Harmadik kör Zoli online jegyvásárlásos szotrijában (előzmények itt és itt), reményei szerint az utolsó. A MÁV Start leszögezi hogy a rendszer nem tesztrendszer, angol nyelvű visszaigazolás pedig azoknak jár, akiknek nem .hu végződésű az e-mail címe. Logikus.
Tisztelt Utasunk!
Megkeresésével kapcsolatban az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni:
Megkeresését követően azonnali vizsgálatot rendeltünk el. Ezúton szeretnénk sajnálatunkat kifejezni, és szíves elnézését kérni, amennyiben a történtek kapcsán félreérthetően, avagy tévesen tájékoztatták. Az ügyben a szükséges intézkedéseket meghoztuk a hasonló problémák elkerülésére.
Elsőként azt szeretnénk leszögezni, hogy internetes jegyvásárlási rendszerünk nem tesztrendszer, hanem éles üzemben működik. A rendszer, elindítása előtt több száz munkaórában már tesztelésre került. A honlapunkon szereplő "próbaüzem" kifejezés nem bizonytalan működésre, hanem a fejlesztési javaslatok, a rendszerrel kapcsolatos utasoktól érkező elvárások megismerése iránti igényre utal, melyeket lehetőségeink függvényében figyelembe kívánunk venni a későbbiek folyamán.
A banki tranzakcióval kapcsolatosan tájékoztatjuk, hogy a problémát az OTP Bank internetes vásárlásokra használt fizetési rendszerének meghibásodása okozta. A kapcsolat megszűnése miatt a menetjegyért fizetett összeg zárolás alá került, tehát tényleges fizetés nem történt. A 10 jegyű azonosító kód ennek folytán nem került továbbításra.
A rendszerünket, a vásárlók kényelmi érdekeit figyelembe véve úgy fejlesztettük ki, hogy amennyiben az OTP szoftvere ismét elérhető és az utas újból belép a jegyvásárló felületre, ne kelljen újra kezdenie a félbe szakadt tranzakciót, hanem az folytathatóvá váljon. Bár ez a megoldás csökkenti a sikertelen banki műveletek számát, illetve az ezzel okozott időveszteséget, ugyanakkor - mint ahogy leveléből is kitűnik - további problémák forrása lehet.
A tesztidőszak alatt az OTP fizetési felülete nem produkálta a most feltárt hibákat, így azok tesztelése sem volt lehetséges. Az Ön által jelzett hiányosságok megszüntetése érdekében megoldási javaslatokat dolgoztunk ki, melyeket rövid időn belül meg kívánunk valósítani. Pl.:
félbeszakadt tranzakció esetén újbóli belépéskor olyan felület megjelentetését tervezzük, mely rákérdez arra, hogy a vásárló kívánja-e folytatni a műveletet és nemleges válasz esetén a zárolt összeg azonnal felszabadításra kerül. Amennyiben a folytatás mellett dönt, a tranzakció sikeres befejezése után a vásárló a beállított preferenciáknak megfelelően minden esetben megkapja a vásárlást igazoló kódot. Mindemellett tárgyalásokat folytatunk az OTP-vel, hogy az általa üzemeletetett felület hibáját szoftverszinten szintén orvosolják. Reményeink szerint a fenti megoldással az Ön által jelzett problémák kiküszöbölhetővé válnak.
Itt szeretnénk informálni továbbá, hogy az angol nyelvű tájékoztatás a használt e-mail cím végződése folytán érkezett meg, mivel .com-os kiterjesztés miatt a rendszer külföldről érkezett megkeresést feltételezett. Természetesen a .hu végződésű e-mail cím esetén minden esetben magyar nyelvű válaszlevél érkezik. Bár ezen fejlesztés is kényelmi szempontokat szolgál, a félreérthetőség megszüntetése érdekében azonnal intézkedtünk, és ilyen esetekben a jövőben kétnyelvű tájékoztatás kerül kiküldésre.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy internetes rendszerünk hibája miatt - az eddigi vizsgálataink szerint - indokolatlanul pénzösszeg még nem került levonásra, így a menetjegyet ily módon vásárló utasaink biztonsággal használhatják az internetes jegyrendelő felületet. Bízunk benne, hogy a jövőben Ön is elégedetten veszi igénybe új szolgáltatásunkat.
Üdvözlettel:
H. R.
A reakció a levélre azonnal :
Tisztelt MÁV-Start!
Köszönöm a tájékoztatást és az alábbiakról szeretném tájékoztatni:
Elsőként azt szeretném leszögezni, hogy köszönhetően Önöknek és a végig nem gondolt, nem megtervezett és nem eléggé tesztelt rendszernek, és a tényleges meg nem fizetésnek (idézett a levélből "tehát tényleges fizetés nem történt") én még a mai napig nem férek hozzá a pénzemhez.
Azt egy pillanatig se gondoltam, hogy ma a világon létezik hibátlan szoftver, de itt nem játék alkalmazásról van szó, ahol egy programhiba folytán nem tudok a következő pályára eljutni, hanem pénzről van szó és némely estben elég komoly összegekről. 2 embernek Bp-Miskolc oda-vissza IC-vel durván 14.000 Ft.
Könyörgöm, ha egyszer azt írja ki az Önök alkalmazása, hogy a "Fizetés megtörtént. A tranzakció lekérés sikertelen!", akkor miért az OTP a hibás? Az OTP a pénzt beterhelte a számlámon (amihez a mai napig se férek hozzá) sőt még tranzakció azonosítót is adott. Ezek a problémák oda vezethetők vissza, hogy a rendszer tervezésekor nem gondolták át, hogy hogyan kell működni egy pénzt kezelő alkalmazásnak és nem tesztelték le teljes körűen, ezek szerint nem végeztek olyan teszteket mi történik akkor ha megszűnik a kommunikáció.
Ha pedig előre tudják, hogy ilyen lehetséges, hogy időnként az OTP szoftvere elérhetetlen, akkor megint oda tértünk vissza, hogy nem gondolták át, hogy hogyan kell működni a rendszernek és nem tesztelték eléggé én meg persze 6600 Ft-al tesztelem ezen tudott problémát.
Miért ? Egy pénzt kezelő rendszernél szerintem ez elengedhetetlen!
Egy tesztelésnél nem arra kell számítani, hogy mi az ami van és mit tudok tesztelni (Idézet a levélből: "A tesztidőszak alatt az OTP fizetési felülete nem produkálta a most feltárt hibákat, így azok tesztelése sem volt lehetséges."), hanem arra is kell gondolni csak egy példa a millió sok teszt eset közül, hogy mi van akkor, ha éppen egy tranzakció kellős közepén áll le a hálózat, a szerver, az adatbázis stb.... És ezeket lehet tesztelni az OTP nélkül is. Pl. hálózat leállásra, egyszerűen kihúzom az UTP csatlakozót a szerverből vagy adatbázisra teszt, hogy adok shutdown abort-ot és így tovább.....
Ha ilyen problémák előadódnak, akkor a MÁV-direkt miért nem tud a probléma megoldásában segíteni, miért kell nekem a MÁV-Informatikát ehhez felhívnom ?
Ha egyszer a MÁV-Informatika üzemelteti a rendszert és lehetőség van arra, hogy egy zárolt összeget a rendszeren keresztül úgymond kiüssön az alkalmazás, akkor a MÁV-Informatika helpdesk ezt miért nem tudja megoldani telefonos megkeresés esetén?
Miért van az, hogy a MÁV-Direkt munkatársa egészen mást állít mint ami a valóság ? Azt állítja egy korábbi levélben, hogy a 10jegyű azonosítót a rendszer számomra elküldte. Hova?
A panaszkezelő rendszert se gondolták végig és nem is tesztelték teljes körűen, azt kell hogy mondjam.
Egy tesztelő munkatársnak kb. 3 percébe került volna gmail-es vagy yahoo-s vagy msn-es emailcímet előállítani és ezen keresztül tesztelni a rendszert.
Köszi
Zoltán
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.08.19. 10:07:24
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.08.19. 10:10:25
Taurusz 2008.08.19. 10:20:04
Mondogasd: A máv nem hibás. A máv nem hibás. A máv nem hibás. (Hátha valaki elhiszi)
Primavera 2008.08.19. 10:20:29
Az röhej, h a .com végű mailcímet automatice külföldinek veszi. :)
homár molla 2008.08.19. 10:21:12
röviden: tehát tesztrendszer.
Primavera 2008.08.19. 10:21:37
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.19. 10:24:04
Ez az "amennyiben" annyira jellemzi a cég hozzáállását. Úgy csinál, mintha elnézést kérne, pedig nem. Mintha azt mondanák, hogy "Bizonyítsd be, hogy félretájékoztattunk, öcsisajt".
Boo 2008.08.19. 10:27:56
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.08.19. 10:37:32
Másik gond, hogy az OTP-s fizetés láthatóan megvalósult, csak a MÁV rendszere nem tud mit kezdeni a késői válasszal. Erre megoldás az websphere vagy más csatornakezelő rendszer, amik garantálják a pszeudoszinkron működést.
Az világosan látszik, hogy nem fektettek kellő hangsúlyt a pénzügyi rész tesztelésébe, gondolom abból kiindulva, hogy ahhoz semmi közül. Pedig van, mivel ők nem jegyadás-t hanem jegyELadást szolgáltatnak, aminek része a fizetés is.
Egy szó mint száz, próbaüzem ide vagy oda, ez a rendszer egy xar, amit hozzá nem értő emberek meggondolatlanul, a szükséges és elégséges teszt nélkül, vezettek be.
Ennyi, nincs ezen mit szépíteni.
Potenciális Disznó 2008.08.19. 10:39:16
2008.08.19. 10:52:22
Emberek !!!
Kinn Bessenyei Peti csavarja a dugóhúzókat ti meg itt zombiskodtok a homáron ?
Legalább a kis kerti faszenest begyújtanátok.... holnap szentistvánnapi ökörsütés lesz Edénél !
Annababa · http://fenyforras.hu 2008.08.19. 11:00:33
Shagrath 2008.08.19. 11:06:40
raoulduke 2008.08.19. 11:17:03
raoulduke 2008.08.19. 11:21:51
nekem gyanus volt mar az elejen is... 2008.08.19. 11:28:15
LouiS 2008.08.19. 11:37:41
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.08.19. 11:43:06
És egy kérdés: mi a nagy büdös f@szért kell nekem végighallgatnom az erre a szarra készült sablondumát a MÁV vonalon, ha csak egy kurva időpontot akarok kérdezni? Egy kallertól már kaptam olyan választ, hogy az internet csak tájékoztató jellegű és különben is mindenki tudja, hogy Sopronba menet, Győrnél át kell szállni. Jah, csak mi nem. De azért szép volt a Hegyeshalmi állomás :)
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.08.19. 11:44:16
nem a progamozó találja ki hanem a megrendelő. Szóval a MÁv kérhette így a kódoló meg lekódolta nekik.
jonas1 2008.08.19. 11:44:58
Kukacoskodni értelmetlen.
Zorro2007 2008.08.19. 11:52:30
Eloszor mindig egy foglalas tortenik, magyarul megnezik, hogy van-e penz a szamladon, ezzel zarolasra kerul a bizonyos osszeg. Ha bizonyos ido utan erkezik egy konyveles akkor az a "zarolas" atvaltodik lekonyvelt osszegge es mindenki orul. Ha nem erkezik semmi sem- mint pl. a jelen esetben sem- akkor bizonyos ido utan a bank automatikusan felszabaditja a tetelt, DE mivel a XXI. szazadban elunk normalis rendszerek eszreveszik, hogy nem sikerult elkuldeni a konyvelest es kuldenek egy stornot, amivel a bank rogton feloldja az adottt osszeget es mindenki orul...
Ket kerdesem lenne, mennyit fizetett ezert a MAV?
Aki ilyet ir, hogy "A tesztidőszak alatt az OTP fizetési felülete nem produkálta a most feltárt hibákat, így azok tesztelése sem volt lehetséges." az most rogton RUGJA KI a teszteles vezetojet vagy sajat magat...ez is csak a mavot minositi...
MosoMasa 2008.08.19. 11:56:36
Boo 2008.08.19. 12:08:32
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.08.19. 12:19:28
Azt hitték, így kell. A Winfos is így működik.
Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.08.19. 12:23:54
Andrzei 2008.08.19. 12:27:41
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.08.19. 12:55:51
*erősen bólogatok*
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.08.19. 13:01:44
Én nem értek a programozáshoz, csak felhasználó vagyok, de:
Mi a búbánatos büdösbogár méteres kékeres bélférge miatt nem lehetett a PPO rendszeréhez hasonlót összerakni? Szerintem, szolíd jutalékért meg is csinálják (ppo.hu). Bár akkor meg felmerül a kérdés, hogy minek alkalmaz annyi "informatikust" a MÁV. Jobb is lenne, ha átképezné őket takarítónak.
MosoMasa 2008.08.19. 13:15:09
Xezs 2008.08.19. 14:30:17
Secnir 2008.08.19. 15:08:34
gyújtósra velük.
Greg36 2008.08.19. 16:26:03
A Tesztüzem felirat nem az internetes jegyvásárló rendszerre vonatkozik, hanem a MÁV-ra.
Most tesztelik, hogyan kell vasutat üzemeltetni, mert otthon még villanyvonatot sem kaptak anno :)
háténvagyokaz 2008.08.19. 18:35:47
...mert otthon még villanyvonatot sem kaptak anno :)'
Ja, meg az a generáció is most hiányzik, akik már úttörővasutasok se voltak...
Bátortalanul. csendben jegyzem meg: folyamatfejlesztéssel foglalkozok. Szerintetek a MÁV melyik ajtaján kéne bekopogni, hogy meghallgassák a lehetőségeket? BKV-nak van ajtaja? Buszonként 3-4 tudom, de olyan, ami mögött értelmes ember ül aki döntésképes...
Vagy ha ilyeneket kérdezek, nem értettem meg az eddigi postokat és kommenteket:))
Valjan 2008.08.19. 19:26:13
Ezeknek a szemeteknek csak az a szerencsejuk,hogy egy t*tu posztkommunista rablobanda-maffia-a tamogatojuk.kezetcsokoltak a gennyes fergek a mindenhatonak" azt elik vilagukat a Polgar meg levan sz@rva.
am,mint tudjuk...Elobb-utobb mindenkinek veget er... :))))
Lasd Kadar...!
Secnir 2008.08.19. 20:20:07
a t*tu az tetű akart lenni? mert ha igen, írd ki nyugodtan, semmi újat nem mondasz vele...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.19. 21:12:11
Sztem már azért tapsot érdemelnek hogy válaszolnak a dolgokra :D Szánalmas.
Adjuk ki privát üzemeltetésbe, állami felügyelettel, lehet jobban menne. A lopás(?)
tódor géza sámuel 2008.08.19. 21:29:54
Hát egyet tudok, aki volt üttörő, meg kisztitkár... mosmeg... nem jártunk vele túl jól!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.08.19. 22:34:17
arendszerterméke 2008.08.19. 22:44:02
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.19. 23:06:46
quack 2008.08.20. 00:44:38
szedjük fel a síneket !!!
azt majd a szines fémtolvajok elintézik:D
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.08.20. 09:03:48
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.20. 14:48:44
staropramen 2008.08.20. 16:10:35
mondcsak sztrovacsek mióta szerencsélteted jelenléteddel világunkat?
Amadeus4 2008.08.21. 00:23:52
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.08.21. 19:00:04
Valjan:
a t*tu az tetű akart lenni?
Esetleg Tatu, tütü..
Én a volán automatájával kerültem ismertségbe: Újpesten van két derék jószág, mindkettőn felirat: Buszjegyet a vezetőnél is lehet venni (meg talán a pénztárban)
Mivel az egyik rossz volt (később megtudtam jó volt az, csak rátették a táblát, mert valaki reklamált, hogy az 500 ft-ból nem adott vissza.. gondolom nem volt aprója) a másikban meg vették ki az érméket így a sofőrhöz mentem.
A sofőrnek kb. 12 hajszála volt a baloldaliak jobbra, a jobboldaliak balra és a zsíros, hosszú hajszálakat hátul coffban összekötve.
Reméltük, hogy mivel ez az induló állomás fel lehet szállni korábban nem a klíma miatt ami nincs bekapcsolva hanem az ülőhely miatt. Sajnos el kellett vinnie a "pénztárgépet", így nem engedhetett vel, riszpekt, no problem aszalódunk. Megjön induláskor és a következő párbeszéd zajlik le:
- Jó napot kívánok, egy helyközi jegyet legyen szíves a ..hoz.
- Az automatában kell jegyet venni.
- Sajnos az egyik nem működött, a másikat meg ürítették
- Láttam itt volt korábban akkor kellett volna venni
- ...
- amúgy sem tudok adni, be kell állítani a gépet
- Tessék itt egy százas, úgyis csak 2 megállót megyek (125 Ft egyébként)
- Nem lehet. Üljön le, majd szólok ha kész.
- Rendben, köszönöm.
nem szólt. Leszálláskor azért én odateszem a pénzt.
Én: Köszönöm szépen, viszontlátásra!
-...
így leírva nem olyan gáz, de ezt olyan pofákat vágva adta elő ordítva, hogy komolyan sajnáltam. Közben volt valaki aki megkérdezte: Megáll a busz a templomnál? erre: fogalmam sincs, a buszállomásra megyek. :)))
Sötétség Melegágya 2008.08.21. 21:50:31
idült f*szhiány szindrómáját (IFSZ)
kellene kezeltetni.
Sean 2008.08.27. 10:33:39