ne vitatkozzatok.. mi, csajok, imádjuk az udvarias pasikat.. :) Én legalábbis hagyom magam..:)))

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2008.07.02. 12:46:33

Szokás szerint felszálltam a 286-os buszra, az elindult, és egy mosolygós, láthatóen egyetemista lány lépett hozzám, és kérte a jegyemet. Nyári időszakban - tudtam meg később, egy kollégámtól - ebben az egyetemi városban (is) jellemzően csak nyári munkás egyetemisták mennek ellenőrnek. Ja, Németországban, Erlangen-ben..

AlulírottFentemlített 2008.07.02. 12:52:01

Nem rég beszéltem egy bkv ellenőrrel, aki nem a barátom és mellesleg nem is informatikus, és akinek még hackker ismerőse sincs!
(ezen egyébként egyáltalán nem csodálkozom)

Nos ő mondta:
- jegyeket, bérleteket ellenőrzésre kérem felmutatni!

Mire én:
-szótlanul bemutattam neki

Ellenőr:
-köszönöm

Sajnos ez csak egy álom volt.

Valójában hétfőn, június 30-án este 9 óra tájban a Blaha Lujza tértől haladtam 7-es busz vonalán a Keleti irányába, amikor a „kontroll” Sancho Panza munkához látott.

Én csak azt mondtam ekkor neki:
- szarjál sünt!

Állami emberek fekete terepjáróval 2008.07.02. 12:54:49

Felhívjuk a T. Állampolgárok figyelmét arra, hogy a BKV bírálgatásást azonnali hatállyal befejezni szíveskedjenek.
Ellenkező esetben van még hely Szibé...izé... Balin.

Az esetet kivizsgáltuk:
a hölgynek volt jegye, de csúnya volt (vö: nem tetszett az ellenőrnek), Móki erős hatás alatt állt (hogy a hölgytől vagy az ellenőr által neki felkínált kábítószeres cukorkától, azt a vizsgálat sajnos nem tudta feltárni).
Ezen felül erőszakos magatartást tanúsított, amikor megpróbálta letépni a hölgy hátáról a zsákot. Valamint érvénytelen bérlettel és érvénytelen zongorával utazott.
Megállapítjuk, hogy az ellenőr magatartása helyénvaló volt, őt külön jutalomban (nyalhat a fagyinkból) részesítjük.

_tx_ 2008.07.02. 12:56:56

Én aztat nem értem, h nincs a békávénál egy jóérzésű ember, aki a posztot olvasván utána néz, hogy is eshetett ekkora folt a cég becsületén? Hiszen a közöny éppen akkora bűn, mint az alpári viselkedés...

FPéter 2008.07.02. 12:58:06

Tényleg vicc, hogy a békavér már lassan 6-8 éve BESZÉL arról, hogy lesz majd kapu a metróban meg elektronikus jegy meg hű meg hú és milyen jó lesz meg mennyire NYEurópa leszünk. Nos, NYEurópában ez már kb. 15 éve NORMÁLIS, és eszébe nem jutna senkinek ezt valami extraként bemutatni. A folyamatos szájtépés/rinyálás helyett valmit csinálni is kéne már - és ez nem csak a BKVra vonatkozik, hanem az EGÉSZ országra (nem csak a politikusokra!) úgy általánosságban.

warbirds 2008.07.02. 13:02:13

Hiányolom a sztoriból az ellenőr visszkezes pofánvágását a köpetért cserébe...

LoLLeR 2008.07.02. 13:16:15

A tegeződés még annyira nem is gond, de a leköpés miatt tuti eltörtem volna vmelyik csontját.
Ahol ma Mo. van, még én kerülnék sittre ha orrba vágok egy ilyen orkot!

M. móki 2008.07.02. 13:16:22

nemtudom: Még nem zongoráztam, ő meg nem furulyázott, és azt nem is fog.

Magam hatéves korom óta – mióta bérletet veszek – egyetlenegyszer sem blicceltem a BKV-n utazva. A barátaim között igen sokan vannak, akik 80-90 ezer forintot (vagy annyit sem) keresnek egy hónapban, s ennek 10%-a megy a BKV-nek. Én azt mondom, legyen olcsó a bérlet, a jegy, s utána tőlem lehet magas a büntetés, persze nem a népnevelési célzatú utólagos bérletbemutatás díja, ami irreálisan fölemelkedett, pedig valljuk be, előfordulhat, hogy az ember véletlenül otthon hagyja.

beachball 2008.07.02. 13:16:24

Miért vagytok olyan biztosak abban, hogy ellenőr volt?
Én nem Pesten lakom, de az elmúlt évben 3 álellenőr állított meg,még jó, hogy 2m-es 130 kg-os pasimmal voltam...
És csak kb. 10-szer vagyok Bp-en évente.

avogadro00 2008.07.02. 13:20:01

nem volt bérlete, el akarta hagyni a helyszint, ezt nem engedte az ellenőr, te meg fizikai erőszakot alkalmazva meg akartad akadályozni egy hivatalos közeg munkáját, én a helyedben meghúznám magad, mert még a bkv fog feljelenteni--

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.07.02. 13:20:21

dosszié kedves, én nem lenni feminista, sőt..... gyere csak ide udvariaskodni, nagyon fogom értékelni:))

egyébként mi a fenéért fizetik kiricsi karolát? jöjjön már ide és magyarázza meg, hogy mi történt, vagy mondjuk rebegje el, hogy belsőleg vizsgálják az ügyet

kispufi 2008.07.02. 13:21:48

BKV-kapuk lesznek, ha végre valamelyik arra hivatott cég - a mindenható piac mindenható közbeszerzéseire mindenhatóan szakosodott - elkezd kapugyártással foglalkozni. Az arra hivatott mindenható cégek egyelőre szóvivő-honlapokra, szlovén postásbiciklikre, digitális táblákra és eü. széfekre szakosodtak, többek között.

kisTigriS 2008.07.02. 13:22:51

Sziasztok!
Nekem eddig szerencsém volt mert a BKV-n "parasztal" még nem találkoztam, de ha jól selytem ami késik nem múlik.De!Viszont a tisztelt Volán társaság járatain már találkoztam velük.Pl.:Alig pár hete történt, hogy páromhoz tartottam át busszal amikor felszált néhány kis srác(sacra 10-14év közöttiek) majd a város szélén felszáltak az ellenőrök.Szokásos séma egyik a sofört másik az utasokat ellenörzi.Ahogy hátulról egy inkább jött előre egyre jobban hallottam mikbe köt bele(persze jogosan)de elég alpári hangnemben.Amikor a másik oldalon ülő 10év körüli kissráchoz ért(akin a baseball sapka volt ami kétszer nagyobb volt a fejénél) rémülten elővette a bérletét majd az ellenőrünk(gondolom zaklatták az oviban)elkezdett vele bunkó módon beszélni, hogy miért nincsen viszonylat igazolás a bérlet mellé ami 40Ft, de most akár meg is büntetheti...nah itt untam meg feláltam megkopogtattam a vállát és megkérdeztem tőle kedvesen, hogy miért olyan nagy dolog aza 40Ft ezért örök életre meg akar nyomorítani egy 10éves gyereket, ha annyira gond kísérje haza és verje le anyun vagy apun, és ha ott is bunkózik majd max őt verik le.Erre ő rögtön tegeződni kezdett és kérte a bérletemet.Namost itt mellé fogott ugyanis én sunyi vagyok és mindíg mindenem rendben van így nam talált hibát a rendszerben így tovább akarta szidalmazni a 10éves kissrácot amikor közöltem vele hogy ideje tovább haladni ő meg erre méginkább bunkózott.Végül az lett a szerencse kimenetelen, hogy minek után az előttem ülő idős hölgy társaság felemelet hangon elküldte őt a sunyiba a kis srác békén lett hagyva engem meg cseszegetni akart tovább és gyorsan el pakolta az igazolványát majd közöltem vele hogy jó a név memóriám majd a nevé szólítottam ő feladta és leszáltak.Namost ez nem olyan húde nagy sztori de ezis egy példa, hogy paraszt ellőbőrből ugyan úgy van mint rendesből, mert tudnék bőven mesélni rendesről is.A megoldás a lenne ha ezeket az ellenőröket időnként(mondjuk havonta de min. félévente) pszcihiáterhez küldenék hogy kivizsgálják őket.De ez az én véleményem!

dosszié 2008.07.02. 13:23:32

Amúgy ebből látszik hogy milyen egy vérszívó cég a BKV. Ha más normális profitorientált cégnél az egyik alkalmazott ilyen dolgokat engedne meg magának biztos hogy másnap már nem kéne mennie dolgozni. Itt meg még meg is dicsérik a parasztot minek következtébven még nagyobb a pofája.

Még annyit hogy ha Japánban késik a vonat a közlekedési miniszter lemond. ha ilyen esetek lennének talán még harakirizne is.

Nade parasztisztánban....

Hidalgo 2008.07.02. 13:24:54

szerintem megoldás lehetett volna, hogy (az egyébként tapasztalt) rendkívüli udvariassággal, sűrű bocsánatkérések közepette IRGALMATLANUL TARKÓNBSZN EGY SZÍVLAPÁTTAL. kétszer...

M. móki 2008.07.02. 13:28:23

avogadro00: Szerencsére a BKV-ellenőr nem hivatalos közeg. Kb. annyira az, mint mondjuk egy mozi jegykezelője, aki ha nincs jegyed, nem enged be a terembe. Semmivel sem lehet több jogköre, hiszen a BKV ez esetben ugyanolyan szolgáltatócég.

M. móki 2008.07.02. 13:35:40

gonosz1hal: Köszönöm a dicséretet stílusommal kapcsolatban. Ilyen közegben nincs kifogásom a tegeződés ellen, mert ez privát szféra.

Lelkesen 2008.07.02. 13:37:52

"szerencsére a BKV-ellenőr nem hivatalos közeg"
Föl kéne ébredni! Eltűrtétek azt a törvényt, amit a bolsevik agyúak a bolsevik agyatlanok kiemelt jogairól hoztak. A "közfeladatot ellátó személynek" több joga van ma Magyarországon, mint egy állampolgárnak. Persze csak ha állampolgárt csesztet, akit állítólag "szolgál". Amíg megtűritek az ÁVH embereit a médiában, a közéletben, addig ez így is marad. Az ország meg nem fog előbbre jutni.

2008.07.02. 13:41:34

...lusta vagyok most utánajárni annak, hogy hivatalosan (értsd: jogszabályban, működési szabályzatban, Hetvenhét magyar népmesében, stb.) hol van lefektetve az, hogy az ellenőr mikor és hol kéreti a jegyet, de valami olyan dereng, hogy "visszatarthatja" a bliccelőt a rendőr megérkeztéig.

Lehet, hogy csórikám a visszatartást akarta alkalmazni, bár a járdán ez már (megint csak asszem) nem annyira alkalmazható.

Béketűrő ember vagyok (ez komoly), nem rajongok tömegtüntetséekért, balhés szitukért, helyekért, de ha valóban így játszódott le a dolog (bocs a kétkedésért), a kevésbé szilárd halmazállapotom és a mamám emlegetése kapcsán fordulatból rúgtam volna ki a bácsi bokáját, viszonylag hirtelen. ha szerencsém van, a bácsi nem a szájára landol és akkor még van időm a telefonommal egy rövid, mintegy fél perces felvételt készíteni az ellenőrről. Csomagba be, BKV, RTL Klub, M1.

Még valami: szerencsénkre ez azért nem mindennapi eset. Bunkók sajna mindenhol akadnak (igaz, van, ahol sűrűbben...)

kisTigriS 2008.07.02. 13:44:56

Egyébként nem olyan régen a sláger rádióban a bumerángosok pont erről beszéltek, hogy milyen atrocitások érték az utasokat a BKV járatain.Ha csak a fele igaz azis eléggé ciki a BKV-nak.(Pl.:18 körüli kiscsajnak fel lett ajálva, hogy nem muszály kp-val fizetni jólesz az természetben is...)

M. móki 2008.07.02. 13:47:29

Fizikális erőt használva biztosan nem tarthatja vissza. Volt már eset, ami kapcsán azt mondták, hogy az ellenőr, ha pofon vágnák, még vissza sem üthetne. S abban sem vagyok biztos, hogy a rendőr kiszolgáltathatja neki az adataimat, ha igazoltat. Azért gondolkodjunk el: ha valaki nem vesz 270 Ft-ért jegyet, azzal mindjárt úgy kell majd bánni, mintha háborús bűnös lenne? S kérdem újfent: hol van az én jogorvoslati lehetőségem, ha érvényes bérlettel várom a buszt, ami nem jön, és elkések? Kinek adhatok csekket a káromról?

Balage76 2008.07.02. 13:49:24

Most őszintén, ha itthon minden BKV bliccelő sportot űz abból, hogy csakazért sem vesz jegyet, akkor mennyivel bonyolultabb átugrani a gépkaput? Most sem rohannak az utasok egymás segítségére (riszpekt a fenti kivételnek), a kapun átugrót sem fogja senki megkövezni...

Balage76 2008.07.02. 13:53:00

Ja és gyanítom, hogy lennének huligán elemek akik telitalppal rugnák a kaput.. Ezekhez pedig az átlag BKV Security nem is merne odamenni, hogy ugyan tesó, nem kéne...

Tommer07 2008.07.02. 13:54:11

Szerintem ellenőrök elképesztő viselkedése csak a jéghegy csúcsa, hogy közhelyes legyek. Az egész város (ország?) állapota siralmas. itt az a trendy, ha minél agresszívabb, minél tahóbb valaki. Ha az ember kicsit is más országban időzik, akár csak pár napig, mint ahogy én tettem most, szembesül azzal a hihetetlen kreténséggel, ami itthon folyik. Példa: épp most láttam az Oktogonnál (Aradi sarok) két kopasz tetkós kigyúrt idiótát (nyilván becsületes adófizető polgárok :- )Ácsorogtak, mellettük egy pitbull, szájkosár, sőt póráz nélkül. Mi a f..sz ez, szerintetek? Hogy történhet ez meg? Mi van, ha történetesen arra sétál valaki a kutyájával, és a dög nekiesik? Elegem van ebből, hogy nap mint nap ezt látom... és jelzem, szerintem ez csak rosszabb lesz. Ennek a jelenségnek, csak egyik tünete az, hogy az ellenőrök lassan már úgy viselkednek, mint a kidobók. Ehh...

dosszié 2008.07.02. 14:00:56

Mondjuk az viszont gyanús, hogy brazil honfitársainknál mindíg minden rendben van. Legalább is a feltételezés ez lehet mivel én még nem láttam ellenőrt aki tőlük kérte a jegyeket bérleteket sóspereceket

FPéter 2008.07.02. 14:02:19

Belange, ha érdekel: itt Milánóban
1) a forgókaros kapuk mellett van egy bódé, amiben üldögél egy ürge esetleg előtte van és magától (!) segít (!) a szemlátomást tájékozatlanoknak, sőt általában beszél angolul
2) a két szárnyú ajtó egy kb 180 cm magas plexifal, aki azt átugorja, szerintem megéredmli, hogy ingyen utazhasson

FPéter 2008.07.02. 14:04:52

... ja és a jegyárak:
1 út 1 euró (mostanában már kevesebb mint 240 Ft)
Napijegy 3 euró
Hetijegy 9 (ha csak kétszer mész egy nap, 6.7), havi 30

wombatka 2008.07.02. 14:10:26

riszpekt a sorok írójának a helytállásért, valamint amiatt is, hogy okozott egy mosolygós fél órát (bár ehhez a hozzászólások is rásegítettek)

engem egyszer a metrón karon fogott és húzkodott, nem engedett el az ellenőr (alacsony, bajuszos kis köcsög), én hülye annyi bűnt követtem el, hogy a vonaljegy helyett szakaszjegyet kezeltettem, nem szándékosan, hozzáteszem.
sajna nőből vagyok, és 162 centi, könnyen megtehette. szerintem az volt neki a napi örömforrás. :-/

fd 2008.07.02. 14:10:39

"Tisztelt Olvasók!

Szíves tájékoztatásukra közöljük, hogy az ellenőr csak álellenőr volt, ahhoz semmi közünk, különben is kiadtuk alvállalkozónak, így nincs hozzá semmi közünk, egyébként pedig prémiumát megvontuk, fizetését csökkentettük és azonnali hatállyal elbocsájtottuk, mivel sem a nyilvánvalóan a tömegközlekedési járművet jogosulatlanul igénybe vevő hölgyet, sem az érvénytelen, nyilvánvalóan hamis bérlettel utazó urat nem büntette meg, így a havi normáját sem teljesítette, és még azt is elmulasztotta, hogy látlelet felvétele kiséretében feljelentést tegyen a rendőrségnél, pedig most eláraszthatnánk a médiát a 'garázda közokirathamisító utasok verik a közfeladatot ellátó BKV ellenőröket" kampányunkkal

Tisztelettel: a békávé vált királyfi

köpőcsésze 2008.07.02. 14:13:21

Móki, remélem, olvashatjuk még a sztori folytatását, lehetőleg happy end-el! Vagy legalábbis vmi romantikus filmbe illő történettel:-) Mindenesetre rám olyan hatással volt már most, hogy holnaptól letszem a biciklit és békávéval közlekedem, hátha velem is megtörténik vmi hasonló és megmenthetek vkit:-) Persze tuti férjnél lesz, amilyen balek vagyok!

M. móki 2008.07.02. 14:15:32

Ha boldog lesz a vég, föltétlenül beszámolok. :)

Bamba Barack 2008.07.02. 14:19:32

Érdekes, lehet hogy eddig csak szerencsém volt vagy nem is tudom ,de még sosem találkoztam kötekedő,bunkó ellenőrrel..Ilyen kivételes utas lennék ?:))

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.07.02. 14:20:01

Jó látni, h van még olyan aki "belszól" és segít.
(Érdekes, ezt az egy dolgot mindenki megtanulta otthon. Az is, aki viselkedni sem tud.)
Ismétlem, jó, h vannak még ilyenek.
Verekedő ellenőr? Mivel biztosan nagyobb nálam, így tökönrúgom. Az - bármilyen erős is legyen valaki - neki is fáj.

Még nem kerültem összetűzésbe, de szinte várom a pillanatot, amikor közlhetem vele, h Homár és BKVfigyelő, feljelentés meg nyilvánosság, ja közben a lábam már lendült a lábköze felé...

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.02. 14:20:34

Móki, igazi úriemberhez méltón cselekedtél, és ez becsülendő. Ennek ellenére mégis Moldova jut eszembe: utcalánnyal ne beszélj franciául.
Emberek, számomra egyetlen tanulsága van a dolognak: addig ilyenek előfordulhatnak, amíg az állampolgárok ennyire nagy ívben tesznek rá, mi történik körülöttük. Nekünk magunknak kell megváltoznunk, nem másoknak. Ha mi magunk kicsit tökösebbek lennének, egy idő után nem lennének ennyire bátrak az ilyenek, mert tudnák, hogy a többi ember is ott van. És ez az élet minden területére igaz, akár még a politikára is. Csak mi változtathatunk ezen.

2008.07.02. 14:22:45

Móki: "S kérdem újfent: hol van az én jogorvoslati lehetőségem, ha érvényes bérlettel várom a buszt, ami nem jön, és elkések? Kinek adhatok csekket a káromról?"

Természetesen a BKV-nál. Bemehetnél, /bocs a tegezésért...! :) /, de előtte szemtanúkat kell gyűjtögetned, stb., és még azt is kockáztatod, hogy valamelyik "naon lojális" BKV-s kolléga megadja a címedet az ellenőr kollégának...aztán egy szép, könnyű nyáresti séta után jól megvár/megver pár barom a házad előtt. Kell ez neked? Persze ez csak fikció, de nem árt az óvatosság.

Tommer07 kolléga írásával is egyet kell értsek. Sajnos. Kutya póráz nélkül, fegyver engedély nélkül, satöbbi. Sosem akartam rendőr lenni, de ilyenkor Dredd bírós érzések törnek elő belőlem...

Átestünk a joggal kapcsolatosan is a lovacska másik oldalára. Jogszabály annyi van, mint a szemét, de alkalmazni nem tudjuk őket...Viszont a jogászok ebből kiválóan megélnek:)
Ha valaki Á-t mond, egy másik tuti tud egy B-t mondani rá:)

Pedig csak egy kis józan paraszti kellene, némi önuralommal - a jogszabályok helyett meg normális társadalom, betartott normákkal.

well hungarian 2008.07.02. 14:26:05

Edinburgh hercege egy bunko.

Lalikiraly 2008.07.02. 14:26:35

Ez nem semmi emberek. Már verekednek is a disznók? Hát van Aikidos barátom és hát megnézném, az ellenőrből mi maradna egy kézfogás után :D Törött kéz láb kar kb...
De amúgy tok egy jobb módszert is az ilyenre csak szembe kell vele állni. És nem megvárni míg ő üt. Utána úgyis a földre rogyik a szemét állatja.

Lalikiraly 2008.07.02. 14:30:36

Balchee74

Nagyon jól leírtad.

Ha már ők bármit alkalmazhatnak következmény nélkül (verés anyázás) Akkor az utasoknak össze kéne fogni és kurvára elverni mindet. Dögöljetenek már meg.
Mocskos semmirekellők...

Az anyátok büszke lehet rátok, hogy mit nevelt.

M. móki 2008.07.02. 14:30:36

„Természetesen a BKV-nál. Bemehetnél, /bocs a tegezésért...! :) /, de előtte szemtanúkat kell gyűjtögetned, stb.”
Ki is töltené az életemet, mert szinte minden napra jut efféle bosszúság. De akkor a BKV-nak mért nem kell szemtanúkat gyűjtenie? Ők mért adhatnak automatikusan csekket? Végül is itt én vagyok a (szolgáltatást igénybe) vevő, akinek állítólag mindig igaza van...

köpőcsésze 2008.07.02. 14:36:06

azért a lyányról még ejthettél volna pár szót. Csak úgy nagyvonalakban....

M. móki 2008.07.02. 14:38:20

Magas, vékony, szép arcú, jó alakú, fiatalos, kedves, értelmes. És még el sem kezdtem dicsérni...

fodorb 2008.07.02. 14:42:02

Layosh 2008.07.02. 10:31:40
De ha egy lányt ráncigál az ellenör, amit meg sem tehet, mert az ellenörnek a bérletmegfogásánál, de leginkább ránézésénél véget ér a körzete, akkor igenis ki kell mellette állni.
Nyilvan ha egy 3 ajtóüs férfit piszkálna az ellenör, akkor nem kellene, mert megtudja magát védeni.

Tommer07 2008.07.02. 14:47:19

Ja, emlékeztek a "Keserű méz"-re? Ott is hasonlóképp indult a nexus.. :-)

kinty 2008.07.02. 14:47:32

Szeretném Móki "élménybeszámolóját" kinyomtatni, sokszorosítani, majd minden fellelhető BKV pénztár, ellenőrzési pont, tömegközlekedési eszközök mellé/oldalára stb. elhelyezni!

Nagy az Isten állatkertje! Kis hazánkban pedig különösen elszaporodtak bizonyos undorító fajok... Itt élünk.
:(

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.07.02. 14:48:26

"A budapesti tömegközlekedés jegy- és bérletáraival nyugat-európai színvonalú"

Lószart, Mama!

Párizsban 11€ a 10-es Carnet (gyűjtőjegy) és egy jeggyel annyiszor szállsz át ahányszor csak akarsz...

köpőcsésze 2008.07.02. 14:48:52

mindjárt jobb a kedvem:-)) Független?
Lehet, megyek is ma az asszony elé, nehogy megmentse nekem vki a békávén!:-)
Hogy én mé csak egy hülye házibuliban tudtam megismerkednem vele???

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.07.02. 14:50:01

M.móki! Sajnos nem tudom hogy vegyem fel a kapcsolatot veled, a talpig úriemberrel, de holnaptól szabadságra megyek, és minden nap fel-le szállok a 7-es buszra direkt jegy nélkül, hátha összefutunk:)))
Szintén magas vagyok (182), szép, jó arcú és fiatalos, kedves és értelmes, csak elmúltam 40 :))

Carnivora (törölt) 2008.07.02. 14:53:20

Ez a loser p*cs Móki, miért nem ütötte le jogos önvédelemből a békávís g*ecit miután az odacsaptt a karjára ...

imbecilegirl 2008.07.02. 14:53:51

S0und 2008.07.02. 11:02:57
Aki busszal jár fontos megbeszélésre sikeres ember nem lehet :\

te milyen hülye vagy, vaze..
a Norvég miniszter is képes bebiciklizni a minisztériumba, és van aki nem olyan lusta, hogy a kocsiba be- és ki tegye a valagát, vagy esetleg környezettudatosan él.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.07.02. 14:56:49

Gery: Lószart, Mama!

Ezt most miért kaptam?

Móki írta, hogy "A budapesti tömegközlekedés jegy- és bérletáraival nyugat-európai színvonalú"

Meg vagyok sértve! Jöjjön valaki és védjen meg!

M. móki 2008.07.02. 14:57:28

mamapicilánya: Az illető hölgy sem kamaszlány már. Egyébként is: „Nem az a fontos, az ember hány éves...” Én meg mindennap utazom a 7-esen... :)
kinty: Lemondok szerzői jogaimról a beszámolóval kapcsolatban, s felkínálom népgazdasági hasznosításra.

M. móki 2008.07.02. 14:59:25

„Ez a loser p*cs Móki, miért nem ütötte le jogos önvédelemből a békávís g*ecit miután az odacsaptt a karjára ...”

Azért, mert nem alacsonyodom le az ő szintjére.

Carnivora (törölt) 2008.07.02. 15:02:18

M. móki 2008.07.02. 14:59:25

Móki pedig ez a világ kegyetlen , és jobb, ha csendben üldögélsz a tömegközlekedési járatokon az utcán szorosan a falhoz simulva sétállsz ... mert, ha ilyen babalélekkel hangoskodsz az ambulencián végzed vagy az intenzív osztályon egyértelmű.

M. móki 2008.07.02. 15:04:55

Lassan véget ér a munkanap, s semmi válasz a BKV-től. Pedig elolvasták soraimat, mert kaptam visszaigazolást ennek tényéről. Bizonyára még válaszolniuk kell a hétfő 21 óra előtti incidensek áldozatainak is. Talán majd holnap...

Feladó: Ügyfélszolgálat BKV Zrt.
Tárgy: Elolvasva:
Érkezett: 07:10

Your message
To: Ügyfélszolgálat BKV Zrt.
Sent: Tue, 1 Jul 2008 21:31:42 +0200
was read on Wed, 2 Jul 2008 07:10:14 +0200

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.02. 15:06:03

Carnivora, ütöttél már meg valaha ellenőrt, vagy bárki mást, aki az utcán belédkötött ilyen-olyan indokkal? Mert én igazából nem. Persze nem találkoztam még túl sok bunkó ellenőrrel, engem mindig elkerülnek (lehet, hogy annyira középszerű vagyok?), de annyira egyszerűen nem menne. És szerintem a kommentelők nagy része is csak most "hős".
Másfelől ha valaki visszaüt, akkor már az ellenőr is mondhatná, hogy ő az áldozat, mert nézzék csak meg az ütésnyomot, és a szituáció máris nem válna egyértelművé utólagos vizsgálat esetén.
Harmadsorban ez után a békávérnek lenne kifogása, miért aggresszívek az ellenőrei. Emberek, az igazi hős itt tényleg Muki.
Igazából régóta forszírozom, hogy össze kellene fogni. Kellene valami BKV figyelő jelvény vagy hasonló, amiről felismerhetjük egymást, és tudjuk, hogy van kire támaszkodnunk balhé esetén, szemtanúkkal, mindennel. De lehet, hogy csak ülök és f*szságokat írogatok...

Carnivora (törölt) 2008.07.02. 15:09:27

Repülő Majom · www.kutyushop.hu 2008.07.02. 15:06:03

Szóváltásért nem, de az első támadó mozdulat után zokszó nélkül. Mi nem megy egyszerűen? leütöd annyi.

Az ellenőr mivel ő kezdte miután leütöd nem szól semmit megnyugtatlak. Ezek a gyengébekkel mernek menőzni. Láttál te már olyat, hogy ezek a pufi szarok v.ha megállítottak volna egy jobb fizikumú embert? mindig az ilyen kis zongoristákra meg kislányokra, kisfiúkra utaznak ...

Ez olyan, mint egy viszonylag alacsony létszámú cigánygaleri a hangadót kiütöd a többi bekussol.

Dr Net Elek (törölt) 2008.07.02. 15:17:45

mamapicilánya 2008.07.02. 14:50:01

"M.móki! Sajnos nem tudom hogy vegyem fel a kapcsolatot veled"...

Talán ha ráböksz a nickjére, sikerül valami:)

noszty 2008.07.02. 15:20:58

riszpekt a kiállásodért! a csajszi legalább megvolt utána? :)

Chrom 2008.07.02. 15:25:52

Szép tett a hölgyért kiállni azt mondom. Az ellenőrnek nincs semmilyen joga és alapja hozzányúlni az utashoz. Ahogy Mókinak sem az ellenőrhöz. Hívtál volna rendőrt. Volt tanúd a hölgy. Az ellenőrnek meg nem. Nem a Te dolgod belvárosi Rambót játszani, mert úgyis Te szívod meg.

feketefény 2008.07.02. 15:27:31

Hali!
A minap sikerült egy durva konfliktust megélnem,egy szóváltás után, leszállás közbe fenéken billentett a bkv-s gyökér. Nagyon megvertem a szerencsétlent, még a segítségére siető kollégái is kaptak. Utána kénytelen voltam a helyszínről futva távozni, mégis csak közfeladatot ellátó személyt sértettem testileg súlyossan. :-) Tehát csak ezt tudom javasolni: ÜSS ÉS FUSS!
LE AZ ELLENŐRÖK TERRORJÁVAL.

wagabound 2008.07.02. 15:27:53

Szép sztori, megható; különösen a lovagias párbajban szerzett seb csalt könnyeket a szemembe, bár a legkevésbé sem ütésből származónak látszik. Oda se neki, kicsire nem adunk, a fő az, hogy leadták a Zindexbe afféle újkori mese gyanánt, mely szerint a gonosz BKV-ellenőrrel való szembeszállással fele királyságot ugyan nem, de azért egy fele nőt...

M. móki 2008.07.02. 15:31:41

wagabond: Nagy valószínűséggel óra vagy valami egyéb ékszer lehetett a csuklóján, azzal sértette így fel a bőröm, a puszta kezétől nyilván nem lenne ilyen.

Stargun 2008.07.02. 15:32:16

Többen felvetették, hogy milyen jó lenne a fejlettebb országokat utolérve peronzár kapukat felszerelni a metróban.

Sajnálattal kell, hogy megjegyezzem, ilyen peronzár kapuk már kb. 20-30 évvel ezelőtt voltak a 2-es metró vonalán.

Majd leszerelték őket.

A régi szép emlékek, amikor még az alumínium 1 forintost kellett bedobálni a kapuba... :) Vagy a bérletet felmutatni a legszélső kapunál az ügyeletes ellenőrnek. A rendszer hibátlanul MŰKÖDÖTT.

Carnivora (törölt) 2008.07.02. 15:33:05

Mi van , ha Miki kezét amputálni kell? :D:D:D

dzsoja-dzsoker 2008.07.02. 15:33:31

igazán elővehetnétek ilyenkor a sokmegapixeles telótokat, és arcon lőhetnétek vele a kontrollert, hogy lássuk is Sancho Panta alkatát, hátha legközelebb velünk szemben jön, bár nem járok busszal...

M. móki 2008.07.02. 15:36:23

Ne félj, én emlékszem a fizimiskájára. Fényképezni meg kockázatos lett volna.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.07.02. 15:38:35

Elek, gondoltam megpróbálom a bliccelő nőket ellenőr terrortól hősként védelmező Mókit személyesen becserkészni.

MIközben ők dúlnak, én vadul fotóznék/videóznék, és lehetne ápdételni a posztot, fényképekkel illusztrálva a modern Don Quijote hősies fellépését.
És lenne folytatás, hogy együtt elsétálgatnánk az Akácfába, vagy a rendőrségre. Milyen szép történet, Barbara Cartland sem írhatna jobb mai romantikus novellát!

Na, megyek, mert hazajött a férjem, aki BKV ellenőr, és ordítozik, hogy valami hülye mókus miatt fegyelmit kapott, mert valami bigének nem volt jegye a 7-esen pár napja :)))

dzsoja-dzsoker 2008.07.02. 15:41:28

kockázat vállalás nélkül ma már nem lehet élni :)
pláne ha 7es busszal jársz, érvénytelen bérlettel !!!

Carnivora (törölt) 2008.07.02. 15:49:34

Stargun 2008.07.02. 15:32:16

Áh az nem lenne jó , mert nem lenne mire elbaszni az adófizetők pénzét ... a vasútállomásoknál is mekkora ötlet, hogy gondolom legalább havi 80-ért , vagy száz ember álldigál a bejáratoknál váltásban ... az emberek meg sejthetően v.mi elvtárs cégénél dolgoznak, amiért fizet a MÁV, BKV jó sokat , majd az elvtársak nem fizetnek járulékokat stb. , hanem időközönként csődbe mennek, és újra alakulnak.

atomanti 2008.07.02. 15:50:09

Azért ez beszarás !
Miért nem emeltek rögtön szobrot az összes bliccelőnek ?!
Móki, ha te igazán fasza gyerek lettél volna, akkor kifizeted a JOGOS büntetést a csaj helyett, aztán zogorázhatsz neki ahol akarsz. De itt te lényegében egy igenis közfeladatot ellátó személy munkáját akadályoztad FIZIKAILAG lefogva őt. A csaj te általad is hitelesítve még nagy pofával szart megállni, pedig nem kényszerítette senki, hogy BKV-ra száljon.
Tisztára, mint a múltkor az a hülye picsa, aki fél év alatt sem íratta át az igazolványt a szelvénynek megfelelően és még fel volt háborodva, hogy nem hittek neki, meg per, meg azért is hisztizek.

Éa ezt népszerűsíti egy Homár, meg az INDEX főlapon ? Gyerünk lopjuk szét az egész várost, ha meg beszól valaki hivatalosan azt küldjük el azanyjába !

ratman_ (törölt) 2008.07.02. 15:50:10

Én kb 10 éve jegy nélkül járok, helyesebben 1-2 jeggyel, nézem, hogy jön-e kaller, és igen, esetleg lyukasztok. De valamilyen csodával határos módon nem hogy agresszív kallerral, de semmilyennel nem találkozom. Lehet, nem a jó járaton utazom. Kb kéthavonta kell elhasználnom egy jegyet, akkor is inkább idült zombinak látszanak a bkv-sok, mint balhét keresőnek, nem akarnak azok ártani senkinek. Döbbenetesek ezek az esetek, meg az is, hogy mindig másokkal történnek. Komolyan vágyom rá, hogy ilyen helyzetbe kerüljek egyszer. Én nem vagyok nagydarab, 179 csak, de 10 évet kickboxoztam, és pont pár napja volt szerencsém meggyőződni, hogy egy fejrúgással még le tudok küldeni valakit. Tényleg nincs más megoldás, szétcsapni a bkv-st és futva távozni a helyszínről.
Ugyanakkor az is örök szabály, hogy csak olyan embert üss meg, akit biztosan ki tudsz ütni, különben minden szempontból rosszul járhatsz (jogi, verés, stb). És ez azért nem várható el a legtöbb békés utastól, főleg nem a hölgyektől.

Reggie 2008.07.02. 15:57:41

atomanti 2008.07.02. 15:50:09

a megalloban kerheti a jegyet az ellenor, de nem kotelesege senkinek sem odaadni...

SINGLETON99 2008.07.02. 15:59:05

Ez mind semmi. Kb három hete egy vasárnap este az ellenőrnő sokkolóval játszadozva a kezében akarta kiutasítani a kapatos utast az Astoriánál. Amikor ráförmedtem, hogy mit csinál, még neki állt feljebb.

anarch 2008.07.02. 15:59:22

stargun, én még 50 filléresre emlékszem, ráadásul a kékmetrónál. :). Öreg vagyok... Más cócialista országokban ezt úgy oldották meg, hogy műanyag zsetonok voltak (vannak), azt kellett bedobálni a lábtörők melletti dobozba. A zseton árát pedig úgy lehet inflálni ahogy épp akarják.

Carnivora (törölt) 2008.07.02. 16:00:26

atomanti 2008.07.02. 15:50:09

Az a baj a hozzád hasonló jó elftárs ez miatt háborog ... bliccelni nem szép bár ilyen luxus jegyárak mellett megértem. Viszont a legnagyobb kárt nem a bliccelők okozzák a BKV-nak, hanem akik a kényelmes irodákban meresztik, és írják össze a költségtérítéseket, beszerzéseket ...

lajosss 2008.07.02. 16:00:53

Az ellenor nemmegoldas ezt meg a bkv-nel nem tudjak,
amugy meg olyen ez mint a bortonor,egeszseges lelku ember ilyen munkat nem vegez.

Carnivora (törölt) 2008.07.02. 16:02:13

SINGLETON99 2008.07.02. 15:59:05

Te megérdemeltél volna egy vastag hányást a nyakadba a kapatos utastól ...

Csabesz2000 2008.07.02. 16:06:49

ratman_ 2008.07.02. 15:50:10

leszel szives nem megkárosítani

anarch 2008.07.02. 16:08:23

Hmm, valóban egyforintos volt, csak a nagy levelekre a két szélén emlékeztem. De a kékmetro az tuti :).

Kép a lábtörőkről:
bp2.blogger.com/_rT0Sr5ow5RU/R5b3c6aD8JI/AAAAAAAAA7U/xDBgcRh06lc/s1600-h/msq_metro_gate.jpg

Ez viszonylag friss felvétel a netről, de a törő alakja és a módszer ugyanaz :)

SINGLETON99 2008.07.02. 16:09:14

CARNIVORA TE a BKV álcázott szóvivője vagy netán aranyom ?

bérletes 2008.07.02. 16:10:42

Marhára unom már, hogy állandóan a BKV ellenőröket fikázzák, és azokat védik, akik tulajdonképpen lopnak avval, hogy ingyen utaznak. Én már 30 éve tömegközlekedem Budapesten, de velem még minden ellenőr udvarias volt. Pedig nem 120 Kg vagyok, hanem csak 60! Viszont van bérletem. Azt meg naponta látom, hogy mennyien bliccelnek, és nem tudnak mit kezdeni velük az ellenőrök. Bezzeg a boltból vagy az étteremből az ilyenek sem távoznának fizetés nélkül, mert ott jól pofán vernék őket. Az kellene tenni a bliccelőkkel is. Bezzeg Svájcban a kekeckedő bliccelőkhöz rendőrt hívnak és a körláthoz bilincselik őket. Aztán legközelebb majd az ilyen baromarcú is jegyet vesz.

bolx 2008.07.02. 16:18:39

Ba..d meg Te idióta hős lovag.
Az ilyen idióta majmok miatt élősködnek rajtunk azok akik hobbiból nem fizetnek.
Az ilyen majom mint Te aki arra támad akik a fizető utasok jogait védik az az igazi nagy király.
A paraszt lógós meg örül, hogy milyen faszán csinálta és megint megúszta.
Kicsit megkapták volna lehet hogy legközelebb elgondolkozik rajta hogy hiányzik e ez neki. Arról nem is beszélve, hogy fingod nincs róla, hogy a tisztelt lógós dagadék mit szólt be az ellenőrnek csak, mert kérni merte a jegyét.
A mi országunk ilyen barom ahol az a menő aki lóg és van még ilyen gyökér mint Te, hogy meg is véded.
Büszke lehetsz magadra.

M. móki 2008.07.02. 16:24:16

atomanti és mások: Itt két dolgot ne mossunk össze: az, hogy valaki bliccel, nem helyes. Én sem szoktam. És pont. De az, hogy valaki tettlegességgel próbál föllépni egy ilyen esetben, mert úgy érzi, övé a hatalom, nem megoldás a problémára.

Egyébként nem gondolnám, hogy mindenki azért bliccel, mert csalni akar. Igenis, van, aki nem tudja kifizetni a bérlet árát. Én ki tudom, ki is fizetem. A hölgy nem tudja, nem fizeti ki. Ezzel együtt aránytalanul magasnak tartom a szolgáltatás minőségéhez képest.

kérdések órája 2008.07.02. 16:27:32

Jó olvasni a női hozzászólók írásait, olyan kedvesek, olyan... nőiesek!:)Annyira látszik,ha egy hozzászólást nő ír!

Csabesz2000 2008.07.02. 16:30:55

Még valami. Az rendben van, hogy a védtelen utasokat megvédjük a vérszomjas faraks képében támadó ellenőröktől(amennyiben persze ez jogos), de neki menne-e valaki a 2 méter magas 200kg-os kopaszoknak, braziloknak veterán katonáknak stb. , ha esetleg azok ellenőröket inzultálnának, vagy esetleg figyelmeztetné-e hogy jobban tenné ha venne jegyet, esetleg érvényesítené a meglévő (muhahahaha) jegyét, mert egy csáknorisz pörgőrugás segítségével szivesen összeismerteti a jegykezelő egységgel ha ez lenne csak az akadály. de rohadt okosat szóltam, így eztán hallgatok

Mindenki Fake 2008.07.02. 16:31:37

Jó ki sokkolókat lehet kapni a kínain pár ezerért. Van kin tesztelni is. Hajrá!

Reggie 2008.07.02. 16:32:37

Mindenki Fake 2008.07.02. 16:31:37

Ja es a haromnegyeduk szart sem er.

Tommer07 2008.07.02. 16:33:12

Végigolvasva a bejegyzéseket a legtöbben az a konklúzió, hogy ütni kellett volna. Sztem nem ez a megoldás, hanem az amit M Móki tett..ugyanis ez egy JOGÁLLAM kéne, h legyen, nem?

Azzal, h megütöd az ellenőrt hozzásegíted ahhoz, még nagyobb tahót váljék belőle.

más kérdés, h nem vagyok naiv..sztem a rendőr ennél komolyabb helyzetekhez sem jön már ki...

bérletes 2008.07.02. 16:36:19

Az ellenőrök akkor szoktam tettlegességre kényszerülni, ha a bliccelő meg akar lógni, vagy hőbörögni kezd. Ha az ilyen köcsögök ellen kiscserkész módszerekkel próbálkozhat csak az ellenőr, akkor semmire sem megy: azok továbbra sem vesznek jegyet, mert megtehetik. A hölgynek is biztosan lett volna pénze a jegyre. Én is hallottam pl. egy jólöltözött 40-es "úriembert" a villamoson a kollégájának a miniszter haverjáról dicsekedni. Aztán, amikor az ellenőr elkapta, akkor meg pampogott, hogy sok az a büntetés, és fizetés nélkül lerohant a vilamosról. Az ilyennekkel szemben tényleg csak a fentemlített svájci, bilincselős módszer vezet eredményre. (Vagy egy szívlapát a pofájába!)

Csabesz2000 2008.07.02. 16:36:23

M. móki 2008.07.02. 16:24:16

az első feléhez annyit, hogy valóban nem helyes dolgo így eljárni, de akkor hogyan kéne ?

második feléhez: ez ilyen opcionális lenne hogy ha van pénzem akkor veszek bérletet/jegyet és úgy utazom, ha nincs akkor meg úgy, aztán ha megvágnak akkor elküldöm a picsába az ellenőrt, hogy ugyan mit akar . Vagy fizessek én helyette?

kisTigriS 2008.07.02. 16:37:54

Aalapjában véve az a bajo, hogy tény nem kellene bliccelni,azis tény hogy magas az árány szolgáltatás meg semmi.Mint ahogy azis tény, hogy egyes ellenőrök mit megnem engednek maguknak, de ez igaz az utasokra is.Én pl volt hogy (igaz nem bkv-n) nem tudtam hogy arra a járatra nem érvényes a bérletem és az ellenőr annyit mondott gyorsan rakjam el megne lássa a kollégája.szóval itt jöhetnek a pro és kontra dolgok de teljesen fölös.mindenki hibázik és mindneki hibás valamiben.nincs szent ember.Móki úgy cselekedett ahogy a "férfi szív" diktálta én meg úgy hogy megvédek egy fiatalabb srácot egy idősebb ellenőrrel szemben.Mindenki úgy cselekszik ahogy jónak látja a következményekkel mindenki maga számól el.Jah és ne is hasonlítsuk magunkat egyik Nyugati országhoz sem.Ezt most nem kezdem el taglalni miért, de sztem minden tudja.

avatartalan 2008.07.02. 16:39:13

hánemtom...191 centimhez 110 kilo párosul,ritkán békávézom és sosincs jegyem...néha látok orkokat a mozgólépcsö tetején és valamit kéregetnek...érdekes hogy sosem tölem hanem mindig a mellettem közlekedöktöl:-)

igen,a 155 centis kislánytol és a nyugdijkorhatáros nénitöl,velük könnyü aikidozni(vagy hogy irják)

bérletes 2008.07.02. 16:39:14

Az egyértelműség érdekében szögezzük le: Nem az ellenőr miatt kellene rendőrt hívni, hanem a bliccelő miatt!!!

kisTigriS 2008.07.02. 16:40:31

egyébként a 40es jól öltözött úriemberek előszeretettel parkolnak mozgássérült parkolóban mercikkel meg audikkal és vígan szaladnak a megbeszélésre is...szóval mint mondta senki sem szent.

Reggie 2008.07.02. 16:40:34

bérletes 2008.07.02. 16:39:14

Az ellenor miatt is kell, mert a szabad mozgasaban korlatozta a not...

Meklén és Tamara 2008.07.02. 16:41:18

szerintem, még elfért volna a troli. Vagy ez már nem téma?

M. móki 2008.07.02. 16:45:59

Még egyszer, sulykolásszerűen:
Bliccelni nem szép dolog.
Hölgyet inzultálni viszont még kevésbé.

Stargun 2008.07.02. 16:52:40

A történetből az nem derült ki, hogy Móki pontosan tisztában volt-e az ellenőr felháborodásának jogosságával. ("Meglehet nem volt jegye").
Gondolom a hölgyön esetleg pánik jeleit vélte felfedezni, esetleg hirtelen elhatározással döntött a leszállás mellett.

Ha az ellenőr nem volt elég szemfüles és az utas már a megállóból távozóban volt, akkor konstatálnia kellett volna, hogy ő vesztett, az utast nem inzultálhatja. Ilyen esetben maximálisan jogos Móki rakciója.

Mi lett volna azonban akkor, ha a buszon próbálja az ellenőr így zaklatni a hölgyet? Ott ugyebár teljesen jogosan kérik a jegyeket és bérleteket. Ekkor Móki maximum a hatáskört túllépő viselkedés abbahagyására szólíthatta volna fel az ellenőrt, de közben esetleg példát mutathatott volna azzal, hogy ő udvariasan jelzi a hölgynek, hogy tegyen eleget az ellenőr kérésének.

Azt már nem is merem feltételezni, hogy az ellenőr már a buszon felszólította a hölgyet a jegyének bemutatására, amiről a kedves utas nem vett tudomást, levegőnek nézve az ellenőrt, majd simán leszállt esetleg többszöri felszólítás ellenére is. Ha ilyesmi szituáció történt, akkor azt jelen esetben jótékony homály fedi...

Erdőtársulás 2008.07.02. 16:54:16

Én már régóta csak sokkolóval és gázspray-vel merek utazni BKV-n. A bérlet már régen nem elég, azzal szemben immunitásuk alakult ki.

maestro · http://szechenyiter.try.hu 2008.07.02. 16:57:30

Hát nem tudom... Felénk Pécsett talán mások az ellenőrök? Pedig itt is vannak jópáran. Blicceltem jegy nélkül nem egyszer. Levadásztak nem egyszer. De ennek ellenére nem voltak bunkók, vagy köcsög agressziv barmok. Normálisan, kulturáltan firkálták a a cetlit, és köszöntek, mikor tovább lépkedtek. Ja, ez nem BKV? Lehet.

De valamit mocsokul nem értek. Hála a technika viványainak, meddig tartana egy szégyen oldalt összeszögelni bunkó bkv ellenőrök alakitásairól? Mert ugyi akkor nem lehet letagadni kimagyarázni hogy a T utas a fasz kizárólag.Ha valaki benne lenne a dologban hajitson már egy mailt a maestro@radiolan.hu cimre és megszakértjük, mit lehet tenni az ügy érdekében....

Carnivora (törölt) 2008.07.02. 16:57:34

KBV ököl vasököl oda csap ahova köll ...

moonclown 2008.07.02. 16:58:11

Arab országokban aki lop levágják a kezét..

Na most jegy nélkül utazni szintén lopás...

Érdekes Lisszabonban senkit nem inzultáltak, igaz senki nem ment jegy nélkül.

M. móki 2008.07.02. 17:07:36

A lopás a Btk. szerint az, ha valaki idegen DOLGOT mástól azért vesz el, hogy jogtalanul eltulajdonítsa. A bliccelés legfeljebb szolgáltatás jogosulatlan igénybevétele.

storyline :) 2008.07.02. 17:28:45

Akit megkalapálnak, és közben az a legnagyobb baja, hogy le is tegezték, az sikeres ember nem lehet.

atomanti 2008.07.02. 17:30:44

Móki az már régen rossz, hogy jogi alapon kell erőltetni a különbségeket.
A lánynak nem lett volna kötelező jegy nélkül utaznia egyáltalán. Megtette, lebukott. Ilyenkor nem az ellenőrrel kell még kekeckedni

És igenis tartsa vissza az ellenőr, legközelebb hátha megveszi azt a szaros bérletet, vagy nem száll fel.
És EU viszonylatban a bérlet NEM drága, a jegy az igen, de itt a Homáron nem is az egyszeri külföldiek visítoznak.

Jó pár vidéki városban helyből olyan kemények az ellenőrök, mint amilyennek a tizedéért a Homáron már rinyálnak.

ÉS CSODÁK CSODÁJA, DE MÉG A "BRAZILOK" IS ELŐRE MUTATJÁK A BÉRLETET FELSZÁLLÁSNÁL AZ ELSŐ ÉS EGYETLEN AJTÓNÁL !

Aki bliccel az lop attól aki nem bliccel és kész, mert az a bevétel is hiányzik.

Az, hogy lop a vezetőség egy másik téma, akkor ki kell rúgni, ahogy meg is tették a legutóbbival. Ha az utódja lop őt is. De ennek semmi köze a bliccelés jogosságához.

Reggie 2008.07.02. 17:33:24

atomanti 2008.07.02. 17:30:44

Aha, szoval az ellenor szabalyt serthet, de az utas a bliccelessel nem?

Zahal 2008.07.02. 17:36:54

viszel magaddal egy legális gázpisztolyt, és ha erőszakot készül ellened tenni, fejbelövöd. jogos erőszak lesz, ő húzza a rövidebbet.

M. móki 2008.07.02. 17:38:09

atomanti: És mondjuk mit szólsz ahhoz, ha a bliccelő súlyos beteg, évek óta nincs munkája, 20 féle gyógyszert szed? Haljon éhen, hogy a BKV kicsit kevésbé legyen csődben?

miraclehappen 2008.07.02. 17:42:25

Azt nem értem hogy miért áll meg az ügy a nyálverésnél, és miért nem halad tovább a rendőrségi fejlentés ügy irányában? Szerintetek BÁRMI változni fog azzal hogy sírtok egy tíz-harmincezer-százezer olvasóval bíró oldalon? Amíg nincs kényszer rá (törvényi vagy fizikai, de inkább ez utóbbi), addig nem hinném hogy itt bármelyik vállalat is a szolgáltatást helyezné előtérbe, ezáltal a vásárlókat... Ez nem az a világ. Ha meg nem az, tenni kéne érte valamit ugye...

Reggie 2008.07.02. 17:47:41

M. móki 2008.07.02. 17:38:09

Ha sulyos beteg, lehet hogy megvaltas lenne neki az ehenhalas.

M. móki 2008.07.02. 17:50:12

Erre a mondatodra majd gondolj akkor, amikor te leszel súlyos beteg, mert mindenki betegen végzi, kivéve akit elüt a villamos - vagy ellenőr ver agyon.

atomanti 2008.07.02. 17:51:35

miért Móki az volt ? Erről egy betű nincs a kezdőcikkben. Vagy rögtön ott a megállóban a csaj átadta az összes látletet, munkanélküli igazolványt, aki annyira szakadt,leppatant volt "szegény", hogy helyből felszedted volna ugye ?

EZ NEM AZ A HELYZET.

Etiópiában meg éheznek, Szecsánban árvíz volt és akkor ezekhez képest megint mit számít az a 200 Ft ugye ?

Reggie 2008.07.02. 17:51:50

M. móki 2008.07.02. 17:50:12

En sulyos betegen is vennek berletet vagy kocsival jarnek, vagy korhazban fekudnek.

M. móki 2008.07.02. 17:54:51

A vennékkel, a járnékkal és a feküdnékkel van a baj. Ezek ugyanis nálad feltételes módban vannak. Lehet, hogy ha odakerülnél, hirtelen más gondod lenne.

Reggie 2008.07.02. 17:59:13

Szerintem megallni a jegypenztarnal es venni egy jegyet nem lehetetlen betegen. Ha a buszta is fell tud szalni akkor a penztarig is el tud menni.

Reggie 2008.07.02. 18:00:41

akarom mondani: buszra,fel,szallni

Mike36 2008.07.02. 18:01:15

én azt nem értem, hogy a BKV mint cég nem felelős az ellenőrei viselkedéséért? sőt tovább megyek a várois miért tűri ezt el?
a BKV-nak monopolhelyzete van a avárosban tömegközlekedést szolgáltatni
drága övárosi vezetőink megint nem csinálnak semmit, pedig értünk vannak

M. móki 2008.07.02. 18:01:22

atomanti: Ez most teoretikus probléma, mert a tisztelt kommentezők egy része szeret ex cathedra kijelentéseket tenni: aki nem vesz bérletet, az lop, aki megvéd egy nőt, az föllép az eljáró ellenőrrel szemben. Csakhogy a világ nem fekete és fehér, vannak árnyalatok is.

Reggie 2008.07.02. 18:04:21

ex cathedra=volt székesegyház? :)

atomanti 2008.07.02. 18:06:49

Moki értds meg ez így demagógia a részedrőll Az a baj az egész helyzettel, hogy úgy kezdődött, hogy a csaj BLICCELT, és MÉG LE IS SZARTA azt lereagáló ellenőrt. Ilyen kezdés után az annyira istenített EU-ban az állampolgárok lenézik a potyázóját, és sem egy alapjaiban hamis és ezért álszent embejogi cikket kreálnak belőle. Az egy dolog, hogy az aktuális jogszabály szerint mi jogos, de ilyen előméynek után hidd el még egy bíróság is nagy eséllyel az ELLENŐRNEK ad igazat. A múltkor is javasoltam a felháborodott leányzónak, hogy próbálja ki és papírja lesz róla, hogy miért ő volt a hülye, hátha elgondolkozik. Itt is azt mondom csak rajta.

Mike36 2008.07.02. 18:06:56

atomanti

nem élünk máéár komcsi időket
lehet hogy te akkor is a pufajkásoknak drukkolál, de egy cég nem terrorizálhatja az ügyfeleit, ha vett jegyet, ha nem

M. móki 2008.07.02. 18:07:43

'fölényesen, a csalhatatlanság látszatát keltve beszél'

atomanti 2008.07.02. 18:10:19

Ezt az ex cathedra-t az ellenőrnek is mondtad, hogy mindenképpen megmutasd felsőbbrendűségedet ?

Mert én nem értem, de valahogy továbbra sem érzem át a leányó igazát.

M. móki 2008.07.02. 18:10:52

Szívesebben vagyok demagóg, mint szívtelen kapitalista, aki azt mondja, ha nincs pénzed, dögölj meg. Az EU-val meg majd akkor érdemes ilyen összefüggésben példálózni, ha az egzisztenciális feltételek kicsit hasonlítanak majd a mienkhez.

Mike36 2008.07.02. 18:11:32

egy nagy lófaszt adna igazat a bíróság az ellenőrnek

a BKV tekjesített a hülgy nem
a bíróságon a bkv csomó mindennel támadható, miért is nem fogadom el teljesítésnek, és miért nem fizettem
egyébként is ha nem fizetek, a kár összege 270 foritn, ekkora összeggel egy épeszü bíróság sem foglalkozik
azonban a testi sértéssel, dulakodással már igen
nem bezsélve az arányosság elvéről
ergo mivel a hölgy nem volt erőszakos, ellenebn az ellenőr igen, így az ellenőrt fogják elmarasztalni illetve az őt alkalmazó céget
egyébként pedig nem az ellenőrt kell perelni, hanem az alaklamazóját, és nyugodtan nem vagyoni kártérítést is lehet kérni

M. móki 2008.07.02. 18:16:37

Neki nem mondtam, ezt itt írtam a kommentezőknek.
Itt nem a leányzó igazáról van szó. Hanem arról, hogy mit lehet tenni egy ilyen esetben, és mit nem. Ha valaki uborkát lop egy kertből, nem feltétlenül kéne áramütéstől meghalnia, mert nincs arányban a két dolog egymással. Úgy vélem, egy 270 Ft-os jegy nincs arányban valakinek az inzultálásával. Mert ez ugyanúgy önbíróskodás, mint ha meglincselek egy feltételezett gyilkost, vagy villanyt vezetek a kerítésbe a tolvajok ellen.

atomanti 2008.07.02. 18:17:00

mondom Mike, csak rajta ! A bíróságok "imádják", amikor a hunyók hepciáskodnak.

Sőt, támogassa a Homár a próbapert, és várom az újabb felháborodott írást, hogy a bírók is milyen szemét parasztok, és hogy hol a jogállam, meg TERRORIZMUS ÉS PUFAJKÁSOK stb.

M. móki 2008.07.02. 18:20:06

A bírókat szerintem a móri és még néhány egyéb vitatható ügy után ne hozzuk föl példának.

atomanti 2008.07.02. 18:22:02

Móki

részben megértem a mondadódat, de ahogy írtam azzal, hogy a csaj állította elő az alapesetet és ráadásul látványosan nem reagált a feszólításra pont a dolgok összetett és nem fekete-fehér jogi alapja miatt teljesen megértem, ha az ellenőt feltartotta.

Velem is megtették régen, amikor volt, hogy nem volt jegyem, de SOHA NEM PROBLÉMÁZTAM. Megpróbáltam, blicceltem, nem jött be, de ezért NEM AZ ELLENŐR A HIBÁS.

nigh5 2008.07.02. 18:22:21

Szerintem az utasoknak joguk van az önvédelmre, így az inzultáló ellenőr az utasok által megverhető. Agyonütni nem kell, max. 14 napon belül gyógyuló sérülés okozható. Ez benne van az ENSZ Emberi Jogok nyilatkozatában. Éljünk vele!

M. móki 2008.07.02. 18:25:17

Én például nem próbáltam meg bliccelni sosem, tehát akkor én most neked még nagyobb erkölcsi szószokat mondhatnék, hogy ejnye-bejnye.
Az ellenőr ÁLTALÁBAN nem hibás, EBBEN AZ ESETBEN AZ, mert túllépte a hatáskörét, ráadásul engem, miután erre figyelmeztettem, még tettleg bántalmazott is.

Hadrian VII. · HTTP://KONZERVATORIUM.BLOG.HU 2008.07.02. 18:28:22

Emberek, tényleg, szervezzünk demonstrációt. Komolyan. Ezek csak akkor szarnak be, ha széles médianyilvánosságot kapnak a piszkos ügyeik. Egyszerűen ez tarthatatlan.

atomanti 2008.07.02. 18:34:28

A "tettleg bántalmazásod" az jogilag simán lehet a következő:

Te őt, közfeladatott ellátót lefogtad, akadályoztad, ill. ha hasonlóan túloz, mint te, akkor BÁNTALMAZTAD, amiből ő szabadulni akart/önvédelmet gyakorolt, megpróbált a kezével védekezni, amin az óra eközben felsértette a felkarodat.

Szerinted ? Tényleg játszátok le mondom, érdekes tapasztalat lenne.

M. móki 2008.07.02. 18:38:57

Ugyan mitől közfeladat egy gazdasági társaság ellenőrének lenni? Ha a Budapest Film Zrt. jegykezelője (kb. ugyanannyira állami cég, mint a BKV) elkap, hogy belógtam a moziba, szerinted akkor ő is közfeladatot lát el?

a jani 2008.07.02. 18:39:10

Először is:a lánynak lehet,hogy volt jegye,lehet,hogy nem.Ezt nem tudjuk,tehát az sem biztos,hogy bliccelt.A megállóban meg nem ugrabugrálhat az ellenőr,mert nincs joga hozzá.Max kinyalhatja,ha engedem.Ennyi.Az meg,hogy megvédte a lányt Móki,az az Ő dolga.Speciel én örülnék neki,ha az én lányomat védené meg valaki ilyen helyzetben.Gondolom a Móki tettét ellenzők nem így vannak ezzel.

a jani 2008.07.02. 18:45:37

Másodszor:az ellenőr fizikailag nem inzultálhat senkit,maximum csúnyán nézhet.
Harmadszor:meg kellene nézni,hogy kit vesznek fel ellenőrnek,esetleg valami oktatást adni nekik.Azt meg a fejükbe verni(bármi alkalmas rá,ami kemény)hogy a karszalagtól még nem lettek élet és halál urai.Tisztelet a kivételnek.

M. móki 2008.07.02. 18:50:09

Akkor most hol van az a Btk.-ban, hogy a közfeladatot ellátó személy fizikailag akadályozhatja valakinek a szabad mozgását?

beste 2008.07.02. 18:58:18

Eszembe jutott Rejtő örökbecsűje, amikor a főhős 12 taxisofőrt inzultált, majd megkérdezték tőle, hogy saját lábán távozott-e. Mire ő: kénytelen volt, hiszen vezetőképes sofőr nem maradt...
(Gorcsev Iván lehetett az elkövető a 14 karátos autóból, ha jól emlékeszm.)

atomanti 2008.07.02. 19:00:43

Akkor már stimmel, hogy közfeladatos emberünk :)

Vanak még olyanok, hogy utazást megkezdeni csak érvényes jeggyel bérlettel, meg, hogy felszólításra köteles átadni bemutatni jegyet, bérletet és az, hogy deklaráltan feltarthat e vagy sem.

Ami viszont lényeges, hogy a bíró az ezen előírásokhoz kapcsolódó esetbeli tényekt SZABADON mérlegelheti és azt mondja, hogy azért tartotta fel, mert nem mutatta fel, nyújtotta át, tehát ÉRTHETŐ. Viszont a te esetedben a fent vázoltak miatt könnyen te lehetnél JOGILAG IS A ELKÖVETŐ...

Reggie 2008.07.02. 19:05:33

atomanti 2008.07.02. 19:00:43
Feltarthat a tomegkozlekedesi eszkozon, de nem kozteruleten. Sot kozteruleten a jegyedet sem vagy koteles megmutatni.

a jani 2008.07.02. 19:06:59

Úgy tudom,hogy csak felmutatni vagy köteles a jegyet vagy bérletet,átadni nem.Javíts ki,ha tévednék.Esetleg ,ha deklaráltan feltarthat,akkor abba mi fér bele?8 napon túl gyógyuló sérülés is?Kéztörés,lábtörés?
-Tisztelt Bíróság!Nem állt meg,utánafutottam és menekülés közben még lábon is fejelt.Innen származik az orrtörése a szolgáltatást jogtalanul igénybevevő utasnak.Így képzeled el a bírósági tárgyalást?

M. móki 2008.07.02. 19:10:53

De még mindig nem látom, hol van a Btk.-ban (nem a BKV ilyen-olyan szabályzatában, mert az nem törvény), hogy a közfeladatot ellátó személy fizikailag akadályozhatja valakinek a szabad mozgását?
Átadni egyébként nem köteles a jegyét, csak bemutatni.
Egyébként mindig örülök, amikor azt látom, hogy ebben az országban vannak, akik rendőröbbek a rendőrnél, bíróbbak a bírónál, és a többi.

atomanti 2008.07.02. 19:11:00

Sokadjára írom: Próbáljátok ki, de vegyétek figyelembe a szabad mérlegelés és az életszerűség tényezőit. Mer, ha az ellenőr azt mondja, hogy ő időben szólt, de a delikvens leugrott, elszaladt volna stb. akkor megint rá van bízva, hogy összességében hogyan látja.
Szóval rajta vagy esetleg vegyen mindenki jegyet, de ha nem akkor nem balhézzon a semmire. Ez már rögtön 3 választási lehetőség :)

a jani 2008.07.02. 19:13:23

Csak egy kérdés bkv-s specialistákhoz:mi van akkor,ha nincs jegyem és azt sem mondom meg,hogy ki vagyok,illetve azt mondom,hogy nincs nálam semmi okmány?Rendőrt hív?És addig én és az ellenőr hol tartózkodunk?Leszállunk a megállóba?Onnan simán elsétálok vigyorral a képemen,ugyanis közterületen hozzám sem érhet.Ráadáaul nincs annyi rendőr a fővárosban,hogy egy bkv-s ellenőr a megállóba rendelje a rendőrt egy ilyen párszáz forintos összegért.

M. móki 2008.07.02. 19:16:13

Az utazási feltételekből, az ellenőrzésre vonatkozóan. Hol van ebben, hogy feltarthat?

A BKV Zrt. jegyellenőrei leszállíthatják a járművekről és pótdíj fizetésére kötelezhetik azokat az Utasokat, akik az utazási feltételekben foglaltakat megszegik.

A BKV Zrt. jegyellenőrei az utasok jegyének és bérletének, illetve bérletigazolványának az érvényességét a BKV Zrt. területén bárhol, az utazás során bármikor ellenőrizhetik.

Csabesz2000 2008.07.02. 19:16:42

felteszem nem menne utánad senki(civil), hogy ugyna már maradjál már ott és vállald a következményeket

a jani 2008.07.02. 19:18:28

atomanti!akkor az ellenőrnek mindent szabad ,mert szabadon mérlegelhet?
Aki bliccel és megfogják,azt büntessék meg,ha tudják.Viszont nincs joguk mindenhol büntetni,csak a járaton.Aki lejut,azt már hiába inzultálja.Ennyi.

M. móki 2008.07.02. 19:42:22

Részlet a BKV utastájékoztatójából:

Kizárható az utazásból az a személy

- aki ellenőrzéskor nem tud felmutatni érvényes jegyet, bérletet vagy utazási igazolványt, és a jegyváltást, illetve a pótdíj fizetését megtagadja, továbbá aki a közlekedést illetve az utasokat zavarja;

Tehát: ha valaki megtagadja a jegyvásárlást és a pótdíjfizetést, de leszáll, azzal automatikusan kizáródik az utazásból, onnantól őt egyéb következményekkel macerálni már nem lehet, mert ez az utolsó lépcsőfok, ha jól értelmezem a szöveget.

M. móki 2008.07.02. 20:24:03

És a BKV régebbi etikai és viselkedési kódexében effélék voltak, gondolom, ezeket a pontokat azóta sem húzták ki:

A beszéd
Társaságunk nem hatóság, hanem szolgáltató cég. Ennek tükrében a társaság elvárásai közé tartozik, hogy munkatársai udvariasan, tisztán, érthetõen, magyarosan, mindenféle durvaságtól és trágár kifejezéstõl mentesen beszéljenek. Kerülendõ az agresszív, parancsoló hanghordozás. Nemcsak az a fontos mit, hanem az is, hogyan mondjuk el a közlendõnket.

6.3.2. Az utasok ellenõrzése
Társaságunk munkatársainak ezen területen végzett munkája során a munkavégzés és viselkedés szabályai nehezen választhatók szét. A jegy- és bérletellenõrzéssel megbízott munkatársak feladataikat határozottan és kultúráltan, a társaság érdekeit figyelembe véve végezzék. Az ellenõr a jegy- és bérletellenõrzés megkezdése elõtt tegye fel karszalagját és fényképes azonosító kitûzõjét, hogy az utasok azt jól lássák. Menetjegy-ellenõrzés során az ellenõrzést végzõ udvariasan és jól érthetõen hívja fel az utasok figyelmét az ellenõrzésre. A konfliktusokat a lehetõ leggyorsabban, hosszabb és hangosabb vitákat kerülve rendezze, úgy, hogy az az utas, aki csak feledékenységbõl, vagy sietség miatt nem kezelte jegyét, ne érezze magát megszégyenítve a többiek elõtt. Az utasok esetleges sértõ megjegyzéseire higgadtan, indulatmentesen reagáljon. A "felvett kesztyû" saját igazunkat csorbítja és a társaság imázsára is rossz fényt vet. Tettlegesség esetén nem szabad önbíráskodni, rendõrt kell hívni és jegyzõkönyvet felvenni.

6.3.3. Kizárás az utazásból
Ha az utas nem tartja be az utazási feltételeket, az ellenõr vagy a jármûvezetõ udvariasan, de határozottan, esetleges további konfliktusokat megelõzve kérje fel azok maradéktalan betartására. Ha ez nem vezet eredményre, szólítsa fel a jármû elhagyására. A határozott fellépés soha nem jelenthet tettlegességet.

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2008.07.02. 20:43:00

Móki! Lányos anyák álma! Isten vagy.. de lemondtam Rólad..

candysingle.blog.hu/2008/07/02/moki_neje_es_a_tobbiek


..azért, ha arra kerülne a sor, megvédenél, ugye!?

M. móki 2008.07.02. 20:48:23

Kedves Candy,
szeretnék
kedves-kedni,
s bár aktuálisan foglalt a szívem, őrizz meg jó emlékezetedben. Védelmemre mindig számíthatsz, legalábbis addig biztosan, amíg fizetős a tömegközlekedés.

M. móki 2008.07.02. 21:05:56

A Love u. 4. szám alatt? :)

Hurvinyek 2008.07.02. 21:31:03

Atomanti&tsai:Vszinűnek tartom hogy BKV-sdolgozók vagytok.Mert ilyen primitiv demagog hozzászólás csak ily IQ szinten müködik.Ha nem tartozol a kaszthoz, akkor csak egyszerüen vagytok f@szok.
Szerintem semmi nem indokolhat testi erőszakot a BKV-ok tol.De ha igen akkor meg nem kell fellázadni, mert tudod "aki kurvának öltözik, ne csodálkozzon ha

Ubul 2008.07.03. 00:25:43

és nem basztad pofán a tahót? ennyebennye

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2008.07.03. 03:10:46

Móki: Nem, de ha ezen múlik, odaköltözöm! :))) Feltéve, ha arra van BKV..:)))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.03. 05:50:48

Még1x : Az egy dolog hogy a csajnak volt-e jegye, de rángatni nem szabad akkor sem...

@lányok : Hja, én is udvarias szoktam lenni nőkkel + normálisan viselkedek, aztán mégsem vetik rám magukat úgy mit ti itt mondjátok hogy hű de jó lenne...
(Sőt. Mosogatni is szoktam. Elvileg ezt is értékelnetek kéne, a gyakorlatban pedig... :( )
(Pedig én meg örülnék egy olyan nőnek aki a normális viselkedést normális viselkedéssel tolerálja...)

bolx 2008.07.03. 08:10:44

Hát móki Te nagy barom vagy. Védd is magad.
Aki buszra száll annak jegy kell. Ezen nincs mit kimagyarázni,mert úgy járunk mint olaszliszkán, hogy minden a legnagyobb rendben van. Vagy móron hogy nem én lőttem én csak fedeztem azt aki lő. Szóval hogy végülis nem történt semmi.
Ha nem vesz jegyet az lopás és bűn. És ha magától nem érzi ezért kellemtlenül magát akkor az ellenőr tegyen róla hogy úgy érezzen. És attól hogy nő valaki még nem biztos hogy bármit megtehet.
Remélem téged büntetlenül anyázhat minden 8 éves kisfiú és korodbeli csinos hölgy, mert ugye zeket te nem bántanád.

M. móki 2008.07.03. 08:43:32

Csak magamat tudom ismételni:
Bliccelni nem szabad.
Önbíráskodni viszont még kevésbé (lásd például Olaszliszka).
Lopás az, ha valakitől szándékosan eltulajdonítasz valamit.

M. móki 2008.07.03. 08:49:54

Kedves Candy, szerintem a 4-es metró vonalát meghosszabbítják majd a Love utcáig... :)

szgyula 2008.07.03. 09:47:26

Bolx: Nem, jogilag nem lopas, ha nem vesz jegyet. Csak szerzodesszeges. Ennek megfeleloen nem is bun, legfeljebb erkolcstelen. Az utas megverese viszont bun. Ez ilyen egyszeru...

What's In a Name 2008.07.03. 10:06:05

Le style, c'est l'homme meme! Az ogrék, meg, ugyebár.... :-)

Móki RULEZ! :-)

temporary 2008.07.03. 11:51:53

gellar 2008.07.02. 12:10:49:
Volt ilyen rendszer a budapesti metrón. Be kellett dobni az egyforintost és át lehetett menni, ellenkező esetben becsukódott egy karámajtó. A másik oldalon a bérlettel rendelkezők mehettek át, ott ajtó nem volt, egy ellenőr nézte a bérleteket középről, egy üvegkalickából.

temporary 2008.07.03. 13:07:10

M. móki:
A Btk. szerint közfeladatot ellátó személy, akinek a jogszerű eljárását erőszakkal vagy fenyegetéssel akadályozó három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
A Btk. értelmező rendelkezése nevesíti, több más foglalkozással együtt, melyek között filmvállalat, mozi stb. nem szerepel.
A Btk.-ban nincs arról szó, hogy a közfeladatot ellátó személy fizikailag akadályozhatja valakinek a szabad mozgását, ellenben a közfeladatot ellátó személy akadályozása igen. A Btk. jogellenes cselekmények szankcióit tartalmazza ill. néhány kivételt, amikor nem számít jogellenesnek.
a jani 2008.07.02. 19:13:23:
Ilyen esetben rendőrt hív. Valóban el lehet sétálni vigyorogva, erőszakkal nem tarthat vissza, sőt az is lehet, hogy le sem száll az ellenőr, a nagyon akadékos utast hagyja elmenni, mert nincs kedve ilyen hercehurcához. De gondolod, hogy ez volna a kívánatos utashozzáállás?
M. móki 2008.07.02. 19:42:22:
Nem gondolod, hogy ha valaki jegy nélkül utazik, felajánlják neki: fizet 6000 Ft-ot vagy vár 5 percet a következő járatra? Leszáll és a "pótdíjfolyamat" során megkapja a 12000 Ft-os csekkjét.

M. móki 2008.07.03. 13:38:18

temporary: „A Btk. szerint közfeladatot ellátó személy, akinek a jogszerű eljárását erőszakkal vagy fenyegetéssel akadályozó három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.”

JOGSZERŰ eljárását! Ez viszont nem az volt!

temporary 2008.07.03. 14:03:50

Hogy jogszerű volt-e az eljárása, attól függ, kérheti-e az adott helyen a jegyet. Egyébként a Btk. folytatódik: "vagy eljárása alatt, illetőleg emiatt bántalmazza", sőt akkor is ugyanígy büntetendő, ha a bántalmazott a bűncselekmény elkövetésekor már nem közfeladatot ellátó személy.
Más kérdés, hogy jogtalan támadás esetén viszont jogos védelem állapítható meg.

M. móki 2008.07.03. 14:14:44

Mint azt itt már többen megírták, a járdán nem léphet föl az utassal szemben, itt pedig ez történt.
A te értelmezésed szerint akkor ha legközelebb vasdoronggal üti az ellenőr az utast, az ellen se lépjen föl senki, mert ő közfeladatot ellátó személy?

temporary 2008.07.03. 14:19:23

Ez már nyilván jogtalan támadás, erőszakot nem alkalmazhat az ellenőr, tehát ellene fellépni más védelmében jogos védelem.

M. móki 2008.07.03. 14:22:44

Ha akadályozza a mozgásban, meg ráncigálja, akkor az talán nem jogtalan támadás, az talán nem erőszak?

temporary 2008.07.03. 14:35:19

Hogy pontosan meddig terjed az ellenőr joga arra, hogy akadályozzon valakit a helyszín elhagyásában, nem tudom, de testi kényszert nem alkalmazhat, mint ahogy egy biztonsági őr sem motozhat, csak felszólíthat a zsebek kiürítésére.

M. móki 2008.07.03. 14:40:59

Akkor most tulajdonképpen miről vitatkozunk?
Nem győzöm hangsúlyozni: nem vagyok híve a bliccelésnek, mindig bérlettel járok, nem helyes, ha valaki lóg, de attól, hogy valakit rajtakapnak, még nem kell vele szemben erőszakosan föllépni, mert a két dolog nincs egymással arányban.

temporary 2008.07.03. 14:48:18

Szerintem nem vitatkozunk, én nem mondtam, hogy te jogtalanul jártál el. Csupán figyelmeztetésként emlegettem fel, hogy egy ellenőr közfeladatot ellátó személy, ezért jobban meg kell gondolni, ki hogyan és mikor lép fel vele szemben, mint egy járókelővel szemben.

tabibito 2008.07.04. 14:40:17

Viszont micsoda csajozós sztori kerekedett ebből, harci sérüléssel. Engem megfogott, ahogy elnézem a kommentek számát, többeket is, úgyhogy valahol te jöttél ki jobban:)

Eddig örültem h a bkv-ellenőrök közt kevésbbé jóarcúakat is látni, merthogy van egy réteg, akiket csak ők tudnak kordában tartani. Most kezdek felébredni csipkerózsika-álmomból...

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2008.07.04. 19:39:37

Tényleg mi van veletek? Nem szép dolog bliccelni, de hova a rettentő gyíkba tart ez az ország, ha szerintetek ez belefér? Mindannyian hibázunk, és azért büntetés jár. De nem rángatás. Tényleg mi van veletek? Lassan az lesz hogy nem is kell bíróság, mert ott a helyszínen fejberúgnak, és akkor le van tudva az ügy? Dehogy. Az az ellenőr aki ráncigál, soha többet ne lehessen az. A munkáját végezze, ami nehéz - ezt aláírom, de nem azért kapja a fizetését hogy megálázzon másokat. Nincsen joga rángatni, és kész. EZ így van jól szerintem. És valóban azonnal rendprt kellett volna hívni, a lány meg befizeti a büntetést. Bár a megállóban nem kell jegy szerintem...

mesegomba 2008.07.05. 13:06:48

Nagyon egyszerű, 3* fel kell szólítani az ellenőr "urat", hogy ezt a megnyilvánulást te támadásnak veszed, tehát vagy elenged, vagy bibis lesz a nózija. (az ő nyelvükre lefordítva). Ha harmadszorra elmondtad és ő még mindig nagyon ragaszkodik ahhoz, hogy a mocskos mancsát rajtad pihentesse, nemes egyszerűséggel lefejeled, vagy pofán vágod..ami tetszik. Támadott, te megvédted magad. Azért álljon már meg a bicikli, mit képzelnek ezek magukról???
Hulljon a férgese!!!!

mesegomba 2008.07.07. 12:35:56

:D:D:D
Nekem még nem volt ilyen szitum, csak haveromnak, ő lefejelte.:D Kicsit megtántorodott az ellenőr, és elengedte a srácot. Megnéztem volna:D

A kaszás 2008.07.15. 13:00:01

Mike36 neked anyi eszed van mint egy döglött hintalónak.Te bíróságot akkor láttál mikor anyád ott takarított vagy amikor túrórudit loptál a sarki fűszerestől kicsit nézz utána mielőtt beírogatsz itt nem a 270-ft ról van szó mire bírósághoz kerül addigra kemény összeg lesz belőle:)

hardrock 2008.07.25. 19:28:45

Én ritkán békávézom, de sose veszek jegyet, mert felháborítónak tartom az ár/érték arányt. Hanem mikor megállít az ellenőr, kedvesen mosolyogva azt mondom, hogy sajnos nincs nálam a személyim, és pénzem sincs, de szívesen bediktálom a nevem-címem. Mindenki jól jár: én azért, mert a kapott papper egy példányával zavartalanul utazhatok tovább, a többi utas azért, mert amíg az ellenőr körmöl, addig se őket baszkurálja, és az ellenőr is, mert van dokument a munkájáról, amit lobogtathat a munkanapja végén. Az, hogy a bediktált címen esetleg egy üres telek van, már a békávé baja - majd elgondolkozhat (nem fog), hogy ne lopja el meg kúrja el fájdalomdíjra meg idióta okostáblákra a befolyó lócét, hanem tartson fenn rendes szolgáltatást, és akkor majd talán fizetek is.

hardrock 2008.07.27. 02:56:44

Egyébként, ha meg megfog az ellenőr, azzal nagy hibát követ el, ugyanis (feltételezve, hogy jobbkezes az ellenőr, ha bal, akkor fordítva) az ember jobbal ráfog a kezére, csavarint rajta az óramutató irányába egyet, közben ballal megtámasztja hátulról a könyökét, kilép balra, majd a végén a bal könyökhajlatába fogja egysejtűnk fejét, miközben a jobb kezét a saját jobb kezével még mindig tartja. Ha elegendően gyorsan csináljuk, akkor ezután az ellenőr mintegy véletlenül lefejelheti a jegykiadó automatát, a falat, vagy akár a saját cimbijeit is ;-)

A kaszás 2008.07.30. 14:15:12

Hardrock.Lefelejtetted a végét utána megfognak és édesanyád hátán szeretkeznek a segjukaddal utána anyukád térdel és mehet tovább a party te csak egy szar csicska vagy.az ellenőőrök belőled élnek.Szarháziak dolgozzatok mint a hangyák az államnak és az ellenőröknek több pénze legyen ha te nem adsz az ellenőrnek akkor is a te adódból kapja a lóvét úgyhogy mindenképp vesztettél törődj bele de sokat dolgozz mert jövőre görögbe akarok menni nyaralni:D

hardrock 2008.08.27. 16:57:28

te be vagy baszva, kiccsillag ;-DDD
süti beállítások módosítása