Lehet, hogy csak balfácán a pécsi egyetem, de az is lehet, sőt egészen sanszosnak néz ki, hogy egy nagy, nemcsak a baranyaiakra jellemző csalássorozatra derít fényt Tiboru levele. Már attól boldog voltam, hogy a fegyveres testületeknél is olvasnak minket, az írás tartalmától méginkább. A lényeg: fegyveres barátunk önköltséges alapon továbbtanult volna, a szak nem indult el, ám most kiderült, hogy az egyetem egy éve diákjának tekinti. No de mi is egy diákstátusz lényege? Az érte felvehető állami támogatás. Részletek alant. Akinek volt hasonló élménye, kérjük, írja meg a Homárnak.
Rövid leszek, mert a vérnyomásom már így is az egeket verdesi.
A tavaly tavasszal jelentkeztem a Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Karára, méghozzá a Balkán tanulmányok szakra. Önköltségesnek, másoddiplomásnak â013 ahogy a life-long-learning alapelv ezt megköveteli a 21. század gyermekétől.
Beküldtem minden szart: diploma-, nyelvvizsgabizonyítvány-, TAJkártya-, lakcímkártya-, és még mindenféle más okmány másolatát, kitöltöttem a jelentkezési lapot (azon meg sem lepődtem, hogy mindent borítékban kellett elküldeni, e-mail nem volt jó), szóval sínen voltam. Visszajeleztek, hogy oké, felvételi beszélgetés sem lesz (!), készüljek, hogy szeptemberben (2007 szeptemberében) kezdődik a móka. Hogy pontosan hol lesznek az előadások, még nem utdták, de azt ígérték, hogy idejében szólnak (azt sem lehetett tudni ugyanis, hogy lesz-e kihelyezett tancsoport Pesten vagy Pécsre kell lemennem).
A munkahelyemen (állami cég, ráadásul fegyveres testület, el bírjátok képzelni) nagy nehezen kibrusztoltam magamnak egy tanulmányi szerződést és irtó bőszke voltam magamra. Telt-múlt az idő, eljött az augusztus, majd a szeptember, de engem az isten fasza sem hívott. Billentyűzetet ragadtam és a neten fellelhető összes PTE-s címre írtam egy mélt, kérdezvén, hogy mi az ábra. Semmi. Szeptember végén végre válaszolt valami irodista, és elnézést kért, hogy "elfelejtettek tájékoztatni", de nem volt elég jelentkező, ezért a szak nem indul.
Dühös voltam, leanyáztam őket (persze kulturáltan), erre fel írt egy nagyfejű, hogy bocs, igazam van, de hát hülyékkel van körülvéve és ő kér elnézést. Én elnéztem, majd el is feledkeztem a dologról, egészen ez év januárig, maikor kaptam egy levelet, miszerint örömmel értesítenek, hogy a keresztféléves képzésre felvettek és fizessek be x forintot, mint költségtérítés. Mondtam levélben és telefonon, hogy kivel szórakozzanak (időközben a munkahelyi tanulmányi szerződésem persze okafogyottá vált, hatályát vesztette; káosz van ugyan nálunk, de ilyen szempontból következetesek a személyügyesek), megint elnézést kértek, én eltéptem a csekket és a levelet, majd ismét megfeledkeztem róluk.
Nademost!!! Nademost (2008. augusztusa) MEGINT kaptam egy levelet a PTE Oktatási Igazgatóság Hallgatói Pénzügyi Irodájától, amelyben köszöntenek abból az alkalomból, hogy a náluk folytatott tanulmányaim újabb lépcsőfokához érkeztem. A levélből megtudtam, hogy egy éve van EHA kódom, vagyis minden szempontból nyilvántartanak. És persze mellékeltek egy újabb csekket az új féléves költségtérítésemre.
Telefonon beszéltem az egyik gazdasági ügyintézővel, aki udvariasan bár, de vonogatta a vállát és mondta, hogy a nyilvántartásuk szerint márpedig én a hallgatójuk vagyok. Rühögnék kínomban, de elmeséltem az esetet az egyik ügyvéd cimborámnak, aki felvilágosított, hogy nem hülyék a pécsiek, hanem egyszerűen csalnak: mindenhol úgy szerepelek, mintha hallgató lennék, ezért cserébe lenyúlják az összes elképzelhető állami támogatást és amíg lehet, engem - és valószínűsíthetően még sok tucat más illetőt - állományban fognak tartani.
Na ezért gondoltam, hogy megosztom veletek ezt a hírt. Mert ha simán hülyék, és képtelenek egy nyilvántartást normálisan vezetni, az az ő bajuk, meg maximum az enyém. De ha az információ helytálló (persze én nem vádaskodom), akkor itt bizony nyomozni kellene, mert isten tudja, hány "holt lélek" után szedik be az egyetemek és főiskolák (nemcsak Pécs, hanem az összes) az állami lóvét. Ezt pedig csalásnak (esetleg sikkasztásnak, de azért van a nyomozás, hogy kiderítse) hívja a Bétéká, akárhogy is nézzük.
Gogol óta meg a forgatókönyv is ismerős, még a sokszor impotens rendőrségnek is.Üdv,
tiboru
Dr.Bio74 2008.08.08. 09:00:28
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.08.08. 09:03:04
Dr.Bio74 2008.08.08. 09:04:23
Dr.Bio74 2008.08.08. 09:05:33
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.08.08. 09:06:58
jesszumpepi (törölt) 2008.08.08. 09:08:24
Mind a 10 ujját megnyalná,ha ma élne Magyarországon.
catus 2008.08.08. 09:10:57
catus 2008.08.08. 09:12:50
Dr.Bio74 2008.08.08. 09:19:38
Dr.Bio74 2008.08.08. 09:26:27
jesszumpepi (törölt) 2008.08.08. 09:28:52
vazze... 2008.08.08. 09:35:13
Szil-Ka 2008.08.08. 09:36:46
Egyrészt, ha valakit felvesznek egy felsőoktatási intézménybe, majd nem iratkozik be (ebből a szempontból most mindegy, hogy ennek mi az oka, a szak nem indul, vagy a hallgató nem iratkozik be), de nem kéri ezután írásban a hallgatói jogviszony megszüntetését, névsorból való törlését, akkor a felsőoktatási intézménnyel való jogviszonya fennmarad, csak passzívra változik.
A passzíválás időtartamára vonatkozóan általában a helyi Tanulmányi és Vizsgaszabályzat rendelkezik. Nálunk (BCE) pl. ez 1 év. Tehát, ha felveszünk valakit, aki a felvétel évében nem iratkozik be, jogviszonyát passzívra állítjuk, erről levélben (postán) értesítjük is. Egy évig várunk, jelzi-e a beiratkozási szándékát (eközben nem unalmunkban tologatjuk, tároljuk az iratait), majd ha a következő tanévben sem iratkozott be, végre megszüntetjük a hallgató jogviszonyát, töröljük a névsorból, erről szintén megy postán értesítés.
Másrészt, a felsőoktatási intézmények a passzív és a költségtérítéses hallgatók után nem kap állami pénzt, csak az államilag finanszírozottakra fizet (azért is hívják úgy).
Az az ember, aki valóban szeretne tanulni, de a felvétel évében nem indul az általa jelölt szak (vélhetően ezesetben nem volt elég a jelentkezők száma - 2-3 embernek meg nem fognak órákat tartani a tanárok nyilván), de aztán a következő félévben/évben mégis összejön a minimális létszám, s erről értesítést kap, na az az ember örül, mint majom a farkának, hogy mégis lehetősége van azt tanulni, ami érdekli. Már, ha normális az illető és tényleg tanulni akar.
Ui.: az ilyen arrogáns és bunkó hallgatók rontják el általában a tanulmányi ügyintézők hozzáállását a hallgatókhoz.
gyn 2008.08.08. 09:44:31
mark renton 2008.08.08. 09:44:38
WTF?
A Balkán az mióta természettudomány?
Nem is olvasom tovább.
Szil-Ka 2008.08.08. 09:47:00
Szerencsére az én hallgatóim 99%-a töknormális, így én is az vagyok.
Szil-Ka 2008.08.08. 09:48:05
mechorang 2008.08.08. 09:49:28
egy tanár ismerősöm mesélte hogy beírtak az osztályába még néhány magántanulót akik aztán kamu vizsgákon még a félévit is hozták utána meg szépen eltűntek, az iskola meg felvette utánuk is a pénzt.
violator78 2008.08.08. 09:49:48
gabest1 2008.08.08. 09:50:01
Shadow82 2008.08.08. 09:50:56
Most mit vagy úgy oda? Ha nem vennéd észre, ez az egész a képzés része. BALKÁN szakra jelentkeztél, ez pedig a gyakorlati oktatás a kőkemény Balkánból. Vagy inkább az alkalmassági: ha rájössz, hogy kit kell leüvölteni és kit megkenni, akkor mehetsz tovább. :)
Dr.Bio74 2008.08.08. 09:51:49
Respect!
De az illetőnek ezt nem tudta volna valaki elmondani?
Szil-Ka 2008.08.08. 09:54:41
Igazából ezt a részt sem értem:
"erre fel írt egy nagyfejű, hogy bocs, igazam van, de hát hülyékkel van körülvéve és ő kér elnézést"
Lehülyézi a kollegáit egy fejes, amiért kevés volt a jelentkező s emiatt nem indult a szak? WTF??? Ez nonszensz. :)
Dr Kangörény 2008.08.08. 09:55:24
pécsi_diplomandus_emeritus 2008.08.08. 09:56:59
- A költségtérítéses hallgatók után nem jár állami támogatás.
- A magyarországi egyetemek, főiskolák a felvett, beiratkozott, államilag finanszírozott tanulmányaikat megkezdett, de vmilyen oknál fogva abbahagyó hallgatóik után is kapják az állami támogatást, amíg az illető képzési ideje tartott volna.
DE! Például a Pécsi Egyetem TTK az ily módon államilag finanszírozott virtuális támogatási helyekre átveszi az arra érdemes költségtérítéses hallgatók egy részét. Ez korrekt.
Lásd: "Pályázat államilag támogatott képzésbe történő átvételre."
www.ttk.pte.hu/TO/doku/palyazat.doc
- A Földrajzi Intézet szervezi a Balkán tanulmányok szakot, ezért került a Természettudományi Kar képbe.
Szil-Ka 2008.08.08. 10:01:28
Így kényetlenek vagyunk passzíváltatni a be nem iratkozott felvetteket is.
Akármit csinálhat az egyetem/főiskola, lesz, akinek az nem lesz úgyse jó.
tamtaramtaram (törölt) 2008.08.08. 10:01:34
avirex801 2008.08.08. 10:03:00
"igen mert ezt szokták csinálni".. - persze persze..
Szil-Ka,neked is igazad van egyébként..
Dr.Bio74 2008.08.08. 10:03:03
Egyre inkább csak a megfelelő informálás hiányát tudom felvetni az oktatási intézmény hibájának, aminek tényszerűsége meg igencsak szubjektív.
liven 2008.08.08. 10:03:03
Szil-Ka 2008.08.08. 10:04:07
Szil-Ka 2008.08.08. 10:05:47
radiris 2008.08.08. 10:08:28
Aki pedig azt képzeli, hogy a 80-100 ezer forintnyi költségtérítés szemeszterenként fedezi az egyetemi-főiskolai képzés teljességét, az nem normális. Én is ennyit fizetek és ez után az egyetem még kábé a kétszeresét szakítja le utánam.
Jó lenne, ha nem irkálnának hülyeségeket a tisztelt kommentelők; a levélben vézolt módszerrel MINDEN hazai felsőoktatási intézmény él, de nem mindegyik buktatja meg magát ilyen hülye módon :)))
Bit Rot 2008.08.08. 10:10:16
Na, remélem tanultál az esetből. És még a tandíjat se kellett befizetned! :-)
Szil-Ka 2008.08.08. 10:12:12
Minden félévben részletes statisztikát kell szolgáltatnunk a KSH felé, mindent kérdeznek, képzés, finanszírozás, kolesz, életkor, lakhely, stb. szerinti bontásban, de csakis az aktív (beiratkozott) hallgatókra vonatkozóan. A passzív hallgatók létszámát, adatait soha senki nem kéri, így egyértelmű, hogy utánuk nem fizet az állam.
radiris 2008.08.08. 10:16:09
Hát pont az a lényeg, hogy NEM passziválták ezt a fegyveres csávót, hanem kvázi aktív állományban tartották és ezzel csaltak!
Tényleg ilyen nehéz ezt felfogni? Mégegyszer mondom: több ilyen esetet ismerek, tudomásom szerint két éve ebből botrány is volt valamelyik pesti főiskolán, de elsimitották és ráfogták a ... na kire? Hát persze: a számítógépre! (naná...)
yooccoo 2008.08.08. 10:17:59
szerintem azért hülyézi le őket, mert nem írtak vissza semmit a jelentkezőknek :)
egyébbként meg szarjanak sünt és boncolják fel
Dr.Bio74 2008.08.08. 10:18:11
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.08. 10:19:43
ha te mint magánszemély csinálsz ilyet, 2 perc alatt keresztre feszítenek. ha állami intázmény(ek), akkor csak valami adminisztratív tévedés, amiért konkrétan és személy szerint senki nem vonható felelősségre.
még annyit, hogy a nyomozó hatóság tudomására akkor juthat egy bűncselekmény alapos gyanúja, ha valaki veszi magának a fáradtságot és ír egy feljelentést, amit ugye tudnak iktatni. ha a média erről beszél, meg a fél ország, az nem jut ám a nyomozó hatóság tudomására. ezek a hatóságok valahogy olyan kis szelektívek...
Szil-Ka 2008.08.08. 10:20:03
"nyilvántartásuk szerint márpedig én a hallgatójuk vagyok"
Ez nem zárja ki azt, hogy passzív hallgatójuk. Igaz, az sem, hogy aktív.
Egy biztos, a szövegértelmezésemmel nincs probléma.
staropramen 2008.08.08. 10:21:03
állandó szerzője.Jelenleg Horthy M. tengerészmultjáról van fönn friss írása.
Ezek alapján jó fej, nem hinném ,hogy amit ír annak nem néz utána és csak vagdalkozik.
radiris kommentje megerősít ebben.
Az oktatás jelenlegi finanszírozási helyzetét nézve nem lepődnék meg, ha ez egy működő túlélési technika lenne.
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.08. 10:24:49
Decesso (törölt) 2008.08.08. 10:25:04
toi 2008.08.08. 10:27:54
nem arról híres, hogy kamuzna, és csak úgy a levegőbe puffogtatna.
bírom azokat az embereket, akik úgy vannak vele, hogy egyetemre járok, faszagyerek vagyok, majd én megmondom a tutit, én fingom a passzát szelet.
ehh...
staropramen 2008.08.08. 10:31:10
lehet,hogy nem voltam teljesen pontos, de azt akartam érzékeltetni, hogy tibortu nem azonos kategória pl az iszapos keszthely ellen posztoló szőke libával.
hag 2008.08.08. 10:32:05
Szerintem, meg épp a te (tapasztalataim szerint tulajdonképpen általános) kioktató tanulmányi osztályos stílusod az, ami még a legszelídebb egyetemistából is előhozza a vadállatot.
1, Nehogy már a jelentkező örüljön, "mint majom a farkának" hogy fizethet és tanulhat! Mivel az egyetemek között verseny van, és itt az egyetem az aki szolgáltat, addig első sorban neki kell nyújtani valamit. És ha nem teszi, akkor nyilván el fog menni a tanuló máshová.
Bár Magyarországon ez mindegy is, hiszen hihetetlenül rosszul teljesítenek az egyetemek:
www.webometrics.info/Distribution_by_Country.asp
2, Az egész finanszírozási rendszer sántít egy kicsit. Pl. mi utóbb tudtuk meg, hogy a gyesen lévő csoporttársunk költségtérítésének csak egy részét téríti az állam a többit meg mi, azaz a csoporttársai dobjuk össze. Nem arról van szó, hogy sajnálom tőle, de ezeknek az adatoknak nyilvánosnak kéne lenni.(Konkrétan PTE BKT volt.)
3, Egyébként a PTE BTK-n már gyakorlatilag az első héten vitába keveredtünk az egyik tanárral, arról hogy kinek mi is a dolga. Szerinte nem baj, ha ő nem jön be órára, hanem csak egy filmet küld maga helyett, és neki egyébként nem dolga hogy szolgáltatást nyújtson. Erre mondtam neki, hogy ez akkor lenne igaz, ha ő olyan okos lenne, hogy mi spontán odakucorodunk a lábához, csak azért hogy hallhassuk. De amíg fizettünk (akár kétszer is: kötségtérítés + adófizetőként az egyetem fenntartása) addig igen is köteles elvégezni a dolgát, pl. minimum bejárni.
staropramen 2008.08.08. 10:34:34
engedd meg, hogy tippeljek: a szóbanforgó tanár Ede bfüredről és alanyi jogon nem jár be.
kovacsbekker 2008.08.08. 10:36:09
Te miről beszélsz!? "A arrogáns és bunkó hallgatók"-ról!? Azért mert sérelmezni merte, hogy elfelejtette az egyetem adminisztrációs személyzete őt értesíteni a szak indulásának elmaradásáról?! A felettes sem azért kért elnézést, mert nem indul a szak, hanem mivel a kollégái elfelejtették értesíteni. Teljes mértékben megértem ebből a szempontból a levélíró felháborodását. Az, hogy az egyetem trükközik-e bármiféleképpen a támogatásokkal, az egy más kérdés, erről ennyi infóból én nem tudok biztosat állítani.
DE! Észre kellene venni a kiváló egyetemi adminisztrációs csapatoknak, hogy ők éppen egy szolgáltatást nyújtanak, ők vannak a hallgatókért, feladatuk az adminisztációs ügyek pontos menedzselése és a hallgatók megfelelő és udvarias tájékoztatása is. Sajnos ehhez képest elég nagy zűrzavar tud lenne egy tanulmányi osztályon, ami sokszor az ügyintézők hozzáállásán és a munkájuk minőségén is múlik. Ez pedig a szolgáltatást igénybe vevő, azért fizető hallgatóknak (másodlagos, hogy ő maga fizet-e költségtérítést, vagy az állam fizeti ki helyette az adónkból) okoz bosszúságot, utánajárást.
Azt is írod, hogy az "az ilyen arrogáns és bunkó hallgatók rontják el általában a tanulmányi ügyintézők hozzáállását a hallgatókhoz". Tisztában vagyok vele, hogy ezek az állások finoman szólva sem a csúcsfizetésű kategóriába tartoznak, de nem is kötelező odamenni. Aki viszont ott van és nem képes ellátni az elvárt szolgáltatási színvonalon a feladatát, arra felesleges költeni az adóforintokat. Szóval, nem lenne baj, ha a felsőoktatásban is a kiszolgáló személyzettel kapcsolatban szigorúbbak lennének az elvárások.
Persze nem szeretnék teljesen általánosítani, tisztelet a kivételnek, amiből azért van jócskán, de nagyon sokat kellene még fejlődni.
Dr.Bio74 2008.08.08. 10:36:35
Amit ne értek:
- ha ez iljen egyszerű: passzív-aktív, akkor miért nem lehet elsőre felvilágosítani.
- mi az hogy:" a náluk folytatott tanulmányaim újabb lépcsőfokához érkeztem.", el sem kezdte, passzívban volt, nem?
- Az önköltség esetén kifizetem a tanulmányaim rám eső teljesköltségét, költség térítés: kifizetem a rám eső költségek megállapított részét ( 0-100%), ha az nem 100% akkor ki is fizeti a többit?
repülőmókusevőkaticabogár 2008.08.08. 10:36:54
luciferc 2008.08.08. 10:37:50
ha az egyetem csekket küld, meg üdvözli, hogy tanulmányai újabb állomásához érkezett, akkor azt hiszem joggal feltételezi bárki, hogy aktívan tartják nyilván. Passzív félév után ritkán kell tandíjat fizetni, tehát ritkán küldenek csekket. Na, szövegértés?
sarius 2008.08.08. 10:38:12
Értsétek már meg: a hallgató (vagy a hallgató-jelölt) igenis kapni akar valamit, főleg ha még fizet is érte. A PTE-n amúgy is borzasztó erkölcsi állapotok uralkodnak, elég, ha találomra megkérdezel pár hallgatót...
Engem nem lep meg a gogoli modell, és még az sem, hogy Pécsett ilyen bután csinálják.
ambbay 2008.08.08. 10:42:58
Dr.Bio74 2008.08.08. 10:43:02
kajánkodó 2008.08.08. 10:43:22
Bő tíz éves ügyködés után borult a bili...
Ami a fejkvótát illeti: lehet, hogy állami támogatást nem kap az adott egyetem a költségtérítéses hallgatók után, de pl. egy "júúniós" pályázatnál sokat számít, ha a csudafejlesztésekből profitlálandó hallgatók száma nem a tényleges, hanem a buherált... x+fantomszám alapján lehet pl. számítógépeket/laptopokoat, kajamennyiséget, szobaszámot, meg ki tudja, mi mindent elszámolni. szvsz
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.08. 10:44:07
Daath, nem értek valamit: ha egy hallgató az egyetemnek 500 ezerbe kerül és fizet 150 ezer költségtérítést, mert hát költségtérítéses a lelkem, akkor a fennmaradó 350 ezer HUF honnan teremtődik elő az egyetem kasszájába? szponzor? adomány? az egyetem és "háttérintézményei" kigazdálkodják? esetleg közérdekű munkává váltják át? vagy kimutyizzák az önkormányzati kasszából?
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 10:44:11
toi 2008.08.08. 10:45:17
látod, van akinek nem világos.
Dr.Bio74 2008.08.08. 10:47:06
Gumidomino 2008.08.08. 10:47:42
és ezt így hogy? le vagyok döbbenve. és jól értem?
staropramen 2008.08.08. 10:49:09
Dr.Bio74 2008.08.08. 10:49:22
Olvasd tovább is, idióta egy rendszer, de lehetőséget ad másoknak.
Én lennék terrorista! 2008.08.08. 10:50:16
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 10:51:50
Csak kapkodom itten a fejem. A tegnap a levelem elküldtem kábé 100 címre (PTE, OKM), kíváncsi vagyok, mi lesz az eredmény. Ja: kaptam már visszajelzést olyan csávótól, aki három éve fejezte be a PTE-t de a honlapjukon még mint hallgatói önkormányzati iiletékes szerepel :-)
Dr.Bio74 2008.08.08. 10:52:49
Ha jól értettem, erről a passzív-aktív rendszerről egy szót sem említett neked senki?
Mintahogy nem tájékoztattak a szak idulásának törléséről sem, ée arról sem, hogy a toborzás folyik, így elképzelhető a későbbi kezdés?
Gumidomino 2008.08.08. 10:52:51
olvastam.
ettől még nem kisebb a döbbenet.
akkor kötelezővé kellene tenni, hogy vegyenek át költségtérítéseseket vagy bármi hivatalos felhasználási lehetőséget biztosítani a pénznek, de így elcsurognak a nehezen összekuporgatott adóforintjaim! :)
vazze... 2008.08.08. 10:53:09
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 10:53:24
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.08. 10:55:34
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 10:56:58
Úgy van, semmiféle aktív-passzív dologról nem kaptam tájékoztatást.
Valamikor 2007 decemberében kaptam egy levelet (csigapostán), hogy keresztféléves képzés lesz, érdekel-e? Mondtam (telefonban kétszer, majd e-mailben egyszer), hogy NEM! Sőt, azt is mondtam, hogy vagy küldjék vissza a félkilónyi fénymásolt papírt, vagy semmisítsék meg, mert az adataim általuk való kezeléséhez a továbbiakban nem járulok hozzá.
Erre meg januárban értesítenek, hogy felvettek...
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 10:58:48
Most olvasom, hogy volt egy kedves kommentező, aki nem értette, hogy a Balkán tanulmányok mit keres a Természettudományi Karon...
Hát... no comment. Pedig még ő is kérdezhetne.
Szil-Ka 2008.08.08. 10:59:01
Amíg a saját hallgatóim meg vannak elégedve a munkámmal, addig nem hinném, hogy magyaráznom kellene a bizonyítványomat. Én szeretek TO-sként dolgozni, annak ellenére, hogy valóban fos a pénz, de ez ahogy mondták, magánügy.
A fenti témával kapcsolatban elképzelhető, hogy én értettem félre a dolgokat, de azt akkoris fenntartom, hogy a levélíró stílusa és hőzöngése gázos. Akkoris, ha igaza van.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 11:00:20
Csak ezért csináltam ám az egészet :-))))
Dr.Bio74 2008.08.08. 11:00:55
A döbbenet érthető, de kissé sajnállak, mert ha ezeken megdöbbensz, akkor még nem vagy akklimatizálódva, és úgy néz ki sokáig az egyik döbbenetből a másikba fogsz esni.:)
Szil-Ka 2008.08.08. 11:01:00
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 11:02:16
akkor tőled (hangsúlyozottan tőled és nem a sok [moderálva]-tól) elnézést kérek, ha a hangnemem sértő lett volna. Nem állt szándékomban becsületes adminisztrátorokat megbántani; a gond nem velük van, ezt mindannyian látjuk.
nokéremtisztelettel 2008.08.08. 11:03:18
A zúgynevezett fejkvóta (normatíva, stb.) az hallgatói juttatásokhoz nyújtott normatív hozzájárulás. Ez ktsgvetési forrás, az állami finanszírozású képzésre felvett hallgatók száma alapján kapja az intézmény.
Ídesmindegy, h aktív-é v passzív,stb. márc.-okt. statisztika utáni számtani közép alapján adja a zállam.
Ezt, mint a neve is mondja, hallgatói juttatásokra kell(ene) fordítani.
A post témájához nem tartozik, h ennek elosztása h működik, hol milyen a hök-maffia, egyetemi szenátus, tolvajbandák, egyéb.
De nem ez az intézmény állami támogatása, csak annak egy része.
És biza sokat számíthat pár "holt lélek", amikor a többi költségvetési (képzési, tudományos, fenntartói, stb.) pízt osztják, h hány ember is jár az iskolába. Illetve amikor pályázati úton szerez akárhonnan lóvét az iskola.
tehát szvsz elképzelhető, h csalnak bizonyos helyeken, csak felejtsük már el ezt a fejkvóta-mániát.
Amúgy hogy jön ide, h arrogáns, bunkó hallgató, meg rendőr, meg egyetem adminisztrációs személyzete, meg hol indul a Balkán szak, meg a többi?
Van bunkó hallgató is, paraszt TO-s is, barom rendőr is. De nem ők csalják el a költségvetési (adónkból befizetett, ugye) pénzeket.
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2008.08.08. 11:03:23
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.08. 11:03:24
Gumidomino 2008.08.08. 11:04:03
szerintem ezt így simán ki kellene bekkelned. ne írj vissza, ne jelentkezz, tedd el a leveleket amik értesítenek, hogy a következő lépcsőfokra léptél és 2011-ben vedd át a diplomádat.
Szil-Ka 2008.08.08. 11:05:10
Egy kérdés, írásban (tértivevényesen postán) kérelmezted, hogy töröljenek a nyilvántartásukból? Sajnos a bürokráciában az ilyesminek csak írásban van nyoma...
veny 2008.08.08. 11:07:17
1.) Költségtérítéses hallgatón is van állami zsé bőven.
2.) A KSH-nak szolgáltaott adat kizárólag statisztikára használatos, a zsé nem az alapján jön.
3.) "A hallgatói jogviszony a
beiratkozással jön létre.", legalábbis az Ftv. 39. § (4) szerint. Hogyhogy egy tanulmányis ezt nem tudja?
4.) Ideje volna változtatni kissé az "örüjjé hogy bejöhecc, amúgy meg kussolj" jellegű szolgáltatói (vagy milyen) hozzáálláson. Ne vegyé cukrászdát Bécsben, ha nem érted, mi a baj. :)
5.) Aki nem csak azért megy a Zegyetemre, mert otthon unatkozna, azzal biza megesik, hogy tervei vannak a Zéletben, és biza nem mindegy neki pár év vagy félév ide vagy oda. Pl. tanulmányi szerződést bukik, átáll valami B tervre, stb.
6.) Magyar fősuli/egyetem és a korrekt tájékoztatás ölég witzesek egy mondaton belül, ollyan kis villonos a zucc...
Nekem most épp hónapok óta nem tudja eldönteni a BMF az összes csoda rendszereibül, hogy megvan-e minden szükséges kreditem vagy sem. De volt olyan is, hogy adott helyen és időben, adott tanár tartott órát, ez mindenütt stimmolt, csak a tanár és diákok szerint más-más tárgyból, más képzésen, más kreditért...
Összefoglalván: magyar egyetemen sikeres embernek lenni ősi román szokás. :-)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 11:08:48
bevallom, hibáztam... Csak telefonon mondtam kétszer és emailben egyszer...
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.08. 11:08:54
2008.08.08. 11:08:59
optipista 2008.08.08. 11:09:06
Beuska 2008.08.08. 11:09:55
"ha valakit felvesznek egy felsőoktatási intézménybe, majd nem iratkozik be,... de nem kéri ezután írásban a hallgatói jogviszony megszüntetését"
Nem akarok beléd kötni, de hol a hallgatói jogviszony, ha be sem iratkozott? Hát sehol.
"Tehát, ha felveszünk valakit, aki a felvétel évében nem iratkozik be, jogviszonyát passzívra állítjuk"
Még mindig nincsen jogviszony...
"majd ha a következő tanévben sem iratkozott be, végre megszüntetjük a hallgató jogviszonyát"
ami nem is volt soha?
Te írsz a tanulmányi ügyintézők hozzáállásáról, amikor teljesen képzavarban vagy a hallgatói jogviszonyról? Csak egy kérdés:
Neked milyen végzettséged van?!
"de aztán a következő félévben/évben mégis összejön a minimális létszám, s erről értesítést kap, na az az ember örül, mint majom a farkának, hogy mégis lehetősége van azt tanulni, ami érdekli. Már, ha normális az illető és tényleg tanulni akar."
Már ha kap róla értesítést, mert ha kapott volna, Ő is örült volna. De szerintem ezek után másik egyetemet választ, vagy inkább nem tanul. És a hozzád hasonlók (kioktatódeközbenhülyeségetbeszélőtanulmányisvagyok típusok) veszik el legjobban az ember kedvét.
"az ilyen arrogáns és bunkó hallgatók rontják el általában a tanulmányi ügyintézők hozzáállását a hallgatókhoz"
Apám...
nokéremtisztelettel 2008.08.08. 11:10:05
Merugye 1. rábízott 2. idegen 3. dolgot 4. eltulajdonít v azzal sajátjaként rendelkezik.
babraba 2008.08.08. 11:10:17
van abban valami amit mondasz, DE: abban a pillanatban történne, hogy MO-n minden második ember diplomával rendelkezne...
így is túlképzés van a diplomások között, de ha az állami támogatás mértékét a végzettek számához kötnék, abban a pillanatban az egyetemeknek nem a színvonalas oktatás lenne az érdekük (bár lehet, hogy most sem), hanem a végzendők számának drasztikus növelése, azon az áron is akár, hogy még a szigorlatot is megírják helyettük, csak valahogy végezze el az összes szerencsétlen, vagy még annál is több...
nokéremtisztelettel 2008.08.08. 11:12:53
Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2008.08.08. 11:13:16
A Saját bőömön tapasztaltam hasonlót. Egy szigorlatot kétszer kellett letennem, mert "elveszett" a rendszerben.
És ezt még lehetett űberelni. Harmadszorra is le akarták tetetni, mert a másodikat sem találták.
Szil-Ka 2008.08.08. 11:13:58
3.) egészen pontosan "tanulmányait nem kezdte meg" a státusz pontos a neve. A neptunban nincs ilyen (a neptun szerintem egy fos), ezért nemes egyszerűséggel a passzív státusz kerül beállításra
4.) még mindig nem azt írtam, hogy örüljön ha tanulhat, hanem konkrétan azt, hogy örüljön, ha beindul egy ritka szak. Nem ugyanaz!
6.) valóban nem általános a korrekt tájékoztatás, próbálok is tenni ezellen, értékelik is.
Gumidomino 2008.08.08. 11:16:26
van egy olyan érzésem hogy nem jött le neked a humor mert lehagytam a szmájlit.
:)
LaNdo 2008.08.08. 11:16:44
Miért kell személyeskedésbe süllyedni emberek?
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.08. 11:16:56
Ezt az idézetet olvastam valakinél, mint mottó és most nem bírom megállni, hogy ne osszam meg veletek. Kicsit hajaz a cikkre is. Szóval:
"az optimisták angolul tanulnak,
a pesszimisták kínaiul,
mi realisták pedig lőni." :)
Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2008.08.08. 11:17:08
Szil-Ka 2008.08.08. 11:17:49
egészen pontosan "tanulmányait nem kezdte meg" a státusz pontos a neve. A neptunban nincs ilyen (a neptun szerintem egy fos), ezért nemes egyszerűséggel a passzív státusz kerül beállításra
a végzettségem megfelelő a munkám elvégzéséhez
arról már kapott értesítést (ha jól értettem), hogy a későbbi félévben beindult (keresztfélév)
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.08. 11:18:03
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 11:20:00
Bocsi, de ha én adok neked 200 forintot, hogy vegyél belőle nekem egy kiló kenyeret, de te két fröccsöt veszel belőle magadnak, az sikkasztás.
Dr.Bio74 2008.08.08. 11:20:23
Szil-Ka 2008.08.08. 11:20:43
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 11:22:20
Mert a nekem szóló utolsó levélben a Hallgatói Pénzügyi Iroda munkatársai voltak kapcsolattartóként megjelölve, "ha bármilyen kérdésem lenne".
06-72-501-500/2216
demizson bobby 2008.08.08. 11:22:47
Amúgy általában nagyon okosnak tűnsz,akárcsak egy TO ügyintéző. ;)
Figyelmedbe ajánlom: "örömmel értesítenek, hogy a keresztféléves képzésre felvettek és fizessek be x forintot, mint költségtérítés"
Na mármost a passzív félévre nem írnak ki díjat.
Akkor most ki a Jani?
Golo 2008.08.08. 11:23:10
Luciferc: "Passzív félév után ritkán kell tandíjat fizetni, tehát ritkán küldenek csekket." - teljesen igazad van. Márcsak azért is, mert azt a félév megkezdése ELŐTT kell befizetni, azaz nem a félév végén küldik, hogy akkor most fizess, amiért idejártál, hanem fordítva van. Beiratkozáshoz kérik a befizetett csekket...
tiboru: ha nem indult a szak, akkor nem tudnak kamuból lejelenteni téged, mert hogy az igen könnyen kibukna... Az, hogy egy 3 éve végzett hallgató az egyetem (vagy kar...) HONLAPJÁN még szerepel, az nem az egyetemi adatbázis hibája, hanem a honlap szerkesztőjéé... (Annak - mármint a honlapnak - ugyanis semmi köze az OKM felé elküldendő jelentésnek, ami a tanulmányi adatbázisból kerül legenerálásra) Amúgy meg Szil-Ka-nak abban igaza van, hogy ha egy hallgatót felvesznek, de az nem iratkozik be, az attól függetlenül bekerül az egyetemi tanulmányi rendszer adatbázisába, de mint "passzív", azaz nem beiratkozott hallgató (alapból így kerül be minden új hallgató, és az adatbázisba kerüléskor kap egy egyedi azonosítót - EHA = egységes hallgatói azonosító...). És mint többen is leírták, (pl. pécsi_diplomandus_emeritus), költségtérítéses hallgató után NEM JÁR állami támogatás (mégegyszer leírom, hogy mindenki megértse: NEM KAP TÁMOGATÁST!). Ergo akár beiratkoztattak, akár nem, csak egy statisztikai szám voltál/vagy a rendszerben.
Abban viszont teljesen igazad van, hogy jelentősen elgórták azon a ponton, hogy nem tájékoztattak arról, hogy nem indul a szak.
"Én lennék terrorista": Igen, ezért van, és azért, hogy ha mondjuk 5 év múlva visszamész az egyetemre továbbképzésre, akkor az adatbázisban ne 3x szerepelj. :)
Zig Zag: azt a hiányzó 350 ezret a többi államilag finanszírozott hallgató után kapott támogatásból dobják össze (nem minden képzés kerül 500ezerbe, lásd pl. orvosképzés a rengeteg műszerrel, vegyszerrel vs. mondjuk egy matematika szakos középskolai tanár képzése a rengteg krétával, vonalzóval, körzővel... ;) ). De amúgy így sem jön igazán össze a teljes összeg, ebből is származnak a felsőoktatási intézmények néha milliárdos hiányai. (Hangsúlyozom, ebből IS!... És még persze rengeteg másból, ami néha tényleg a Nemzeti Nyomozó Iroda gazdasági osztályára tartozna...)
Hát röviden most ennyit...
chop 2008.08.08. 11:25:01
demizson bobby 2008.08.08. 11:25:10
Én már fizettem december végén is őszi féléves tandíjat. :)
Golo 2008.08.08. 11:26:08
kovacsbekker 2008.08.08. 11:26:35
Miért is nincs egykapus ügyintézés? Miért is kell egy hallgatónak több helyről összevadásznia a szükséges infókat és külön-külön kis adminisztrációs csoportoknál intézni az ügyeit? Mellesleg tőlük kapta az említett levelet is.
Egyébként próbáltál már augusztusban tanulmányi ügyeket intézni egy egyetemen, mondjuk a PTE-n? Hidd el, nem egyszerű...
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.08. 11:27:57
Jó látni, hogy vannak, akik még nem adták fel és bíznak abban, hogy az intézmény a beérkezett papírok hatására lépni fog.
Nem fog.
Beuska 2008.08.08. 11:28:13
Ráczkevei fagyiárús 2008.08.08. 11:28:53
Szil-Ka 2008.08.08. 11:30:23
Golo 2008.08.08. 11:31:30
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 11:32:35
2008 februárjában indult képzés, kaptam csekket. Nem fizettem be és kijelentettem, hogy NEM fogok oda járni.
Hat hónapra rá tisztelettel köszöntenek abból az alkalomból, hogy a PTE-n folytatott tanulmányaim újabb lépcsőfokához érkeztem. És mellékelnek egy újabb csekket, amin rajta van a nevem, és az EHA-kódom.
Nem tudom világosabban és érthetően leírni, sajnos; nekem is vannak szellemi és intellektuális korlátaim.
Szil-Ka 2008.08.08. 11:33:08
A törvényeket és a megfogalmazásukat inkább hagyjuk, akik fogalmazzák, azoknak kevés közük van a gyakorlati részéhez.
Amint Golo is írta, egy be nem indult képzésen fura lenne be nem iratkozott hallgató után pénzt benyelni.
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.08. 11:33:50
Szil-Ka 2008.08.08. 11:34:09
Beuska 2008.08.08. 11:35:32
Egyébként én is fizettem már csekket novemberben...
sarius 2008.08.08. 11:35:41
Huszárvégjáték (törölt) 2008.08.08. 11:36:32
te valószínűleg tökéletes TO-s vagy, valahogy úgy vagy a diákokkal mint anya a csemetéivel, szép nagy boldog családot alkottok, és felétek mindig süt a nap. Szívből gratulálok.
Azért azt megjegyezném, hogy jelen esetbe a postíró az ÜGYFÉL, az egyetem pedig a szolgáltató. Szerintem a leírt események fényében stílusa szolíd és decens. Én biztos, hogy sokkal durvább lettem volna.
Ilyen esetben a stíluson lovagolni ... Hm.
Ez kb. olyan, mint amikor tetten éred a betörőt, elküldöd a f..ba, ő pedig sérelmezi a csúnya beszédet. Természetesen az analógia nem az egyes TO-s emberekre vonatkozik, az egyetem néhány fura ura lopja adóforintjainkat (a tiédet is).
Ébresztő!
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 11:38:18
akkor már megérte :-)
- Astaroth - 2008.08.08. 11:41:42
A problémád meg nem értem. Ugyan lehet zavaró a levelezésük, de a kukába kell iktatni, ennyi. Követelésük veled szemben nem lehet, a legrosszabb dolog, ami történhet, hogy pár év múlva küldenek egy diplomát postán...na bumm.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 11:42:20
Aztán meg amikor megkérdezik, hogy "na, olyan kurvára lelkes voltál, most miért nem mész suliba?", akkor megpróbálod elmagyarázni, hogy mi a helyzet, de közben érzed, hogy nem nagyon hiszik el és meg vannak győződve arról, hogy vagy kirúgtak az első napon, vagy eleve kamuztál, mert kellett az a négy nap extra szabi a felvételi beszélgetésre történő felkészülésre (ami végül ugye nem is volt)...
Golo 2008.08.08. 11:42:25
Szil-Ka 2008.08.08. 11:43:43
A postíró az ügyfél, így van, a megoldást már tolmácsoltam felé.
- Astaroth - 2008.08.08. 11:43:50
Secnir 2008.08.08. 11:45:11
Innentől kezdve, ha hozzánkfordulsz tanácsért, azért elvileg fizetned kéne.
Persze ez is a balkáni képzés része.
Beuska 2008.08.08. 11:47:54
hallgatói jogviszonyt létesíthet. A hallgatói jogviszony a beiratkozással jön létre. A beiratkozott hallgatóról a
felsőoktatási intézmény törzslapot állít ki."
(2005. évi CXXXIX. törvény
a felsőoktatásról 39. § 4. bek.)
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.08.08. 11:49:03
A passzív hallgatók után akkor sem kap pénzt az intézmény.
Minden félévben részletes statisztikát kell szolgáltatnunk a KSH felé,"
Ez nagyon nem stimmel.
Ha passzív hallgató lenne, akkor nem kérnék, hogy költségtérítést fizessen.
A KSH nem adja tovább az adatait, és nem ő fizeti az állami támogatást.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 11:49:50
Látod, erre már én is gondoltam; lehet, ma délután csöngetnek, kinyitom az ajtót, hát ott áll a rektor, két, orbitálisan tutajos bringával az oldalán, kezében egy üveg Jameson Crested Ten és karton Staropramen s csak ennyit mond:
- Tiboru hallgató, az első vizsgán átment; itt ez a kis itóka és a két TO-s kolléganő, érezzék jól magukat holnap délig. Viszlát, és kösz a halakat!
Golo 2008.08.08. 11:50:30
Huszárvégjáték (törölt) 2008.08.08. 11:50:44
most nagyot nőttél a szemeben. Ilyen gyorsan még TO-s nem válaszolt nekem :-)
Megjegyzem, engem mindig rosszul érint, hogyha olyan szervezet stiklijére derül fény, amiben addig hittem ...
Peace
Szil-Ka 2008.08.08. 11:51:26
csak ismételni tudnám magam. A csekket a következő féléves beiratkozásHOZ küldik. Ha befizeti (és beiratkozik), aktív lesz, ha nem, nem.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 11:51:36
Fogadjunk, hogy törzskönyvem is van.
Illetve volt, ma reggelig. 08.59-kor ugyanis lehet, hogy pont beázás volt és egy pár dokumentum megsemmisült.
Céadaoin (user ID 44540) 2008.08.08. 11:52:53
zsíroskenyér és HAGYMA nincs? :-)
A konkrét témához: a címszereplőkhöz képest van egy nagyon komoly helyzeti előnyöd: te még élsz! :-)
És van olyan is, aki szintén él - épp csak belőled... :-(
Szil-Ka 2008.08.08. 11:54:31
Huszárvégjáték, én azonnal válaszolok a hallgatónak, mert ha nem tenném, később meg elfelejtenék válaszolni. Önvédelem :)
radiris 2008.08.08. 11:54:35
inkább ezzel foglalkoznál főállásban, ne a PTE-vel meg a fegyveres céggel...
- Astaroth - 2008.08.08. 11:54:57
Szil-Ka 2008.08.08. 11:56:19
Szil-Ka 2008.08.08. 11:57:36
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 11:58:12
Mondasz valamit, barátom :-)
Beuska 2008.08.08. 11:58:35
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 12:00:14
Nem tudom, hogy eltűntek-e, én vissza nem kaptam semmit, a beázással meg tényleg csak vicceltem!
És mit csináltok a TÖRÖLT személyek személyi anyagával? Irattár, megsemmisítés, visszaküldés?
Tombolán kisorsolás farsangkor? :-)
2008.08.08. 12:01:11
Aki munkaidőben homározik az fizessen be az államkincstárnak 5000 Ft/óra büntetést a lógása miatt. Szil-Ka kezdi.
Én ma szabin vagyok és pécsi. Hekkelem a fejkvótákat.
Sült hekk, csemege ubival és fehér kenyérrel: 850 Ft/adag jóétvágyat.
ComLo 2008.08.08. 12:01:37
Szil-Ka 2008.08.08. 12:03:05
Tudnék hajmeresztő dolgokat írni, hogy a törvények néha egymásnak mondanak ellent és mi, akik nem vagyunk jogászok, mást sem csinálunk, mint értelmezni próbálunk törvényeket, az egyetemi jogász hiába tudja a törvényeket, megint csak nem látja a gyakorlati részét...
Golo 2008.08.08. 12:03:40
De hogy tisztában legyünk a fogalmakkal: a passzív hallgató az, aki vmilyen oknál fogva nem iratkozott be a félévre, pedig megtehette volna, szemben Bukta Szakival, aki még csak nem is felvételizett, be sem adta a jelentkezését, mert nagy ívben sz*rik a felsőoktatásra, ő inkább péknek marad, és ezért nem is szerepel az egyetem tanulmányi adatbázisában, és ha mondjuk tavasszal odamenne a TO-ra, hogy akkor én is itt vagyok, na akkor tőle biztosan megkérdik, hogy "na jó, ez szép, de mi fittyet keres maga itt, és egyébként is ki maga?!".
tiboru: ez az egyetemi tanulmányi adminisztráció részéről dupla baki, mert ha már az első malőr után írásban, szóban, fényképpel, 4 tanúval jelezted, hogy nem kívánsz soha többet az egyetemmel jogviszonyt létesíteni, akkor bizony nem lett volna szabad téged kiértesíteni, hogy gyere hozzánk, állj be közénk, mert mégiscsak lesz balkán, hanem az adatbázisban át kellett volna állítani a státuszodat "törölt"-re...
(és ez egyben Beuská-nak is, aki a jogviszony szón lovagol, hogy itt nem köttetett szerződés, de tiboru a kiválasztottak között szerepel(t), hogy ő ha akar, akkor köthet. Ergo most ne azon lovagoljunk, hogy a tanulmányi intézmények hogyan nevezik azt, amikor egy hallgató felvételt nyert, de nem iratkozott be, mert akkor hívjuk "felvételt nyert jogviszonynak" és akkor rendben van...)
luciferc 2008.08.08. 12:04:41
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 12:04:59
Fröccs nélkül a hekk szart sem ér, ezt minden sikeres ember tudja.
titok84 2008.08.08. 12:05:46
Szóval az Egyetem bénázott, de nem csalt.
Szil-Ka 2008.08.08. 12:06:25
ComLo 2008.08.08. 12:08:50
staropramen 2008.08.08. 12:09:20
A PTE jóhírű jogi kara mit szól a 12:03:05 ös kommentedhez ?
ha valaki akkor ők aztán értelmezhetnék a törvényeket.
Akár alanyi jogon is.
Elathderon 2008.08.08. 12:09:57
3 évig minden egyes félévkor megkaptam a papírt, hogy gratulálnak a sikeres vizsgákhoz (hehe) és ekkor és ekkor lehet beiratkozni, ezek a tárgyak, stb.
Először röhögtem, de amikor terepgyyakra kellett menni az utolsó komolyan elgondolkodtam, hogy elmegyek és ha már gratuláltak a sikeres félévekhez, lediplomázok ők meg keresgéljék a jegyeimet. Mindez történt 2002-ben. Azóta nem kaptam papírt arról, hogy nem vagyok az egyetem hallgatója, azaz nem bocsájtottak el.
TO-ról csak annyit, hogy általában fejétől bűzlik a hal. Egy NY-magyarországi főiskolán (most már egyetem) pl. a volt HÖK elnök bukdácsolt a TO vezető posztig. No comment.
ComLo 2008.08.08. 12:11:05
staropramen 2008.08.08. 12:11:14
most már tudom miért nem jött be a PTE
sikeres ember a hekket csak sörrel issza.fröccs kizárva.
Nosziii 2008.08.08. 12:12:02
szerintem nincs értelme ezen vitatkozni. a levél írója nyilván megszívta, ezt sajnálom, viszont, mint PTE-s hallgató, köszönöm a közreműködését, (és még sok más emberét is) akik miatt talán több hallgatói juttatást kapunk, illetve nem mondanak fel anyagi okok miatt számos oktatónknak.
akik meg osztják az észt, nyugodtan hagyják abba, mert sok értelme nincs.
Szil-Ka 2008.08.08. 12:12:51
staropramen 2008.08.08. 12:13:16
sikeres ember a hekkhez csak sört iszik
sikeres ember a hekket csak sörrel eszi
2008.08.08. 12:13:51
Gumidomino 2008.08.08. 12:14:41
fennhordjuk az orrunk!
:)
Szil-Ka 2008.08.08. 12:15:33
Tetsu 2008.08.08. 12:16:34
1. lépcső: Az illető jelentkezik valamilyen szakra, elküldi a jelentkezési lapját az Oszágos Felvételi Irodába, aho bekerül a Gólya nevű rendszerbe az osszes adatával együtt. Megtörténik a ponthúzás, kiderül kit vettek fel.
2. lépcső: A Gólya nevű adatbázisból átemelik az adatokat az adott intézménybe. Vagyis aki felvettek bekerül az egyetem adatbázisába, függetlenül attól hogy indul-e a szak vagy nem. Kiértesítést a felvetteknek a TO küldött eddig, most a PTE Felvételi hivatala vagy milye.
Hiba: Azt elfelejtették közölni a felvett hallgatóval, hogy a képzés nem indul.
3. lépés: Indul az adott szak. Ilyenkor minden a szakon az adatbázisban szereplő hallgatónak küldenek értesítést csekkel együtt, mivel nem tudják ki fog ténylegesen beiratkozni.
Hiba:A levél megfogalmazása pontatlan, félreérthető.
Tulajdonképpen ennyi történt.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 12:16:46
Nézd barátom,
én elviseltem, hogy mindenki belém törölte a cipőjét, hogy hülyének néztek, hogy leküpdöstek, megmérgezték a kerti kisvakondomat, kipiszkálták a postaládából az ingyenes termékbemutatóra szóló meghívókat, hogy megvádoltak hazugsággal, alantas szándékokkal, tán még pedofíliával is.
Kemény vagyok, kibírom.
De azt NEM VISELEM EL szó nélkül, hogy a hekket sörrel inni javasolod!!!
staropramen 2008.08.08. 12:17:08
mikor én odajártam akkor a TO vez ha gondja volt a virágaival megkérdezett a dísznövény tanszéken valakit aki értett hozzá.
Ha a kamaraerdei szőlőjében támadt értelmezési problémája akkor a szőlőtermesztési tanszéken érdeklődött egy szakértőnél.
Folytassam?
Porchmonkey 2008.08.08. 12:18:52
staropramen 2008.08.08. 12:19:03
félreértettél ez nem javaslat, ez tényközlés.Ezzel a névvel csak nem vártál hosszúlépést?
kicsilara 2008.08.08. 12:19:23
kicsilara 2008.08.08. 12:20:28
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 12:20:32
Azt nem mondtam, de az én esetemben nem az OFI-hoz kellett küldeni a jelentkezési lapot, hanem közvetlenül az egyetemhez. Furcsa is volt, de gondoltam: ők jobban tudják.
Az OFI teljesen ki volt hagyva - legalábbis én semmiféle kapcsolatba nem kerültem vele ez ügy kapcsán.
Golo 2008.08.08. 12:21:33
tiboru: a végzettek személyi anyagát ha jól emlékszem harmincvalahány évig kell őrizni (erről órákat tudnának mesélni a TO-sok, mikor 40 éve végzett hallgatók mennek be tanulmányi anyakönyvi kivonatért, vagy hogy a péróba hívják azt a 2méterx2,5méteres könyvet, amikben az első magyar egyetem alapítása óta mindenkiről vezetik, hogy ki hányast kapott melyik tanárnál, milyen tantárgyból...)
Zig Zag: bocsi, csak most láttam a kérdésed. Az államilag finanszírozottak utáni pénzt a képzésre és az intézmény fenntartására fordítják, megadott kvóták szerint (mondjuk egy ilyen karok és képzések közötti kvótaelosztási megbeszélést is érdemes lenne egyszer végigülni, mikor decens professzorok és docensek egymást mosolyogva bicskázzák forintokért... :) ), szóval hogy a képzésre fordítják, de mint minden költségvetésben, itt is vannak átfedések, azaz nem minden pszichológus képzésre kapott állami forint kerül TÉNYLEGESEN a pszichológus hallgatók képzésénél elköltésre. Magyarán de, képzésre fordítják, a költségtérítésesektől kapott forintokkal együtt, de nem biztos, hogy pont ugyanolyan arányban, ahogy a hallgatói létszám indokolná, hanem ahogy a szükség hozza.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 12:22:34
Ótejóég, igen, erre a gondolatra már többször is felriadtam pihentető álmomból :-)
Szil-Ka 2008.08.08. 12:23:58
Tiboru, sima (februári) vagy pótfelvételi eljárásban nyertél felvételt? A pótfelételinél is az intézménybe kell eljuttatni a lapot. Ha az előbbi, akkor az naggggyon érdekes.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 12:24:57
Hát igen, ezt enyhítő körülményként fogom figyelembe venni a Végső Elszámoláskor...
De Kulics kollégának mi a mentsége?!
Golo 2008.08.08. 12:25:58
Tetsu 2008.08.08. 12:26:02
Szil-Ka 2008.08.08. 12:26:38
Ide azért jönnek 40 éve végzettek, mert mostanában mennek nyugdíjba és igazolást kérnek a tanulmányi időről.
Szil-Ka 2008.08.08. 12:28:26
staropramen 2008.08.08. 12:28:31
ha neki volt problémája akkor ő ment a szakértőhöz nem az elérhetősége.Persze amiről beszélek az kb 30 éve volt, akkor még beszéltek az emberek egymással,nem emileket váltottak.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 12:28:45
Nem pótfelvételi volt; ha jól emlékszem, valamikor április-májusban küldtem be a jelentkezési lapot az Egyetemnek - előtte felhívtam őket és ők mondták, hogy honnan lehet letölteni; hangsúlyozták, hogy közvetlenül nekik küldjem be és NE az OFI-nak.
kohlhaas 2008.08.08. 12:29:22
Sajnos a probléma korántsem csak az egyetemekre jellemző, hanem az egész társadalomra. Nemrég az átlagostól kicsit eltérő adóügyben szerettem volna felvilágosítást kapni, ezért felhívtam az APEH Információs Centrumát. A vonal túlsó végén ülő nő néhány alapvető "frázison" túl semmi használhatót nem tudott mondani, a legértelmesebb megjegyzése az volt, hogy jó lenne, ha utána tudnék nézni a CD Jogtárban, magyarul: menjek ügyvédhez, adótanácsadó céghez. Erre már magam is gondoltam, de nem valami nagy összegről volt szó, ezért fordultam az ingyenes "állami céghez". Persze, ha valamiben én hibázok, rögtön megbírságolnak. Ja, e-mailt is küldtem a rendszerükön keresztül, még iktatószámot is kaptam, de válasz azóta (egy hónap) sem jött.
Tetsu 2008.08.08. 12:30:16
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 12:30:56
Na tessék, erről én sem tudtam; írhatom az újabb 120 emilt az érintetteknek :-)
_csak viccel_
Tetsu 2008.08.08. 12:33:59
Szil-Ka 2008.08.08. 12:34:42
Tetsu 2008.08.08. 12:36:38
Mellesleg milyen képesítést ad a balkán szak??? Mi leszel ha nagy leszel?? :-)
Szil-Ka 2008.08.08. 12:39:20
Erre konkrét példa legutóbb a GYES-en, GYED-en, stb-n lévők finanszírozása. Más értelmezést kaptunk írásban az OM-től, és mást a Központi TO-tól. Mi meg harmadikféleképpen találtuk logikusnak. Nem volt vicces...
Golo 2008.08.08. 12:42:04
De, kapcsolatba kerültél az OFI-val, csak nem tudsz róla. A felvételizős hallgatókat ugyanis a Gólya nevű programban rögzítik, ami az OFI-hoz van bedrótozva. Azaz te a papírjaidat Pécsre küldted el, az adatokat viszont már az OFI által működtetett adatbázisban rögzítették... Hát és így került képbe a CIA, a NASA, a KGB és az a kínai, spameket küldő giga kft, akik mindenképp a farkad növelésére, vagy akciós kötvényvásárlásra akarnak rávenni a leveleikkel... :) (És a sült hekk szemébe lesz beépítve a kamera... Vagy a maci szemében, a kandallón... :) )
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 12:42:15
Balkán-szakértő. Ez jól kiegészítette volna az eddigi ismereteimet. Már ha összejön :-(
Ez egy posztgraduális képzés, elég komoly előfeltételekkel (ha jól emlékszem, például két nyelvvizsga kellett már a jelentkezéshez: egy nagy nyelv és egy balkáni (valamelyik délszláv, török, román, albán vagy bolgár).
Most már elvből sem fogok levelezni velük és tényleg elmegyek két év múlva a diplomaosztóra és balhézni fogok, ha nem adnak egyet :-)
Tetsu 2008.08.08. 12:42:22
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 12:44:06
Annak a kínai káeftének érdekelne az elérhetősége
Tetsu 2008.08.08. 12:45:09
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 12:48:14
Én (ezt megelőzően) 2002-ben felvételiztem utoljára (már az is másoddiplomás képzés volt), de akkor az OFI-nak kellett küldenem a jelentkezési lapot.
Tetsu 2008.08.08. 12:45:09
Mediterrán szak?! Hű, az nekem is nagyon bejönne: imádom az olívát, a sült bárányhúst és a könnyű borokat. És részegen nagyon hangosan bírom énekelni az O Sole Mió-t!
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.08. 12:48:17
"Magyarán de, képzésre fordítják, a költségtérítésesektől kapott forintokkal együtt, de nem biztos, hogy pont ugyanolyan arányban, ahogy a hallgatói létszám indokolná, hanem ahogy a szükség hozza."
Nem szurkapiszka, de ezekre a "szükség hozza" dolgokra kíváncsiak leginkább azok az ügyészek, akik Tiboru kollégáit izélgetik. Aztán jön a felfüggesztés, meghurcolás ilyesmi. Néhány forintra is. Nem egyetemi méretekben! Érted? ;-)
Golo 2008.08.08. 12:51:50
Igen, többek között erről is beszéltem (írtam...) akkor, mikor a pénz elosztásáról futtattam gondolatot. Mondjuk a százalékok nagyságának megítélése (hogy ez most sok, vagy kevés) egy dolog, a lényegesebb kérdés az lenne, hogy mire megy el ez az összeg. Ha bútorokra, akkor gáz, ha viszont értelmes és hasznos (értsd: az intézménybe jelentkező hallgatókat hozó) marketingre, akkor viszont megéri, mert ugye végső soron a hallgatókból (illetve az utánuk kapott/tőlük beszedett pénzből) él az egyetem. De ez a vita nem tegnap kezdődött, és nem csak az egyetemre jellemző, bármelyik multinál vagy hazai kft-nél érzékeny kérdés a marketing nagysága, és hogy mire is költik azt a pénzt...
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 12:53:30
Hát nagyon remélem, hogy ez a kis Homár-cikk megfelelő marketing-fogásnak minősül és özönleni fognak a hallgatók Pécsre.
the real 2008.08.08. 12:54:55
Nekem mindössze egy, roppant fontos kérdésem lenne: mit szólsz ahhoz, hogy immár nemcsak staropramen szólít konzekvensen "tibortu"-nak, hanem Golónál is előfordult ez? Nem szándékozol nicket cserélni, engedelmeskedve a köz egyre inkább nyomasztó akaratának? :)
Golo 2008.08.08. 12:56:53
Az "ahogy a szükség hozza" alatt olyat értettem pl. hogy mondjuk nem előre tervezetten leszakad a jogi kar előadójának a teteje, ahol az építő jogutód nélkül megszűnt mondjuk 2 éve, ergo felelős nincs, viszont a biztosítás + kari keret nem fedezi teljesen a helyreállítás költségeit. Na itt jön képbe a "szükség", mert hogy ezzel nem kalkuláltak, viszont meg kell csinálni = forrás átcsoportosítás... Aztán meg magyarázkodás. :)
ninick 2008.08.08. 12:57:26
Nem olvastam végig minden hsz-t, csak a postra akarok reagálni: állami középisk.-ban tanítok, a magasabb sulikról így nincs infom, de innen igen:
1. azt tudjátok-e, h 28 fő alatt nem indulhat 9.-es (30 éven felülieknek: elsős) osztály? Miért lényeges ez? Mert: 2. ha van 75 diákod elsőben (9.-ben), abból bizony csak 2 osztályt csinálhatsz, 3 25-öst már nem. Csinálsz 2 db 30-35 fős osztály, hogy ha buknak is, maradjon meg egy biz. létszám, a maradék 20-25 főt meg elhajtod, mert mit tehetsz mást? Így eggyel kevesebb ofőt kell kifizetni az állambácsinak (MÁK, önkormányzat, főváros, tökmindegy, a kifizető jól jár), az iskola viszont kevés gyereket tanít, így aztán kevesebb fejpénzt is kap.
3. Ha nem akarod, h egy osztály megszűnjék (pl azért, mert sokan lebuktak, elköltöztek, stb), akkor ha nem tudsz valóságos diákokat prezentálni, bizony beírsz pár alibi kölköt, akik év közben kimaradnak, de ez csak évvégén derül ki, h nem kell annyi bizit kiosztani. Ez van sajnos. Nem azért írják be (írjuk?) a fantomgyerekeket, mert jó buli, és a havi 80K nettóm ettől több lesz, hanem mert félő, h megszűnik az osztály, a tanárt elküldik, az iskola bezár. Ha a végletekben gondolkodunk. Ennyi.
(Persze-persze, egy eltegyakorlófazekasmájergimi sose fog erre a sorsra jutni, de vannak alpáribb isik is, és ha az állambácsi (mák, főváros, kisfaszom, akárki) nem ád pénzt, nem tud működni, ennyi.)
ninick
Tetsu 2008.08.08. 12:58:35
Golo: Ebból van a gáz most a PTE-n a szívgyógyász meg a rektor között. Ugyanis a szívcentrumtól is elvonják a lóvét.
Golo 2008.08.08. 12:59:19
a jelenség számomra is meglepő, sőt már-már parajelenség, mert 3x is leellenőriztem a nicket, még kopipészt után is, éppen a staropramen-es baki elolvasása után, mégis, elküldés után "tibortu" virít az első sorban, amiért így utólag is bocsánatot kérek. :) Mea culpa. :)
staropramen 2008.08.08. 13:00:11
fölösleges t törölve
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 13:00:19
És csak itt, csak most, csak nektek elárulom, hogy 14:08-ra időzítettem egy pászentos, újraközlős cikket a blogunkon.
Nem, nem Pécsről szól!
Szil-Kát pusszantom (remélem, lány, úgy értem: csaj!!!), köszönöm neki az információkat; ki tudja, egyszer talán egy swinger-klubban összefutunk és majd dumcsizunk a passziválási, jelentkezési meg törlési dolgokról :-)
(Remélem, nem bántódtál meg, Szil-Ka?! Csak vicceltem, és tényleg köszi a normális hozzáállást!)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 13:01:50
+fontolandó. Végül is ez egy fogyasztói társadalom és a fogyasztók diktálnak.
tibortu
ninick 2008.08.08. 13:03:32
Hagyjuk már ezt az unalmas irodai bükkfanyelvet testvíreim, poénokat írgyatok !
Aki munkaidőben homározik az fizessen be az államkincstárnak 5000 Ft/óra büntetést a lógása miatt. Szil-Ka kezdi.
Én ma szabin vagyok és pécsi. Hekkelem a fejkvótákat.
Sült hekk, csemege ubival és fehér kenyérrel: 850 Ft/adag jóétvágyat."
Sült hekkről álmodni egy álmos péntek du ... megfizethetetlen.
Van, amit nem lehet pénzért megvenni.A többire ott a Mastercard. :D
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 13:05:54
Na, ezek ám a szomorú dolgok, baszki, nem az Isaura meg a Szívek szállodája :-(
ninick, csak annyit mondhatok, amivel kitörölheted, de mégis: ami engem illet, szolidarizálok veletek!
Na még megvárom Szil-Ka válaszát és tényleg mentem. Viszlát a blogunkon!
Golo 2008.08.08. 13:08:09
Igen, olvastam a hétvégén a két egy-egy oldalas interjút, de csak az derült ki számomra, hogy az igazság valahol középen van. Papp professzor szerint túl sokat vesz el az egyetem, Gábriel rektor úr szerint meg a privatizált szívklinikán nem lenne biztosítható az orvosképzés. 1:1... Közben meg megy tönkre az egész, és születnek körlevelek, meg nyilatkozatok, meg tiboru-t is állandóan be akarják iratkoztatni, a kínaiak (vagy Kulics haverja) közben meg meghekkelték a gépemet és belejavítanak a nick-ekbe... szóval sz*r az élet, és mindig az ártatlanok szívják meg, mindig!... :)
ninick 2008.08.08. 13:08:46
ninck
birdito 2008.08.08. 13:12:29
Ennyi.
bojlas 2008.08.08. 13:19:30
Van egy olyan rendelkezés a tanulmányi- és vizsgaszabályzatban, hogy az aktuális félév kezdetétől számítva egy hónapon belül nyilatkozni kell (ETR-n, Neptunon) keresztül, hogy az aktuális félévben milyen státuszú hallgató leszel. Ezt nevezik a félév aktiválásának. Ha ezt nem teszed meg, akkor automatikusan passzív hallgató leszel.
Az egyetemeken az állami fejkvóta lehívása az aktív státuszú hallgatók után lehetséges. Ezt egy statisztikai jelentésben küldi el az egyetem a minisztériumnak.
A passzív hallgatók után nem jár fejkvóta, csak az aktív hallgatók után. Persze a statisztikai jelentést meg lehet "másítani", de az már egy másik kérdés...
2008.08.08. 13:19:46
De Kulics kollégának mi a mentsége?!
én csak simán pécsi vagyok. A sörgyár mellett nőttem fel és így a sörre szavazok.
Ha jól emlékszem fröccsgyár meg nincs, úgyhogy neked annyi :)
Asszem EDE is sörpárti ! Palkovicsnéról biztosan tudom !
Viszont a Pannonnál mínuszba is lehet menni.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 13:22:03
sorszámozott sárga csekk, névre szóló adatokkal, mint marketing-fogás? Hm, nem értek hozzá, de ez egy kicsit meredeknek tűnik, nem?
Akkor a legutolsó, nekem címzett levelük utolsó két sorával búcsúzom tőletek és a Homártól:
"Bízom abban, hogy szolgáltatásunkkal elégedett, és munkatársaimmal hozzá tudunk járulni, hogy Ön minél több időt tudjon tanulmányaira fordítani az Egyetemünkön."
Ha kapok érdekes visszajelzéseket a 120 címzettnek elküldött levelem kapcsán, majd még jelentkezem itt, tehát nézzetek vissza olykor!
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2008.08.08. 13:23:43
2) Ha nem indult el a szak, arról a hallgatót AZONNAL (azaz: 30 munkanapon belül :-) ) tájékoztatni kell. E szerint: 1:1.
3) A hallgató megteheti, hogy jelzi, nem kíván beiratkozni, és kéri adatai törlését. Azaz: 1:2
4) Mivel a szak nem indult el mégse, a hallgató felvételije semmis. Ez érdekes jogi helyzet, de ebben az esetben a hallgatót mégiscsak törölni kell a nyilvántartásból. Állás: 2:2 (Ez utóbbi gól erősen lesgyanús szituációt követően született, de a játékvezető megadta.)
5) Ezek után érdekes írni a hallgatónak, hogy: "ja, juteszembe, te már jelentkeztél mihozzánk máskor erre a szakra, most van keresztfélévesben, figyu, nem érdekel?" Ez nálam direkt marketing. De mindenesetre a fentiek fényében nem tűnik jogszerűnek, hiszen az hallgató kilétét a jótékony feledés homálya esetünkben nem, vagy nem a megfelelő mértékben takarta.
Végeredmény: 3:2
Egyébként: a hallgatót, aki nem iratkozott be 2007. szeptemberében, majd azután februárban sem, semmilyen módon sem lehet megkérni, hogy most akkor tegye meg. De ez nem gól, mert ugye az a szak, amire felvételt nyert a hallgató, nem indult.
Kár, hogy nekem is azonnal a foci jutott eszembe az ügy elemzése kapcsán. Eszembe juthatott volna egy szimpla honlap is, ahol minden tanulmányi ügyemet flottul elintézhetem, csak a hatalmas, villogó rózsaszín gomb zavar "TVSZ!!! OLVASD EL HA JÓT AKARSZ!!!" felirattal. Bocs, oka az lehet, hogy messze még Európa.
Kopi3.14 2008.08.08. 13:59:46
Egyebkent tudtommal a munkaadonak sem kell a sikeres allasinterju utan lfelvennie az embert semmilyen allomanyba, amig tenylegesen nem kezd ott dolgozni. Elofordulhat igen konnyen, hogy mashova megy, meg a felvetel utan is. Oktatasnal ez miert van maskepp?
Elathderon 2008.08.08. 14:09:12
"szerintem nincs értelme ezen vitatkozni. a levél írója nyilván megszívta, ezt sajnálom, viszont, mint PTE-s hallgató, köszönöm a közreműködését, (és még sok más emberét is) akik miatt talán több hallgatói juttatást kapunk, illetve nem mondanak fel anyagi okok miatt számos oktatónknak."
Ezek szerint Te etikusnak tartod a közpénzek ellopását, más szóval elsikkasztását?
Lehet, hogy kevés az ösztöndíj és rossz az egyetemek finanszírozása, sőt biztos, de szerintem nem ez a megoldás. (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy szerintem ennyi diplomásra sincs szükség - pláne nem művelődésszervezőre, PR managerre, EU tanulmányosra, stb. - ergo ennyi egyetemre sem...)
drsztj 2008.08.08. 14:17:47
Szerintem költségtérítéses hallgató után nem jár állami támogatás.
Peppone Botazzi 2008.08.08. 14:33:38
De azért TO-s szeretnék lenni.
Nyitás 8.30-kor ha jól emlékszem, aztán 12-13.30 ebédszünet aztán 3-ig megint munka. Világ legjobb állása, azt kell mondogatni csak hogy nemtudom, egyeztesse a tanszékkel. :D:D:D
Természetesen sarkítok, kövezzetek meg (JEHOVA) de aki már állt sorban 2 órát az tudja miről beszélek.
PTE. Sóval behinteni.
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.08.08. 14:47:04
Ez annyira rendőrös megnyílvánülás, hogy ihajj. :)
SLacc 2008.08.08. 15:38:26
He, kedvet kaptam mán én is! Hogykő csináni csalás? Mert én még ehöz is gyenge vagyok!
SLacc 2008.08.08. 15:39:52
Té, mint Tamás 2008.08.08. 15:59:11
Bár PTE-n végeztem - és még járok is ott posztgradra, szóval lesz pár köröm velük -, tehát nekem is bögyömben voltak a TO-sok, de azt ugye nem hiszed, hogy a munkaidejük addig tart, amíg ügyfélfogadás van? Szívattak minket is (PMMK) az ostobálkodásukkal, de elég azt a számlájukra írni, amit tényleg elkövettek, nem kell sarkítani, hogy mennyire kurva jó meló lehet ez. Nem az, ez biztos.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.08.08. 16:02:52
Sajnos, ettől függetlenül a jogszabályok rengeteg kérdésre nem adnak választ, úgymond túlságosan magas absztrakciós szintűek. Ilyen esetekben a minisztérium és az OFIK - néh kifejezetten jogászok közreműködésével - megpróbálja "kitalálni" a jogalkotók célját - azaz jogszabályt értelmez -, azonban ennek az eredménye nem mindig jut el mindenkihez, akinek ilyen jellegű kérdést tesznek föl, pl. a TO-s néni.
Biztosan lehetne erre valamilyen megoldást keresni, pl. FAQ-k kitétele a webre, tanfolyamok tartása a TO-s néniknek... Nemtom; nem látok bele abba, hogy a probléma mennyire súlyos, illetve hogy az illetékeseknek mi a véleménye erről.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.08.08. 16:14:01
Így alakult ki pl. az, hogy néhány éve már csak egy darab jelentkezési lap van, és azt az OFIK-ba kell küldeni, illetve a felvett jelentkezők adatai automatikusan kerülnek át a Gólya-rendszerből a központi hallgatói nyilvántartásba, onnan egyrészt tovább az intézmény sajátjába (ETR, Neptun stb.), másrészt ebből készülnek (közvetlenül, nyilván nem a KSH-n keresztül!) a minisztérium felé az állami támogatás kiszámításához szükséges statisztikák.
A fentiek nem válaszok a fő kérdésre, de ebben informatikusként nem is akarnék állást foglalni... ;-) Azt javaslom, hogy a kedves cikkíró keresse fel az Oktatási Hivatalt kérdésével; weboldal: www.oh.gov.hu
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.08.08. 16:21:53
A nyári felvételi eljárásban a jelentkezési lapok leadásának határideje már tavaly is február 15. volt. Ez a jelentkezésed biztos nem olyan lehetett, amilyennel központilag foglalkozunk, mert hamar visszadobtuk volna a késés miatt. (Hiába küldte volna tovább az egyetem hozzánk, ő meg rögzíteni a jelentkezés tényét úgysem tudja, csak a jelentkezéshez tartozó adatokat: egyes vizsgaeredmények, többletpontok stb.)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.08. 16:30:40
Voltak emberkék, akik egyszer csak kaptak levelet hogy felvették őket egy másik szakra is. Persze nem volt az illető felvételizni, de valahogyan mégiscsak volt értékelt felvételije, stb.
Ezek is érdekes helyekről kerülnek elő. MIndenesetre azért meredek egy érvényes felvételit rittyenteni csak úgy valahonnan.
Az meg, hogy ez a balfasz banda csak akkor tud telefonálni amikor fizetni kéne, nem újdonág.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.08.08. 16:37:21
Szóval kamu levelet csak úgy lehet küldeni, ha valaki a kis kezével megírja, a címzéstől az aláírás pöttyözésén át az adatokkal való kitöltésig. De az is hiába, mert a fejpénzeket sem lehet a semmiből bekamuzni: annak az alapja az OFIK által a központi felvételi adatbázisból készült statisztika, amelyben (fellebbezéssel javítandó) hibák lehetnek, de kizárt, hogy a felvételi eljárás befejezése után (!) a semmiből oda beessen valaki.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.08. 17:15:27
Nem "légyszi'",hanem "léci". A többi stimmolt.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.08.08. 17:53:37
Tavaly "Balkán [akármi]" néven indított felsőfokú képzése egyetlen egyetemnek sem volt. Ez is alátámasztja azt a tippemet, hogy valamilyen egyéb, nem felsőfokú diplomát adó, nem a normális felsőoktatási felvételi eljárásban meghirdetett képzésről van szó. (Vajon tiboru látott már Felsőoktatási Felvételi Tájékoztatót, vagy csak a PTE honlapjáról nézett ki minden adatot?!)
A www.webometrics.info/Distribution_by_Country.asp én nem emlegetném fel, mert onnantól kezdődően, hogy szerinte a világ legjobb 200 egyetemének a fele az USÁ-ban van, teljesen hitelét veszti. Emellett azt is figyelembe kellett volna venni, hogy az adott országban 1) hány egyetem van, 2) mekkora a lakosság. Ha Magyarországból 5 egyetem van benn a TOP1000-ben és Kínából 20, akkor az kinek égőbb: nekünk vagy nekik? Egyébként valóban túl sok (volt) az egyetem - az EU szerint is! -, és ezért - valamint gazdasági okokból - integráltak össze sok évvel ezelőtt egyes régebben különállt egyetemeket-főiskolákat.
A kamu diplomák kiadásáról nem tudok, de ez ellen is fog létrejönni egy további központi rendszer, amely a felsőfokú diplomákat tartja nyilván. Ugyanígy a már működő központi hallgatói nyilvántartás (Felsőoktatási Információs Rendszer) akadályozza meg, hogy kamu embereket tartsanak nyilván hallgatóként.
A hallgatói jogviszony egyszer mindenképpen megszűnik: remélhetőleg azért, mert sikeresen befejezted a tanulmányaidat, de akár azért, mert az orrodat sem toltad oda, vagy esetleg valamilyen más okból kihajítottak. ;-)
Kizártnak tartom, hogy költségtérítéses képzésen egy fillér állami támogatást is kapjon az egyetem, mert egyrészt egyébként is alig van pénz bármire is, másrészt amióta a minisztérium nem ad maximum keretszámokat a költségtérítéses képzésekre, azóta az egyetemek tényleg annyi jelentkezőt vesznek föl költségtérítéses képzésre, amennyit csak le tudnak ültetni a termekben (azaz kb. a csillagos ég a felső határ, és ennyiszer többet kellene az államnak fizetnie ebben a feltételezett "kiegészítő finaszírozás"-ban).
A diplomát letettek utófinanszírozása oltári nagy marhaság. 3-5 évig gazdálkodja ki az egyetem a hallgató taníttatását, aztán utána kapja meg a pénzt, ha megvan a diplomája?! Ezt gazdasági lehetetlenség, amellett, hogy erre a kamu megoldás meg az lenne, hogy _mindenki_ végigjut a képzésen és diplomát kap, akár nulla tudásra is. Az meg, hogy ugyanannyiba kerül 10 és 100 hallgató taníttatása, arra a válaszom: a BKV-busz is nagyságrendileg ugyanannyit fogyaszt 10 vagy 100 utas esetén, tehát nyugodtan blicceljen minden 10 utasból 9. Teccikérteni? ;-)
Ha ráérek, majd továbbolvasom, és megpróbálok a többi kérdésre is válaszolni...
Szil-Ka 2008.08.08. 18:46:15
Té, mint Tamás 2008.08.08. 19:10:17
Kopi3.14 2008.08.08. 19:25:41
birdito 2008.08.08. 20:13:41
balkancenter.ttk.pte.hu/index.php?id=66
Ez nem hagyományos szak, amit OFIK-on keresztül, meg miegymás lehet bejelentkezni, hanem "szakirányú továbbképzési szak".
Gondolom, hogy erre más felvételi, stb követelmények vonatkoznak (akinek van kedve, nézzen utána.)
Tiboru: azt azért megnézted, hogy hova jelentkeztél?
1. Ugyanis ezen tájékoztató alapján EGYÉRTELMŰEN le van írva, hogy ez a képzés KERESZTFÉLÉVES (ezt már 2006. május 4-én leírták!!!). Aki má bocsánat mi a faszé hívtak volna fel, hogy szeptemberben nem indul a képzés, mikor akkor soha nem is indult, HISZEN keresztféléves!!!
2. A hagyományostól eltérő jelentkezésre utal az is, hogy pl. január 20-ig kell(ett volna) jelentkezni. A jelentkezés módja pedig jelentkezési lap visszaküldése (tehát nem OFIK-on keresztül). Az áprilisi jelentkezési lehetőség gondolom a kevés jelentkező miatt volt lehetséges.
3. Ez nem diplomát adó képzés, hanem szakirányú képzés, (ahogy le is van írva), vagyis csak egy betétlapot ad, amit betehetsz a diplomádba. Gyanítom, hogy éppen ezért semmi köze az államilag finanszírozás/nem finanszírozáshoz. Pláne, hogy költségtérítéses a képzés.
4. Egyet értek az előttem szólókkal. PTE BTK TO-t földig tipor, sóval behint (de legalább TTK TO-ra küldeni őket továbbképzésre. Érdekes, ott kedvesek a TO-s nénik, és minden problémát megoldanak (legalább is 10 évvel ezelőtt így volt).
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 20:32:46
Erre jelentkeztem:
balkancenter.ttk.pte.hu/index.php?id=66
És akár hiszitek, akár nem, tavaly tavasszal szó sem volt kersztféléves képzésről.
A testület, ahol dolgozom (azt, hogy rendőr, tűzoltó, vámos vagy bévés lennék, sem megerősíteni, sem cáfolni nem fogom) kapott egy külön értesítést a PTE-től, amely a fenti linken olvasható cuccot tartalmazta, kivéve a keresztféléves megjegyzést. Mindenki azt mondta, hogy 2007. szeptemberben kezdünk.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 20:33:51
Mint említettem volt: sem megerősíteni, sem cáfolni nem áll módomban a feltételezésed, bazmeg!
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.08. 20:35:33
Egy világ omlott össze bennem...
Mindegy, a törzsanyagom úgyis lekérheted, aztán ha meggondoltad magad vagy gyűjtöttél egy kis bátorságot, csak dobj egy mélt és a többit magánban megbeszéljük :-)
Szil-Ka 2008.08.08. 22:49:38
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.08.09. 00:19:16
A végzettek (és a felsőoktasban dolgozó oktatók) személyi anyagát (ezentúl?) 80 évig fogja megőrizni a központi hallgatói nyilvántartás. (Nem tudom, eddig hány év volt...)
A pótfelvételis jelentkezési lapokat kivételesen nem az OFIK-ba, hanem az intézményhez kell beadni (ott is lehet beszerezni őket, és nem a könyvesboltokban stb.) - a felvételi eljárás rövidsége miatt ez mindig is így volt. (A keresztféléves eljárás 2007-ig bezárólag ugyanezen okból ugyanilyen volt, és csak az idén lett teljes értékű, az OFIK-ba, jóval korábbi határidőre beadandó jelentkezési lappal.)
A felvételivel kapcsolatban - ki találta volna ki? - az OFIK ügyfélszolgálatát érdemes keresni: a www.felvi.hu oldalon lehet regisztrálni, majd a saját jelentkezéseidet E-ügyintézni, a talált hibákat, gyanús dolgokat, kérdéseket kérelmeken keresztül elküldeni. (Büszkék vagyunk arra, hogy az ügyfélszolgálatunk másokhoz képest konzisztensebb és helyesebb válaszokat ad. ;-) ) Amihez nincs köze az OFIK-nak, azzal kapcsolatban nem tudok okos tanácsot adni...
Ja, a fentieknél az OFIK mindig az Oktatási Hivatalt jelenti: az OH a jogszabály szerint megnevezett, oktatási ügyekben eljáró hatóság, a közönség felé már csak ők léteznek, az OFIK "csupán" a felvételit a háttérben folyamataiban és informatikailag szervezi-támogatja.
A szakirányú továbbképzések a központi hallgatói nyilvántartásban ugyan szerepelnek, de az ezekre felvételizők nem jelennek meg a felvételi adatbázisában, mert ezek a képzések (még?) nem a normális felvételi eljárás részei. Ennek megfelelően nem is nagyon ismerem ezeket, feltételezhetően teljes egészében az egyetemre bízza a minisztérium a felvételi lebonyolítását.
Té, mint Tamás 2008.08.09. 05:34:23
Szil-Ka 2008.08.09. 07:58:52
bakitak 2008.08.09. 09:29:15
Humperdickk eredményjelzőjéhez annyit, hogy a intézmény csak a felvett ÉS beiratkozott hallgatókat veheti nyilvántartásba. Ehhez pedig nyilatkozni kell a beiratkozáshoz. Itt az alaphiba az ügyben.
Joe Forster/STA: a szakirány továbbkézpéseket az állam valóban teljes egésézben az intézményekre bízza; és az OFIK nem csak az informatikát hanem a jelentkezői ügyfélszolgálatot, kommunikációt, stb is adja az Oktatási Hivatalnak az eljáráshoz
A személyi anyagokat valóban 80 évig őrzik az egyetemek, aztán pedig a leváltárak, mivel ezek nem semmisíthetők meg. Minden ember ilyen anyaga valamelyik leváltárban van. Hacsak nem égett el, nem ázott szét, nem bombázták le (44-45, 56), stb.
Az egyetemek kapnak az AKTIV (fogalommagyarázat ügyben Szil-Ka cikkét ajánlom) költségtérítéses hallgatók után pénzt, a fenntartási normatívát.
Szil-Ka! Egyébként nem csak (!!) az lehet baj, ha kevés gyakorlati ember szól bele a jogalkotásba, hanem az is, amikor egy rendszer átalakításakor sokan a régi beidegződések alapján dolgoznak.
nothing.at.all (törölt) 2008.08.10. 23:03:42
Mondd már meg nekem, ugyan mi értelme BCE-n a nyár közepén tárgyfelvételt indítani, ha a Neptun nem működik? Feltettem ezt a költői kérdést a tanulmányi osztályon is, amire az a válasz érkezett, hogy "Ööö, erre nem tudok mit mondani". De azért háborodjatok fel nyugodtan, ha a hallgató reklamálni mer. Végülis nekünk semmi más dolgunk sincs, mint hogy a gép előtt üljünk, és lessük a pillanatot, amikor végre jelentkezni tudunk, nehogy beteljen a kurzus...
lvnte (törölt) · http://lvnte.blogspot.com 2008.08.11. 10:50:31
Lementem Miskolcra, a tanulmányin közölték hogy írjak egy levelet, amiben kijelentkezek.... .... vonat stb... nembaj... gondoltam ennyivel le is lesz akkor rendezve.
De nem így lett, mert a tavaszi félévre ugyanúgy megkaptam a beiratkozási papírokat. Miután szintén nem iratkoztam be megint jött a levél hogy ha nem akarok odajárni jelentkezzek ki a tanulmányiban. :D De ezt már kb dobtam is a kukába.
Szil-Ka 2008.08.11. 12:25:45
Hogy érted, hogy nem működik a neptun? Ez így tág fogalom, kérlek, kicsit részletesebben írd le a problémát, hol akadsz el, mi nem működik; mert így nem tudok segíteni, pedig tényleg segítek, ha tudok. A fenti válasz nem tőlem származik, az biztos. Melyik karra jársz?
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.13. 10:55:20
kaptam egy-egy választ a minisztériumtól, illetve a PTE-től. Mivel így korrekt, kivonatos formában közlöm a lényegüket; kicsit hosszú lesz, de szerintem érdemes elolvasni.
1.) Minisztérium (Szövényi Zsolt főosztályvezető, Ságiné Dömök Ilona email-címéről)
„…valóban az a helyzet történt, hogy a Természettudományi Kar adott intézetébe és a kar tanulmányi osztályára is benyújtható volt a jelentkezés. Az intézet által átadott névsort az időközben megváltozott új tanulmányi rendszerben úgy rögzítették, hogy ténylegesen nem ellenőrizték a hallgatói jogviszony létrejöttét. Ebben az egyetem komoly adminisztrációs, oktatásszervezési hibát követett el, mert innentől kezdve a hivatali ügyintézés ügyiratait automatikusan továbbította a tanulmányi rendszer…”
„…A fentiekből következően az Ön esetében hallgatói jogviszony nem jött létre. A szakirányú továbbképzés állami támogatásban nem részesül, szervezése a felsőoktatási intézmény szakmai hatáskörébe tartozik. A kialakult helyzetért a felelősséget az adott egyetemnek kell vállalnia.
Megkeresésünk alapján arról kaptunk információt, hogy az egyetem Oktatási Igazgatósága is felelősen állt a kérdéshez és kivizsgálta az Ön által felvetet oktatásszervezési problémát, felismerve, hogy az ilyen egyetemi ügyintézés az egyetem munkájának megítélésében komoly problémákat eredményezhetnek….”
Eddig a minisztérium levele. Túl azon, hogy a „felvetett” szót én két szóvégi tével írnám, meg hogy apróbb egyeztetési probléma bukkan fel az utolsó mondatban (az „ügyintézés” egyes számban van, az „eredményezhetnek” pedig többesben), a levél korrekt, köszönöm.
És akkor a PTE Oktatási Igazgatóságának négyoldalas leveléből:
2.) PTE Oktatási Igazgatóság vezetője, Lengvárszky Attila, saját email-címről:
„…Felvételi vizsgára, felvételi beszélgetésre a Felvételi Szabályzat 73. § (3) bekezdés alkalmazása szerint nem került sor, mert a felvételi döntés alapja a jelentkezés feltételéül előírt oklevelek minősítése szerint felállított rangsor volt…”
„…A Természettudományi Kar és az Ön között folyt levelezésből megállapítottam, hogy 2007. szeptember 13-án Dr. Papp Norbert tanszékvezető egyetemi docens úr, az Ön által írott megkeresésre válaszolva e-mailen levelet küldött az Ön címére, amelyben értesítik Önt, hogy kellő számú jelentkező hiányában a szak 2007. szeptemberében nem indul el. Egyben reményüket fejezték ki az iránt, hogy a szakot keresztféléves képzésben kellő számú jelentkező esetén sikerül elindítani, továbbá az irán, hogy Ön nem veszítette el érdeklődését a vonatkozó képzés iránt, és ismét jelentkezőik között tisztelhetik.
A Természettudományi Kar Tanulmányi Osztályának vezetője, Heisenberger Zsolt 2007. szeptember 25-én kelt (TD. 51-1034/2007 iktatószámmal ellátott) levelében, írásban küldött értesítést arról, hogy a képzés adott félévben nem indul, és ezért az Ön jelentkezését el kell utasítania. Ennek megfelelően a 2007/2008. tanév I. félévében sem a Balkán tanulmányok képzés nem került rögzítésre az Egyetem tanulmányi nyilvántartásában, mint elindított képzés, sem pedig az Ön adatai nem kerültek rögzítésre a Pécsi Tudományegyetem adatbázisában.
Megerősítést nyert azonban az az Ön által is említett tény, hogy az Ön számára 2008. március 5-ei keltezéssel értesítést küldött a Természettudományi Kar dékánja arról, hogy felvételt nyert a „Balkán szakértő” szakra.
Előzetes vizsgálatom azt is megállapította, hogy erre azért került sor, mert a Földrajzi Intézet – annak ellenére, hogy Ön újabb jelentkezést a szakra nem adott be –, úgy tájékoztatta a Természettudományi Kar Tanulmányi Osztályát, hogy Ön felvételre került. Megállapítottam, hogy tekintettel arra, hogy Ön a keresztféléves képzésben ismételten meghirdetett képzésre új jelentkezést nem adott be, így jogszerűen az új felvételi eljárásban nem vehették volna figyelembe korábbi jelentkezését. A Földrajzi Intézet eljárását az indokolta, hogy akkorra megteremtődtek a képzés elindításának feltételei, és ezért szerették volna az egy félévvel korábban jelentkezettek számára is lehetővé tenni a képzésben a részvételt. Természetesen ezen lehetőségnek a jogi feltételeit is szükséges lett volna megteremtenie az Intézetnek, így például előzetesen tájékoztatnia kellett volna a korábbi jelentkezőket, így Önt is arról, hogy kívánnak-e élni ezzel a lehetőséggel.
Megállapítottam továbbá, hogy a Tanulmányi Osztály mulasztást követett el, amikor nem ellenőrizte a Földrajzi Intézet által küldött és felvételre javasolt jelentkezők dokumentumait, és ellenőrzés nélkül rögzítette a felvételre javasoltak törzslapját az Egyetem hallgatói nyilvántartási rendszerében, valamint ezzel közel egyidejűleg értesítést küldött a jelentkezőknek a sikeres felvételről.
Tekintettel arra, hogy a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvény 39. § (4) bekezdése alapján a hallgatói jogviszony a beiratkozással jön létre, Ön pedig nem iratkozott be Egyetemünkre, megállapítom, hogy mulasztást követett el a Természettudományi Kar Tanulmányi Osztálya továbbá akkor, amikor a Földrajzi Intézet jelzése alapján, az Ön beiratkozási szándékának jelzése nélkül az Egyetemi hallgatói adatbázisban Önt aktív státusúra állította.
Fenti mulasztások következtében Ön az adatbázisunkban 2008. februárjától szerepel, 2008. áprilisától pedig úgy, mint az Egyetem aktív státusú hallgatója…”
„…Ugyanakkor a beérkezett dokumentumok alapján a mulasztás és hatáskör túllépés személyi felelőssége megállapítható, ezért Dr. Gábriel Róbert a Pécsi Tudományegyetem rektora fegyelmi eljárást kezdeményezett az Ön panasza alapján.
Az Ön esete továbbá megerősíti a Pécsi Tudományegyetem egy éve fennálló új rektori vezetésében azt a szándékot, hogy az Oktatási Igazgatóság vezetésével csak jogszerűen, valamint egységes szakmai elvek alapján irányított összegyetemi tanulmányi adminisztrációs szervezet tudja a hallgatók megfelelő színvonalú kiszolgálását ellátni.
Végezetül ezúton tájékoztatom, hogy azonnali intézkedést foganatosítottam az Ön ügyének jogszerű lezárására, adatainak a PTE hallgatói nyilvántartásából a jogszabályoknak, valamint az Egyetem szabályzatainak megfelelően történő azonnali törlésére…”
„…Remélem, hogy a fentiekben kellő tájékoztatással, az Ön számára eddig okozott kellemetlenségekért elfogadható magyarázattal tudtam szolgálni, és az Egyetem nevében kinyilvánított elnézést kérésemet erkölcsi elégtételként el tudja fogadni...”
Ennyi. Természetesen elfogadok én mindent, csak azt kérem, nehogy már azt a szerencsétlen gazdasági ügyintézőt (V. Zsuzsát) büntessék meg, akivel legutoljára beszéltem! Ő kedves és udvarias volt, és ha van valaki, aki semmiről nem tehet, az bizony ő.
Szóval kész, lezár, béke van. Jó nyaralást mindenkinek és mégegyszer köszönöm egyrészt a válaszokat, másrészt az érdeklődést.
Üdv,
tiboru (aki mégsem holt lélek?)