Tékozló Homár

Nem valami művelt gusztustalan állat

2008.10.29. 10:17 | szily | 40 komment

Az írás akkor is csodálatos dolog, ha az embernek napi sok órában kell csinálnia. Ehhez képest valóságos kéjmámor, ha az író nincsen egzisztenciálisan rákényszerítve, és kizárólag akkor fog ácsceruzát, ha felbuzog benne a bálintgyörgyi indulat. A jelek szerint ez történt KKS lakótársával is, a fenti backdoor üzenet szerzőjével. Tacepaója nem hemzseg a cifra becsületsértésektől, mégis élvezetes olvasmány, mert íve van neki, ahogy a szolid, már-már félénken tárgyszerű "nem valami művelt"-től 2 mondaton belül eljut a "gusztustalan állat"-ig.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.10.29. 10:20:20

örülj neki, hogy nem pur-habbal fújta ki...:)

csibenyussz 2008.10.29. 10:20:53

elsőelsőelső!!!! :DDDDD
:PPP

Na kérem lehet morogni! :P

csibenyussz 2008.10.29. 10:22:06

de azért a "Te"-t nagy betűvel irta! le a kalappal! :)

Primavera 2008.10.29. 10:22:12

Csibenyussz: mrrrrrrrrrrrrr. :)
Kínzó kérdés: De mire használta a pzs-t?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.10.29. 10:22:24

csibenyussz 2008.10.29. 10:20:53

jó nagy állat vagy te is...első is lettél vele...:) tényleg a csibenyusz az milyen állat? mint a lódarázs?

AlulírottFentemlített 2008.10.29. 10:24:10

Ha tudja, hogy ki volt az akkor indulhat a vendetta.

Tegye bele ő is csak pzs nélkül.

Primavera 2008.10.29. 10:24:12

Egy grafológus tudna csemegézni ebből a szövegből.(balra dől, mint állat) :)

elwood 2008.10.29. 10:24:47

Igaza van. Száradjon le a keze.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2008.10.29. 10:26:26

lehet ez már a bosszú, csak mi nem ismerjük az előzményeket!

csibenyussz 2008.10.29. 10:26:39

a csibenyussz? az pont egy olyan keverencs. :D
de vigyázat, a szolid külső... :P

csibenyussz 2008.10.29. 10:28:04

tuti voltak előzmények!
mondjuk kutyaszar a lábtörlőn, vagy valami hasonló...
csak nem értem hogy került ez ide, emeilen egy időben szinte naponta kaptam hasonló lesi-fotókat.

dehiszezénvagyok 2008.10.29. 10:37:41

Hát, akinek kuka a postaládája...:)

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.10.29. 10:39:19

Az ehhez hasonló népi gyöngyszemeket gyűjtötte Kodály is.

schokobanane (törölt) 2008.10.29. 10:57:00

Az elemzésről csak annyit, hogy van néha, amikor az ember tényleg írás közben lovallja bele magát az indulatokba. Az elején még elhatározza, hogy higgadtan fog fogalmazni, s ekképp majdan valamiféle erkölcsi fölénybe kerül, aztán a végére, ahogy lelki szemei előtt egyre jobban formát ölt a kép, ahogy a taknyos zsepit kénytelen kihalászni a postaládájából, fokozatosan bevadul. Ilyen az ember.

Nekem az is tetszik, hogy milyen furmányosan kívánja, hogy száradjon le az a keze, amellyel a borzalmas tettet elkövette. A másik ne.
--
Most akkor mit ti mondtok, merhogy éppen most terveztem, hogy bekdórkommunikálok a ház lakóival a liftbe való beszállás előtti tisztálkodási lehetőségekről, valamint bizonyos étkezési és ivási szokásoknak (alkohol, fokhagyma stb.) a lift használatakor életbe lépő felelős mérlegeléséről, nem beszélve bizonyos házi kedvencek szükségének elvégzése, illetve elvégeztetése kapcsán felmerülő és természetesen szintén a lifthasználattal egybekötött magatartási és lelkiismereti nehézségekről. Tegyem mostan ezt kulturáltan, avagy simán anyázzam/gecizzem le a háznépet?

Pikka 2008.10.29. 11:00:17

schokobanane: ha kész a mű én is kiraknám. Van egy néni a házban (régen tök normális asszony volt), aki pár éve úgy lepukkant, hogy fél óra múlva is érezni, ha liftezett (ilyenkor fel szoktam küldeni a liftet az ő emeletükre, szellőzzön ott). Mondjuk érdekelne, hogy egy átlagos, idős nő, nomrélis családdal mitől pukkan le így. Biztos voltak gondok a színfalak mögött.

É2I 2008.10.29. 11:02:03

Én simán szerkesztenék egy jó kis durranógépet a postaládába. Hadd toljon be, amikor beleteszi.
(Mondjuk a postást azért sajnálnám ;)

schokobanane (törölt) 2008.10.29. 11:39:33

Pikka 2008.10.29. 11:00:17

"Mondjuk érdekelne, hogy egy átlagos, idős nő, normális családdal mitől pukkan le így."

Nekem volt egy olyan esetem, ami után nem érdekelt, ki mitől pukkan le.
Még az előző lakásomban történt. Lakott az emeleten egy nagyon kedves idős bácsi. Kicsit szenilis volt, mindig újra és újra megkérdezte, hogy új lakó vagyok-e, de egy idő után ez nem zavart, egyébként igen udvarias és előzékeny volt, és afféle régies úri módon öltözködött és viselkedett, olykor még vicceket is mesélt. Minden reggel frissen és illatosan elindult otthonról...
...egyszer azonban visszatérésekor futottam össze vele. Konkrétan felértem az emeletre, nyitottam ki a liftajtót, hát ott áll ő, kapaszkodva a három lakást elválasztó rácsba, amely mögött ott volt az övé is, és hörög, mint akinek valami baja van. Azonnal odaugrottam hozzá, hogy megtámogassam, mert rögtön az villant át az agyamon, hogy szívrohamot kapott vagy ilyesmi. Baromira megijedtem, nem tudtam, melyik lakásban lakik, hát rácsaptam mindhárom csengőre, és nyomtam őket, mint a süket, hogy jöjjön ki valamelyik szomszéd és segítsen mentőt hívni, amíg én tartom a bácsit (leültetni nem lehetett, mert nem volt hová, és amúgy is tökmerev volt a teste). Ahogy tartottam szerencsétlent, és igyekeztem kihalászni az elsősegélynyújtás alapismereteit az emlékezetemből, egyszerre orron vágott a semmivel össze nem téveszhető alkoholbűz. Mire konstatáltam, mibe csöppentem, a bácsi összevizelte magát (és közvetve engem).
Szép kis tócsa volt már alattunk, amikor a csöngetésre végre kijött az egyik szomszéd, egy 25 év körüli srác. Mondom neki, hogy a bácsival "valami baj van", én csak látásból ismerem, de még nem láttam ilyen állapotban, tudna-e segíteni. A srác unottan kinyitotja a rácsajtót, ásít egyet, aszt így szólt: "Ja, XZ bácsi, már megint bepiált, mi? Mindig így jön haza. Na mindegy, adja ide, beviszem, ledobom az ágyára, ne aggódjon, holnapra kutya baja. Megijedt tőle, mi?"
Én meg ott álltam leforrázva (és lehugyálva), és egy szót nem bírtam kinyögni.
Azóta inkább nem kommunikálok a liftben kedves, jó megjelenésű idős bácsikkal.

Pikka 2008.10.29. 13:12:05

schokobanane 2008.10.29. 11:39:33
Huh ez kemény! Én még csak odáig jutottam, hogy (én a kedves, aranyos, jólnevelt, buszon ülést átadó leány) ha meglátom a nénit a kapuban (számkódos a bejárat és állítja, hoyg az ő kódja nem működik, igaz néha kulccsal próbálkozik a mágneszáron), szóval ha meglátom gyorsan átmegyek a hátsó kapuhoz. Tudom, hogy csúnya dolog, de már felmegyek a 9.re egy levegővel (jójó lifttel) és ennyi edzettség elég a tüdőmnek:D

Mylady 2008.10.29. 13:13:29

Schokobanane,
te most tényleg azt akarod kérni a lakótársaktól, hogy ha fokhagymát ettek, utána ne szálljanak be a liftbe?
Ezt azért egy picit túlzásnak érzem.
Az állatok és az állatok módjára viselkedő emberek miatt megértelek, na de a fokhagyma?
Mi lesz a következő lépés? Megmondod, milyen parfümöt vegyenek? Vagy milyen samponnal mossanak hajat?
Ennél azért kicsit toleránsabbnak kellene lenni.
Szerintem.

É2I 2008.10.29. 13:37:09

Ez a tolerancia érdekes kérdés. Főleg annak a függvényében, hogy visszafele nem szokott működni. (Mondjuk pl. az a bunkó, aki a liftbe szaratja a kutyáját. Tudom előforulhat, de akkor takarítsa el vagy vigye le a kutyulimutyulit 20 perccel hamarabb. )

Nem is csodálkozok a megszülető backdoorokon.....

Pikka 2008.10.29. 13:44:40

Nem az a baj, ha valaki be fokhagymáslángosozik és utána leliftezik az újságért (az utcára kimenni így-busz, bolt stb, már nagyobb bunkóság), hanem az, ha valaki folyamatosan, vagy nagyon gyakran büdös, ápolatlan, piás (nem tűnik nagy dolognak, de azért 15-20másodperc mire felér a lift és még ennyi időt is nehéz eltölteni levegő nélkül (pláne ha a másik még bezsélgetne is). Márpedig egy kis liftben nagyon be tud sűrűsödni az ájer.
Liftbeszaratással szerencsére még nem találkoztam, de azonosítatlan tócsákat már kerülgettem (aláírom, hogy vannak balesetek, de ugyanúgy van minden háztartásban egy felmosóvödör is)

schokobanane (törölt) 2008.10.29. 13:48:52

Mylady,
A fokhagyma magában még annyira nem is... csak alkohollal kombinálva. Van fogalmad, milyen szag van egy egy négyzetméteres zárt helyen ilyen ember után, aki két percig azon az egy négyzetméteren tartózkodott? A buszon mondjuk toleránsan mellette állnál?
(Jelen esetben egyébként konkrétan egyetlen ilyen emberről van szó az egész házban, mégpedig konkrétan arról, aki a közös szellőztetőrendszerbe vezettette az elszívórendszerét, ezért mindig mindenki tudja, hogy mi náluk az aznapi menü. Fokhagyma is sokszor szerepel, ja).
Lehet, hogy nem olyan társasházban élsz, ahol mások alapvetően nem figyelnek arra, hogy nem egyedül vannak a világon, de aki ilyenben él, abban bizony sokszor felmegy a pumpa. A posztokban szereplő bekdórokat is bizonyos fokig meg tudom érteni.

Amúgy nem értem, miért következne a fentiekből az, hogy samponok/parfümök illatát sem tolerálnám. Átesni a 96 ló túlsó oldalára sem kell.

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.10.29. 14:16:07

tuzvedelmi eloiras, hogy szelloztetobe nem rakunk szagelszivot, siman felnyomnam a kozoskepviselonel. szerintetek kertes hazban hogy lehet backdoort csinalni? a szomszed mindig tuzel valami szart a kertjebe< de az osszes fust erre jon. avar/fa nem zavar, de ez valami iszonyat budos.

É2I 2008.10.29. 14:43:55

@ne szólj hozzám!

Megírod egy sajtpapírra, rágumizod egy féltéglára majd átsuhintod a szomszédba.

Affene ez kiesett a kezemből! Csatakiáltással, aztán nem mondhatja, hogy direkt volt :D

Vagy mondok dúrvábbat:

Befogod a macskáját, leborotválod majd ráírod nem lemosható filccel, hogy nagyon füst szagú volt a macsek bundája - mert valaki valamilyen büdös szart tüzel -, ezért elkérted a bundát, hogy kimoshasd. Két hónap múlva, megszáradtan majd visszaadod :)

pamutmacska 2008.10.29. 14:44:04

Helyesen: papír zsebkendő
Külön. (Elnézést Majmász...) :D

Nálunk nincs lift, aminek szaga legyen. Gyalog járok a negyedikre. Megvan a fitness is. :)

Mylady 2008.10.29. 16:50:07

Pikka 2008.10.29. 13:44:40
"Nem az a baj, ha valaki be fokhagymáslángosozik és utána leliftezik az újságért (az utcára kimenni így-busz, bolt stb, már nagyobb bunkóság), hanem az, ha valaki folyamatosan, vagy nagyon gyakran büdös, ápolatlan, piás..."

Igen, én is ezért írtam, hogy az állatok és az állat módjára viselkedő emberek miatt érthető a felháborodás.


schokobanane 2008.10.29. 13:48:52
Van fogalmam, én is bkv-zom (pl). És társasházban élek (mondjuk lift nincs) és igen, vannak érdekes emberek nálunk is.
Pl az egyik szomszédom tipikusan a "nekem mindent szabad, mindenki más kussoljon" kaszthoz tartozik.
De említhetném azt is, aki valami édes, paradicsomos szart főz naponta a kutyának, és az egész lépcsőház, környék órákig bűzlik tőle.
Vagy azt, aki a lépcsőházban tilos dohányozni szabály ellenére kijár a lépcsőházba dohányozni. 45x egy nap. És hozzám jön be a füst.
Meg még mesélhetnék.

És igen, bennem is nagyon gyakran felmegy a pumpa, főleg mikor vasárnap reggel 6-kor felfúrásra ébredek, vagy amikor tavaly télen több hónapon keresztül heti 2-3 éjjel órákig kalapált a földszinten lakó c család két tizenéves sarja. Szórakozásból.

DE ennek ellenére azt mondom, kiírni, hogy "ha fokhagymát ettél, akkor utána ne használd a liftet" elég érdekes.

A mosdatlansághoz meg annyit: komolyan gondolod, hogy ha szólsz, bármi változni fog? Szerinted egy ilyen kiírással meg fogod tudni változtatni ezeket az embereket?
Na, ne vicceljünk már.

Almatlan Jozsi 2008.10.29. 17:43:39

Panelban laktam 5 evig. Mindig utaltam azokat akik szidjak a panelprolikat. De ez alatt az 5 ev alatt olyan sok mindennel talalkoztam, hogy soha tobbe tarsashazba nem veszek lakast.
(pl. kabszer dealer, akit a rendorok soha nem visznek el es az osszes ismerose a lepcsohazba hany, vizel, cigany aki nyomatja a mulatos teknot egesz este, kislany aki zongorazik, de ugy mintha a te nappalidban lenne es mindig ugyanazt az egy darabot. Majd ejfelkor kitelefonal az ablakon keresztul es hangosan rohog. Banda aki csak es kizarolag a te lakasod ablaka alatt gyulik ossze es ordit egesz nyaron este 10-tol hajnali 4-ig. Neni aki egesz nap liftezik a 10 emeletesben, ezert neked nem jon a lift. merhetetlen sok reszeg, lepukkant ember. Kozos kepviselo aki 3 gondnokot foglalkoztat, havi 400 ezret keres es a teljes kozos koltseg elmegy a kozos kepviselo es a gondnok fizetesere. Stb. Stb.)

Szoval lakast maximum berelek, ha osszekulonbozok a szomszeddal odabbalok, venni pedig csak csaladi hazat vagyok hajlando.

schokobanane (törölt) 2008.10.29. 17:44:21

Mylady,
csináljuk mindketten a magunk dolgát, úgy lesz a legjobb :)

Almatlan Jozsi 2008.10.29. 18:00:02

Semmi nem fog valtozni, nem erdemes szolni senkinek, el kell koltozni nincs ams megoldas. Aki becsapta az ajtot, ha szolsz, ezutan be fogja b@szni. Nincs konyorulet, ha anyagi erdek nem kapcsolodik a dologhoz (money).

A vevonek ne szoljatok, hadd jojjon ra hova koltozott, ha megvette. Neki nem is biztos, hogy zavaro lenne a problema, folosleges idegesiteni.

Senki nincs hozzakotve 1 lakashoz sem, a jelzalogot is lehet hordozni jobb helyeken.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.10.29. 18:44:40

hu en egyszer toportyut etem meg zsiroskenyeret vereshagymaval, oszt ratettem valami 2 liter vorosbort, vagy 4-et
oszt ki is jott a padloszonyegre
halistennek a buli nem nalunk volt
hat azt ne tudjatok meg
de ez zsenge kamasz koromban volt, boldog idok

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.10.29. 20:42:44

hagyma 2008.10.29. 18:44:40
"...vereshagymaval..."

Pöpec. :)

vidor 2008.10.29. 20:55:46

"Nem valami művelt gusztustalan állat"

Ezen ma félóránként hangosan vihogtam - köszi.

Mylady 2008.10.29. 22:37:25

Schokobanane, én tényleg kíváncsi vagyok, hogy szerinted mire mész vele?
És ha tényleg kiírod a cédulát, légy szíves írd meg ide (akár priviben is), hogy mi lett az eredmény, visszhangja.
És őszintén kívánom, hogy legyen sikered, de én Álmatlan Józsival értek egyet: megváltoztatni nem tudod az illetőt.
Van akit lehet. Van olyan, aki egyszerűen nem gondol abba bele, hogy mit csinál. Hogy lehet, hogy ő éjfélkor még ébren van és akkor ér rá 1 órán át nyitott lakásajtóval 2000 watton porszívózni (ez is megtörtént eset), de közben az alatta lévő lakásban nem tudják elaltatni a gyereket a zajtól. És aztán a fáradt, nyűgös gyerek sírását hallgatja egész éjjel a ház. És ha szólsz neki, ráébred arra, hogy ezt talán nem kellene és figyelni fog. Tapasztaltam már ilyet.

De azt, aki annnyira igénytelen, hogy saját higiéniájára sem figyel oda, aki nem mosakodik, nem mos fogat, nem vált fehérneműt, felsőruhát, stb, annak valószínűleg hiába írod ki.
Sőt, én abban sem vagyok biztos, hogy az illető elolvassa, megérti és felfogja, hogy róla van szó.
Mert ha neki nincs igénye a tisztaságra, ápoltságra, akkor te hiába mondod neki, nem fogja tudni, miről beszélsz.

Gobbi Hinta 2008.10.30. 08:05:47

"Kedves Maga, kövér szarvasmarha! (Ön, telt barom)"
...így kezdeném, mégiscsak megszólítjuk a címzettet valahogy...

@nális coitus 2008.10.31. 09:52:51

Én mit írjak ki annak, aki naponta a házunk előtti füves részre szaratja a kutyáját (alkarnyi szarokat hátrahagyva)?
süti beállítások módosítása