Tékozló Homár

Megkezdődtek a leépítések a Raiffeisen-nél?

2008.10.20. 07:20 | ge | 110 komment

Sarolta és Sándor 32 percig figyelte, ahogy a bank gyanúsan kevés számú ügyintézője dohányzik, beszélget és minden mást csinál, csak nem ügyet intéz. Kérdésükre sem derült ki, hogy mikor kerülnek sorra, bár a sorszám előtt nem várakozott előttük senki.

Múlt hét hétfőn esett meg velünk a követkető történet, férjemmel szerettünk volna személyesen hitelt igényelni a címben szereplő bank Akadémia utcai fiókjában.Így utólag rájöttünk, hogy ezt nem kellett volna. 10 óra után pár perccel érkeztünk meg a tett helyszínére, annak rendje és módja szerint számot téptünk, a papírka szerint senki más nem várakozott hasonló problémával így szerintem joggal bízhattunk abban, hogy normális időben végezhetünk. Nem így lett.

Már több ismerősömtől is hallottam, hogy bizony "Pápápápápápá"-éknál szeretik váratni a szerencsétlen ügyfeleket. Velünk is így tettek. 20 perc várakozás után kezdett gyanús lenni a dolog, hogy miért nem kerültünk még mindig sorra: a pénztárak pörögtek azzal nem volt gond de az asztaloknál ülő illetve pont ez volt az érdekesség, hogy nem ülő ügyintézők nem voltak sehol. Abban a fiókban (megszámoltam) vagy 8 asztal van, ahol az Ügyfelekkel foglalkozni tudnak, na most ebből a 8 asztalból 1 asztalnál ült egy unott arcú hölgyike. Rajta kívűl még 1-2 ügyintéző lézengett a fiókban. Arra azért vigyaztak, hogy ők se dolgozzanak, hanem csak jöttek mentek, mint akiknek nagyon fontos dolguk van: pl. cigizni a főbejárat előtt , beszélgetni a biztonsági őrrel, illetve ezeknek a kombinációjaként, ha a biztonsági őr nem ért rá, akkor egymással beszélgettek cigizés közben a főbejárat előtt.

Ekkor férjuram már kezdett meglehetősen mérges lenni és megkérdezte "unottarcú" hölgyikét, hogy miért nem kerül a mi számunk kiírásra a központikijelzőn illetve miért nem foglalkozik még mindig senki sem velünk, Ügyfelekkel. Erre nem tudott elfogadható választ adni, annyit bírt kinyögni, hogy "Fogalmam sincs, kis türelmet kérek." Elment megkérdezni majd miután vkivel beszélt mintha mi sem történt volna visszaült az asztalához egy szó nélkül. Újabb 12 percig nem történt semmi!!! Ekkor már 32 perce várakoztunk, ( a papír szerint) más ügyfél előttünk nem volt, mindenki más a pénztárakba várt. Nem hittük el, hogy ez megtörténhet. Több ügyintéző később sem került elő, "unottarcú" hölgyike sem hívta a mi számunkat. Eljöttünk.

Panaszra sem méltattuk őket, nem vagyunk kíváncsiak a "kéztördelős" levelükre, hogy mennyire sajnálják a dolgot bla bla bla. Úgy látszik a válság már érezteti a hatását ennél a banknál, kirugták az ügyintézőket, a maradék meg nem vehet fel új ügyfeleket. Tudom "pápápápápápá"-s ügyfelekként nem lehetünk sikeres emberek de ilyen hozzáállással ez a bank sem...32 perces ügyfél várakoztatással biztos nem. Új információ: "pápápáápápá"-ék nem nyertek semmit se az év bankja versenyen. Ezek után mi nem vagyunk meglepve, remélem ők sem.

Sarolta & Sándor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2008.10.20. 08:25:35

"Több ügyintéző később sem került elő, "unottarcú" hölgyike sem hívta a mi számunkat. Eljöttünk."

Sikeresek vagytok.

VilMarci 2008.10.20. 08:30:11

Hm... mikor én legutóbb bankban voltam, a recepción megkérdezte a hölgy, miért jöttem, megkért, hogy foglaljak helyet egy ügyfélváróbban, ahol kényelmes fotel, tv, újság, kávé, gyermekmegőrző várt. Pár perc múlva személyesen odajött az ügyintéző, odavezetett az asztalhoz, s elintéztük, amit kellett. Ja, ez csak egy kártyaaktiválás volt, igaz nem otthon, hanem Hollandiában :)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.10.20. 08:37:13

"..Panaszra sem méltattuk őket, nem vagyunk kíváncsiak a "kéztördelős" levelükre, hogy mennyire sajnálják a dolgot bla bla bla...."

akkor megkérdezem szépen: a homárra miért tetszettek beírni?

Lefty Rosenthal 2008.10.20. 08:46:26

rajfajzen. nem ok a rokonoknal keresos behajtosok?

Thomee 2008.10.20. 08:49:11

Engem pénteken 2 órát (!!!!!) várattak, vállalati ügyfélként... nem vagyok sikekeres, mert még náluk van a pénzem, mert egyébként nem olyan gázosak.

Landy4x4 2008.10.20. 08:49:33

Hát nem csak Pápápápá-banknál van ez így, hanem a 'gyors ügyek sávja' banknál is, ott bizony még a sorszámhúzósnál is ezt hirdetik fennhangon, viszont baráti 42 percet ültettek, mire sorra kerültem.
Pipa voltam, és míg a hölgy pötyögte a gépet, odafordultam hozzá, hogy ugyan átadna e egy üzenetet a fiókvezetőnek. Miszerint kevesebbet kéne költeni reklámra és többet ügyintézőkre.
A válasz persze nem volt meglepő, hogy ő nem tehet róla és különben is blablabla.
Innen üzenem minden bankügyintézőnek, kéretik a következő szöveget bemagolni: Elnézést, hogy megvárokoztattuk!

Gera 2008.10.20. 08:51:52

Én legutóbb több, mint két órát töltöttem a T-Kábelnél, ebből másfél óra várakozás volt. Mindezt egy szolgáltatás megrendelésért. Tudom, hogy elvileg a neten, vagy telefonon is lehet ilyesmit intézni, de a T-cégeknél én csak a papírban bízom. Nem volt kedvem ahhoz, hogy pár hét múlva közöljék velem, hogy biztos eltűnt valahogy a megrendelésem :)

ex-dr. vuk 2008.10.20. 08:55:01

A CIB-nel jatszottam ezt meg, fel orat vartam ugy, hogy lathatoan voltak olyan ugyintezok, akiknek semmi dolguk nem volt. Eljottem. Ha nem kell a penzem, viszem mashova, nekem aztan mindegy :)

É2I 2008.10.20. 08:55:03

Én azért beírtam volna a panaszkönyvbe...De 32 percig biztos nem vártam volna.

Egyébként lehet, hogy a kölcsönt nem szeretik adni mostanság, de nyiltan nem merik kimondani. Így csak nem fogadják az igénylőt, majd elmegy az 32 perc múlva magától.....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.20. 09:01:15

De ha mindig addig váratnak hogy eljössz, akkor nem tudod megszüntetni a számlád :D :D
Örök kapcsolat a ráfázennel :D

Mr.Brooks 2008.10.20. 09:07:44

Áhh mekkora szerencsétlenek...Látom, ide már mindenki írogat...

É2I 2008.10.20. 09:11:41

Azért kell kérni a panaszkönyvet, mivel ilyenkor gyorsan rákérdeznek mi is a probléma. Esetleg hozzáfognak az ügyedhez is.
Ha meg nem, beírsz és legközelebb kávéval is megkínál az új fiókvezető.


Azt azért én sem vágom, hogy átlagos kisvárosban is van 5-6 féle bank nagyobbakban 10+ és még egynek akár több fiókja. A forgalom láthatóan nem túl nagy és mégis sokszor van, hogy több félórákat kell várni.
(Vagy csak a hüje ügyfelek zavarják őket?)

maszogep 2008.10.20. 09:18:34

A móri Raiffeisen kurva jó, soha nem kellett két percnél többet várakozni, az ügyintézők rendesek, rugalmasak és a biztonsági őr is jó fej. A VIII. ker a számlavezető fiókunk (anno még ott laktunk), ott kellett várni, de nagyjából ott fényesre nyalták az ülepünket; eddig még ők a legkorrektebb bank azok közül, amikhez volt szerencsém.

Emiceha 2008.10.20. 09:22:55

Hát akkor ez egy remek melegedő lesz télen! Remélem hajléktalanok olvassák a Homárt!

Bit Rot 2008.10.20. 09:27:50

@VilMarci:
"Pár perc múlva személyesen odajött az ügyintéző, odavezetett az asztalhoz, s elintéztük, amit kellett. Ja, ez csak egy kártyaaktiválás volt, igaz nem otthon, hanem Hollandiában :)"

Aha, nem rossz, nem rossz.

Mondjuk itt Magyarországon (CIB) a kártyaaktiválás csak egy telefonhívásba kerül, nem kell utazni, bankfiókba menni, sétálni, leülni, kitölteni, aláírni...

Itthon elég egy telefon, bepötyögni a kártyaszámot + titkos kódot, ennyi, vagy OTP-nél elég csak bármilyen automatával egy tranzakciót végezni (pl. kp felvét)....

De azért biztos a Holland módszer a jobb :-)

Bit Rot 2008.10.20. 09:30:02

Nem lehet, hogy a Raiffeisen azért várat ennyit, mert igazából "leállították" (használhatatlanságig lelassították) a hitelezést, de ezt nem merik elmondani, mert abból pánik lenne?

Esetleg deviza hitelért mentél?

paaj 2008.10.20. 09:32:56

A bankoknál az ügyfelek szükséges rosszak. Úgyis bánnak velük, tisztelet a kivételnek. Ha láthatóan nem történik semmi szépen oda kell sétálni a legközelebbi ügyifogyihoz és kedvesen érdeklődni a fiókvezető felől. Rögtön beindul a gépezet:)

VilMarci 2008.10.20. 09:32:56

John42: a bankfiók 10 perc séta (és nyitva van szombaton is), tehát nem okozott gondot, a telefonos ügyfélszolgálatért meg fizetni kell (mint általában minden "infó" számért itt), tehát nem is aktiváltam. Interneten meg csak nem adom meg a kártyám pin kódját ;)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.20. 09:38:06

Én meg 1 óra 10 percet vártam, hogy egy igazolást kiadjanak, mert előttem valami lakástakarékot nyithattak, kaptak új kártyát, de a PIN-kódot az istennek sem tudták a szupertitkos biztonsági nyomtatványról leolvasni. Nézte apu, nézte anyu, nézte a látványosan unatkozó 16 év körüli egyszemgyerek (na, ő egy külön tanulmányt megérne), nézte az ügyintéző, nézte egy másik ügyintéző, a végén már a biztonsági őr is nézte, de nem látták. Új szám, új időpont... Ebből már nem lehetett jól kijönni, pénteken egy órával a zárás előtt. Új szám a központból megkér, az majd megjön levélben (SZUPERTITKOS, nem lehet csak úgy beolvasni...) De nem akartak dolgavégezetlen elmenni, hát elbaszták az én időmet is...

Mocsok ügyfelek! Lökjétek a padlóla, le...

Layosh 2008.10.20. 09:40:26

Ugyanaz a szitu a Kecskeméti u-i fiókban is. 2 hete kb. 1 órát várakoztam úgy, hogy nem volt előttem senki, utána eljöttem. Múlthéten bementem és megszüntettem a számlám. Akkor csak 30-40 percet kellett várni.
Várakozásom közepette volt, aki hangosan szitkozódott, hogy mi ez a sok várakozás... ott is hagyták őket. Érdemes megnézni az automata melletti papír kosarat, tele van sorszámokkal.

Főúr1127 (törölt) 2008.10.20. 09:40:27

Személyes (múlt heti) emlékem a UPC-vel majdnem 2 óra.

8 ablak, 1-2 ügyintéző. Előttem 26 ember (legalábbis papír szerint).

2 Hölgyike a TV-vel bíbelődött, amit először elcsesztek, majd sikerült pornót behozniuk, de végül ezt az örömöt is elvették tőlünk (itt 1 óra és 10 perc telt el mióta megjöttem).
Az ÜSz. hatig nyitva, ötkor megállítják az embereket, hogy lezárták a sorszámadót, jöjjenek holnap. Ablakban már 3 ügyintéző.

Még mindig nem jöttem. Közben volt cigi, majd kávészünet. Egyik kollegina kisfiának megcsodálása "mennyit nőtt!", stb.

5 óra 35 perckor hívták a számom. Ahol azt a rövid tanácsot kaptam, hogy hívjam a helpdesket, és ott segítenek. Ha ezt esetleg előbb megemlítenék, akkor a UPC közvetlen vonalán már felhívhattam volna őket ezeregyszer (mert a saját számomról a végeredmény 3 próbálkozás = 3 szétkapcsolás volt, mindez kb. fél óra folyamatos vonalbanlét alatt).

Ennyit róluk. Amúgy az ÜI. kedves, és segítőkész volt. Azzal semmi gond nem volt, de minden iszonyat lassú. Meg persze a ott voltak a szokásos várakozási formulák is. Anyuka 2,5 éves gyerekkel, aki persze kiakad, mert a gyerekeket nem 1,5-2 órát való várakozásra találták ki. És ordít. Dobálózik a gyereksarok játékaival. Másik kissé neveletlenebb gyerek a sarokban alvó (vagy várakozás közben végelgyengülésben elhalálozott) öregurat dobálja labdával. Amikor ezt megemlíti a szülőnek valaki, az kiakad, hogy mit szólunk bele a gyereknevelésbe.

Miközben nem ment a sor persze mindenféle színes, és türelmetlen népek is jöttek, akik az éppen megüresedett ablakokhoz beültek, mert nekik derogál számot húzni, és várni. még jó hogy elküldték őket a rákba.

Legközelebb inkább tovább próbálom a telefonos, vagy az online helpdesket...

Fx 2008.10.20. 09:40:27

Nem reklámot akarok csinálni, és ezért nem is fogok konkrétumot mondani. Nekem egy a stipistopi bakntól eltérő banknál volt szükségem többszöri ügyintézésre - telefonon. És számítottam is arra, hogy most jó sokáig fog tartani. Mindenesetre magam is ledöbbentem, hogy milyen flottul ment minden. Szóval van bank, amelyik úgy tervezi, hogy fent marad a válság után is...

Hattory Hanzo 2008.10.20. 09:44:54

Nem bank, de vicces:

Nyáron a Sugárban a UPC ügyfélszolgálat nyitvatartását "ügyfélközpontúvá" alakították, így este 8-ig vannak nyitva. Egy apróságról megfeledkeztek: a sorszámosztó gépben nem állították át a nyitvatartási időt, így 17 óra 28 perckor már "A mai napra kiadott sorszámok elfogytak, ..." című üzenetet küldte a gép. Viszont a pulthoz sorszám nélkül nem hívnak. Picit morcos volt a néni, amikor megkérdeztem tőle, mi a pöcsre is várunk 25 perce egy teljesen üres ügyfélszolgálati helységben? Mondta, hogy Ő a sorszámra...

Jimbo75 2008.10.20. 09:53:46

Nekem is volt ilyen sztorim a Raiffeisennél, csak Én annyira felbasztam magam rajta, hogy ügyintézés után ott helyben meg is szüntettem a számlám. Érdekes, hogy a CIB-nél például sosem kellett még 10 percnél többet várnom, akkor sem ha 3 emberke volt előttem....

potrzebie 2008.10.20. 10:00:37

én a múltkor a móri Erste Bankba akartam bemenni, de egy álarcos faszi nem engedett be, mert valami karbantartás volt
mondtam neki, benne leszel az újságban geczi...

Algo 2008.10.20. 10:02:06

Nekem a kedvencem mikor valaki bemegy a bankba (nem idos nyugger, fiatalos oltonyos ficko), es kedvesen erdeklodik az UI.-nel, hogy milyen hitelek vannak mert O azt szeretne. UI. a Nagy HitelKonstrukciok cimu gigamappat elovarazsolja, majd elkezdik atbeszelni ABC rendbe,hogy aszondja: A - Aktualis akcioink blablabla.....na ekkor fordultam meg es halasztottam masik napra az ugyintezest...

staropramen 2008.10.20. 10:03:04

@potrzebie
ott emberek haltak meg szórakozz valami mással

Themuezzin · https://sites.google.com/site/mybookspages/ 2008.10.20. 10:03:45

Emberek, soha vissza nem tero alkalom: amelyik bankot nem szeretitek, minel tobben vegyetek ki az osszes penzeteket onnan, vigyetek at a hiteleket. Eleg nagy a valsag, hogy ropogjanak egy kicsit... hatekonyabb szavazas, mint negyevente a bohockodas...

elwood 2008.10.20. 10:14:09

User jól tette, hogy beírta ide. Legalább el tudom kerülni.

A reklám szerint a pápápápá bank arra való, hogy a szerződéseivel jól be lehet a bográtsch alá gyújtani.

elwood 2008.10.20. 10:18:30

Amúgy nálam a Citibank viszi a prímet.

Csak három irodájuk van a városban, de ha bemész, egy 2x3-as mezőben állva(!) sorban állhatsz az ügyintéző előtt (bár van 5-10 leülős asztal is, ahol nem ül senki) akár fél-egy órát is.

Cserében legalább nem is értenek hozzá és egymással ellentmondó információkat adnak, mit is kéne tenni.

zala 2008.10.20. 10:22:45

ráfázen bank

nomen est omen?

maincoon © 2008.10.20. 10:30:13

agyvihar 2008.10.20. 07:44:23
"Lehet, hogy azért nincs elég ember, mert nem találnak elég szép lányt :DDD"

Én sok évvel ezelőtt 4.5 évig voltam allianzos kárügyitéző, szép is voltam. Gyorsan, korrekt módon intéztük az ügyeket, bár az én soromban mindig többen voltak, mint a kolléganőmébe.
Most már biztos nem vennének fel, ha a fiatalság/szépség feltétel :D

Bit Rot 2008.10.20. 10:33:31

@Algo:
"Nekem a kedvencem mikor valaki bemegy a bankba (nem idos nyugger, fiatalos oltonyos ficko), es kedvesen erdeklodik az UI.-nel, hogy milyen hitelek vannak mert O azt szeretne."

Szerintem itt nincs semmi probléma, az ügyfél tájékodódni szeretne, kérdezni, mielőtt döntene, a bank feladata, hogy elmagyarázza, válaszoljon a kérdésekre.

Sajnos a neten (és máshol) lévő hirdetmények és feltételek elég átláthatatlanok, nehezen összehasonlíthatóak, ember legyen a talpán aki átlátja.

Egy ügyfélközpontú banknál ezért is feladat, hogy segítsenek az ügyfélnek, szerintem.

Secnir 2008.10.20. 10:33:53

szerintem azért nem tudtálhitelt igényelni, mert egy szakállas faszi meg a felesége felvett minden létező hitelt (tévébe' is láttam), amit elköltöttek ipiapacsozásra, meg a várat is megvették, és emiatt bedőlt a raffaisen bank, oszt nem akartak adnimég hitelt. csak ennyi.

nmuwu · http://href.hu/x/73ug 2008.10.20. 10:39:05

a homárra akkor miért irogatsz, ha ennyire szerencsétlen vagy?

Nanemá 2008.10.20. 10:43:29

Themuezzin:
Én már megtettem. Elvittem az összes lekötött pénzemet és a fizetésátutalásomat, közműdíj beszedési megbízásaimat az OTP-től a CIB-hez. Már csak a lakáshitel törlesztés miatt vagyok kötelezően OTP-ügyfél (modern röghözkötöttség.) Nem is voltam eddíg igazán sikeres ember. Ügyintézési kultúra, számlavezetési költségek és betéti kamatok tekintetében egyaránt az OTP a béka s@gge alatt van a CIB-hez képest. Nemsokára visszafizetem a lakáshiteleimet és többé az OTP-nek a környékére se megyek.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.10.20. 10:43:31

Mink, banki ügyintézők nem kedveljük az ügyfeleket egyik banknál sem. Nem hagynak mindet dohányozni, beszélgetni, fényképeket nézegetni, homározni. Csak a baj van velük és untatnak is bennünket.
Különben meg rotációban vagyunk, 2-3 havonta másik bankhoz dobnak minket, hogy az ügyfélfogadás fennakadás nélkül lehessen nehézkes és hosszadalmas legyen minden bankfiókban.
A bankok szolgáltatásairól semmit nem tudunk, de ha netán mégis, az információt nem szolgáltatjuk ki az ügyfeleknek. Dezinformációban azonban bármikor (min 1 óra várakozást követően)állunk szíves rendelkezésükre.

Banki Ügyintézők Országos Szövetsége (BÜOSZ)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.10.20. 10:45:35

nmuwu • www.hackthat.net/df/ddos/7967/index.hack 2008.10.20. 10:39:05

gondolom úgy volt, hogy benn áltak, majd elöntötte őket az ideg, de mire hazaértek, anyjuk mondta apjuknak, írh már a homárra, mert az sikk…

u.i: a Skodás – Avias hülye azért nem vagyok gépészmérnökünk mikor akar elnézést kérni? Vagy csak panaszolni tudott?

Nanemá 2008.10.20. 10:45:58

nmuwu:
Azért irogat a homárra, hogy ha már ő ilyen szerencsétlen volt, és megszívta, te már ne szívd meg hasonlóképpen! Persze, te nyilván úgyis csak a saját károdon tudsz tanulni, ugye?

macskabreki 2008.10.20. 11:10:42

Férjuram ment be múltkor az egyik ráfázol bankfiókba, hasonló szitu, váratták... Ezt megunva odament az ügyintézőhöz és megkérdezte, hogy elnézést, de dolgozik? Ügyintéző: "Bankban így nem lehet beszélni" mondat kíséretében hívatta a biztonságit és kivezették a zuramat, aki búcsúzóul közölte, hogy megszünteti a számláját. E van.
Bankot váltottunk lakáshitel miatt, Erstére. Fejemet verem a falba, hogy hibásan ment át a pin-kódom, 10 napba telik "legyártatni" (értsd 10 napig nem tudom használni, de megváltoztatni sem lehet SOHAMÁR). Akkor mit intéznek 10 napig???

potrzebie 2008.10.20. 11:14:02

Staropramen

biztos haltak már meg emberek Balatonfüreden is, Ráckevéről nem is beszélve, sőt lehet páran már baccpapucsban is meghaltak
sőt vannak háborús viccek is, meg katolikusosak is, pedis háborúban is sokan meghaltak és a katolikus missziók is sok indiánt megöltek

szóval nem értem felháborodásodat...

É2I 2008.10.20. 11:15:09

@tük vagytok parasztok
"u.i: a Skodás – Avias hülye azért nem vagyok gépészmérnökünk mikor akar elnézést kérni? Vagy csak panaszolni tudott?"

A túl tankólósra gondolsz?

staropramen 2008.10.20. 11:18:56

@macskabreki
Lehet, hogy a beszélgetés a férjed és az ügyintéző között talán nem volt ennyire konszolidált?Nem gondolom, hogy egy szimpla "dolgozik Ön?" kérdésre kivezetnek bárkit.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.10.20. 11:19:15

enenmegaziren 2008.10.20. 11:15:09

arra-e hát....olvastam a TC-s cikket...erre ott fityeg a homáros link elolvastam...hát szerencsétlen adja vissza a diplomáját még anyám is tudja, hogy lehet rátankolni ha elég türelmes az ember...akár milyen autóba 5 lityit min...mondjuk ezt nemtudtam, hogy a VW ennyire...de akkor is.....autók átépítésével foglalkozik és nem ismeri a tágulási tartályt....a gépészmérnökje...ááááá.....

jusztlacika 2008.10.20. 11:23:37

DUGOTT MÁR VALAKI BANKFIÓKBAN?

eszembejutottvalami 2008.10.20. 11:30:24

Egy vidéki kisvárosban eljöttem az OTP-től mert útáltam a jegyautomatát meg a rengeteg várakozást. A hölgy előttem vágta szét az OTP-s kártyámat ollóval.Utána még két hónapig vonták a számlaköltséget meg küldték az értesítőket.A rafináltnál egy hónappal később állították fel a jegyadó autómatát...nem voltam sikeres.

É2I 2008.10.20. 11:30:36

/off

Valóban érdekes, de nekem "a rendőr ki akarta fizetni" tetszett annó a legjobban. Mer' "szerintem ilyen állat pedig nem létezik " :D

Azt meg végképp nem értettem, ha már felajánlották neki, hogy lemérheti, akkor már mér nem? Érdekes....
/on

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.10.20. 11:33:13

/off
remélem ugyanakkora nagypofával fog majd elnézést írni és a homár ki is posztolja. amekkora felhajtást csinált 10lityi benya miatt...a diplomása...pedig még skeptikus sem lehet mert 1ember1diploma egyenlet állt fent...az meg ugye 2ember3diplomával érvényes....no mind1, várom a levelet....de szerintem elsunnyogja....
/on

elwood 2008.10.20. 11:40:13

"megkérdezte, hogy elnézést, de dolgozik? ... és kivezették a zuramat"

Az ilyen sztorik szoktak a valóságban úgy kinézni, hogy leordítja az ügyintéző haját, megdobálja földimogyoróval, az érkező biztonsági őrt a padlóla löki, aztán otthon elmeséli, hogy milyen inzultus érte.

Csöndben meg kell szüntetni a számlát és kész.

airelle 2008.10.20. 11:45:05

aki szeretne agyonrapingált, bugyivillantós miniszoknyás nőnemű banki alkalmazottakat látni, az fáradjon be Újpesten az árpád úti riff-röff bankba. egyenruha nuku, plázamacaszerkó preferált, 10-15 centis sarkokon tipegnek, versengés van a biztonsági őrök figyelméért(!). olyan szép ribanckiállítás, hogy csak na :) (a nem miniszoknyásoktól elnézését kérek, akinek nem inge...)

staropramen 2008.10.20. 11:53:14

Ribanckiállítás-ez jóó!
Ha balsorsom bankba visz lehetőleg középkorú, vagy idősebb ügyintézőt keresek.Tőlük valószínűleg jobb felvilágosítást kapok, mint a "mult héten beléptem, a főnök macája vagyok" kinézetűtől.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.20. 12:02:48

@jusztlacika : Sztem ilyen sok van.
Páncélteremben-e? Ammán döfi lenne :D

Édesapám 2008.10.20. 12:14:29

Várták a fiók kulcsát.
Finta anyuk vitte és 14:00-kor pontban ott is volt...


Homár itt tartunk, szvsz adott esetben az 5. perc után távoztam volna...

Boo 2008.10.20. 12:26:40

pápápápáápápápápápáápápápápá.............

nmuwu · http://href.hu/x/73ug 2008.10.20. 12:32:40

van aki a más kárán tanul, a másik meg a sajátján se :)

staropramen 2008.10.20. 12:36:17

sztem ebben ennyi volt.Most beszéltem Pósalaki bácsival aki azt üzeni, hogy UGORGYUNK !

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.20. 12:51:12

@staropramen : Na ja, OK hogy hétfő van, de azé' ez sovánka postnak...

pizsama 2008.10.20. 12:53:40

Az én párom lakossági ügyintéző egy bankfiókban, a belét is kidolgozza (egy-két munkatársával ellentétben), rendszeresen túlórázik. Sokszor az ügyfelek csak azt látják, hogy nem ül előtte senki, csak ő akkor épp az előző ügyfél papírjaival foglalkozik, de így is sokszor órákkal zárás után végez vele. Nem dohányzik, nem smúzol a biztonsági őrrel (le is ütném!), az ügyfelek (és a főnöke is) állandóan baszogatják, úgyhogy ott is hagyja az egészet a picsába, mert se a vezetőség, se az ügyfelek nem veszik észre, hogy kevesen vannak ők ennyi emberre.

Szóval mielőtt mindenki csak az ügyintézőket cseszegetné (tudom, sok lusta barom van köztük) egy kicsit gondolkodjon el azon, hogy a bankok vezetése (fiókvezetőkkel az élen) mennyire leszarják azt, hogy mikor-mennyit vár az ügyfél, vagy az ügyintéző milyen gyorsan és hatékonyan dolgozik.

É2I 2008.10.20. 12:55:19

Nekem még a biztonsági őrők fontoskodása szokott tetszeni. Úgy néz szinte mindegyik, mintha most akarnál bankot rabolni. Vagy mintha nem tudnád kiválasztani magadtól a számhúzásnál hova is kell bökni és már osztja is az észt. Persze ilyenkor udvariasan közlöm vele, hogy már megtanultam olvasni ;)
Az persze nem baj, ha segít, de ne tolakodjon. Akkor feleljen, ha kérdezik, addig stírölheti mancikát.

deputy sheriff 2008.10.20. 12:56:17

Tudtam en, valaki odabent osszetorte a dohanyzoasztalt, most mindenki odakint dohanyzik...

Dr.Bio74 2008.10.20. 13:03:30

pizsama · pizsama.blogter.hu 2008.10.20. 12:53:40

Bocs, de kit is ütnél le ha....?

pizsama 2008.10.20. 13:06:43

Hát az asszonyt! :D

pizsama 2008.10.20. 13:08:58

Viccet félretéve.
Nem csodálom, hogy a posztban leírt eseten kiakadt az illető. Sajnos egyes fiókokban (egyes ügyintézőknél) ez általános jelenség.
A megkérdezett hölgyike meg valószínűleg azért nem hívta őket, mert nem volt jogosultsága olyan ügyeket intéznie.
Mellesleg az összes bank kezd elkurvulni, és csak az adott fiókon (és fiókvezetőn) múlik, hogy milyen a kiszolgálás.
Az én párom is ezért hagyja ott, és bankon belül egy nyugisabb "no ügyfél, lots of papírmunka" helyre megy át!

Dr.Bio74 2008.10.20. 13:10:28

Na azé !

Múltkor én is élesítettem a kártyámat, de nem jól sikerült, mert mindig megolvadt amikor a késes a köszörűhöz nyomta.

staropramen 2008.10.20. 13:16:44

@Bio 74
ezért tart itt ez az ország.!Ezerszer elmondtuk, hogy műanyag kártyát csak vizers köszörűvel nagyon óvatosan szabad élesíteni. Erre még mindig vannak akik rányomják a flexet +csiszolókorong.

Édesapám 2008.10.20. 13:19:33

@Bio

Akkor ezért mondják, hogy szúrós szemem van?
Én azt gondoltam az éleslátásnak csak előnyei vannak?

ZON 2008.10.20. 13:28:37

jusztlacika: én még nem, de egy haverom már dugott bankfiókban. Kb. egy hónap volt még a fiók megnyitásáig, ketten rakták a járólapot a páncélteremben,négykézláb állt a padlón, és a kolléga megkívánta...:)

☺ágica (törölt) 2008.10.20. 13:42:39

Hát, a helyzet tőlünk nyugatabbra is érdekes. Épp Deutsch-honban dolgozgatok, és mivel nem beszélem a nyelvet (tudom, nem vagyok sikeres:)), ezért egy munkatársam elkísért a bankba számlát nyitni. Kivártuk a sorunkat, munkatárs szépen elmagyarázta, hogy NEM beszélek németül, ezért van ő velem...csajszi adott is időpontot, cirka 20 perc volt összesen, sorbanállással együtt. Egy hétre rá visszamentünk, a kapott időpontra, hogy a kicsit feljebb levő ügyintézővel megoldjuk a számlakérdést. És itt jön a poén: hapsi közölte, hogy mivel nem beszélek németül (amit előtte csajszinak ki is hangsúlyoztunk), ezért NEM LEHET számlám az adott banknál!!!!! Mindezt persze tökéletes angolsággal közölte (ha lett volna bogratschom, kifelé menet biztos csajszi fejére húzom) Viszont a jelenlegi bankomnál, holott még mindig nem beszélem a nyelvet (ma lesz az első órám:)), bemegyek és 2 perc múlva kijövök dolgomat végezve

staropramen 2008.10.20. 13:47:14

Deutsch-ban dolgozni, bogratsschot nem vinni nagy felelőtlenség.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.10.20. 13:51:36

nemVVágica 2008.10.20. 13:42:39

eztet én meg nem hiszem el....angolul sem tudol egyébként? német bejelentett lakcím kell és annyi számlát nyitsz amennyit csak akarsz...

☺ágica (törölt) 2008.10.20. 13:59:30

Tudom, tudom. Írtam is, hogy nem vagyok sikeres:))) Egyébként angolul beszélek, de tényleg ez a szitu esett meg, pedig bejelentett lakcím, tartózkodási minyavalya és egyebekkel már mind rendelkeztem, de ez kikötés volt ennél az "édes-kedves-drága" banknál. De a másiknál semmi gáz nem volt:) Lehet, hogy van valami kapcsolat 1. számú bank és EDE között? (stílus, németség...)Egyébként EDE tisztára olyan, mint BB, a volt deutsch teniszcsillag! Vagy csak szerintem?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.10.20. 14:48:42

en eppen csutortokon voltam bankban
ugy dontottunk Maryvel kozos szamlank lesz O megszunteti a masik banknal es atjon az enszamlamra
3 percet vartunk addig Mary megprobalt kv-t inni de mar csak beszelgetes kozben tudta befejezni
odaatam a holgyemenynek a kartyamat, hogy ehhez szeretnek tarskartyat
mondta eleg szar allapotba van a a kartyam azt is kicserelik
szombaton meg is erkezett
aktivalni ugy kell, hogy ha legkozelebb megyek az ATM-hez bedugom
szerintem ma megjon a Marye is
itt valahogy ertik hogy belolem elnek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.10.20. 14:49:46

agica
mikor az elso szamlamat nyitottam a bank of americanal annyit tudtam angolul, hogy no yes es aj lav ju
megis nyitottam

The Good Boy 2008.10.20. 14:50:15

OFF:
pizsama · pizsama.blogter.hu 2008.10.20. 12:53:40
"Az én párom lakossági ügyintéző egy bankfiókban, a belét is kidolgozza (egy-két munkatársával ellentétben), rendszeresen túlórázik. Sokszor az ügyfelek csak azt látják, hogy nem ül előtte senki, csak ő akkor épp az előző ügyfél papírjaival foglalkozik, de így is sokszor órákkal zárás után végez vele."

jusztlacika 2008.10.20. 11:23:37
"DUGOTT MÁR VALAKI BANKFIÓKBAN?"

Pizsama! Nem vagyok összeesküvés elmélet gyártó, de a sok túlórának nehogy jusztlacika felvetése legyen a vége...:) Nem kell mindig naivnak lenni:) Osztán év végén van-e nagy prémium a sok bent töltött óra miatt???

ON:
Egyébként én a legsikertelenebb bank legsikertelenebb embere vagyok, de a közeli kisvárosi zotépé fiók helyett a megyeszékhely nagy és tele emberrel fiókjába szoktam beesni kb. évente 2szer, amikor kell, mert ott még akkor is 20 percen belül sorra kerültem, amikor 17(!!!) várakozót irt a sor(s)számom. Van 15 vagy 16 ablak, de legalább 10-12-ben mindig dolgoznak.
Csak az az egy izgalma van a dolognak, hogy nehogy az ötvenes szakálas úrhoz szólitson a sors, mert akkor garantált az egy héten belüli ismételt banklátogatás, mert elméletben sincs képben az öreg, meg még a számitástechnika sem az erőssége (eddig kétszer voltam nála, mindkétszer elb*szta a kért dolgot...).

☺ágica (törölt) 2008.10.20. 15:03:30

hagyma: elhiszem én, a 2.számúnál nekem is tök simán ment:) Azért is írtam le, hogy ilyen és olyan is van. Egyébként néha iszonyatosan fafejűek a németek, máskor meg teljesen rugalmasak, teljesen vegyes (és nem áll szándékomban megsérteni senkit, én ezt tapasztaltam)...Még nem sikerült kiigazodnom rajtuk...Te viszont sikeresebb voltál nálam:), hiszen elsőre megoldottad:)

dani27bpbp 2008.10.20. 15:17:32

Voltatok már a Fény utcai piacnál lévő nagy OTP-ben? Vagy az Árkádban lévő OTP-ben? Borzalmas a helyzet mindkét helyen, legalább egy órát kell várni. Természetesen a hétfői meghosszabbított nyitvatartáskor van a legtöbb nyugdíjas!

Kenton Delacruz 2008.10.20. 15:23:31

Raiffeisen - szolnok - szombat (ami ugye másnak sima munkanap). 13.01-kor próbálok lekötni pénzt akcijósan , 13.00-ig voltak nyitva. Tudnak élni, bankválság : smafu...

Bit Rot 2008.10.20. 17:19:38

index.hu/gazdasag/magyar/raifde081020/

"A Raiffeisen Bank és a BG Hitel és Lízing úgy döntött, hogy ezentúl nem folyósít svájci frank alapú jelzáloghiteleket – értesült az Index. A két hitelintézet a hitelezési feltételeken is szigorít."

Capri (törölt) 2008.10.20. 17:20:02

sosem értettem minek vesznek fel az emberek hiteleket. (talán a lakáshitel kivételével)

Mylady 2008.10.20. 17:21:14

Kenton Delacruz,
a mostani elcserélt szombatra gondolsz?
Péntek volt. Munkarendileg. Olyankor a bankok egyig vannak.

Ettől persze még igazad van.
Sosem értettem, ha másnak pénteken is dolgozni kell mondjuk 5-ig, akkor a "hivatalok" miért zárnak be 12-1 óra körül.

Bit Rot 2008.10.20. 17:24:05

"A két hitelintézet a hitelezési feltételeken is szigorít."

ÚJ feltétel: legalább 1 óra várakozást ki kell bírnia a hiteligénylőnek :-)

Mylady 2008.10.20. 17:25:19

nemVVágica 2008.10.20. 13:42:39
"Épp Deutsch-honban dolgozgatok, és mivel nem beszélem a nyelvet (tudom, nem vagyok sikeres:)), ezért egy munkatársam elkísért a bankba számlát nyitni. Kivártuk a sorunkat, munkatárs szépen elmagyarázta, hogy NEM beszélek németül, ezért van ő velem...csajszi adott is időpontot, cirka 20 perc volt összesen, sorbanállással együtt. Egy hétre rá visszamentünk, a kapott időpontra, hogy a kicsit feljebb levő ügyintézővel megoldjuk a számlakérdést."

Most jól értem, hogy elmentetek ketten egy bankfókba számlát nyitni, vártatok 20 percet majd kaptatok egy időpontot egy héttel későbbre, amikor vissza kellett mennetek egy másik ügyintézőhöz, hogy megnyissa a számlát?
Mert nekem ez jött le a szövegből.

Szerintem én egy ilyen szituban felállok és harsány röhögés közepette távozok.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.10.20. 18:07:43

Ritka nagy idióta a posztíró :D Az hogy nincs a te ügyedhez hasonlóval elötted senki még nem jelenti hogy azonnal kerülsz sorra.Az hogy ki hogyan tölti a szünetét szintén nem a te dolgod, az hogy nem nyalják fényesre a segged meg a te hibád mert ilyen fasz bankokat választasz.
Az otpnél minden pult egyben pénztár is és eddig még nem vártam 15percnél tovább pedig volt ugy hogy több mint 20 ember volt elöttem...Persze ez is helyfüggő mert jellemzően például pesten az emberek trogerek.Basznak dolgozni, szarnak mindenre és ez sajnos bankoknál is így van.
Errefele akkor lehet kijönni cigizni ha te vagy az egyetlen aki kint van a dolgozók közül.
A bank is egy munkahely az ott dolgozóknak, nyilván sok dologba nincs belátásod,meg eszed se hozzá.De ezek után remélem az életben egyetlen bank sem fog téged ügyfélnek nevezni :D

Megdobbent 2008.10.20. 19:01:23

Na igen :) 32 perc alatt csodaszep bejegyzest lehet ejteni a Vasarlok konyvebe, kozben fotozni az unottarcut es a cigizoseket, jelezni a konyvben, hogy hamarosan kuldod a fotokat a ceg regionalis igazgatosagara. Aztan meg varsz 5 percet, hogy megkapd a lebelyegzett masodpeldanyt, es szepen viszed a penzed mashova. Es akkor osztottam az eszt.

bugsy 2008.10.20. 21:30:38

flexsnake: mindig ilyen barátról álmodtam, mint te! :-D

Nehéz eldöntenem, hogy a raiffeisent fikázók az ellenszenvesebbek, vagy a raiffeisent fikázókat fikázók...?

Még gondolkodom ezen, addig is Bank-kerülő Üzemmód: ON.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.10.20. 22:28:24

Megdobbent 2008.10.20. 19:01:23
Az egy pillanatig se zavarjon, hogy bankokban nincs vásárlók könyve!
Továbbá hogy bankbiztonsági okokból nem fényképezhetsz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.20. 22:55:18

@pizsama : Sztem az ügyfeleket rohadtul nem érdekli hogy melyik ügyintéző mit csinál. Ha valakinek sorszáma van és nem hívják az természetesen ideges lesz. Te is idegeskedsz a postán.

☺ágica (törölt) 2008.10.21. 07:42:51

Hi Mylady!
Igen, jól érted:) Nevezett bankban előbb infóért kell sorbanállnod, ahol szépen megmondják, hogy mi a további teendő. De mivel nem beszélem a nyelvet, kb 3 napja voltam itt, ezért a munkatársamra hagyatkoztam. Meg aztán mindenhol azt szajkózták, milyen jó kis bank ez. Hát, utólag ki is derült:)A másik abszolút rendben, várnom sem kellett:)

Nanemá 2008.10.21. 08:28:20

flexsnake, te mázas cserépedény!
Ha valaki idióta, az TE vagy. Kivánom, hogy várjál órákat egyszer a drágalátos OTéPédnél, unatkozó és lebzselő ügyintézőket nézegetve. Nekem már megvolt párszor, kerestem is helyettük jobb bankot. És ritka sötét paraszt lehetsz, ha szerinted minden pesti polgár naplopó tróger. Látod, neked is be lehet jól szólni, és te legalább meg is érdemled.

Balance Of Power 2008.10.21. 08:56:31

Hehe, most szuntettem meg az OTP-s szamlankat. Az ugyintezokkel mondjuk soha nem volt semmi bajom, de baszott draga volt es kovethetetlen, hogy mikor mit vonnak le, ilyen jogcimen 300, olyan jogcimen 190, hat az apjuk f@szat.

ex-Zep 2008.10.21. 11:21:02

faszkorbácsot a rejszfájzennek!!!!

Bravo 2008.10.21. 13:32:47

Ha az ügyfelek csak minimális pénzügyi ismeretekkel rendelkeznének, vagy csak egy kicsit felkészülnének hogy mit is akarnak, lehet hogy nem kellene fél órát magyarázni triviális fogalmakat. Persze ilyenkor senki nem néz hátra hogy éppen miatta vár a köv.ügyfél fél órát. Ja hogy az ügyfélnek joga van hülyének lenni. Ez igaz, de ennyire, vagy mennyire?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.21. 20:23:28

Vagy ha a "magyar" bankoknak nem a lehúzás volna a fő céljuk [*], akkor nem lenne annyi kisbetűs rész, hanem világosan fogalmazott, nem kibaszásra menő, kétoldalas szerződések volnának, amelyeket félreállva elolvasol, megértesz és aláírsz tíz perc alatt, miközben pár másik ügyféllel foglalkoznak.

[*] De az. Tehát mindenki kérdez, aggódik és bizalmatlan, teljes joggal.

Nanemá 2008.10.22. 13:09:06

Bravo:
Az ügyfél legyen felkészült? A múltkor bementem a bankba, feltettem 2 értelmes, lényegbevágó és FONTOS kérdést, és az ügyintéző (amúgy ügyfélszolgálat vezető) 5 percig telefonálgatott, mire választ tudott adni. És abban már csak reménykedhetem, hogy jót...

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.10.25. 19:20:56

Nekem nem kell várnom mert ott dolgozom :D
Tudod az ilyen köcsögök hozták már nekem oda a cetlijüket hogy már fél orája várnak...Én meg megkérdeztem hogy moért hazudik a szemembe, ott áll a cetlin mikor adta ki a gép, 2 perc tel el.És ilyenek az ügyfelek.
Szóval aki ennyire türelmetlen az menjen és dugja döglöttkutyahasba a pénzét.
Én az ilyet nem sajnálom.Sőt még jól meg is szivatnám.Küldözgetném ide-oda mig rá nem un :D

Fogyasztóvédő 2009.03.19. 01:44:36

Tegnap találtam az egyik blogon egy nagyon jó és igaz anyagot. www.vallalkozokszovetsege.blog.hu
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:

Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal


A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.


A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.


Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.


Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.


Néhány tény:

Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.

A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.

A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.


PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.

- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?

- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?

- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?

- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?

- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?

- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?

- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”


A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.

Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.


A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.

Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.

A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.

Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.


A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.

Info: www.vallalkozokszovetsege.com

süti beállítások módosítása