Balázs két történetet is küldött, mindkettőt a Posta jóvoltából. Először hiába adott meghatalmazást, mégis a bürokrácia legmélyebb bugyraiba zuhant és más nem vehette át a levelét, másodszor pedig az új épületbe költözött posta egyoldalúan módosította a szerződést és a levélkézbesítést, ezzel számtalan kárt okozva a postafiókot bérlőknek.
Sztori 1. - Az emberi hülyeség és a bürökrácia párosodása
Egy kicsinek nem mondható faluban lakom, Karancslapujtő, Nógrád megye. A helyi posta dolgozói a vidék igényeinek minden kívanlomban megfelelnek. Adják az elvárható bürokratikus fasztságot és a szükségszerűen vele járó ostobaságot ügybugósággal fűszerezve.
Történt, hogy levelet vártam másik nagyszerű hivatalunktól, az APEH-től. Sejthető, hogy fontos, velük nem lehet cicózni. Bár a posta ezt nem tudhassa. Ők A POSTA! Ez időben külföldön voltam üzleti megbeszélésen több napig. De ismerősömnek írtunk meghatalmazást. Mivel a salgótarjáni postahivatalban megtanultuk, hogy itt meghatalmazást nem lehet csak úgy írni kézzel - amit egyébként az APEH, minisztériumok, bankok stb simán elfogadnak. Kértünk hát formanyomtatvány salgótarjánban. Naívan gondoltuk, hogy posta-posta, egységes. Jól gondoltuk. Kitöltöttök, két tanúval aláírattuk.
Ám! Amikor az ismerős ment le vele, hogy átvegye a levelet azt mondták: ez a meghatalmazás nem jó, mert nem előttük írtuk alá és nincs rajta a posta bélyegzője!
És jön a kérdés: miért hatalmaznék meg bárkit is, ha magam is oda tudok menni? Másrészt két tanún kívül mért kell még egy postásoffiszörnek is látnia a meghatalmazás kitöltését? Ugye. DE!
Mivel a levél fontos volt és fáradt voltam mikor az ismerősöm hívott, hogy mi történt, embertelen düh gyűlt bennem. Másnap le is mentem a kedves postahivatalba és emelt hangon kérdőre vontam őket. Biztos nem én voltam az első, mert pofátlan nyugalommal hallgatták a golyóálló üveg túloldalán. Végül kértem őket, hogy ha már idáig szopattak, adják ide a levelet. A csaj simán kiadta a levelet, én aláírtam, hogy átvettem. Ellenben semmilyen igazolványt nem kértek tőlem.
Jön az újabb kérdés, amire néma csend keletkezett: honnan tudják, hogy én vagyok a címzett? Azért mert idegesen és hangosan beszélek? Erre varrjál gombot!
Sztori 2. - Kálvária! Avagy felavatták az új főpostát!
Balsorsunk, hogy cégünk telephelyet váltott és minden partnert/ügyfelet/hivatalt/bankot stb. értesíteni kell és hónapokig küzdeni, hogy az új címre küldjék a leveleket. Megoldást keresve találtunk rá a "Postafiók" nevű szolgáltatásra a Magyar Királyi Postánál. Mivel ezt nem adják csak úgy, szerződni kellett. Ez kb egy olyan kellemes procedúra volt, mint amikor valaki egy kifordított sajtreszelővel maszturbál. Node, elélveztünk és lett szerződésünk is. Pf: 502. számmal.
Megjegyzés: azért pont 502, mert az üzletkütő hölgynek halvány lila gőze nem volt arról, hogy éppen hol tart a sorszámozás és "502 biztos nincs" alapon ez lett.
Boldogan át is vertük mindenkin, hogy ismét változott a levelezés címünk stb. de egy-két esetben valamiért nem eszi a rendszer a bejelentést. Ilyen az APEH is, akik mint tudjuk nem fogadják el azt, hogy a címzett ismeretlen. Kiküldik háromszor és ha háromszor visszamegy akkor kézbesítettnek tekintik és passz. Ha felszólítottak valamire a levélben és nem teljesíted (mert nem kapod meg), akkor megbüntetnek, mert ők kézbesítettnek tekintik. De a posta...
Végülis egy kedves ügyintéző hölgy és egy kevésbé kedves kolléganője volt aki a céges leveleket és fiókokat kezelte. Sok kedves beszélgetés és udvarlás és nyalizás után végre hajlandóak voltak arra, hogy a nem a postafiókra címzett leveleket is betegyék a fiókba. 4 címet kellett összesen fejben tartaniuk, melyből mindegyik úgy kezdődött, hogy Winkler. Nógrádban az én 4 fős családomon kívül még tőlünk 45 km-re Balassagyarmaton van Winkler nevű. Szóval nem gyakori erre, nem bonyolult feladat. Menet közben még egy csavar a történetbe: rájöttek, hogy az 502 nem való a rendszerükbe. Sebaj, új szerződés, az új szám 233. Ismét lefutottuk a köröket az ügyfelek, partnerek, bankok, hivatalok stb felé, hogy akkor ez van. Meg is állapotunk a postás nénikkel is, hogy még 1 évig azért ami az 502-re jön fogadják be.
Működött is a történet egészen addig míg át nem adták az új postaépületet. Apppááám! Gyönyörű épület lett. De tényleg. Szép. Elismerésem és gratulációm. Őszintén.
Na most új épület, új rendszer, új szabályok. Csak éppen erről elfelejtettek tájékoztatni előre. Készülj paraszt, változtatunk, alkalmazkodj.
Az új szabályok:
- ajánlott levelet nem dobnak be a postafiókba, de még értesítőt sem, hogy jött ilyened (megj: ha nem veszed át két héten belül az ajánlottat visszaküldik); helyette húzz sorszámot (mert lehet), állj sorba és kérdezd meg, hogy van-e ajánlott leveled. ez nagyjából 30-90 perces művelet napszaktól függően. Városi főfosta.
- ami nem direktbe a postafiókra érkezik azt kézbesíteni próbálják (mivel a címek azért vannak megadva, mert nincs ott senki nappal, így nem is veszi át senki őket), amit meg nem tudnak kézbesíteni azt vissza is dobják "címzett ismeretlen" üzenettel.
Az egész átszervezés eredménye röviden:
- szép új épület, mindenképpen pozitív
- sorszámhúzogatós rendszer, ami egy baromság jelen esetben, így is sorban kell állni, de tudom "Vili, te nagyon hülye!" én ezt nem tudhatom
- fogalam sincs hány visszaküldött levél a feladóimnak (számlák, szerződések, hivtalos levelezések, stb)
- a pannon jelezte, hogy szerőzdés szerint letiltja a kimenő hívásokat, mert nem fizettünk. Persze hogy nem, mert nem kaptunk számlát. A letiltás költsége 54.700 ft bruttó. És mivel számla nélkül fizettem ki a pannonnak, nincs lekönyvelve, egy APEH ellenőrzésnél újabb büntetés várható.
- egy munkatársam átlagosan 12 órát áll sorban havonta azzal a kérdéssel, hogy "jött-e ajánlott levél?" (az ő bérköltsége a 12 órára 11.200 Ft és a lemaradása a munkájában)
- a velem levelezők felé a hitelrontás eszmei "értéke", mert ugye őket nem érdekli miért nem kapom meg a leveleket, miért nem fizetek, csak az, hogy nem fizetek, nem válaszolok és visszamennek a nekem küldött levelek.
Hogy van az, hogy a posta önkényesen, előzetes írásos tájékoztatás nélkül módosíthatja a kétoldalúan megkötött szerződésünket?
Hogy van az, hogy a posta önkényesen, előzetes írásos tájékoztatás nálkül módosíthatja a levélkézbesítés szabályait (lásd ajánlott levél)?
Ki fogja kifizetni nekem azt a pénzt amire a pannon büntet a nemfizetésem miatt?
Ki fogja kifizetni nekem a munkatársam bérét amit az új gigantikus baszakodás miatt a postán kell eltöltenie?
Ki fogja kifizetni nekem a hitelrontásból eredő kieső bevételt?
és még azt mondják, hogy az egészségügy van válságban...
Az utolsó 100 komment: