Tékozló Homár

Az ember, aki lemaradt Koncz Zsuzsáról

2009.01.05. 00:37 | szily | 28 komment

Mit érdemel az a bűnös, aki Koncz Zsuzsa-koncertre akar jegyet venni? És ha ráadásul online teszi, hónapokkal a buli előtt? Dani szinte megmagyarázhatatlan szabadidős döntéséért meg is kapta a szolid büntetést. Nem szóltak neki, hogy egy órával előbb kezdenek, így lemaradt 25 perc brutális pogózásról. Dani szerint a jegyértékesítő kutya kötelessége lett volna mailben értesíteni azt a 800 vásárlót, akiknek a jegyére még az este nyolcas kezdést nyomtatták. 2009 első posztjában egy bizarr szubkultúra problémáival ismerkedhetünk meg.

 

A dec. 29-i Koncz Zsuzsa koncertre vásároltam jegyet az interneten keresztül (Concert&Media, www.jegyelado.hu), még okt. 29-én. A koncert az Arénában volt, időpontja 20:00, ez szerepel a jegyen is. A helyszínen sikerült megtudni, hogy a koncert időpontja megváltozott, 19:00-ra módosult. Az egyik hostess hölgy elmondása alapján az első 800 db jegyre került 20:00-s kezdés, a többire már a megváltoztatott időpont került fel. A változtatás még rendben is lenne, de annak ellenére, hogy a netes rendelés eredményeképpen a rendelkezésükre állt a telefonszámom, címem és e-mail címem, semmilyen értesítést nem küldtek, s ahogy néztem a parkolóházban a kocsisort, illetve a sort a bejáratnál, nem csak én voltam, aki nem tudott a változásról. Mi az ötödik sorban ültünk; amikor a jegyeket rendeltem, már az összes előtte lévő hely el lett adva, tehát zömében a legdrágább jegyeket megvásárlók jártak pórul (10900 Ft).
 
Megnéztem, a jegyeladó honlapján a hírek között szerepel az időpontváltozás (bár elég szerencsétlen helyen van, és semmi kiemelés), azt nem tudni, mikor került ki. Koncz Zsuzsa honlapján is szerepel egy október 25-i bejegyzésben, hogy a koncert időpontja 19 óra, de itt is elég szerencsétlen a dolog (nem írja, hogy változás történt, szintén nincs értelmesen kiemelve). Sokkal korrektebb lett volna a honlap tetején folyamatosan kiemelve jelezni a változást. Mindenesetre érdekes, hogyha október 25-én már ismert volt a változás, miért kapom kézhez az október 29-én vásárolt jegyeket egyetlen értesítés nélkül a változással kapcsolatban?
 
Persze, nézhettem volna a jegyeladó honlapját, de ki az, aki azt a jegyvásárláson kívül nézi?
 
Egy rajongótól hallottam, hogy elvileg voltak hirdetések a 19 órás időponttal is. Pontosan nem tudom, hogyan próbálták offline terjeszteni a dolgot, de nem hiszem, hogy túlzásba vitték, mivel naponta BKV-val járok dolgozni, és nem láttam egy, az időpontváltozást hirdető plakátot sem. Szerintem ilyen nem is volt, legfeljebb a plakátokat javították ki â013 lényeges a különbség, mert míg az előbbit könnyebben észreveszi az ember, az utóbbit kevésbé. Mindenesetre vicces volt látni a helyszínen a koncertet hirdető plakátokat, 20 órás kezdési időponttal.
 
Panaszkodó e-mailemre a következő választ kaptam:
 
"Az előadás 19:35-kor kezdődött el, egyenlőre nem kaptunk semmilyen reklamációt, emiatt gondoljuk, hogy elegendőnek bizonyultak azok a fórumok amiken a változást hírül adtuk. A jövőben fogunk email-es és vagy telefonos értesítést is használni ilyen esetekben."
 
(Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ennyit csúszott a kezdés, így "csak" 25 perccel kezdődött korábban).
 
Tehát meg sem próbálták értesíteni az interneten keresztül rendelőket, túl egyszerű lett volna. Ebből az a tanulság, hogy aki esetleg több tízezer forintos jegyeket vásárol tőlük, az figyeljen oda az esetleges változásokra, mert ők szólni nem fognak. Bele se merek gondolni, mi lett volna, ha nem 800, hanem 8000 vagy több jegyen szerepel a későbbi időpont.
 
Akik pedig hasonlóan pórul jártak, mint én, legyenek szívesek reklamálni az info@jegyelado.hu címen, vagy személyesen a Concert & Media-nál.
Üdv, Dani

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dscdbb 2009.01.05. 00:57:23

"A jövőben fogunk email-es és vagy telefonos értesítést is használni ilyen esetekben"
Aha, persze. Ez nyílván kárpótolja azt, aki a mostanira nem ért oda.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.05. 01:02:14

Sikeres ember Koncz Zsuzsa koncertre-e jár-e?

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2009.01.05. 01:06:37

Szerintem teljesen felesleges a honlapjukat nézegetni, és méregetni, hogy vajon megfelelő méretben mutatják-e a változást, vagy csak szimplán az időpontot. Szimplán nem értesítettek a változásról... és nem értem miben fájt volna nekik egy emailt küldeni. 800 email küldése sem túl nagy kaland, főleg ilyen nagyot kaszálható irodának.

www.jateklinkgyujtemeny.hu

kisgalád 2009.01.05. 02:08:05

Reméljük tényleg fognak a jővőben tenni vmit. Bár ki tudja itt Abszurdisztánban. Tudom, tudom, a postolónak kellett volna utánnanézni, meg hát ő is írja, hogy ki volt írva a honlapon, csak nem volt jól látható helyen ill. kiemelve. De mielőtt majd elkezdjük lehurrogni a kedves postírót gondolkodjunk el azon, hogy ki a halál ellenőriz újra meg újra le egy fixált programot? Ha időpont változás van azt minimum úgy kéne tudatni az ügyféllel, hogy kiverje a szemét. Az külön szpé, hogy a helyben kifüggesztett plakátokon is a rossz időpont szerepelt.


Ui.: Hagyma itt se elsőztél:))

birdlady 2009.01.05. 07:42:54

A stipistopi@jegyelado.hu címre kellett volna írni a reklamáló levelet...

Átlagarcú 2009.01.05. 07:47:12

"Dani szerint a jegyértékesítő kutya kötelessége lett volna mailben értesíteni azt a 800 vásárlót,"
Soha, de soha ne vásároljatok jegyértékesítő kutyától.

maincoon © 2009.01.05. 07:49:51

B.U.É.K.

Akartak ők írni neked, de aztán mondta az irodavezető, hogy Imre, hagyjad... :S

cowkie 2009.01.05. 08:22:57

"egyenlore" a tortaszeleteket szoktak vagni, tudtommal

Shagrath 2009.01.05. 09:26:58

miért vagytok felháborodva?! Hamarabb el kellett kezdeni akoncit, hogy lessen továbbmenni máshová is hamarabb haknizni? Mit gondoltok ők miből élnek?! Kell a píz a kari ajándékokra!

mzs 2009.01.05. 09:30:02

Maincoon :))

Ez elég kellemetlen, én is fel lennék háborodva. :(
Mi a Miskolci Nemzeti Színházban jártunk úgy, hogy a 4 db jegyünkből egyet kétszer adtak el, így nem tudtunk négyen egymás mellé ülni, mert a kedves középkorú hölgy, akinek másodszor eladták a jegyünket (igen, később vásárolta, mint mi), nem volt hajlandó felemelni a seggét a székről, pedig hoztak egy plusz széket. Fel sem ajánlotta, hogy jóvanna, ha magunk négyen vannak, én meg egyedül, akkor üljenek már egymás mellé...
Ja, és állítólag a színház történetében ilyen még soha, de soha nem fordult elő, a jegykezelő öreg nénik is csak kapkodták a fejüket, hogy most mi legyen. Nagy ijedelmükben nem is egy pótszéket kerestek, hanem a főnökasszonyt... :))

=Ford Prefect= 2009.01.05. 09:49:12

Erre nincs mentség. Ha nem értesítettek senkit, akkor később kell kezdeni.
Ennyi...

PozAko · http://pozako.freeblog.hu 2009.01.05. 10:20:58

@szily Hogy lehet az, hogy egy fogyasztóvédő blog szerkesztőjeként csendes fikázással kezded a bejegyzést, és nem a szolgáltató, hanem a pórul járt ügyfél irányába?
Véleményed lehet, de az ne abban merüljön már ki, hogy ha valaki pl. nincs nyakig a német indusztriális metálban (vagy mit tudom én, milyen überkult rétegcuccot hallgatsz, vagy nem), akkor már autimatice ő lesz a hülye, aki meg is érdemli, hogy átverjék. Ennyi előítélettel két szakasz Magyar Gárdát is ki tudnál tölteni... ;]

facsipesz 2009.01.05. 10:32:21

sörecet@sörecet: Zsirály:) Jegyértékesítő kutya, az:))

AiRLAC 2009.01.05. 11:34:49

Tavaly a BS-beli Republic koncerten ugyanez volt (szintén ez a cég) az első pár száz jegy (mi már megvettük pár hónappal a koncert előtt) 20:00-ra szólt, a plakátokon 19:30 volt a helyszínen és a biztonsági őrök szerint már 19:0x-kor elkezdték. Reklamáló email-emre korrekt hangnemben jött a válasz, a két jegyből az egyik árát visszaadták, mondjuk ettől még bosszúság volt.

schokobanane (törölt) 2009.01.05. 13:40:21

@sörecet: :DD

PozAko, épp hasonlót akartam írni, nem szeretem KZs-t, de teljesen egyetértek a mondandóddal.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.05. 15:07:36

Ezen a jegyértékesítő kutyán betojtam! Köszönöm!

Ab ovo Taigetosz 2009.01.05. 17:56:33

1. 10900-at kérnek egy Koncz Zsuzsáért??? TÍHÍ zezer??? - "Bazi öreg vagyok..." (Bruce Willis, Utolsó cserkész)
2. Szily wazzeh te hírolvasó vagy, neked neutrálisnak köll lenni. A nép, a nép az aki ítél
"megmagyarázhatatlan szabadidős döntéséért" Humoros akart lenni, de nem komp lett.

Dani22 2009.01.05. 22:19:33

Némi update:

Az, hogy a koncert csak 19:35-kor kezdődött el, csak Koncz Zsuzsának és a zenekarnak köszönhető, akik tudtak a kavarásról, és ezért vártak (köszönet nekik!). Ha csak a szervezőkön múlt volna, egy teljes órát buktam volna el, és lényegesen mérgesebb lennék. Az persze megint más kérdés, hogy a tudat, hogy megszívattak, nagyban rontotta a koncert élvezhetőségét.

Amúgy a helyszínen senki sem közölte a jelentősen késve érkezőkkel - tehát a potenciális 20:00 jeggyel rendelkezőkkel - hogy: "időpontváltozás volt, megy a koncert, tessék szaladni!"

Fontosnak tartom még megjegyezni, hogy a szívatást leszámítva nagyon jó volt a koncert és nagyjából teltházas is volt.

Ab ovo Taigetosz:

1. Igen, 10900, bár ez a legdrágább jegy volt. (Habár, az arénában mindig elég drága a jegy) (plussz még 200 a kezelési költség, 1000 a parkoló, 200 a ruhatár, ezek "persze" nincsenek benne a jegyárban).

Ab ovo Taigetosz 2009.01.05. 22:25:50

Amikor utoljára pénzt adtam koncertért, az 93-ban volt, Depeche Mode, ezerhaccáz

Farkasbab 2009.01.06. 00:09:39

hát nem tudom.
külön e-mail mindenkinek? te hol élsz?!
én időben elindulok koncertre, nem utolsó percben esem be sehová sem. nem mászok be több emberen keresztül a helyemre moziban, színházban sok perccel kezdés után. ja, és 2 perccel kezdés előtt sem.
mosdó, ruhatár is belefér előtte kényelmesen.
fura, mi? asszem, ez segít.
a késés amúgy a legocsmányabb emberi tulajdonságok egyike szerintem.

Dani22 2009.01.06. 00:22:16

Farkasbab, talán nem ártana elolvasni a postot is. A jegyen szereplő időponthoz képest egy órával korábban kezdődött a koncert. Annyival előbb azért hadd ne kelljen odaérnem.

Hol élek? Abszurdisztánban. A külön e-mail ekkora elvárás lenne? Vagy esetleg egy rövidke telefon? Nem hiszem. Egy lista alapján max. 5 perc. Volt szerencsém egy osztrák irodához is a nyáron, akik az időjárás miatt lefújt koncertről képesek voltak e-mailt küldeni és vele együtt vissza is utalták a teljes jegyárat.

De ha még online képtelen is voltak a cselekvésre, legalább a két hónap alatt találkoztam volna akár csak egy, a változást hirdető plakáttal.

Farkasbab 2009.01.06. 00:32:48

értsd már meg, ebben az országban a pénzedért szar sincs, nem külön emil. ki tehet erről? sajnos ez van.
osztrák, persze. nem csak ebben járnak előttünk, azt hiszem...
és mindig fognak is.

Farkasbab 2009.01.06. 00:34:17

nincs a posztban, hogy mikor is értél oda pontosan. vagy csak én nem találom?

Dani22 2009.01.06. 11:33:50

"osztrák, persze. nem csak ebben járnak előttünk, azt hiszem...
és mindig fognak is."
Igen, mindig fognak is, ha csak azt mondjuk, hogy "sajnos ez van", nem próbálunk meg a szolgáltatókra hatni azzal, hogy reklamálunk. (Ennek a postnak pontosan az a lényege, hogy aki hasonló cipőben jár, az is vegye a fáradságot és reklamáljon).

19:25 körül értünk oda autóval, a parkolóházba bejutás, helykeresés és átsétálás az épületbe kb 15 percet vett igénybe, tehát olyan 19:40 körül értünk az épületbe, ruhatár, és 19:45 magasságában voltunk a teremben.

Tudom, most jön az, hogy akkor "csak" 10-15 percről maradtam le. Teljesen mindegy, hogy én mikor értem oda, a lényeg benne van a postban, hogy simán elkezdődhetett volna a koncert 19:00-kor, és akkor 800 ember még jobban pórul járt volna.

Mint egy rajongóktól megtudtam, a szervezők szóbeli ígéretet tettek arra, hogy mindent megtesznek az időpontváltozás terjesztéséért. Hát, amit online tettek, az igen minimális...
süti beállítások módosítása