Gábor a jelek szerint beszopott egy ordas uzsorakamatot a BankPlusnál. Túl aprók voltak az apróbetűk, tényleg létezhet ilyen konstrukció?
2006 májusban vettem egy használt gépjárművet, sajnos csak hitelre, és mivel sürgősemn kellett, ezért nem nagyon tudtam válogatni az ajánlatok közül. (Tudom, nem vagyok sikeres, de ez van.) A fent említett cég által nyújtott, elég kedvezőtlen ajánlatot kénytelen voltam elfogadni. (Ismét sikertelenségem bizonyítéka.) Az akkor folyósított összeg 640.000.- huf volt, melyből már 15 havi részlet visszafizetésre került, CHF alapú a konstrukció, havi összeg árfolyamtól függően 29.000-32.000.- huf. A mai nap gondoltam rákérdezek, hogy ugyan mennyi lenne még belőle hátra, hát majdnem hanyattestem. Azt mondja a callcentergirl, hogy a mai nappal 573.500.- huf lenne az az összeg, amit be kellene fizetnem a záráshoz...
Miajófenefenevan? Hogy is számolnak ezek? Eddig befizettem kb 450.000 huf-t, és kemény 60.000 huffal csökkent a tartozásom? Számolni még azért tudok, itt valami nagyon nem stimmel? Valahogy meg kellene fogni ezt a céget. Már majdnem provident :) Gondolom nem egyedül vagyok náluk, biztos van sok hasonló átvert üf, aki utána sem számol a dolognak.
Hasonló sztori valakinél?
trixilw 2008.09.10. 15:43:45
trixilw 2008.09.10. 15:46:04
LehengerlőEmberevő 2008.09.10. 15:47:03
Mylady 2008.09.10. 15:50:16
Illetve nézd meg a fizetési ütemtervet. Kellett, hogy kapjál. Abban benne van, hogy az egyes törlesztőrészletekből mire mennyit számolnak el (díjak, kamat, tőketörlesztés).
És igen, az elején leginkább díjakat és kamatokat fizetsz, később jelentősen megnő a tőketörlesztés is. Ez minden (annuitásos) hitelnél így van.
Mylady 2008.09.10. 15:51:35
Apropró, a fixet le szabad írni, vagy az már idegen szó?
elwood 2008.09.10. 16:00:32
Lángharcos 2008.09.10. 16:05:52
A közelünkben van egy cég, a logóján ez áll: "Happy Hitel".. Hát nem azt jelenti a neve, hogy "Boldog Adósság"?
Rövid kis matematika: Ha a kölcsön összege 200.000 Ft, a kölcsön futamideje 54 hét és a heti törlesztőrészlet 6.640 Ft, akkor mennyit is fizetsz összesen? Ugye..?
Illetve érdemes még elolvasni egy hasonló történetet a zugügyvéden: zugugyved.blog.hu/2008/06/11/felezos_suzuki
szplancs 2008.09.10. 16:08:00
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.09.10. 16:13:07
ütemezésem is van. azt ugyan még senki nem tudta ÉRTHETŐEN megmagyarázni, hogy: a tőketörlesztésem mindig ugyanannyi, viszont a kamat háromhavonta az egekbe emelkedik, majd ismét vissza.
de nem is nagyon érdekel.
deacon 2008.09.10. 16:18:18
Toronydarus 2008.09.10. 16:20:12
CID 2008.09.10. 16:20:55
Toronydarus 2008.09.10. 16:21:52
Cujo 2008.09.10. 16:22:05
Abdab 2008.09.10. 16:28:10
Kulcsmondat - nem átvert, csak nem számol. Sajnálom, hogy így jártál, ebbe nem szabad ennyire jóhiszeműen beleugrani.
Siendor 2008.09.10. 16:38:28
torma99 2008.09.10. 16:42:06
ditakai 2008.09.10. 16:43:26
jogi, pénzügyi, műszaki problémával kizárólag szakemberhez...
Siendor 2008.09.10. 16:46:57
Pl. 1 M Ft, 10% kamat, 120 hónap:
=RÉSZLET(0,1/12; 120; 1000000)
Ennek eredménye: - 13 215 Ft. Ennyi a törlesztő.
A kamat az első hónapra:
1000000*10%/12 = 8 333 Ft
Azaz a tőke csak 4881 Ft, ami a részlet alig harmada!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.10. 16:47:11
itt a nepek a creditkartyan szoktak eluszni, meg a debiten is
de rendesen
de most hogy fonjam be EDE-t a tortenetbe?
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.09.10. 16:48:11
Siendor 2008.09.10. 16:48:53
A kamat emelkedése azért is lehet, mert sokszor napi kamatozás van. Azaz a kamat összege = tőke * kamatláb / 360 * napok száma.
Namost ha márc. 15-én fizetsz, és a következő ápr. 12. (mert az a hétköznap) akkor az csak 28 nap, de utána pl. máj. 15. az már 33 nap, azaz 5 nappal több a kamat!
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.09.10. 16:50:02
CID 2008.09.10. 17:02:29
.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.09.10. 17:10:04
CID 2008.09.10. 17:18:04
LiberAll 2008.09.10. 17:18:34
CID 2008.09.10. 17:19:48
Tron65 2008.09.10. 17:38:40
blogsámán 2008.09.10. 17:38:49
CID 2008.09.10. 17:53:13
pepipapa79 2008.09.10. 18:30:29
ahogy többen mondták is. előbb a kamatot törleszted, vagy legalábbis annak nagy részét.
amúgy a bankot sem kell szidni, Neked gyorsan kellett a pénz, ők gyorsan adtak,s nyilván ezért ilyen magas a thm...
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.09.10. 18:53:14
Amúgy ez a jópofa a magyar emberben, először csinál valamit, aztán gondolkodik. Mit gondoltok, miért lehet ennyi mindent megcsinálni ebben az országban, és miért megy ilyen jól a pénzintézeteknek?
Másfelől: miért kell az embereknek mindig minden? Húúúú, de szép lakás, vegyük meg. Puff, hitel. Húúúdejó ez az autó, vegyük meg! Puff, hitel. Húúúdejó ez a nyaralási ajánlat. Ez is hitel. Oszt csodálkozik, amikor jönnek a pénzért, mert nem olvasta el, és amúgy sem tudja fizetni. Költekezni csak felelősen és okosan!
pepipapa79 2008.09.10. 18:58:45
Megvagy hadnagy 2008.09.10. 18:59:17
pepipapa79 2008.09.10. 19:13:20
én még most sem értem...
nem vagyok sikeres-e?
LUI 2008.09.10. 19:13:21
szkaccsotjeggel 2008.09.10. 19:51:49
CID 2008.09.10. 20:07:27
CID 2008.09.10. 20:11:41
Normális az ilyen ?
A füttyfürüttyért nem dolgozik , vagy a családjával foglalkozik az ilyen mesüge ?
trónkövetelő 2008.09.10. 20:18:15
LÉTEZIK ILYEN CÉG, AKI AZ ÁTUTALÁST BÜNTETI a csekkel szemben? Azóta újra megcsinálták, azóta sorakozunk a postán. Ez azért nem semmi mi?
trónkövetelő 2008.09.10. 20:23:05
CID 2008.09.10. 20:54:53
Dax 2008.09.10. 21:04:10
É2I 2008.09.10. 21:25:21
"LÉTEZIK ILYEN CÉG, AKI AZ ÁTUTALÁST BÜNTETI"
Úgy híjják: OTP, mindent büntet, ha fizetsz, ha nem, ha ott vagy náluk, ha nem. Mindezt teszik zűd nyakkendőben, fotoshop nélkül, ránccal, de pofátlanul.
Secnir 2008.09.10. 21:42:22
naszóval
WTF BankPlus?
most hallok róla először, ahogy olvasom, talán jobb is.
autót hitelre: inkább a torkomat vágják el tompa baltával. egyszer volt, soha többet.
most golf II., nulla hitellel. olcsó volt, megy mint golyó, és dugóban ugyanolyan sebességgel áll, mint egy V6-os nyugatnémet csoda.
manualis mammografus 2008.09.10. 23:40:43
en is fazok a hitelektol egy kicsit. bar, en erste-nel vettem fel penzt, szinten o'tora, de semmi gaz nem volt veluk. bar volt egy probalkozas, hogy adnak ajiba 1 millat nagyon kedvezo kamatra :D de abbol nem kertem
tuby smith · http://tuba-honlap.blog.hu/ 2008.09.10. 23:50:20
Aranyszabály (akié az arany az diktálja a szabályt) hogy előbb olvasunk, aztán írunk alá (közben számolunk).
Mindegy minek nevezik a lényeg a SZUM(részletek). Ami > n*felvett összeg, ahol n>1+(jegybanki alapkamat*m)/100.
Amúgy a reklámmal minden cég átveri a népet, mindegy hogy használt autó beszámítás, vagy kedvezményes részlet, a tisztelt ügyfél eltartja a bankot busásan, meg a kereskedőnek is megvan a haszna.
Csak a tisztességes kereskedő a vételi és eladási ár külömbségéből él.
Tudjátok a hitel nem ajándék, véssétek már a fejetekbe, ÜZLET NEKIK! Ahogyan a templomos lovagok kitalálták.
/* Nemcsak annak a banknak, velük még nem volt bajom, rendesen tájékoztattak, ha kések hívnak telefonon, hogy mikor tudom a részletet rendezni. */
Az a gáz amikor úgy verik át a usert hogy arról kódul.
Mi is alaposan körülnéztünk, amikor kisebb autóra cseréltünk nemrég.
(alkalmaztuk az autoszummát :-)
Ja, nem kell valakinek 13 éves FULL extrás Opel vectra 2.0, napfénytető, CD rádió, motoros első ablak, motoros fűthető tükör, légkondi, ABS, alufelni, (lekocolt) metálfény, ajándék kormány és négy +1 kerék örök panoráááámáával :-)
Érdeklődés e-milem (nem EDÉN)
lókupec 2008.09.11. 00:00:02
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.11. 03:26:56
A posthoz meg annyit hogy aki hitelt vesz fel, és nem muszáj felvennie, az haljon éhen. Hitelre csak lakást.
Aki noname cégektől vesz fel hitelt az ne csodálkozzon ha a THM +10000% lesz.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.11. 05:22:31
itt lakast se
minek?
Layosh 2008.09.11. 08:00:51
pepipapa79 2008.09.11. 08:18:05
Skizofrén vagy-e?
tuby smith · http://tuba-honlap.blog.hu/ 2008.09.11. 08:34:18
* inkább fizetsz 40eHUF a tulajnak, ami sosem lesz a tiéd, vagy gyűjtesz egy kis tartalékot (tudom kutya nehéz) hogy ne a 0Ft indulós lehúzós hitelt vedd fel,
* vagy fizeted 60eHUF a banknak (vételár másfél-kétszeresét brrr), ami 20-25 év múlva a tiéd, amit a gyerekedre hagyhatsz.
Nem Ámerikába vagyunk, ahol rengeteg ocssó (érts megfizethető) bérlemény van. Ott alig van saját tulajdonú lakás a lakóknál, mert ha 1000 mérföldre arrébb kap jobb munkát felmondja az albérletet, összecsomagol és bérel ott másikat. (Mint az indiánok, sátor összecsuk, lóra kötöz, irány az ég alja.)
Autót meg nem szabad nagyon hosszú futamidőre venni.
* Rengeteget amortizálódik, mire kifizeted lesz egy 10+ éves öreg roncsautód.
* Ha, attól még a tied. Ha az egész nem lesz több 700 kg vegyes fémhulladéknál akkor is kell fizetned tovább. Az a bankot nem érdekli, hogy milyen állapotban van, megvetted, fizesd!
* Ha összetöröd, a biztosító rendszerint alig fizet.
* Ha ellopják, mért nem vigyáztál rá jobban (Mért nem pihent benne az anakondád), attól még, megvetted, fizesd!
* Ha ellopják, a nyomozás lezárásáig biztos men fizet a bitosító, utánna is alig.
* Ha nem bontóban apránként reinkarnálódik az autó, akkor (a legendával ellentétben) többnyire megtalálják, csak a; milyen állapotban, b; mikor.
* Az a szerencsétlen jóhiszemű, aki a tőled lopott autót vette meg, és többnyire kifizette nagy részét az téged fog átkozni, holott Ő is "naiv vásárló" kategória, mert nem lecsekkolt autót vett, vagy nagyon jól hamisították az adatokat.
(Magyarisztáni szabályzás, ha valamelyik eredetiség vizsgáló azt mondja, hogy hekkelt az autó, akkor simán elmennek máshova, ahol kiállítják a papírt, ahol nem fél szekrény méretű műszerrel néznek utánna, hanem kézi nagyítóval, ami kicsit olajos már.
Nem pedig a yard repül rá, hogy "Most pedig a hamis alvázszámú gépjárműről fogunk beszélgetni.")
Tudok olyan ismerősről, aki kereskedőtől vett autót, és amikor megtörték a parkolóban amíg benn volt valahol, a szervízben derült ki, hogy Dajcse Policáj nagyon keresi más színben más motorszámmal ezt a kasznit. A motort meg talán a Rex felügyelő kereste. Aztán tőle kérdezgettek kék és zöld ruhás emberek furcsa kérdéseket. A magyar kereskedő is naiv vásárló volt, meg akitől ő vette az is. De ez nem vigasztalta ismerősünket, akinek autója a rendőrségi parkolóban pihent, mint bizonyíték. Használt autót csak lehetőleg első tulajtól, minden papírral, alaposan utánna nézve. Ha gyanús inkább hagyva.
Régi mese, únió előtti, de tanulságos.
Hitel meg kiszámolva, összeadni csak tudunk. Ha mással nem számológéppel, vagy Excellel OpenOffice Calc-al (ugye senki sem lopott MS office-t ;-P ).
Bocs, ha hosszú voltam, majd beugrok egy ventillátorba.
rákenrolldetektív 2008.09.11. 08:39:08
Én vagyok a szomszéd Sanyi. Mi sem eszünk. Csk kellett a TV (hitelre) mer' a Bélának is van...:)
tuby smith · http://tuba-honlap.blog.hu/ 2008.09.11. 08:47:48
Nem baj Baccpapucsban lehet sétálni Ede nyaralójából a bícsre a Merdzsós törölközővel.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.11. 08:52:54
új kocsit venni nagy pénzügyi bukta. 0%-ra venni mégnagyobb. használt kocsit hitelre venni óriási bukta. ha nincs elég pénz olcsóbb használt kocsit kell venni vagy kölcsönkérni 0% kamatra, éven belüli visszaadással.
egyszerüen 2008.09.11. 08:55:02
mi a szarnak van a THM??? irnak 3-10 %-ot oszt a dupláját fizetem vissza
És mondjuk nem ez a legszomorubb, hanem ha vissza akarod fieztni az összest , még buntető manit is kérnek. Mivel a bank megbüntett azért hogy vissza akarom fizetni a pénzt egybe.
Na ez a tiszta röhely. A köcsög törvények meg engedik
anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.09.11. 09:03:27
Bank Plus, 1,1 millió hitel, másfél éve havi 40 ezerrel törlesztve, mai napon még ugyanúgy 1,1 millió a tartozás.
Ez szerintem is uzsora, de már természetesnek vesszük, ahogy fenti hozzászólásokból is kiderül.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.11. 09:04:05
lemész mínuszba simán, a fizetés a következő hónapban pluszba viszi, aztán megint minusz, ... aztán egyszer csak kiegyenlítődsz. kész. és nincs kamat, meg miegymás. persze itt is an apróbetű, meg limitált az összeg nagysága. általában a havi fizetés kétszerese a max.
anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2008.09.11. 09:12:26
cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.09.11. 09:15:18
Persze sürgősen kellett a hitel, hát azért nem tudom, de szerintem mindenkinek van 1-2 napja dönteni, így annyi idő alatt simán alaposan bele lehet ásni magad a témába, ha nagyon sürget az idő.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.11. 09:19:06
először rá kell tenned annyi pénzt a számlára hogy plusz 1000 Ft legyen rajta. aztán kell bemenni megszűntetni.
nem lehet probléma.
az ersténél pl nem mínuszként kezelik, hanem az egyenleged 1000000 Ft, ebből 800000 saját tőke, 200000 folyószámlahitel. szóval ha ennél igényelsz akkor hozzáadják.
szgyula 2008.09.11. 09:37:10
Mylady 2008.09.11. 09:39:36
A folyószámlahitelen is van kamat. Olyan 10-20%. Banktól és egyebektől függ.
De annyiban igazad van, hogy mivel az rulíroz, ezért kevesebbet vagy mínuszban a feltöltések miatt.
Mylady 2008.09.11. 09:43:57
Ahhoz, hogy a bank oda tudja neked adni a lóvét, először neki is kell szereznie. Ez megy mások bankbetétjéből (akinek ugye kamatot fizet), vagy felveszi a pénzt a bankközin (amiért ugye szintén fizet kamatot).
Odaadja hitelként, amiért kap tőled kamatot.
DE ha korábban visszafizeted, akkor ott áll azzal az összeggel, amiért utána már nem kap kamatot, de a forrásköltésget fizetnie kell.
Vili?
Persz kiadhajta újra hitelként, de az bizonytalan. Mikor, mennyiért, mennyi kockázattal tudja kiadni.
Szóval értitek.
Nem védeni akarom a bankokat, csak azért mondom, hogy tudjátok.
lwcolors 2008.09.11. 09:45:12
Posztíró szerint a havi befizetés max 32000 Ft, tehát eddig befizetett max 480000Ft-ot, hátravan még 573500Ft, ha tartjuk a 30e körüli havi részletet, akkor ez egy 3 éves hitel. A fenti adatokból az összes befizetendő 1053500Ft, a kamat 413500Ft. A hitel 640000Ft ezek szerint az éves THM (amivel reklámoznak minden hitelt) 413500/640000/3= 21,5% Ez nem olyan rossz, járhatott volna a posztíró rosszabbul is.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.11. 09:51:43
ha hozzá sem nyúlsz a pénzhez akkor nincs kamat. viszont ugye megnyugvás lehet hogy bármikor hozzányúlhatsz :)
én még nem igényeltem ilyet mert nem volt rá szükség, de a páromnál megvan ez, és ugyanannál a banknál vagyunk, onnan tudom.
blogsámán 2008.09.11. 10:03:01
Szerintem a számításodban ott a bibi, hogy az 573500-ról nem tudjuk pontosan, az csak a tőke, vagy már az előtörlesztés miatti díj is hozzá van csapva. Ahogy elnézem, te úgy vetted, hogy az a hátralévő tőke.Ha viszont így van, akkor a teljes futamidő alatt nem 413500 Ft kamatot fog a delikvens kifizetni (hiszen az csak az eddig kifizetett kamat), hanem jóval többet.
RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2008.09.11. 10:05:36
Mylady 2008.09.11. 10:51:41
Nem ellenkeztem, csak kicsit pontosítottam azon, amit írtál.
Nekem van, mert dolgozói juttatás :)
vprof 2008.09.11. 11:07:50
Egy kis matek.
Az éves kamat mértéke fix, a tőke meg ugye folyamatosan csökken, miközben a törlesztőrészlet nem változik. Ez a magyarázata annak, hogy eleinte kevesebb lóvé megy a tőkére, és több a kamatra. Tehát nem azért fizeted eleinte a kamatokat, mert a bankok így szeretnék, hanem azért, mert eleinte minden hónapban többet kamatozik a kezdetben még magasabb tőke.
Extrém példa, de ha a törlesztőrészlet nem fedezné a kezdeti kamatokat sem, akkor a tartozás csak nőne.
Számoljunk egyet a fenti összegekkel, csak hozzávetőlegesen:
A tőke 640.000,- Ft, az éves kamat kb. 47%, a törlesztőrészlet 30.000,- Ft.
Az 1. hónap végére a tőke kamatozik 25eFt-ot, így a törlesztőrészlettel végül csak 5eFt-ot csökken: 635eFt-ra.
A 2. hónap végén: 630eFt.
A 3. hónap végén: 625eFt
A 4. hónap végén: 619eFt
...
A 15. hónap végén: 572eFt.
szgyula 2008.09.11. 11:11:15
szgyula 2008.09.11. 11:28:12
Mellesleg a 3 éves az 44% THM-et jelentene a fenti paraméterekkel, amiből most 450 lenne és a hátralevő 20 hónapban 600 körül fizetne...
vprof 2008.09.11. 11:33:46
Kamatos kamattal számoltam.
Íme, a pontos számok:
640.000,- Ft 25.067,- Ft 665.067,- Ft
635.067,- Ft 24.873,- Ft 659.940,- Ft
629.940,- Ft 24.673,- Ft 654.613,- Ft
624.613,- Ft 24.464,- Ft 649.077,- Ft
619.077,- Ft 24.247,- Ft 643.324,- Ft
613.324,- Ft 24.022,- Ft 637.346,- Ft
607.346,- Ft 23.788,- Ft 631.134,- Ft
601.134,- Ft 23.544,- Ft 624.678,- Ft
594.678,- Ft 23.292,- Ft 617.969,- Ft
587.969,- Ft 23.029,- Ft 610.998,- Ft
580.998,- Ft 22.756,- Ft 603.754,- Ft
573.754,- Ft 22.472,- Ft 596.226,- Ft
566.226,- Ft 22.177,- Ft 588.403,- Ft
558.403,- Ft 21.871,- Ft 580.274,- Ft
550.274,- Ft 21.552,- Ft 571.826,- Ft
Minden sorban a hó eleji tartozás, a kamat és a hó végi tartozás látható.
A következő hónap elején persze az előző hó végi egyenleg a törlesztőrészlettel csökken, ami itt 30.000,- Ft.
A kamat mértéke minden hónapban az éves 47% 1/12-ed része.
vprof 2008.09.11. 11:36:02
Gumidomino 2008.09.11. 11:56:27
mint törvénytisztelő állampolgár úgy gondolom, ez helyes és logikailag valamint emberileg is védhető. nekem is jó nemcsak a hitelezőnek, különben nyilván fellépnének a közpénzt fogyasztó hatóságaink.
Eastbay1 2008.09.11. 12:18:03
Egyszerűbben ez így néz ki: igen, ilyen magas a kamat és szar az üfszolgálat, de most akkó kee a kocsi vagy nem?
szgyula 2008.09.11. 12:31:14
borisz03 2008.09.11. 13:33:31
30000 befizetés, 640000 kölcsön
Kamat Év
-95% 1
-76% 2
-58% 3
-44% 4
-35% 5
-27% 6
-22% 7
-18% 8
-14% 9
borisz03 2008.09.11. 13:36:45
A jó:
-95% 1
12% 2
38% 3
48% 4
52% 5
54% 6
55% 7
56% 8
56% 9
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.11. 18:43:22
hat ezt mondta
tudom, hogy mas a szisztema
otthon nekem is van lakasom, meg 3 szazalekoshitelre vettem, aztan a kormany kitalalta, hogy megszunteti es jol felemltek, de ki tyudtam fizetni 50 szazalek kedvezmennyel
most meg megint kedvezmenyesz a 8-ik lakas is ha ugyes vagy
akkor csak az elso volt x ev alatt 2 gyerek bevallalva stb.
itt eszebe se jut venni, pedig eppen vehetnek, csk ketszer annyi lenne a hav rezsim es hamarosan ugis eldobom a kanalat
Magam_a_Mondomét! 2008.09.12. 08:59:19
SLacc 2008.09.12. 21:26:54
SLacc 2008.09.12. 21:31:44
A gyökös a jó a számításnál, lásd kamatos kamat, középiskola, 10. osztály.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.13. 03:48:00
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.09.13. 06:53:03
Na végre valaki rátapintott a lényegre.Naponta találkozom valakivel aki a hitelre panaszkodik hogy alig fogy az összeg de ő már mennyit befizetett.Az elején kamat,járulékos költségek és végül a hitel összege.Ezért van hogy a kölcsönök vége felé gyorsul csak be.Nézd meg egy személyi kölcsön lefolyását például.
Banki dolgok között szerintem a lekötések kamatai a leg viccesebbek :D
Van mondjuk 100.000 forintod, lekötös 3hónapra mert láttad a reklámban hogy 7%!Aztán meg nemérted hogy 3hónap után miért nem kapsz szinte semmit :D
7% az éves kamat, 3 hónapra az 1.75% ,upsz :D
Majd mikor letelik az idő levonják a 20% kamatadót :D És jó ha annyit kapsz mint amit betettél.Ja meg ugye a felvétnek is van költsége....
Mylady 2008.09.13. 10:28:01
Nem így van!
Egyszerűen csak arról van szó, hogy az elején a magasabb tőkére nyilván magasabb kamat jut.
A törlesztőrészlet fix (annuitásos hitelnél), ennek egyik része kamat, másik része tőketörlesztés. A kamatot mindig a fennálló tőketartozásra számolják. Ahogy csökken a tartozás, úgy lesz egyre kevesebb a kamat részaránya és nő a tőkéé.
Pl. felveszel 1o évre 1 milliót, 1o% kamatra (az egyszerűség kedvéért)
A törlesztés havonta 13.215 Ft.
1.hó, kamat: 1.ooo.ooo x 1o%/36ox3o= 8.333 Ft, tőketörlesztés: 13.215-8.333=4.882, fennmaradó tőketartozás: 1.ooo.ooo-4.882=995.118
2.hó, kamat: 995.118 x 1o%/36ox3o= 8.293 Ft, tőketörlesztés: 13.215-8.293=4.922, fennmaradó tőketartozás: 995.118-4.922=99o.196
stb.
Értitek?
(Lehet, hogy indítani kellene egy blogot, ahol az ilyen kérdéseket tisztáznánk)
Mylady 2008.09.13. 10:33:10
Azért ha valaki hosszabb futamidőre nagyon magas kamatot lát, gondoljon arra, hogy az nem éves kamat, hanem az egész futamidőre szól. Kötvényeknél tipikus.
Nem tudom, elő van-e írva (törvényben), hogy a betéteknél mindig éves kamatot kell feltüntetni, de itt is van olyan, mint a hiteleknél a THM, úgy hívják EBKM (egységesített betéti kamatmutató - vagy valami hasonló), amit fel kell tüntetni mindig.
Ezzel összehasonlíthatók a különböző konstrukciók.
Mylady 2008.09.13. 10:34:30
SLacc 2008.09.13. 17:17:25
Egy lakáshitelem van, nekem csak ebben van tapasztalatom, de a bank, ahol a folyószámlám is van, úgy érzem bármit megtehet velem. Na jó, a vesémet nem veri le, de rendes is vagyok, meg a veseleverés fél évszázada volt tuti divat. :)
És igen. Szükség van minden szarra? Én még válogattam rizst fiatalabb koromban, most meg sokszor megveszem a tasakosat, mert én elfoglalt ember vagyok, na tessék. A csevapcsicsit sem mindig én gyúrom-fűszerezem, használok fasírtport is és így tovább. És még így is jobb, mint gyerekkoromban volt.
Nincs 300 centi átmérőjű plazmatévém sem 25 év hitelből. Node: a siker messze el is kerül. :)))
Sok embernek viszont van, és uzsorakamatra is kell a hitel mert nem bírják meghúzni a nadrágszárat, vagy mit is szoktak ilyenkor tenni normálisék.
jesszumpepi (törölt) 2008.09.13. 18:40:40
panda007 2008.09.13. 19:35:48
Egyébként a PSZÁF honlapján olvasható, hogy több bankot elmarasztaltak már fogyasztók megtévesztése miatt (bírósági ítélettel, pénzbírsággal), ami elég sajnálatos, köztük a CETELEM BANKOT és OTP-t is. Szomorú az, hogy egy Bank hibájából emberek kerülhetnek anyagilag kilátástalan helyzetbe (pl.BAR listára, vagy végrehajtás alá), szerintem ez egy jogállamban nem megengedhető.
Egyébként mindenképp érdemes elsősorban a PSZÁF-hez fordulni, valamint a Gazdasági Versenyhivatalhoz, és Fogyasztóvédelemhez, amit én is megtettem egy hasonló vitás pénzügyi helyzetben.
Naivan azt remélem így talán mások nem (vagy kevesebben) járnak majd így a Bankok gátlástalan ügyfélszerzési technikái miatt, akik talán ezután jobban betartják a hatályos jogszabályokat, és korrekten tájékoztatják az ügyfeleket.
Megjegyzem, hogy a banki ügyféltájékoztatásról külön jogszabály van érvényben, amelynek világos paragrafusai vannak: 41/1997. (III.5.) Korm.rendelet és az 1996.évi CXII.-a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló törvény.
A kormányrendelet egyébként előírja, hogy a hitelügyletre vonatkozó adatokat (THM, költség stb.) FELTŰNŐ módon jelezni kell", tehát nem apró betűvel!
A pénzügyi intézmény egyértelműen és közérthetően köteles ügyfeleit a szolgáltatások igénybevételének feltételeiről, valamint azok módosulásáról tájékoztatni.
Biztosítaniuk kell, hogy az ügyfél a szerződés aláírása előtt megismerhesse a TELJES futamidőre számított kamatot, az összes, a hitel felvételével összefüggő költséget, és két tizedesjegy pontossággal a THM-et és annak számítási módját, és egyéb költségeit.
Mylady 2008.09.13. 21:23:37
Azt a tájékoztatást, amit leírsz, általában megteszik a bankok. (Nem védeni akarom a bankokat, ne értsd félre)
Én a problémát leginkább ott látom, hogy
1. az emberek jelentős része a pénzügyek terén rettentő módon alulképzett, tájékozatlan, vagy nevezzük bárhogy. Ezen lehetne segíteni azzal, amit már többen feszegettek: legyen a pénzügy tantárgy az iskolákban.
Illetve Tömör professzor-szerű felvilágosító kampányokkal. Csak azokat ugye meg kellene nézni, el kellene olvasni a brossúrákat, de
2. az emberek jelentős része "értő olvasásból" (ahogy itt nevezni szokták) gyakorlatilag nulla. Hiába olvas el egy papírt, nem érti mi van odaírva. Egy hivatalos papírt, jogi vagy pénzügyi szöveget, stb. az emberek nagyon kicsi része képes értelmezni. Nem utolsósorban azért, mert
3. az emberek jelentős részét nem is érdeklik ezek a dolgok. Tudod hányan írnak alá úgy pl. egy hitelszerződést, hogy el sem olvassák? Ott lebeg a szemük előtt, hogy "hú, aláírom, ideadják a lóvét, mindjárt lesz kocsim"
Nem véletlen, hogy pl. amikor egy szerződést közokiratba kell foglalni, a közjegyző felolvassa a delikvensnek a szerződést és sokesetben magyarázatot próbál fűzni hozzá.
Egyébként a bankok nagyon szoros felügyelet alatt állnak. Nincs hatóság által jobban ellenőrzött szektor. Sokkal kevesebb lehetőségük van átverni az ügyfelet, mint bárhol máshol. Csak minden nagyobb vihart kavar.
Mylady 2008.09.13. 21:53:00
Nem, ez nem azt jelenti, hogy egy bank ingyen ad hitelt, mert nem jótékonysági intézmény. Az ügyfelekből él meg.
Pont ezért érdeke, hogy jól tájékoztassa az ügyfeleket. Számára a hitelben az az üzlet, ha biztonságosan ki tudja helyezni a pénzt és az ügyfél rendben, az előzetes megállapodás (hitelszerződés) szerint fizet mindent. Mert akkor van egy biztos jövedelme hosszútávon (pár százalék kamatmarzs + minden létező dologra beszedett díj). Amennyiben az ügyféllel gond van, borul a szisztéma és higgyétek el, pl. egy áruhitel bedőlése következtében a bank nyakán ragadt másféléves, leharcolt mosógép szart sem ér.
Ezért van az, hogy minden infot bekérnek a lábmérettől kezdve a hitelfelvevő kiskutyájának oltási bizonyítványáig, hogy biztosak legyenek benne, hogy rendben fizetni fogja a hitelt. És még így is rengeteg hitel bedől, főleg az áruhitelek.
Mondom, nem védeni akarom a bankokat, megérik a pénzüket, de a legtöbb esetben (itt a homáron is), mikor valaki a bankra panaszkodik, az derül ki, hogy ő volt a hülye, nem a bank.
Vannak persze olyan esetek is, amikor a bank a hülye, de szándékosan átverni az ügyfelet biztosan nem akarják (inkább ügyviteli problémák szoktak lenni).
Nem érdeke a banknak, hogy a hitelfelvevő a húszéves hitel felvételénél ne legyen tisztában a feltételekkel és csak másfél év után jöjjön rá, hogy "hoppá, ezt én nem tudom fizetni".
Egy hipermarket megteheti, hogy pl nem annyiért adja a vajat, amennyiért kiírta, mert neki azonnal van a bevétele belőle, de a bank hosszútávú szerződést köt az ügyféllel.
Mylady 2008.09.13. 22:05:35
Ma rettenetesen el van adósodva a lakosság. Főleg a szegényebbik része. Mert mindig van valami, amit most azonnal meg kell venni, nem lehet megvárni, míg összegyűlik rá a pénz. Mert egyszerűbbnek érzik hitelre megvenni, mint előtte spórolni. És nagyon sok embernek semmiféle elképzelése nincs a jövőről (pénzügyileg), semmi megtakarítás, vésztartalék, vészforgatókönyv, értékálló befektetés, bármi.
A legtöbbjük azt sem tudja felmérni, meddig ér a takaró.
Na, ilyenkor áll elő az a helyzet, hogy már a forint kismértékű gyengülése miatt 1-2 ezerrel megnövekedett törlesztőrészlet nem fér bele a költségvetésbe. Megtakarítás hiányában pedig nem tudják kifizetni a törlesztést. Innentől kezdve pedig felborul a rendszer, jönnek a büntetőkamatok, plusz költségek, és esélytelen visszaállni a régi kerékvágásba.
És akkor jön a rinyálás, hogy milyen szemét a bank, hogy átvágta őket. Pedig ők nem teljesítették amit vállaltak.
bes3 2008.09.13. 22:51:34
2,7 millio Ft, három évre vettem fel (nem autóhitel, személyi hitel)
a tőketörlesztés egyenletes, a 2,7 millát elosztották 36-tal ezt kell havonta visszafizetnem plusz a még fennálló tőketartozásra eső kamatot (6% éves kamat van épp most)
A futamidő alatt akkor és annyit törlesztek előre díjmentesen amennyit akarok, a hitelt a futamidő bármely napján megszüntethetem.
A kocsihoz a banknak nincs köze, így ha pl porrá zúzom egy balesetben, akkor a biztosító fizet, és a bank felé változatlanul törlesztem (folyamatosan vagy egyösszegben, ahogy akarom).
Ez mondjuk nem Magyarország, ez Skandinávia.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.14. 22:57:11
A bankok idehaza kartellként működnek. Ha konkrétan nem is, meg a hatóságok szerint sem, akkor is de. (Valamennyire nyilván külföldön is, de nem ennyire nyilvánvaló, pofátlan módon...) Az összes ugyanúgy lehúzza az ügyfeleket, csak az egyik itt, a másik ott, és a nagy büdös francokat versengenek az ügyfelekért, hanem - joggal - arra számítanak, hogy az ügyfél náluk marad, mert 1) direkt bürokratikus akadályokat gördítenek a számlahordozás elé, 2) a másik bank sem jobb, és 3) a felügyelet - mint a töketlen végrehajtó hatalom kiváló mintapéldája - tehetetlenségből, érdektelenségből vagy éppen ellenérdekből nem szól bele.
Pl. a "tök nulla forintos számlavezetés" sem az, ami. Minden kis picsa ügyletért fizetni kell, ahelyett, hogy pl. a kamatba számítanák bele (mármint az annyival lenne alacsonyabb). Mindkét megoldás pénzügyileg ugyanaz, de (alkalmazott) pszichológiailag kurvára nem. De még erre az "engedmény"-re sem képesek, mert láthatóan ennyire beleszarnak az egészbe. (Erről többször volt már szó itt is.)
Erre most jön az ELLA Bank azzal, hogy e hónap eleje óta a lekötetlen folyószámlán a félmillió fölötti pénz már 8%-ot kamatozik. (Alatta meg az eddigi 5,5%-ot.) És sem számlavezetési, sem átutalási díj nincs, a készpénzfelvétel is valami 150-250 forint volt százezrenként. Egyre inkább érzem, hogy velük jó lóra tettem. (Pláne, hogy azt írják a weblapjukon: nem adtak a tulajdonosuknak részesedést a nyereségből, hanem azt is visszaforgatták fejlesztésbe.) Amikor leléptem a Budapest Banktól kb. 3-4 éve, kerek perec megmondtam nekik, hogy nemhogy nem ingyenesek - mint akkor az ELLA Bank volt -, hanem kifejezetten drágák. A hölgy nem bántóan, de mosolyogva mondta: ez beetetés, majd azok is emelni fognak. (A fenti "minden bank egyforma geci" elvben hitt ő is.) Hát, nem...
eagleheart4 2008.09.14. 23:11:30
pl az enyim 1.2 milláról van és 15,33% a THM
lehet számolni, de ez nemnagy kamatnak számit manapság
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2008.09.15. 08:25:34
Hurrá.
Mylady 2008.09.15. 09:51:54
1. Többször leíírtam, nem védeni akarom a bankokat. És szerintem nem is tettem.
2. Én azt próbáltam elmagyarázni (bennfentesként), hogyan működnek ezek a
dolgok.
3. Amit most leírtál, az semmiben nem mond ellent annak, amit én leírtam.
Nem gondolom, hogy versenyeznek.
Annyit írtam, hogy nem céljuk, hogy direkt átverjenek, mert hosszútávon kell jól teljesítened ahhoz, hogy megérje a banknak.
Saját érdeke, hogy pontosan tudjad előre, és ne csak félév után döbbenj rá, mennyi a költsége egy hitelnek, mert akkor esetleg nem tudod majd fizetni.
Igen, díjat szednek mindenért, mai létezik (szerintem ezt is említettem), ezzel kompenzálják az alacsonyabb kamatot. Ezért is vezették be a THM-et.
Az Ellával vigyázz! Tulajváltás volt, most még kiforratlan minden.
Egyébként is mindössze két termékük van: a folyószámla és a jelzáloghitel. Még egy lekötést sem tudsz csinálni náluk.
GatyaPityu 2008.09.15. 13:28:16
Kuszmák 2008.09.15. 14:14:52
Hőbörögni meg feleseleges, mert a poszt író tudta, hogy milyen futamidő, ésmennyi a havi részlet, majd aláírta, és még a THM is valószínűleg ott volt, de nem az a lényeg, hanem, hogy mennyi ideig és mennyit fizetek.
vprof 2008.09.15. 14:19:33
Nem, a feltüntetett éves banki kamattal mindig 1/12 részben terhelik meg havonta - persze kamatos-kamattal, - a tőkét. Részben ez az oka annak, hogy a THM és a hitelkamat nem ugyanaz. Amiről te írsz, az közelebb áll a THM-hez, de még mindig nem teljesen az, mert a THM minden járulékos költséget figyelembe vesz.
1/12-eddel kapcsolatban pedig olvasd el még Mylady 2008.09.13. 10:28:01-es hozzászólását, az is pont erről szól (30/360).
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.15. 21:18:16
Ha úgy vesszük, a banknak elvileg még az sem volna nagyon érdeke, hogy tönkretegye az ügyfelét anyagilag, mert rá a továbbiakban biztos nem számíthat majd. Akkor hogy is lehetne az, hogy a bank hagyja, hogy az ügyfél bután, meggondolatlanul fölvegye nála a kölcsönt az autóra, ahogy te idézted?!
Én is szeretném, ha az ELLÁ-nál más dolgok is lennének (pl. devizaszámla), de addig is pont megfelel a saját dolgaimra...
Mylady 2008.09.15. 22:15:03
Mylady 2008.09.15. 22:19:53
Megnézi, szerinte belefér-e a keretekbe. Ha igen, odaadja a hitelt.
Ha nem, nem.
Elmondja, mit kell tudni (nyilván nem egyszer), (mellesleg az interneten elérhető, annyiszor olvassa el mindenki, ahányszor csak akarja), leírja szerződésben, amit átolvas az ügyfél (pl egy lakáshitelnél a saját ügyvédeddel leegyeztetheted aláírás előtt), ha közokiratba kell foglalni, a közjegyző is elmondja.
Kell ennél több?
De szerinted posztoló hősünk elolvasta a hitelszerződést, mielőtt aláírta?
Hidd el, nem.
Mylady 2008.09.15. 22:21:36
Röhejes, de nemrég a BB egyik reklámjában jelent meg egy ilyesmi szöveg: az apróbetős résztől mi sem tekinthetünk el"
Gondolom, valaki fegyvert fog a fejükhöz és lelövi őket, ha valamit normál betűmérettel írnak...
Mylady 2008.09.15. 22:26:32
Segítse a bank??? Már mér'? Nem jótékonysági intézmény, hogy ingyé' adja a hitelt.
Tájékozódjon a kedves ügyfél. Kérdezzen, ha nem világos neki, de ne a bank gondolkozzon az ő fejével.
Mondok egy (kissé sánta) példát: bemész a boltba, veszel egy kilo fehérkenyeret. Otthon rájössz, hogy barnát akartál, csak elnézted. A bolt a hülye? Mert nem kérdezte meg a pénztáros: "uram, ön biztos ezt kéri? látom a szemén, hogy barnát akart."
Vagy hogy???
Mylady 2008.09.15. 22:30:17
A nulláról, teljesen tudatlanul kezdték egy haverjával az alábbi módon: kimentek Olaszországba tárgyalni. Az első két üzemben csak kérdeztek, kérdeztek és kérdeztek. Nyilván hülyének nézték őket, hogy még az alapokat sem ismerik. Nem kötöttek üzletet.
Átmentek a harmadik helyre, ahol már profi módon, kiokosítva mindenből tudtak tárgyalni.
A hülye ügyfélnek sem tiltja meg senki, hogy kérdezzen. Akár több bankban is.
De úgy eladósodni 5-1o-3o-akárhány évre, hogy nem olvassa el, nem értelmezi amit aláír, az röhejes.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.16. 17:41:48
Továbbá a lakosság általános anyagi helyzete - melyet a politikusoknak is köszönhetünk - mellett mondj még egy okot, amiért ma már a GDP többszöröse van kinn lakossági hitelállományként. Eszerint a lakosság ennyire hülye, a bankok ennyire szemetek? Esetleg mindkettő?
Mylady 2008.09.19. 20:47:10
1. A bank elolvastatja veled a szerződést. Én is vettem már fel hitelt, nem is egyet. Elküldték előre a szerződést emailben. A közjegyző meg felolvasta és elmagyarázta. Hiába mondtam neki, hogy sietek és egyébként is közgazdász vagyok, pénzügy szakon végeztem, bankban dsolgozom, éveket húztam le a hitelezésen, azt mondta, ez őt nem érdekli.
2. A bank nem jótékonysági intézmény, minden szarért pénzt fog kérni, mert ebből él.
DE!
3. Pont azt mondom én is, hogy nem érdeke, hogy valaki ne tudja fizetni a hitelt. Tudod, mi a menete egy hitelnek?
Az a cél, hogy csak addig kelljen foglalkozni az ügyféllel, amíg aláírja a papírokat. Utána működjön minden magától.
Így:
Ügyfél aláír, bank folyósít, mindenki happy. Ügyfél odaigyel és minden hónapban pontosan fizet. A banknak ekkor SEMMI dolga az ügyféllel. Az értesítők mennem automatikusan, a hitel minősítése szintén automatikus (lakossági ügyfél, max pártízmilliós hitel), megnézik rendben fizet-e (nyilván program végzi), kész.
Akivel gond van, az már rengeteg plusz munkát, plusz erőforrás lekötését jelenti, ezzel rengeteg többletköltséget okoz.
Így:
Ügyfél "elfelejt" fizetni. Az ügyfeles emberke kap egy listát azokról, kik tartoznak pár (pl. 4) napja, amin ugye rajta van az ügyfél. Megpróbálja felvenni vele a kapcsolatot. Telefonon, emailben, akárhogy. Többször próbálkozik, mire sikerül. Közben ugye riportol a főnöknek, hogy áll a késedelmes ügyfelekkel. (Ha sok ilyen van, külön részleget létrehoznak, ahol az emberek csak ezzel foglalkoznak egész). Onnantól kezdve az ügyfelet figyelni kell. Negyedév végén monitoring, ahol áttekintik, hogy áll. Elszámolnak értékvesztést a várható veszteségekre (rontja a bank eredményét). Eléri az ügyfél a határt, jelentik a BAR (KHR) felé (idő, ember, pénz). Leülnek vele tárgyalni, hogy átütemezzék, esetleg adnak újabb hitelt, hogy rendbe jöjjön, stb. Megoldást keresnek. És végül jön majd a végrehajtás, amivel megint rengeteg plusz költsége van a banknak. És amikor átveszi mondjuk a lakást, ott áll a bank, pénze nincs, a lakást kinek és mikor és mennyiért tudja eladni? Lutri.
Az is rengeteg idő és pénz. Közben meg ugye a hitelt kiadta, nem kapta vissza a pénzt, de a forrásért fizetni kell.
Leegyszerűsítve, elnagyoltan és lehet, hogy kissé zavarosan írtam, mert most rohanok (bocs), de szerintem a lényeg azért lejön.
Ha az ügyfél rendesen fizet, a banknak nem kell vele foglalkoznia. Ha elkezd késni a fizetésekkel, rengeteg pénz, idő, energia megy el arra, hogy visszaszerezze a kihelyezett pénzt.
DE mégegyszer mondom: nem kell sajnálni a bankokat, mert sokszor pofátlanul drágák. DE direkt nem vernek át, meret nem érdekük!
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.20. 00:21:10
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.09.26. 20:29:11
De nem ez van!Nem bazdmeg mert pontok vannak mert a pontokat akkor kapod ha bizonyos dolgokat el tudsz adni, hitelt, biztositást,stb...Ha pontjaid vannak akkor kaphatsz plusz pénzt, napernyőt meg takarót is.Ez így van.Meg megy a kibebaszott verseny a régiok között hogy pest miért több hitelt nyom mint a vidék.Az ügyfél nem téma, az azaz ember aki behozza a pénzét, nem több.
Na ez a gusztustalan, te meg itt fényezed a hájasseggük fenekét meg virtuál-orálisan kényezteted az érzékenyeb testrészüket.
Legalább itt ne játsz meg magad.
ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2008.10.07. 18:52:59