Tékozló Homár

Javítás helyett hibát generál a szerviz?

2008.09.23. 12:25 | ge | 92 komment

Mi a teendő, amikor a szerviz a megszokott folyamatos költségnöveléssel együtt egy új hibával is meglepi a gyanútlan autótulajdonost? Gábor így járt, az autója már nem csak egyszerűen javításra szorul, de a szakik szerint veszélyes a forgalomra is.

Az autóm első fékénél súrlódó hangot hallottam, és ezzel egyidőben kigyulladt a kézifék-visszajelző lámpa, vagyis a fékbetét, vagy valami annak környékén megadta magát. Elmentem a lakásomhoz legközelebbi szervizbe, talán mert ők jutottak legelőször eszembe. Ott felvették a munkát és körülbelül 30.000 forintban saccolták a szerelés költségét. Napközben felhívtak, hogy akadt egy kis probléma, de megoldják, persze az ár növekszik, de minden oké lesz.

Nem örültem a költségnövelésnek, de mit lehet tenni, belementem. A vége 62.000 forint lett, értesítettek, hogy mehetek az autóért, majd mintegy mellékesen megjegyezték, hogy előre szólnak: jelen állapotában az autó veszélyes a forgalomra, mivel időközben sajnos beszorult a hátsó kerék, valami fékprobléma miatt, meg ilyenek, de a saját felelősségemre elvihetem. Esetleg még kb. 40.000 forintért (ami persze csak egy előzetesen becsült összeg) ők kijavítják a hibát.

Én vitattam a dolgot (és még mindig vitatkozom velük) mondván én egy forgalomra veszélytelen autót adtam át szerelésre, amit így is kérnék vissza, de őszerintük a hibát nem ők okozván, eszük ágában sincs sem ingyen, sem bármiféle engedménnyel megjavítani, csakis úgy, mintha én okoztam volna, vagy legalábbis akkor történt volna, amikor én vezetem.

A lenyúlás vaskos módja miatt írtam le intő példának, illetve az olvasók segítségét is kérném, ha tudnak valami segítséget adni nekem, hová fordulhatok jogorvoslatért.

Üdvözlettel F. Gábor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jusztlacika 2008.09.23. 12:46:18

megint első de nem szülinapos ma!

bizonytalan  2008.09.23. 12:48:22

miért nem jegyez meg engem ez a krva indapass?

bizonytalan  2008.09.23. 12:50:04

amúgy nem értem, miért intő példa a dolog. ne vigyem szervízbe a kocsit?

Mertcsak 2008.09.23. 12:55:09

Próbálkozz az autoklubbnál.
Nekik vannak ilyenekre szakosodott ügyvédeik ha jól tudom.

@nális coitus 2008.09.23. 12:55:20

Szinte mindegy, hova viszed: ismerős is átver vagy kontár, szakszervíz átver és kontár, ráadásul tönkre is teszi a kocsit. Nekem 2 éves, 27 ezret futott autómból szakszervizes (Atlasz Autó, Üllö) olajcsere után folyt az olaj. Magyarázat: tömítés elöregedett. :-) Tömítéscsere papíron, gyakorlatban tömítőanyag kézzel felvitele a szivárgás helyére. Ráfordítás 50 ft, haszon 10000. Ennyit a szervizekről, azóta sem jártam arra.

parapali 2008.09.23. 12:57:17

Fogyasztóvédelem honlapjára írj és ott tudnak segíteni!www.panaszfal.hu
remélem nem sértettem meg semmit hogy ezt leírtam de ez mindenkinek fontos lehet!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.23. 12:59:04

nekem van itt egy rednek szerelom, az mindent megcsinal secpecc alatt es nem is ker sokat
tok olyan mint 20 eve otthon egy jo autoszerelo csak szivarozik is

Decesso (törölt) 2008.09.23. 13:02:49

írd le a szervíz nevét. Ha meg nem írod akkor meg biztos csak kitaláltad...

helianthus 2008.09.23. 13:04:59

Hagyma bevallom férfasan, én nem tom pontosan mit értesz rednek alatt(azt tudom, hogy vörösnyak) ők az indiánok, vagy kicsodák?
Köszi!

lsd73 2008.09.23. 13:08:48

Milyen konkrét hibára hivatkoznak?
Mert ez így elég gyenge .

gelsystem 2008.09.23. 13:13:30

valamikor hajdanán én is elvittel a kocsimat szervízbe, mert szar volt az elsőfék........aszonták pofacser 20papír
.
mondtam ok, du. jövök ért...
.
felhívtak 1 óra múlva, hogy a tárcsa már méret alatti, azt is cserélni kell, +25....
.
mondom ok,
.
du. vissza, akkor közlik, hogy a hátsófék, kézifék ellenőrzésénél a kézifék behúzása után úgymaradt....
cserélni kell a bowdent, mert úgy be van rohadva, hogy ki már nem....+30
.
.
az én hibám volt, mert el felejtettem szólni, hogy a kéziféket ne buzerálják
.
.
ez van.........mit nem lehet ezen érteni????????
.
szar a fék, meg kŐ csinányi
az meg, hogy saját felelősségedre viheted el: teljesen rendben van!!!
ha meg okozol egy balesetet, akkor mész vissza verni a tam-tam-ot?!?!?!?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.23. 13:21:29

helianthus
hat ezt nehez igy leirni
tuti ameriaki
feher
szivarozik
megcsinalja a kocsidat ha eppen auroszerelo
japan kocsit nem havit
amerikai zaszloa muhely elott
eleinte hozzam se akart szolni az akcentusom miatt
miota amerikai a felesegem bartatsagosabb lett
nem tudom elmiondani est lehet eresni \
Maru is rednek, bar aszonhya eb bagyobb redneck bagyok mint O
bonyolult ez

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.09.23. 13:21:55

"Decesso · reklamok.blog.hu/ 2008.09.23. 13:02:49
írd le a szervíz nevét."

Odaírta: "lakásomhoz legközelebbi szervizbe". Ebből már csak kitalálod. No, oda én sem viszem ezentúl, pedig mostanáig normálisak voltak.

CID 2008.09.23. 13:24:25

ezek szerint USA-ban rednek, itten meg hungarista :)vagy inkább lokálpatrióta ( kicsit nagyban) :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.23. 13:29:43

annyiban mas, hogy nem mas elen mehy
es nem tuntet
csak ugy el es kesz

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.09.23. 13:32:16

Szerencsére eddig még nem keleltt a kocsit szevízbe vinnem (Fabia) remélem nem is fog kelleni...

Olajcserét magam végzem, régen a kispolszkimnak a fékbetétjét is magam csiszoltam fel.. ezen már nem tudnám. A régi kocsikhoz elég volt egy kalapács, csavarhúzó meg villáskulcs, ezen meg olyan alkatrészek vannak amiket még nem is láttam...

bekbórd! 2008.09.23. 13:33:39

Nekem minden időszakos szervíznél (na jó, eddig 2 a jelenlegi kocsival), +38.000.- forintos hibát találtak. Mutattak mindig valami kütyüt, ami szar volt, én el is fogadtam, ki is fizettem, mit tehetem volna, csak fura, hogy mindig ugyanannyi az "extra" javítás.
A postoló kocsiján végeztek a munka előtt és után is fékpróbát padon??? Mert csak úgy jelentheti ki, hogy veszélytelen autót adott át.

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.09.23. 13:40:29

ez olyan mint a fogorvosom /2 is van/, egyik szerint minden ok, masik sZerint kene tomni 3-at. azt hiszem elmegyek egy harmadikhoz, megiscsak a fogaimrol van szo.

Secnir 2008.09.23. 13:44:47

Forczek Gábor hibát hibára halmozott.

1. szombat reggel szétkapom az első kereket
2. megállapítom a hibát (féktárcsa kopott/fékbetét kopott/fékmunkahenger szar/kézifékbowden szar)
3. motorra ülök, elmegyek az autósbótba, veszek féktárcsát/fékbetétet/fékmunkahengert/kézifékbowdent
4. otthon kicserélem (fékmunkahenger esetén fékolajcsere dettó)
5. kipróbálom úttalan utakon.

ez fékbetét eetén kb 10e huf, féktárcsa bontóból 5e huf, bowden 5e huf. és természetesen az egyenletes kopás miatt párban cserélem.
a bontóból a használt féktárcsát esztergán felszabályozom (egyformára a kettőt).
ez cirka húszezer, és kompletten javítva az első fékem, hátsóhoz nem nyúltam.
Gábort lehúzták 62-re, és még kapott egy szar autót is. sikeresség esete? fennforgás?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.09.23. 13:48:14

Secnir!

Az a baj, hogy igazad van. de az mit csináljon, akinek egy kerékcsere is kihívás?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.09.23. 13:49:05

Secnir 2008.09.23. 13:44:47

nem kell mindenkinek autószerelőnek lenni vazze...az a világ már elmúlt, hogy otthon 13-as kulcsal motorcserét csinálok a trabiban! vagy most megint a kedves posztírót kell fikázni? elment egy szervízbe, ahol feltehetően lehúzták....!

gelsystem 2008.09.23. 13:59:08

Secnír, személyeskedjünk:):):)
ritka nagy balf@sz lehecc, ha bontóból vásárolsz fékalkatrészt..........:(:(
közlöm, hogy bontók nem adhatnak el fékalkatrészt hivatalosan!!!!
ezt onnét tudom, hogy mikor még én is balf@sz voltam -amit szerencsére mára már kinőttem- én is ott akartam venni tárcsát....ost jó hüjének néztek:(:((:
.
ja, azóta szimplán csak nem szerencsés vagyok

Zahal 2008.09.23. 14:09:27

Aki el akarja kerülni a lehúzós szervizeket, az olvassa a Totalcar Népítéletet az autómárkája szerint. nincsen unikálisabb annál, minthogy a tulajok maguk adják át a tapasztalataikat.

a fenti, 30-40ezres javítási költség szerintem kamu, ennyi pénzt nem lehet kérni pár órás munkáért. vagy lehet, madártól meg brit szexturistától.

vannak nagyon jó szervizek. van, amelyik viszonylag drága, de korrekt, és van, amelyik jó áron szerel és korrekt. meg vannak a szakik. különben márkaszervizből is ki lehet fogni jókat, de azok biztosan a legdrágábbak.

mumli 2008.09.23. 14:23:21

múltkor hallottam hasonló problémáról (beakadt hátsókerék, fékkel volt valami gáz).
Forczek Gábornak annyit üzennék, h nyúljon be a két hátsó kerék közé és ott mozgasson meg valami izét (a nevére nem emlékszem), ami valszeg beragadt.(alvázat nem mosatott-e?)
A tanácsomért meg kérek, mondjuk 35000 pízt (lehet ojróban, középárfolyamon) a számlámra utalni, köszönöm.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2008.09.23. 14:24:21

Suzukit kell venni, az nem szokik elromlani. Százerzerért meg a felét kicserélik.

Leadfoot 2008.09.23. 14:28:33

Secnir!

Bontott fékalkatrész? Már bocs, de szerintem olyat épeszű ember nem szerel bele az autójába...

Nekem a garanciális autómon csináltak szoftverfrissítést (a benzinszint-mérőt érintette), mert visszahívás volt rá. Sajnos hagytam... Előtte semmi baja nem volt, utána rossz volt, visszacsinálni nem tudták.

mumli 2008.09.23. 14:28:59

azt nem tudom, mennyit kérnek szervízben. az ótókám előző tulaja vezettette a szervízkönyvet, ez az ősi szokás azonban megszűnt, mikor kiscsaládunk tulajdonába került a jármű :D
Legjobb (már ha van) ismerős szakihoz vinni, aki az autóalkatrséz boltból occsóbban tud hozni cuccokat.

É2I 2008.09.23. 14:41:03

Én, ha viszem, elkérem a hibafelvevő lapot. Csak úgy adom át az autót, ha feltüntetik rajta, hogy más baja nem volt. Nem bemondásra, így előtte megnézik, mert nekik is érdekük.
Ilyenkor is kiderülhet még egy-két dolog, de nem ér legalább váratlanul.

És a szerviz sem srófolhat kamu dolgokkal árat. Meg nem adhatja úgy vissza, hogyhát sajátfelelősségre, mert az izébizé lenkereke kilötyőgösött, de nekik ilyencs. Illetve van, csak kétszázezer + tréfa. És ha megbontják ki kell cserélni a kuplungot a főtengelyt a dugattyút a vezérmű szíjat meg az alvázat. Ami testvérek között is 3,5 milla, de holnapra meglesz, ha kell.

Persze nem mindegyik szerviz hajlandó, de azok keressenek más balekot.....

Ja és én is szerettem a 11-13 villás/cső kulcsos időszakot. Sokáig volt trabim, de már leadtam bontásra ;)

Ehhez kapcsolódva: volt egy autószerelő haverom egy volt osztály társam. Akkor még nem mertem hozzányúlni a trabihoz se. Kifujt a egyik henger, meg eléggé darált az egyik csapágy. Mondom neki: meg kéne csinálni. Mondja : ok!
Elvittem hozzá, vettem alkatrészt is. Eltelt két hét is talán, közben rágtam a fülét, hogy csinálja már...Na egyszer csak hív; kész! Öröm és bódottág! Elmegyek. Mondja: a csapágyat nem cserélte, még nem veszélyesen darál. :O Ja és rámért a kompresszióra, minden rendben, nem kell a hengerfejtömítést kicserélni. (El kell mondjam hidegek voltak, tehát amíg be nem melegszik a hengerfej nem fúj ki.) Kérdezem, akkor mit csináltál rajta.
Hát, hát, hát semmit. Na ennyit is kapott érte. Azóta sem látta a hátamat sem.
Hazamentem oszt' elvégeztem a cseréket.

mumli 2008.09.23. 14:47:13

Persze, tudom,kivétel erősíti a szabályt.

Secnir 2008.09.23. 15:20:46

értelmezni, emberek, értelmezni!
fékbetét, munkahenger etc. autósbótbó!
egyedül a féktárcsát bontóból. azt lehet, úgyis felszabályzom. a kettőt egyformára lehetőleg.

holas 2008.09.23. 15:28:17

Én csak annyit fűznék hozzá,hogy szakmai oldalról tényleg nagyon pontatlan a post és itt a "valami fékprobléma miatt"-ra gondolok, így senki nem fogja tudni megmondani, hogy pontosan kinek van igaza.

Másrészről a tisztánlátás okán hozzátenném, hogy általában a nagyobb árkategóriás, vagyis "árkásabb" autókon van a post írója által említett kegyere, amely az alapproblémát okozta, vagyis a betétkopás visszajelző elektronikus kivitelben. Ebből számomra az következik, hogy a szervízben alkalmazott óradíj is a magasabb kategóriába tartozhat. 2 éve egy Tyota szervízben ez a költség 7500/óra volt, míg egy BMW szervízben azt hiszem ennek 2-3 szorosa is!
Ennek tükrében számolhatunk, úgy, hogy egy órás munka 10 rugó, 2 órás 20, stb. alaphangon, amire még rájön ugye az alkatrész költség.
Most akkor tessék elképzelni, hogy behoznak egy autót, elkezdik szétszedni és CSAK AKKOR látja a szerelő,hogy mennyi idővel több lesz, (óradíj) mintha minden más hozzá kapcsolódó alaktrész rendben lenne, illetve ugyanez alkatrészekre is igaz.
Addig nem tudnak rá pontos időt és költséget mondani, amíg szét nem szedte és észre nem vette, hogy szar az egész és ekkor már minimum fél órát dolgozott vele, de még nem lett jobb!
MIKÖZBEN az ügyfél természetesen elvárja, hogy úgy, annyiért és arra készüljön el az autó, ahogy, amennyiért és amire ígérték.
Nem akarom egyik felet sem védeni, de dolgoztam ilyen helyen és tapasztalatból mondom, hogy általában nem kitalálják a hibát, hanem létezik és létezett előtte is, csak még hibát nem generált, vagyis nem vetted észre...
Ami szemétség, az hogy a megkezdett órák számítanak asszem, bár ez változó.

Zorro2007 2008.09.23. 15:29:44


Elvittem a kocsit a hivatalos 20E km-es szervizbe es kertem, hogy csereljek le a kerekeket is(teli->nyari), csak a kerekek le ill. felcsavarozasa, semmi centirozas stb.
Az idoszakos szerviz szintideje másfél óra, a gumicserere felszamoltak fél orat (5 perc volt osszesen), igy 2 ora munkabert fizettem 10EFt/óraval, vegig a kocsi mellett voltam pontosan 1 orat volt benn a szervizben es 1 ember basztatta, amikor megkerdeztem megis hogyan...a valasz, ezek a szintidok nem lehet valtoztatni rajtuk...kozpontilag vannak kiszamitva.

En kis naiv ugy gondoltam, hogy mig csopog az olaj, addig gyorsan ingyé kicsereli a kerekeket, mivel mar tobbszor is voltam ott, de utoljara...5000Ft-os kerekcsere volt...

Secnir 2008.09.23. 15:30:29

ha már személyeskedünk :)
amúgy nem vagyok autószerelő, csak megtanultam oly alapvető dolgokat, amik szükségesek ahhoz, hogy ne zabáljanak fel a nagyváros dzsungelében az autószerelő farkasok...

és ha időm engedi, megcsinálom. egy fillért sem adok ki olyan munkáért, amit én is meg tudok csinálni, ez az egyik alapelvem, hacsak a ráfordított idő nem több, mint amennyit annyi idő alatt megkeresnék.
pölö:
szakember kéménybekötés: 50e forintért beköti. (kazánt a kéménybe)+ anyag. igen? megvettem az anyagot, és a 3 csövet összedugtam, majd kipasztáztam. ez volt kb 20 perc munkám.
villanyszerelő: épülő házamban (vezetékek már behúzva) 800ft/db-ért rakja fel a konnektorokat, villanykapcsolókat. elhajtottam a picsába.
kőműves brigád: a padlástér felé vezető ajtót utólag beépítettem, kiamradt egy 60*70-es rész, amit le kell gipszkartonozni. megcsinálják 20e forintért. hagyjanak lógva.

persze van, akinek egy 17-es villáskulcs felismerése is problémát okoz (habér rá van írva), azok szorítsák össze jól a fogukat, és nyissák ki a pénztárcájukat.
és ne írogassanak a tényközlő omárra, hogy átverték őket, amikor azt sem tudják, hogy mit csináltak az autón, és most mi baja van.

helianthus 2008.09.23. 15:35:50

Én melléd állok Secnir kolléga, bár én meg műszaki dolgokat csinálok meg, javítottam már meg mosógépet, magnós rádiót (akkor még megérte javítani, ma már egyszerűbb újat venni) fali gázkazánt, vízcsapot. Mindegyikben tök apró mechanikai hiba volt, amihez ha szerelőt hívok kiszállási díjastól mindenestől nem kevésbe került volna. És semmi közöm a szereléshez, elkezdtem nézegetni őket, mi bajuk lehet és rájöttem. Szerintem nem kell leszólni, ha valaki ért ezekhez a dolgokhoz, inkább jóban kell velük lenni, aztán hátha nekünk is megcsinálják, igaz Secnir kedves barátom??? :)

dimitrij 2008.09.23. 15:38:18

"Az autóm első fékénél súrlódó hangot hallottam, és ezzel egyidőben kigyulladt a kézifék-visszajelző lámpa, vagyis a fékbetét, vagy valami annak környékén megadta magát."


jézusom.

szerintem keresd meg a Pappast, és önerő nélkül fekete bőrkárpitos E190-et készüléket kérj tőlük, 30 ezres törlesztővel... ez a legjobb, amit tehetsz.

dimitrij 2008.09.23. 15:42:44

tisztellek-becsüllek azért, amit leírsz, meg csinálsz, de a kéménybélelést inkább bízd szakemberre! asszem ezt ráadásul csak szakember csinálhatja... a többi ok, magam is csapot cseréltem minap anyóséknál, kb. 10 ezret spóroltam meg nekik ezzel. tehát az elv ok, de vannak doglok, amiket inkább szakemberre kell bízni, a kémény ilyen.

Secnir 2008.09.23. 15:58:51

dimitrij:
nem kemenybeleles.
vegyestuzelesu kazan osszekotese a kemennyel.
2db 90 fokos idom, meg 1 db 80 cm hosszu idom.
egymasba dugom, es pasztalaval tomitem.
kb annyi ido, mig leirtam. nem kemenybeleles, azt a komuvesek megcsinaltak a kemennyel egyutt.

Secnir 2008.09.23. 16:04:49

meg regebben fali gazkazan futesi szezon kezdeten nem akart begyujtani.
anyam sirt, hogy beszelt a szerelovel, es a kiszallasi dija (3 utcaval odebbrol) 6e huf (1996), es egesz nap otthon kell lenni, mert nem tudja, hogy mikor jon, es meg nem tudja mit kell cserelni, es jaj az mennyibe fog most kerulni...
...kinyitottam a kazant, es az egofej tiszta pokhalo volt. 1 kefe, 2 mozdulat, 0 perc.
ehhez minek kellett szerelonek lenni?

Secnir 2008.09.23. 16:06:39

ezert tart itt tobbek kozott a kisvallalkozoi reteg, mert mindent aranyarban akarnak megcsinalni, pedig ha normalis arat kernenek, nem szenvednek vele. kenyelen vagyok kitalni csendben 450 szakmat, hogy megeljek.
ja, es a munkajara garanciat egyik sem vallal, aaaa dehogy! szamla? ugyanmar kerem!

Dax 2008.09.23. 16:06:42

a skoda 120ason eddíg még nem volt olyan amit nem tudtam volna én kicserélni, pedíg a motort is bontottam már szét

Secnir 2008.09.23. 16:10:02

na, van már ékezetem, hurrá.

Secnir 2008.09.23. 16:11:03

mondjuk én is egy szakadt golfról beszélek, nem egy bmwx5-ről.

dimitrij 2008.09.23. 16:20:49

jogos, én izgultam túl a dolgot... :)

Dax 2008.09.23. 16:26:15

hova lehet írni, hogy nem kaptam számlát?

nemáá 2008.09.23. 16:30:56

Nekem csak a gyari aksit loptak ki a Peugeombol a markaszerelok. Kaptam egy kicsit kisebbet es regebbit.
Igy tudott MENET KOZBEN!!! Romaniaban lemerulni az aksi...

dimitrij 2008.09.23. 16:36:25

"Igy tudott MENET KOZBEN!!! Romaniaban lemerulni az aksi..."


az mondjuk elég komoly. :) menet közben? akkor lehet, hogy a generátort is kicserélték... vagy... meg se merem kérdezni... az alvázszám egyezik? :P

nemáá 2008.09.23. 16:41:28

Ment a klima, CD-lejatszo, tompitott vilagitas, ventillator ezerrel, mert meg nyar volt - mindez araszolas kozben a dugoban. Toltes lampa gyulladt ki, majd az auto leallt es csak bebikazni lehetett. Klassz volt

dimitrij 2008.09.23. 16:43:16

mondjuk azt nekem nem fogja kilopni a kocsimból a szerencsétlen pára... olyan furmányos helyre tették, hogy csoda ha megtalálja a gazdája, ha egy reggel azért nem indul a verda, mert este rajtamaradt a világítás. :) be van szerelve az aksi a motortérnak abba a részébe, ami közvetlen a szélvédő és az ablaktörlők alatt van. két probléma van: az egyik az, hogy le kell bontani azt a műanyag rácsot, ahol a motor melegének egy rész távozik a motorháztatő meg a szélvédő között, a másik az, hogy azok a csavarok, amik tartják, azok öregek, rozsdásak, dzsuvásak... fél napos meló. :)

van egy másik típus, ami viszont jó, mert az aksi a hátó ülés alá van szerelve. ez azért különösképp jó, mert ha menet közben merül le, akkor nem kell megállni, és nem kell kiszálni a cseréhez... csak hátramászik az ember, megemeli az ülést, és kicseréli... (azért érdemes közben lassítani egy kicsit.) és nem kgst autó, ez egy mercedes... a Pappas nem forgalmazza ezt a típust.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.23. 17:05:33

Secnir
en ertem mit akasz mondani, de
vannak emberek akik nem akarnak fekbetetet cserelni, meg semmi szart a kocsin, mert
1. nem ertenek hozza
2 semmi kedvuk
3. ikabb megfizetik es addig a sajat melojukat vegzik
4 az autoszeelok sem mennek tonkre, nekik is kell a love
5 nem is tudnam megcsinalni itt mert itt nem lehet utczn kocsit szerelni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.23. 17:07:31

vagyis lehet, csak tilos
floridaban meg a hazad elott is
sot az udvrodon is csak ha van egy fedett resz
nem tudom hany eterszer hany meteres
hat ez van
maximum kereket cserelhetsz az utcan, de meg asse tuti

É2I 2008.09.23. 17:21:12

@ Secnir

Na ezaz!
Én is megcsinálok mindent, nem vagyok rest. De! Néha úgy gondolom megcsináltatom "szakemberrel", WTF, mindig megszívom.
Tavaly bevágtam a kézigránátot a fürdőszobába és nekifogtam újra építeni. A víz/gáz szerelés nem erősségem; hívtam "mestert".
Eredmény az lett, hogy a kádtöltő csapom a vízszintes közelében sincs(értsd ferde). Azon túl a szagembere a négyzet alakú kéménybe bele akarta erőltetni az átfolyós gázüzemű vízmelegítőmet úgy 15 foknyi elforgatással. Hiába mondtam, hogy az fizikai lehetetlenség egy meglévő kémény lukon, "a nem értessz hozzá"-val letudta. Fél óra küszködése után elismerte: "rosszul van kivágva ez a kémény". Ami kb 15 éve üzemelt az ő szakértelme nélkül. Sőt addig szétfúrta az új csempémet plusz pár likkal, de "az nem baj, takarja a vízmelegítő".

Annyát nekije!

Többet itt nem fog szakérteni. (Jah hogy ő 30 éve van a szakmában, wtf!)

Szelíd hangorkán 2008.09.23. 17:57:29

a rednek volt south parkban is. :-) A vidéki, biztos republikánus szavazó, csökönyös, közepesen iskolázott embereket hívják így.

Dax 2008.09.23. 18:26:25

még jó hogy demokrata vagyok

gelsystem 2008.09.23. 18:36:16

---holas báTJó----:
magasabb árkategóriás autó?!?!!? csak tisztánlátás végett: nekem volt 1ccer 1 1,6-os benzines F.escortom...abba is volt....ÉVJÁRAT:1984:):):):)
.
SENCIR---akkor te is oljan 1000mester lehecc, mint én.....bár én biztos YObb vagyok:)
én ennél az escortnál szívtam a fékkel
fékeztem, nem volt ferrodol a pofán, kinmmaradt a lemez:)
megcsináltam! fékmunkahenger felújítás-polírozás, szimering csere, pofa csere, tárcsacsere....slussssszzzz!

Műszaki 2008.09.23. 19:00:03

Bocsesz, nem írtad le az autó márkáját, de általában a kézifék az a hátsó fékekre van hatással.
Te két hibát írtál le.
1. Súrlódó hang az első fékekből.
2. Kigyulladt a kézifék visszajelző

Kérted az 1.-nek a javítását.
A szerelők meg észrevették a 2.-t is és szóltak.

Persze mindenképpen igaz a mondás ide is:
Akkor higgy az autószerelőnek ha ló legel a sírján.

Káposztakukac 2008.09.23. 19:58:53

műszaki: újabb autókon jelez a masina, ha lekoptak a fékek. helytakarékossági okokból általában ilyenkor is a kézifék lámpája világít.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.23. 20:07:49

Szelid
nem feltetlen videki
bar nem tudom mit jelent itt a videki?
otthon mindenki az volt aki nem Pesti, esetleg protestalt a 4-5 nagyvarosi ez ellen
de mongyuk itt fura lenne ha valaki nem washingtoni az videki?
dehogy Mary McCainre szavaz az tuti, mer mondta
bar ez eleg nagy varos

Tsakazertish 2008.09.23. 20:30:45

Szerviz-munkafelvevőként tengetem sanyarú életem:)

Az ügyfél, ha valamilyen hibával behozza az autóját, rendelkezem annyi szakértelemmel - mert alapkövetelmény -, hogy fel tudjam mérni, megbontás után derülhet-e még ki valamilyen hiba, és erről előzetesen tájékoztatom.

1./ Megjavíttatom azt a hibát, aminek a javítását megrendelte. Minden egyes javításnál végzünk állapotfelmérést, és erről állapotlapot is adok az ügyfélnek, árajánlattal.

2./ Ha a közlekedés biztonságát befolyásoló hibát diagnosztizálunk, felhívom az ügyfelet, tájékoztatom, árajánlattal egyetemben, ha megrendeli a javítást, értelemszerűen megjavítjuk, ha nem, valóban csak saját felelősségére viheti el a járművet, amiről nyilatkoztatom is, írásban.

3./ Ha a közlekedés biztonságát nem befolyásolja jelentősen a további megállapított hiba, a jármű átadásakor az állapotlapon részletezve a szükséges későbbi javítások, mellette árajánlat legalább szóban, aztán majd eldönti, hogy megéri-e neki és mikor.

4./ Minden típusnál vannak gyári időnormák az egyes javításokra - melyek sokszor, főleg a garanciális munkáknál nem elegendőek, ezt a különbséget benyeljük, mert nem tehetünk mást. Akkor sem tehetek mást, amikor pl. egy fékbetét cserére 0,8 óra a norma, és mire a jó! szerelőm megcsinálja, a sehol elő nem írt tisztítással - ügyfél által hozott utángyártott óccsó szar fékbetét beigazításával együtt, sokszor egy órába is beletelik, a normánál többet nem erre sem számolhatok fel. Az viszont hadd legyen már ezek mellett a mi hasznunk, ha a normán belül is meg tud valamit csinálni, keményen megdolgozott éveken keresztül, képezte magét, tapasztalatot szerzett - ezt fizeted meg neki, nekünk.

Nálam még ügyfél nem érezte lehúzva magát, mert sok cégnél tapasztalhatóval ellentétben lehetőségem van engedményeket tenni, és az meg az én tudásom és tapasztalatom, emberismeretem, hogy ezt hogyan, kinél és mikor alkalmazom, és alkalmazom is.

Visszajárnak, mert abból élek, élünk, hogy meg van elégedve az ügyfél, a pénzéért annyit vagy többet kapott, mint amennyinek szükségét érezte.

Lehet megkövezni a leírtakért meg vitatni is, de a két diplomámmal ebben a munkakörben jónak számít a keresetem, és ez kizálólag attól függ, mennyire elégedett az ügyfél, visszahozza-e az autóját - és persze a pénzét is - hozzánk.

Attee 2008.09.23. 20:36:21

Jómagam is szeretek utánajárni a hibáknak, műszaki ember lévén nem is okoz nehézséget, amíg megvolt az öreg Skodri 120, nemigen látott szerelőt, a kuplungjavítástól a gyújtásbeállításon keresztül az önindítóig (24 éves volt, mikor lecseréltem, már elég sok apró nyűg ki tud jönni ebben a korban) mindent én csináltam rajta. Néha az út szélén is. De amikor új járgányom lett, ránézek, akisebb karbantartásokat elvégzem, de a javításhoz csak márkaszerviz. Mármint, ha szükség lenne rá. De lekopogom gyorsan, a 6 év alatt csak a kötelező szervizekre vittem be...

Persze van, aki a gyertyát is a reflektorban keresné, annyira nincs műszaki érzéke. Van ilyen ember is, ő nem tehet mást, csak elviszi/elviteti a legközelebbi szervizbe, és fizet,mint a katonatiszt. Ettől még lehet sikeres ember.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.23. 20:42:11

Attee
en 24 evesen a nejemet csereltem le
es a gyertyat nem kersem a kesztyutartoban, de telleg hullye vagok hozza

Szarazkoro 2008.09.23. 21:33:53

Hagyma 1et ertek, en sem konyitok az autoszereleshez, sot meg azt sem tudnam eldonteni, h magyarul beszel-e a szerelo amikor sorolja a hibakat, vagy h mi hol van... Ilyenkor szedem elo a fiatal Vicziant akinek vannak autoszerelo cimbijei.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.23. 21:36:31

az oreg viczian meg qrwa jo komuves
nekem super rednek szerelom van de hala egnek ritkan latom

Secnir 2008.09.23. 21:41:12

"hagyma 2008.09.23. 17:05:33
Secnir
en ertem mit akasz mondani, de
vannak emberek akik [...]
1. nem ertenek hozza
-ez előfordul, ezért mondtam, hogyha nem ért hozzá, akkor ne panaszkodjon a t. omáron
[...]
3. ikabb megfizetik es addig a sajat melojukat vegzik
-ezt mondtam, ha a mnkavégzés helyett melózik, és azalatt többet keres, akkor csináltassa meg.
[...]
5 nem is tudnam megcsinalni itt mert itt nem lehet utczn kocsit szerelni"
-hát ez érdekes felfogás ott a nagyon egybesült álmokban. én speciel a saját garázsomról beszéltem; ha valakinek van ott kint, az elvileg ugyanúgy meg tudná csinálni. nem tudom, hogy ott az átlagamerikaiaknak milyen a 'szakmai' képzettsége, hogy 10-ből hány tudna egy izzót vagy konnektort kicserélni, de gyanítom, hogy ez a szám erősen kovergál a 0-hoz. pláne azon felmérés után, amit 5-6 éve csináltak, és az volt a találós kérdés, hogy miből készül a kenyér. a válaszadók 30%-a jelölte meg a lisztet....

holas 2008.09.23. 22:00:06

Kedves: gelsystem
A világért sem szeretnélek megsérteni, de odaírtam, hogy ÁLTALÁBAN, ami azt jelenti, hogy nem minden esetben.
A lényeg nem is ez volt, de itt mindig mindenki a lényegtelen dolgokba köt bele. Himihumi szervízben sem lesz ennél lényegesen olcsóbb az óradíj.
Csak egy ártatlan következtetés volt, ami szerintem többségében helyes is, mert tapasztalatom szerint az újabb, illetve az igényesebb autókban található ilyen leggyakrabban. A kivétel csak a szabályt erősíti, tudok olyan technikai újításról, amelyik 5-10 évvel előbb került bele egy konkrét autótípusba, azt megelőzően, hogy tömeges használatra átvették volna más gyártók is.
Maga az eszköz nagyon egyszerű felépítésű, így akár a 60-as években is belekerülhetett egy autóba, de ugye arról nem akarsz meggyőzni, hogy 1984 óta ez jellemzően a legtöbb autóban megtalálható?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.23. 22:02:17

itt nem divat a garazsor
parkolok vannak, vagy ha hazad van akkor felhajto
az atlagamerikai abbol el hogy dolgozik
na most az autoszerelo autoszerfel, a tetofedo tetot fed stb.
igy tartjask el egymast
egyebSt tenyleg tilos kocsit szerelni, olajat cserelni ilyesmi az utcan, garazssoron/ami nem sok van/
floridaban lattam mondjuk
parkoloban
kereket lehet cserelni mindenhol

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.09.23. 22:06:11

ja azt majd egyszer magyarazza el valaki, ha az amerikaiak mind hulyek, mitol elek itt 14-szer jobban mint barhol
cvaloszin mert en is huje vagyok
ez a hujek orszaga, de koszonjuk szepen jol vagyunk
\mongyuk otthon is jo volt, dehat igy alakult es ma r itt doglok meg

Secnir 2008.09.23. 22:07:41

itt az ideje felgyújtani az indapasst.
3 blogban 3 kommentem hullott el.
basszus.

Szűcslaci 2008.09.23. 22:53:31

HAHAHAHAHA!
Méghogy a Népítélet segítségével választani autót!

Olvastátok már a sok barmot, aki szerdán megvesz hitelre egy új autót ( minden milyet, van Merci is, Bmw is), szombaton meg népítéletet ír, hogy ilyen kurva jó, meg olyan rohadt jó. vezetett km: 800. Ilyenek: "Hibák: Nem tudom, még semmi, most vettem, d biztosan jó, hiszen ******"
Meg cégautókról, meg megszépült emlékekről írnak...vagy véletlen az, hopgy a Trabant meg az Aleko a jó autó?

Mylady 2008.09.23. 23:15:30

Secnir,
nekem csak egy. Nehany napja.
De az nemileg szamonkero hangsullyal irodott es szerepelt benne a "moderalas" mint fotema.

Vladimir Harkonnen 2008.09.24. 07:26:51

helianthus 2008.09.23. 13:04:59

Én úgy tudom attól redneck, mert kapálás közben a nyaka megég a napon.
Régen az egyszerű földművesre mondták.
Amikor önmagát hívja valaki redneck-nek az olyan lehet amikor én gumicsizmás szartaposó parasztgyereknek hívom magamat (ami részben igaz is):)

É2I 2008.09.24. 08:11:28

@ Secnir

Ez az indapass tényleg passz....

@Szűcslaci

A trabant tényleg jó :D Tök igénytelen, 11/13 kulcsal mindent meg lehet rajta javítani, nem esik bele az eső és nem csípi a hangya a hátsódat a híd alatt. :DDD

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.09.24. 08:54:04

hagyma 2008.09.23. 22:06:11

nem mind hülye, csak elég nagy számban! de ne izgulj itt europában is ez lesz(már alakulóban)! a tudatos néphülyítés...a végeredmény egy birka tömeg amit a felső 10.000 szabadon irányíthat! az hogy jobban éltek az pont ezért van....jah meg mindenkit leháborúztok! kiváncsi leszek amerika mennyire lesz nagy barát úgy 30 év múlva mikor már tényleg elfogy az olaj és nem lehet már a hazavédelmében háborúzni...na akkor jön majd a jóvilág nektek...nekünk meg a.....azért az átlag amerikai az hülye ezen ne vitatkozzunk....dollár legyen meg szarásig benya a kocsiban....persze kivételek mindig vannak! sőt nekem is van kint rokonom!

É2I 2008.09.24. 09:23:12

@Tsakazertish

Ez a megfelelő hozzáállás, kár hogy kevesen vagytok.

@tik vagytok parasztok 2008.09.24. 08:54:04

Ezt akár én írtam volna...

Jah és nekem is van kinnt rokon. Pár éve amikor itthon volt nem hitte el, hogy nálunk lehet dvd lejátszót venni...Idén is volt, mostmár nem csodálkozott, csak panaszkodott, hogy milyen drága náluk egy gallon benzin, márt annyiba kerül, mint itt egy liter...

Lehet le kéne rohhanniuk még egy olaj országot. (Van még ilyen, nem baráti?)

Na majd akkor lesz kavar ha P u t y i n megnyitja a rubel alapú olaj tőzsdét.

Rajzoltszemöldökű plázapipi 2008.09.24. 09:26:32

Vladimir Harkonnen és a többiek, köszönöm a rednek gyorstalpalót, azt hiszem értem a dolgot, és az indiánosdival eléggé mellényúltam. :)
parasztok beteg vagy? emberi hangon szóltál Hagymához, és itt nem a témára gondolok. Látod lehet ilyen szépen is lebutázni valakit!
Hagyma, bocs, de az amerikaiak szerintem sem egy túl intelligens nép, de ez valószínűleg az oktatásból adódik. Nálunk még mindig az intelligencia=egy csomó felesleges dolgot fejből tudó ember, lsd. pl érettségit. Mi a jó búbánatért kellett volna nekem töriből megtanulni 5-6 száz évszámot (ezeket sose tudtam megjegyezni), amikor egy könyvből vagy a neten azonnal megnézhetem? Teljesen értelmetlenül hatalmas lexikális tudást tanítunk, amit Amerika nem tesz, ezért a mi mércénkkel mérve buták. Ezzel szemben ti tanítotok pl. szónokolni, gazdaságismeretet, háztartástant!!! autószerelést stb. és még egy csomó jó dolgot. Hát véleményem szerint lenne mit tanulnunk tőletek!

Rajzoltszemöldökű plázapipi 2008.09.24. 09:28:40

Jaj lebuktunk, nem Mamapici rosszul látsz, mi nem vagyunk itt és nem olvasunk Homárt! :):)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.09.24. 09:50:19

mamapiciellenségek 2008.09.24. 09:26:32

Nem, nem vagyok beteg, pár kommentel előbb írtam, hogy befejezm hagyma szekálást és csak a témára ( ami nem csak a poszt) koncentrálok.

Rajzoltszemöldökű plázapipi 2008.09.24. 10:05:18

Igen, közben felzárkóztam és ezúton is szeretném helyeslésemet kifejezni. És még csak annyit, hogy koncentrálj tik vagytok! koncentrálj!!! :)

scubadiver 2008.09.24. 10:18:05

Volt Trabantom, Ladám. Adtak hozzá szerelési útmutatót! Nem értek hozzá, de a benzinszűrőtől a fékmunkahengerig az útmutató alapján sok mindent meg tudtam csinálni. A mostani "nyugati" autóimon már nem merek semmihez hozzányúlni. Sajnos szervízbe kell vinnem néha. Régen a csóróság mindenre megtanított. Igaz ma sem vagyok Csekovics báró és rohadtul nem szeretem, amikor a "szakember"-nek nevezett valaki át akar vágni. Ilyenkor küldöm el öket a pi...ba. De volt már példa, amikor saját maga ment el, mert meglátta a munkáimat. Azt mondta, hogy nem tud ilyen szépen dolgozni. Legalább bevallotta!!!

galicius 2008.09.24. 10:53:25

Na,az ilyenekért van az,hogy a szervíznapon szabadságot veszek ki,vagy csúsztatok és ott állok a gyerek mellett.Így kicseréli az olajat meg a szűrőt és,ha valami más baj van,akkor ott rögtön elintézzük okosba,mondjuk feléért,mint ami a számlán megjelenne.Működik ez rendesen.

Bugreport 2008.09.24. 12:44:20

helianthus 2008.09.23. 13:04:59
Hagyma bevallom férfasan, én nem tom pontosan mit értesz rednek alatt(azt tudom, hogy vörösnyak) ők az indiánok, vagy kicsodák?
Köszi!


Rednek alias vörösnyak, a "paraszt" angol szinonímája :)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.09.24. 13:47:20

mamapiciellenségek 2008.09.24. 10:05:18

micsoda bukta:)))

egyébként is brájen szólt, hogy mikor láttott jönni letakart téged a pokróccal.

Rák Attantam 2008.09.24. 13:56:19

Secnir 2008.09.23. 21:41:12
"...pláne azon felmérés után, amit 5-6 éve csináltak, és az volt a találós kérdés, hogy miből készül a kenyér. a válaszadók 30%-a jelölte meg a lisztet...."

...és ha tudnák, hogy a kenyér tényleg csak 30%-ban tartalmaz lisztet...

Rajzoltszemöldökű plázapipi 2008.09.24. 15:12:00

Brájen vagy Blájen? Mert ilyen rabunk nincs.
Ja igen letakart, aztán meglődözött tüzijátékkal minket. Szép dolog mondhatjuk, bezzeg Ráckevén kedvesen fogadtak minket, még parkolót is kerestek a platós kék szalagos IFánknak, azt mondták ez a nyárközepi-télvégi belépőhöz csekély kezelési kts ellenében jár.

Gerolsteiner 2008.09.24. 15:56:06

Redneck bizony paraszt, és aki látott már napszámost hazajönni a tűző napon végzett kapálásból/kaszálásból, az azt is tudja, hogy miért vörösnyakú :)

helianthus 2008.09.24. 15:59:57

Acsi és Gerolsteiner, nektek is köszönöm! Mostmár holt biztos, hogy még aktív szeinilis állapotomban (ha megérem!) is tudni fogom, mi az a redneck.
ismeritek Ti is a dalt, "...ha az ajtón mész ki nem pedig az ablakon,... Ti is lesztek szenilisek..."

Majmász Gedeon 2008.09.24. 16:15:55

Említettem már, hogy a szerviz, szervizelés rövid i? Sajnos elég rossz, konkrétan 15:15 a helyes/helytelen arány a hozzászólásokban...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.09.24. 19:02:48

Redneck Rampage, FPS, 1997, en.wikipedia.org/wiki/Redneck_Rampage . Abandonware site-okról töltsétek le, DOSBoxban indítsátok el, és a lövöldözés mellett szétröhögitek magatokat a két benszülött USA bunkóparaszt benyögésein! ;-)

Bérgyilkos Bohóc 2008.09.24. 22:43:30

Zorro2007 2008.09.23. 15:29:44

Az ilyen nagyokos ügyfelektől lett herótom az "ügyfeles szakmáktól".
Nem bírták felfogni, hogy a kerékcsere plusz időszakos szerviz ugyanannyiba fog kerülni, ha 2 óra alatt csinálja meg, ha 10 perc alatt.
Kurvára ne azt nézd, hogy mennyi a szintidő, hanem hogy azoknak, ha tetszik ha nem ANNYI A DÍJA!Az más kérdés, hogy azok az árak egy szintidőt is takarnak, de akkor is FIX díj.
Ha a munkalapon rajta van, hogy időszakos szervizt + kerékcserét akarsz, akkor azoknak a tételeknek elvileg a számlán is szerepelniük kell! Sőt nálunk a szervizben kamera is volt, így mindig benne volt a pakliban, hogy visszanéznek 1-2 javítást.Szal ügyeskedni sem lehetett, hogy nem írjuk fel a munkalapra, meg nem számlázzuk ki, hanem megoldjuk okosba.
Erről ennyit. Persze a vádaskodás megy!

Na, meg ez a lenyúlás duma.Ütni tudtam volna érte, mikor
ad1. rohadtul nem lehet tudni előre, hogy javítás közben milyen plusz hibák és plusz költségek merülnek fel.
ad2. én speciel 5Ft jutalékot nem kaptam sohasem, tehát marhára nem volt érdekem, hogy a fél kocsit kicseréljem.

Persze a vádaskodás megintcsak megy!

helianthus 2008.09.25. 08:40:21

Köszönjük Majmász!

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2008.09.25. 12:02:00

DEAR SECNIR! PERSZE, ESZTERGÁJA MINDENKINEK VAN OTTHON 1 KIS FELSZABÁLYZÁS CÉLJÁBÓL...

scubadiver 2008.09.25. 12:09:41

Kedves gyerekek! Minden háztartásban van egy kis esztergapad, egy csiszológép, állványos fúrógép, no meg egy kis nitroglicerén robbantás esetére!
süti beállítások módosítása